بازدید 3786

سفري 73 كيلومتري براي قتل 12 نفر

کد خبر: ۱۰۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۵ 06 June 2010
برادرهاي «بردز» دو قلو بودند اما نه تنها در ظاهر كه در شيوه زندگي و شخصيت هم با يكديگر فرق داشتند. به همين دليل خيلي زود هر كدام راه خود را در پيش گرفتند. در هر خانواده ديگري اين جدايي احتمالا منطقي و عادي پيش مي‌ر‌فت اما براي اين دو نفر نتيجه يك تراژدي بزرگ بود.

«ديويد بردز» اولين قرباني جنايت وحشتناك كامبريا بود. در اولين ساعات روز چهارشنبه به وقت محلي، برادر دوم به نام «درك» وارد خانه تجملي برادردوقلويش شد و او را با شليك گلوله از پا در آورد.
اختلاف ظاهري اين دو برادر، بعد از مرگ هر دو نفر معنا پيدا كرد. به‌جز اينكه ديويد نسبت به برادرش بلندتر و لاغرتر بود، مرد موفق تري هم به شمار مي‌رفت. او 12سال پيش از طرف پدرش يك ارثيه 25 هزار دلاري هديه گرفت. البته اين هديه در آن زمان به اين شرط داده شده بود كه هنگام تقسيم ارث و ميراث بين هر دو برادر به مساوات تقسيم بشود. با اين حال براي برادري كه مدت‌ها در حسرت و خشم ميراث پدري به سر مي‌برد، پول انگيزه خوبي براي قتل به حساب مي‌آمد. او يك راننده تاكسي ساده با كلي بدهي بود و ارث پدرش مي‌توانست وي را از رفتن به زندان نجات بدهد.
قاتل بعد از آن به سراغ وكيل خانوادگي شان رفت و او را هم سر ميز صبحانه به قتل رساند. با وجود اينكه نيروي پليس به صحنه حادثه فرستاده شده بود اما راننده تاكسي خشمگين در ادامه مسير جنون 73‌كيلومتري‌اش به سمت غرب حركت مي‌كرد.
فاز اول قتل‌ها با تسويه‌حساب با يكي از همكاران راننده تاكسي به پاپان رسيد. اما فاز دوم با تيراندازي و مرگ 10 نفر در عرض يك ساعت تمام شد. پليس در تمامي صحنه‌ها نزديك بود و با اينكه هر 42 افسر مسلح پليس حكم شليك مستقيم داشتند اما نتوانستند به مرد مجنون برسند.
در فاز سوم قتل ها، دو رهگذر در جنوب استان كامبريا قرباني شدند. چند دقيقه بعد يك زن و شوهر و يك كشاورز ديگر هم در دهكده‌اي به نام ويلتون به قتل رسيدند. در عرض كمتر از 15 دقيقه او چند كيلومتر رانندگي كرد تا يك بازيكن راگبي را با شليك گلوله از پا در بياورد. 100 متر آن طرف تر هم يك دوچرخه سوار و يك پيرزن 70 ساله قرباني خشم راننده تاكسي شدند.
بعد از چند شليك بي‌هدف كه به زخمي شدن 25 نفر منتهي شد، قاتل با ماشين به جنگل رفت و مشخص نيست دقيقا چه زماني به زندگي خود پاپان داد. پليس نزديك به دو ساعت بعد جسد او را در تاكسي نقره‌اي رنگش پيدا كرد.
در اين حادثه 12 نفر كشته شده اند. شاهدان عینی گفته‌اند که دست کم یک جسد را در مرکز وایت هیون، یکی از شهرستان‌های استان کامبریا دیده اند. یکی از پزشکان محلی نیز گفته است که در این خیابان خون راه افتاده بود.
بستگان این راننده انگلیسی که پس از تیراندازی خودکشی کرده است، می‌گویند، وی هیچ ناراحتی روحی و روانی نداشت. قربانیان این تیراندازی‌ها، افراد معمولی بودند که هنگام تیراندازی در حال پیاده روی، دوچرخه‌سواری، باغبانی یا کارهای روزمره دیگر بودند. هنوز هم بیش از 100 پلیس درباره تیراندازی در شمال انگلیس که به کشته و زخمی شدن 37 نفر منجر شد، تحقیق می‌کنند اما به احتمال زياد پول ماشه اولين شليك را كشيده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل