سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

در اردیبهشت ماه سال جاری بود که آزادسازی سهام عدالت اتفاق افتاد و سهامداران سهام عدالت به دو دسته تقسیم بندی شدند. سهامدارانی که روش مستقیم را برای مدیریت و مالکیت سهام عدالت انتخاب کردند و سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند. در حالی که همه سهامداران به مانند سال گذشته از ابتدای اسفند منتظر واریز سود سهام عدالت بودند این اتفاق رخ نداد. سود سهام عدالت کی واریز می شود؟
کد خبر: ۱۰۳۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 05 March 2021

به گزارش بورس تابناک، طرح اولیه واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به عموم مردم به تصویب دولت هشتم رسید، اما در آن دولت اجرایی نشد. این طرح در ابتدای کار دولت نهم مورد توجه قرار گرفت؛ به گونه‌ای که پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مصوبه شماره ۷۲۶۸۳/ت ۳۴۴۸۴ ه تاریخ ۱۷/۱۱/۱۳۸۴ هیات وزیران با عنوان "آیین نامه اجرایی افزایش ثروت خانوار‌های ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون بر اساس توزیع سهام عدالت" منجر به فراهم شدن بستر قانونی لازم برای اجرای طرح توزیع سهام عدالت شد. در واقع سهام عدالت نوعی یارانه بود که طبق نظر دولت نهم، از طریق شرکت ­های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.

سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

به دلیل آن که بابت اعطای سهام عدالت به مشمولین پولی از آن‌ها دریافت نشده بود، تصمیم بر آن شد از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۴ به مدت ده سال سود سهام شرکت‌های مشمول سهام عدالت به عنوان اقساط سهام پرداخت شود. با فرا رسیدن سال ۱۳۹۴ اقساط سهام عدالت به پایان رسید و مشمولین سهام عدالت از سال ۱۳۹۵ مشمول دریافت سود شدند.

سود سهام عدالت در سال‌های گذشته چقدر بود؟

جعفر سبحانی مشاور وقت سازمان خصوصی سازی در ۲۸ شهریور ماه سال ۱۳۹۸ درباره میزان سود پرداخت شده برای سهام عدالت در سال‌های گذشته گفت: سال ۹۵ مشمولی که سهم کامل یک میلیون تومانی داشت یا جزء دهک‌ها تخفیف دار بود به ازای هر فرد ۱۵۰ هزار تومان سود دریافت کرد که این رقم برای سال ۹۶ به میزان ۱۷۵ هزار تومان بود.

در ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۸، علیرضا صالح رئیس وقت سازمان خصوصی سازی طی مصاحبه‌ای در مورد مبلغ نهایی و زمان واریز سود سهام عدالت سال ۹۷، گفت: از سوم اسفندماه به ازای هر سهم یک میلیون تومانی عدالت به صورت علی الحساب ۲۰۵ هزار تومان واریز خواهد شد. وی افزود: هنوز بخشی از سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت دریافت نشده است و این مبلغ را فعلاً پرداخت می‌کنیم تا بعداً که سود کامل شرکت‌ها دریافت شد، سود قطعی برای عملکرد سال ۹۷ به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود. صالح ادامه داد: سود ۲۰۵ هزار تومانی علی‌الحساب برای دارندگان سهام کامل عدالت، یعنی ارزش اسمی یک میلیون تومانی خواهد بود، اما کسانی که ارزش سهام عدالت آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است، به همان نسبت سود واریزی کم می‌شود.

سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

هر چند که سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ در سال گذشته در ابتدای اسفند ماه واریز شد و سهامداران امید داشتند که سود سال ۱۳۹۸ هم اسفند ماه سال جاری واریز شود، اما به نظر می‌رسد که این اتفاق به سه ماه ابتدایی سال آینده موکول شده است.

سعادتی، رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای در ۱۳ اسفند ۹۹ گفت: قرار بود سود سهام عدالت تا پایان سال واریز شود که به علت درگیری مجلس با بودجه، مقرر کردیم تا سه ماه ابتدایی سال آینده سود به حساب سهامداران عدالت واریز کنند.

امسال واریز سود سالیانه سهام عدالت چه تفاوتی با سال‌های قبل دارد؟

واریز سود سالیانه سهام عدالت در مقایسه با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی را دارد. نخست آنکه مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت و مالکیت سهام خود انتخاب کرده بودند فقط سود بخشی از سهامی را که نفروخته اند دریافت خواهند کرد.

تفاوت دیگر لزوم ثبت نام در سامانه سجام است اگر در سامانه ثبت نام کرده باشید این سود بر اساس شماره حساب اعلام شده در سجام واریز خواهد شد، ولی اگر فرد سهام دار در سامانه ثبت نام نکند سود سالانه قطع و از مزایای وام و کارت اعتباری محروم خواهد شد.

نکته بسیار مهم در مورد سود سهام عدالت

نکته قابل تامل این است که به نظر می‌رسد که این آخرین سالی است که همه مشمولانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند با ارزش اولیه یکسان سهام عدالت خود سود یکسان دریافت می‌کنند و از سال آینده که تکلیف اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و پروژه‌های که این شرکت‌ها در آن سرمایه گذاری خواهند کرد، مشخص شود، در نتیجه میزان سودی که مشمولان هر استان دریافت می‌کنند با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

سود سهام عدالت در سال جاری چقدر خواهد بود؟

محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس رقم سود ۹۸ سهام عدالت را حدود ۲۰۰ هزار تومان برای آن دسته از سهامدارانی اعلام کرده که تمامی سهم خود را نگهداری کرده و هیچ سهمی نفروخته باشند. همچنین زمان پرداخت سود از سوی دهنوی تا پایان سال جاری اعلام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۳
نظارتی بر بورس نیست سرمایه مردم در بورس نابود شد.
نظارتی بر بازار میوه و تره بار نیست میوه تره بار بشدت گران شده.
نظارتی بر بازار مرغ و گوشت نیست دیگر نمیشود مرغ و گوشت خورد.
نظارتی بر بازار مسکن و اجاره نیست دیگه خانه خریدن آرزو شده و خانه اجاره کردن بسیار پرمشقت.
نظارتی بر پرداخت حقوق کارگران نیست بیشتر کارگران پیمانی و قراردادی بین 2 تا 6 ماه حقوق نگرفته اند.
نظارتی بر بانکها نیست وام های قرض الحسنه را به کارمندان بانکها می دهند نه به مردم مستضعف.
نظارتی بر بانک مرکزی نیست همینطور شعبه های بانکها تو هر خیابان جولان می دهند و نقدینگی چند برابر میشود.
نظارتی بر پروژه های عمرانی نیست هر روز کلنگ یک پروژه جدید را میزنن و پروژه های قبلی نیمه کاره رها شده.
نظارتی بر ارز دیجیتال و صرافی ها نیست پول مردم از بورس داخل روانه بازارهای خارجی میشود.
نظارتی بر حرف مسئولان نیست هر روز دولتمردان و مجلسیان و .... وعده های گوناگون می دهند.
سه مای دیگه این پول به کارمان نمیاید برای عید لازم داریم اقایان فت مت
با سلام
اولا چرا جایزه ها و حق تقدم های اعطایی شرکتها به سهامداران لحاظ نشده ؟

در ثانی سهم کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند کی تحویل آنان خواهد شد؟

تکلیف کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما شب عید به این پول نیاز داریم ۳ ماه دگه ؟واقعا خنده درد داره جیب شما که پره سیرو چه به گشنه
کسانی که در سجام ثبت نام نکرده‌اند سود سهام عدالت به آنها واریز میشود یا خیر
نظر من اینه که قبل از عید پول راواربزکنید بعدعید برای چیه
با سلام ... بنده و خانواده ام که دارای چهار نفریم ...خودمم از سه عضو بندنم معلولیت شدید دارم حدود ۱۸ ساله و از جایی درامد ندارم ... حدود سه ماه بیشتره سهام عدالتم برای نیاز زندگیم و مشکلات دیگه آزاد سازی روش مستقیم انتخاب کردم و ۶۰ درصد سهاممان فروش گذاشتیم الان حدود سه ماه بیشتره هيچ واریزی نداریم به چه علت لطفا رسیدگی کنید فروش سهام اینجانب و خانوادم که هممون فروش گذاشته ایم واریز کنند پاره ای از مشکلات زندگیمون برطرف بشه بخاطر اینگه نیازمون بود فروش گذاشتیم سپاسگزارم اگه واریزی فروش سهام عدالت ۶۰ درصد که فروختیم واریز کنند ممنون میشم
ما که سالهای گذشته یار اول 45تومن وبار دوم 95تومن بوده
نوشدارو پس از مرگ سهراب
ب نظرمردم توجه کنید
من پنج نایچه دارم پول خرید لباس براشون ندارم پول سهام روکامل قبل عیدواریز کنید. چرابه فکر آدمهای مثل من که توان خرید عید حداقل یک دست لباس برای بچه هام ندارم نیستید
قبل عید خواهشاً واریز کنید
شما ک کیفتون کوکه بهترین زندگی رو با بهترین سفره دارین میامدین بلوچستان میدیدید ک ما چ میکشیم از فقر فقط دو شب با ما بشینید ک بچهامون رو از گشنگی بزور میخوابانیم سختی نکشیدین ک درد سختی رو بفهمید
ما یک خانوادده شش نفره هستیم. ویک پدر کارگر و مستاجر. هسنیم این پولو لازم داریم ما منتظر سود سهام بودیم
واقن شورشو در آوردن دیگع.... از الان واسه 3ماه دیگه وعده میدن ینی چی؟!
نزدیک عیده و هر کس به پول احتیاج داره....چون خودش جیبشون پُره فکر مردم بیچاره نیستن!:/
سلام.لطفا سهام عدالت را قبل عید بریزید دستمان خالیست وبرای عید نوروز پول درستی ندارم خرید کنم بچه های من از پدرشان توقع دارند که لباس و سفره هفت سین عید را داشته باشند لطفا قبل عید واریز کنید
والله من از وقتی که سهام دارم سودی دریافت نکردم میشه علت را بپرسم
این سود مربوط ب سال 98 چرا مستقیم و غیر مستقیم میکنید باید سود ب همه سهام داران تعلق بگیره و کامل سال 99 یه عده فروختن سهامشون رو ک سال اینده سود شو حساب کتاب کنن نه الان
سرکاریه
سلام واقعا این پول برای عید ما لازمه بعدآ به چه درد میخوره امان از درد بی پولی
ای بابامابراعیدپولشولازم داریم این چه وضعیه
مردم روسرکارگذاشتین سودسهام عدالت روخودتون انتخاب میکنیدامکان داره یهوبیاد۵۰تومان کی به کیه
تاعیدواریزشودمردم نیازمبرم دارند
سلام لطفا بریزین این سود سهام رو همه چشم انتظارند...
اولا سلام
برای بعدعید به چه کارمیاد آقا الان نیاز داریم شب عیده بچه ها گناه دارن
ما تا آخر همین ماه جاری پول رو نیاز داریم 3ماه دیگه چیکار کنیم جمع کنید مسخره بازی رو
واریز پول بعد از عید چ بدردی میخوره دیگه شب عیدی مردم دستشون خالیه
با سلام من داری سه تا بچم دوتا شیر خوار پوشاکن گفتین اخرسال میریزیم نریختین کی میخوای بریزین خیلی لازم دارم
بابا پشیمون شدیم سهامونو فروخیتم.چیزی ک بهمون تدادید ک.حدالقل لغوش کنیم ی سودی گیرمون بیاد.یعنی چ.پس تکلیف اونا ک سهاماشونو گذاشتن ب فروش ی هزاری گیرشون نیمد.اونا سود ندارن
چه ساعتی میریزین طلب کار در خودمو گرفته
۹۸تومان خجالتدنمی کشین
دستمان خالیه به خدا یه کم به فکر باشید
باسودسهام عدالت چی میش خرید.ی کیسه برنج ک شده۳۰۰تومن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی