بازدید 14968

ایده آموزش و پرورش برای حل مشکل معلم در مدارس؛ اطلاع دهید!

وضعیتی که ظاهرا در نتیجه عدم اطلاع دقیق وزارت آموزش و پرورش از وضعیت کمبود معلم در کشور حادث شده است؛ اِشکالی که البته در گذشته نیز به اشکال مختلف در این وزارت خانه عریض و طویل دیده شده و تاکید برخی وزرای اسبق به برچیده شدن مدارس کپری در سراسر کشور و بعد اثبات خلف بودن این ادعا، یک نمونه از آنهاست.
کد خبر: ۱۲۰۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ 05 November 2023

ایده آموزش و پرورش برای حل مشکل معلم در مدارس؛ اطلاع دهید!به رغم تاکید چندباره مسئولان، بحران کمبود معلم در مدارس کشور ادامه دارد و مسئولان را مجاب به تدبیری تازه و البته عجیب کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ سال تحصیلی ۱۴۰۱/۱۴۰۲ در حالی آغاز شد که از همان روز‌های ابتدایی، اخبار نگران کننده‌ای از مدارس به گوش می‌رسید؛ بحرانی شدن یک کمبود چندین ساله و خالی ماندن کلاس‌های درس پرشماری در سراسر کشور از معلم؛ مساله‌ای که به مرور مشخص شد، ابعاد بسیار وسیع تری از آنچه در گزارش‌های پراکنده می‌رسد، دارد و حل و فصل آن زمان‌بر خواهد بود.

در نتیجه این اخبار بود که برخی مسئولان عالی رتبه پیگیری این مساله را در دستور کار قرار دادند و به عنوان مثال، رئیس مجلس تاکید کرد که شخصا این موضوع را پیگیری کرده و تا حصول نتیجه نهایی و رفع مشکل، این پیگیری را ادامه خواهد داد؛ پیگیری‌هایی که البته منحصر به رئیس قوه مقننه نبود و در سطوح دیگری نیز جریان داشت و دارد.

یک نمونه بارز دیگر، گلایه امام جمعه نام آشنای مشهد مقدس به دولتمردان در خصوص کمبود معلم در مدارس این شهر بود که خیلی زود با واکنش رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش مواجه شد که برای رسیدگی به این مشکل عازم خراسان رضوی و شهر مشهد شد و تاکید کرد، با تدابیر مختلف اتخاذ شده، این کمبود رفع شده است.

ایده آموزش و پرورش برای حل مشکل معلم در مدارس؛ اطلاع دهید!

آن گونه که وزیر تاکید کرد، نیاز کشور به ۲۰۰ هزار معلم در سایه تدابیر ویژه، با به کارگیری حدود ۷۵ هزار معلم برطرف شد. اعدادی که البته در این مدت سپری شده از سال تحصیلی جدید، بار‌ها و بار‌ها تغییر کرده اند و چه بسا همین تغییر‌های متعدد، نشانه خوبی برای نشان دادن وخامت اوضاع است، تا جایی که وزارت آموزش و پرورش بر به کارگیری نزدیک ۶۸ هزار معلم تاکید دارد، اما وزیر صراحتا از خاتمه یافتن کمبود معلم سخن می‌گوید.

یک بار دیگر اظهارات اخیر صحرایی در رسانه ملی را مرور کنید: «گرچه در چهار هفته مهرماه سال جاری تعدادی از کلاس‌های درس معلم واقعی خود را نداشتند و به جای معلم اصلی، معلمان دیگر بر سر کلاس می‌رفتند، اما اکنون با اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری، دبیری و هنرآموزی دیگر هیچ گزارشی از مدیران کل آموزش‌وپرورش کشور درباره کلاس خالی از معلم در کل کشور نداریم.»

البته سخنان وزیر نیازمند توضیحات تکمیلی، از جمله به کارگیری گسترده معلمان بازنشسته، آن هم بعد از صدور مجوز این کار در مجلس شورای اسلامی برای حل بحران شکل گرفته، استفاده پرتعداد از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان (دانشجویانی که مشغول به تحصیل در سال‌های سوم و چهارم هستند و می‌بایست در کلاس‌های درس حضور یافته و آموزش لازم برای معلم شدن را دریافت نمایند) و همچنین استفاده از ظرفیت معلمان دروس متفاوت و همچنین اولیای مدرسه برای تدریس است!

وضعیتی که همچنان در برخی مدارس، به خصوص مدارس متوسطه ادامه دارد؛ مثلا مدیر و ناظم مدرسه هم تدریس برخی دروس را عهده دار شده اند و یا چنین ظرفیتی هم وجود نداشته و با دریافت وجه از والدین دانش آموزان، استخدام معلم حق التدریسی در دستور کار مدارس قرار گرفته است. تدابیر متنوع و مختلفی که به رغم به کارگیری همه آنها، بر خلاف ادعای وزیر، هنوز برخی کلاس‌های درس بدون معلم هستند!

این را می‌شود از تامل در اطلاعیه اخیر وزارت آموزش و پرورش نیز دریافت که در آن تاکید شده: اگر کمبود معلمی در مدارس وجود دارد، بدون واسطه و مستقیم از طریق آیدی ravabetomomi ۱۴۰۲@ در شبکه «شاد»، به مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ارسال تا پیگیری و بررسی شود.

اطلاعیه‌ای که ظاهرا به وصول گزارش‌های زیادی منجر شده و البته انتقادات به شیوه دریافت گزارش را هم شامل می‌شده تا جایی که روز گذشته اطلاعیه دیگری از طرف وزارت آموزش و پرورش منتشر شد که در آن تاکید شده همه گزارش‌های دریافتی «برای بررسی و اقدام سریع، به مسئولان مربوطه ارجاع شده است» و در ادامه یادآوری کرده که «این مرکز [مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت]در روز‌های آینده، بار دیگر ارتباطات مستقیم، موثر و با شیوه‌های جدیدی، خواهد داشت.»

وضعیتی که ظاهرا در نتیجه عدم اطلاع دقیق وزارت آموزش و پرورش از وضعیت کمبود معلم در کشور حادث شده است. اِشکالی که البته در گذشته نیز به اشکال مختلف در این وزارت خانه عریض و طویل دیده شده و تاکید برخی وزرای اسبق به برچیده شدن مدارس کپری در سراسر کشور و بعد اثبات خلف بودن این ادعا، یک نمونه از آنهاست.

شرایط نامطلوبی که بی شک یکی از دلایل افزایش وخامت اوضاع این وزارت خانه در سال تحصیلی جاری است؛ اینکه بعد از شروع سال تحصیلی با کمبود گسترده معلم مواجه شدند، چند نوبت وعده‌های متفاوتی برای رفعش دادند و موفق نشدند و در نهایت حالا هم که تاکید دارند مشکل برطرف شده، با گزارش‌هایی مواجه هستند که می‌بایست به قید فوریت ارجاع بخورد و مورد رسیدگی قرار گیرد و حتی روش گزارش گیری هم نیازمند بازنگری است؛ انگار نه انگار که یک ماه و نیم از سال تحصیلی گذشته و آگاه نبودن وزارت خانه به ابعاد مساله، به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵۴
یکی از مشکلات جدی، بحث حقوق و مزایای معلمان است. وقتی معلمی با چندین سال سابقه، برای موظفی تدریس نهایت 10 میلیون تومان دریافتی داشته باشه، عملا انگیزه ای برای ورود به این حوزه به وجود نخواهد آمد. به ویژه در شهرهای بزرگی چون تهران که هزینه زندگی هم بسیار بیشتر از این مبلغ دریافتی است. (گفته می شود بیشترین کمبود معلم در شهر تهران است)
قطعا اگر حقوق ها اصلاح شود، خود به خود انگیزه ورود به این شغل شریف هم بسیار افزایش خواهد یافت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
با همین حقوق هم خیلی ارزوشونه معلم بشن مخصوصا خانم ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
حقوق معلمی کم نیست چون برای هفته ای 24 ساعت هست و 4 ماه تعطیلی در سال
به عبارتی ساعت کاربیشون کمتر از نصف سایر مشاغل هست و اگر به نسبت بیگیرم باید حقوقشون در 2 ضرب بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
به گفته خود فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش ششصد
هزار کمبود داره ولی جذب نمیکنه یعنی آ‌موزش و پرورش خودش نمیدونه چند تا کمبود داره وا اصفت
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
ما که میدونیم اون چهار ماه رو هم معلمان رو ببرن سر کار باز یک چیز
دیگر رو پیراهن عثمان خواهید کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
ناشناس ۱۵.۱۸
به ساعت نیست که به وزن کار هست البته اگر واقعا فرق این دو تا را بفهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
ناشناس ۱۵:۱۸
هیچ شناختی از معلمی نداری. پس نظر نده. کار معلمی فقط توی مدرسه موندن نیست . دو برابر وقت باید صرف تهیه ابزار آموزش و سوال و .... کنه. معلمی با کارگری و کارمندی متفاوت است....
فهمیدن این خیلی سخت نیست
باید به حال و آینده چنین مملکتی گریست که چنین شخصی وزیر آموزش و پرورش فرزندان آینده سازش باشه
قحط الرجاله
از بین مهندسان دانشگاههای خوب نیرو بگیرد حتی پارت تایم برای فیزیک ریاضی و کامپیوتر و ادبیات فارسی و زبان انگلیسی نتیجه خوبی می گیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
آدم عاقل معلم نمیشه. چقدر مگه پول می دند که مسخره دانش اموزان و اولیا شان شویم.
حدود ده سال پیش من از خدام بود معلم بشم همیشه هم شاکرد اول بودم اصلا نیرو نمیگرفتن
اون موقع ها باید فکر الان رو میکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
یکی از آشنایان ما با 15 سال سابقه و
کارشناسی ارشد
از مهر امسال دیگه سرکلاس نرفت
می گوید پیک موتوری درآمدش دوبرابر
معلمی است.
دولتی که نتواند اساسی ترین نیاز مردم خود یعنی آموزش کودکان را تامین کند باید سریعا استعفا بدهد این اوج بی لیاقتی است آینده کشور چه می شود از یک طرف تعداد زیادی ترک تحصیل می کنند از طرف آنها هم که بمدرسه می روند معلم ندارد
شرم آور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
نیازهای اساسی را به خوبی می تواند بر آورده کند. فقط کشورها را جابه جابجا می گیرد.
مدیریت آموزش و پرورش کشور در وزارت استان ها و مناطق فاجعه بار است . از آنجا که 22 سال در این وزارتخانه کار کردم ، باید عرض کنم متاسفانه بسیاری از مدیران کل سیاسی منصوب می شوند و بیشتر از آموزش و پرورش بدنبال نیات سیاسی خودشان هستند . والان در کمال تاسف می بینید که ضروریترین اطلاعات و امار که مربوط به کلاس های درس و پرسنل است دارای خدشه و ایراد است . فناوری وزارت هم متاسفانه به درستی مدیریت و حمایت نمی شود
باید اون مسوولی که ترک فعل کرده و این بحران را پیش بینی نکرده را مجازات کرد. مسوولان مگر خبر نداشتند چند نفر بازنشست میشوند؟
در دولت روحانی هشت سال از استخدام معلمان خبری نبود کلی معلم در این هشت سال بازنشسته شدند الان صداش درآمده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
اها اینم افتاد گردن دولت قبل؟ ببخشید حواسمون نبود این دولت از همه اشتباهات مبراست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
چرت نگو اطراف خودم 3 نفر رو میشناسم که بعد از سال ها که دنبال کار میگشتن سه سال قبل و قبل از شروع کرونا استخدام اموزش پرورش شدن
یاد گرفتین اشتباهاتتون رو بندازید گردن دیگران و هی بگید دولت قبل دولت قبل
محمد
| United States of America |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
دوست عزیز برفرض استخدام در دولت قبل به میزان کافی انجام نشده ،امسال آزمون برگزار کردن وتا اعلام نتایج نهایی ورفتن بدون آموزش به کلاس یک ماه تمام از مدرسه رفته ،این هم تقصیر دولت قبل بوده؟؟؟ص
ما باید اطلاع بدیم کجا معلم نداره ؟!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
بله. مانند پر کردن گودال ها و چاله چوله ها که باید به شهر داری اطلاع بدهید و خود کارکنان شهرداری چشم ندارند ببینند خیابان ها کجا چاله است.
اداره آموزش و پرورش هم با مدارس هیچ ارتباطی ندارد و نمی داند آیا اونجا مدرسه هست. کلاس هست. معلم هست.
من یک بازنشسته آموزش و پرورش هستم و گرفتار... اما یکی از همکارام رفته توی کار ضایعات و جمع آوری اون الان بعد یک سال به این نتیجه رسیده که ای کاش از همون اون میومد توی این کار..... درآمدش چند برابر معلمی هست......
وای به حال کشور........ این معلم بازنشسته باید الگوی جوانان باشه نه اینکه ضایعات جمع کنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
شما وقت آزاد زیاد دارید و خیلی بیکار هستید به جای سیر و سفر این کار را از همین الان آغاز کن حالا چهار ماه یا بیشتر بیکار نگرد از این همه تعطیلات فقط یک ماه را مثل بقیه کارمندان از تعطیلات استفاده کن و بقیه را کار آزاد کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
یک ماه مرخصی استحقاقی، اسفند دوتا حقوق، هرماه ۲۰۰_ ۳۰۰ ساعت اضافه کاری الکی و... اگر عادلانه حساب کنی متوجه میشی که شما خیلی بیشتر از چهارماه معلما کم کاری نی کنی و حقوق می‌گیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
ناشناس ساعت ۱۵:۳۴
دوستان بالادستی هم مثل شما فکر کردن که وضعیت علم و آموزش و فرهنگ اینطوری شده.معلم باید فقط در فکر آموزش باشه خودش را بروز کنه. اگر قرار باشه بره دنبال کار آزاد که دیگه معلم نمیشه.
گرفتن ازمون چه دردی رو دوا می کنه مگه چند ماه پیش تعداد زیادی با رتبه بالا گزینش شدن خوب ازهمان ها استفاده بکنید حیلی ها با نمره پانصد به بالا قبول شدن درمان درد هست ولی نمی دانم چرا وزیر از ازمون جدید صحبت میکنه
سلام یک ماه خورده ازسال تحصیلی میگذره ولی هنوزدخترم معلم نداره چرا
یکی از نمایندگان ادواری گیلان با انتصاب مدیر کل جدید اموزش و پرورش با جذب دبیران مورد نظر ستاد های خود به حوانان ضلم کرده. عجیب ولی واقعی
تکمیل ظرفیت مجدد بزنین مخصوصا نمره اختصاصی بالا زدن در نظر بگیرین
تراز قبولی نمره ها را پایین بیارین با تکمیل ظرفیت مجدد برای آموزگار ابتدایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
بهترین ها معلم می شوند. کیفیت را پایین نماریم.
چقدر مایه خجالت و تاسف است که در عصر فناوری اطلاعات نیازهای نیروی انسانی مهمترین وزارت خانه کشور معلوم نباشد و بعد از شروع کلاس ها تازه متوجه کمبودها می شوند. یقینا این ناهنجاری نمونه ای از ناکارامدی در مدیریت کشور است. ولذا مردم حق دارند این ناکارامدی را به سایر امور تعمیم دهند. انشاالله که بعد از دوسال این مشکل را به دولت قبل ربط ندهند.
با چنین وزرای بی کفایتی ، بیش از این هم انتظار نیست.
راه حلش افزایش فرزند آوری هست تا میتونید بچه دار بشید
از وزیران جهادی که جز خدمت به مردم و اخذ رضای خداوند هیچ کار دیگری ندارند نباید بیش از انتظار داشت
به زودی این مشکل در تامین نیروی انسانی در بخشهای دیگر کشور هم خودش رو نشون خواهد داد . یمی از علل اون هم در تفکری هست که اون خانم در روزهای گذشته در خصوص صدا و سیما بیان کردند یعنی تفکر اینکه کشور مال حزب اللهی ها هست با همین تفکر ما عده زیادی از مردم این کشور رو یا به مهاجرت وادار کردیم و یا خانه نشین کردیم .
می فرمایند در استخدام امسال آموزش و پرورش بهترین ها رو گزینش کردند!!
از کجا مطمئن هستین که امتیازات سلیقه ای نبوده
کارنامه سبزایی که در مصاحبه هم امتیاز خیلی خوبی کسب کردن، مردود نهایی اعلام کردین !اما کارنامه قرمزی که هیچ انتظاری نداشت و هیچ زحمتی هم نکشیده بود در تکمیل ظرفیت استخدام شد . برای خود فرد تعجب آور بود
چرا در استخدام آموزگاری کارنامه سبزایی که در مصاحبه هم امتیاز خیلی خوبی کسب کردند استخدام نمی کنید، وقتی مراجعه می کنند به اداره کل انگار با یک گدا مواجه شدن، همچون بر خورد بد دارند که فرد از رفتن پشیمان میشه، اینه تکریم
متاسفم برای خودمون
آموزش مجازی مانند زمان کرونا . که جواب هم داد.خوب هم بود. اموزش از راه دور بر بستر اینترنت.که بسیارعالی هم است.هزینه ها بسیار کاهش می یابد.گستردگی آموزش نیز بیشتر می گررد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
نه همه چیز تحصیل درس علمی نیست،تعامل بچه ها با هم وکسب تجربه مهم تره،حالا که اکثرا تک فرزند شدن ،مخصوصا در سطح ابتدایی،باید با بچه ها روبرو بشن،تا درس های دیگه هم بگیرن
صرف کمبود نیرودلیل نمیشه که مادرجذب نیرواینقدرمنفعل عمل کنیم والان همه فکرمیکنند آموزش وپرورش بنگاه کاریابیست بنده که سال32سنوات خدمتم توعمرم ندیدم فرد 43را توآزمون ماده28جذب کنند الا آبان امسال اساسا آموزش وپرورش خودشم آمارواقعی نیروی موردنیازخودرااحصانکرده
آموزش سنتی (معلم حضوری) منسوخ است .بخصوص در سطح کلان شهرها.چون ارتباطات اینترنتی و مجازی مهیا است. و عصر تکنولوژی و هوش مصنوعی .باید مد نظر باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
وا خب بچه ها باید تعامل با دیگر هم سن و سال هاشونو یادبگیرن،من خودم بچم نره مدرسه تو خونه،راحت ترم،ولی خب همه چیز تحصیل علم نیست،خیلی چیزا که شاید مهم تر هم هست داخل مدرسه تجربه میشه.
اگه. معلم نبود بازنشسته نبود هیچ وقت دنبال کار ضایعات نمی‌رفت برو خدا را شکر کن یه حقوق بازنشستگی داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
برای این کوته نظری شما متاسفم
حقوق معلمی کم نیست چون برای هفته ای 24 ساعت هست و 4 ماه تعطیلی در سال
به عبارتی ساعت کاربیشون کمتر از نصف سایر مشاغل هست و اگر به نسبت بیگیرم باید حقوقشون در 2 ضرب بشه - من معلم نیستم .ولی بهتر است دستور بفرمایید نعلن پاره وقت استخدام کنند . چون معلمی یک شغل تمام وقت هست
فوق لیسانس چندین د وره کامپیوتر دورهای دیگر علاقه به خدمت دراموزش وپرورش را دارد خانواده مذهبی وانقلابی مراجعه م‌ی کنم ب اداره محل جواب نمی دهند من ازمقامات محنترم می خوهام ب رشته تحصلی اهمیت ندهند ب علاقه ی متاقاضی با گرفتن امتحان نیرو بگیرند ما بازنشسته ها هم دوست دا ریییم یک فرزند مارا استخدام کنید اجرتانان با خدا خسروی گلستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
جناب آقای خسروی معلمی نیاز به دانش و سواد دارد نه فقط علاقه شما حتی چند جمله ساده را نمی توانید درست بنویسید اونوقت از علاقه به معلمی میگید
معلم باید توانایی تدریس و دانش لازم را داشته باشد وگرنه کار هر کسی نیست معلمی
وقتی که معلمین در آستانه‌ی بازنشستگی رتبه 2 و یا 3 می‌دهند. دهن کجی می‌کنند به این عزیزان ،مسلم است که دیگر ادامه کار نمی‌دهند...وقتی که تبعیض بین کارمندان دولت و معلمان ،20 درصد کمتر حقوق به معلم می‌دهند نتیجه همینه....نیرو دارند ولی جذب نمی‌کنند چون میخواهند طلاب حوزه علمیه که بیکارند را جذب کنید و حداقل در پنج سال 250 طلبه...اخراج 15 تا 20 هزار مدیر بخاطر سیاسی کاری... نتیجه همین هست....هرچند اموزش کشور واقعاً به قهقرا رفته...من 32 سال کار کردم و لیشتر درک می‌کنم چه خبره...
سلام
چرا از نیرو های پیش دبستانی که چند سال از عمرشون و وقت شون رو صرف امور تربیتی و آموزشی دانش آموزان کردند استفاده نمی کنند هم باسواد هستند و هم آمادگی لازم را برای ورود به مدرسه دارند آنها هم به امیدی این همه بیگاری رو تحمل کردند
باسلام وادب اموزش وپرورش ازخواهرم که ۳۰ سالخدمت کرده بازم خواسته برگرده کلاس ولی یکماه با ۴ میلیون ایا درسته برگرده بااین پول
منم خودم ارشدم مومن ولی هرجا میرم میگم سوادشو دارم ۵۰ ساله ام وبچه هارا خوب درس میدم پرورش میدم اصلن خودشون جذب نمیکنند نمیدونم چرا
واقعا برای کشوری که این آقا وزیر آموزش و پرورشش باشه باید خون گریه کرد رتبه های بالا رو کد ۱۹ زده و یه سری سفارشیها رو جذب کرده به بهانه های الکی خیلیها رو رد کردند .خود وزیر هر روز یه عد و ارقام رو میگه که نیاز دارند هنوز نمیدونه چه خبر
در برخی دستگاههای اجرایی که خدمات عمومی انجام می دهند، اشکالات حتی بصورت جزئی بازتاب حداکثری دارد و آموزش و پرورش یکی از دستگاههای در مضان اتهام است که هیچ کس هم از عملکردش راضی نیست.
ما با نمرات بالایی در آزمون رد شدیم. الان بعنوان خرید خدمات کار می‌کنیم. چون کارنانه سبز بودیم. طرفیت پایین بود اما جذب نمیکنن. بنظرتون آدم بدون امنیت شغلی چقدر میتونه دل خوش و شاد باشه برای تدریس؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم