بازدید 11726

وعده تازه مسئولان برای حل بحران کمبود معلم؛ «تا پایان هفته»!

از برخی مدارس خبر می‌رسد که اولیای مدارس از والدین دانش آموزان مطالبه پرداخت وجوهی برای استخدام معلم کرده اند و یا در بعضی مدارس ابتدایی به این نتیجه رسیده اند که بهتر است تا زمانی که مشکل رفع خواهد شد، از والدین دانش آموزان برای اداره کلاس استفاده نمایند! وضعیت عجیبی که به رغم به کارگیری اولیای مدارس در کلاس‌های درس، استفاده وسیع از معلمان بازنشسته و حتی دانشجویان سال‌های سوم و چهارم دانشگاه فرهنگیان رقم خورده است!
کد خبر: ۱۱۹۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ 21 October 2023

وعده تازه مسئولان برای برای حل بحران کمبود معلم؛ «تا پایان هفته»!وزارت آموزش و پرورش که پیشتر هم وعده‌هایی برای حل بحران کمبود معلم در مدارس را داده و به آن عمل نکرده بود، حالا وعده تازه‌ای در این باره داده است.

به گزارش «تابناک»؛ دو هفته قبل، زمانی که شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کمبود شدید معلم در مدارس را یادآور شده و خواستار پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص، آن هم در سومین هفته از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید شدند، رئیس مجلس از پیگیری‌های مستمر خود در این باره خبر داد و تاکید کرد که وزیر به وی وعده داده ظرف سه روز این مشکل را رفع خواهند کرد.

آن گونه که محمدباقر قالیباف به نمایندگان مجلس توضیح داد، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش به وی گفته بود، در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲/۱۴۰۳، کمبود معلم در ابعادی بود که حدود ۲۳ هزار کلاس درس مشکل داشت، اما در نتیجه همراهی مجلس با ایشان در مواردی مانند صدور مجوز بازگشت به کار بازنشستگان و پرداخت برخی بدهی ها، این مشکل تا حد زیادی مرتفع شده و به ۳ هزار کلاس کاهش یافته است.

ناگفته پیداست که وعده وزیر آموزش و پرورش برای رفع این کمبود در سه روز، هنوز جامه عمل نپوشیده و در کمال تعجب، مهرماه در حالی به آخرین روز‌های خود رسیده که هنوز شمار چشمگیری از کلاس‌های درس مدارس در سراسر کشور، معلم ندارند و دانش آموزان و اولیای ایشان در بلاتکلیفی عجیبی به سر می‌برند تا جایی که برخی گزارش‌های رسیده، از رقم خوردن وضعیت بغرنجی در بعضی مدارس کشور حکایت دارد.

به عنوان مثال، از برخی مدارس خبر می‌رسد که اولیای مدارس از والدین دانش آموزان مطالبه پرداخت وجوهی برای استخدام معلم کرده اند و یا در بعضی مدارس ابتدایی به این نتیجه رسیده اند که بهتر است تا زمانی که مشکل رفع خواهد شد، از والدین دانش آموزان برای اداره کلاس استفاده نمایند! وضعیت عجیبی که به رغم به کارگیری اولیای مدارس در کلاس‌های درس، استفاده وسیع از معلمان بازنشسته و حتی دانشجویان سال‌های سوم و چهارم دانشگاه فرهنگیان رقم خورده است!

البته مشکل کمبود معلم، مشکلی ریشه دار و چندین ساله در کشورمان است که در سایه مسائل گوناگون پدید آمده و هرگز تدابیر مناسبی برای رفع آن اندیشیده نشده است، اما آنچه در سال تحصیلی جاری با آن مواجهیم، مساله‌ای است که در ابعاد بحران بروز کرده و البته ابعادش هم فراتر از آن چیزی است که رئیس مجلس به نقل از وزیر آموزش و پرورش مطرح کرده است؛ این را می‌شود از اظهارنظر اخیر مسئولان این وزارت خانه دریافت.

«۱۰ هزار و ۷۰۰ معلم ابتدایی تا پایان هفته آینده در دبستان‌ها به کار گرفته خواهند شد»؛ این خبری است که روز گذشته و به نقل از علی فرهادی، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش منتشر شد تا نشان دهد که وعده رفع کمبود معلم در هفته‌های گذشته، دقیق نبوده است، چون بر خلاف موارد مطرح در مکالمه وزیر آموزش و پرورش و رئیس مجلس شورای اسلامی، با کمبود بیش از ۳ هزار معلم مواجهیم.

وعده تازه مسئولان برای برای حل بحران کمبود معلم؛ «تا پایان هفته»!

به این بخش از اظهار نظر فرهادی دقت کنید که تاکید کرده بعد از به کارگیری ۱۰ هزار و ۷۰۰ معلم، آن هم تنها در مقطع «ابتدایی»، مشکل تا حدی پابرجا خواهد ماند: «با به کارگیری این تعداد معلم تا حدودی کمبود معلم در مدارس مرتفع خواهد شد و بخشی از ظرفیت‌ها نیز خالی خواهد ماند که در آزمون‌های بعدی تلاش خواهد شد، جذب شوند. با توجه به استفاده از بازنشستگان و حق التدریس‌ها مشکل کمبود معلم در دبیرستان‌ها تا حدود زیادی مرتفع شده و در مقاطع ابتدایی هم با اختصاص اضافه کار و به کارگیری حق التدریس‌ها کمبود معلم مرتفع شده، اما همچنان با کمبود معلم مواجه هستیم که باید تلاش شود این مشکل در سال‌های آینده رفع شود.»

مشکلی که چه بسا همین ابعاد وسیعش موجب شده که وعده‌های قبلی برای حل آن راه به جایی نبرد و نیازمند تجدید وعده، آن هم با گذشت کسری بزرگ از سال تحصیلی (حدود یک هفتم از سال تحصیلی در مدارس!) باشیم. مشکلی که آنقدر وسیع بوده که تدابیر مختلف قانونی و فراقانونی برای مقابله با آن به کار بسته شده و هنوز پابرجاست؛ از تعویق بازنشستگی ۳۱ هزار معلم تا به کارگیری اولیای مدارس و معلمان بازنشسته و حتی دانشجویانی که در حالت عادی اگر بخواهند حین تحصیل کار کنند، ممکن است تبعات سختی برایشان به دنبال داشته باشد، اما حالا معلم نشده (فارغ التحصیل نشده)، معلم شده‌اند!

بحرانی که بنا بر وعده اخیر وزارت آموزش و پرورش، باید یک هفته دیگر صبر کنیم و ببینیم آیا رفع خواهد شد یا خیر؟ انتظاری که شنبه، ششم آبان ماه به سر خواهد رسید و مشخص می‌شود، آیا باز کلاس درسی در جایی از کشور بدون معلم مانده یا موقتا این چالش هزینه زا رفع شده و باید چشم انتظار تدابیر ویژه دولت و مجلس برای حل این مشکل رو به گسترش در سال تحصیلی آتی باشیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵۵
40 سال از عمرم گذشت فقط وعده شنیدیم در عمل واسه مردم هیچ و هیچ و هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
مشکل معلم در کشور ما قابل حل نیست
کشور ایران بیش از یک ملیون معلم نیاز دارد که بودجه کشور را می بلعد
درحالی که کل کشور ژاپن تنها 300 هزار کارمند دولتی آن هم در بخش های نظامی و انتظامی دارد.
آقا موسی خوب است منطقی تر باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
سایت خبرآنلاین

علیرضا پناهیان در برنامه زنده شبکه افق صدا و سیما گفت: زندگی ما گره خورده است به همه مظلومین دنیا. آموزش پرورش ما که نتوانست در 40 سال این را آموزش دهد، باید تعطیل شود.
او تاکید کرد: آموزش و پرورش نتوانسته آموزش دهد که زندگی ما گره خورده به مظلومین دنیا. شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه خود را انجام نداده است.
همچنین پناهیان عنوان کرد: هر دانش آموز ایرانی باید بگوید همه مظلومین دنیا منتظر ما ایرانی ها هستند تا آنها را نجات دهیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
گزارش تازه مرکز آمار ایران: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۷ هزار دختربچه زیر ۱۵ سال ازدواج کردند و بیش از ۱۳۹۰ زن زیر ۱۵ سال مادر شدند.
ازدواج به جای تحصیل!!!!!
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
مشغول ساخت موشک و ... بودن تا امریکا و اسرائیل را نابود و فلسطین را آزاد کنند. باقی مسائل اولویت نداشتند.
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
آقای ناشناس 12:24
بنده خدا بودجه مملکت توسط معلم بلعیده نمیشه توسط نهادهای بی مصرف و سیاسی بلعیده میشه در ضمن بنده فرهنگی هستم درست صحبت کنید
حمید کالباس فوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
بنده به عنوان یک معلم بازنشسته الان انقدر مشکل مالی دارم که نمی توانم دیواره استخر ویلای دوبی خود را تعمیر کنم. دو ماهه لندکروزم روغن ریزی دارد پول ندارم ببرم صافکاری مغازه های بازار بزرگم را می خواهم دکوراسیون عوض کنم پول ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
وقتی هر روز این همه مهاجر افغانی با دو جین بچه وارد ایران میشه اینم میشه وضعیت آموزش و پرورش، تو هر کلاس 45 تا دانش آموز با معلمی که تعلیم ندیده ، این بچه های آینده کشورند واقعا اینها دارند با این کشور چه کار می کنند؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
عمدا به آموزش و پرورش بها نمی دهند.
این یک سیاست راهبردی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
توصیه بنده به معلمان تازه کار و کسانی که قصد ورود به معلمی را دارند اینست که
بیخود عمر و زندگی و جوانی خود را در وزارتخانه ای که تمام هم وغم ش کلاه گذاشتن سر معلم و دبیر و پرسنل خودش است
حرام نکنید. بروید دنبال یک کار دیگر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
در کامنت ها تعداد کل کارمندان ژاپن 300 هزار نوشته شده بود که کاملا غلط است . .
وزیری نخبه و کار کشته بنام
آقا مراد صحرایی
امورات را در چنبره تدبیر دارند
پاسخ ها
معلمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
انشاا... استیضاح ضعیفترین وزیر آپ در دهه های اخیر
بی کفایتی و اضمهلال در تمامی عرصه ها متاسفانه لوکوموتیر پیشرفت ترمز هم نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
باز شما دلت ترکید
این روش راه حلی ندارد.
بیش از یک میلیون معلم کشور نیاز دارد
کل اروپا و آمریکا این تعداد معلم دولتی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
12.25
میدونی چرا راه حل نداره ؟ چون بودجه اش داره جای دیگه ای خرج میشه که فهمیدنش برای شما خیلی سخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
وزارت در طول چهارماه تعطیلات تابستان نتوانسته مشکل را حل کند چگونه سه روزه می خواهد حل کند
دولت فشل بهتر است استعفا بدهد
کمیسیون آموزش مجلس در بحث نظارتی واقعا ضعیف عمل کرد و باید در فصل تابستان با جدیت پیگیری می کرد کمبود معلم.
بجای کلمه "کمبود معلم"، بهتر است کلمه "کمبود علم مدیریت و برنامه ریزی مسئولان" وزارت آموزش و پرورش را بکار ببریم.
آقا از ظرفیت کسانی که آمادگی خدمت در آموزش و پرورش بصورت افتخاری را دارند غافل نشوید
نگران نباشید.‌حوزه علمیه طلبه های فارغ التحصیلی دارد که بدنیال اشتغال هستند. از اونها استفاده کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
با مردود کردن بخش عظیمی از داوطلبان استخدامی آموزش پرورش در آزمون اخیر هدفی بجز استخدام طلاب و ... بعنوان معلم ندارند
آقای مسئول تو تا آخر هفته یک کیلو سیب زمینی هم از سوپری سر کوچه نمی توانی بخری!!!!!
عرضه ندارند کمترین مشکلی از مردم را حل کنند مشکل آب آشامیدنی ، مشکل هوا ، مشکل مسکن ، مشکل انرژی ، مشکن کار و شغل مشکل آمزوش و پرورش و دانشگاه ، مشکل بهداشت و درمان و دهها مشکل دیگه که خودشون برای مردم ایران درست کردن بعد دم از افزایش جمعیت می زنند و با حذف غربالگری هزاران کودک ناقص العضو روی دست کشور و مردم گذاشته اند.این وضعی است که برای مردم ایران درست کرده اند.
آقای قالیباف اون سری تو مجلس گفت حل میشه .
متاسفانه معلم با کیفیت و باسواد کم داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
نه خیر زیاد داریم. اما هر چه پول بدهید آش خواهید گرفت
مدارس کشور رو تبدیل به خانه سالمندان کردنو واقعا نیرویی که ۱۵ سال پیش بازنشسته شده دوباره به کار میگیریرید ظلم نیست ، چرا تا دم مرگ میخواهید معلمین رو سر کلاس بکشید ؟؟
کمبودمعلم در مقطع دبستان جبران خواهد شد اگه یکبار دیگه مهلت تکمیل ظرفیت تمدیدبشه چون خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاهی دهه شصتی مثل من هستند که در دوران مدرسه جزء شاگردان نمونه واول ودوم کلاس بودیم چه بسا اگه دراون زمان جذب آموزش وپرورش میشدیم به نوبه ی خودمان معلم نمونه بودیم ولی چون سالهای طولانی گذشت و آموزش وپرورش هم استخدامی نداشت مابلاتکلیف ماندیم ومسلمه که الان بعدازتغییرمنابع وگذشت سالیان دراز رتبه بالا نخواهیم آورد پس خواهشاگمان نکنین که ما چون درآزمون استخدامی آموزگارابتدایی قبول نشدیم پس شایسته معلمی نیستیم
ففط حرف
بعنوان یک فرهنگی عرض میکنم تا زمانی که جایگاه و شان معلم در کشور پایین و دون و بی ارزش باشه هیچ تغییری رخ نمیده.
معلم باید از نظر مالی و شخصیتی و همچنین جایگاه اجتماعی در حد معلم باشه.
تفاوت فاحشی بین استاد دانشگاه و معلم وجود داره چه از نطر ساعات تدریس و چه از نظر درآمد و جایگاه علمی.
متاسفانه طرح رتبه بندی بسیار زشت و بی در و پیکر اجرا شد و تمام آنجه اهداف دتبه بندی بود بر زمین موند و هیچکسی هم اهمیتی نمیده.
آینده یک مملکت با کودکان و جوانان ساخته میشه و خود من ۳۰ سال دیگه شاید حتی کفن هم پوسونده باشم اما شاگردانم اون رمان در راس امورات مملکت و تصمیم گیری ها هستن. در واقع این درختی که ما امروز میکاریم اگر خوب مراقبت نشه ۳۰ سال دیگه خودمون هم اسیب میبینیم
لطفا و لطفا و لطفا به داد آموزش پرورش و معلم برسید ای کسانی که کاری ازتون برمیاد... سپاس و احترام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
هنرآموز الکترونیک إن شاءالله عمرتان به دنیا و سایه اتان مستدام باشد ، جنابعالی بعنوان یک فرهنگی بفرمایید چند سال سابقه دارید چه مقدار حقوق میگیرید و به نظرتان چه مقدار حقوق باید بگیرید که شأن و شئونات شما حفظ بشود ، میخواهیم یک بحث منطقی و دو دو تا چهار تا بکنیم از تعارفات و هر چه دیگران میگیرند و از این جور حرفها هم لطفاً نزنید شاید بحث ما نتیجه ای داشته باشد !
معلم تازه بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
در پاسخ دوست ناشناس، مقدار حقوق و مزایا در حد آبدارچی شرکت نفت باشد کفایت می کند، مثلا اگر این دوست هنرآموز ما لیسانس با 20 سال سابقه و رسمی باشند و احتمالا خبره، به عنوان آبدارچی یا خدمتکار رسمی 20 سال سابقه با مدرک لیسانس در شرکت نفت حکم صادر کنند تا تفاوت آشکار شود،، البته که واضح است فقط وامی که بانک ها به کارمندان خود می دهند از حقوق آنها ارزشمند تر است.
بنده دارای مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی هستم  و سال ۹۱،۹۲سربازمعلم بودم و دوسال تدریس دادم و بعداز خدمت سرباز معلم ،دوسال پیش دبستانی جهت آموز بچه ها بودم تا همین امسال نتونستم شغلی پیدا کنم حسب اظهاراتی که آنجا جهت استخدام مراجعه کردم رشته شما گرایش آموزش و پرورش میباشد،،،، به هرجا هم مراجعه نمودم هیچکس حتی تحویلم نمیگیره یا میگن شما باید با این مدرک مراجعه کنید آموزش و پرورش  و هم مراجعه کردم و باز هم بی نتیجه بود من جوان بیکار و با یک فرزند و خانواده سه نفری هستم چکار باید بکنم؟؟؟
درحالی که همه میگن با کمبود معلم مواجه هستن لذا چرا نیرو مثل رشته اینجانب که گرایش فقط مرتبط با آموزش و پرورش و همین رشته ی با هزینه شخصی خودم در دانشگاه تحصیل نمودم ،ولی آنهایی که از ورودی تا فارغ تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بعهده دولت میباشد
و آنهایی که در رشته ی ابتدایی تدریس میدهند فکر نکنم گرایش آنها به آموزش ابتدایی باشند
شما رو به خدا فکری به حال من جوان و تحصیل کرده باشید،اینجانب نه وام فرزندآوری و غیره که از طرف دولت امتیازاتی نمیخواهم فقط کار که باعث ایجاد امنیت خانواده باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
تابناک جان این مورد را جهت اطلاع وزیر محترم آموزش و پرورش ارسال بفرمایید / ممنون
با عرض سلام خدمت همه‌ی مسئولان عزیز
لطفا تکلیف ما کارنامه سبز های اموزگاری را مشخص کنید به دادمان برسید ما چه گناهی داریم بالای حدنصاب ۴۷۰ هم آوردیم
لطفا کارنامه سبزهای اموزگاری که خیلی بالاتر از حد نصاب رو بدست آوردن نا دیده نگیرید به جای مازاد سهمیه ایثارگرهااز داوطلبین آزاد استفاده کنید تا ظرفیت خالی نماند وما خیلی زحمت کشیدیم ولی ارزیابها سلیقه ای امتیاز دادن واین باعث شد تا قبول نشویم
الان دیگه تمام شهرهای ایران حتی کسانی که سیکل دارند هم معلم شده اند الا رشته تربیت بدنی؟!
چرا از مدرسان مدعو دانشگاه ها که بیش از ۱۳سال هست تدریس کردند هم تجربه وهم سواد این کار دارند استفاده نمی کنید
تابناک عزیز به مسئولین آموزش و پرورش بگو اینجوری نیرو مسگری و همه رو به آموزش و پرورش راه میدی ۳۰ سال دیگه فاجعه رو متوجه خواهی شد....
مگر آقای وزیر دانا وهمه چی دان ننی دانست ویا برآوردی از معلم وکلاس نداشت ،اگر نداشت برای جی وزیر شد ،برنانه نداست برای وزیر شد ویا اگر نمی دانست برآورد وپیش،بینی چیه ،چرا اصلا وزیر شد ،
.اگه معلم نیاز دارین چرا کارنامه سبزها را که سطح سواد بالا دارند جذب نمی کنید. آنها مگه تو دانشگاه درس نخوندن تو آزمون هم ثابت کردن از سطح علمی خوبی برخوردارن
مادر بزرگ من گیر داده میخوام تحلیل گر سیاسی بشم تو یوتیوب ماهی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون درآمد داشته باشم بهش میگم ول کن این پول ها خوردن نداره میگه تو کاریت نباشه نمیدونم چیکا کنم واقعا کانال بسازم براش؟
مجلس باوزیر ودولت هماهنگ شده تا مدارس دولتی معلم نداشته باشند اولیا بروند سمت مدارس غیردولتی و گرمه باید به توجه به بی کفایتی این وزیر استیضاح یابرکتاری سرلوحه کار قرار می گرفت والان هم از مقام . نورچشم معلمان استفاده می کنند ومی گویند ایشان دستور داده وزیر آموزش وپرورش استیضاح نشود که واقعا این دروغ محض است
اینهمه نیروی غیررسمی آموزش و پرورش هست و خودشون رو به ندیدن میزنن و میگن کمبود معلم.چرا از اینهمه نیروی باتجربه و جوان که رشته مرتبط هم دارن استفاده نمیکنین.
چرا عدالت ندارین.چرا زحمت و زارهای ما رو نادیده میگیرین
علت طولانی شدن فرایند جذب معلمان، تصفیه نیروی شدیدی است که بر این بخش برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب، حاکم است.
در گذشته چیزی داشتیم به نام سرباز معلم (الان هم احتمالا هست) با سیاست های جذب کنونی در آینده ای نه چندان دور با پدیده ای مواجه خواهیم شد به نام افسر جنگ نرم معلم. معلم همانقدر که معلم است افسر جنگ نرم هم هست و شاید کار به جایی برسد که معلم ریاضی بعضی اوقات نصف ساعت تدریس را به تحلیل جنگ نرم مسایل بپردازد
اخیراً مقایسه‌ای قدیمی از تعداد کارمندان ژاپن و ایران، مجدداً در رسانه‌ها و فضای مجازی موردتوجه قرار گرفته است. در این مقایسه ادعا می‌شود، تعداد کارمندان ژاپن ۳۰۰ هزار نفر است، درصورتی‌که در ایران فقط ۲۴۰ هزار مدیر دولتی وجود دارد.

بررسی تاریخچه این ادعا نشان می‌دهد، بهمن سال ۱۳۹۴ فرهاد رهبر، مدیر سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در برنامه «توقف‌ممنوع»، این ادعا را مطرح کرده بود.

این مسئله در طول سال‌های گذشته، مورد بررسی قرار گرفته و با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت پاسخ آن یافت می‌شود
سعی بر تصویب و اجرایی کردن برنامه هفتم توسعه در تابستان امسال بود که به تاخیر افتاد، اگر اجرایی می شد معلمان می بایستی بین 3 الی 5 سال دیگر کار کنند (بیگاری)،، انگیزه ای برای تدریس نمی باشد ،
وعده سه روزه وزیر آموزش و پرورش مرا به یاد این شعر انداخت
امشب شب سه شنبه
فرداشبم سه شنبه
این سه سه شب
اون سه سه شب
هر سه سه شب
سه شنبه
سلام ،پنج سال سابقه تدریس در آموزش پرورش دارم با مدرک کاردانی ،آزمون دبیری رو نتونستم ثبت نام کنم
یک راهکار
بقول آقای پناهیان اول از همه آموزش و پرورش تعطیل شود و بچه های مردم بروند خانه هایشان
بعد از تلویزیون برنامه آموزشی برای همه ی 80 میلیون جمعیت ایران پخش شود.
صبح از ساعت 8 الی 10 تلاوت آیات قران و نوحه خوانی استاد ارجمند جناب آقای دکتر حدادیان
از ساعت 10 الی 12 درس مکتب شهادت و حمایت از مظلومان عالم ( مظلومان تمام کرات عالم هستی ) توسط استاد پناهیان
ساعت 12 الی 14 نماز و نهار و کمی هم استراحت
ساعت 14 الی 16 سخنرانی استاد رائفی پور در مورد نقش آموزش در پرورش انسان
ساعت 16 الی 18 مداحی استاد کربلائی
و ساعت 18 الی 20 تظاهرات در حمایت از مظلومان و محکومیت آمیرکا اسرائیل و انگلیس
ای معلمان تازه کار
آماده 30 سال خدمت رایگان باشید.
اراده بر باقی ماندن مشکلات دانش آموزان است یا با بمب شیمیایی یا با کمبود معلم سر مردم باید گرم باشد تا بشود اموال کشور را غارت کرد و به مبارزین و نهادهای مسخره بخشید وقتی ادارات و مدیر مقاطع را در آموزش پرورش بعنوان مثال منطقه 2 عوض میکنید جایگزینهای بی تجربه کاری از دستشون بر نمیاد
چرا از مربیان پیش دبستانی که این همه سال بدون حقوق زحمت کشید وتجربه تدریس وکلاسداری خوبی هم دارند استفاده نمیشه
اگر دولت بتواند جلوی ورود اتباع را بگیرد و یا ساماندهی کند . تعداد بیش از هفتصد هزار دانش آموز کم یا حذف شوند نیاز نیست که معلم استخدام شود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست