سفر وزیر آموزش و پرورش به مشهد در پی گلایه امام جمعه این شهر!
در حالی که معضل کمبود معلم در کشور، امسال وسیع تر از گذشته بروز و نمود یافته و توجه بسیاری را به خود جلب کرده، وزیر آموزش و پرورش برای حل این معضل در یک استان، عازم سفر شد.
به گزارش «تابناک»، در دومین ماه از آغاز سال تحصیلی، هنوز برخی کلاسهای درس معلم ندارند و اولیای مدارس مجبورند به لطایف الحیلی این مساله را رفع و رجوع نمایند؛ از به کارگیری ناظم و مدیر و حتی معلمان و دبیران در دروسی که متخصص آنها نیستند تا استفاده از ظرفیت معلمان بیرون از کادر آموزش و پرورش و تامین هزینه این کار با دریافت وجه از والدین دانش آموزان.
این درحالی است که وزارت آموزش و پرورش با اقدامات متعدد و متفاوتی مانند به تعویص انداختن موعد بازنشستگی برخی معلمانی که دوره خدمتشان به پایان رسیده، به کارگیری دانشجویان سالهای سوم و چهارم دانشگاه فرهنگیان، بازگشت به خدمت شماری از معلمان بازنشسته و حتی پیگیری فرایند جذب معلمان تازه، کوشیده از ابعاد مشکل بروز کرده بکاهد و تا حدی هم موفق به این کار شده است.
البته به رغم همه این اقدامات، هنوز ابعاد مشکل کمبود معلم بسیار جدی و قابل توجه است تا جایی که گلایهها و انتقادات بسیاری، آن هم از جانب افراد مختلف به دنبال داشته است؛ مثل گلایه چند روز قبل آیت الله علم الهدی، امام جمعه نام آشنای مشهد مقدس که تاکید کرد: «اینکه بچههای مردم الآن سر کلاس رفتهاند، اما معلم ندارند، اگرچه مشکلی نیست که غیرقابل حل باشد، اما بدیهی است همه را نگران کند. این مسائل خواب را از چشم خانوادهها میگیرد، زیرا سرنوشت تربیت و آموزش فرزندان دلبندشان مطرح است.»

گلایهای که واکنش سریع و تا حدی عجیب وزارت آموزش و پرورش را به دنبال داشت، چون به فاصله کوتاهی از این انتقاد، برخی رسانههای استان خراسان رضوی از صدور دستور ضرب الاجل وزیر برای حل مشکل این خطه و حتی فراتر از آن، سفر قریب الوقوع وزیر آموزش و پرورش برای رسیدگی به مشکل کمبود معلم در مشهد مقدس خبر دادند و به ۴۸ ساعت نکشیده، رضامراد صحرایی به این گمانه جامه عمل پوشاند و در این شهر حضور یافت!
وزیر آموزش و پرورش در این سفر با تاکید بر اینکه ساماندهی فرهنگیان در سال تحصیلی جاری در تاریخ بی سابقه بوده است، اعلام کرد: امسال برای سازمان دهی و ساماندهی آن چنان عمل کردیم که توانستیم کسری بیش از ۲۰۰ هزار معلم را با ۷۰ تا ۷۵ هزار معلم جدید جبران کنیم.
وی در خصوص چرایی بروز این وضعیت گفت: اشکال در دو جا به وجود آمد؛ نخست اینکه در اعلام نتایج پذیرفته شدگان تاخیر داشتیم. البته مصاحبهها هم امسال به گونه متفاوتی بودند و زمان بیشتری میبردند؛ هرچند قابل برنامه ریزی بود. اشکال دیگر این بود که کنکور دو تا شد [در دو نوبت برگزار شد] و موجب گردید تمام ظرفیت سازمان سنجش معطوف به نتایج کنکور شود و نتواند نتایج را فورا به ما اعلام کند. البته چهار هفته تاخیر در اعلام نتایج آزمونها به راحتی قابل جبران است.
اظهاراتی که بیشتر چرایی بروز مشکل را توضیح میدهد و حتی پاسخ صریحی برای چرایی پیشگیری نشدن از بروز این مشکل در این ابعاد وسیع هم نیست؛ مشکلی که بار دیگر وزیر بر ابعاد بسیار وسیعش، یعنی کمبود ۲۰۰ هزار معلم، تاکید کرده و حتی مدعی شده، با به کارگیری ۷۵ هزار تن، برطرف شده، اما شواهد نشان میدهد که هنوز تا حدی پابرجاست؛ شواهدی مانند گلایه امام جمعه مشهدمقدس که وزیر را مجاب به سفر به این شهر کرده است!
خودشیرینین
چرا دیپلم و لیسانس میدی مگر با کلاس پنج نمیشه یک کارگر. یک کشاورز و ..... بود و زندگی کرد؟
توسعه نیافتگی یعنی همین
هیچگاه وزیری به این ضعف و ناکار امدی و بی ربطی
و اوصاع اسفبار کیفیت مدارس و بی نظمی و ضعف در
کشور دیده نشده بوده است و خسارت بزرگ این وزارت
را در تربیت نسل بعدی و لطمات بزرگ به کشور را
شاهد خواهیم بود
بعد از انقلاب 57
در همه ی دولت ها
حتی ضعیف تر از نوری
و زبان بسته ترین وزیر آموزش و پرورش
رفته مشهد و با خودش دستگاه تولید معلم برده
از امروز صبح دستگاه روشن شده تا فردا تولیدات اولیه به دست مصرف کننده می رسد.
شایان ذکر است صلاحیت یک فرد برای معلم شدن در ژاپن بعد از گذرانیدن
100
آزمون مختلف در طول 8 سال تایید می شود!!! .
دانش اموزان سر چهار راهها بودند.
این 75هزار تا هم از قبل بوده نه برای الان
این یک نمونه از اداره مملکت ما هست
این 75هزار تا هم از قبل
میکنند که ۱۵ هزار کلاس درس بدون معلم دارند
و وزیر چرا به مشهد و خراسان رضوی رفته است ؟؟؟






