بازدید 20859
هزار و هشتصد و سیزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

جانشینان احتمالی عارف چه کسانی هستند؟/با انتقال آب، دریای خزر خشک می‌شود؟/شوخی عجیب ایرانی‌ها با مدافع بارسلونا/مطهری: خود امام رضا نیز با چنین تعطیلی‌هایی موافق نیستند!

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: توصیه عضو جامعه روحانیت مبارز به جهانگیری/دادگان در فوتبال کارگری پست بین‌المللی گرفت/خرج دیدار یک خانواده ]چهار نفره از پرده نقره‌ای سینما و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 26 October 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

خود امام رضا نیز با چنین تعطیلی‌های خلاف عقل موافق نیستند!

علی مطهری در کانال تلگرامی خود نوشت: تعطیلی روز آخر صفر در کشور یک بی‌تدبیری و بدسلیقگی بوده است. وقتی ۲۸ صفر تعطیل است، تعطیلی دو روز یا یک روز بعد آن یعنی تعطیلی یک هفته کشور و ضربه اساسی به اقتصاد کشور به ویژه بخش خصوصی. می‌توان در ۲۸ صفر، ضمن گرامیداشت سالروز رحلت پیغمبر اکرم و شهادت امام حسن ـ علیه‌السلام ـ شهادت امام رضا ـ علیه‌السلام ـ را نیز گرامی داشت.

اصلاً بزرگداشت یک مناسبت غیر از برخی مناسبت‌های خاص مثل عاشورا لزوماً با تعطیلی آن روز بهتر انجام نمی‌شود بلکه برعکس اگر همه جا دایر باشد، ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها و مطبوعات فعال باشند بیشتر می‌توان جلسه برگزار کرد و آن روز را گرامی داشت و در ایامی مثل روز آخر صفر معارف اسلامی مردم را بالا برد و از مناقب معصومین سخن گفت. تعطیلی این گونه روز‌ها باعث می‌شود عده‌ای در خانه‌ها بمانند و عده‌ای به سفر از جمله شمال کشور بروند و عده‌ای که اگر آن روز هم تعطیل نبود به مساجد می‌رفتند به مساجد بروند و البته فقط برخی مساجد ما برنامه‌های پرمحتوا دارند و مردم را با معارف رسول اکرم و اهل بیت ایشان آشنا می‌کنند، بقیه در اختیار مداحان است که صرفاً عواطف و احساسات مردم را اقناع می‌کنند و کاری به اقناع عقل آن‌ها ندارند. تدبیر اقتضا می‌کند که تعطیلی روز آخر صفر حذف شود و کارمندانی که می‌خواهند در این روز به زیارت امام رضا ـ علیه‌السلام ـ به شکل راه‌پیمایی و غیر آن بروند مرخصی بگیرند. مجلس باید مصلحت جامعه و اسلام را بر اقدامات عوام‌پسند ترجیح دهد. قطعاً خود امام رضا ـ علیه‌السلام ـ نیز با چنین تعطیلی‌های خلاف عقل موافق نیستند.

ضرورت حذف این گونه تعطیلی‌ها در شرایط امروز که ما نیاز به کار و فعالیت بیشتر داریم مضاعف است. تعطیلی هشتم ربیع‌الاول هم که چند روز دیگر است و معلوم نیست عزاداری است یا جشن و مشکل دیگری هم از نظر وحدت اسلامی دارد، بر اساس قول دادن یکی از مجلسی‌ها به یکی از علما، دزدانه و بدون مناسبت در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه قرار گرفت و در نتیجه حذف آن نیاز به دو سوم آرا دارد و در تلاشی که اینجانب و برخی از نمایندگان کردیم رأی نصف به اضافه یک را برای لغو آن به دست آوردیم که در واقع این تعطیلی باید حذف شده باشد، چون هیچ سنخیتی با احکام دائمی برنامه‌های توسعه ندارد و در حقیقت نیاز به دو سوم آرا نداشته است. به هرحال عوام‌زدگی و ترجیح منافع شخصی بر منافع ملی و مصلحت اسلام ما را به اینجا رسانده است.

خرج دیدار یک خانواده چهار نفره از پرده نقره‌ای سینما

قیمت بلیت سینما امسال در روز‌های عادی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و در روز‌های نیم‌بها مثل سه‌شنبه‌ها، ۸ تا ۱۰ هزار تومان است؛ یعنی یک خانواده ۴ نفره در روز‌های عادی حدود ۸۰ هزار تومان و روز‌های نیم‌بها حدود ۴۰ هزار تومان فقط برای بلیت باید بپردازد. دست کم باید یک هزینه حداقلی برای تنقلات در نظر گرفت. مثلا یک خوراکی حداقلی ۱۰ هزار تومانی یا نوشیدنی، حدود ۲۰ هزار تومان هزینه دارد. یعنی در مجموع بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان فقط هزینه رفتن به سینما خواهد بود./ ایرنا

شوخی عجیب ایرانی‌ها با مدافع بارسلونا

روز گذشته جرارد پیکه مدافع باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به اشتباه در صفحه اینستاگرام شخصی اش شماره پیام رسان واتس اپ خودش را در اختیار همه قرار داد! این اتفاق آنقدر جالب و عجیب بود که همه تعجب کردند. جالب تر، اما شوخی کاربران ایرانی با پیکه بود. بعد از چنین اتفاقی عکس‌های زیادی از پیام‌های ارسال شده از سوی ایرانی‌ها به همان شماره مدافع تیم ملی اسپانیا منتشر شد. جالب اینجاست مضمون همه پیام‌ها موضوع لایی وحید امیری به پیکه در جام جهانی و بازی ایران و اسپانیا بود!

دادگان در فوتبال کارگری پست بین‌المللی گرفت

در حکمی از سوی رئیس فدراسیون جهانی فوتبال شرکت ها، محمد دادگان به عنوان مدیر کل آکادمی و عضو هیأت اجرایی این فدراسیون منصوب شد. در پیشنهاد FIFCO دو کرسی بین المللی مدیر کلی آکادمی و عضویت هیأت اجرایی مطرح و محمد دادگان که دارای سوابق درخشان و جایگاه ارزنده‌ای در عرصه مدیریت ورزش کشور است، به عنوان اولین مدیر کل آکادمی و عضو هیأت اجرایی این نهاد بین المللی منصوب شد. فدراسیون ورزش کارگری از سال گذشته به عضویت این نهاد بین المللی در آمده است./ ایسنا

با انتقال آب، دریای خزر خشک می‌شود؟

احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط ‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت از محیط زیست در کافه خبر: معمولا کارشناسانی که نقد تخصصی و علمی به این پروژه دارند، تنها در این مورد بحث نمی‌کنند. موارد دیگر قابل بحث است، اما اگر بخواهیم صد اشکال به این پروژه بگیریم، آخرین اشکال بحث خشکی خزر است. ۹۰درصد آب خزر از طریق رودخانه ولگا تأمین می‌شود، رودخانه ولگا به میزان بارش در حوزه آبریزش وابستگی زیادی دارد، برداشت آبی که از آن می‌شود هم نقش زیادی در این رابطه دارد. در گزارش‌ها آمده که تغییرات مربوط به بارش و برداشت رنج حدود ۶۰میلیارد متر مکعبی دارد. آبی که اینجا منتقل می‌شود ۲۰۰میلیون متر مکعب در سال است، عدد با تغییراتی که رخ می‌دهند اصلا قابل قیاس نیست.

نظر ضرغامی در مورد رفراندوم

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: برای امر بدهی رفراندوم نمی‌خواهیم. عزت‌الله ضرغامی در اکانت رسمی توییتر خود نوشت: در ایران هیچ کس طرفدار ‫جنگ و یا ضد ‫صلح‬ نیست. این امر بدیهی، رفراندوم‬ نمی‌خواهد. ‏صلح پایدار به همراه ‫عزت‬ ملت ایران نتیجه تدابیر ارزشمند ‫رهبر انقلاب است. ‏ دیگران فقط شعارش را می‌دهند.‏ اگر جنگ و صلح در اختیار آنان بود این کشور در آتش جنگ و ناامنی می‌سوخت. ‏ زنده باد قانون اساسی!

توصیه عضو جامعه روحانیت مبارز به جهانگیری

عضو جامعه روحانیت مبارز به نقل قول جهانگیری درباره موافقت مقام معظم رهبری با لوایح FATF واکنش نشان داد و معاون اول رئیس‌جمهور را به صداقت و امانت‌داری دعوت کرد. محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با فارس، به نقل قول جهانگیری درباره موافقت مقام معظم رهبری با لوایح FATF واکنش نشان داد و معاون اول رئیس جمهور را به صداقت و امانت‌داری دعوت کرد. وی گفت: الان دیگر روشن شده که حرف رهبری موافقت با لوایح FATF نبوده است، شاید آقایان گزارش‌هایی به رهبری داده باشند و ایشان در آن جلسات گفته باشند که بروید در چهارچوب مسائل نظام با رعایت موازین صحبت کنید، اما ایشان هرگز موافقت خود را به صراحت و حتی به اشاره نگفته‌اند. عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نمی‌خواهد نسبت به افراد مواضعی بگیرد، اظهار داشت: توصیه من به این عزیزان این است که از هرچه بیشتر و مهمتر در اسلام صداقت و امانت است. پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «فقط به نماز و روزه افراد نگاه نکنید، بلکه توجه کنید و ببینید راستگویی و امانت‌داری آنان چگونه است». رهبر با تأکید بر اینکه سیاسیون ما باید امانت و صداقت را رعایت کنند، گفت: من نمی‌خواهم کسی را محاکمه کنم، اما وقتی یک نقل قول کذبی از ما مطرح می‌شود سبب می‌گردد اعتماد افکار عمومی از ما سلب شود و در نهایت اعتبار ما نیز کاسته می‌شود، چون از خود می‌پرسند وقتی بیت رهبری چنین نقل قولی را رد می‌کند چرا باید یک مقام عالی دولتی چنین صحبتی را داشته باشد؟

جانشینان احتمالی عارف

علی صوفی درباره عدم کاندیداتوری عارف در انتخابات مجلس به نامه نیوز گفت: از الان نمی‌توان اعلام کرد که آقای عارف قطعا نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود و اگر او نیامد چه کسی لیدر خواهد شد، چون موضوع عدم کاندیداتوری در انتخابات مجلس را خود او باید اعلام کند. نکته دیگر آنکه، توانایی اصلاح طلبان برای دادن لیست سی نفره در تهران محل تردید است تا چه رسد به اینکه بگوییم جانشین آقای عارف چه کسی خواهد بود. وی درباره احتمال قرار گرفتن سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت دولت روحانی در سرلیستی اصلاح طلبان بیان کرد: او وابستگی مشخصی به یک جریان سیاسی خاص ندارد، اما اگر قرار به انتخاب سرلیست باشد باید یک چهره شاخص اصلاح طلب برای این منظور معرفی شود که این ویژگی را آقای سیدحسن قاضی زاده هاشمی ندارد. دبیرکل حزب پیش روی اصلاحات یادآور شد: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هنوز روی مصادیق کاری انجام نداده، حتی استراتژی انتخاباتی اش را هم مشخص نکرده است. قطعا گزینه تحریم جزء سناریو‌های اصلاح طلبان وجود ندارد. از دو سناریوی «مشارکت مشروط» و «مشارکت بی قیدوشرط» باید دید کدامیک در دستور کار قرار می‌گیرد. وی افزود: مشارکت بی قیدوشرط یعنی آنکه مثل مجلس دهم ائتلاف صورت بگیرد، در این صورت مشخص نخواهد بود در لیست سی نفره تهران همه اصلاح طلب ۱۰۰ درصد هستند یا کسانی مثل آقای سیدحسن قاضی زاده هاشمی و مطهری حضور دارند. آقای علی مطهری هم که قبلا در لیست امید بود.

این فعال اصلاح طلب یادآور شد: نکته دیگر آنکه آقای پزشکیان در سه دوره هشتم، نهم و دهم نماینده مردم تبریز در مجلس بود، امکان دارد در این دوره از تهران کاندیدا شود. وی درباره احتمال سرلیستی مطهری در جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس در صورت عدم کاندیداتوری عارف اظهار کرد: احتمال هر چیزی هست، اما الان نمی‌توان قطعی گفت.

عضو جبهه پایداری: ائتلاف نیازی به نشست و برخاست زیادی ندارد

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبه پایداری در پاسخ به این که سازوکار این ائتلاف چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت گفت: این ائتلاف نیازی به نشست و برخاست زیادی ندارد و همه می‌توانند بر اساس خط کش شاخص‌های انقلابی بودن نامزد‌های احتمالی را ارزیابی کنند. بی تردید اگر گرایش‌ها و تعلقات حزبی و گروهی و سهم خواهی‌ها کنار گذاشته شود ائتلاف نیرو‌های انقلابی بسیار راحت و سریع انجام می‌شود. جبهه پایداری چنان‌چه مشاهده کند در لیست سایر دوستان انقلابی اهدافش تأمین می‌شود آن لیست را کامل تأیید می‌کند، حتی اگر یک عضو رسمی جبهه در آن نباشد. همان گونه که در انتخابات ریاست جمهوری وقتی سایر گروه‌های سیاسی در جمع‌بندی نهایی خود به نامزدی آیت‌الله رئیسی رسیدند جبهه پایداری نیز رسما از ایشان حمایت کرد و بیش از سایر گروه‌ها برای پیروزی ایشان همت گماشت. عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در واکنش به این که اگر لیست دیگر گروه‌های انقلابی اهداف شما را تأمین نکرد چه سازوکاری برای انتخابات اتخاذ می‌کنید، خاطرنشان کرد: هدف اول ما ائتلافی حداکثری است، ولی چنان چه این هدف میسر نشد به مراتب پایین‌تر اکتفا خواهیم کرد. به عنوان مثال اگر در لیست آن‌ها ۱۵ نفر یا ۲۰ نفر وجود داشته باشد که دارای شاخص‌های انقلابی هستند ما آن تعداد را در لیست خودمان قرار می‌دهیم و بقیه آن‌ها را از دیگر دوستان انقلابی انتخاب خواهیم کرد.

ذوالنور: روحانی و جهانگیری به رهبری نسبت دروغ می‌دهند

ذوالنور: وقتی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به وظایف قانونی‌شان عمل کردند چرا باید مورد توهین آقای رئیس‌جمهور قرار گیرند؟ و آقای رئیس‌جمهور و آقای جهانگیری با آن ادبیات در رابطه با لوایح مرتبط با FATF صحبت کنند؟ و این‌ها همه در حالی است که دستگاه‌هایی که قانون، وظایفی برای آن‌ها تعیین کرده اگر به وظایف قانونی خود عمل نکنند باید مؤآخذه شوند و در اینجا مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کرده‌اند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: حتی از رهبری هم هزینه می‌کنند و نسبت دروغ به رهبری می‌دهند تا افکار عمومی را در این زمینه با خود همراه کنند. این کار باعث می‌شود تا مردم نسبت به مسئولین بی‌اعتماد شوند. ذوالنوری خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند ضرورت اداره کشور با CFT است در واقع یک ادعای بی‌مدرک، بی‌دلیل و ناصواب است. اتفاقا اگر CFT و دیگر لوایح مرتبط با FATF تصویب شود اداره کشور به مراتب سخت‌تر می‌شود.

کرباسچی: اتفاقات روز گذشته تقصیر وزارت کشور بود

روز گذشته قرار بود جلسه انتخابات دبیران کل احزاب در وزارت کشور برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار شود. اما به دلیل تصمیم عجیب برگزارکنندگان انتخابات در خصوص سلب حق رأی از قائم مقام‌های دو حزب اعتماد ملی و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، جمعی از دبیران کل احزاب به این موضوع اعتراض و جلسه را ترک کردند. غلامحسین کرباسچی در این رابطه گفت: به نظرم اتفاقات روز گذشته تقصیر وزارت کشور بود. یعنی با اینکه روال مشخص شده بود، ولی در این جلسه نماینده وزارت کشور بر خلاف رأی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تصمیم گیری و قضاوت کرد. در حالی که نماینده وزارت کشور باید مطابق مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ نظر دهد. وی افزود: متأسفانه این نگرانی وجود دارد که آقایانی که نمی‌توانند انتخابات یک جمع ۵۰ الی ۶۰ نفره را برگزار کنند، چطور می‌خواهند انتخابات آینده مجلس را برگزار کنند؟

 

عضو هیأت رئیسه مجلس: ذوالنوری به لایحه سی اف تی در مجلس رأی مثبت داده بود

علیرضا رحیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس در حساب توییتری خود نوشت: پس ازدرج شروط پیشنهادی مرکز پژوهش‌های مجلس به لایحه دولت، همه مخالفین ازجمله آقای ذوالنوری در کمیسیون امنیت به CFT رأی مثبت دادند. درصحن نیز CFT باهمین شروطیکه منافع ایران راتامین میکندتصویب شد. اظهارات اخیر آقای ذوالنوری درخصوص اثرات منفی FATF بیشتر کاربرد سیاسی دارد تا اثر حقوقی.

کیهان: هر کس از اکران فیلم "خانه پدری" دفاع می‌کند، اعتقادی به آزادی بیان ندارد

کیهان نوشت: اکران عمومی فیلم «خانه پدری» با انتقاد بسیاری از منتقدان و اهالی رسانه مواجه شده است. اما گروهی از اهالی سینما نیز مانند خشونت قاجاری حاکم بر این فیلم، واکنشی دور از شأن اهالی فرهنگ و هنر را نشان داده‌اند. رفتار این گروه دارای این معناست که آن‌ها اعتقادی به آزادی فکر و بیان ندارند و هر کس از این فیلم خوشش نیاید یا به آن انتقادی داشته باشد را تکفیر می‌کنند! به طور مثال، مازیار میری در خطابه‌ای که بیشتر شبیه بیانیه گروه‌های سیاسی است، منتقدان این فیلم را «دشمنان سینمای ایران» توصیف کرده و خطاب به رئیس سازمان سینمایی نوشته: «آقای حسین انتظامی از شما متشکرم، متشکرم از اینکه ایستادگی کردید و یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی ایران که به غلط در بند توقیف بود را نمایش دادید. آقای انتظامی شما به خوبی در این روز‌های مدیریت بر سینمای ایران متوجه شدید که دشمنان افتخارات سینمای ایران، قسم‌خوردگانی هستند که حتی نمی‌دانند چرا دشمن هستند، ولی مأموریت دشمن را بازی می‌کنند.» (!) علیرضا داودنژاد نیز اظهارنظر کرده: «اصلا آقای عیاری نباید احتیاج داشته باشد پروانه ساخت و نمایش بگیرد.» (!)

