بازدید 107128
دسته‌بندی خودی و غیرخودی به کف خیابان رسید؛

هشدار رسمی پلیس به رانندگان پلاک شهرستان در تهران؛ عجیب اما واقعی!

از طرح جمع آوری تایمر چراغ های راهنمایی تا بی اعتبار کردن طرح پاکبان که در سایه همکاری نزدیک با پلیس دایر شده بود، گویی بستر برای ایجاد و پیگیری طرح های عجیب و غریب در پلیس راهور تهران کاملا مهیاست؛ آنقدر که می‌توان طرح های خلاقانه نیز ارائه کرد!
کد خبر: ۷۳۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 19 September 2017
از طرح جمع آوری تایمر چراغ های راهنمایی تا بی اعتبار کردن طرح پاکبان که در سایه همکاری نزدیک با پلیس دایر شده بود، گویی بستر برای ایجاد و پیگیری طرح های عجیب و غریب در پلیس راهور تهران کاملا مهیاست؛ آنقدر که می‌توان طرح های خلاقانه نیز ارائه کرد!
 
به گزارش «تابناک»؛ اگر تا به امروز تمامی مزیت هایی که برخی برای پلاک‌های انتظامی صادر شده در تهران برای خودروها برمی‌شمردند، در حد چند حرف و ادعا بود، از این به بعد، شواهدی وجود دارد که ثابت می‌کند، پلاک تهران بر پلاک دیگر شهرها برتری هایی دارد!

این را اطلاع رسانی روز گذشته پلیس راهور تهران بزرگ نشان می‌دهد که در آن به سبک برخی دسته‌بندی‌های آزار دهنده، خودروها به دو گروه «دارای پلاک تهران» و «دارای پلاک شهرستان» تقسیم بندی شده و حتی توضیح داده نشده که منظور از «پلاک شهرستان» در آن چیست؛ آیا مقصود، اشاره به شهرستان های استان تهران به غیر از شهرستان مرکزی است یا پلاک های صادر شده در مراکز دیگر استان ها و شهرستان های تابعه شان را در این عنوان کلی مورد اشاره قرار داده است؟

پرسش هایی که با مطالعه سخنان روز گذشته سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به ذهن متبادر می‌شود و پاسخ دادن به آنها کار ساده‌ای نیست؛ اما پیش از پاسخ دادن، یادآور نگاهی است که در گذشته های دور بوده و آزار فراوانی را موجب شده است؛ نگاهی که همه چیز را به خودی و غیرخودی تقسیم می‌کرد و مبتنی بر قانون نبود.

این سخنان را بخوانید تا اوضاع بیشتر دستتان بیاید: «به گزارش ایرنا، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مالکان خودروهای پلاک شهرستان اگر اقدام به مسافرکشی در تهران کنند ضمن اعمال قانون، خودروی آنان توقیف خواهد شد... توقف گسترده خودروهای پلاک شهرستان در محلات مختلف شهر تهران به خصوص معابر و میادین پرتردد یکی از عوامل ایجاد گره های ترافیکی پایتخت است؛ پلیس راهور در برخورد با این خودروها به عنوان یک تخلف، ضمن اعمال قانون(جریمه)، خودرو را توقیف می کند... مسافرکشی با خودروی پلاک شهرستان در تهران تخلف محسوب می شود و ماموران پلیس راهور موظف به برخورد قانونی با رانندگان این خودورها هستند.»

سخنانی که اگر نگوییم تهدید مالکان خودروهای دارای پلاک شهرهای غیر از تهران به حساب می‌آید، دست کم هشدار رسمی پلیس راهور به ایشان است؛ هشداری که تأکید دارد، ایشان اجازه مسافرکشی ندارند و اگر حین این کار مشاهده شوند، علاوه بر اعمال جریمه قانونی، خودروشان توقیف خواهد شد؛ توقیفی از نوع فراقانونی و با مجوز خاص پلیس در تهران!

هشداری که هرچند از زبان مأمور ارشد اجرای قانون بیان شده، شامل خودروهای مسافربر شخصی دارای پلاک تهران نشده و کمترین آسیب آن، ترغیب مالکان خودرو در شهرهای مجاور تهران به طی کردن فرایند دریافت پلاک در تهران است؛ آفتی که پیش از این سخنان نیز به شدت رایج بوده و حالا دستاویز قدرتمندی برای توجیه آن وجود دارد.

این در حالی است که می‌دانیم مهاجرت از دیگر شهرها به شهر تهران، غیرقانونی و عجیب و غریب نیست و به واسطه این اتفاق، طبعا برخی خودروهای دارای پلاک انتظامی صادر شده در دیگر شهرها نیز به رفت و آمدهای شهر تهران گره خورده و ناگزیر بوده است، در حالی که این دسته از خودروها نیز مشمول تهدید رئیس پلیس قرار گرفته‌اند.

مواردی که می‌توان بر شمارشان افزود و با مرور هر کدامشان، به شدت متعجب شد. تعجبی که ناشی از دسته بندی خودروها به تهرانی و شهرستانی است و از نهادی سر زده که مجری قوانین راهنمایی و رانندگی است؛ چه خودروهای متخلف دارای پلاک ایران باشند و چه پلاک هر نقطه دیگری از کره خاکی!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۳۶۰
تبعیض تو خون ما رفته انگار
منظور خودروهایی هستند که دارای پلاک شهرستانند و در تهران مسافرکشی میکنند. چون عوارض شهرداری بر اساس پلاک خودرو گرفته میشود و آنهایی که پلاک شهرستانند به شهرداری تهران عوارض پرداخت نمیکنند.
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
کاملا نظر پلیس در این مورد منطقی است و دلایل شما مثل کوبیدن بر کوزه تو خالی است. از سایت وزین تابناک اینکونه متن های کم محتوا بعید بود منتشر شود
محمدطاهار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
به منظر من که شهرستانی هستم مشکلی نداره. کاملا هم درست میگن. کلا اجازه ی مسافر کشی به هیچ خودروی شخصی نباید بدن. مثل تمام کشورهای دیگه ی دنیا
صحبت های ایشون به معنای کلمه نژاد پرستی ...
پاسخ ها
متعجب
| Netherlands |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
متاسفانه چون در کشور ما اجرای قانون دلبخواه و هر کی هرکیه این مسایل و این حرفها هم بوجود می آید اصولاً مسافرکشی با خودرو شخصی خلاف است چه نمره تهران چه نمره شهرستان اشکال کار در این است که آقایان اینروزها به فکر اجرای این قانون فقط در مقابل نمره های شهرستان افتاده اند و حداکثر دو هفته دیگر یادشان میرود !
شغل اصلی اش رو ول کرده شده قانون گذار
طرح خوبی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
از كدوم طرف حساب كردي ديدي خوبه !!!!
اولا كه بيكاري شديد و ركود تو شهرستانها باعث شده اين بنده خدا ها برا يه لقمه نون "حلال"زن و بچه رو ول كنن بيان تهران و الا راه خلاف رو تو هر جاي ايران ميشه رفت!!!!در ضمن اومدن تهران چند نفري خونه اجاره كردن-الان با همون اجاره نامچه همشون ميتونن ماشين نمره تهران بخرن كاري داره!!!!!!!!!!!!!!هميشه پاك كردن صورت مسئله راجت ترين كاره..عجب از دست اين سيستم....ما كه رفتيم به
وقتی که مرکزیت کوچکترین تصمیمات در تهران است و مراکز درمانی و پزشکان متخصص و فوق تخصص در تهران تجمع یافته اند و از طرفی مرکز ثقل اقتصادی و علمی کشور در تهران قرار دارد به نظر شما چنین تصمیماتی تبعیض اشکار برای سایر استانها و شهرستانها نیست .
ما مردم شهرستانها هم ابزار مقابله به مثل را داریم با شبکه های اجتماعی که در دسترس است با فراخوان و تجمع در آزادراههای اصلی مثل تهران خرم آباد خوزستان از عبور اتومبیلهای پلاک تهران ممانعت به عمل می آوریم و 24 ساعته چنین تصمیمات آبکی غیر کارشناسی را حذف میکنیم. تابناک عزیز خواهشمندیم شما به عنوان یک رسانه چنین نظراتی را صراحتا درج کنید و از جنبه های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی آن را نقد کنید.
حس انتقام از پایتخت نشینان اصلا خوش آیند نیست و قطعا طبعات احجتماعی سنگینی به دنبال خواهد داشت
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
این متنهای بی محتوا که از تابناک انتشارش بعید بود باعث تفرقه می شود . مورد تردد نیست بلکه مسافرکشی در تهران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
نباید به بهانه مسافرکشی درصدی از خود روها مانع سایر هم وطنان شد. میدونید تهران روزانه مبداو مقصد چه ترافیک عظیمیه و دولت بجای تمرکز زدایی و تخصیص منابع کشور به پایتخت میتواند امکانات و مراکز تصمیم رو به سایر استانها هم ببره . گاها مشاهده میشه شخصی برای یک معاینه چشم باید 3 ماه در شهرستان در نوبت باشد در صورتیکه در تهران یکی دو روزه نتیجه میگیره و یا اینکه یک صنعت گر رو بجای اینکه در همون استان که مشغول کاره مشکلاتش رو حل کنن میفرستنش تهران و اون رو بین وزارت خونه های مختلف و بهارستان این دست و اون دست میکنن و هزار مورد از این دست... نکته آخر اینکه مگر تهرانیهای محترم با هر تعطیلی بنا به فصل خودش با اتومبیلهای شخصی شمال و جنوب و غرب رو در بر نمیگیرن. اونها ناراحت نمیشن اگر چنین برخوردی با اونها بشه
خدا کنه بشه نمره شهرستان ها ( ایران 69 ) منطقه دار اباد تا تجریش را با پراید مسافر میزنند . همشان از گرگان و بجنورد و ترکن اومدند . یکیشون میگفت حدودا 200 تفریم . اگه راهی اندیشیده نشه تمام کشور میریزند تهران و دیگر شهرهای بزرگ برای این کار . فرهنگ مسافر کشی اونها جالبه از اون دست خیابان و حتی جهت مخالف 10 تا بوق میزنند که بارها دیدم باعث درگیری شده این کارشون
در مورد مسافرکشی نه تردد.
با سلام
منزل من در بلوار مجتبایی (بالاتر از پل سیدخندان) واقع شده. در این بلوار خودروهای پلاک ایران 26 به صورت گروهی ماشین های خود را پارک و استراحت، خواب، تعمیر خودرو، استعمال دخانیات، استعمال ... و حتی استحمام و شستشوی لباس و ظروف (بدلیل وجود شیر آب اصلی در کنار بلوار) می نماییند. محل خواب شبانه هم یا کنار بلوار و یا داخل خودرو ها می باشد.
یک بار که با فرزندم به خانه میامدم مشاهده کردم چندنفرشان با پیکنیکی در حال استعمال موادمخدر هستند.
چندبار پلیس اقدام به متفرق کردن آنها از این مکان نموده اما مجدد بعد از چند روزدوباره جمع میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
به نظر شما بهتر نیست مردم مسافر کش ها رو تحریم ؟کنن. با تاکسی های خطی و آژانسها برن
کسانی که در شهر خود کار پیدا نکرده اند و به سختی بتوانند درد این بیکار بازار تهران کاری برای خود دست و پا کنند به تهران می آیند و با تهیه یک ماشین تحت لوای قرارداد با سرویس های تاکسی های آنلاین کسب درآمد می کنند و شب را در همان ماشین شبها را صبح می کنند.

اجبار به اینکه این افراد بایست پلاک تهران داشته باشند فقط سبب می شود قیمت خودرو در تهران بسبب تمایل به معامله و اخذ پلاک تهران بیشتر شود و درآمد بیشتری نسیب دفتر خانه ها شود.

آیا این مهاجران چاره دیگری برای کسب روزی دارند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
این هم راه داره تهرانی عزیز . بهتره بجای تاخت و تاز به تردد خودروهای شهرستانی آژانسا و اون دو سرویس آن لاین رو مجبور کنیم مقررات رو رعایت کنن
اگر اجازه تحقیق داده شود مشخص می شود کسانی که رای به طرح تهرانی و شهرستانی داده اند جد و آبادی غیر تهرانی هستند . تفسیر با خودتان
کاردرستی کرده دیگه چرا باید پلاک شهرستان بیادتوتهران مسافرکشی کنه؟این شهرستانیها امدن تهران هم جای ماروتنگ کردن هم ابو برق تهرانودارن استفاده میکنن.ماهم به مشکل برمیخوریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
اگه فکر کردید که تهران با این طرح خلوت میشه اشتباه میکنید با این طرح بازار سیاه پلاک تهران ایجاد میشه و بس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
تا جایی که من میدونم ؛ برق تهران از نیروگاههایی تامین میشه که از نفت خوزستان داره تغذیه میکنه! در واقع این تهرانه که داره از بقیه کشور استفاده میکنه! شما هم جاتون اگه تنگ هست بفرمایید برید شهرستان خودتون عزیز من! تا جایی که من میدونم تهرانی های اصیل خیلی خیلی با فرهنگ تر از این حرفان که بخوان اینجوری افاده بیان!
نظر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
تو خودت از کجا اومدی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
خدا رو شکر که هرچی دارید از شهرستان ها هست وبازم اینقدر ادعا می کنی
اگر نفت خوزستان و گمرک بندرعباس و گندم فارس و میوه های استان های دیگه نبود که هنوز داشتی سر زمین بیل میزدی
پر رویی هم حدی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
به جای اینکه پول نفت رو در تهران خرج کنن اگر در بقیه کشور خرج می کردن اونوقت کسی دیگه تهران نمیومد
پول نفت ما رو واسه خودشون خرج می کنن بعد پزش رو به ما میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
عزیز دل شمایی که داری آب سد کرج و میخوری اونوقت کسی که تو کرج زندگی میکنه آب چاه مصرف میکنه مگه کسی حرفی زده ؟؟؟؟ یکم انصاف چیز بدی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
خودت از کجا اومدی؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
تهران شیک و پیک بود دیگه شیک نیست
رستوران بود و شده پیک نیک
تهران کارتونی بود ولی گرگه
بردش خوردش میگ میگ
ناشناس
| Italy |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
آب و برق تهران؟ خدا رو شکر که در جنوب این تفکر وجود نداره و وقتی داره هم چوب وطن پرستی ما همیشه بلنده، نفت جنوب و مراتع شمال و باغهای غرب و مرکز رو بگیریم و در شرق هم از مرزهای ما محافظت نشه با آب و برق تهران چه میخواهیم بکنیم؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
عزیزم این سیاست گذاری اشتباه مسئولین هست که طرف بلند میشه میاد تهران وگرنه همچون آش دهن سوزی نیست که شهر خودش با آب و هوا و اقوام ول کنه بیاد توی شلوغی و دود و کم امنیتی و افسردگی و .... :|
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
فکر می کنی گرفتن پلاک تهران برای کسی که کار می کند کاری دارد با یک معامله سوری می تواند پلاک تهران بگیرد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
بله به نظرم کارش قانونی هم هست چون کلا چه پلاک تهران چه شهرستان اگر شخصی باشن حق مسافرکشی ندارن مگر اینکه تاکسی باشن .یه زمانی بود به این قضیه زیاد گیر میدادن الان کمتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
شما خودت از کجا اومدی؟ خیلی از ساکنین تهران فعلی همینجورین . اول اومدن کار کنند و بعد خونوادشون رو آوردن. البته باید یکسری سیاست های کلی مدنظر روسا قرار بگیره که تمرکز زدایی کنه. تهران که اصلا جای زندگی هم نیست . البته این قضیه که تهرانی ها(منظور ساکنین فعلی تهرانه که خیلیهاشون همون شهرستانیهای سابقند) فکر میکنن برتر هستن هم مثل قضیه ژن برتره
lmohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
شما خودت شهرستانی هستی
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
تهرونیا هم آخر هفته نرن شمال تا جای شمالیا رو تنگ نکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
خود شما از کجا به تهران رفته اید.اگر تمام کسانی که طی 60 سال گذشته از اقصی نقاط ایران به تهران مهاجرت کرده اند به مبدا خودشان بازگردند جمعیت تهران به 100 هزار نفر خواهد رسید. پس بس کنید از اختصاص دادن همه چیز برای مهاجران ساکن تهران. البته من خودم در تهران زندگی نمی کنم و حاضر هم نیستم در آنجا زندگی کنم
آزاده
| Germany |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
درسته تهران مشکلات زیادی داره . اما این کار پاک کردن صورت مساله هست . هیچ کس از شهرستان برای تفریح و هواخوری به تهران نمی آد همه برای کار میان تهران . کسی هم به فکر اشتغال شهرستانی ها نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
شماخودت از کجا تشریف اوردی تهران؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
اينكه پليس داره تصميم درستي ميگره درست ولي ادبيات شما مناسب نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
آب و برق تهران ؟ فکر میکنید تهرانی های رفاه طلب بدون برق تولید شده در بعضی شهرستان ها میتونن زندگی کنند ؟ چرا شهرستانی نباید بیاد تهران ؟ تهرانی تو شهرستان های دیگه کار نمیکنه ؟
شما خودت تهرانی اصل هستی یا از اون دسته که چند سال تهران زندگی کردن ادعای تهرانی بودن و نژاد برتر دارند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
تو وامثال تو هم بیخود می کنید نفت و گاز و آب ومحصولات کشاورزی خوزستان ودیگر استانهای مرزی را استفاده می کنی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
ببینین برادر بین این که شما چه چیزی رو ترجیح میدین و این که اون کار رو غیرقانونی اعلام کنین خیلی فرق داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
خوب شما برو شهرستان مسافر کشی اگه کسی بهت گیر داد جاتم گشاده اب و برقم مصرف کن گازم مال خودت
عموزاده از سمنان
| Iraq |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
سلام
هموطنان عزیز تهرانی ضمن درک دغدغه های شما خواهشمندم توجه داشته باشید که جان کلام نویسنده مقاله این نیست که بسیاری رانندگان خلاف نمی کنند یا سبب راه بندان نمی شوند یا درگیری ایجاد نمی کنند و چه و چه... که من هم دلم از این رفتارهای خودمان خون است، بل که جان کلام مقاله این است که یک شهر و دونرخ نباید داشته باشیم که کاملا صحیح است. اصولا یکی از مشکلات ما این است که در بسیاری موارد مشکلات را این طوری (به نظر خودمان) حل می کنیم در صورتی که این حل مشکل نیست و مشکلی به مشکلات افزودن است.
ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
مطمئنی پدر و مادرت تهرانی بودن ظاهرا فرضیه ژن برتر داره فراگیر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
آره ما بیست میلیون تهرانی اصیل داریم که دارن از دست شهرستانی ها آزار میبینن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
گل من کسی جای تو رو تنگ نکرده . مثلا چرا درصد پول نفت جنوب و غرب کشور رو بهش نمیدین ؟ چراب آب لرستان باید سرقت بشه به مرکز و قم و چیزی گیر لرستانی که توسعه پیدا نکرده و از بیکاری خودکشی میکنه نیاد چرا تهران کل منابع ایران رو غارت میکنه و رگهای حیاط سایر استانها خشک میشه واضح میگم گناه خوزستانی چیه که چول نفتش باید در تهران هزینه بشه و خاک و ریزگردهای ناشی از خشک کردن هوالعظیم رو خوزستان و لرستان و ایلام بخورن
ناشناس
| - |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
ناشناس آی کیو اول:

تهران ارث پدریت بوده؟؟ خودت از کجا رفتی تهران ساکن شدی؟
پول آب و برق مصرفی تهران را تو تهرانی فقط میدی یا هر کسی که مصرف می کن]
این همه اممکانات و زیر ساختهای آب و برق و گاز ومخابرات و... را شما تهرانی ها به تنهایی ساختین یا وقتی نیاز داشتین از کارگرها و متخصصان سایر شهرها تسفاده کردین
حالا که تهران بزرگ شده و همه امکانات رفاهی و اقتصادی و.. تو تهران جمع شده، شهرستانی ها جاتو تنگ کردن؟؟؟
برو خودتو بنداز تو خلیج فارس تا جات گشاد شده بی فرهنگ
ناشناس
| - |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
به اندازه کل جمعیت کره زمین از ابتدای خلقت تا به امروز "منفی "نثار این تهرانی بی فرهنگ و پر مدعا
اين كه كار خوبيه چرا ايراد ميگيريد!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
همشون دارن با خرید و فروش سوری پلاک تهران میگیرن ، دلتون خوشه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
ریشه ای نیست فرا فکننانه است. آقا منابع معدنی و آب و نفت هر استان رو بدین خودش و هرکس به سی خود . تهرون هم مال شما اگه اومدیم پامون رو قلم کنین
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
تاکسی اینترنتی تهرانم ، خونم تهرانه، رفتم بهم پلاک شخرستان دادند ، بیکار شدم
هر چی امکانات و پول و بودجه مملکته خرج تهرونیا میکنن
پاسخ ها
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
ایران=تهران
تهران نشین ها=ارباب
سایرین=رعیت
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
تهران پانزده میلیون جمعیت داره. شهر شما چند نفر هستن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
مردم هیچ شهری تو ایران به اندازه تهرانی ها کار نمیکنن از ساعت 5صبح میرن سرکار تا 1-2 نصف شب ، عصر هم خونه نمیرن، تمام پولی که خرج تهران میشه از همین مالیات و عوارضی هست که مردم تهران میدن همون مالیات مردم تهران رو خرج شهرستانهای دیگه هم میکنن تازه مدعی هم داره ، شهری که سهمیه کنکور نداره اکثر نماینده ها و مسئولینش غیر تهرانی هستن بازم به همه بدهکاره اقا برو شهر خودت سه شیفت کار کن بخدا پیشرفت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
استاد تهرانی ها مالیات میدن خرج خودشون میشه....استاد با شعور می دونی چه عوارض و مالیاتی از کسبه و شاغلین تهران دریافت میشه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!اول فکر کنید بعد حرف بزنید...مثل اجدادتون عمل نکنید....قوه تعقل رو خداونهد برای انسان گذاشته
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
عزیزم اگه تهران نباشه که شما کجا میخوای کار کنی اون چند بنگاه اقتصادی هم که تو شهرتون فعال هست از تهران نشات گرفته تهران و .... نداره هر شهری بر حسب نیازش بودجه میگیره بهتره از این صحبت های نابخردانه خودداری کنید که چیزی جز اثبات نابخری شما نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
من در یک استان دور از تهران زمدگی میکنم ولی چون پدرم ژاندارم بوده و تهران دنیا اومدم مشکل پلاک ندارم ولی انصاف خوب چیزیه . سی سال پدر من این گوشه و اون گوشه مملکت سگ دو زد ومرزبانی کرد که فرزندش اینو بشنوه که حق ورود به پایتخت رو نداره ؟ مشکلی نیست تهران ارزونی خودتون یک حصار بکشین دورش و از این به بعد باید تهرانی هم حق ترانزیت بدن و برای رفتن به سایر نقاط کشور ویزا بگیرن . ما شهرستانیها و کرج هم فقط به تهران آب بفروشیم اموراتمون میگذره و پول نفت رو هم در یک کشور دیگه سرمایه گذاری میکنیم
اگر ساعت ها وقت شما در ترافیک هایی مانند ترافیک بولوار میرداماد تلف می شد و بعد ملاحظه می نمودید تمام ترافیک به علت بسته شدن خیابان از سوی چند راننده بی مبالات و بی ادب و متاسفانه دست به زنجیر و قفل فرمان است و این خودروها پلاک شهرستان هستند چه می کردید.
اگر خدای ناکرده بیمار شما در آمبولانس در حال از دست رفتن بود و در این ترافیک گرفتار می شد چه می کردید؟
جالب است بدانید این افراد، قلدر مآبانه از مسافر بری سایر رانندگان قانونمند جلوگیری می کنند.
بنده کاملا با دستور رییس محترم پلیس راهور تهران موافق هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
آیا فقط راننده های شهرستانی بی مبالات هستند؟ باید با تخلف برخورد بشه نه اینکه شهروندای همین کشور رو با دست خودمون طبقه بندی کنیم و رفتار تبعیض آمیز داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
با تمام اوصافی که گفتین حالا ایشون پلاکش تهران باشه تبدیل میشه به آدم مودب و قانون مدار
پس آینده نگری مردم درست بود که از همه جای ایران پلاک تهران می گرفتن
نتیجه اش هم تموم شدن شماره ها و سوار شدن شما تهرانی ها بخوانید شهرستانی قبل از این به ماشین های پلاک 10 است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
سال 51 و 57 جمعیت تهران چند نفر بوده ؟ میشه بگی پدرت کجایی بوده . شما هم بفرما همونجا و تهران رو کمی خلوت تر کن تز هم نده
تفکر ژن برتر
این طرح فوق العاده ای هست.بالاخره باید یک جوری واز یک جایی جلوی مهاجرت به این شهر بی در وپیکر را گرفت.شمایی که این خبر را تهیه نموده اید.دوروز دیگر از معضل آلودگی هوا وترافیک مطلب میگزاری وهزار نفر را زیر سوال میبری.در صورتی که همه ما شاهد رفتارهای بسیار نامناسب این افراد(مسافرکشهای پلاک شهرستان)در خیابانها ومعابر هستیم.این شهر برای ساکنانش هم دیگر جای زندگی نیستوخفقان کامله.بنده از پلیس وهر کس که جلوی این مهاجرتها را بگیرد سپاسگذارم.برای کنترل جمعیت تهران باید راههای پیشگیرانه گذاشته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
دوست عزیز راه پیشگیرانه جریمه نیست. مطمئن باشید که اون کسی که ۱۰۰ کیلومتر مسیر را طی میکنه و به تهران میاد برای دعوا نمیاد برای کار میاد. متاسفانه زیر ساخت های مناسبی برای کار در هیچ جای ایران به جز چن شهر بزرگ وجود ندارد و مردم برای امرار معاش مجبور به مهاجرت موقتی و دائم هستند.
ناشناس
| Canada |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
من اینجا ذی نفع نیستم اما میشه شما بگی خودت و خانوادت چه جوری رفتید "طهران"؟
ناشناس
| Italy |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
چرا با وجود این ترافیک و آلودگی هوا مهاجرت به این شهر بی در و پیکر انقدر زیاده؟ زمانی که زیر ساخت در شهرها نا همگون توسعه پیدا میکنه نتیجه همینه. ما بشینیم در پایتخت و شهرهای دیگه خراجشون رو سر موقع بفرستن و به شهر ما فرهیختگان نزدیک نشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
البته امیدوارم این طرح در تمام شهرستان ها به خصوص شمال هم انجام شود یک درآمدی مردم شهرهای مسافر پذیر (تهرانی پذیر)بدست بیاورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
شما الان با مهاجرت مشكل داري يا با مسافركشاي پلاك شهرستان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
راست میگی برو شهرستان
مشکلش کجاست خیلی هم طرح خوبیه! تهران پر شده از پلاک شهرستان که موجب ترافیک و آلودگیه
به نظر میاد شما نویسنده مقاله هرگز در این شهر زندگی نکردید!!!
انگار ندیدید معضل مسافرکشی راننندگان شهرستان رو؟
کار بسیار خوبی میکنند اگر این کار را اتنجام دهند این چه وضعی که تو تهران راه افتاده همه شدند مسافر کش
آقا شما مثل اینکه ندیدی وضعیت این مسافرکش های شهرستانی رو ... من خودم چند ماهی هست که تو مسیر هر روزه ام می بینم که اینها کنار خیابون مجتبایی پایین تر از میدان کتابی جمع شدن (حتما جاهای دیگه هم هستن) ، از شهرستان اومدن ولی خونه نگرفتن ، تمام مدت تو اون ماشین به سر میبرن ، ببین چه کثافتی میشه داخل اون ماشین و مرکز انتقال انواع ویروسها ... من خودم دیدم که گوشه خیابون داشتن مواد مخدر مصرف میکردن ، گوشه پارک و فضای سبز ادرار میکردن ، غذا که میخورن آشغالهاش رو همونجایی که هستن وسط کوچه و خیابون میریزن ، خودم ندیدم ولی از همسایه ها شنیدم که چاقو و قمه هم همراهشونه !!! با پلیس هم چند بار تماس گرفتیم پاسخ این بوده که ما مکاتبه کردیم قراره شهرداری به اینها جا بده !!!!!
بهرحال یک معضل بزرگه و نمیشه همینطور رهاش کرد ... شما نویسنده محترم حتما تا حالا برخورد نکردی وگرنه اینقدر طرفداری اینها رو نمیکردی ... پلیس باید برخورد کنه هرچند ریشه مشکل به ضعف حکومت برمیگرده که اینقدر اوضاع اقتصاد و کار خرابه بخصوص در شهرستان ها ، که طرف زندگی اش رو ول میکنه و حاضره با این وضع افتضاح بیاد تهران روزگار بگذرونه و پولی دربیاره ...
اتفاقاً این کار پلیس خیلی هم لازم و خوب بوده ، باید برید سراغ وزارت کار ، بی کار رو گرفت که توشهرستانها هیچ شغلی نسیت
یک طرح بدون کارشناسی
ماشین های پلاک شهرستان تبدیل به یک آفت بزرگ در شهر تهران شده اند. پلیس باید به شدت با اینها برخورد کنه. از اون طرف هم در مورد مدارک سکونت باید سختگیری کنه تا اینا نتونن با مدارک صوری پلاک تهران بگیرن
ایرادات وارده به این تمهید.
1- آیا قانونی به صراحت در این خصوص وجود دارد یانه . و یا تدبیر سامان دهی ترافیک معادل قانون است .بو یا سامان دهی خود قانون است . و تسری این برداشت را در دیگر امور میتوان شاهد بود.
2- خودرو های عبوری از سطح شهر تهران و غیر عبوری را امکان تشخیص میباشد.
3- آیا با این تدبیر شهرستانیها تشویق به هچوم به گرفتن شماره تهران نخواهند شد. تبعات تالی این تصمیم این نخواهد شد که شهرستانیها با اجاره صوری منزلی در تهران این مشکل شماره گذاری را هم پشت سر نهند و با این رویکرد سوء استفاده اجاره دهندگان به این شیوه اجاره دهی .
4- آیا شماره دهی تهران ظرفیت دادن اینهمه شماره را را دارد .
5- آیا دنشجویانی که شهرستانی و دارای خودرو هستند و در خوابگاه ها زندگی میکنند چگونه مدیریت خواهد شد. در حالیکه نه ساکن است و نه خانه ای را نیاز به اجاره .
5- همانطور که فرموده اید این تدبیر شامل تهران و شهرستان های مربوطه خواهد شد و یا خود تهران .
6- بنظر میرسد این تدبیری از نوع گذرا شاید در هفته های اول مهر تا حدودی کمک کند به مدیریت ترافیک این مقطع .
خب راس میگه دیگه... تهران داره از ترافیک میترکه طرف پا میشه از شهرستانم میاد واسه مسافر کشی! طرف اصن هیچ جای تهرانو بلد نیست بعد مسافر کشیو بدتر اسنپ کار میکنه! جالبیش اینجاست که گرونتر هم حساب میکنن بعضا... ینی تو شهر خودشون مسافر پیدا نمیشه؟؟
قضیه سرازیر شدن شهرستانی ها را به تهران برای کار و بیش تر مسافر کشی آن هم در اسنپ ها را چگونه باید جلوگیری کرد؟ ذیل مهاجرت ده ها آسیب اجتماعی در تهران شکل می گیرد. رانندگان مسافر کش بسیاری در تهران حد اقل باروزی صد هزارتومان در کارند که فرد جوان با یک پراید و تنها در این شهر می چرخد. به نظر شما نباید از هجوم این گونه افراد به تهران جلوگیری کرد؟ تهران کی باید برای تهرانی ها باشد. حدود یک سوم جمعیت کشور در این کشور-شهر دغدغه آفرین نیست؟ چرا از هجوم قبیلگی به تهران جلوگیری نمی شود؟ اول یک نفر با پراید می آید، پس از چند ماه و سال دیگر افراد خانواده و بعدتر قبیله قبیله.
روقتی که مرکزیت کوچکترین تصمیمات در تهران است و مراکز درمانی و پزشکان متخصص و فوق تخصص در تهران تجمع یافته اند و از طرفی مرکز ثقل اقتصادی و علمی کشور در تهران قرار دارد به نظر شما چنین تصمیماتی تبعیض اشکار برای سایر استانها و شهرستانها نیست .
ما مردم شهرستانها هم ابزار مقابله به مثل را داریم با شبکه های اجتماعی که در دسترس است با فراخوان و تجمع در آزادراههای اصلی مثل تهران خرم آباد خوزستان از عبور اتومبیلهای پلاک تهران ممانعت به عمل می آوریم و 24 ساعته چنین تصمیمات آبکی غیر کارشناسی را حذف میکنیم. تابناک عزیز خواهشمندیم شما به عنوان یک رسانه چنین نظراتی را صراحتا درج کنید و از جنبه های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی آن را نقد کنید.
حس انتقام از پایتخت نشینان اصلا خوش آیند نیست و قطعا طبعات احجتماعی سنگینی به دنبال خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
همین امروز هم شما بدون هیچ دلیلی انتقام از تهرانی ها دارید میگیرید به روشهای مختلف
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
آقا كي به اومدن شهرستانيها به تهران براي دوا و دكتر ايراد گرفت كه داري مي سوزي . صحبت سر مسافر كشهاي بي ادب شهرستانيه . گزارش رو اگه سواد داري يه بار ديگه بخون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
دوست عزیز اگرشما هموطنان شهرستانی بخواهید اینکاررا انجام دهید ماهم درعوارضی ایستاده جلو ماشین پلاک شهرستان را میگیریم. این که راهکارنشدشمابایداعتراض خودرا به دولت کنید که هیچ فکری برای شهرستانها وروستاها نمیکد.باید در مراکزاستانهاشغل ایجادکند و به روستاییان وام بدون بهره وبلاعوض بدهد چرا که یک مملکت به دامدار وکشاورز بیشتر احتیاج دارد تا کارمند ومسافرکشو کارخانه دار متاسفانه مسئولین انقدر به فکر بخور بخور هستن که مردم فراموش شدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
هر وقت تهرانی ها اومدن سر چهار راه های شلوغ شما سد معبر کردن بقیه رو تهدید کردن که کار نکنن اونجا با چاقو و قفل فرمون افتادن دنبال تاکسیران و مسافر کش شهر شما ، راه رو بند اووردن فحاشی کردن شما هم حتما حق داری اینکار رو بکنی ، دوست عزیزی اون بالا مثال دقیقی زد از ترافیک قسمت شرقی بلوار میرداماد در میدان مادر که به خیابان شریعتی هم کشیده میشه ، چرا چون عده ای قبلیه ای او.مد اونجا سد معبر میکنن قلدری! یا سر خیابان لنگری تا میدان نوبنیاد هم همین وضع هست شما پلاک های فقط یک شهر خاص رو میبینی که بقیه پلاک ها رو ( چه تهران چه شهرستان تابع تهران چه شهرستانهای دیگر) با قلدری و تهدید و فحش از اونجا دور میکنن
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
جناب ناشناس عزیز
کسی نگفته که پلاک شهرستان تو تهران نیان. بیان و قدمشون روی چشم. اینکه میان و مسافرکشی میکنن و ترافیک ایجاد میکنن خب لابد یه معضلی ایجاد میشه که این قوانین وضع میشه.
این چه طرز اظهار نظره؟ کامل بخونید و بعد نظر بدین.
اتفاقا به نظر بنده نه فقط پلاک شهرستان که حتی پلاک تهران رو هم اگر پلاک شخصی هست و در حین
مسافرکشی باید توقیف و جریمه کنن.هم جرم کم میشه و هم مشکل ترافیک تا حدی کم میشه.
ناشناس
| France |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
دوست عزیز اگر عبور اتومبیل های پلاک تهران به شهرتان ممانعت نمائید از کجا بیاورید نان بخورید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
خيلي جدي گرفتي عمو لينچان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
آقای کوماندو که میخواهی بزرگراه ببندی ،ما دقیقاً می خواهیم همجین افرادی مثل تو در تهران و یا هرجای دیگر رفت و آمد و مسافر کشی نکنند، احتمالاً تو از همان دسته افرادی هستی که هفته ای یکبار راجع به نزاعهای دسته جمعی تان و چوب کشی و قمه کشی و تفنگ کشی به روی همدیگر بر سر مسایل جزیی در اخبار میخوانیم و میشنویم. ثانیاً تو که در خرم آیاد زندگی میکنی نه اطلاعی از معضل ترافیک در این شهر داری نه رفتار این رانندگان با مردم را در مقایسه با سایر رانندگان را دیده ای ونه اصولا حق اظهار نظر در باره مشکلات یک شهر دیگر که صدها کیلومتر دور تر از تو قرارگرفته را داری ، سوم اینکه قرارگرفتن مراکز درمانی و اداری در تهران چه ربطی به مسافر کشی رانندگان شهرستانی در تهران دارد؟ چهارم اینکه اگر به هر نحوی تعدی به مسافر شود پلیس تهران نمیتواند راننده خاطی را از روی پلاک شناسایی نماید یا اقدام به دستگیر ی و چلب نماید و آخر اینکه امشب در تهران همه از ترس تهدید تو برای "انتقام ازپایتخت نشینها" خوابشان نمیبرد!! از تابناک متحیرم که چنین نظر سخیف و حاوی تهدیدو توهین را به این سرعت منتشر میدهد. شاید دلیلش این است که این به اصطلاح نظر به نظر نویسنده همسو است؟ رفت و آمد و مسافر کشی کنند این مملکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
تهدید هم خوب نیست...فکر می کنید فقط حس انتقام در بقیه هست و در پایتخحت نشین نیست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!من موندم چرا جای تفکر و حرف عوض شده اول حرف میزنن بعد تازه اگه عقلی باشه فکر می کنن!!!!!!کسی نگفت از امکانات پایتخت استفاده نکنن...گفتن مسافرکشی و فعالیت نکنن
شهرستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
علی آقای باسوات!!! شما هم کامنت این
بنده خدارو درست بخون تا نسوزی. چرا باید این همه امکانات تو تهران تجمیع بشه که شهرستانی بدبخت برای راه افتادن کارش پاشه بیاد تهران. افتاد!!!
کسی با کار کردن یا مسافر کشی هموطنان شهرستانی مشکلی نداره
ولی مشکل رو خودشون با فرهنگ داغون رانندگیشون(حتی از تهرانی هم به مراتب بدتر) ایجاد کردن
در خیابان تک باند ماشین رو پارک میکن
به خاطر یک مسافر بیشتر میادین اصلی رو میبندن
اتفقا اقدام پلیس بسیار به جا هستش
ولی مطمئن باشید مشکل اقتصادی و بیکاری محض این بندگان خدا رو کشونده اینجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
باید یه جور دیگه مشکل رو حل کرد
کاملاً مشخصه که نویسنده این مطلب خودش پلاک شهرستان داره یا ساکن تهران نیست. هر شهروند تهرانی روزانه تو خیابون های تهران هزاران خودروی پلاک شهرستان میبینه که مثل قارچ روز به روز به تعدادشون اضافه میشه و ترافیک تهران رو دچار مشکلات بیشمار کرده اند. هیچ کدوم اینها هم انگار چیزی به نام قانون و فرهنگ براشون تعریف شده نیست و هر کاری دلشون بخواد میکنن. بعضاً هم همراه خودشون سلاح سرد دارن که این هم خودش ضرورت برخورد با این افراد رو دو چندان میکنه. من به نوبه خودم از پلیس تشکر میکنم . امیدوارم برخورد با اینها تداوم داشته باشه و جدی باشه.
برای پلاک گذاری هم باید چنان سفت و سخت بگیرن که هر کسی نتونه به راحتی برای خودروی خودش پلاک تهران بگیره و ساکنان واقعی تهران فقط این امکان براشون فراهم باشه.
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
دقیقا از سبک مقاله مشخصه خودش پلاک شهرستانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
ساکنان واقعی تهران!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
خیلی از شهرستانیها مججبورن برای کار اداری یا تجاری و ... که براشون پیش میاد به این شهر نه چندان جالب رفت و آمد بکنن
طرح بسیار درست و به جایی هست.
توجه کنید پلاکی که شماره شهرستان هست یعنی صاحب اتومبیل مقیم تهران نیست پس تردد این اتومبیل ها به جز زمانی که برای سفر و مسافرت به تهران می آیند ممنوع هست.
در این طرح اعلام نکرده تردد اتومبیل های پلاک شهرستان ممنوع هست گفته مسافرکشی ممنوع هست و تمام.
ممنون بابت این طرح خوب که حتما باعث ساماندهی بهتر ترافیک خواهد شد
کل خیابان میرداماد دست ایران 42 است ، حتی تاکسی های زرد هم جرات ندارند در این مسیر کار کنند ، کلا میان یک مسیر رو قرق میکنند و نمیگذارند کسی دیگری بیاید و یا مسیر آزادی به تهرانسر که دست ایران 38 ها افتاده
ای کاش زودتر جمعشون کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
دست 41 هست نه 42
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
بلوار دريا هم كه دست ايران 41 افتاده كلا تهران تصرف شده
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
البته منظورتون ایران 41 بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
تافته جدا بافته جان ۳۸ پلاک کرج اسلامشهر و توابع تهرانه این همه پلاک تهران داخل کرج هست خوبه مام بیایم آه ناله از دست شما تهرانی ها ی بخوانید شهرستانی های سابق بکنیم ؟
به گزارش ایرنا، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مالکان خودروهای پلاک شهرستان اگر اقدام به مسافرکشی در تهران کنند ضمن اعمال قانون، خودروی آنان توقیف خواهد شد... توقف گسترده خودروهای پلاک شهرستان در محلات مختلف شهر تهران به خصوص معابر و میادین پرتردد یکی از عوامل ایجاد گره های ترافیکی پایتخت است؛ پلیس راهور در برخورد با این خودروها به عنوان یک تخلف، ضمن اعمال قانون(جریمه)، خودرو را توقیف می کند... مسافرکشی با خودروی پلاک شهرستان در تهران تخلف محسوب می شود و ماموران پلیس راهور موظف به برخورد قانونی با رانندگان این خودورها هستند.»

من كارشناس نيستم ولي چون برخورد حضوري با اين افراد داشتم خواستم مطلبي رو درج كنم
بله سيل اين افراد از شهرهاي ديگه و دور ميان تهران براي مسافركشي بخصوص يك ماه مونده به عيد و خود راننده هاي بيچاره تهراني بي مسافر ميمونن! . در آمد شهرهايي كه اين افراد در اون زندگي ميكنن قابل مقايسه با تهران نيست و اونها به مسافرهاي شهر خودشون قانع نيستن و راه كسب خوبي براي خودشون پيدا كردن.
ولی وانت هاشون خوبه ، با 35 تومن شرق به غرب تهران رو میرن درصورتی که تهرانیا زیر 60 -70 تومن نمیبرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
4818 بزن
اين كار پليس پسنديده است .شهرستاني ها بايستي در شهر هاي خودشان مشغول كار شوند وگرنه هزينه توسعه زيرساخت هاي شهري مثل معابر و مترو بسيار بيشتر از درآمد آنها در تهران خواهد بود نمونه آن مثل خط 2 مترو كه هروز در ايستگاه صادقيه با مسافران كرج و حومه تكميل مي شود و جاي براي مسافران ايستگاههاي بعدي ساكن خود تهران نمي ماند و آنها را منجمله بنده مجبور به استفاده از خودروي شخصي ميكند و مسئولين مترو هم هيچ تدبيري براي اين معضل ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
شما همینکه الان سیستم ات روشنه و داری این کامنت رو علیه شهرستانی ها! تایپ میکنی، اگر برق تولید شده اشهرستان ها نبود ....
مهاجر به تهران میتونه با ارائه سند اقامت(اجاره، خرید،.......) پلاک تهران بگیره
یواش یواش داریم میشیم کره شمالی.....میاد اون روزی که یه شهرستانی باید برای تردد در پایتخت کشور هم باید از حکومت اجازه بگیره....
کاملا حق را راهنمایی و رانندگی هستش مردم با چه اعتباری سوار بر خودروی این مسافرکشان شهرستانی میشوند رفتارشان داخل ماشین بعضا رعب انگیز هستش هرچند طبق قانون مسافرکشی با ماشین شخصی با هر پلاکی ممنون می باشد و غیر قانونی
پاسخ ها
ادبیات ناصحیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
یعنی راننده های شهرستان تهران همه جنتل من هستند عوض کنین این ادبیاتتون دیگه عهد قلقل شاه گذشته اینجا و اونجا نداره جهان یه دهکدست
خیلی خوبه دمشون گرم
دور تهران دیوار بکشید مثل یک کشور خارجی یا مثلا مثل واتیکان باهاش رفتار کنید یعنی مخارج تهران فقط از طریق درامد خود تهران باشه و هیچ درامدی بجز دریافت مالیات از مردم استان تهران نداشته باشه ببینیم کسی تهران میمونه!
استانهای نفت و گاز خیز جنوب ایران به وفور درامد دارند وضعیتشون شده شهرهای کم برخوردار وجالبه که مردم استانهای بالاتر از لحاظ جغرافیایی، خصوصا تهران احساس برتری نسبت به همه جای ایران دارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
درآمد تهران از مخارجش بیشتر است.
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
شما از تهران برید مخارج تهران کم میشه با مالیات خودمون شهرمونو میسازیم خرج دوا دکتر هم نمیدیم برای آلودگی صوتی و هوایی و فرهنگی شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
اين مغلطه است
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
بیشتر ساکنین تهران شهرستانیها هستن این نیست که تهرانی اصیل مثل خود من حس برتری داشته باشه عزیز شهرستانی خود شما شهرستانیها هستین که میاین تهران با رانت همشهریهای خودتون که از قبل اومدن به جایی میرسین بعد شهرستانیهای دیگه رو مسخره میکنین از بالا نگاه میکنین این ایراد در خودتونه
در مورد این تاکسی ها هم الان چندساله اینا اومدن روز اول کسی نگفت کار نکنن دقت کنین اینا فرهنگ رانندگی تهران رو خراب کردن و ترافیک ایجاد میکنن در ضمن مسافرکشی با شخصی کلاً ممنوعه حالا گفتن اول میخوان با پلاک شهرستان برخورد کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
ناشناس 11:42 اگه پول نفت و جریان نفت به تهران قطع بشه یه ماهم دووم نمیارید.
چون با این ادعا که از طرح ترافیک خبر ندارین همه جا میرن
رانت را از تهران بردارید و دارایی کل کشور را در این شهر جمع نکنید، کسی انگیزه ای برای آمدن به جنگل بتن و آسفالت نخواهد داشت
پاسخ ها
شهرستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
کاش میشد هزار لایک بزنم
تو يا تو تهران نيستي يا فقط حرف ميزني يه كم تو خيابوناي تهران بچرخ ببين چه مصيبتي شدن اين پلاك شهرستانيا
تابی جان قرار نیست که در هر موردی موضع بگیری
این پرایدهای مسافرکش بصورت قبیله ای وارد تهران شدن و برای خودشون خط تعیین کردن و باعث مختل شدن نظم ترافیکی هستن حالا نباید باهاشون برخورد بشه!؟
هشدار اینکارها به اسقلال خواهی استانها در آینده و ایجاد کشور مسقل خواهد انجام ...مقابل مثل استانهای شمالی ...ورود پلاک تهرانیهای کونده ممنوع خواهد شد....اصلا" آتش میزنیم ماشینهای تهرانی رو....
طبق قوانین راهنمایی رانندگی که ظاهرا نگارنده ان را نخوانده بایستی نغییر آدرس سریعا به پلیس اعلام و به طبع آن پلاک تعویض شود. پس این دوستان از شهرستان هم باید این کار قانونی را انجام دهند. پلاک تهران و شهرستان مزیتی نداره، رعایت قاون مهم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
تا حالا رفتی تعویض شماره؟ اگر رفته بودی اینو نمیگفتی؟ با کدام مدرک پلاکش را تغییر دهد؟ قبض آب گاز تلفن ادرس ملکی؟ کدام.
از امروز خودروهاي پلاك تهران گرانتر از شهرهاي ديگر ميشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
مگه خودرو رو با پلاکش میفروشند یا میخرند؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
شما که هنوز نمیدونی پلاک متعلق به شخص است و هنگام فروش خودرو منتقل نمیشه لطفا نظر نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
کسی نمی تواند پلاک تهران بخرد و در شهرستان زندگی کند. پلاک با آدرس محل سکونت تطابق دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
دوست عزیز خیلی وقت است که دیگر پلاک در هنگام خرید و فروش جابجا نمیشود و متعلق به شخص میباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
مگه خودرو را با پلاک مي فروشن که پلاک تهرانش گرونتر
!!!!!بشه؟
مسافر کشی با هر ماشین شخصی تخلف است حالا این معنی جالبی ندارد که شائبه باج گیری به این بهانه از دارندگان پلاک شهرستان ایجاد شود پلسی بهتر است با کلیه مسافرکشان شخصی فاقد مجوز برخورد قاطع و یکسانی داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
دقیقاً همین طور است. مسئله این است که نظارتی بر امر حمل و نقل عمومی وجود ندارد که البته آن هم به دلیل اوضاع اقتصادی وخیم و بیکاری گسترده است. ولی اینکه مسافرکشی با پلاک شهرستان در تهران ممنوع شود کار نصف و نیمه ای است! یعنی بخشی از آن درست و بخشی هم غلط است زیرا ساحبان خودروی پلاک شهرستان میتوانند راههایددور زدن آن را به راحتی پیدا کنند و در ثانی باید دید تعداد چنین خودروهایی آیا آنقدر هست که موجب تشدید ترافیک شود و ثالثا آیا با حذف این خودروها از چرخه حمل و نقل داخل شهر تهران آیا امکانات جایگزین برای جابجایی مسافر پیش بینی شده یا نه؟ این هم مثل برخی تصمصمات کارشناسی نشده مسئله ساز میشود
نویسنده محترم گویا از فاجعه ای که ماههاست در تهران رخ داده بی اطلاع است یا دست کم در تهران زندگی نمیکند.عزیز من کافی است از خانه بیای بیرون و به مرکز شهر سر بزنی.هزاران هزار ماشین عمدتا پراید پلاک شهرستان در قالب مسافر کش تردد میکنند که اکثرا ایستگاههای پر مسافر را هم پاتوق کردند و چون دسته جمعی در گروههای سی چهل نفره از شهرستان یا روستاشون اومدن هیچکس هم جرات اعتراض بهشون نداره و عمدتا اول شنبه تا چهارشنبه کار میکنند و تو همون ماشین میخوابن و اخر هفته میرن دهاتشون.اونوقت خود ساکن تهران که داره مالیات میده بدبخت نمیتونه کار کنه و مسافر کشی کنه.اکثر بزهکاریها هم کار این دسته از مهاجرین هست شهروندان هوشیار باشند و هر مسافرکشی رو سوار نشن لطفا
2
برای اولین بار من به راهنمایی رانندگی حق میدهم.
تهران پر شده از خودروهای شهرستانی که مسافرکشی میکنم. یعنی در واقع از بی فرهنگی تهرانی سواستفاده میکنند. اگر فرهنگ باشد ملت باید تاکسی سوار شوند نه شخصی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
!!!!!!!!ـاکسی زرد هم که به وفوور فراوانه
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
دوست عزیز شما ظاهرا تا به حال کنار خیابون منتظر تاکسی نبودی که بدونی چقدر کمبود تاکسی خطی توی تهران داریم، میزان عرضه و تقاضا به وضوح مخصوصا در ساعات اوج نامتناسب هستش، به همین دلیل هست که مردم به مسافرکش رجوع می کنند، ارتباطی با فرهنگ نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
وقتی تاکسی به اندازه کافی نباشه یا خیلی گرون بگیرن طبیعیه که شما سوار ماشین شخصی میشی.
خانه از پای بست ویران است
به جای حل مشکل بیکاری مردم را بزنید و جریمه کنید فکر می کنید مردم اگر کار داشتند می امدند تهران مسافرکشی
خواهشا به شهرستان ها برسید ببینید کسی به تهران پا می زاره.
چه قدر خوبه اگر یک رسانه ای مثل تابناک اگر می خواهد روی موضوعی نظر بده روی هوا نطر نده و بعد از تحقیق علت ان را بیان و اطلاع رسانی نماید
نویسنده محترم این گزارش تحلیلی به این نکته توجه نکرده که منظور خودروهائی است که از شهرستانهای دور و نزدیک صرفا برای مسافر کشی به تهران آمده و هیچگونه جا و مکانی نداشته و شبها در ماشین جلوی پارکها خوابیده و از سرویس بهداشتی پارکها استفاده می کنند و مشکلات زیادی را چه از نظر ترافیکی ،فرهنگی اجتماعی ایجاد می کنندبطوریکه افراد ساکن تهران که هزینه های سنگین اجاره خانه و ... را متحمل هستند از شانس کمتری برای مسافر کشی برخوردارند.بهتر است قبل از هر گونه جبهه گیری تمامی ابعاد موضوع مد نظر قرار گیرد
اون بدبختا اگه تو شهر خودشون كار گيرشون ميومد نميومدن تهران مسافركشي
مسائل اصلي رو حل كنين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
به اينا ميگي بدبخت هنوز گيرشون نيوفتادي تا خفت بشي بفهمي بدبخت من و توييم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
شما سری به شهرستانها بزن خواهی دید در روستاها کارگر نایاب شده یکی برای یارانه و دیگری خرید یک پراید و مسافر کشی هم راحت هم بی دردسر و اینجا هم که هرکی هرکی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
ناشناس 20:37 بیخود شانتاژ نکن. ما خودمون شهرستانیم. از این خبرا نیست. شهرتون همچین تحفه ای ام نیست. اگه کار باشه کسی اونجا نمیره.
اتفاقا باید قانونی درباره مهاجرت باشه
که اتقدر شهرها شلوغ نشه
من یکی که از راهنمایی و رانندگی درخواست دارم هرچی زودتر و با جدیدت تمام پیگیر این موضوع بشه
این مسافرکش های شهرستانی خسته ام کردند! نه فرهنگ رانندگی دارند نه درست صحبت میکنن و نه مسیر ها را خوب میشناسن!!! من که خیلی وقته ببینم راننده پیر یا پلاکش شهرستانیه سوار نمیشم
عنوان تهران یا غیر تهرانی شاید خیلی زیبنده نباشد و حقوق قانونی پلیس در برخوردبا تخلفات مشهود که بعضا می تواند حادثه آفرین و دارای عقبه فکری باشند امری بدیهی و فراقانونی نیست چراکه قانون گذار به صراحت فرق بین خودوری مسافر بر شخصی و غیر شخصی را مشخص کرده ٫ فلذا برخورد با رانندگان مسافر کش فاقد مجوز قانونی از وظایف پلیس هست و باید بدون هرگونه مماشاتی اعمال قانون نماید.
دوست عزیز ASF:
جهت اطلاع 70 درصد از درآمد مالیاتی دولت از شهر (و نه استان) تهران هست.
حتی اگر پایتخت نیز به کلی جابجا شود تهران بسیار بیشتر از هزینه هایش درآمد کسب می کند. کدام شرکت تولیدی یا خدماتی رو می شناسید که در تهران ، دفتر تاسیس نکرده باشند.

این رفتار پلیس هم بسیار عجیب و باعث شکست پیوندهای قومیتی جامعه میشه....مسافرکشی اگر نادرست هست (که نیست چون 30 درصد از مسافرتهای روزانه توسط مسافرکشها انجام میشه که نزدیک به دو برابر ظرفیت کل مترو تهران هست ) برای تمام پلاکها ممنوع هست...
پلاک صرفا وسیله اهراز هویت اتومبیل هست و نه راننده آن.
شاید اشتباه از آنجا شروع شد که با اینکه چندین بار پلاک اتومبیلها عوض شد هر بار به نوعی شماره پلاک نشان دهنده محل شهر صادر کننده می باشد که در اکثر دنیا چنین روالی وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
شما کدوم دنیا را میگید؟ اصلا رفتی دیده ای؟ همینطوری افاضه کلام که نمیشه. برو دنیا رو ببین خواهی دید اتفاقا اونجاها بسیار بیشتر کنترل میکنند. میتونی حد اقل تو فیلمهای آمریکایی ببینی چطور با خودرو غیر بومی گیر میدهند. و کلی پرسو جو وغیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
احراز !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
پلاک ربطی به شهر و ایالت نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کجای دنیا ؟؟؟؟؟؟؟ کاملا بی منطق نوشتید.
شهرستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
آقای شریفی عزیز واقعاً فکر میکنی چند درصد درآمد کشور از مالیات میاد؟؟؟ و چقدر از پول نفت و معادن و گمرکات از غیر تهران؟؟؟
کار درستی هست به نظرم. در خیلی از کشورها این مورد اجرا می شه از جمله چین. درسته در نگاه اول ممکنه نادرست به نظر برسه ولی با توجه به ضعف های شدید زیرساختی در ایران و شهرهای آن، تا وقتی چاره ای برای مشکلات مهاجرتی و نیز کار در شهرستان ها پیدا نشه (که امری بلندمدت هست) این امر، راهکاری کوتاه مدت برای مشکل ارایه می کنه.
اتفاقا اين تصميم كاملا درستي است. نمونش خط يوسف آباد شده پاتوق اين ماشين هاي شهرستاني. نه فرهنگ رانندگي دارند، نه فرهنگ برخورد با مسافر دارند و نه حداقل اصول اخلاقي رو رعايت مي كنند. گزارش هاي متعددي شنيده شده كه مزاحم نواميس مردم شده اند. متاسفانه در گروه هاي 40 - 50 نفره خط هاي مسافري رو هم در اختيار خودشون قرار گرفتند و مردم هيچ انتخاب ديگه اي هم ندارند. شب ها در ماشين مي خوابند و چهره خيابان و شهر را به شدت زشت كرده اند و هيچ كسي هم نيست كه به مشكلات ناشي از حضور اين افراد در شهر رسيدگي كنه.
برای نویسنده متاسفم. زیرا گویا وی ساکن تهران نیست و با پدیدیه گانگسترهای مسافرکش شهرستانی مواجه نشده. تاخت و تاز مسافرکشان شهرستانی با رانندگی های به مراتب بدتر و ترس آورتر از مسافرکشان پایتخت در سعادت آباد، پونک، صادقیه، ونک، میرداماد و ... یا به چشم ایشان نیامده یا چون از خودرو شخصی استفاده میکنند برایشان مهم نیست!
فکر میکنم این خبر زیادی احساسی تنظیم شده. شما میدونید که مهاجرت برای مسافرکشی در بین شهرستان های زیادی داره انجام میشه. این افراد بدون خانواده مهاجرت میکنند و در حالیکه حتی جای خواب درستی ندارند در تهران زندگی میکنند. بنظر شما این خیلی مطلوبه یا خیلی به نفع شهرستانی هاست؟ قبل از تنظیم یک خبر احساسی، کمی هم به آسیب های اجتماعی که ممکنه باهاش مواجه بشن فکر کنید. بنظرم پلیس به عنوان عهده دار برقراری امنیت هشدار درستی داده
شاید اینجا هم پای ژن خوب تهرانیها در میان است!
این که شد قانون کره شمالی که هر کسی هر کجا متولد شد تا آخر عمرش باید اونجا باشه، فرداست که ماشین های پلاک تهران کلی افزایش قیمت داشته باشند بابت این قانون، شاید یه تهرانی ماشین از شهرستان خرید یا یه شهرستانی ساکن تهران شد اونوقت چی؟ اصلا مگه آدم مریضه از اهواز بیاد تهران مسافر کشی و دوباره شب برگرده، بیشتر مسافرکشهای پلاک شهرستان ساکن تهران هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
چرا چرت میگی دوست عزیز؟! پلاک که با ماشین فروخته نمیشه. وقتی ماشین رو بفروشی پلاکش رو هم فک میکنند و بایگانی میکنند. ان شا الله یک بار ماشین بخری تا متوجه بشی که پلاک با ماشین منتقل نمیشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
دوست عزيز شما معلومه از نزديك خيلي چيزا رو نديدي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
قانون را مطالعه کن
با احترام به نظر تمام عزیزان .واقعا حق با راهنمایی و رانندگی است باتوجه به تجربه ای که داشتم نحوه برخورد وکردار این عزیزان با مسافران که با نهایت بی ادبی وزور گویی واضافه دریافتی که از مسافران به هر نحوی دریافت میکنند و مشکلات تضاد فرهنگی وخطرات احتمالی ان باید با این مشکل بصورت اساسی برخورد گردد.یکی از مکانهای این عزیزان مترو میرداماد است .
نگاه از بالا به پایین

کاخ و کوخ .....

تهرانی و شهرستانی

تبعیض
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
من خودم تو شهرستان زندگی کردم
چون به زبان محلی آشنا نبودم حتی در صف نانوایی هم نوبت به من نمیدادند
بگذریم
حرف پلیس این هستش که مسافرکشی نکنند
کسی جلوی رفت و آمد شما عزیزانه همیشه توقع دار از کل جمعیت تهران رو نگرفته و نخواهد گرفت
فرافکنی نکنید لطفا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
شهرستانیها رعیتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
والله شما شهرستانی ها از ما تهرونیها بهتر زندگی میکنین.
برتری نداره ولی خودتون یک سر به خیابونها بزنید اطراف منزل ما پر شده از ماشینهای مسافر کشی شهرستانی که جای پارکشون اینجاست دیگه جای برای پارک ماشینهای خودمونم نیست البته باید دید علت این همه مهاجرت چیه
مسافركشي شخصي براي همه ممنوع است.( قانون)
تردد خودرو پلاك شهرهاي ديگر منعي ندارد. مسافركشي ممنوع است.
حمل سلاح در خودرو جرم است ولو تكه چوب.
روشن شد؟
این چه قانونیه؟ منه شهرستانی چطور پلاک تهران بگیرم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
شما مسافر کشی نکن کسی با شما کاری نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
خطاب به ناشناس 21:24
شما تهرانیا بودجه بقیه نقاط کشورو بالا نکشید تا اونجا هم شغل ایجاد بشه. اونوقت کسی نمیاد مسافرکش تهران
الهی که خیر ببینن اگه این طرح عملی بشه واقعا خیلی گره خورده ترافیک با وجود پلاکهای دیگه البته شهرهای دیگه مردمش عزیزن ولی خودشونو بذارن بجای ما که چقد تو ترافیک اذیت میشیم ساعتها واقعا اعصاب نمیمونه
بی اعتبار کردن طرح پاکبان که در سایه همکاری نزدیک با پلیس دایر شده بود..................
صرف نظر از افاضات نویسنده در انتقاد از طرح جریمه پلاک شهرستانی های مسافرکش، برام خیلی عجیبه که هنوز کسی میتونه از طرح مزخرف پارکبان که اخاذی در روز روشن بود حمایت کنه و از بی اعتباری اون ناراحت باشه، واقعا که
دولت ما دو دست دارد با یک دست پول می گیرد که این دست دراز است و تا چاههای نفت خوزستان و مالیات کل کشور می رسد اما یک دست کوتاه است و آن دستی است که پول می دهد فقط تا تهران و اصفهان می رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
دوست تفریق انداز به رومانی چی ؟؟ اونم میرسه یا نه؟؟؟؟؟؟ شمایی که تهران نیستی نظر نده.
کار بسیار درستی است.
صد درصد کار درستی واقعا عاصی کرده اند همه را ! زبان رسمی میرداماد از فارسی به لری تبدیل شده است. همه الحمدالله گردن کلفت طلبکار. منزل مادر من در یکی فرعی های میرداماد است بعد از ظهر جلوی درب پارکینگ پارک کرده رفته بودند کل ساختمان اسیر شده بود وقتی هم که تشریف آوردند با دوستان محترمشون وقتی اعتراض کردیم برای ساکنین چماق و زنجیر کشیدند عربده زدند شیشه پارکینگ را خرد کردند . به ۱۱۰ زنگ زدیم گشت کلانتری گاندی آمد فقط گفت سر به سر اینها نگذارید همه مال یکجا هستند بعدا گروهی به اینجا حمله میکنند . انکار شهر صاحب ندارد.
مگر پلاك ها كشوري نيستند پس تفاوتي ندارد كه پلاك تهران با شد يا غير تهران با اين عمل باز پلاك تهران ارزش بيشتري مي يابد. و هجوم براي تغيير پلاك زياد مي شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
انشالله ماشین خریدین قوانین و یاد میکیرین که براحتی پلاک تهران را نمی دهند و شرایط خاص دارد مثل پلاک تمام شهرها
طرح بسیار خوبیست و سروسامان دادن به ترافیک تهران باید از همین نقاط گره دار باز بشه . ولی با طرح جمع آوری شمارشگرهای زمانی چراغها راهنمایی مخالفم چون با داشتن شمارشگرد راننده ها خود میدانند که چه مدت باید منتظر بمانند و این از استرس ندانستم زمان انتظار کم میکنه . لطفا شمارشگر ها رو دست نزنید و در جاهای دیگر هم استفاده کنید.
کار بسیار درستی هست
ار قانونی که سال ۸۴ برای مهاجرت به تهران رو دوباره بزارن سر جای خودش که کلا شهرستانی هایی که از سال ۸۴ به بعد اومدن تهران باید برن ولایت
تا اونجایی که یادم میاد یه گواهی بود که علت و مدت زمان اقامت رو مشخص می کرد
کار بسیار درستی بود
عوارضی برای ورود به تهران بزارید
۲۰ هزار تومن
شاید راه خوبی باشه برای کاهش ورود افراد به پایتخت کشور
تهران دیگه تهران قدیم نیست
شده یه شهرستان بزرگ با مجموعه قومیتهایی که بیشترین باند بازی رو تو ایران دارن
با سلام
بابا با فرهنگها، بابا تهرانیها. شما از همه با فرهنگ ترید. هیچ کسی مثل شما با فرهنگ نیست. شما می خواید با خارج کردن بقیه از تهران، با ماشینهاتون راحت گاز بدبد و حال کنید. بابا با فرهنگها....
متاسفانه نمايندگان شهرستاني در تهران سكني مي گزينند و بجاي اباداني شهر خويش ، همشهريان خود را به تهران مي اورند. بعضاً بسياري حتي هزينه كلان خرج مي كنند تا فرزندشان شناسنامه تهراني بيابد. براستي اگر اين افراد عرق شهرستان خود را داشتند اين كار ها را مي كردند؟
کلا باید جلوی مسافرکش شخصی را گرفت ، چه پلاک تهران چه پلاک شهرستان.
مگه پلاک تهران گرفتن سخته برای شهرستانیا با یه اجاره نامه سوری راحت میشه گرفت.
مشکل را باید ریشه ایی حل کرد کاری کرد که کسی دنبال مسافر کشی با ماشین شخصی نره و مردم هم فرهنگشو پیدا کنن که سوارشون نشن و اینکه با قدرت تاکسی داران را کنترل کرد تا جابجایی مسافر با مشکل روبرو نشه
خیالی نیست.تهرانی ها هم به شهرستانها نیایند ولی اگر بیایند ما می دانیم و آنها
بخش دیگری از مشکل ترافیک تهران ، فعال شدن ماشین های زیادی در تاکسی های اینترنتی است ، مزیت های این قبیل سرویس دهنده ها هم کم نیست اما ، یقین کنید ترافیک را چند برابر کرده است ، چرا که با وعده درآمد میلیونی در تبلیغات ، بسیاری از جوانان بیکار را به خرید ماشین ترغیب کرده تا رزق و روزی کسب کنند ، آورده جوانان مساویست با کسب در آمد ، و استثمار مدیران تاکسی تلفنی از درصدی که راننده ها به حساب این استارتاپ ها واریز می کنند متقاضیان مشتاق ، و موضوع مهم آن ایجاد ترافیک است که مشکل آن متوجه عموم مردم است و البته در زیر پوست خدمت مناسب( تاکسی تمیز ،خنک ، به وقت ، ارزان تر ، قابل رصد ، در دسترس ) پنهان شده است ؛ این قبیل ترافیک ها به زودی به وسیله همین سرویس دهنده ها به شهرستانه ها هم کشیده خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
صاحب آزانس عزیز از آب کل آلود ماهی نکیر
سلام
چندی قبل تابناک گزارشی دال بر جولان خودروهای پلاک شهرستانی مسافر کش در تهران وعواقب آن ومضرات اجتماعی وحتی استراحت شبانه آنهادر این خودروها وکلی مطالب دیگر بیان کرد.
کدام را باور کنیم. این سوز گداز را یاآن تهدید اجتماعی را
بسیار کار خوبی است چرا تمام عوارض تهران نشینی را ما تهرانیها بپردازیم از نظر مالی فرهنگی اقتصادی سیاسی امنیتی و...بعد شهرستانیها فقط منافع را ببرند
پاسخ ها
شهرستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
چرا باید بیشتر بودجه کشور را تهران پر مدعا ببرد. از این به بعد باید بودجه هر استان از درآمدهای آن تامین شود. ببینم بدون پول نفت این تهرانی ها باز هم بلبل زبانی می کنند.
طرح بسیار خوبی هست ! از پلیس هم تشکر میکنم !
در تهران خط هایی هست که توسط ماشین های یک شهرستان خاص بصورت انحصاری داره مسافرکشی میشه ! به عبارتی امدن تهران ان خط رو تصاحب کردن !

افرادی که در تهران هیچ مکان و وابستگی ندارند طبیعتا از انجام هر رفتار و برخوردی هم ترسی ندارند چون نه کسی اینجا میشناسشون نه جایی دارند که پیگیریشون کنند ...
با سلام

از + و منفی هایی که به اظهار نظرها داده شد ؛ مشخص شد که مخاطب اصلی تابناک

هموطنان تهرانی هستن.

اونایی که شاید حدود 80 درصدشون ، یا خودشون ویا پدرو ومادرشون مهاجران از شهرستان ها هستند.

حالا دیگه برای بقیه جا نیست.

خیلی از تحلیل ها و یا آمار گیریهایی روکه توسط تابناک و امثال اون انجام می شه ، چون اکثر مخاطبا از تهران هستند ؛ نمی توان به همه کشور تعمیم داد.

خوب مثل کره شمالی ویا شوروی سابق کنن که برای ورود به پایتخت روادید خاص
کنن.

البته به شرطی که برای سفر تهرانی های عزیز به دیگر شهرستان ها ؛ مثل اصفهان ، شیراز و یا شمال هم ایضآ.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
اکر شما یکماه در این پایخت خراب شده عزیز ساکن بودی و این مشکلات را می دیدی رو هوا اظهارنظر نمی کردین
چرا کسی مطلب رو نمیگیره؟؟؟؟
همه این ناهنجاری ها به خاطر بیکاری هست و بس.کی دوست داره دور از خونواده بیاد تو تهرون با هزار مصیبت از جمله جریمه و دعوا سر مسافر و عدم امکانات اولیه و ...کار کنه تا یه لقمه نون ببره سر سفره زن و بچه؟؟
باید توزیع عادلانه بودجه و ثروت کشور به نسبت جمعیت هر شهر و استان انجام بشه و هیچ تبصره ای هم به اون نچسبونن که هر چی بدبختی داریم از تبصره هایی هسنت که به قوانین میچسبونن
این جوری مشکلات کم کم برطرف بشه
نباید به خاطر مشکلات اقتصادی از اعمال قانون خوداری کرد اگر این کار نهادینه شود دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود وضعیت ترافیکی و رانندگی در تهران از کنترل خارج شده است و تنها بایک نیروی انتظامی قوی میتوان آن را اصلاح کرد تاثیر رانندگی بد در تهران روی مردم اثر بسیار زیانباری خواهد داشت و بسیاری از امور را تحت تاثیر قرار خواهد داد از پلیس برای انجام این کار سخت حمایت میکنیم و امیدواریم شهردار نسبت به توسعه مترو و افزایش قطار ها در این مسیر همکاری کند زیرا اگر مترو در همه جا باشد مردم دیگر سراغ مسافر کش ها نمی روند و آنها مجبور به ترک تهران هستند
بسيار كار درستي كرده
به نظر بنده طرح خوبی هستش و اصلا ربطی به تبعیض و این چیزا نداره ( اصلا باید در تمام شهرهای ایران اجرا بشه و فقط پلاک های محلی یک منطقه اجازه مسافرکشی در منطقه رو داشته باشن )، اینکه شخصی از شهر دیگه ای پاشه بره یه شهر دیگه چهار روز مسافر کشی کنه بعدشم یک وقت خدایی نکرده مرتکب جرمی بشه و بذاره بره شهرشون و دیگه هیچکی دستش بهش نرسه خیلی مشکل امنیتی بزرگی هستش.
اما مسئولین باید توجه داشته باشند که طرح به طور کامل اجرا بشه ( نه مثل طرح ناقص لغو پارکبانی که الان می بینیم خیلی جاها بدتر هم شده و افرادی سر خود جا پارک ها رو صاحب می شوند )، باید جلوی ضررهای جانبی این طرح رو گرفت که یکیش کم شدن مسافرکش در یکسری خطوط هست، و مهمتر از اون امکان ایجاد بازار سیاه اجاره خودرو های پلاک تهران برای مسافرکشی هستش که موضوع رو از اون چه هست پیچیده تر میکنه.
ـــــــــــــــــــــــــــ
دوستان به خط میرداماد اشاره کردند، واقعا افتضاحه، یک عده افراد بی اخلاق و نادرست خیابانی به این مهمی در پایتخت رو گرفتن دستشون، واقعا شهرداری و تاکسیرانی چیکار می کنن؟؟؟
پیش از هرچیزی آنچه این تفکر سبب اذیت هست این است که فرهنگ را تبدیل به منطقه کرده.. فرهنگ تهرانی و فرهنگ شهرستانی...

اولا شهرستان های ایران "شهرستان" نام گرفتنشان خوب نیست؛ کلانشهر هایی مثل تبریز و اصفهان و شیراز و مشهد که اتفاقا در معیشت و آسوده زیستی بعضا بهتر از تهران هستند و توسط سازمان های جهانی بعنوان شهر های بهتر از تهران معرفی شده اند هم جزو اینچنین تفکری هستند..

ثانیا بایستی طی آمار دید که مجموعه تخلفات رانندگی در تهران از سوی شهرستانی هاست؟؟ یا که خیر! فقط قسمتی از آن متوجه پلاک غیر تهرانی هست که بعلت سیستم غلط و متمرکز حکومت ایران که همه چیز را در تهران جمع کرده مجبور و ناچار شده اند به تهران سفر کنند... اگر بله همه یا غالب این تخلفات از بریا خودروهای شهرستانی بود قبول ولی اگر اینچنین نیست این چنین کار چه معنایی دارد؟

ثالثا قطعا این روال سبب تنفر پراکنی از تهران نشینان محترم در شهرهای دیگر خواهد نمود.
پلیس خیلی هم کار خوبی میکنه. شما هم ناراحتی جمع کن برو شهر یا دهات خودت کار و زندگی کن. اومدی تهران چی کار؟!
پاسخ ها
شهرستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
شما لطف کن پول نفت و بقیه بودجه و پولی رو که از استانهای دیگه به خورد تهرانی ها
پس بده قول میدیم پا تو شهر درب و داغون و تحفتون نذاریم.
شما ببین چقدر کار تو شهرهای دیگه کمه و چقدر درآمد مسافرکشی تو تهران خوبه که همه از شهرهای دیگه پا میشن میان تهران و با این وضع مسافرکشی می کنن!
طرح فوق العاده ای است، بنظرم خیلی زودتر از اینها پلیس باید اقدام میکرد.
کسی هم بی احترامی و یا خصومتی با هموطنان خودش تو شهرستان های مختلف رو نداره، ولی هرج و مرجی که از بابت مسافرکش های زحمت کش شهرستانی تو تهران ایجاد شده غیر قابل تحمل هست.
مطمین باشید برعکسشم صادقه، این هرج و هرج تو شهرستان ها هم پیش بیاد مردم اون شهر و پلیس اقدام میکنه.
ضمنا خسته نباشید به پلیس راهنمایی و رانندگی.
دوستانی که موافق گفته های ناپخته این آقا هستند به این توجه دارید که ما تهرانی ها با خودرو هامان چقدر شهرستانی ها را آزار میدهیم همین شمال ...
بيشترين مسيري كه شهرستانها توي اون خط كار مي كنند ، مسير پونك به ازادي است .چون نه طرح زوج فرد داره و نه مسير غير مستقيمه اي است
ایران=تهران
تهران نشین ها=ارباب
سایرین=رعیت
به نظرم کار درستیه / رسم شده که ماشین های مسافر کش از کرج و قم جهت مسافرکشی صبح به تهران عزیمت و اخر وقت بر میگردند این موجب تشدید ترافیک میشه این شهر به حدکافی و بیشتر ماشین و راننده مسافرکش داره
دربعضی ازکشورهامهاجرت به پایتخت مجوزقانونی میخادمثل چین وعربستان البته بنده هم شنیدم اگه اینطورباشه پایتختهارابهترمیتوان کنترل کرد
شهرستانی ها فقط یک روز اجازه میدن یه تهرانی تو شهرشون مسافر کشی کنه که حالا این اقای نویسنده مدعی شده؟
نگارنده عزیز خود شما خوب میدونی که منظور اون مقام پلیس چه کسی است و علتش هم بر همه ساکنین تهران روشنه به نظرم کار درستی می کنن اما باید مقامات دیگه هم فکری به حال اشتغال جوانهای ساکن شهرستاها بکنند تا مجبور نباشن برای مسافرکشی و امرار معاش به تهران بیان و هم خودشون آسیب ببینن هم مردم تهران.
بیکاری عامل اصلی هجوم خودروهای نامناسب از غیر تهران به تهران است با درامد کسب شده لااقل خانواده خودرا از فقر وفلاکت نجات میدهند شبها در ماشین میخوابند وضعیت اسفناکی دارند که طبق معمول بجای ورود جامعه شناسان وافراد کارشناس مرتبط واحیانا وزیر کار(که البته ایشان اب پاک را روی دست مردم ریخته نطق فرمودند ما توان اقتصادی حل مشکلاتمان را نداریم که البته ازاینگونه ادمهای ته خطی زهوار دررفته بیش از این انتظاری نیست!) نهادهای نظامی ازسرناچاری ورود کرده اند ، البته بی توجهی رانندکان غیرتهرانی به اداب نزاکت و رعایت قوانین ومقررات بر کسی پوشیده نیست تا جایی که بنده به پلاک خودروها نگاه میکنم سپس از خودرو استفاده مینمایم فعلا مشکلات بین اصولگراهاواصلاحطلبان مهمتر است شذر اینان از سرمردم کوتاه شود نیمی از راه را رفته ایم
اقا هي نگين پلاك شهرستان ، با اجازت 65 درصد همين پلاك تهراني ها شهرستاني هايي هستن كه اومدن تو تهران زندگي ميكنن. منه تهراني اصيل اصيل از شهرم كوچ كردم رفتم.
منزل بنده کوی نصر تهران هست . اکثر شخصی های این ناحیه با شماره مشهد هستند که حتی شب ها را داخل ماشین می خوابند و آخر هفته به مشهد می روند . این یک نمومه کوچک ، تبعیض یک بحث ریشه ای هست ولی وقت ما بخاطر عدم کفایت حکومت چرا باید در ترافیک نابود بشود
راهنمایی و رانندگی باید طرحی تصویب کنه که پلاکهای تهران موقع تعطیلات به استانهای مجاور هجوم نیارن و آسایش ما را ازبین نبرن و تمام آشغالها را بیرون پرت نکنند
خیلی کار خوبیه... تمام مسیرها افتاده دست پلاک های 42 و 38. حتی به تاکسی ها هم اجازه مسافرکشی نمیدن. یکی مثل من که جرات سوار شدن ماشینهای شخصی رو نداره، باید کلی پیاده روی کنه تا شاید یه تاکسی گیرش بیاد
کار در تهران فقط برای تهرانی ها باید باشه، همین طور کار در شهرستان برای خود آن ها.
پاسخ ها
شهرستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
اگه نو شهرستان کار بود که پا تو تهران نمیذاشتیم.
فقط یک نکته مثبت داره ، و اونم اینه که اکثر متجاوزین به عنف که مسافرکش بودن از شهرستانهای اطراف بودن، با این کار امنیت بیشتر میشه....
البته توی بحث تخلفات رانندگی نباید فرقی باشه...
خیلی هم قانون درست و خوبیه
سلام
به نظر من به جای این لقمه پیچاندن های مسئولین، اجازه مسافرکشی به هیچ راننده شخصی تهرانی و شهرستانی - نه در تهران و نه در شهرستان - ندهند. درسته بیکاری هست، درامد کم هست که باعث میشه خیل عظیمی از هموظنان به سوی مسافرکشی روی بیاورند اما این اواخر موجب بزهکاریها و بعضا فجایع عجیبی شده، از طرفی موجب پیش آمدن مشکلاتی برای شغل تعریف شده ای به نام رانندگان تاکس شده. درسته تاکسیرانی نیز سر وسامان درستی ندارد اما با حل مشکل مسافرکش های شخصی و سرو سامان دادن به وضعیت تاکسی ها و تاکسیرانان هم وضعیت ترافیک شهر بهبود پیدا می کنه هم وضع هوا بهتر میشه. همه خیلی از تصاویر نامناسبی که هر روز در شهر میبینیم که راننده ها با هم دعوا میکنند مسافر با راننده دعوا می کنه و از همه بدتر ناامنی که برای مسافرین به وجود میاد ( به دلیل خفت گیری های مختلف) توسط بعضی از این مسافرکشهای نامرد ایجاد میشه دیگه دیده نمیشه یا کمتر دیده میشه. ممنون
تابی! تحلیلت از خبر خیلی نژاد پرستانه و دور از منطق مدیریت شهری بود.
دوستان شهرستانی نگران تخلف در تهران نیستند زیرا اعلام عدم خلافی در کشور شبکه ای نیست لذا در تهران راحت خلاف میکنند و از همه ساده تر بدون طرح ترافیک توی شهر میان و میرن و بعد میرن شهرشون و ماشین رو به یه بدبخت بیخبر میفروشن که دو سال بعد باید خلافی اینا رو بده.
ملزم به اخذ معاینه فنی در تهران هم نیستند لذا آلودگی هاشون رو به خورد ما میدن و در میرن.
ملزم به رعایت حدود تاکسی های تهران هم که مالیات و عوارض و ... به شهر پرداخت میکنن تا اینجا کسب معاش کنن نیستند لذا بصورت تیمی ایستگاههای خطی رو تصرف کردن و میکنن و زور تاکسی ها هم بهشون نمیرسه.
تحمیل یکجانبه از طرف مقابل از نظر شما منطقی است که چنین مقاله یکسویه ای را تایید و منتشر کرده اید؟
از تابناک متعجب شدم.
این مشکل فقط برای تهران نیست.در قم هم از خوزستان.لرستان و..... دسته جمعی کوچ کردن اومدن .ما قمیهای اصیل هم بین اینا گیر افتادیم وچون بومی اینجا نیستن اکثر جرایم هم توسط اینا صورت میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
قمی اصیل دیگه چیه؟
جوانان ما باید آگاه و دلسوز و مبادی آداب حسنه باشند.گر همه چیز در جای خود رود مشکل ترافیک با ادب و متانت و اندکی صبر و تحمل حل شدنی است والا فحاشی و دشنام و ناسزا دردی را از درمان دوا نمی کند. اینکه ما بیاییم عده ای را به جرم شهرستانی بودن اعمال قانون بکینم و کشور را به حرج و مرج کشیده می شود. کشور ما یک قانون و یک کشور دارد اما افراد هم باید بدانند اخلاق جلوتر از قوانین پلیس است نباید همه چیز با باتوم و تفنگ و نیروی نظامی و خشونت متوسل شد. با تشکر از سایت وزین تابناک
چرا به اصل ماجرا فکر نمیکنید؟ پلیس گفته خودرو پلاک شهرستان ،در سطح شهر تهران مسافر کشی نکند، اگر چه کلا مسافر کشی با خودرو شخصی خلاف قانون است ،وبرای هر شغلی باید مجوز هاص آنرا داشت ،تا در مواقع لزوم کسی پاسخگو باشد، این طرح اگر در همهٔ کشور اجرایی شود ،کار مفیدی است ،وهیچ ربطی به مهاجرت ،وامکانان شهری ندارد،
در مملکتی که علیمنصور بیاد مربی بهترین تیم کشور بشه شهرستانیش هم حق در تهران مسافر کشی کنه
کاملاً کار درستیه. اجازه تردد رو که ازشون نگرفتن استاد!
خوب بعد شهرستانها هم ورود پلاک تهران رو به شهرشون ممنوع میکنن مثلا شمال نرین یا عید مسافرت نرین دیگه تورو خدا بین شهرها مرز نذارین ما خوزستانیها اگه یک درصد از نفت رو خرج استانمون میکردن پامون رو تهران نمیذاشتیم
دوستان مخالف این طرح لطفا فورا در بوق تبعیض ندمید، بسیاری از این رانندگان شهرستانی در تهران حتی جای خواب هم ندارند و جوانان مجرد یا متعهلانی که خانواده خودشان را در شهرستان گذاشته و به تهران آمده اند هستند، که مشکلات فرهنگی عدیده ای هم ایجاد می کنند، اگر از معضل ترافیک و آلودگی بگذریم، این افراد بصورت تیمی بسیاری از خط های تهران را به صورت اختصاصی در اختیار گرفته و به دیگران اجازه ورود یا مسافرکشی در آن خط نمی دهند، یعنی امپراطوری خودمختار درست می کنند بدون هیچ قانونی... برای مثال می تونید برید خطهای آریاشهر به چهاردیواری، سرنیایش به شهران، سر به ته میرداماد و خیلی خطوط دیگه فقط یه مراجعه بکنید.... من خودم مهاجر به تهران هستم و شرایط بیکاری و بی امکاناتی در شهرستانو کاملا درک کردم و اصلا ترافیک و آلودگی تهران که دلیل اصلیش همین مهاجرت بی رویه و تمرکز امکانات هست رو نمی پسندم، اما بهرحال مهاجرت امثال من به تهران حداقل با شغل و محل زندگی مشخص هست و تمام تلاشم هم انطباق با فرهنگ زندگی در تهران هست،
طرح خوبیه که. از ترافیک‌ کم می کنه. اصولا به جز تاکسی ها و آژانس های مجوز دار از طرف سازمان تاکسیرانی، باید مسافرکشی ممنوع شود.
خب ترافیک شمال هم زیاده پس تردد خودروهای غیرشمالی رادر شمال هم متوفف کنند درضمن بابستن ازادراه خرماباد اهواز هم موافقم
نتیجه طرحهای الکی وغیرکارشناسی همین است
درضمن کلا مسافرکشی هرخودروی غیر تاکسی و.... چه شهرستانی وتهرانی غیر قانونی است این راتوجه کنید
هیچ فرقی بین تهرانی وشهرستانی نیست اصلا ساکنان تهران اگثرا شهرستانی هستند ولی اینهم درست نیست که با خودرو متعلق به شهرستان در اینجا باعث ترافیک و الودگی بیشتر بشوند قدم بعدی پلیس باید برخورد با موتورسواران مسافرکش ومتخلف باشدتا جلوی مهاجرت بیشتر رابگیرد البته باید در شهرها اشتغال ایجاد کرد تا هموطنانمان مجبور به کوچ اجباری نشوند که این احتیاج به عزم همه مسولین مملکت دارد
این طبقه بندی مصداقی از تبعیض قومی و به نژادی حساب می آید و اگر در کشوری نظیر سويد انجام می شد، ایشان را روانه ی دادگاه می کردند.
ورود ماشین های پلاک تهران به شهرستان ها را نیز ممنوع کنید
در اکثر کشورهای دنیا اصلا پلاک استانها را به پایتخت راه نمیدهند ...من خود در پکن شاهد این قانون بودم ..
طرح خوبیه به شرط اینکه بین خودرو هایی که بلاک تهران نیستند ولی مالک خودروها ساکن تهران هستند و مالکانی که ساکن تهران نیستند تفکیک قائل شوند.
واقعا فکر خوبیه. امیدوارم شهرستانی ها به شهر خودشون برگردن
درود بر همه انسانها و خلایق

راننده شهرستانی به جای مسافرکشی و رعایت نکردن ادب در سایر شهرها بهتر است کمی عرق داشته باشه و مشغول به کار در همان منطقه بشود مانند خیلی از دیگر هموطنان عزیزمان.
ماشین پلاک تهران اجاره ای داریم روزی 100تومن
این قانون بی پایه و اساس است. کلا مسافرکشی توسط شخصی ها ممنوع است ربطی به پلاک هم ندارد.
کار از این حرفها گذشته
فعلا سرمون به این حرفها گرم باشه
این کار عالیه و امیدوارم به شدت اجرا شه
سلام .. آدم با این کامنتهایی که همشهریان عزیز برای مقابله با شهرستانی ها گذاشتند یاد مساله بودایی های میانمار با مسلموناشون میوفته..
البته کار درستی است . تاکسیها باید قانونمند بشوند و اگر هر استان برحسب توانایی خود گسترش پیدا می کرد و با پدیده خشکسالی مواجه نبودیم خیلی از این اتفاقات نمی افتاد--- در ضمن ثروت تهران از نفت و گاز خوزستانه
دوستانی که با این تصمیم پلیس مخالفند لطف کنند و آدرس منزلشان را به من بدهند تا حدود 25 ماشین مسافرکش شهرستانی را که شبها جلوی مجتمع مسکونی ما می خوابند را به آدرس ایشان راهنمایی کنم.
این هموطنان شهرستانی جلوی منزل ما را تبدیل کرده اند به خوابگاه و رستوران و آبریزگاه! هر چه هم به 110 و شهرداری متوسل شده ایم گفته اند ما کاری نمی توانیم بکنیم. صبر کنید اگر جرمی مرتکب شدند خبر دهید!
تابناک با این مقاله نشون دادی که مقاله نویس شما خود را تافته جدا بافته و از مردم نمیداند. مقاله ای که این همه نظر منفی داشته باشه یعنی مشکل داره و شما بدون دانستن اینکه مخاطب چه میخواهد مقاله منتشر کردی که دو حالت دارد یا از کار حرفه ای اطلاعی نداری یا مخالف اکثریت و واقعیت جامعه هستی؟!
در عمل این طرح هیچ مشکلی را حل نمی کند. تنها اتفاقی که می افته اینه که با صرف مقدار پول پلاک شهرستان تبدیل به پلاک تهران میشه به نفع راهنمایی و رانندگی. میزان آلودگی که روزهای شلوغ و آخر هفته ها در ترافیک پشت عوارضی ها تولید میشه خیلی بیشتر است. با این طرح حهای بی منطق و متعصبانه مشکلی حل نمیشه
وقتی نظرات و آرای اونها رو میخونم میبینم همه، تفکر ژن برتر رو پذیرفته اند. این مملکت به سمت خوبی پیش نمیره متاسفانه. (اگه این همه امکانات تو تهران نباشه اون بندگان خدا هم نمیان اینجا.)
خیلی از این کار راهنمائی ورانندگی خوشم آمد.هموطنان شهرستانی هم بهشون بر نخوره.این کار اسمش تبعیض نیست بلکه برنامه ریزی است. امیدوارم سازمانها ونهادها ی دیگر و...نیز در حیطه کاری خود با برنامه ریزی مناسب واجرای دقیق باعث دلشادی مردم شوند.
تنها راه مقابله با ترافیک در تهران و شهرستانها فقط و فقط به مردم اگاهی داده شود که سوار خودروهای شخصی که اقدام به مسافر کشی می کنند نشوند چه پلاک تهران و شهرستان فقط تاکسی و اسنپ و یا اینکه مترو و اتوبوس و فقط به مردم باید اگاهی لارم را داده شود
برای حل مشکل ترافیک پایتخت هر کاری که لازمه باید انجام داد جمع اوری شغل های کاذب .تکدی گری .دست فروشی مسافرکشی بدون ضابطه. جریمه رانندگان متخلف که همه اینها قانونیه و لازم الاجرا.
همه جاي ايران سراي من است
پلیس راهنمایی تهران بودجه کم اورده . صد در صد
بعدش باید ببینیم چه چیزی انتظار ماشینهای پلاک تهران رو تو شهرستانا میکشه
شهرستانی ها یا باید تهران رو ترک کنن یا باید بر اساس قوانین یک ابر شهر در تهران زندگی کنند. مثلا اصول اولیه راه رفتن از دست راست در خیابان، صحبت نکردن با صدای بلند در وسایل حمل ونقل عمومی، رعایت بهداشت عمومی , ........ رو یاد بگیرن.

همه این کارها رو هم که به نحو احسن انجام بدن، این شهر امکانات زیست محیطی برای زندگی این همه آدم رو نداره، سعی کنید این حرف رو بفهمین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد از خواندن نظرات متاسفم برای خودم و کشورم و......هیچکس در خصوص قوانین وابزارهای اجتماعی جهت حل مشکلات ترافیکی انهم در کل کشور نظری ندارد.
از فردا ما هم خطوط انتقال آب، گاز، برق و نفت از شهرستانمان به تهران رو متوقف ميكنيم. غارت شهرستانها و تبعيض در حق مردم.
سلام اين كار بسيار اشتباهي است اگه استان هاي ديگه براي ما اين كار را بكنند خوشمان مي آيد ؟ در ضمن يادمان باشد همه ايراني هستيم اين كش مكش هاي قومي شهري اصلا به صلاح هيچ كس نيست وارد اين بازي نشويم
این اقدام پلیس شبیه تزریق مسکنه و مشکل را ریشه ای حل نمیکنه، صحیح این است قانون گذاری صحیح در راستای توضیع عادلانه ثروت و امکانات در سرار کشور باشیم تا شاهد موارد این چنینی نباشیم.
نگفته شهرستان بده یا تهران خوبه گفته از شهرستان با یک پراید راه نیافتن بیان تهران کارکنن اینها خیلی جاها حتی برای تاکسی های خطی هم مشکل درست میکنن تاکسی خطی ار میدان ونک تا میرداماد 1800 تومن میگیره در صورتیکه پرایدهای شهرستانی همین مسیررو 2500 تومن میگیرن وبه محض اینکه باهاشون درگیر بشی 10نفر میرزن سرت همه شون هم مال یک شهرستان هستن .
خوبه شهرستانی ها پولشون خوبه خودشون خوب نیستن سرمایه گذاری تو تهرونشون خوبه خودشون خوب نیستن رئیس جمهوراشون از شهرستان بودن خوب بودن اما خودشون خوب نیستن وزرای شهرستانی خوب بودن اما شهرونداشون بدن ایییییییییی خدا از این همه غرور تهرونی
بهترین طرح پلیس در این چندین ساله. بسیار کار خوبی میکنند.
اونوقت تکلیف پلاک تهرانی هایی که میان شهرستان چیه که اون همه کثیفی و بی فرهنگی با خودشون میارن
دولت جرائم راهنمایی و رانندگی را به عنوان منبع درآمد می داند.با نصب دوربین های متعدد درپی کسب درآمد هست بطوری که بعداز نفت و شاید مالیات بزرگترین منبع درآمدی دولت جرائم رانندگی می باشد.در دوتصادف اخیر بندرعباس و جاده هراز هردو اتوبوس سرعت مجاز داشتند.ناوگان فرسوده.ورانندگانی که با حداکثر ساعت کاری حداقل درآمد دارند ،جرائم رانندگی بجز درآمد زایی برای دولت نقش زیادی درگاهش تصادفات نداشته.
پس اینکه تمام شرکتهای خوزستان پر شده از استانهای مختلف و کارگر و کارمند بومی جزب نمیشه رو کی باید جواب بده؟ ما راضی هستیم تهرانیها برگردند به شهرشون و شهرستانیها هم همینطود
با سلام
البته شنیده ها حاکی از اونه که یه عده سود جو ماشین ها رو از شهرستانی ها میخرن و اجاره میدن و بابت مسافرکشی روزانه ازشون پول روزانه میگیرن. این بنده خداهام که جایی ندارن معمولا تو پارک ها و خیابون ها میخوابن.
میدان آزادی ، صادقیه و .... مملو از هموطنان مسافر کشن هست متاسفانه.
اما اگر بتونن با رفتار های شهری خودشونو بیشتر هماهنگ کنن به نظرم میتونه براشون سودمند باشه، بعضی هاشون واقعا راضی نیستن ولی شغلی تو شهرشون پیدا نمیشه.
ماشاالله چقدر ترامپ وطنی داشتیم و خودمون خبر نداشتیم. جالبه الان اگه با تک تک این عزیزان صحبت کنید دو ساعت بدون وقفه در مذمت قانون مهاجرتی ترامپ و جلوگیری از ورود ایرانی ها به آمریکا سخنرانی می کنن و از زمین و زمان و حقوق بشر و فرهنگ بالای ایرانی ها و مخالفت این قانون با حقوق اولیه انسانها داد سخن سر می دن!
خیلی کشور جالبی داریم بخدا. تهرانی هایی که اگه 50 سال بری عقب تر تعداد زیادیشون یا خودشون ساکن شهرستان بودن یا پدر و مادرهاشون شهرستانی ها رو تحقیر می کنند. شرستانی ها روستایی ها رو، روستایی ها افغان ها رو و .... خدا این فرهنگ خود ژن برتر پنداری رو ریشه کن کنه
خیلی کار خوبیه ، باید زودتر از اینها شروع میشد این طرح
این تصمیم کاملن منطقی و صحیح است. در دو سه سال گذشته تعداد شماره های شهرستان به حد وحشتناکی اضافه شده. امنیت از سیستم حمل و نقل گرفته شده است. در هیچ جای دنیا مسافرکشی خودروهای شخصی قانونی نیست، در حالیکه در ایران از شهرستانها هم وارد تهران می شوند تا مسافرکشی کنند. اتفاقن باید سختگیریهای بسیار بیشتری هم صورت گیرد. مشکل بحث مسافرکشی است نه ورود خودروهای شهرستان به تهران.
چه خوب میشد هر چه شهرستانی از تهران می رفتن.
همه چی بفرما و خواهش میکنم حل نمیشه !!! یه جاههایی باید محکم با قانون ایستاد
بنظرم باید هر کی که از پدر و پدر بزرگش تهرانی نبودن از تهران بیرون کرد، مثل خیلی از نظرات که فقط بر اساس منافع خودشون و نه هیچ منطقی نظر دادن منم میخوام فقط بر این اساس نظر بدم. یه مشت شهرستانی ریختن آب و برق و نون مارو میخورن و فراموش کردن ما نژاد برتریم اینهمه امکاناتو ساختیم که حال کنیم نه اینکه شما از شهرستان بی کلاستون بیاید تهران ما تو ترافیک بمونیم. والا.
خلاصه بگم و ختم کلام دیگی که برای شخص من نجوشه میخام سر سگ توش بجوشه .
تخصصی تر بگم فقط من آدمم.
***بنظر من اینایی که اون بالا نوشتم ته دل و تفکر قالب مردم ماست(هرچند در ظاهر بیانش نمیکنن اما از کامنتاشون معلومه....). تا این فرهنگ و تفکر و داریم دشمن میخایم چیکار ما خودمون اسرائیلیم
ماشین های پلاک های تهرانم که میآن سمت شمال و جاهای دیگه کشور به محض ورود به شهر و شهرستان باید متوقف و توقیف بشه! چرا چون آلودگی دارن، آشغال میریزن و غیره و ذالک! قشنگ کم کم استانهای کشور دارن اعلام خود مختاری میکنن..
اقدام مناسبی هست چونکه بالاخره شهر به این بزرگی باید یه سامانی داشته باشه و ربطی هم به ژن و تبیض ندارد
اولا که با مسافر کشی پلاک شخصی ها برخورد قانونی بشه
در ثانی در صورت اغماض اگر آن راننده محترم ساکن تهران هست باید اقدام لازم برای تعویض پلاک انجام بده و گرنه چه ضرورتی بود پلاکها برای هر استان و شهرستان متمایز باشد
مطابق قانون اساسی، کلیه ایرانیان در برابر قانون یکسان بوده و هر یک بر دیگری به هر عنوان برتری ندارد
موافقم!
پس هموطنان محترم تهرانی هم لطف کنند برای سفر به شمال کشور و تخریب و آلوده سازی مراتع و جنگلها و ساحل دریا و ویلاسازی هایشان ازین به بعد "ویزای استانهای شمالی" رو اخذ کنند!

این که نمیشه! اگه قراره با مسافرکشی برخورد بشه، باید با همه مسافرکشها این برخورد صورت بگیره.

متاسفم که در پیامهای گذاشته شده به عباراتی همچون قُمی اصیل و تهرانی اصیل و ... برمیخوریم. یه جوری که انگار بقیه هموطنان ما همه بی هویت و بدون اصالت هستن!

اونوقت همین مردمِ ما انتظار دارن تو کشورهای دیگه باهاشون محترمانه و بدون تبعیض برخورد بشه . واقعا متاسفم
ما شهرستانیها هم از ترافیک حضور مدیران تهرانی و تنگ کردن جای جوانان مستعد در محل زندگی خودمون خسته شده ایم. لطفا طرح توقیف کارکنان غیرشهرستانی رو در شهرستانها هم اجرا کنید
لطفا من بعد از ورود خودروهای پلاک تهران به مناطقی مانند شمال کشور و جاهی دیگه ایران جلوگیری کرده و در صورت مشاهده توقیف و جریمه بفرمائید. والا ما شمالی ها تو ایام عید و تابستون بخاطر هجوم تهرانی ها در شهر خودمون نفس نمیتونیم بکشیم. همه شهر ها دچار ترافیک شدید شدند. اکثر ماشین ها هم پلاک تهران هستند که بخاطر عدم رعایت قانون و فرهنگ بد رانندگی باعث ایجاد ترافیک میشن. تا یکی دو روز تعطیل میشه همین بساط میشه همه تهرانی ها میریزن اینجا. واقعا زندگی رو برای ما سخت کردن. با این قانون جدید از این به بعد اگه با پلاک تهران برخورد نشه خودمون شخصا اقدام خواهیم نمود.
اینقدر نگین ما تهرانی ها، 90 درصد ساکنان تهران واسه دیگر مناطق ایران هستند که به تهران مهاجرت کردند. حالا به هر دلیلی، تو که سنگ تهران به سینه میزنی بودجه تهران از کجا میاد، میوه و تره بار از کجا میاد و ........ تهران فقط چند تا وزارت خونه توشه و امکانات پزشکی، تهران هم مالی نیست عمو. کسی هم که میاد تهران فقط به خاطر اینکه امکانات رو جمع کردن تو تهرانه مجبورن محل تولدشون رو ترک کنن بیان تو این شهر پر از دود و ترافیک. برو بزار باد بیاد پلاک تهران پلاک شهرستان. خدا را شکر همه چی اکی فقط ایراد تو پلاک شهرستان
فقط تهران نیست در زنجان نیز به پلاک های غریبه گیر میدهند. سرباز بدون دلیل جلوی خودروها با پلاک غریبه را میگیرد. در واقع این کار یک نوع توریست گریزی است. این اتفاقات دهن به دهن می چرخد و در نهایت بر توسعه توریست تاثیر گذار است
به نظر شمت تایید 100 تا 250 هزار تومانی تایید گاز خودرو برای معاینه فنی در راستای توسعه استفاده از خودروهای گاز سوز است ؟ !!!!!
چه طرح خنده داری است وقتی میشود به راحتی پلاک شهرستان را بایک اجاره نامه خانه در تهران، به تهران تبدیل کرد. مسئولان به جای برخورد سطحی به فکر حل ریشه ای قضیه باشند.
دلیل موضع بدی که خیلی از هموطنان غیر تهرانیمون در مورد تهران و ساکنینش دارند دقیقاً تحلیلهای آبکی و بدون ذره ای کارشناسی امثال شماست. اینکه مسافرکشهای پلاک شخصی چه در تهران و چه شهرهای دیگه اقدام به مسافرکشی میکنند خلاف نص صریح قانونه و تبعاتش رو شما هر رو در صفحه حوادث روزنامه ها شاهدید. برخورد با این پدیده حتماً باید از جایی شروع بشه ولی این نکته رو هم باید در نظر گرفت که اگر کسی در محل زندگیش شغل با درآمد مکفی داشته باشه هرگز حاضر نمیشه یک هفته تو ماشینش بخوابه و از خونوادش دور باشه تا در تهران مسافرکشی کنه که این موضوع باید از ریشه حل بشه و قطعاً توقیف خودرو صرفاً پاک کردن صورت مسئله هستش.
اما از تحلیل بی محتوا و سطحی شما در خصوص این پدیده واقعاً متاسفم
این عزیران شهرستانی از روی ناچاری و فقر میان تهران مسافرکشی میکنن.... اگر کار داشته باشن نمیان اینجا....شما خودتون رو بزارین جای این مسافرکش ها...از روی بد بختی و نداری میان اینجا
چاره کار اینه که همونطور که نفت را ملی کردند بیان و تهران را ملی کنند که این مشکل حل بشه.نفت را که بردید بیایید دور تهران هم سیم خاردار و مین و دیوار بکشید تا...یک طوری میگن ما تهرانیها انگار این چند میلیون جد اندر جد تهرانی بودند.بالاخره پی هر کی را بگیری از یک ده کوره ای اومد و الان شده تهرانی :دی
به یک بزرگواری در شهر فریدونکنار که شغل شریفشان کندن نسل پرندگان مهاجر بود گفتم خدا رو خوش نمیاد اینجوری این پرندگان رو شکار میکنید . نسلشون در میاد . میدونید چه جوابی داد. فرمودند اینجا شهر ماست و این پرنده ها مال ماست. شکار میکنیم ببینیم کی جلومونو میگیره. حالا چطوری شده که همون همشهریهاشون تشریف میارن جلوی کار و کاسبی تهرونیارو میگیرن و هوا و زمین این شهر رو مال خود میکنن و بعد میگن همه چیز مال تهرونیاست. نه عمو جون اینجوریا نیست.
این چه گزارشی هست که تابناک منتشر کرده ؟ یعنی چی ؟ بالاخره باید از یه جایی شروع کنند وضع ترافیک را سامان بدهند. با این مطالب روحیه نیروی انتظامی را تضعیف میکنید که چی بشه. نیروی انتظامی همینجوری درست و حسابی کار نمیکنه حالا شما هم براشون بهانه بسازید.
سوال اینجاست که الان خودروهای شخصی پلاک تهران دارن با چه مجوزی مسافرکشی می کنن و پلیس بر اساس کدام قانون می خواد خودروی پلاک شهر دیگر رو جریمه کنه و تهرانی ها رو نه؟
این تخلف فاحش از سمت پلیسه که طبیعتا قابلیت پی گرد داره.
طبق قانون اساسی هر فرد می تواند در هر کجای کشور متقاضی کار شود و کار کند. و طرح هایی مثل ممنوعیت انتقال به تهران بر خلاف قانون اساسی است. خون دادیم به خاطر قانون نه بی قانونی.
شهرستانی هم از ایرانه من خودم شهرستانی هستم سالهاس تهران زندگی میکنم از خارج کشور که نیومدن اکثر تهران الان شهرستانیه این کار کمکی که نمیکنه چون به هر حال یکی باید جای این مسافر کش شهرستانی رو پر کنه یا نه همون که میاد جاش شماره تهران هم که باشه ترافیک درست میشه جای اینکارها دولت باید حمل و نقل عمومی رسمی کشور رو توسعه بده چیزی که در همه دنیا رایجه
بنده صددرصد موافقم. نویسنده مطلب ظاهرا در شهر دیگری به جز تهران زندگی میکنه
بجای حرفهای چرت وپرت برای جوانان کار ایجاد کنیدخانواده مگر در سایه دولتمردان باید از گرستگی بمیرند اگر کمبود بودجه دارید ملت را مجهز به کنتور نفس کشی کنید
حرف درستیه
آدم اين كامنت ها رو ميخونه فكر ميكنه اينايي كه اين كامنت ها رو ميذارن انگار بچه ناف تهرانن،كيه كه ندونه خيلي از اوناييه كه تهران زندگي ميكنن اصالتا تهراني نيستن
وای نظرات رو خوندم واقعا شگفت زده شدم چه مردمی داره تهران . من فرضا بیکارم اونجا دارم کار میکنم. این که د.ولت نمیتونه شغل ایجاد کنه بماند. ولی موندم چه راحت تهرانی ها رو انسانیت قلم میگیرن. نژاد پرستی تا اینقدر؟ کی راهو بسته؟ چهارتا ماشین شهرستانی؟؟ استانه تحمل این افراد تهرانی اینقد ناز شده؟ اصلا چی میگن اینا؟ تو شهرستان یا حتی مرکز استان ما دو تا دستگاه سونوگرافی درست نیست. نوبت هااا چند ماهست. همه چی در تهرانه اخه اینقدر مغرور. رفاه زدگی و نژاد پرستی تا این حد؟؟ متعجب شدم
با عنايت به اين مطلب كه بيكاري بالاي جوانان در مناطق قصور دولت است ولي بايد از اين طرح راهنمايي و رانندگي تهران استقبال كرد. الان مسير تجريش به كاشانك قرق پلاك ٦٩ شده و شما در ايستگاه شهرداري اگه راننده اي چه تاكسي و يا شخصي پلاك تهران بخواهد مسافر سواركند اين دوستان جلوي ناموس مردم شروع به فحاشي و تهديد و برخورد فيزيكي ميكنند! واقعا فضاي نامطلوبي در اين مسير بوجود امده. اميدوارم مسوولين هرچه سريعتربه حل اين معضل اقدام كنند
با سلام
من خودم از دست ترافیک تهران به ستوه آمده ام روزی 2.5 ساعت در ترافیک وقت تلف میکنم اما بایستی منصفانه به قضیه نگریست
اگر در شهرستانها کار به اندازه کافی وجود داشته باشد کدام فرد عاقلی برای مسافرکشی حاضر می شود خانه و کاشانه خود را رها نماید و برای گذران امورات به تهران شلوغ مراجعه نماید. شما به اندازه کافی شغل در شهرستانها ایجاد بفرما معضل خود به خود حل می گردد
با تشکر
عزیز جان اگر شاهد رفتارهای خشونت آمیز و دعواهای خونین هموطنان شهرستانی که به دلیل بیکاری به ناچار به تهران آمده اند بودید هرگز بازی فریبکارانه و قدیمی مرکز نشین و شهرستانی را علم نمی کردید.
در محله سعادت آباد خودروهای پراید پلاک 41 (کوهدشت لرستان) آنچنان نسقی از پلیس راهور و رانندگان خطی و تاکسی ها کشیده اند که باید بیائی و ببینی. هم تعدادشان زیاد است و همگی پشت هم در می آیند و هم همگی مجهز به چوب و چماق هستند.
بالاخره نظم و انضباط خوب هست یا نیست؟
همین امروز صبح در اوج ترافیک، یک وانت نیسان بالاتر از چمران سئول، داشت دنده عقب می رفت اونهم با فاصله از جدول، بعداز ایجاد کلی ترافیک، اخرش پشیمون شد و همون لاین وسط از ماشین های کناری ادرس می پرسید، بدون توجه به راه بندانی که ایچاد کرده بود، بعدهم راهنما زد کلا گرفت سمت چپ! اول پلاکش هم 9 بود. اخه این چه وضعیه؟!!!!
من بعنوان يه شهرستاني مقيم تهران اين كار پليس رو با ارزش مي دونم. واقعا چيزي كه از نزديك شاهديم بايد اين وضع و اوضاعي كه درومده اصلاح شه.
اون دوستاني كه ميگن اين تبعيض و .... اينا شعاره اين دوستان از نزديك شاهد اين مسايل نبود . كسي نخواسته جلوي مهاجرت رو بگيره
طرف مختاره خونه زندگيشو بياره تهران اينجا پلاك بگيره اينجا كار كنه كسي هم معترضش نميشه ولي اين مسافركشها هر شهري يه منطقه تهران رو تصرف كردن گروههاي 30 يا 40 نفري باهم
از كمترين ادب و فرهنگ انساني برخوردارن زن و بچه مردم ميخوان بشينن تو ماشينشون اينجاهم هيچ نام و نشوني ندارن شبا تو ماشين ميخوابن و اگر هر جرم و جنايت و مزاحمتي ايجاد كنن كه بعضا هم مي كنن دسترسي بهشون سخته.
در نهايتم در پاسخ اون دوستاني كه ميگن شهرستانا كار نيست قبول شهرستانا كار نيست بر منكرش لعنت ولي اين عده هم مال كار كردن نيستن چون اگه كاري بودن تو 35 يا 40 سالگي با يه پرايد نميومدن مسافركشي . هر كسي اهل كار باشه جنم كار كردن داشته باشه تا 35 سالگي شرايط خودشو ميسازه
پیشنهاد بعدی هم اجرای طرح ویزای تهران برای شهرستانی ها خواهد بود... و بعدا شاید گردن زدن هم جزیی از جریمه اعمال قانون باشد. حالا خیلی از شهرستانی ها با پارتی بازی و بازار سیاه ویزای تهران به ناون و نوایی خواهند رسید!!!! .... چونکه مدیریت کشور هم مترادفت با طرح مدیریت روستایی است و اصلا اقا قانون کیلو چنده؟
حالا بگذریم که همان قانونگذار خودش هم یا از شهرستان به تهران امده و یا نسل اول مهاجرین به تهران هستند.
جامعه ازهرطرف درفشار ،علی الخصوص فشار اقتصادی ، فقط بفکر زنده ماندن است این جامعه کمتر به مبانی ادب واحترام فکر میکند اصولا آدمی که چهارده الی پانزده ساعت کار میکند آنهم با این همه مشکلات دیگه جه توقعی
باید داشت ،این شرایط هم تهران نشین و شهرستان نشین ندارد
با سلام این موضوع کاملا غیر قانونیه و در صلاحیت پلیس نیست و هر فرد ذی نفعی میتونه به این بخشنامه یا دستور پلیس به دیوان عدالت اداری طرح دعوا کنه و ابطال بخشنامه رو درخواست کنه.
تهرانی ها ی مبادی آداب ، با اخلاق ، و فهیم شما هم تعطیلات سال به استان های شمال کشورتشریف نبرید با این لهجه تان زبان پارسی را شخم زدید . اکنون پنداری که فقط تهرانی ها حرف زدنشان درست است .اگر نفت خوزستان ، مس سرچشمه ، فولاد اصفهان ، بنادر جنوب ، معادن غرب و شرق کشور ایران عزیزنبود شما از کدام درآمد تهران حرف می زدید.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
تهرانی ها هم چیزی شبیه امریکایی ها هستند
خودشون رااز همه برتر و به حق تر می دانند.
آدم های بی جنبه معمولا دچار این توهم خودبرتر بینی میشن
در اکثر کامنتها، ساکنين شهرستناهايي غير از شهر تهران، افرادي قانون گريز و داراي ناهنجاريهاي رفتاري مختلف فرض شده است. اين در حالي است که اکثريت جمعيت تهران را مهاجران از استانهاي مختلف تشکيل داده و عملا تهراني اصيل معنا و مفهوم خاصي ندارد. اين نوع طرز فکر که اهالي تهران را با فرهنگتر از ديگر شهرستانها فرض مي کند مربوط به ده هاي 50 و 60 بود. امروزه با توسعه زيرساختهاي مختلف ارتباطي و به خصوص شبکه هاي اجتماعي، اطلاعات مردم افزايش يافته و مسائل را خوب درک مي کنند.
نيروي انتظامي نيز قوه قانون گذاري نيست که بتواند قانون تصويب کند. بالفرض بگوييم مسافرکشي با پلاک شهرستان جرم است. شايد کسي چند روزي به دلايل مختلف کاري به تهران آمده باشد. آيا نامبرده حق تردد در تهران يا توقف در مکانهاي مجاز را ندارد. يا بايد براي ورود به تهران از نيروي انتظامي تقاضاي مجوز کرد. اين صحبتها در عمل به هيچ وجه قابل انجام نيست و در صورت انجام شدن خودسرانه عواقب و بحرانهاي اجتماعي مختلفي به همراه خواهد داشت.
بسیار اقدام خوبی هست فقط قانون می تونه جلوی این وضعیت ایجاد شده در کلان شهر تهران رو بگیره
حالا با مشکلات محیط زیستی و مهاجرت های اجباری ناشی از آن وضع بدتر هم خواهد شد اولشه ، خشک شدن دریاچه ارومیه ، که ساکنان اطرافش باید تا زنجان اونجا رو تخلیه کنن. مشکلات خوزستان ، اصفهان ، سیستان بلوچستان
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
سیستانی ها که همه جا رو اشغال کردن؟؟؟؟

شدن اشغالگران شهرهای ایران
شهرستانی هم اگر روزانه 3 ساعت در مسیر خانه تا محل کار و برعکس تو ترافیک می موندند ما تهرانی ها رو درک می کردند. هیچ کدام از شهرستانی تحمل ترافیک تهران رو ندارند. آلودگی و استرس و نزاع های خیابانی و دزدی و ... به جای خودش
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
خوب شما هم پاشین برین یه شهر بدون ترافیک زندگی کنید

لابد یه منافعی و مزایایی تو تهران هست که موندین
بیاین جاتون با ما شهرستانی ها عوض کنید
خوب اینطوری که همه میان پلاک تهران میگیرن! واقعا راهش این نیست باید قانونی بذارن که هر اتوموبیلی در غیرشهر خودش اقدام به مسافرکشی کرد به شدت جریمه و برخورد بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
پلاک تهران مشروط به سکونت در تهران است
با سلام
دوستان بیایید طرفدار قانون باشیم خوب یا بد و اگر هم اعتراضی هست فقط از طریق قانون
فقط ریس پلیس بفرماییند که کجا قانون به ایشان اجازه داده فرقی بین پلاک تهران و شهرستان بگذارند؟؟؟؟/
پلیس راهنمایی رانندگی بهتر است انچه که قانون به ایشان محول کرده را انجام دهد.گره ترافیکی را باز کنند. کارشان شده در بهترین حالت جریمه کردن.
راهنمایی رانندگی در ایران کارشان شده فقط محدود کردن .و جریمه کردن
اگر این دوستان دانش لازم را داشتند چرا اجازه داده اند این سرعت گیرهای غیر استاندارد ساخته و یا نصب شود؟؟؟
محدودیت سرعت در جاده ها بر اساس کدام استاندارد اعمال شده؟ایا پلیس محترم در جریان هستند که محدودیت غیر استاندارد سرعت در جاده های کشور خود از عوامل اصلی تصادف هستند ؟ایا نظر رانندگان را پرسیدید؟
سبفت غیر مجاز از عوامل تصادف هستند. ایا پلیس محترم مدانند که محدودیت سرعت از عواملی هستند که راننده مجبور به سرعت غیر مجاز مشود؟
همه ما در جاده ها دیده ام نصب تابلو سرعت مجاز 90 و درست 30 متر بعد سرعت مجاز 50 و نصب دوربین.
و بعد دوباره 80. بدون هیچ منطقی.
بر اساس کدام منطق در سر بالایها سرعت گیر گذاشته اند؟
بر اساس کدام قانون پشت تپه ها قاییم میشوند تا جریمه کنند؟ کجا قانون به شما این اجازه را داده؟
بیایید به قانون احترام بگذاریم و در ابادی ایران اسلامیمان تلاش کنیم
اتفاقا کاملا کار درستی میکنه پلیس راهنمایی و رانندگی انگار شما تو این شهر نیستین نمیبینید معضلاتی که برای شهر درست کردن کافیه یک روز برین خیابان میرداماد یا سعادت اباد
پس حالا كه اينطوريه يك قانون هم بذارند و تردد پلاك تهران در شمال را ممنوع كنند. تا شمال از اين ترافيك و آلودگي و گراني نجات پيدا كنه
خودتان چند وقت پيش تيتر زده بودين كه تهران بهشت مسافركشهاي شهرستاني شده است. حالا چه إشكالي دارد كه به اين موضوع رسيدگي شود و سرو سامان بگيرد؟؟؟
این سیاست های موقتی و سطحی نگر (به جای اینکه امکان اشتغال را در ان شهرستانها رونق دهند) به علاوه تمرکز بنگا ه های اقتصادی و اجتماعی و صنعتی در تهران که خود مشکلات را دو چندان می کند زمینه ساز تبعیض های فراوان بوده که بروز حس تجزیه طلبی در برخی از مناطق دیگر حداقل نتیجه ان خواهد بود. مدیریت که نباشه همینه
بهتر است طرح های اینچنینی معطوف به قانون باشد و هر ارگانی نتواند برای خودش قانونگذار شود. اگر مسافر کشی بدون مجوز غیر قانونی است برای همه غیر قانونی باشد. آیا میتوان گفت چون گردشگران تهرانی بیشترین آسیب را محیط زیست شمال می زنند، آیا کسی میتواند بگوید تهرانی ها اجازه استفاده از طبیعت شمال را ندارند؟ یا ....
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
بله کسی نمی تونه بگه تهرانی ها نیان شما چون تهرانی هستن
اما اگر این تخریب از جانب خود مردم آن منطقه یا شهرهای دیگر بود، سریع قانون میذاشتن.
تهرانی ها همیشه استثنا هستن و هر غلطی بخوان می توانند بکنند.
کم کم تهران را برای شهرستانیها ویزایی کنید راحت.
نگاه فاشیستی هم در پیام جناب رییس مشهود است و هم در نظرات و لایک نظرات.
من تهرون ازدواج کردم سالهاست تهرونی نیامدم با این برخورد ناشایست پایتخت نشینان دیگه اصلا به تهران نخواهم آمد اینهم از برخورد پایتخت نشینان گلی به جمال قدیما...
بهترین کار داره انجام میده بدترین نوع رانندگی مال همین پلاک شهرستانه به خدا
اگر این طرح اجرا شود شمالی های هم نباید اجازه دهند هیچ خودروی پلاک تهران به آنجا وارد شود. به همین دلیل که زندگی مردم شمال را دچار مشکل کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
اگه خودروی تهرانی بره شمال مسافر کشی آره حق با شماست. کسی میره شمال مسافر کشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
مگه تهرانی ها مسافر کشی می کنند تو شمال ؟؟؟؟
ناشناس
| - |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
بله
پلاک تهران مسافر کش د ر شهرهای شمالی هست. موضوع پلاک خودرو هست نه کسی که سوارش هست که تهرانی باشه یا نباشه
تابناک شما این وسط چه ایده ای را دنبال میکنی؟ شما هم شده ای مثل فردوسی پور که آتش بیار معرکه است؟ دارید جامعه را به هرج و مرج میکشانید. حواستان نیست یا اینکه هست و دنبال منافعی هستید ولی مطمئن باشید نفعی در اینکار شما نیست. به هر کاری دخالت میکنید بدون داشتن اطلاعات کافی. اگر سری به شهرستانها بزنید خواهید دید کارگر برای حتی آبیاری باغات هم نیست میدانید چرا؟ چون هر کدام یک پراید خریده اند و اینجا مسافر کشی میکنند . حالا بگذریم دیگر مشکلات که ایجاد میکنند. فقط به آلودگی آن دقت کنید خودتون هم نمیتونید نفس بکشید. حالا بگید عجیب. غریب. شوکه کننده. ناباورانه و از این قبیا کلمات تا مشتری سایت جمع کنید. خجالت داره والله.
اصلا هم عجیب نیست مسافر کشی کار تاکسیه تاکسی هم نمیتونه در شهر دیگه ای مسافرکشی کنه.
از طرفی باید جلوی سواری های بی ملاحظه را گرفت چون عامل اصلی ترافیک و زشت شدن چهره شهر تاکسی ها و مسافرکشهای شخصی هستند که به قوانین بی توجهی میکنند بی ادب و بی ملاحظه و بی فرهنگ هستند
البته من ساکن تهران نیستم اهل تبریزم و این مشکل در تبریز هم وجود داره
من با راهنمایی و رانندکگی در این مورد موافقم ولی برای رفع سوتفاهم نباید مستقیما لفظ تهرانی و غیر تهرانی بکار برده میشد. بهتره تبدیل به قانون بشه که هر ماشینی در محدوده پلاک شهر خودش حق مسافرکشی داشته باشه
راهش این است که فضای کسب و کار را برای همه فعال کنند تا در شهرستان های مختلف شرایط فعلی باشد درد و مشکلات اساسی و مهم نیز وجود دارد
یه طرح خوب هم میخاد اجرا بشه هزاردستان تابناک جلوش می ایسته
الان در شهر ورامین اکثر راننده نیسان و وانت از تبریز و اردبیل و ...هستن و من چندین بار با اینا تصادف کردم و هر بار هم همشهریاشون که راننده هستن جمع میشن دور تصادف و من تو شهر خودم حسابی احساس غربت می کنم
تصمیم منطقی‌ایه. یه رسانه‌ی حرفه‌ای برای جلب مخاطب، این طور فریبش نمی‌ده.
ایندر میگن از تهرانی ها والا ما ننی دونم حق کی رو خوردیم از همه بیشتر مالیات میدیمداز همه بیشتر مار می کنیم بعد اگر یکی از ما تهرانی ها بره شهرستان مثلا همین شمال ببینید چطوری ای شمالی با نردم تهران برخورد می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
شما معلومه که اصلا نه تنها تو تهران نیستی که تو شهرستانها هم نیستی

کجایی دادش جان بیا تو باغ
نگاه ارباب رعیتی تهرانیا به شهرستانیا
آقای تابناک این همه کامنت تهرانی گذاشتی، یه کامنت شهرستانی ام بذار. تهرونی های عزیز که دادشون از مهاجرت در اومده؛ اگه تو شهرستانا کار باشه ما عمراً پامونو بذاریم تهران. بیشتر بودجه کشورو می بلعین، بیشترین امکانات اعم از کارخونه، بیمارستان، دانشگاه و ... رو دارید. خودتونو بالاتر از بقیه میدونید و بقیه رو تحقیر می کنید. حالا خوبه تهران مثل دوبی نیست وگرنه خدارم بنده نبودید.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
دمت گرررررررررم شهرستانی عزیز
100درصد موافقم با جریمه این افراد سطح پایین و عموما بی سواد و بی فرهنگ و چاقو کش.برو تو شهر خودت کارگری کن یعنی چی که هرجا رسیدن 200نفری ریختن و خط رو اشغال کردن؟؟؟؟میرداماد واقعا فاجعه اس
بي صبرانه منتظر اجراي اين طرح هستيم.
اميدواريم فقط حرف نباشد.
طرح خوبي است.
از اصل موضوع که بگذریم.... نوع کامنتهایی که از طرف کاربران درج می شود از نوعی نگاه خودبرتربینی و ارباب مابانه ای حکایت دارد که دوستان تهرانی نسبت به بقیه هموطنان خود دارند... آسیب اجتماعی بزرگی که جز تفرقه چیزی به همراه ندارد
به نظر میرسه تابناک بتونه این طرز رفتار و علل و ریشه هایش را مورد تحلیل قرار دهد.
آقا برای کار تهران میایند اشکالی مسافر کشی میکنند بکنند ترافیک زیاد میشود بشود آقا من تهرانی ته بی فرهنگ آخر وحشی این دوستان اقلا ادب تربیت را رعایت کنند اقلا بهداشت را رعایت کنند . فرق سر زمین مزرعه و حرف زدن با همولایتیها خودشان با سایر مردم را متوجه بشوند فرق رانندگی تراکتور وسط بیابان با ماشین حمل نقل عمومی مردم را متوجه بشوند به ما بی فرهنگها هم فرهنگ یاد بدهند
در همه جای دنیا آدم با فرهنگ با ادب و آدم بی فرهنگ بی آدب پیدا میشود هیج ربطی هم به اینکه پاریس باشد یا کراچی ندارد ولی در صدش فرق میکند.در همین تهران مگر کم اراذل لات واوباش داریم .همه با هم هموطن هستیم . در تمامی شهرها شهرستانها روستاهای مملکت هم آدمهای بزرگ پیدا میشود. ولی متاسفانه واقیعت این است کسانی که همگی جلای وطن کرده اند و برای کار به تهران آمده اند همه از طبقه محروم و زحمتکش هستند و فرهنگ کارگری دارند آن هم نه کارگر شهری و صنعتی . کارگر کشاورز قطعا فرهنگ متفاوتی دارند قطعا خیلی از مسایل را درک نمیکنند یا حتی ندیده اند با همان مدل رفتاری وارد جنگل یک شهر بزرگ شده اند نتیجه اش میشود فاجعه ای که روی داده است.
راستی پلاک تهرانیا چند روز دیگه تعطیلات محرمه آماده شدید برید شهرستاناتون
در شهرستانی با فاصله 120 کیلومتری از تهران اقدام به راه اندازی مجتمع کشاورزی کردم اطرافش 4 روستا بود مسئولین منطقه اصرار داشتند از همانها نیروی کار تامین بشه اعلام کردم 5 کارگر و 2 نگهبان میخواهم روز بعد 2 نفر برای کارگری و بیش از 250 نفر برای نگهبانی داوطلب شدند!! کارگرها کار میکردن و نگهبانها چرت میزدن! الباقی داوطلبان نگهبانی و خانواده هاشون یعنی تقریبا تمام روستا های اطراف شدن دشمن من گفتن تو در تهران طلا میخوری! باید از اونجا پول بیاری و به پای ما بریزی! من هم به ناچار کار رو تعطیل کردم ... الان به سادگی ممکنه با 5 ملیون پیش پرداخت (پول یه گاو یا 5 تا گوسفند) پراید صفر خرید والباقی قسط وقتی میشه جلوی کولر ماشین تو خیابونای شیک بالا شهر برای 200 متر مسیر 2000 تومان کرایه گرفت چرا برن زیر آفتاب کار کنن....
به نظر من کار بسیار خوبی است ودیر هم شده است از سالها پیش باید چنین می کردند
آقا تو سیدخندان پر شده پلاک 26 میان میخوابن تو ماشین اگر یک بار ماشین اینا رو توقیف کنند و جا نداشته باشن بخواین دیگه نمیاین تهران و امنیت تهران رو به هم بزنن
آيا اسلامشهر جز شهرستان محسوب ميشه يعني از طرح 20 روزه ميتواند استفاده كند يا طرح 15 روزه
تا وقتیکه قرارداد ملک استیجاری توسط مشاورین املاک به راحتی در دسترس هستش این کارها بی فایده هستش. فقط کافیه در برنامه دیوار کلمه "پلاک" را جستجو کنید. خواهید دید که بصورت کاملا قانونی جعل اسناد دولتی را تبلیغ می کنند.
به اعتقاد من این تصمیم بسیار درست است خودروهای غیر بومی برای تردد باید محدود شوند .
بیچاره تهران. هر سال داره بدتر میشه. دیگه جای زندگی نیست. همین شهرستانیها نابودش کردن. مخصوصا ترکا
واقعا از اینکه تهرانی هستم خجالت میکشم.
اللن متوجه شدم چرا پلاک تهران شهرستان امنیت نداره یا پنجرش میکنن یا سرقت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار