در ایران 100 هزار نفر حقوق میگیرند تا 20 هزار نفر را به کشتن دهند!
خودروسازهای داخلی به ویژه دو خودروساز اصلی به همراه شرکتهای وابسته بر آنها، هرگاه بحث رفع انحصار واقعی واردات خودرو و رقابتی کردن بازار خودرو ایران مطرح شد، پای کارگرانی که برای آنها کار میکنند را به میان میکشند. در پاسخ به این حرکت خطرناک، مجتبی قاسمی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی میگوید: «در تولید خودرو، اشتغال هدف نیست بلکه تولید هدف است. ولی خودروسازان بتی به نام اشتغال درست کرده اند و از شاغلین به عنوان سپر انسانی استفاده میکنند.» و از سویی دیگر کیومرث یزدان پناه، استاد دانشگاه تهران در نقد چنین تصمیمی در نظام گفت: «100هزارنفر در صنعت خودروسازی حقوق میگیرند تا 20 هزار نفر را (در سال) به کشتن بدهند!» این نقدهای دقیق را میبینید و میشنوید.
واقعا گل گفتند . انهم با این قیمتهای سرسام اور و باور نکردنی که حتی به دلار ازاد هم این قیمتها برای این خودروها نجومی محسوب می شود . ولی واقعیت این است که این خودرو سازان نستند که چنین اهدافی را برنامه ریزی می کنند بلکه این مافیای خودرو درایران است که با کسب درامدهای فضایی از این انحصار موجب عقب ماندگی خودرو در ایران شده است چون اگر قرار باشد کارخانه ای ماشینی را به 350 میلیون تومان بسازد که در بازار ارزش گذاری برای آن دو برابر است اگر مافیا وجود نداشته باشد و حتی یک پنجم این ارزش افزوده قلابی در بازار توی جیب خودرو ساز برود ان پول به کیفیت کالای تولید توسط کارخانه کمک می کند ولی افسوس که مافیا باعث می شود که کارخانه های خودرو سازی ایران ضرر کنند و مصرف کننده ضرر کند و فقط خودشان از این انحصار سود ببرند . حتی اینها واردات خودرو را هم انحصاری می کنند تصور کنید که با این پولهای باد اورده توسط افراد فوق در راههای مافیایی چقدر می توان به اقتصاد ، سیاست ، اجتماع ، منافع ملی ، . . . ضربه وارد کرد که از نظر نمایندگان ملت و دولت منتخب مردم چشم پوشی می شود که در دراز مدت حلقوم خودشان را هم مثل حلقوم ملت خواهد گرفت به خاطر قدرتی که از این منبع درامدی کلان به دست اورده است .
اگر زور جامعه به این دوتا خودروساز رسید و تولیدشون تعطیل شد اونوقت مطمئن باشید بقیه مسائل هم حل خواهد شد چون این به معنی اینه که گلوی فساد فشرده شده ولی بسیار سخته چون فساد در این مملکت نهادینه شده و فقط و فقط دیوار شیشه ای و شفافیت میتونه مشکل مملکت رو حل کنه همین و بس
فقط با واردات خودروهای کم مصرف می توان از مقدار کاهش مصرف بنزین حقوق این 100 هزار نفر را به دلار پرداخت کرد و به جای اشتغال در خانه خود بیمه بیکاری بگیرند باز به نفع کشور است
عزیزم صحبت از چچاقو نیست صحبت از امنیت خودروهای ایرانی است چرا سفسطه می بافی
ناشناس
چاقو با ماشین مقایسه میکنی ؟
با چاقو سوار نمیشی بری یه شهر دیگه
ناشناس
۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
نقدهای بسیار بسیار آبکی:مجموع تامین کنندگان قطعه برای این دو کمپانی بالغ بر 800 تامین کننده است که با احتساب متوسط هر تامین کننده 250 نفر جمعیتی بالغ بر 200هزار نفر می شود.این 800 تامین کننده خود دارای هر کدام حداقل 20 تامین کننده کوچکتر هستند که دارای حداقل 30 نفر کارگر می باشند که این جمعیت هم 480000 هزار نفر میشود.حالا کار به خدمات پس از فروش و ... نداریم.با یه حساب سر انگشتی حدود 750 هزار نفر مستقیم از این صنعت امرار معاش می کنند .اگر هر نفر از این آدمها یه خانواده 3 نفری هم داشته باشه حدود دو و نیم میلیون نفر از این صنعت ارتزاق می کنند.حالا این استاد عزیر بیاد راهکار اساسی برای این جمعیت بده بعد این صنعت رو حذف بکنه.در اینکه این صنعت مشکل اساسی داره بحثی نیست اما مشکل در خودروسازها نیست بلکه در افراد حامی این صنعت که سودهای آنچنانی می برند است.
آقای ناشناش نقد آبکی
اگر خدای نکرده فرد یا افرادی از خانواده خودت جزو 20هزار کشته جاده ای ناشی از کیفیت پایین خودروها باشد باز هم معتقد هستی این نقد آبکی هست
ناشناس
شما بگو 1میلیون نفر
قرار نیست این تعداد برای 85 میلیون نفر ایرانی تصمیم بگیرن
ضمنا خدمات پس از فروش رو میرن برای خودرو های خارجی انجام میدن
لوازم یدکی ها هم همینطور
چیزی تغییر نمیکنه فقط جنس خوب فروخته میشه
ناشناس
۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
نه عزیزم ، تولید چاقو نباید متوقف بشه ، تولید چاقوی بی کیفیت باید متوقف بشه ، بحث بر سر این هست که تولید خودروی بی کیفیت و گران قیمت که در کشته شدن سالانه ۲۰۰۰۰ نفر در تصادفات نقش داره باید متوقف بشود
همین ایرانی ها بهترینه خودشونن
قوطی حلبی میدی دست مردم
موتور هم بهش بخوره نابودش میکنه
ناشناس
۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
سه عامل در تصادفات نقش دارند،انسان جاده وسیله نقلیه . راننده ای که باسرعت غیر مجاز حرکت میکند جاده ای که استاندارد ایمنی لازم را ندارد وسیله نقلیه ای که با حداقل قیمت تمام شده تولید شده همه در این تلفات مقصرند.