بازدید 13316

میراث «یوسف نوری» در وزارت آموزش و پرورش؛ پرسش‌هایی داغ که باید پاسخ بیابند

پرسش‌هایی که انتظار می‌رود در زمان معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس، به بخشی مهم از موضوع نشست ویژه مجلس برای بررسی صلاحیت جانشین نوری بدل گردد و چه بسا بتواند ابعاد ناگفته‌ای از ماجرای واریز نشدن مطالبات معلمان در اسفند ۱۴۰۱ را برملا سازد؛ ماجرایی که تنها بخشی از دوران پرماجرای حضور نوری در راس هرم مدیریتی این وزارت خانه است.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 04 April 2023

میراث وزیر مستعفی آموزش و پرورش؛ سوالاتی داغ که باید پاسخ بیابندبا پذیرش استعفای یوسف نوری توسط رئیس جمهور، وزارت آموزش و پرورش در حالی در آغاز فصلی جدید قرار گرفته که با سوالات بی پاسخی روبه روست؛ پرسش‌هایی که به نوعی میراث وزیر مستعفی هستند.

به گزارش «تابناک»؛ واپسین ساعات سال ۱۴۰۱ به نوعی متفاوت‌ترین پایان سال در وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود؛ ساعاتی که جمعیت بزرگ معلمان، چشم انتظار واریز حقوق اسفندماه خود بودند؛ اما با دریافت پیامک واریز به حساب پی بردند که رویدادی عجیب رقم خورده و بخشی از دستمزدشان واریز نشده است.

البته این رویداد دو سال پیش نیز رقم خورده و صدای بازنشستگان تامین اجتماعی را درآورده بود؛ اما این بار در مجموعه‌ای رقم می‌خورد که بر خلاف سازمان تامین اجتماعی در زیرمجموعه یک وزارت خانه، مستقیم به دولت مرتبط بود و دست بر قضا در وزارت خانه‌ای رقم خورده که به نوعی، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های نیرو انسانی در دولت به شمار می رود.

کافی است به این نکته دقت کنیم که بیش از ۱۵ میلیون تن مستقیم با وزارت آموزش و پرورش سر و کار دارند که حدود یک و نیم میلیون از ایشان را اولیای مدارس تشکیل می‌دهند؛ جمعیتی بزرگ که با افزودن اولیای دانش آموزان و دیگر دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در کشور، کسر بزرگی از جمعیت کشور را شامل می‌شود و هسته مهم در شکل گیری آن معلمان هستند.

آموزگارانی که امسال را با دغدغه‌هایی عجیب آغاز کردند و تلاش داشتند پاسخ این پرسش را بیابند، به راستی چه کسی مقصر بوده که در پرداخت مطالبات و دستمزدشان خللی این اندازه بزرگ به وجود آمده و چه عقوبتی متوجه مقصر یا مقصرین خواهد شد؟ سوالی که با صدور دستور ویژه رئیس جمهور به معاون اولش برای بررسی این مساله عجیب، پیگیری آن در بالاترین سطح در دستور کار قرار گرفت.

آن گونه که در ابتدا به نظر می‌رسید، اختلاف میان بخش‌هایی از این وزارت خانه و سازمان برنامه و بودجه موجب بروز این وضعیت غیرقابل پذیرش شده بود، اما یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش روایت متفاوتی مطرح می‌کرد؛ «تأخیر در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان به دلیل اختلاف در محاسبه رتبه بندی بود، زیرا در مبنای محاسبه اختلاف به وجود آمد که بخشی از آن به قانون و بخشی از آن به کمبود اعتبار مربوط بود.»

این اظهاراتی است که وزیر با حضور در رسانه ملی به فاصله چند ساعت مانده به تحویل سال بیان و تاکید کرد: «از چهارشنبه هفته گذشته، بحث تأخیر در واریز حقوق را مطرح کردیم؛ در هیات دولت هم رئیس جمهور دستور اکید داشتند که این مشکل حل شود. در این مدت به توافق نرسیدیم و لذا برای حقوق اسفند در واریز اختلال به وجود آمد»؛ توضیحاتی که در تکمیلش یادآوری کرد در مسیر رفتن به بانک مرکزی است تا شبانه مشکل به وجود آمده را رفع کند.

البته روایت سازمان برنامه و بودجه از ماجرا از همان آغاز متفاوت بود و این تفاوت‌ها بعدتر با طرح مسائلی مانند مشکل نرم افزاری در شکل گیری این مشکل، بیشتر هم شد، اما در نهایت زمانی که گزارش معاون اول رئیس جمهور رسانه‌ای شد، همگان دریافتند، «پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران، مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت آموزش و پرورش، علت اصلی بروز مشکل بوده است.»

بعد از این گزارش رسمی، اخبار ضد و نقیضی از عزل دو معاون وزیر منتشر شد و هنوز صحت و سقم این اخبار معلوم نشده بود که خبر رسید رئیس جمهور با استعفای نوری موافقت کرده است؛ استعفایی که متن آن منتشر نشده و همین امر موجب شده که برخی آن را عزل بخوانند و تاکید کنند که به شکل دیگری رقم خورده است؛ اما چه عزل باشد و چه استعفا، باید دید که به پاسخ سوالات شکل گرفته منجر خواهد شد یا خیر؟

سوالاتی که انتظار می‌رود در زمان معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس، به بخشی مهم از موضوع نشست ویژه مجلس برای بررسی صلاحیت جانشین نوری بدل گردد و چه بسا بتواند ابعاد ناگفته‌ای از ماجرای واریز نشدن مطالبات معلمان در اسفند ۱۴۰۱ را برملا سازد. ماجرایی که تنها بخشی از دوران پرماجرای حضور نوری در راس هرم مدیریتی این وزارت خانه است.

دورانی که با کرونا گره خورده بود و وزیر مستعفی چندین بار شعار‌هایی در ضرورت تغییر برنامه درسی مدارس برای جبران زیان‌های ناشی از کرونا را مطرح کرد، اما از شعار فراتر نرفت، در مقاطعی به آلودگی هوا و تعطیلی مدارس در بخش‌هایی از کشور رسید و وزیر تاکید داشت که در آلوده‌ترین روز‌ها هم مدارس باید دایر باشند و حتی کوشید این امر را در دولت به تصویب برساند که موفق نشد و در نهایت به پرونده عجیب و پر ابهام مسمومیت‌ها در مدارس رسید که تعلل این وزارت خانه در گسترده شدن ابعادش، مشهود بود.

وضعیتی پرابهام و سرشار از سوالات بی پاسخ که با توجه به پیشینیه نه چندان مطلوب این وزارت خانه از دولت و دولت‌های قبل در مسائلی مانند کمبود معلم، فرسودگی مدارس و...، وزارت آموزش و پرورش را در برهه‌ای بسیار حساس قرار داده و از این روی، انتظار می‌رود که بحث انتخاب سکاندار بعدی این وزارت خانه و برنامه هایش، بسیار داغ پیگیری شود و به شدت مورد توجه عموم قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۹
در دوره وزیر بعدی هم هیچ اتفاق خاص مثبتی نمیوفته...چون خانه از پایبست ویران است!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
چون توقعات شما تمامی ندارد
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
باید فرهیخته ترین با تخصص ترین مستقل ترین شجاع ترین واینده نگر ترین وایران دوست ترین وسالم ترین افراد برای وزارت مخصوصا اموزش پروش انتخاب شوند.بیاییم منافع بی ارزش گروهی وفردی ونابالغی را از تصمیم گیریهایمان که اثر مستقیم در اینده بچه های این سرزمین دارندفکر نکنید ودخالت ندهیم به خدا فرصت برای توسعه کشور را کم کم داریم از دست میدهیم چه زمانی میخواهیم بزرگ شویم ودیننمون را به این سرزمین ادا کنیم.
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ناشناس 14:27 اینکه کسی شب عید حقوق حقه اش را احتیاج داشته باشد توقع نیست بلکه وظیفه دولت است...
وقتی می خواهید رای اعتماد بدید ، چنان می گید که طرف ولایتمدار و خبره و دلسوز و متعهد و ... هست که آدم گمان می کند ایشان به مرز عصمت و طهارت نزدیک شدند ؛ لیکن وقتی می خواهید همون شخص را بعد از چند ماه عزل کنید ، چنان خصیصه هایی را ذکر می کنید که آدم تصور می کند یک نفوذی و یا یک شخص نابلد و غیر متعهد و ... در راس آن کار بوده است ! .
فکر نمی کنید که یه جای کار داره می لنگه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
خدا پدرت را بیامرزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آموزگار جان، من ندیم توام نه ندیم بادمجان . باید چیزی گویم که تو را خوش آید ، نه بادمجان را
حقوق معلمان را شش ماه ندادند اما بروید ببینید همین وزیر و معاونانش و مدیرانش شب عید چه پول های نجومی را دریافت کردند. متاسفانه رییس دولتی که رییسی باشد وزیرانش نیز بهتر از این نخواهند بود هر کسی را بیاورند نه تنها عملکرد بهتری نخواهد داشت بلکه خرابکاری های بیشتری هم انجام می دهد چون اساسا دولت انتصابی تخصص و تعهد مدیریت را ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
نه که مثلا روحانی خیلی شق القمر کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
از رییسی انتقاد شد! چه ربطی به روحانی و تیم ضعیفش داره!
رییسی برای فرمانداری یک شهر کوچک شاید مناسب بود
از اول اشتباه انتخاب شده بود والبته مشکل از وزیر نیست مشکل کسی هست که ایشو ن و انتخاب کرده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ما نمیدانیم سخنرانی رئیسی برای کارافرینان را باور کنیم

یا اینگونه انتصابهایش را که یک کارسناس گردشگری را

که هیچ سابقه معلمی و مدیریت آموزشی کلان نداشته

را بر خلاف نطرات نخبگان و دلسوزان آموزش و پرورش به وزارت می نشاند

و هر چقدر همه فریاد اعتراض و انتقاد سر میداند که

یوسف نوری از حداقل شایستگی اداره حتی یک دبستان هم برخوردار نمیباشد و چه برسد به وزارت !! ؟

ولی مرغ رئیسی هم ظاهرا مثل بقیه یک پا دارد !!!؟؟
پرسش اصلی دوره وزارت ، وزیر مستعفی از دولت و مجلس :

پرونده دستگیری عاملان حملات شیمیایی مدارس به کجا رسید ؟
یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شد؛ در رزومه او کسب رتبه دوم مسابقات آمادگی جسمانی مقیمین در کشور قطر (۱۹۹۹)، عضویت تیم‌های والیبال معلمین، صعود به قله دماوند و توفیق حضور در راهپیمایی اربعین سال جاری آمده است.
حیف آدمی با این همه رزومه موفق نبود که استعفاش دادید ؟
کدام مسول تا بحال پاسخگو بوده که ایشان باشد!
تمام مملکت را ول کردید چسبیدید به مشکلات معلمها؟ هیچ قشر دیگری در این مملکت وجود ندارد؟ یا چون مظلوم و بی کس هستند، هیچ کس اهمیتی به انها نمیدهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
خب تمام کشور رو ول می کنیم می چسبیم به مشکل شما !! خوبه ؟؟
بسیاری از مقامات دولت سیزدهم افرادی متوهم هستند که بعلت تجربه کم در رویا سیر می کنند!! حالا که با واقعیات مواجه شده اند دست به توجیه و دروغ می زنند.
بعضی از فامیل و دوستان برای دادن رای به رئیسی می گفتند شما رای بدهید ما ضمانت می کنیم که شرایط خوب شوند!!! البته اینها هم در هپروت سیر می کردند. امیدوارم هرچه سریعتر مسئولین ما واقعیات جهانی را درک کرده و تغییر رفتار بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ما که رای دادیم و هنوزم ازش حمایت میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
بنده رأی ندادم،تحت هیچ شرایطی هم رأی نخواهم داد بزرگواررررررر!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
15:48
از چیش حمایت می کنی؟
جمع کن.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
این دولت با اختلاف بیسوادترین دولت هست و کلا تعطیل هستند.
من
| United States of America |
۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
یعنی بقیه دولت هاگل وبلبل بودند!!!!
--- بالاخره جناب يوسف نوري هم از وزارتخانه شما رفت ! پيش بيني ات درست بود آقا لطف الله ! زنده باشي انشا الله !
-- شما هم بي قضا باشي جعفر آقا ! معلومه كه پيش بيني ام درست از آب در مياد ! ... سي سال خودم تو اون وزارتخانه بودم و سي سال هم مرحوم پدرم كه ،مستخدم مدرسه بود ! ... نه خودم و نه مرحوم ابوي در اين شصت سال سابقه نداشت كه آخر سال و شب عيدي حقوق معلمان مظلوم و بقيه كارمندان آموزش و پرورش بيفتد به شب عيد ... حالا گرچه خودم دفتر دار بودم و معلم نبودم ! ... البته فرقي نميكنه همه مون آدم دولت بوديم ! . فرهنگي بوديم ! چه مرحوم ابوي كه فراش مدرسه بود ، چه خودم كه دفتر دار بودم و چه شوهر همشيره كه معلم بود ! ... اما خب ! ...
-- اما چي آقا لطفي ؟ ... انگاري مي خواهي يك چيزي بگويي ؟ ... بله ؟
-- درسته ! مي خوام بگم جناب يوسف نوري رفت ... اما ... اما اما مهم اينه ببينيم كه چند تا يوسف نوري ديگر در كابينه دولت مانده باشند ! ... يكي ... دوتا ... سه تا ... يا هيچي ! ... ومن اميدوارم كه يوسف نوري ديگر
در هيئت دولت نباشه ... و با يك گل بهار بشه ! .. من دعا مي كنم وزير ووزرا همه شان كاردان ... دلسوز ... متخصص ... وارد ... والبته متعهد ! كه دعاي خير لطفي هميشه پشت سرشان باشه ! ... و طوري بشه كه لطف الله كه اين تتمه عمر را در دوران بازنشستگي مي گذراند يك لقمه نون راحت بخوره و دعا گو باشه !
-- انشا الله ! ... انشاااااااالله ...آقا لطفي !
هنوز مطالبات پاداش بازنشستگان و معوقات رتبه بندی شاغلین و بازنشستگان در سازمان مدارس غیردولتی در طبقه نهم و دهم وزارت آموزش و پرورش پرداخت نشده است
هر موقع رییسی مثل احمدی نژاد ، وزیر متکی رو در سفر خارجه عزل کرد و یا چند روز مانده به پایان دولتش اژه ای را بخاطر عهدوپیمان مردم ، عزل کرد اونموقع از ندادن چک سفید امضا به وزرا دم بزنید و قمپوز در کنین.
احمدی نژاد اگر بود که همون ۲۹ وزیر رو کله پا کرده بود نمیگذاشت بعد از دوهفته خودش استعفا بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
احمدی نژاد میلیاردها پول مملکت حیف و میل کرد و شما هنوز حمایتش می کنید واقعا از سطح سواد و فهم شما از سیاست و اقتصاد در تعجبم
تجمع این حجم از نالایق ها در یک دولت بی سابقه است ... تا دیر نشده اورژانسی وزارای نالایق ارتباطات و کشور رو عوض کنید تا نوبت بعدی ها برسه ....
مشکل کشور در بی عدالتی هست که اعصاب و روان همه رو بهم ریخته ، یه عده یک شبه میلیاردر میشن یه عده بیچاره ؟؟ اخه چرا همیشه برای یه عده خاص پول نیست ؟؟ یا جرا دارید ادای کشورهایی مانند عربستان رو درمیارید شما که دو شما گروی ۳ است ؟؟ برید ببیند همین میرکاظمی در پایان سال چقدر دریافتی داشته ؟؟ جالبه حرف آقایان اینه که ما تعداد ما کم هست اگه نفری یک میلیارد در ماه بگیریم در تامین آن مشکلی نداریم ولی پرسنل بهداشتدو آموزش زیاد هستند در اصل باید به تعداد کارکنان بودجه اختصاص داده بشه وقتی ارگانی ۵۰ددرصر پرسنل دولت رو داره چرا باید از ۸ درصد بودجه بهره ببره
چرا هر سال چرخ وزارت آموزش و پرورش می لنگد؟
آره ! همه هم باور کردیم ! شب عید خزانه خالی بوده و نمیشده حقوق پرداخت بشه ، این وسط یکی باید فداکاری می کرد و قربانی میشد تا گند قضیه بالا نزنه ! قرعه به نام "نوری " افتاد ! همین !
او آنقدر شرافت داشت که استعفا دهد. کوتاهی از او نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
استعفا نداد استفاعش دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
با چفیه ایی که بسته بود معلوم بود چقدر کاردان و با سواد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
هرطور شده یه شرافت و کرامتی می خوای براش بتراشی . قبول باشه انشا الله
انتصاب
از این وزیران و از این میراث ها زیاده . برید میراث عبدالملکی و خاندوزی و زارع پور و وزیر کشور و جلیلی و باقری کنی و .... رو هم یه بررسی کنید تا عمق فاجعه رو درک کنید .....
از اول مهر 74 تا حالا یک ساعت غیبت غیرموجه نداشتم و کلاسم رو ترک نکردم، ارزیابان محترم جناب نوری امتیاز تعهد به کار و تلاش و.. رو ازم کم کردن و بخاطر دوتا 8 امتیاز رتبه م یکی اومده پایین، غم انگیزترین لبخندها رو امروز در دفتر آموزشگاه در صورت همکارام دیدم، از فاقد رتبه با 18 سال سابقه کار تا رتبه ی 2 با 29 سال خدمت صادقانه. متاسفم برا این سیستم. و متاسفم برا خودم که این همه تعهد داشتم
خانه از پای بست ویران است
نوری جزیی از یک کل است
واقعا در این مملکت اینقدر قحط الرجال است که جناب رئیسی یک کارشناس گردشگری رو میذاره وزیر آموزش پرورش؟ آقای رئیسی دست از باندبازی بردار و کمی هم لیاقت فرد رو درنظر بگیر
مردم گناه دارن ب فکر آخرتت باش
اگر بخواهیم شخص وزیر را قضاوت کنیم انصافا کارنامه خوبی نداره و حتی اظهارات تاسف باری داشته اما سازمانها و ادارات دولتی مشکلات ساختاری دارن و خیلی به شخص وزیر مربوط نیست. مثل تیمهای فوتبال می مونه که با قول وزیر ورزش می رن قراردادهای کلان می بندن بعد از پس تعهداتش برنمیان. در آموزش و پرورش هم دقیقا همین اتفاق افتاده و همه چیزو سر این آدم خالی کردن.
بقول مهران مديري من اشتباهي بودم!
در بحث رتبه بندی ، قرار بود در پنج رتبه ، انجام بگیره،ولی یه دفعه، یه مورد فاقد رتبه هم به گزینه ها اضافه شد که هستند معلمانی که دکتری تخصصی دارن و یا معلمانی که چندین سال مدیریت مدارس داشته اند و یا کسی که بالای 25 سال سابقه داشته اند و فاقد رتبه شده اند یعنی از رتبه ی یک هم پایین تر ،در صورتی که معلمانی با سابقه ی کمتر از ده سال یا حتی پنج سال رتبه ی سه گرفته اند! سابقه و مدرک تحصیلی در رتبه بندی تاثیر خاصی نداشت، و در پنج زمینه رتبه بندی امتیازاتش بررسی میشد، و در هر کدوم از این پنج ملاک کمترین میزان رو فرد امتیاز میگرفت ، همون ملاک قرار میگرفت، مثلا شما تمام نمراتت بیست بشه و یه نمره ات مثلا زیر ده بشه و هشت بشه، معدلت رو بگن هشت هست! چه حسی داره؟ملاک رو در بین پنج زمینه ای که ارزیابی صورت میگرفت ، کمترین میزان رو در نظر گرفتند! واقعا دز این رتبه بندی پارتی بازی زیادی انجام شد و خیلی ها که واقعا انسان های شریفی بودن حق کشی شده از حقشون و رتبه های پایین خوردن و اصلا رتبه بندی بر اساس شایستگی نبود و باعث سرخوردگی خیل کثیری از فرهنگیان شده که در کیفیت کاری معلمان تاثیر منفی زیادی می گذاره!
وزیری که دیرتر از بقیه به کابینه آمد، زودتر از بقیه خداحافظی رفت
مشکل از یک وزارت خانه نیست / مشکل از نگاه به آموزش و پرورش است
مشکل از جریانی در دولت است که افراد ضعیف، ناتوان در راس دستگاه تعلیم و تربیت قرار می دهد.
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
سوال از معلم 30 ساله
چرا آموزش در سه ماه تابستان تعطیل ولی حقوق ماهانه برقرار است
لطفا ارتقاء علمی معلمین را مطر ح نکن که غیر واقع است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
وزیر باید ضعیف باشه تا بودجه زیادی برای کارکنانش نگیره و صرفه جویی باشه، اگه وزیر قوی باشه کلی باری دولت خرج میگذاره
تا زمانیکه تصمیم گیران اصلی این دولت از عوامل محموداحمدی نژاد باشند همین آش است و همین کاسه .
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
اگر راست میگی سهام عدالت و یارانه ای که احمدی نژاد برقرار کرده و هر ماه می گیری پس بده و مردانه از دریافت یارانه انصراف بده شما که احمدی نژاد را قبول نداری
بله مشکل از نوع نگاه سیستم!!!به آموزش وپرورش هست
مجموعه اظهار نظرهای مسؤلین نشون میده که وزارت آموزش و پرورش هیچ اراده ای در هیچ زمینه ای نداره.
بی برنامه ترین وزارتخانه ای که حتی بلد نبود حقوق کارمندانش را قبل از عید بدهد. فقط کافی بود پنج تا از دبیران دبیرستان را در وزارتخانه می گذاشتند تا ببینید چطوری این وزارتخانه عریض و طویل را بجای آن دو هزار نفر اداره میکنند(حداقل دو هزار نفر بگفته خودشان از دوستان و آشنایان ارزشی خود را از دوره احمدی نژاد به استخدام در آوردند).
آموزش و پرورش در این چند ساله اخیر مثل کاروان سرا شده هر وزیری میاد برنامه خاصی نداره و خودش هم میدونه چند صباحی بیشتر نیست، آموزش و پرورش امروز را بدنه ای ناکارامد و بی انگیزه تشکیل داده و دانش آموزانی که خودشان دارند نتیجه این همه لیسانس بیکار را می بینن. دانشگاه های غیر انتفاعی که زمانی حتی پنجشنبه عصرها هم کلاس داشتند الان یک به یک دارن ادغام یا بسته میشون. چشم انداز آموزش پرورش و در مقیاس بزرگتر وزارت علوم اصلا روشن نیست.
خواهشا همه عوامل فضاحت حقوق ها عزل و انفصال از خدمت شوند تا در بقیه مسئولیت ها فضاحت به بار نیاورند . وزیر آ و پ کم توان ترین عضو کابینه بود. ازون بی ربط تر و بی تجربه تر معاون توسعه شخص ستاری فردهست که بعد از 5 سال ورود به آ و پ با حمایت بیجای نماینده ها یک شبه ره صد ساله رفت و بدون تجربه کلان مدیریتی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت شد که آنجا هم با عزل و نصب های عجیب و غریب موجی از ناامیدی ایجاد کرد، بعد از چندماه بدون هیچ تجربه مالی کلان معاون توسعه و پشتیبانی وزارت مهم آ و پ شد، و بعد از 7-8 ماه و در مهمترین روزهای سال آنچنان ناامیدی در دل فرهنگیان عزیر ایجاد کرده که سال ها نمیتوان آن را جمع کرد، ضمن اینکه 8-7 ماه هست وزرات آ و پ معاون تربیت بدنی و سلامت ندارد !!!تو خود بخوان حدیث مفصل ازین مجمل
خیلی جالب است معوقه معلمان چند ماه عقب افتاده این همه جنجال و بگیر و ببند و برکناری وزیر و امثالهم ولی معوقه ما بیچاره باتنشسته ها از سال 99 تاکنون پرداخت نشده و حجب و حیای نمی گذاری در این موقعیت کشور دست به اعتراض بزنیم و مسئولین هم اهمیت نمی دهند فرق است بین انسان دنیا دیده و کسی که بخاطر چند ریال در خانه ای را گل میگیرد!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
چند ماه چیه مرد حسابی.چیزیه که بیش از 10 ساله معلمان را باهاش بازی داده اند بیش 18 ماه هم از تصویبش گذشته آخرش هم که میخواستند نصفه نیمه پرداخت کنند شد این
نمایندگان مجلس مقصرند که به هرکسی دولت معرفی میکنند رای میدهند نمایندگان مجلس کارمندان دولت هستند
آموزش وپرورش را دولت های اصلاحات نابود کرده وبه بن بست کشاندند.با طرح های ناکارآمد ۲۰۳۰و....
لطفا این مطلب را منعکس کنید
وزارت آپ برای رتبه بندی امکان اعتراض را به شکل صوری فراهم کرده ولی معلمان معترض نمی توانند مدارک حدید بار گذاری کنند بلکه مدارک قبلی را باید ویرایش کنند یا حذف کرده و مدرک دیگری جایگزین کنند. به این شمل آش همان است وکاسه همان. در واقع با افتضاح رتبه بندی این جماعت نمیخواهند حق معلم را بدهند. رتبه بندی به یک غصه ی بزرگ برای معلمان تبدیل شده
لطفا به داد آپ برسید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی