دولت در بورس دخالت نمی‌کند

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت هیچ گاه بورس را رها نکرده است، تاکید کرد: دولت از بازار سرمایه حمایت و صیانت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 30 September 2020

به گزارش بورس تابناک، محمود واعظی پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بورس ساز و کار خاص خودش را دارد و مبتنی بر عرضه و تقاضاست به همین علت مسئولان بارها اعلام کرده اند که بورس جایی نیست که به طور هیجانی به آن وارد یا خارج شویم.

وی افزود: فعالیت در بورس مبتنی بر سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت است و کسی که می‌خواهد یکی دو هفته‌ای یا یک ماهه به سود برسد باید پولش را در بانک بگذارد.

واعظی گفت: اگر وضع بورس را در ایران و بسیاری کشورهای جهان بررسی کنیم می‌بینیم که افرادی که برای میان مدت و بلند مدت سرمایه گذاری کرده اند بیشتر از کسانی سود برده اند که در جاهای دیگر سرمایه گذاری کرده اند.

وی تاکید کرد: به همین علت و باتوجه به ساز و کار ویژه بورس باید در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دولت در بورس دخالت نمی‌کند، اما وظیفه اش این است که از آن صیانت و مراقبت کند تا حقوقی‌ها و افرادی که آنجا نفوذ دارند نتوانند هر حرکتی انجام دهند که سبب کوچک شدن سهام مردم و دارندگان سهام خُرد و زیان آنان شود.

واعظی افزود: کسانی که فکر می‌کنند دولت باید روزانه وارد مسایل بورس شود و دخالت کند بدانند بورس، شورای عالی قدرتمندی دارد و رئیس این سازمان از اختیارات لازم برخوردار است و روند امور در آن باید طبق این ساز و کار انجام شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره معرفی وزیر صمت گفت: رئیس جمهور همواره وزرا را براساس شایستگی انتخاب می‌کند نه براساس قومیت، جنسیت و شاخص‌های دیگر.

واعظی افزود: وقتی پستی خالی می‌شود کمیته‌ای ۲۰ - ۳۰ نفر از افرادی را که معرفی می‌شوند بررسی می‌کند و به دو سه نفر می‌رسد و گزارش آن چند نفر داده می‌شود تا در نهایت یکی انتخاب شود چنانچه همین رویه برای بررسی وزیر پیشنهادی صمت انجام شد.

رئیس جمهور تا لحظه آخر خدمتگزار مردم است
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پیشنهاد استعفای آقای روحانی تاکید کرد: رئیس جمهور در زمانی که مردم با مشکلاتی اعم از کرونا، تحریم و جنگ اقتصادی مواجهند استعفا نمی‌دهد بلکه تا لحظه و روز آخر مسئولیتش به مردم بدهکار است و وظیفه خود می‌داند که خدمتگزار آنان باشد.

واعظی پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: البته یک نفر مطلبی را نوشته بود که تیتر زده شد، اما با متن نوشته شده متفاوت بود؛ نویسنده این مطلب نگفت که رئیس جمهور استعفا دهد بلکه گفت "نمی گذارند رئیس جمهور کار کند و محدودیت قائلند" و قصد نویسنده مطلب این بود که حرف‌های دیگری بزند.

وی با رد پیشنهاد استعفای رئیس جمهور افزود: آقای روحانی رئیس جمهوری نیست که فقط مختص زمان گل و بلبل و دوره‌ای باشد که همه چیز خوب است یعنی امکانات باشد و تحریم و کرونا نباشد اینطور نیست که وقتی مردم با این همه مشکل و گرفتاری مواجهند برود استعفا دهد بلکه تا لحظه و روز آخر به مردم بدهکار است و وظیفه خودش می‌داند که خادم آنان باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: زمانی که می‌بینیم با همه مشکلات داخلی و خارجی روی ما فشار است وظیفه داریم هر آنچه می‌توانیم تلاش کنیم.

واعظی با اظهار شرمندگی و عذرخواهی از مردم بابت مشکلات تصریح کرد: ما می‌دانیم که گرانی‌ها بر مردم به ویژه طبقه حقوق بگیر متوسط به پایین خیلی فشار وارد کرده است و از آنان شرمنده ایم.

وی گفت: تلاش زیادی می‌کنیم که در ده یازده ماهه باقیمانده دولت هرقدر می‌توانیم از داخل و خارج از همه ابزارها برای گشایش امور مردم به خوبی استفاده کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره نقد دو جریان سیاسی منتقد دولت اظهار داشت: یکی از این جریان‌ها از ابتدا منتقد بودند یعنی در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ هیچ وقت مبارزات انتخاباتی را پایان ندادند مبارزات انتخاباتی در همه دنیا یکی دو ماه است، اما در کشور ما چهار سال و تا انتخابات بعدی طول می‌کشد.

واعظی گروه منتقد دیگر را اصلاح طلبان دانست و افزود: البته هیچ وقت این جریان سیاسی منحصر به یک نظر یا یک گروه خاص نبوده و دیدگاهشان باهم متفاوت است.

وی گفت: از سال ۹۲ در دولت از میان وزرا، اعضای کابینه و استانداران همواره اصلاح طلبان مسئولیت دارند و اگر اکنون منتقد شدند که البته همه آنان منتقد نیستند، اما انتقادشان به رفقایشان در دولت نیز هست.

واعظی خطاب به اصلاح طلبان تصریح کرد: حداقل اگر مراعات باقی اعضای دولت را نمی‌کنید مراعات حال رفقا و هم فکرانتان را کنید.

تامین ارز موردنیاز داروها و مواد اولیه آن‌ها
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ارز مورد نیاز داروها و همچنین مواد اولیه آن‌ها تامین شده و امیدواریم زودتر به دست مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دارو برسد.

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و بحث تحریم‌ها افزود: آمریکایی‌ها تمام اقدامات خود را علیه ایران انجام داده اند و دیگر هیچ کاری نمانده که ما ملاحظه آن‌ها را کنیم.

وی گفت: حتما نکته‌ای که رئیس جمهور در خصوص آمریکایی‌ها گفتند نکته درستی است. فقط نمی‌دانم چرا در داخل برخی از این سخن رئیس جمهور ناراحت شده اند که گفت مردم کسی را که تحریم و فشار را به وجود اورده است لعنت و نفرین کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: اینکه برخی دم از انقلابی بودن می‌زنند و بگویند آمریکا را نفرین و لعنت نکنید، نمی‌فهمم این‌ها چه نوع آدم‌هایی هستند که به دلیل اینکه نگاه‌های جناحی و سیاسی و نیز نگاه به انتخابات دارند حاضرند همه چیز را فدا کنند حتی چیزی که خودشان به آن اعتقاد داشتند.

واعظی گفت: مگر همین‌ها دولتی نبودند که در هشت یا ده سال پیش نفت را روزی یک میلیون بشکه و با قیمتی بالای صد دلار می‌فروختند و هر مشکلی پیش می‌آمد می‌گفتند مشکل از تحریم است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: حالا که با یک جنگ اقتصادی تمام عیار روبرو هستیم آن‌ها نمی‌خواهند بپذیرند.

وی گفت: انتخابات سال ۱۴۰۰ سر جای خود، ولی نباید انقدر آدرس غلط به خارج از کشور و آدرس تفرقه به مردم بدهیم و مردم را نا امید کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برخی اظهار نظرها به نقل از خود تصریح کرد: ما با کلیات مجلس تعاملی که داریم بنای آن‌ها این است که برای حل مشکلات مردم همکاری شود، ولی اینکه برخی اقلیت از تریبون مجلس استفاده می‌کنند برای اینکه حرف‌های نسنجیده و تفرقه امیز بزنند و ادرس غلط به مردم بدهند متاسفم.

واعظی ادامه داد: انتظار ما از هیئت رئیسه مجلس این است که وقتی تریبون مقدس تبدیل به محلی برای حرف‌های غیر اخلاقی و کذب می‌شود جلوی آن گرفته شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: من شب گذشته به آن فردی که این نقل قول را از من در مجلس کرده بود زنگ زدم و گفتم شما حتما می‌توانستید از من موضوع را بپرسید و یا به حرف‌های ۴۰ ساله من مراجعه کنید و ببینید که آیا چنین الفاظی را به کار برده ام یا نه. من به این فرد گفتم این توهم ساخته یک خبرنگار یا کسی بوده که به دنبال تفرقه بین دولت و مجلس است.

واعظی با اشاره به اینکه نهاد ریاست جمهوری بعد از اینکه از این نقل قول مطلع شد آن را تکذیب کرد و گفت: من به آن فرد گفتم جالب است که شما حرف آن فرد را دیدید، تحقیق هم نکردید، ولی تکذیبیه ما را ندیدید.

وی تصریح کرد: تریبون‌ها باید در خدمت کشور، وحدت و همدلی باشد و همانگونه که مقام معظم رهبری بارها در شرایط عادی بر این نکته تاکید دارند، الان که شرایط، شرایط سختی است باید به این موضوع بیشتر توجه شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به مناظره ترامپ و بایدن گفت: وضعیت ترامپ از نظر رقابت انتخاباتی وضعیت خوبی نیست و خیلی فاصله گرفته است و مناظره‌ای که صورت گرفت یک مناظره افتضاحی بود که هیچ جای دنیا حتی در آفریقا نیز چنین اتفاقی نمی‌افتد.

واعظی افزود: نظر سنجی‌های بعد از مناظره نیز بیانگر این است که این مناظره به ضرر ترامپ بوده است. ما باید مراقب این آدم که مسائل سیاسی و بین المللی را متوجه نیست و در داخل کشور هم وضعیت انتخاباتی اش خراب است باشیم.

وی افزود: وی در داخل کشورش نمی‌تواند به اهداف خود برسد و آن را با اقدام خارجی اش جایگزین می‌کند ما باید در داخل کشور خود مراقبت کنیم که از این چند هفته نیز عبور نماییم.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها