بازدید 13777
۳

پیش‌بینی انتقام پس از تحلیف بایدن از سوی نجَباء

اندیشکده واشنگتن در تحلیلی با اشاره به اینکه جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در پوشش گروه‌های نوظهور و ناشناخته به نیروهای آمریکایی در عراق حمله می‌کند، احتمال داد که ایران و گروه‌های مقاومت عراقی بعد از تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا، ضربه انتقامی خود را وارد کنند
کد خبر: ۱۰۲۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 16 January 2021

اندیشکده واشنگتن در تحلیلی با اشاره به اینکه جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در پوشش گروه‌های نوظهور و ناشناخته به نیروهای آمریکایی در عراق حمله می‌کند، احتمال داد که ایران و گروه‌های مقاومت عراقی بعد از تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا، ضربه انتقامی خود را وارد کنند.

به گزارش تابناک، انستیتو "واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک" در تحلیلی به قلم «مایکل نایتس» کارشناس ارشد امنیتی ـ نظامی، پیش‌بینی کرد که ممکن است ایران و گروه‌های مقاومت عراقی بعد از تحلیف «جو بایدن»، برای انتقام ترور شهیدان سلیمانی و المهندس وارد عمل شده و بدین‌ترتیب نخستین بحران را برای رئیس‌جمهور جدید آمریکا رقم بزنند.

این اندیشکده با اشاره به روند افزایشی و همچنین تنوع حملات ضدآمریکایی در خاک عراق، هشدار داد: بعید نیست دامنه این تهدیدها از عراق فراتر رفته، به خاک سوریه و حتی خلیج‌فارس نیز گسترش یابد.

تحلیلگر آمریکایی در ادامه، مقاومت اسلامی نُجَباء را یکی از گروه‌های پیشتاز عراقی در حمله به منافع ایالات‌متحده در منطقه خواند و نوشت: برای سرویس اطلاعاتی آمریکا محرز است که این جنبش همراه با چند تشکیلات عراقی دیگر، در پوشش گروه‌های تازه‌تأسیس و ناشناخته با اسامی گیج‌کننده مانند "اصحاب الکهف" و "قاصم الجبارین" به نیروهای ما ضربه می‌زند.

«مایکل نایتس» در پایان به ساکنان جدید کاخ‌سفید توصیه کرد که ضمن اتخاذ تدابیر بازدارنده، برای واکنش فوری و قاطع به چنین حمله محتملی، کاملا آماده باشند.

در همین رابطه، انستیتو "صلح" وابسته به دولت آمریکا نیز با انتشار گزارشی به قلم «اشلی لین» پژوهشگر حوزه ایران و خاورمیانه، تحریم‌های وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده علیه مقاومت اسلامی نُجَباء را عکس‌العمل واشنگتن به همکاری این جنبش با سپاه پاسداران توصیف کرد.

این مؤسسه آمریکایی خاطرنشان ساخت: شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل نُجَباء که نامش به‌دلیل رهبری عملیات‌های ضدآمریکایی از سال ۲۰۰۸ در لیست سیاه دولت آمریکا قرار گرفته است، دریافت پشتیبانی فنی ـ لجستیکی ـ نظامی از جمهوری اسلامی ایران را مخفی نمی‌کند و فعالیت نیروهایش را در عراق و سوریه توسعه داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
تا زمانی که ترامپ بود زیاد هارت و پورت نمی کردند حالا شیر شده اند اما مواظب باشید یک دفعه دیدید کاری که ترامپ تمام نکرد بایدن انجام می ده .....
مگر مغز خر خورده اند که فرصت مذاکره با بایدن را از دست بدهند و تنش را هم در جمهوری خواه و هم دمکراتها دنبال کنند؟ در آنصورت منطقه هیچ آرامشی به خود نخواهد دید و دمکراتها مجبور به اعتراف در مقابل جمهوری خواه خواهند شد. دولت بعدی ایران هم نهایت استفاده را برای آرامش و پیشرفت خواهد برد تا نام نیکی برای خود در اذهان بگذارد
یک عده تحلیل گر ترامپیست خیال دارن بایدن رو بترسونن که از ابتدای ورودش به کاخ سفید دشمنی خودش رو با ایران عملاً کلید بزنه و مسیر بازگشت آمریکا به برجام رو با مشکل مواجه بکنه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس