جولان مسافرکشهای غریبه در پایتخت
تهران به بهشت مسافرکش های شخصی تبدیل شده بود اما این روزها مسافرکش های شهرستانی نیز با آمدن به خیابان های شلوغ پایتخت سهم خود را از این بهشت مسافران طلب کرده اند!به گزارش تسنیم، سال هاست که صف طولانی مسافرهای در انتظار تاکسی پایتخت، سودای کسب درآمد و تامین معیشت از این راه را در سر رانندگان خودروهای شخصی انداخته؛ سالهاست که مسئولان مختلف شهری اعم از پلیس و تاکسیرانی و .... از مردم خواسته اند که به رانندگان خودورهای شخصی اعتماد نکرده و از خودرو آنها برای جابجایی استفاده نکنند ولی از مسئولان اصرار و از مردم بی توجهی...؛ اما این روزها در میانه بازار شلوغ دعوا و درگیری میان رانندگان تاکسی و خودروهای شخصی بر سر سهم خواهی برای جابجایی مسافران، شاهد حضور غریبه های جدیدی هستیم که به این معادله اضافه شده اند و سهم خود را از این سفره طلب می کنند؛ خودروهای غریبه ای که از شهرهای دور و نزدیک با سودای سهم خواهی از بازار جابجایی مسافران پایتخت، پای در خیابان های شهر گذاشته اند!
هرچند معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از فعالیت این خودروها گلایه دارد. اما گوش رانندگان خودروهای پلاک شهرستان به این گلایه ها بدهکار نیست و آنها ترجیح می دهند در کلونی های چند نفره شان باقی بمانند و به هیچ صراطی مستقیم نشوند!
مازیار حسینی در گفت و گو با تسنیم با ابراز نارضایتی رانندگان تاکسی از فعالیت خودروهای شخصی به خصوص پلاک شهرستان در خیابان های شهر تهران گفت: متاسفانه رانندگان این خودروها به صورت تیمی فعالیت کرده و عموماً به سلاح سرد نیز مجهز هستند و با ایجاد رعب و وحشت به فعالیت خود ادامه می دهند و این در حالی است که مراتب به پلیس اعلام شده است.
وی با بیان اینکه لازم است برای تعیین تلکیف این موضوع، شورای امنیت استانداری به موضوع ورود کند گفت: فعالیت مسافرکش های شهرستانی در پایتخت یک موضوع چند مولفه ای است که ابعاد مختلف دارد و باید مسئولان امنیتی نیز به موضوع ساماندهی آنها وارد شوند.
حسینی با بیان اینکه معضل مسافرکش های شخصی از گذشته وجود داشته اما این روزها به دلیل مشکلات اقتصادی پای خودروهای پلاک شهرستان نیز به تهران باز شده است، افزود: در جلسه شورای عالی ترافیک که در اسفند ماه سال گذشته به ریاست وزیر کشور و با حضور دادستان تهران، مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی و ... برگزار شد خواهان ساماندهی مسافرکش های شهرستانی در تهران شدیم اما متاسفانه از آن زمان تاکنون اتفاقی رخ نداده است.
وی با اشاره به رفتارهای ترافیکی نامتعارف این خودروها در سطح شهر، گفت: به دلیل بی پاسخ بودن درخواست قبلی مان در اسفندماه، و با توجه به حساسیت موضوع و از آنجایی که مسئله ساماندهی این خودورها مسئله بین بخشی بوده و نیازمند حضور همه دستگاهها هستیم، مجدداً نامه ای برای ساماندهی این خودورها به دبیرخانه شورای عالی ترافیک ارسال خواهیم کرد تا بلکه اتفاقی مثبت در راستای تعیین تکلیف این خودروها در پایتخت انجام شود.
گزارش خطا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۸
شهري بي نظم و درهم و شلوغ كه از همه نوع مشكل ميشه توش پيدا كرد و كسي اجازه انتخاب نداره و مشكلات به مردم تحميل ميشه.
یکی از دلایلش افزایش سالانه و غیر منطقی کرایه های حمل ونقل عمومی است که علاوه بر تشویق به استفاده از خودروشخصی باعث جذب بیشتر مسافر کش های نیز شخصی شده است.
نمی دانم چر کرایه اتوبوس BRT مسیر پایانه افشار(چهارراه پارک وی) به ترمینال جنوب 50 درصد افزایش و از 400 به 600 افزایش یافته است این رفتارها به شرط رفع انحصار حمل ونقل عمومی نتیجه معکوس خواهد داشت.
چند درصد تهرانی ها مگه شهرستانی نیستند!
من فکر کردم الان از کشورهای دیگه اومدن مسافرکشی خوشحال شدم که حتما وضعمون خوب شده!
بابا بیشتر پول مملکت بیشترش تو این تهران فلک زده خرج میشه به شهرستان چیزی نمیرسه!
طرف اومده لااقل این طوری نون شب زن و بچش رو دربیاره تهرانی!
همشون رفتن پلاک تهران گرفتن
وقتی تاکسی زرد مسافر جا به جا نمیکند و در بسیاری از خیابان های اصلی وسیله حمل نقل عمومی وجود ندارد مسافر هم به ناچار سوار هر وسیله ای میشود
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟