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸۰
فضای مجازی پر شده از آدم های حقیر و آنرمال چطور می توان در این فضا ماند فوتبال هم که اسم ایران و ایرانی را در دنیا آلوده و زشت کرده است
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
خوبه که امثال علی مطهری و محمود صادقی با گفتن جملات گُهرباری نظیر اینکه بنزین حتما باید گران شود، مردم باید کار کنند و آخر ماه به دولت پول بدهند نه اینکه دستمزد و یارانه بگیرند، تعطیلی های موجودِ در تقویم کاملاً بی معنیست و نبودش باعث پیشرفت کشور میشود و افاضاتی از این دست، بشوند رئیس جمهور!
یعنی تیر خلاص بر پیکری بی جان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
آیا می دانید همه کشورهای بزرگ و صنعتی و ثروتمند جهان به جز ایران دو روز تعطیلات در هفته دارند؟
آیا میدانید ساعات کاری در ایران بسیار زیاد تر از همه کشور های صنعتی مانند آلمان و ایتالیا و آمریکا و ... است؟
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
دوستان تابناکی! قصد گذاشتن نظر غیر مرتبط ندارم ولی اینبار از شما عذر میخواهم و باید نکته ای پیرامون نظر علی آقای مطهری بگویم! غنیمت شمردن زمان از توصیه های مکرر معصومین می‌باشد(هرچند خود باشرمندگی به آن پایبند نیستم) وبهینه بودن و بهره وری مناسب از سفارشات اسلامی است! ودر واقع این طور باید گفت که به جهت و یا به بهانه پاسداشت و بزرگداشت شخصیت های بزرگ اسلامی و معصومین نباید هدف اسلام و مشی خود این عزیزان معصوم را نابود کرد..
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
۲۱:۵۶ایا میدانی همان کشورهای صنعتی و پیشرفته از قبل کارمداوم و مفید باراندمان بالا صنعتی شدند!آیا میدانید کشورهای صنعتی در طول پنج روز دیگر راندمان کاری بسیار بالایی دارند! آیا میدانید کشور ایران درتمام هفت روز هفته تعطیل است!چون کار نیروی ایرانی پشت نیز نشین و غیر آن بهینه و پربار نیست! سخن بسیار است !!!
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
خان، ساعات کاری توی کشور آلمان چهار ساعت در روزه. اونا براشون تجربه شده که برا افزایش بازده و کاهش هزینه ها ساعات کاری رو کاهش بدن، در عوض مفیده. حالا برا ما چطوره؟ برا نماز خوندن و ناهار خوردنمون سر کار هم حقوق میگیریم. اگه کسی کارش آزاد باشه شوقشو داره، روزای تعطیل رسمی هم کار میکنه، ولی کسی که حقوق میگیره، قضیه کاملا فرق میکنه. ما باید از تجربه کشورای موفق استفاده کنیم.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
خان . در مورد عراق و لبنان نطر نداری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
منم با خان محمد علی اقا موافقم چون اقای. مطهری خودش بنزین نمی زند ومردم کشور نفتخیز و زرخیزی مثل ایران باید کار کنند تا اقازاده هایی مثل پسر اقای عارف بر کرسی قدرت بنشینند مردم تعطیلی می خواهند چکار مردم مسافرت می حواهند چکار مردم باید سخت و بکوب کار کنند تا دولت برای پرداخت حقوق های نجومی نمایندگان مجلس مشکل نداشته باشد
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
خان‌محمد علی . در اداره ای که چند سال پیش من کار میکردم یکساعت مانده به ظهر کارمندان و کارگرانی که میخواستند دست از کار بکشن برای رفتن به دستشویی و گرفتن وضو و رفتن به نمازخانه و سپس نماز و دعا تا یکساعت بعد از اذان از نمازخانه خارج نمیشدن .بعد از نماز من بارها میدیدم که بخاطر سخنان روحانی و پیش نماز با هم کل کل سیاسی داشتند . آیا واقعا ما میخواهیم با این تعطبلات و ان در رفتن از کارها پیشرفت کنیم . ایا ان پیش نماز و روحانی وقتی خودش صاحب کارخانه بود اجازه میداد نماز بیش از بیست دقیقه طول بکشد . اشکال کار اینجا بود که کارخانه دولتی بود
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
درآلمان پنج روز در هفته و هر روز هشت ساعت كار انجام مى شودولى واقعأ چهل ساعت در هفته كار مفيد انجام مى شود ما در ايران نحوى كار در آلمان را نمى توانيم تصور كنيم، براى همه لازم است كه فيلم هاى آلمان را بعد از جنگ در youtube ببينند
كه چگونه اين ملت با دست خالى اين كشور را ساخته اند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
درود و صد درود بر حاج استاد دکتر محمود احمدی نژاد امیر کبیر زمان و کوروش معاصر ایران زمین و یاور رهبری و حامی مستضعفین جهان و شکارچی عبدالمالک ریگیِ تروریست که در دولت ایشان به درک اسفل السافلین واصل شد درضمن امشب باخوندن نظرات برای اولین بار دلم برای خان سوخت و من رو به یاد فیلم سینمایی High Noon محصول 1952 انداخت که یک تنه در مقابل اماج حملات بدون هیچ یاوری ایستاد و سرانجام پیروز شد من یک خان محمد علی اقا هستم با افتخار و درود بر همه همه طرفداران حاج محمود در سرتاسر جهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
با دیدن تصاویر محمد جواد ظریف و سخنگوی انصار الله یمن چه حالی شدن سعودیها؟!خ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
آقای مطهری در مورد چهارماه تعطیلی مجلس نظری ندارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
#خان_محمد_علی_اقا رو رها کنین فکری به حال ما کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
ناشناس ۲۳:۴۴شما احیانا خود محمود نیستی چون چند روزی هست زیر تمام نظرات دقیقا همین متنو کپی میکنی حتی اگه خبر در مورد هواشناسی یا نتیجه یک مسابقه دو تیم محلی در بخش نه شیکاگو باشه
علی
| France |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
کار در فرانسه شش ساعت در روز هست
کار زیاد بهره وری را کاهش میده و به سلامت روانی و جسمی کارمندا آسیب میزنه
کارهای مهندسی و علمی سنگین حتی کمتر از شش ساعت در روز چون نیاز به خلاقیت و ذهن باز داره و فکر باز فقط میتونه یک مساله پیچیده را حل کنه
دروغ
| Netherlands |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
ایران در بین کشورهای جهان با کمترین تعطیلات ممکن قرار داره
نمیدونم دروغ گفتن تو این کشور چقدر زیاد بوده که از بچگی به ما می گفتن تعطیلات ایرانی ها زیاده و ما هم باور می کردیم
ولی الان که مردم کارکردن کشور های خارجی را دیدن و اینترنت هم هست عده ای باز هم همون دروغ ها را میگن و انتظار دارن بقیه هم حرفشون را باور کنن
حسن زاده
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
کمترین تعطیلات جهان
بیشترین ساعات کاری در جهان
کمترین دستمزد در جهان
گوش مخملی
| Czechia |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
کسانی هستند که میگن ساعات کاری در ایران کمه و تعطیلات ایرانی ها زیاده
این ها خارج از کشور کار و زندگی نکردن سفر خارجی هم نمیتونن یرن من موندم یعنی سرچ کردن ساده را هم بلد نیستن؟
البته به انگلیسی سرچ کنید
مهندس برق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
راندمان بالا در اثر حقوق بالا و ساعات کار منطقی و مدیریت قوی و برنامه ریزی بلند مدت ایجاد میشه
تو ایران بهترین مهندس را با ساعتی بیست هزار تومن می گیرن و بهش میگن آب تو هاون بکوب تا ببینیم چی میشه!!!!!! خوب معلومه طرف افسرده میشه یا مهاجرت میکنه و یا بی انگیزه و افسرده به کار بی نتیجه و بی برنامه اش ادامه میده
ناشناس
| Czechia |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
مدیریت صنعتی کشور بسیار ضعیفه و صنعت کشور هیچ برنامه بلند مدتی نداره اقتصاد هم طوفان زده و سیاسی شده
همه این ها سبب از بین رفتن بهره وری اقتصاد کشور شده حالا عده ای می گن چون ما مدیریت کشور را درست انجام ندادیم شما بیا ساعات بیشتری کار کن !!!!!!!!!!!! حقوق هم که ساعتی یکی دو دلار !!!!!!!!! خدار رحم کنه
بدعت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
مطهری و علم الهدی با امام رضا (ع) رفاقت دارند نظرات امام رضا را در همه موارد از این دو بزرگوار جویا بشوید!
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
ناشناس 21:56 درست می فرمایید. به عنوان مثال در کانادا روزهای شنبه و یک شنبه تعطیل هست و اکثر تعطیلات هم به شکلی برنامه ریزی کردن که یا جمعه باشه یا دو شنبه که به قول معروف لانگ ویکند بشه و همه بتونن از این تعطیلات استفاده کنند. ساعت کاری هم به صورت معمول از 8 تا 4 هست (حالا بعضی شرکت ها به اختیار کارمند می تونه از 7 تا3 یا 9 تا 5 باشه) اما تفاوت اساسی که با ایران وجود داره اینه که مثلا اگه ساعت کاری شما 8 تا 4 باشه و اون وسط هم یک ساعت برای نهار کم کنیم، اکثرا و بالای 99 درصد از مردم واقعا نزدیک به شش ساعت از 7 ساعت رو کار مفید انجام می دن. اما متاسفانه در ایران ساعت مفید کار کردن خیلی خیلی کمتر از این هستش. در مورد تعطیلی ها درسته که ما تو ایران فقط جمعه ها رو تعطیل هستیم اما در طول سال تعطیلی های زیادی داریم. به نظر من ایران هم می تونه علاوه بر جمعه، روز شنبه رو هم تعطیل کنه یا پنجشنبه رو (البته جون در اکثر کشورهای دیگه روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هست، اگه در ایران پنجشنبه و جمعه تعظیل بشه، عملا کار برای شرکت و سازمان هایی که کارشون با خارج از ایران مرتبط هست، اشکالاتی به وجود میاد.
وقتی پسر یه ادم بنام و برجسته باشی

و فقط بخاطر نام پدرت اون صندلی رو ب اسم خدمت ب مردم بدست بیاری

اخر عاقبت کشور میشه این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
مثل دختر جناب صفدر حسینی عضو فراکسیون امید!
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
جالبه بدونید اتفاقا مردم به خاطر خودش و حریت نظرو فکر آقای مطهری را قبول دارند و نه به خاطر پدرشان! ای کاش خدا به ما بیشتر از شور دینی شعور دینی بده! امین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
حریت چیز دیگه ای هست معیار داره باید طوری باشه که اون چیزی رو که برای خودت نمی خوای برای دیگران هم نخوای و چیزی که برا خودت می خوای برای دیگران هم بخوای تعداد افرادی که بین سیاسیون ما اونو داشته باشن انگشت شماره ولی جناب مطهری جزو اونا نیست
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
۲۲:۵۴نظری درباره معیار ذکرشده ندارم! ولی ایشان چه چیزی را برای خود نخواست ولی برای دیگران خواست؟! ویا چه چیزی را برای خود خواست و لی برای دیگران نخواست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
۲۳:۳۶
در مورد حقوق های نامتعارف
مالیات گرفتن از کارهای فرهنگی و آموزشی آن هم در خود سیستم دولتی درست نیست دولت از فرهنگیان برای هر ساعت حق التدریس 10درصد مالیات می گیرد یعنی از رقم ناچیز بیست هزار تومان دو هزار تومان مالیات برمی دارد باید از کسانی که در کار آینده سازی و تربیت انسان ها هستند نه تنها مالیات نگرفت بلکه دست و سر آنها را هم بوسید ولی دولت روحانی از همان چندر غاز هم مالیات میگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
چه ربطی به دولت روحانی داره این مربوط به قانونه و تو قانون مالیاتهای مستقیم ذکر شده . شما یا معلم نیستی و فقط حرف میزنی یا اگرم هستی اصلا صلاحیت نداری چون سواد نداری .و حالت سوم اینکه سراسر وجودت کینه و نفرت از روحانیه برا همون میکبی
این فردکه زیر کامنت اول نظرات غیر مرتبط میگذارد(خان محمد علی)نمونه کاملی از جریان فکری منتسب به خودش است!!!.در حالی که مدام از اصول حرف میزند و به احمدی درود میفرستد؛کوچکترین اعتقادی به حق الناس ندارد و هر کجا صف ببیند در ان جا میزند و بدون توجه به حقوق فردی که کامنت گذاشته تنها برای دیده شدن خود ،حق الناس را براحتی زیر پا میگذارد و شبهایی که این فرد حضور دارد و در یک کامنت نظر خودش را مرقوم میکند و در چند کامنت به صورت ناشناس به خودش احسنت و ایول میگوید و در نهایت گاهی با خودش بحث میکند و چندین نظر زیر نظر اول پر میکند و خلاصه این اقا مشت نمونه خروار جریان فکریست که از ان دفاع میکند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
ازادی بیان و دمکراسی داشته باش برادر!
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
دقیقا
متاسفانه تابناک بعنوان یک رسانه که یکی از وطایفش فرهنگسازی است به این وضع دامن می زند...اگر یکبار برای همیشه کامنت های غیرمرتبطش را درج نکند،نه این فرد که شیفته خودنمایی وتحسین وتایید است ونه دیگران این رفتار را تکرار نخواهند کرد
سعید رضا
| United States of America |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
اتفاقا منم خیلی به این موضوعی که گفتی شک کردم و کل کامنت های این فرد رو زیر نظر گرفتم تا مچش رو بگیرم اما یه چیز این وسط ازارم میداد طریقه ای که ایشان نامش را می نویسه خان محمدعلی آقا هست اما در اکثر کامنت هایی که ازش حمایت می کنند اسمش را خان محمد علی اقا یا خان محمدعلی اقا یا خان محمد علی خالی می نویسند یا خان ممد علی یا اصلا با یک پرچم دیگع ولی در کل حواسم هست فقط منتظرم که گندش رو دربیاره تا مچش رو بگیرم و بادکنک غرورشو بترکونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
حسود هرگز نیاسود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
اخه مرد حسابی کیو دیدی که با نظر گذاشتن تو خبرگزاری دسته چندمی مثل اینجا معروف و مشهور بشه پدر امرزیده
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
به گروه فکری خان محمد علی با زبان خوش با خواهش با التماس با عقل و منطق و دست اخر با زبان مردم سالاری و دمکراسی مردم گفتند تو را خدا از فگقدرت و ثروت خودتان را باز نشسته کنید . در جواب گفتند نه نخیر اگر ما نباشیم چنین‌میشود و چنان میشود .. چون بودن در قدرت را حق خود میدانند . یعنی چه مردم بخواهند چی نخواهند باید در قدرت و ثروت بمانیم .
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
اولا باهات مخالفم چون نظرت رو به همه عمومیت دادی خود من به شخصه همیشه جوابش رو میدم و اگه من رو متهم به خان محمد علی بودن نمی کنی از بودن مداوم کاربرهای قدر لذت می برم تا باشون مکالمه کنم البته تابی هم بدش نمیاد که به خاطر خان محمد علی تعداد بازدید و کامنت رو ببره بالا دوما محمد علی مزد زرنگیشو میگیره و مثل همه دلال های ایرانی صبر می کنه و وقتی که موقیت رو مناسب می بینه خمیرو می چسبونه به تنور چطوره که تابی با این اقای به ضاهر زرنگ یک مصاحبه بکنه ببینیم اصن حرف حسابش چیه و هدفش از چندسال مکرر کامنت نوشتن چیه و واقعا کارمنده تابناک هست و خیلی سولای دیگه شاید مضاحبه با خود کاربرهای تابی جذاب تر باشه از مصاحبه هایی که در طول روز منشر می کنه
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
زیر کامنت شما خان محمد علی نظر میده چون ترس از منفی دادن کاربران هست . چون غوغا سالاری در سیاست کار اصلی چنین تفکراتی هست . مثلا اگر المانها و زاپن ها پیشرفت کردند این افراد میگویند ان‌پیشرفت این کشورها بدرد نمیخورد چون انسانهای انجا بی حجاب هستند .
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
اولا که من خان محمد علی نیستم و مهم هم نمی دانم که به شما بخواهم ثابت کنم دوما به نظر خود من هم جای خان محمد علی در خبرگزاری هایی مثل مهر یا مشرق یا فارس یا تسنیم هست چون هم خط ها و هم فکرهای خان محمد علی اونجا هستند و سوما تابی می تونه یک کار جالب انجام بده و سیستم نظراتش رو بکنه مطابق سیستم نظرات خبرگزاری باشگاه خبرنگاران و هرکس که جدید ترین نظر رو میذاره نظرش اول لیست منتشر میشه و به همین ترتیب میره جلو و درواقع نزولیه و چهارما مثل همه طرفداران اصلاحات در سال ۸۸ ندانسته تهمت نزنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
23:19
دقیقا همینطوره...چندبار دقت کردم وقتی کامنت اصلی می ذاره و منفی بیشتر می گیره تا دو سه روز میره توی کما
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
داشی شما برو غازاتو بچرون اگه دولت مورد حمایت شما سر کار نبود دیگه صفی هم نبود
عصو جامعه روحانیت مبارز فقط جهانگیری را توصیه به صداقت میکند یا اصولا اقایان قدوسی و.. توصیه ای هم به ایشان داشته باشد؟؟؟
جبهه پایداری = اصلاح طلبان = اصوگراها = ...
عارف = شریعتمداری = ..
اینها چه تغییری در جهت مثبت برای مردم داشتند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
همشون سر و ته یک کرباسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
دستکم عارف اهل تهمت وشایعه سازی . نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
و البته بدجور اهل سکوت هست
خدایا به حق پیامبر رحمت و مهربانی دلهای مسیولین مملکتی رو از حسد خالی کن و به انها انصاف عنایت فرما و ۱۱ میلیون جوان دم بخت کشور را امیدوار و عاقبت ملت و مملکت را ختم بخیر بفرما امین یا رب العالمین ‌
واقعا صحبت ها در مورد زیاد بودن تعطیلی در کشور ما صحیح هست. کشوری که مشکلات جدی اقتصادی داره، بازدهی پایین عملکرد کارکنان داره و بویژه در بخش دولتی کارمندان بسیار بازدهی پایین دارند، و کشوری که همیشه بین التعطیلی هاش تق و لق و نیمه تعطیل میشن، باید واقع به کاستن تعطیلات فکر کنه. بخش خصوصی هم در جای خود از این تعطیلی های فراوان آسیب میبینه. چون اجاره محل کار و حقوق پرسنل و غیره در یک مجموعه خصوصی با وجود تعطیلات کم نمیشه ولی درامد و بازدهی اون مجموعه پایین میاد. ما که در روزهای غیر تعطیل هم اداراتمون تعطیلن وای به حال تعطیلات رسمی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
روزهای تعطیل کشور ما نصف کشورهای صنعتی دنیا هست! چرا فکر می کنید ما تعطیلات زیادی داریم
اگر انسان ماشین بود خوب می گفتیم هفت روز هفته را کار کنه
ولی نکته اینه که بیشتر از شش ساعت در روز کار با بهره وری بالا ممکن نیست چیزی که پیشرفته ترین صنایع جهان بهش پایبند هستند
اگر هم قرار کار ساده باشه و کارمند گل لگد کنه خوب میشه گفت روزی ده ساعت کار کنه ولی از نظر روانی دچار فروپاشی میشه
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
متوجه نیستید که در مملکت ما تولید فقط نفت بوده است و تمام صنایع وابسته به بودجه نفت بوده است یعنی در حقیقت کار مفید و تولیدی بسیار کم بوده است بهمینجهت تعطیلی عادی بوده است و مفت خوری همچنین.
حال تحریم ها پرده را کنار زده است و هیاهو ایجاد نموده است.
اقای لاهیجان زاده دست بردارید !!چه کسی باور میکند که شما به ۲۰۰ میلیون متر مکعب بسنده کنید و هر سال برداشت بیشتر نخواهید ؟؟؟از کجا معلوم که بقیه کشورها و حوزه های ابریز دریا بعد از شروع به کار شما وارد بازی رقابتی با شما نشوند؟دست از دستکاری در طبیعت بردارید و اگر اصرار به انتقال اب دارید از دریای عمان بردارید که به اقیانوسها متصل است نه یک دریاچه با حجم اب مشخص !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
با سلام . بنده کارشناس خطوط انتقال اب هستم . امکان انتقال اب دریا وجود ندارد .
کیخسرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
آقای مثلا کارشناس - خیلی از کشورهای جنوب خلیج فارس آب شرب رو از خلیج فارس - دریای عمان تامین می کنند -
بعد یه نفر مثل شما نظر میده که امکان پذیر نیست
سلام
اگر تعطیلی خوب است و باید کارخانه ها کار نکنند مگر می شود پالایشگاه . پتروشیمی . فرودگاه و... را تطعیل کرد پس به ستناد ان می شود کارخانه های کوچک را هم تعطیل نکرد و شرکت های خصوصی متضرر نشوند.
چنانچه کسی به رهبری نسبت دروغ بدهد قطعا معظم له خودشان عنوان خواهند نمود حتی اگر نیاز باشد از پشت بلند گو ! ونیازی به وکیل و وصی ندارند
بنده به عنوان کارشناس فوق تخصص محیط زیست و آبخیسداری و استاد دانشگاه باید بگویم اولا انتقال آب دریای خرز باید با احتیاط بشود تا به کویر مرکزی ایران آصیب نرسد
ثانیا باید به همه استانها به عدالت لوله کشی شود و درختها و جنگلهای شمال هم به عدالت جابجا و بین استانها تقسیم شود
ثالثا بنده مهاسبه کرده ام اگر ان شالله بطف پروردگار و با نیروی ایمان جوانان نخبه و انقلابی بتوانیم اینکار را بکنیم و دریای بلااستفاده خرز را تخلیه و خشک کنیم وسعت بسیار زیادی به کشور اضاف میشود که احتمالا ما بزرگترین کشور جهان خواهیم شد و میتوانیم آنوقت امریکا را تحریم کنیم.

آقای عارف چندبار ازمن خواستند جانشینشان شوم
گفتم وقت ندارم چون مسافرکشی میکنم خط خالی میمونه

خدمت آقای مطهری هم بگویم که توروبخدا ما را هم دعا کن
دعا کنید ما هم براه راست هدایت شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
فوق تخصص ابخیس داری!!! آصیب!!! مهاسبه!!!!!! کلا شده همه چیز مسخره بازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
نعمت من فقط به خاطر تو میام تابناک.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
این بهترین تحلیل بود که تا الان خونده بودم
فقط بشینیذ و ببینید چطور عدم تصویب لوایح اقتصاد ما را کم کم نابود خواهد کرد حتی ورود غذا و دارو مختل خواهد شد از هر راهی بخاطر جناحتان برای اینکه بگویید روحانی هیچ کاری نمی کند خودتان هم می دانید رهبری مخالفتی یا نظری درباره این لوایح نداشتند
تابی از لواسان و ویلاهای لاکچری چه خبر ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
خیلی حال میده مقاومت
در سرزمین عجایب به کچل میگفتند زلفعلی،به خان خانان میگفتند رعیت به دزدی میگفتند اختلاس و به کیهان میگفتند مدافع ازادی بیان!!!! .راستی کیهان هنوز ان مدال با ارزش بهترین منتقد دولت را که از دکتر پاکدستیان دریافت کرد هنوز در دفترش دارد یا رد گمش کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
حرف کیهان انتقاد از کسانیه که مدعی آزادی بیانن و رفتارشون چیز دیگه ایه
ممکن است از آقای مطهری بپرسید کدام یک از امامان با این اسلامی که ما. عمل مکنیم موافق هستند؟
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
امامان جمعه !!! امیدوارم جوابتو گرفته باشی!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
مشهدی ها و قمی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
۲۲:۴۷ با حرف نظر دهنده اصلی موافقم ولی کار شما دو نفر اشتباهه
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
۲۲:۵۸ آیا دروغ و خلاف واقع گفتم؟ بسیارجدی و عادی پاسخ دادم!!کجای این موضوع برای شما قابل درک نیست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
۲۳:۲۴
اگه تابناک کامل نظر رو منتشر میکرد جوابتو میگرفتی این طور صحبت کردن درباره مردم شهرها و امامان جمعه نه شایسته اعتداله نه اصلاح
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
۲۳:۳۹ توهین نسبت به هیچ شهری ازجمله مشهد و قم صحیح نیست ومن هم مخالفم! کما اینکه خود مردم شریف این دو شهر هم نسبت به عملکردبرخی آقایان انتقاد دارند! بنده نه معتدلم ونه مصلح!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
نه عدالته نه اصلاح ؟ اگر قابل اصلاح بودند که در مقابل رای مردم ایستادگی نمیکردند . حق وتو در مردم سالاری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
اقای ناشناس ۲۲:۴۷شما یک کلمه جا انداختی .بعضی .اینطوری درست میشه
یک خواهش از تابناک دارم لطفا سخنان تفرقه امیز برخی آقایان را در بسته خبری نگذارید ؟؟ طرف فکر میکنه نظراتشون برای ملت اهمیت داره ؟؟ برخی همیشه از حضرت اقا جلوتر حرکت میکنن ؟؟ ولله بعضی از تریبونهای نماز جمعه شده جای تصفیه حسابهای شخصی بخصوص مشهد و تهران ؟؟! بابا اگه قانون بازنشستگی هست باید برای همه باشه ؟
قسم میخورم خیلی از این مسئولان لوایح FATF را اصلا نمیدونن چی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
مثل برجام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
شما میدونی ؟ یه مختصری بگو مستفیض شیم
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
کاغذ پاره هست . مثل دستمال کاغدئ باید پرتش کرد !
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
خیلی هم خوب می دانند ،.
ولی شفافیت مشکل آنهاست!
بازنده بازی خشکاندن خزر قطعا ما خواهیم بود نه روسیه و بقیه کشورهای شمالی.چون بارندگی در انجا بهتر است و با دستکاری ما در طبیعت طبعا دیگران نیز به تکاپو خواهند افتاد و انها اصلا دلشان به خشک شدن خزر نخواهد سوخت‌.بهتر است ادمهای مخرب محیط زیست از سازمان محیط زیست فاصله زیادی بگیرند!!!!
کاری به درست یا نادرستی حرف جهانگیری ندارم ، طرف با همین سخنان دلار رو ۵۰۰ تومان کاهش داد ؟ شک نکنید اگه برجام ۲ تصویب بشه و پالرمو هم توسط مجمع تایید دلار به نصف خواهد رسید .نگذارید ایران در کنار کره شمالی دو کشور پولشو جهان معرفی بشن ؟ بخصوص که حالا که همه دنبال شفافیت هستند بحصوص تندروها ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
برجام 2 یعنی چی؟ دلار هم 200 تا اومده پایین .دولت میتونه دلار رو از اینم پایین تر بیاره ولی چون اونو به پالرمو گره زده احتمالا فعلا مصلحت نمیدونه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
ایران ما بهتر نمیشه . چون هر روز حتی دیروز علم الهدی به روحانی گفت با منش انقلابی و افراد انقلابی کشور را جلو ببرید . انوقت روش علمی دیگر کشورها پیشرفت کردند مثلا امریکا و فرامسه و آلمان برای پیشرفت اقتصاد انقلاب صنعتی با روش علمی جلو رفتند . در کشور ما مسولین ما این مسایل را سوسول بازی میدانند . انها میگویند پیشرفت باعث میشود مردم از دین خارج شوند. قصاوت با خودتان
تشکیل جبهه سوم کمک زیادی به شفافیت میکند
ازقدیم گفته اند : راز (پنهان کاری)تا موقعی راز که بین دونفر باشه!
پس اصولگرا واصلاح طلب هرکاری میکنند تا عنان کار ازدستشان خارج نشود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
همین اصلاح طلبان با انکه رای بالای مردم را دارند بزور قبول میکنند ولی همین جناح را براحتی میتوانند از دایره قدرت کنار بزنند .
جناب مطهری کارمنری که کار مفیدش در روز کمتر از ۳۰ دقیقه است و در طول روز وب گردی داره و منتظره کی تعطیل میشه ایا جز هدر رفت برق و گاز و تلفن و اینترت دستاوردی هم داره باز بودن ادارات دولتی ؟؟! جالب تر اینکه بعضی از دستگاهها مانند تامین اجتماعی ماهیانه حدود ۲ میلیون اضاقه کار میگیرن ؟؟ بعد به حق و حقوق کارگر که میرسه میگن پول نداربم ؟،
اقای مطهری هفته قبل نمایندگان خیلی محترم روز بعد از شهادت امام حسن عسگری را تعطیل عمومی اعلام کردند!!!!
دولتی که وزبر کشورش یک اصولگرای به تمام معناست ؟؟ ایا حمله اصولگرایان به روحانی مصداق کامل بی معرفتی و ظلم نیست ؟؟ بابا به جز زنگنه که من تو دولت اصلاح طلب واقعی نمیبنم امثال نوبخت و اعظی و میزایی و.. بیشتر فرصت طلب هستند تا اصلاح طلب ؟؟
اقای مطهری خارجی ها در هفته دو روز تعطیلن ما چی از بعد شیش ساعت سرکار میرن نه دوازده ساعت شما مردم فریب میدید خود مسئولان میخورند میخوابند
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
خواهران و برادران خارجی !اگر دو روز تعطیلی دارند در مقابل پنج روز دیگر را کاملا فعال هستند وخیانت در حق مردم خود نمیکنند
علی
| Poland |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
فکر میکنم بعضی کار رو با گذروندن وقت در محل کار اشتباه می‌گیرند اگه تو این مملکت مردمش کار میکردن که وضعیت ما این نبود
آقای مطهری نظر ایشون راجع به امور کشور
لطفا نظر حضرت رو درباره قطع یارانه این حقیر سرارپا تقصیر هم جویا بشید. آیا اما رضا راضیه که یارانه من با شندرغاز درآمد قطع بشه ؟
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
این یارانه مشگل گشاه نیست.
بی لیاقتها باید جای خود را به متخصصان و نمایندگان واقعی مردم بدهند،این حق ماست و بر ان باید پافشاری کنیم.
تعطیلی پشت سرهم روزها و هفته ها باعث نمیشود که مثل ژاپن‌پیشرفت کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
ژاپنی ها دو روز در هفته تعطیل هستند و در ماه به طور میانگین 160 ساعت کار می کنند
آلمانی ها دو روز در هفته تعطیل هستند و به طور میانگین 120 ساعت در ماه کار می کنند
آلمان سالانه 1400 میلیارد دلار صادرات صنعتی داره که تقریبا به اندازه آمریکا هست
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
در ژاپن و المان اقتصاد خصوصی هست . حتی نیمه دولتی نیستند . با اقتصاد دولتی با این تعطیلات مکرر اقتصاد با شرکت های بزرگ نمیتواند رقابت کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
وقتی میانگین ساعات کاری در یک کشور مثلا 120 ساعت در ماه هست ربطی به خصوصی و دولتی نداره
میانگین کل کشور شامل هر دو بخش خصوصی و دولتی میشه
ملت قهرمان ایران توجه فرمایید
توجه توجه
من مرتضی اولیه هستم
اون یکی مرتضی که میاد نظر میده آدم داغون و چرندیه
بهش منفی بدین.ممنون
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
حیف میوه گلابی که به تو نسبتش بدم باکلی خواصی که داره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
مرتضین مذاکره کنن شاید توافق حاصل شد و از بن بست خارج شدن
نظر ضرغامی در مورد رفراندوم واقعا ارزش طرح کردن در جلسات و گفتگوی سیاسی ندارد . یعنی چی . اصلا چی گفت . معنی ان کلماتی که بکار برد چی هست . . شما چکاره هستی برای مردم نطر میدی .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
رفراندوم برای مسایل مهمی مثل قانون اساسی است که نامفهوم و با بند های قابل تفسیر نوشته شده است ،می باشد ،که اقای ضرغامی عاشقش است.!
ذوالنور: وقتی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به وظایف قانونی‌شان عمل کردند چرا باید مورد توهین آقای رئیس‌جمهور قرار گیرند؟!!!!!!!!!!!!!!!!
حاج آقا بفرمائید خود شورای نگهبان بر چه اساسی آن را رد کرده است؟ مطابق کدام قانون؟ تعیین مخالفت با سیاست های کلی نظام مگر وظیفه شورای نگهبان است.
بهرحال باید کسی شهامت بخرج دهد و قبول یا قبول نکردن برجام و اف ای تی اف را قبول کند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
صد بار گفتند که ما مخالفش هستیم چونکه نمیتوانیم قاچاق کنیم و نمی خواهیم شفاف باشیم ،از این روشنتر!!!
کسی دیگه برا این دعواهای زرگری تره هم خورد نمی کند.مردم مطالبه کار واقدام دارند برای بازگشت نان به سفرهایشان.برای کار برای جوانان تحصیل کرده بیکارشان.برای جمع وجور کردن بساط تخدیر ومخدر وقلیون ودود.برای تولید یا واردات خودرو ایمن.برای محیط زیست وآلودگی هوا.برای ادارات فشل .برای آموزش وپرورش بچه هایشان با 45 نفر در کلاس با معلم بسته حمایتی و......بعد می گویند علیزاده امروز در لندن چه چیزی تراووش کرد یا عبدل اطواری عدوان در شرق الوسط چه نوشت یا ماهاتیر محمد گفت عجیب است هنوز هم زنده هستید.
برداشت اب از خزر باعث خشکی ابهای کم عمق طرف روسیه می شود. بعد از میلیاردها دلار انکه ایران خرج پروژه کرد و احتمالا به قرارگاه خاتم سپاه داد روسیه دخالت کرده و کل پروژه را تعطیل می کند. و زندگی دوباره شیرین می شود
اون چیزی که کیهان نوشته با تیتر شما یکیه ؟
جهانگیری درباره موافقت مقام معظم رهبری با لوایح FATF واکنش نشان داد و معاون اول رئیس جمهور را به صداقت و امانت‌داری دعوت کرد. وی گفت: الان دیگر روشن شده که حرف رهبری موافقت با لوایح FATF نبوده است، شاید آقایان گزارش‌هایی به رهبری داده باشند و ایشان در آن جلسات گفته باشند که بروید در چارچوب مسائل نظام با رعایت موازین صحبت کنید
ازاینکه ذالنور به لایحه پیشنهادی دولت و سی اف تی رای موافق میدهند ولی در انظار عمومی و مطبوعات پز مخالفت میدهند مصارف حقوقی ندارد بلکه فقط مصرف سیاسی دارد . دفاع از شفافیت رای نمایندگان و تناقصات سیاسی اصولگرایان در شفافیت رای ...
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
شما می‌دونی نفاق یعنی چی ؟!!!! مدیونی اگه فکر کنی منظورم شخص خاصیه !!!
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
توبه ترامپ خودت سرگرم باش
با انتقال آب دریای خزر خشک میشود ؟ بله . دلیلش چیست . چون رود ولگا را روسیه پشت سرهم در چندین سال دیگر سد سازی متعدد در بستر رودخانه انجام دهد خشک خواهد شد مگر کشورهای دیگر اینکار را نکردند . پاکستان و اعانستان و ترکیه اینکار را نکردند . ؟ دوم اگر کارشناس با تیوری انقلابی باشد همه کارها انجام شدنی هست . مثلا دادن یارانه نقدی هفت سال پیش یادتان هست ؟ با گران شدن کالا و خدمات هم احمدی نزاد با کمبود منابع مواجه شده بود چون دریای خزر هم مثل خزانه هست بهرحال یک روز خالی میشود . باید دید کارشناسان خارجی و دانشگاهای خارجی که تجربه دارند مشاوره گرفت . کارشناسان بی طرف داخلی دولتی بیشتر کارهای انان مصرف مقطعی و سیاسی دارد .
چرا نيروگاههاي سيكل تركيبي به همراه ابشيرين كن در حاشيه خليج فارس احداث نميشود و سپس ابشيرين به مركز ايران انتقال شود اخه چرا بيخودي به درياچه خزر چسبيديد؟؟!!
جالبه چند روز پیش هم دیدم امام جمعه مشهد از طرف امام رضا حرف میزد اینا خواب میبینند؟
یا امور براشون بدیهی است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
حرف مطهری با منطق بیشتر هماهنگ است
به تمام این جناحک‌ها و حزبک‌ها و سازمانک‌ها و گروهک‌ها می‌گویم آسمان بروید زمین بیایید هرگز در انتخابات شرکت نخواهم کرد.
اسایش و رفاه ملت از اولویت مقام معظم رهبری هست ، لطفا از جانب رهبری صحبت نکنید خود ایشان کلام نافذی دارند باعث تاسف است که نان یه عده در هزینه کردن از اعتبار رهبری تامین میشه ؟؟
سخنی با عزیزان فرهنگی
با توجه اینکه هیچ حمایتی چه لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی در جامعه از شما صورت نمیگیرد اصلا بخاطر درس نخواندن به دانش اموزان کاری نگیرید و برای انها حتی دلسوزی هم نکنید ، فقط نمره واقعی هر کس را به او بدهید ، ببینید چقدر عزت و احترام خواهید داشت ،
محمد خاتمی= احمد خاتمی= اسحاق جهانگیری= محمود احمدی نژاد= اکبر هاشمی رفسنجانی= احمد جنتی= حسن روحانی= حسین شریعتمداری= صادق لاریجانی= محمد‌جواد ظریف= محمد‌باقر قالیباف= سعید جلیلی= علی لاریجانی= ...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
و این لیست به حدود 3000 نفر می رسدکه سرمایه و ظرفیت های مملکت خوب استفاده کردند ودر عوض فقر وبیکاری ونداری را برای مردم به ارمغان آوردند.
واقعا این تعطیلیها کمر بخش خصوصی رو میشکنه،چرا کسی به فکر نیست ؟؟؟ با این وضعیت اقتصادی باید روزهای تعطیل هم کار کرد چه برسه که یک روز در میون تعطیل باشه
تاكي ميخواهيد ما را فريب دهيد شرم كنيد كشور را نابود كرديد .
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
حق داری!
آقای مطهری یه جوری حرف میزنه انگار با خود بزرگوارها ملاقات داشته
تابناکیهای محترم ؛
گیرم که در دادگاه خلق جهان معتبر شدی
در دادگاه حق و حقیقت چه میکنی؟
گیرم که خلق را با فریبت فریفتی
با دست انتقام طبیعت چه میکنی
گیریم که کامنتی را منتشر نکردی یا جملاتش را کم زیاد کردی ، گیریم کلمات کامنتی را ناقص کردی تا خواننده متوجه منظور کامنت گذار نشود ،گیریم که کامنتی را عقیم کردی و منتشر کردی ، گیریم که کامنتهای مورد نظرتان را با دست کاری ساعت دریافت آن زودتر منتشر کردی و بقیه را موقعی منتشر کردی که دیگر مردم به دنبال اخبار جدید ، آن خبر را نمیخوانند ،گیریم که چند اسم به نام خان چی چی خان و ظلت و دیگر ساختی و بجای نظرات مردم منتشر کردی ، دست خدا را چه میکنید که بالای همه دستهاست.
ان شاءالله اینطور نیست که گفتم ولی .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
حرف درستی زدی امیدوارم تابناک رویه رو تغییر بده
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
تابناک هم در روز جزا هم لابد یک حرفی یا دلیلی پیش خدا عنوان میکند .
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
تابناک سعی مکند کامنت ها را طوری تغییر دهد که هم چاپ شود و هم باعث درد سر نشود!
عحیب است آدمی که خودش فقط با یارانه کلان زندگی می کند به مردم می گوید چرا یارانه می گیرید آدمی که اصلا کار نمی کتد به مردم می گوید باید کار کنید و به دولت پول بدهید آدمی که در تعطیلات و تفریحات به سر می برد از تعطیلات انتقاد می کند این باید همان آقازادگی باشد
تفاوت بین یک جامعه در حال رشد و یک جامعه در حال فروپاشی
جامعه در حال رشد
گسترش سرودهای ملی و میهنی و حماسی
جامعه در حال فروپاشی
گسترش جوک و ریشخند و هزل و هحو
جامعه در حال رشد
توجه به اخبار و رویدادهای داخلی
جامعه در حال فروپاشی
توجه به اخبار و رویدادهای خارجی
جامعه در حال رشد
وجود قهرمانان و اسطوره های زنده در بین مردم
جامعه در حال فروپاشی
پناه بردن مردم به قهرمانان مرده و اسطوره های تاریخی
رد اف آ ت اف یعنی دوباره میلیاردها دلار خسارت به مردم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
مردم زیاد مهم نیستند . مگر مردم رای دادند تاثیری هم داشت ؟ کدام مسول در همه ردها گفتند که اصلا برای چی رای گیری میکنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
چند تا سوال
ترکیه و عربستان عضو این کارگروه هستن چرا جلوی حمایت های اونا از داعش و النصره گرفته نشد؟
فرانسه که همایش های منافقین رو برگزار میکنه از این کارگروه حتی تذکر میگیره؟
چرا این کارگروه انقدر اصرار داره ایران به اون ملحق شه در حالی که کشورهای زیادی عضوش نیستن ؟
امروز چشن حذف مدارس خشتی را گرفتیم تا دوباره معلمی زیر دیوار جان ندهد ؟ واقعا امروز باید در تاریخ ثبت شود و به عنوان افتخار ملی از ان یاد کرد؟؟ ۳۷ میلیارد دلار خرج سوریه در این سه سال کردیم به اندازه بودجه ۱۲ سال اموزش و پرورش ؟؟!
چند سال پیش که طلا گرمی حدود ۱۰۰ هزار تومان بود یکی از دوستان میگفت هر چه پس پس انداز میکنی و پول داری طلا بخر که چتد سال دیگه گرمی ۵۰۰ هزار تومان میشود و جالب اینکه همه خندیدیم که عمر ما به گرمی ۵۰۰ هزار نمیرسه ؟؟ همه دیدند تا گرمی تا ۶۰۰ هزار تومان رسید ؟؟! او میگفت بزودی گرمی تا ۱ مبلیون میرسه زیرا با این حجم از نقدینگی و بانکهای قارچی وچاپ پول و اوراق مشارکت و... پول ملی بی ارزش تر میشه و ربطی هم به تحریم نداره ..
عمل کذب را شما انجام میدهی که توی کمسیون وصحن مجلس به لایحه ای رای مثبت میدهید بعد میایید در انظار ژست مخالف میگیرین !!!!! زشت تر و سیاسی کاریتر از این هم مگه داریم .
جناب روهانی چنان به خود مطمئن بود که در پیام نوروزیش از برجام 2 و 3 سخن گفت. ما شانس آوردیم که ترامپ به قدرت رسید. وگرنه جناب روحانی گلهایی می کاشت که شکوفه های آن چیزی از ایران باقی نمی گذاشت. حالا جناب روحانی و یارانش نه تنها درس عبرت نگرفته اند بلکه می خواهند fatf را هم به ما هدیه دهند. با تصویب این لوایح تمام منفذهایی که ما از آنها برای تنفس استفاده می کنیم به آمریکاییها اطلاع داده می شوند و نتیجه این کار نابودی کامل اقتصاد ماست. فراموش نکنید سازمان ملل یعنی آمریکا. یادتان نرود همین سازمان ملل با تحریمها علیه عراق 500 000 کودک را به کام مرگ کشاند چون آمریکا این طور می خواست. من نمی دانم چرا برخی از مسوولین با آگاهی به این امور می خواهند ایران را به پرتگاه سقوط بکشانند. یکی به من جواب بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
وزاریی روحانی همان وزرایی بودند که در دوره اصلاحات کشور اندکی وصعیت رصایت بخشی داشته و ایشان با پشتوانه مردم با سخنرانی توانست فشار افراد خود سر و اتش باختیار را کنترل کند اما انموقع هنوز بزرگ نشده بودند و اینقدر در قدرت و ثروت نبودند اما الان شاریط فرق کرده هم‌پول دارند هم قدرت و هم سلاح . الان دولن برامده از مردم بی سلاح و خلع سلاح کردند تا براحتی با پشتوانه پولی و تهدید سرنگون کنند . دولت روجانی خیلی مقاومت میکند . دولت بی تفنگ نمیتواند در دو جبهه با دولت با تفنگ و با دولت خارج از مرزها با تحریم ها مقابله کند . دست دولت خالی خواهد شد اگر اف ای تی اف را تصویب نکنند . این یعنی سقوط اقتصاد و ونزویلا شدن کشور . مگر اینکه دوباره صنایع را مثل اول انقلاب مصاده کنند
عجب کشور گل و بلبلی ما داریم معاون اول رئیس جمهور که نفر دوم اجرایی کشور است نمی داند اما حجت الاسلام رهبر عضو جامعه روحانیت خبر دارد !!!
جناب همتی دخالتهای شما در بازارهای مالی بسیاری از فعالیتهای اقتصادی رو نابود کرده ؟ چکهای برگشتی ۴۳دزصد رشد کرده ، کی باشه اماتورهای بورس اندک سرمایه خود رو فدای رانت خوران کنند ؟؟ خرید و فروش مسکن نزدیک به صفر شده همه به امید کابوس اررانی دست از خرید کشیدن ولی کلیه مصالح و اهن الات و عوارض ساختمانی گران تر میشوند ؟؟ عدم تامین قطعات ماشین کار را بجایی رسانده که یک صفحه دیسک پراید که ۶۰ هزار تومان بوده به ۶۶۰ هزار رسیده ؟؟ یک بببرینگ ۳۰ هزار تومانی ۲۸۰ هزار تومان ؟؟!! نمیدانم با کدام دلار این اجناس تامین میشه ؟؟
جناب مطهری کی با امام رضا مشورت فرمودند??
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
مگر کسی که دیروز از زبان امام رصا به روحانی حمله کرد با امام صحبت کرد ؟
نداری و فقر و رعایت حجاب برای مردم عادی آزادی در لباس پوشیدن و دانشگاههای خارجی درس خوندن با پول بیت المال و داشتن رفاه برای سیاسیون کشور و اعضاء خانوادشون امری واجب است.
عراقی ها دیدند که مردم لبنان با اجرای کنسرت و شادی به مطالبات خود میرسند و لیدر حرکت انها هم اینچنین اقتاس کرده ما هم برقصیم . رقص عربی عرافیها بیشتر از یک روز دوام نیاورد به برخورد و اتیش ....لبنان دمکراتیک هست
واقعا سی اف تی . اف ای تی اف کاغذ پاره هست ؟ خیر یا بله . ایا سازمان ملل بیخودی ایجاد شد ؟ ایا حق وتو بیهوده هست ؟ ایا حقوق بشر اهمیت ندارد مورد توجه باشد ؟ آیا دمکراسی و لبیرال دمکراسی و اقتصاد ازاد و سرمایه داری همان توسعه بی عدالتی هست ؟ آیا ازادی و عدالت دست یافتنی هست ؟ آیا ایا ایا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
حق وتو جای دفاع داره؟ در نظر بگیر امریکا بخواد به کشوری حمله کنه چنانچه این سالها انجام داد نقش شورای امنیت چیه؟ حقوق بشر چی میشه؟ چه طور تامین معاش می کنن؟
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
من میکم در سخنرانیهای مکرر در چند سال پیش از حق وتو زیاد انتقاد میشد اما الان نمیکنند جز این هست که از برکات این حق در سوریه و دیگر نقاط جهان استفاده کردیم در برجام هم همین قدرت ها این حق را دادند که غنی سازی صلح امیز داشته باشیم . حالا بخاطر و دلایلی در داخل ایران را بسمت میبرند که این حق کلا قطع شود و عیر قانونی شود . حقوق بشر . دمکراسی . عدالت و ازادی چرا همیشه در ممالک خاورمیانه مشکل ساز هست .
سواد سیاسی و تجربه کاری ذالنور بیشتر هست یا روحانی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
مسلما ذوالنور
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
هر دو در این موضوع بی سواد تشریف دارند چونکه مشکل ساز هستند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
هوش مهمه نه زمان.
این کارهایی که این حضرات علیه روحانی دارند انجام میدهند برای تخریب جناح مقابل است. از بی‌تقوایی بعضی‌ها باید به خدا پناه برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
ای کاش این تقوایی که میگی حامیان دولت هم داشتن
كنار گذاشتن عارف به اين معنى است كه ايشان با اصلاحطلبان تندروبخوانيد برانداز همسو نبست وحرف شنوى از انها ندارد
چه خبر از عراق ولبنان تابی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا نه اينكه تو اين مملكت چه كار مهمي انجام ميشه كه با تعطيلي عقب بمونه. مردم زير بار مشكلات هستن و با همين تعطيلي ها يه نفسي شايد بتونن بكشن. اينم ازشون بگير آقاي مطهري. البته شما و اطرافيانتون حق داريد ناراحت باشيد بالاخره صاحباي بخش خصوصي هم خودتونيد و طبيعيه ناراحت بشيد چون از مردم كمتر حمالي ميكشيد. ضمنا بگذريم ازينكه ساعت كاري تو ايران از خيلي كشوراي دنيا بالاتره
جناب ضرغامی اگه قانون خوبه پس جنابعالی توی توییتر چکار میکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
ایشان با اصل همه پرسی قانون اساسی مشکل دارند و شعار زنده باد قانون اساسی را می دهند.
این برای فهم شخصیتش کافی نیست!
امام رضا وامام حسین...خودشونم اینقدرراضی به عزاداری وذکرمصیبت نبودن بخدا.
بابات با انهمه استادیش چنین ادعایی ها را نداشت. مطهری انگار با امام رضا که سهله با دیگر امامان نیز رابطه دارد و ما خبر نداریم....................
بنده به يك شركت خدمات پس از فروش تلويزيون زنگ زدم ازروز پنجشنبه گذشته تا شنبه اينده تعطيل هستند به خدا ديگر با اين وضعيت اينهمه تعطيلي بيچاره شديم
دوماه است کشور را تعطیل کرده اند این یعنی اقتصاد مقاومتی
همین الان هم آذربایجان و ترکمنستان و گرجستان و روسیه دارند آب خزر را هم شیرین میکنند هم انتقال میدهند هم هزار کار دیگر چرا یک عده همواره مانع برخورداری کشور از حقوقش هستند این افراد یا هدفی شوم دارند .
اصلاً چه ضرورتی داره دریاچه خزر وجود داشته باشه مگه خون شمالیها رنگین تره که شرایط آب و هوای شمال با بقیه ایران فرق کنه ،باید دریای خزر خشک بشه تا عدالت برقرار بشه.
من نمیدونم.آقای مطهری نظر امام رضا علیه السلام را ازکجا مطلع شدند
اقای مطهری حقوق مفت می گیری چند ساعت اگر حال داشته باشید دنبال کاسبی خود می روی حال درباره تعطیلی چند کارگر و کارمند خرده می گیری باکم کردن تعطیلی بر بی لیاقتی خود پرده مدار
یک نکته بسیار مهم که در خبر انتقال آب خزر به سمنان نادید گرفته میشود، اینست که مگر کشور خانه خاله است که هرکس چند سال مسؤل شد، بخواهد ولایت خودش را آباد کند! چرا باید طرحی با اینهمه مشکل، فقط به این دلیل که زادگاه روحانی بوده، تصویب و اجرایی شود؟ هنوز فاجعه خساارت انتقال آب زاینده رود به زادگاه رفسنجانی و خاتمی بر گرده ملت و کشور سنگینی میکند، چرا باید روحانی بتواند یک طرح خانوادگی دیگر را از جیب ملت هزینه کند!!
شما ها که دائم در تعطیلی بسر میبرید چرا چشم دیدن دو روز تعطیل بودن مردم عادی رو ندارید؟
اولا امام رضا راضی نیستند کسی از جانب ایشون سخن بگوید.
ثانیا تعطیلی روز عزا به معنای شرکت در مراسم عزاداری و عدم بی توجهی به شهادت آن معصوم است. و تعظیم شعائر دینی که دارد در جامعه کمرنگ می‌شود. حال اگر عده‌ای از این فرصت برای مسافرت استفاده کنند چه اشکالی دارد. مردم کم تحت فشار روانی و اقتصادی هستند؟
اگر راستشو بخواید امام حسین وعباس هم با اینهمه ولخرجی برای رفتن به کربلا تواین شرایط که ملت نیازمندن روانیست ؟خدانیز به رفتن این همه حاجی به خانه اش وقربانی کردن ان همه گوسفند با شرایط کونونی که ملت نیاز مند به ان گوشنها راضی نیست ؟خدا اصلا به این همه جور وجفای عقلا ومسئولین که در حق ملت کوتاهی می کنند وفقط دنبال صرفه جویی ومقاومت در هستن نیست خدا به اینهمه اختلاص ودزدی وخوردن حق ملت راضی نیست ؟وفقط وفقط مسئولین به بدبختی وبیچارگی ملت راضیند که انهم نه خدا ونه 124هزار پیغمبر ونه 12امام به ان راضی نیستند؟/...
برای رسیدن به راندمان بالا در تولید عوامل دیگری علاوه بر میزان ساعت کار بسیار مهم است از جمله تکنولوژی و بروز بودن اطلاعات و تجهیزات و ماشین آلات ، قوانین درست و حسابی تعریف شده برای کار و نیروی کار، جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی و انسانی از جمله عدم چپاول اموال و منابع مالی، وجود سرمایه ثابت و در گردش مناسب و داشتن روابط بازار میان تولید کننده و خریدار و نیز مدیریت آنها . وجود ماشین آلات و تکنولوژی بروز باید بتواند موجب افزایش بهره وری و کاهش میزان ساعت کار شود . تفاوت ما با سایر اقتصادها این است. آقایان جدیدا نایب امام رضا علیه السلام شده اند.
چرا آقای مطهری روی تعطیلات مذهبی حساس شده‌اند؟
چرا ایشان روی تعطیلات غیر مذهبی و یا از همه مهمتر چرا ایشان روی تعطیلات مجلس که نمایندگان محترم ، علاوه بر تعطیلات رسمی ، مجلس را تعطیل می کنند ، حساسیت نشان نمی دهند؟
آیا تعطیلی نهادی مثل مجلس ، که گفته شده در راس همه امور است ، با آن همه طرح و لایحه انبار شده و در انتظار تصویب و مورد نیاز کشور ، آسیب به مملکت نمی زند؟
ضمنا ؛ فقط تعداد اندکی از کارکنان بدون ایجاد خلل در فعالیت محل کار ، در روزهای بین تعطیلی مرخصی می گیرند و ادارات و موسسات مالی و شرکت‌های خصوصی و ... همه در روزهای بین تعطیلی باز و در حال ارائه خدمت هستند و آنطوری که آقای مطری می گویند ، مملکت تعطیل نمی شود...
جانشین عارف باید پسرش باشد که ژن خوب دارد بقیه داستان سرایی ست
اگر تعطیلی شهادت امام رضا را حذف کنند باید تطیلی چهاردهم و پانزده خرداد و 12 و 13 فروردین را هم حذف کنند
کیهان گفته حانه پدر خوب نیست پس حتما بسیار خوب هست.
هر آنچه کیهان گوید معکوس انجام دهید تا رستگار شوید.
به تازگي در كشور ما باب شده كه مقامات و مسؤلين از جانب امامان معصوم (ع) سخن مي گويند و آنهم در مورد مسائل و امور جاريه و زمان حاضر! هفته گذشته آقاي علم الهدي در مشهد از جانب امام رضا(ع) سخن گفتند و سپس آقاي مطهري نماينده تهران در مجلس از قول امام رضا(ع) !
اگر اين رويه تداوم يابد ما شاهد سخنگويان متعدد از جانب ائمه و در نتيجه بازشدن يك باب جديد در بدعت هاي تازه خو اهيم بود؛ بهتر است مسولين و تريبون داران راه اشتباه را از ابتدا ببندند و آن را اصلاح كنند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل