بازدید 37351

چرا چشم ناظر بر رفتار پلیس بسته است؟

بی‌گمان اکثریت قریب به اتفاق مأموران نیروی انتظامی، وظیفه‌شناس بوده و به مسئولیت‌های قانونی، شرعی، عرفی و اخلاقی خود در صحنه‌های گوناگون پایبندند، ولی با دیدن مناظری مانند آنچه این شهروند روایت می‌کند، با این پرسش ‌خواهیم رسید که اگر الزامات رعایت نشد،‌ چه باید‌ کرد؟ آیا راهکاری برای پیگیری وجود دارد؟
کد خبر: ۳۷۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۳ 19 February 2014
اینکه به دلیل رانندگی پر حرف و حدیث ما، میزان تصادفات و البته تلفاتِ ناشی از آن در کشورمان بسیار بالاست، موضوعی به شدت بدیهی است که همه از آن باخبریم؛ اما چرا با ‌وجود این، برخی‌هایمان از وظایف محوله در این گونه مواقع آگاهی نداریم، حکایت متفاوتی است که قابل تأمل می‌نماید.

به گزارش «تابناک»، در ساعات پایانی شب‌ها موارد متعددی از بی‌اعتنایی برخی رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی و انجام رفتارهای پرخطری همچون سرپیچی از سرعت مجاز و مطمئنه، سبقت‌های غیر مجاز، حرکات مارپیچ، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت و موارد مشابه در خیابان‌های شهرهای ‌کشورمان به وقوع می‌پیوندد.

بسیار روشن است، برخی از این حرکات، به ویژه حرکاتی که‌ جوانان ماجراجو انجام می‌دهند، باعث تصادف‌های بسیار شدید شده و منجر به جرح‌ یا مرگ افراد بی‌گناه می‌شود و اگر این گونه نشود، ‌روح و روان بسیاری از مردم را آزرده می‌نمایند؛ نمونه چنین رویدادهایی، تصادف شبانه چند هفته پیش در بزرگراه حکیم تهران بود که به مرگ چند هموطن و جراحت چند تن انجامید.

البته در بسیاری از موارد، ماجراجویی برخی رانندگان به ‌سانحه منجر نشده و برای همین، با اینگونه متخلفان برخوردی نیز نمی‌شود؛ یعنی خاطیان بی‌آنکه برای رفتارهای نادرست خود تاوان دهند، از صحنه خارج شده و‌ دوباره‌‌ همان رفتارهای نابهنجاری که برای انجامشان هزینه نپرداخته‌اند، تکرار می‌کنند.

در این زمینه همواره کار‌شناسان بر اولویت پیشگیری بر درمان (وقوع حوادث تلخ) تأکید داشته‌اند که معنای مترادف آن توقع برخورد مناسب با رانندگان پر خطری است که فرصت فرار از مسئولیت کار‌های خود را نیافته‌اند؛ کمترین انتظاری که در این مواقع می‌توان از مأموران پلیس راهور ناجا ‌داشت، اینکه حضوری فعال در صحنه داشته و ضمن بررسی دقیق علل حادثه و شناسایی همه عوامل، به وظایف و تعهدات خود برای حفظ جان و امنیت مصدومان رفتار کنند؛ افرادی که اگر آسیب جسمانی هم ندیده باشند، دست‌کم به دلیل قانون شکنی‌ها و بی‌احتیاطی‌های ماجراجویانه راننده خاطی به خطر افتاده و دچار ضربه روحی ‌شده‌اند.

البته در بیشتر موارد، این حضور فعالانه به چشم می‌خورد، ولی در آن دسته مواردی که این گونه نیست، خاطرات تلخی برای شهروندان به جای می‌ماند که می‌تواند اثرات مخربی در ذهن ایشان بر جای بگذارد؛ حکایت تصادفی که در ادامه می‌آید، از زبان شهروندی که شاهد ماجرایی از این دست بوده، بخوانید تا ماجرا دستتان بیاید:

چرا چشم ناظر بر رفتار پلیس بسته است؟

شب سه‌شنبه گذشته، تصادف شدیدی در تقاطع خیابان‌های لادن شرقی و فراز در منطقه سعادت آباد تهران رخ داد که در جریان آن، یک دستگاه پژو ۲۰۶ به رانندگی جوانی حدودا بیست ساله با سرعتی سرسام‌آور و غیر قابل کنترل، در حالی که شمال به جنوب این تقاطع ـ که شیبی تند دارد و انتهای آن نیز بن بست است ـ را طی می‌کرد، با یک خودروی پژو ۴۰۵ برخورد کرد که سرنشینان آن ‌یک خانواده بودند.

راننده خاطی با سرعت زیاد و ‌‌مستقیم به یک سمت خودروی ۴۰۵ برخورد کرده و زن و دختر جوانی که در صندلی‌های جلو و عقب نشسته بودند را به شدت مجروح ساخته بود. شدت برخورد به حدی بود که هر آن احتمال آتش سوزی این خودرو می‌رفت اما جراحت و پرس شدن در‌ها امکان خروج راحت را از سرنشینان می‌گرفت.

در شرایطی که خانواده افراد آسیب دیده و اهالی محل برای نجات دادن دو سرنشین به دام افتاده در خودرو تلاش می‌کردند، خودرو راهنمایی و رانندگی از راه رسید و در کمال ناباوری، تنها ترجیح داد که در محل توقف نماید، نه آنکه پیاده شده و اوضاع را مدیریت کند.

بالاخره با تلاش فراوان ساکنین محلی و همراهان، مجروحین حادثه به خودرو آمبولانسی که پس از ۱۵ دقیقه به محل حادثه رسیده بود، انتقال یافتند؛ البته ماموران آتش نشانی نیز برای مقابله با حریق احتمالی حضوری بموقع داشتند.

اما آنچه در این میان باعث حیرت می‌شد، رفتار افسر پلیس بود که در تمام مدت از خودرو خود پیاده نشد و در حالی‌که ناظر به شدت حادثه و آسیب دیدگی سرنشینان خودروی ۴۰۵ بود و می‌دید که سرنشینان قادر به خروج از خودرو نیستند، تنها به صحنه می‌نگریست و رانندگان دو وسیله نقلیه را صدا کرد تا مدارک ایشان را بگیرد!

حتی هنگامی که اعضای خانواده آسیب دیده در نگرانی و انتظار رسیدن آمبولانس و نجات عزیزانشان سراغ افسر رفته و گلایه کردند که چرا حضور مسئولانه و فعال‌تری نشان نداده و از خودرو پیاده نمی‌شود، باز به خود نیامد تا زحمت پیاده شدن از خودروی خدمت را به خود بدهد.

بدین ترتیب در حالی که افسر در محل خود جلوس کرده و از جای خود تکان نخورده بود، فرد درجه‌داری که همراه وی بود، خسارات ظاهری وارده به خودرو‌ها و جزئیات صحنه تصادف را با صدای بلند به افسر گزارش می‌کرد تا در محل حادثه، همه چیز از دور گزارش شود.


شاید ما و شما هم بر این باور باشیم که پیاده نشدن افسر پلیس، نشانه کوتاهی وی بوده و توقع داشته باشیم که در هنگام بروز سانحه، افسری کار‌شناس تصادفاتی که در محل حاضر می‌شود، فرا‌تر از بازدید صحنه تصادف و ارزیابی خسارات مالی وارده، سراغی هم از سرنشینان مجروح گرفته و در فعالیت‌های امدادی هم راهنمای رانندگانی باشد که از حادثه به وقوع پیوسته متأثر شده و در شرایط عادی نیستند؛ اما آیا این توقع بجایی‌ است یا خیر؟

با اندکی تأمل و دقیق شدن در قوانین درخواهیم یافت که پیاده شدن افسر پلیس از خودرو، الزامی قانونی است که سرپیچی از آن، نوعی تخلف به شمار خواهد آمد؛ اما سوای آن، مگر می‌توان پلیس را در کانون اعتماد مردم تصور کرد و فراموش کرد که یکی از وظایف پلیس، پیشگیری از وقوع تخلف و جرم است و اصولا بر این اساس است که در پلیس راهور، نام «رانندگان پر خطر» خلق ‌و برای جلوگیری از مخاطرات ایشان برای سایرین، امثال نمره منفی ابداع شده است؟

چرا چشم ناظر بر رفتار پلیس بسته است؟

بی‌گمان اکثریت قریب به اتفاق مأموران نیروی انتظامی، وظیفه‌شناس بوده و به مسئولیت‌های قانونی، شرعی، عرفی و اخلاقی خود در صحنه‌های گوناگون پایبندند، ولی با دیدن مناظری مانند آنچه این شهروند روایت می‌کند، با این پرسش ‌خواهیم رسید که اگر الزامات رعایت نشد،‌ چه باید‌ کرد؟ آیا راهکاری برای پیگیری وجود دارد؟ اگر پاسخ مثبت است، آن راهکار چیست؟

در پاسخ به این پرسش، سامانه ۱۹۷ به ذهن متبادر خواهد شد؛ شماره تماسی سه رقمی که قرار است در ‌تمام مدت شبانه روز، گوش شنوای مسئولان نیروی انتظامی نسبت به نظرات، انتقادات، پیشنهادها و شکایات مردمی بوده و نظارت مردم بر نیروی انتظامی به کمک آن محقق شود؛ اما شواهدی هست که آنچنان که باید و شاید کارآمد نیست.

این را کسانی می‌گویند که گزارشی در سامانه ۱۹۷ ثبت کرده‌ و انتظار داشتند ‌با تماس تشکر یا دست کم دریافت پیامکی به واسطه اپراتور خودکار متوجه شوند که تماسشان کارساز بوده و قرار است پیگیری شود؛ اما به مرور زمان ناامید شده و دریافته‌اند که حتی قرار نیست از رد شکایتشان با خبر شوند، چه برسد به اینکه قرار باشد کسی با ایشان تماس گرفته و جزئیات بیشتری درباره شکایتشان بخواهد.

اینجاست که کسی با دیدن افسری که با نشستن در خودرو به هنگام مأموریت، ذهنیت برخی از مردم را نسبت به سایر کارکنان خدوم نیروی انتظامی مکدر می‌کند، رغبت نخواهد کرد که با سامانه ۱۹۷ تماس گرفته و چه بسا این سرپیچی از وظایف شهروندی، به تکرار رفتار غیر حرفه‌ای پلیس منجر شده و همینطور زنجیره ادامه پیدا کند و در ‌‌نهایت امر، اتفاقی کوچک، غبن و زیان بزرگی به بار آورد؛ زیانی در حد و اندازه از دست رفتن جایگاه والای پلیس در افکار عمومی!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۳۲۲
انتشار یافته: ۲۲۷
من خودم با 197 تماس گرفتم ولی متاسفانه هیچ که هیچ //؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
منم تماس گرفتم و پیامم درباره کم کاری و برخورد بد نمایندگی پلیس+10 ضبط شد ولی تماسی نگرفتند و واکنشی ندیدم. در سایت نظام وظیفه هم سوالی پرسیدم تا کارشناس جواب دهد ولی اصلا جوابی در کار نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
سلام
من سرهنگ هستم در یک چهار راه که هیچ وقت معمول نبود پلیش راهنمایی و رانندگی در آنجا باشد هنگامی که نظرم راست تقاطع بود که عبور کنم ملاحظه کردم یک استوار با حالت بسیار زشتی به من دستور میدهد وست چهار اره یزنم کنار من شیشه را دادم پایین و گفتم مگه چی شده و دور اطرافم را نگاه کردم ببینم موضوع از چه قرار است که مامور شروع کرد به بد دهنی مگه کری میگم بزن کنار من که تا آن موقع صبور بودم ماشین را کناری پارک کردم و پیاده شدم و کارتم را نشانش دادم و خودم را معرفی کردم و از او علت بدهنی اش را پرسیدم و در جواب یک گم شو هم شنیدم ! هر چه روی لباسش گشتم که اسم و مشخصاتش را ببینم اسمی نبود و از او خواستم که خودش را معرفی کند ولی حرفها همچنان ادامه داشت با 110 تماس گرفتم و شماره منطقه راهنمایی آن مکان را بدست آوردم و خودم را به افسر نگهبان معرفی کردم ولی متاسفانه او با سردی گفت که فردا صبح برای پیگیری بیایید منطقه و من متاسفانه کودکم پشت ماشین دائم گریه می کرد و فردای آن روز هم به هیچ نتیجه ای نرسیده
چند روز پیش هم در یک تقاطع دیگر شاهد فحاشی یک درجه دار به یک عابر پیاده بودم که به اون بنده خدا هم خیلی بر خورده بود
واقعا نمی دونم چی باید گفت!!؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
رفقا انقدربه پلیس محترم گیرندید وگرنه ممدمایلی مجبورمیشه ایندفعه لباس پلیس بپوشه ها....نگی نگفتی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
در بیشتر مواقع پلیسها خیل قیم مابانه عمل میکنند در حالیکه در برخی تصویرها و فیلمها دیده ایم پلیس دوست مردم است خیلی رفتارشان همراه با احترم است
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
تابي جان ...ميشه اين نظرها رو واسه نيروهاي انتظامي ارسال كني تا بخونن .... شايد عبرت بگيرن و بدونن مردم ازشون راضي نيستن .
معلومه چند باری جریمه ات کرده اند و دلت حسابی پره مگه فقط پلیس وظیفه شرعی داره? کی حالا کارشو درست انجام می ده?
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
حالا مامور کلانتری هستی یا راهنمایی رانندگی؟؟؟؟!!!
پیام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
عزیز ناشناس، به نظر من تعدادی از مشاغل در جامعه هستن که ازشون سطح انتظار بالاست و انسان بهشون اعتماد بالایی داره و باید داشته باشه. حالا تو مملکت ما بعضی وقتها این طور نمیشه ، باعث تعجبه.
چطور از آتش نشانها انتظار داریم ولی پلیسی که وظیفه امنیت من و جامعه رو بر عهده داره ، انتظار نداشته باشیم.
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
اگر کسی کارشو درست انجام نده دیگران هم باید اینطور باشن؟کافیه هرکسی فقط کار خودشو صحیح انجام بده
رامتین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک!
اگر همه عالم کارشون رو درست انجام ندن پلیس باید کارش رو درست انجام بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
درد ما ایرانیها اینه که به جای درست انجام دادن کار خود که حقوقش را به خاطر آن میگیریم میاییم از کارهای دیگران انتقاد میکنیم و چون نظارت در کشور ما نیست نتیجه این است که میبینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
معلوم شد کی هستی.
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
نیروی کادری پلیس رو بگی که چرا کم کاری کرده اره راست میگی.. شغلشه... ولی نیروی وظیفه همینی که با حقوق ماهی 50 تومن اون لبسو میپوشه و سر چهار راه وایمیسته خیلی مرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
عزیز ناشناس پلیس مجری قانون هست با منه چوپان فرق میکنه
اکثر ماموران وظیفه شناس هستند.
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خسته نباشی .
مامور کدوم پاسگاهی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
ماموران ناجا بدترین شرایط شغلی را دارند. نه تعطیلات دارند، نه عید، نه شب نه روز. سرما گرما باید سر کار باشند. باز خدا خیرشان بدهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
از منفی ها معلومه
کوشا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
مثل اینکه فیلم زیاد نگاه میکنی در صورتی که رفتار انها خیلی زننده است
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
بر عکس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
برخی از ماموران بد برخورد می کنند.
یکبار تو منطقه ما قداره کشی شد و زنگ زدیم 110 ولی 20 دقیقه هم گذشت و پیداشون نشد. دو طرف دعوا هم بعد از کلی داد و بیداد با گروهاشون از اونجا رفتند و بازهم خبری از پلیس نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
راستی راستی منتظربودی بیان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چقدرساده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خب گذاشتند موضوع بطور خودجوش و طبیعی فیصله پیدا کنه!!!!!!
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
معلومه زیاد فیلم پلیسی می بینی یا تازه وارد داخل شدی!!؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
منم شاهدم
همینش هم غنیمته !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
با این هزینه از بیت المال چیش غنیمته؟
سلام
تابناك
اگر چه ميدانم باز هم گزارش مرا درج نمي كني ولی مينويسم
مدتي قبل داشتم به سمت شمال ميرفتم. با سرعتي ارام و با احتياط كامل كه در سرپاييني یهو ديدم افسر مرا نگهداشت كه داشتي سبقت غير مجاز ميگرفتي. من فقط گفتم جناب سروان اشتباه ميكنيد و در كنارخانواده چنان فحش هاي ركيكي ميداد كه داشتم شاخ در مياوردم
خلاصه ميگفت گواهينامه ات را باطل ميكنم ماشينت را ميخوابانم و..
بچه ام داشت مي لرزيد و اشك مي ريخت بعد كلي التماس و نوشتن جريمه ان چناني برگشتم ماشين كه ديدم يك قبض ديگه هم اورد. گفتم اين چيه. گفت بخون ميفهمي. گفتم لطفا خلاف مرا توضيح دهيد. ديدم بازهم داغ كرد ...
خلاصه وقتي رسيدم به پليس راه ازش شكايت كردم. ديديم افسر كشيك چنان هواي همكارش را داره كه پشيمون شدم
گفتم كاش دوربيني بود كه همه ماجرا را ضبط ميكرد از اول كه من خلاف نكرده بودم تا اخرش
ولي الان كه كلي از اون روز گذشته به خودم ميگم دوربين خدا كه هست بالاخره اون افسر جواب پس ميده
ممنونم كه درد دل منو به گوش مسئولين ميرسونيد
پاسخ ها
فرزاد
| Netherlands |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
بقول شما
دوربین خدا برای وقتی هست که همه مردیم
همه باید تلاش کنیم وقتی زنده ایم دوربین ها نتیجه بدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
باید استخدام های راهنمایی رانندگی اصولی تر انجام بگیره که افراد مشکل دار ( از لحاظ شخصیتی و روحی) وارد این حوزه نشوند. مورد مشابه شما برای من هم اتفاق افتاده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
من خودم سربازی افسر راهنمایی بودم از موردها تو کادریها خیلی زیاد بود.تایید میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
شاید بتوان قانونی را مصوب کرد که در صورت فیلم داشتن از شخص خاطی، دادگاهی یا درج در پرونده شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
این اتفاق دقیقا نزدیک شهر مینو دشت ساعت 12 شب برای من افتاد .نه به خاطر مبلغ جریمه ولی به خاطر رفتار زشت افسر پلیس راه و جریمه برای سبقت نگرفته و تازه مدعی شدن عدم توجه به اخطار پلیس هیچ وقت نمب بخشمش
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
حتما منظورش از این کارا چیز دیگه ای بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
برخی فقط میخوان عقده های روانی خودشون رو تخلیه کنند ، خیلی ها هم اینجوری نیستند ولی اون برخی اسم بقیه رو هم خراب میکنند!
دو سال پیش یک سواری نزدیک عوارضی قزوین چپ کرده بود. البته مصدوم جانی ظاهرا نبود و چند نفر برای کمک رفته بودند. در عوارضی اولین پلیس را که دیدم بهش گفتم. اما طوری برخورد کرد که پشیمان شد.
گفتم ...
لابد هوا سرد بوده
یک درصد احتمال بدیم که مثلا زیپ شلوار افسر محترم مذکور مشکل داشته و نمی تونسته از ماشین پیاده بشه.اینقدر بی انصاف نباشیم.
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
معلومه خیلی پو آرویی !!
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
لابد حالا باید بودجه اشون چند برابر بشه که بتونند امکانات و البسه مناسب برای افرادشون فراهم کنند!!!!!!!!!!!
کریمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
اولین چیزی که یک نظامی در دانشکده افسری می آموزد وضع ظاهری است برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
کلی خندیدیم. دمت گرم
خودروی من در شهرستان به سرقت رفت،رییس محترم اگاهی شهرستان فرمودند خودتان دنبالش بگردید با197تماس گرفتم و کل قضیه رو بهشون توضیح دادم،بعد چند روز رفتم اگاهی،اقای رییس فرمودند با 197 تماس گرفته بودید گفتم بله ،همونجا یه حرفی گفتند.خودروی من پیدا نشد که نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خدا می داند که چقدر با مامورین پلیس بد صحبت کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
چی رو بد میتونسته بگه مثلا؟
من هر روز در اتوبان تهران کرج تردد میکنم .متاسفانه اثری از پلیس بخصوص نه شب به بعد مشاهده نمیشود اگه هم مشاهده شد مشغول جریمه کردن وانت بار میباشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
چه حرفا میزنی! خب جریمه کرد مهمترین و اصلی ترین وظیفه پلیسه دیگه!!! پس انتظار داری بیاد تردد رو کنترل کنه؟! چه توقعاتی دارید شما!!!!!!!!!!!!!
شاید لازم باشه مثل ماشین های پلیس مقوایی چند تا مامور مقوایی هم بسازند و کمبود نیرو را جبران کنند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
کجای ماجرا کمبود نیرو بود که این رو نوشتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
تا دلت بخواد سرباز دارن مه دم میدون و ایستگاه بی ارتی گذاشتن

بیجاره سرباز 18 ماه باید مراقب باشه ماشین از خط بی آر تی رد نشه
برای تمدید گواهینامه ام رفته بودم گفتند برو معاینه چشم. رفتم پزشک معرفی شده، گفتند ساعت 15 تا 17 بیشتر نیست. ساعت 15 رفتم دیدم دهها نفر زودتر آمده اند.
بالاخره نوبت شد. کل کار پزشک این بود که بشین، پاشو، انگشتانت را باز و بسته کن، بشین روی صندلی چشم چپت را بگیر جهت را بگو ، حالا آن یکی چشمت را بگیر ...
کلا کار هر نفر 30 ثانیه بیشتر طول نمی کشید و حدود 10 هزار تومان حق ویزیت. یعنی این آقای پزشک دقیقه ای 20 هزار تومان در آمد داشت. یعنی اگر حدوداً دویست نفر را آن دو ساعت معاینه کند می شود دو میلیون تومان خالص برای دو ساعت کار!!!
اگر کار فوق تخصصی بود آدم دلش نمی سوخت. لکن این کارهایی که گفته شد را یک سرباز وظیفه هم بلد است انجام دهد.
زنگ زدم 197 گفتم، لکن فایده ای نداشت.
پاسخ ها
فرزاد
| Netherlands |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
دوست عزیز مشکل شما دقیقا چی بود
من نفهمیدم
مشکل شما میزان درآمد دکتره ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
فکر کنم اشتباهی معاینه شده
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
مشکل اینجاست که می توان تعویض گواهینامه را با نصف این هزینه انجام داد. چرا الکی پول می گیرند؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
تعرفه بالاست. برای 30 ثانیه کار 3 هزار تومان کافی است. یعنی برای دو ساعت کار و دویست نفر باز می شود 600 هزار تومان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
بهتر است این کار ساده غیرتخصصی را در همان دفتر پلیس +10 یک کارمند یا مامور ناجا انجام دهد. دیگر مردم هم یک روز از کار و زندگی نیافتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
یادش بخیر اولین بار که سال 80 رفتم شهرک آزمایش گواهینامه بگیرم، یک وظیفه یا ستوانی بود این معاینه چشم را انجام می داد. دیگر لازم نبود بروی دکتر.
چه عجب یک سایت جرات کرد از پلیس انتقد کنه!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
انتقد ؟!! ..... انتقد ، ینتقد ، انتقاد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
اینو خوب اومدی
سلام سردبیر محترم سایت تابناک
بنده در بیشتر امور تخلف کارکنان ناجا را به 197 اعلام میکنم و در اخرین بار شاهد برخورد بد اپراتور 197 شده ام جوری با من صحبت کرد که من دروغگو وهمکاران پلیس همگی از افراد شایسته و متدین هستند و حتی مرا تهدید به دادگاه کرده است که چرا دارم تهمت میزنم
و درواقع بعضی از کارکنان ناجا نه تنها متخلف هستند بلکه هرکسب به انها مراجعه میکند به چشم متهم و با بی احترامی برخورد میکنند و شایسته هست معاونت اموزش ناجا بیشتر در مورد اموزش کارکنان اقدام کند و ........ ما زمانی که بچه 3-4ساله بودیم پدر و مادرمان به اموزش داده اند وقتی گم شده ایم اولین جایی که باید برویم و یا به اولین کسی که باید مراجعه و کمک بگیریم پلیس را گفتند ولی الان چی؟
پاسخ ها
ضد املی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
نظرت کاملا جعلی است . همه مکالمات شما با197 ضبط میشه و امکان نداره اپراتور با تو بد برخورد کنه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
سلام چه جعلی خود من شاهد بودم میخواید نمونشو بگم /. خودتون اتحان کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
حواست باشه خیلی به این دوستان اعتماد نکن. اونها هم انسانند
"جایگاه والای پلیس در افکار عمومی!"
اینو خوب اومدی!!!
متاسفانه تعدادی افسر وظیفه نشناس در راهنمایی و رانندگی بدنبال ... هستند!
وقتی هم که به عنوان شاکی میری به کلانتری یا پاسگاه اونقدر رفتارشون بده که پشیمونت میکنن چه برسه به اینکه متهم باشی و پات برسه اونجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
اتفاقا اگه متهم و خلافکار باشی بهتر باهات برخورد میشه.
بنده خلاف تيم گشتي پليس را با چشم خود مشاهده و بلافاصله تماس گرفتم شماره خود را و ساعت و محل و نام خود رآهم دادم پس از چند روز زنگ زده شد و گفته شد مورد شناسايي نشد
دوستان تابناکی می شود مثل سایر مسائل تعداد این گونه ماموران متخلف رو خیلی کم تعداد جلوه ندهید(مثال تعداد معدودی تماشگر نما حدود 80000 هزار تا در استادیوم که دارند فحش می دهند و توهین می کنند)، واقعیت این است که ما،بیشمار هستیم لطف کنید نظر من یکی از بیشماران را درج کنید- هرچی می کشیم از این فرهنگ چشم پوشی و کی بود کی بود من نبودم جامعه حاصل می شود. راست و خدایی بفرمائید اکثریت مطلق جامعه خیال همه رو راحت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
مرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
من یکی که دربست نوکرتم.
بنده هم یکسال پیش با 197 تماس گرفتم، چند بار هم زنگ زدم که گفتند در حال پیگیری است ولی در نهایت هیچ جوابی دریافت نکردم
پاسخ ها
ناشناسه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
دوست عزیز
باید هر روز زنگ بزنی و پیگیری کنی. اگر هموطنان عزیزمان از پلیس قانون را مطالبه کنند پلیس مجبور به تمکین میشود
به همون خدا که 10 در 100 وظیفه شناسن و 90 در 100 برخورد خیلی خیلی ناشایست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
10 درصد خيليه !!! شايد 1تا 2 درصد ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
چرا الکی قسم می خوری؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
من شماردم . درسته
باید اعتراف کرد پلیس در زمان مدیریت آقای قالیباف یه چیز دیگه بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
وسط دعوا نرخ تعیین نکن! حالا مونده تا انتخابات بعدی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
پس بهتر نیست هرکسی بره سر جای خودش؟!
آخه ما پلیس ها از این صحنه ها زیاد دیدیم از راه دور هم می نویم تشخیص بدیم . ضمنا" مگر چقدر به ما حقوق می دند که خطر انفجار و درگیری و... را به جان بخریم .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
کسی زورتون نکرده برید پلیس بشید. بذارید کسانی که حاضرند درست به وظیفه اشون عمل کنند استخدام بشند.
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
بخشی از مشکل همینه.
حقوقش کمه
افرادی که استخدام می شوند به خاطر همون حقوق بخور و نمیرش اومدن و فیلترهای استخدامی ضعیفن
آموزشهای لازم داده نمیشه ....
افسرتازه کار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
وقتی بخاطر منافعت پلیس میشی نه بخاطر منافع جامعه، بایدم اینجوری فکر کنی کهنه کار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
اگر حقوقتون کمه و لیاقتتون بیشتر از اینهاست لطفا عاجزانه تقاضا می کنم خواهش می کنم تمنا می کنم استعفا بدین و به کاری که در حد لیاقت خودتونه بپردازید. باور بفرمایید خدایی ناکرده اگر قصور کنید در آخرت با چوب و ..." مواجه می شوید"
nashenas
| China |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خیلی با مرامی بابا!!!
همه مثل تو باشند دنیا رو گند میگیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
کهنه کارجان
اگه همه مثل شما فکر میکردن الان بچه های شما لهجه عربی داشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
معلومه تو پلیس نیستی و فقط خواستی نشون بدی که پلیسی....
پيامك
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
الان كه كهنه كاري اينطوري هستي واي به روزي كه تازه كار بودي
من خودم 7 ماه پیش که عروسیم بود پلیس جلوی ماشین عروسم را گرفت و مدعی شد که ماشین شکایتی داره و باید یره پارکینگ. ماشینم برد و عروسیما خراب کرد. در حالیکه ماشین مشکلی نداشت و اایراد از خود سیستم پلیس بود و فرداش ساعت 12 خونه بود زنگ زدم 197 اما هیچ نتیجه ای نگرفتم، حتی به تابناک هم نامه زدم اما جوابی نگرفتم. هنوز هر وقت از کنار پلیسی رد می شم حالم بد میشه، چون آقای احمدی مقدم کفته بود که جلوی ماشین عروس گرفته نمی شه...
واقعا متاسفم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
ماشین رو با عروس برد پارکینگ؟!!!!!
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
شيريني مي خواسته
ماجرای من جالب هستش. یه روز بعداز ظهر از شهرستان مهمون داشتیم من قرار شد برم میدان آزادی دنبالشون. موقع برگشتن دیدم یه افسر موتورسوار به من میگه بزن کنار. من زدم کنار همه مدارک کامل دادم اما بدون هیچ توضیح ودلیلی اصرار داشت که ماشینه من به پارکینگ منتقل بشه. منم که تو این کارا پشتم گرم حسابی بهش تاختم اما از رو نمیرفت. تا اینکه...............
رفتم شکایت کردم و .........
خدا به داد مردمان بی پارتی برسه
یه بار پلیس جلومو گرفت و بهم گفت شما می خواستید سبقت غیر مجاز بگیرید! خلاصه به خاطر عمل انجام نشده میخواست طبق پیشگویی خودش منو جریمه کنه ، یه بار هم پلیس تو فصل سرد جلومو گرفت به خاطر لج بازی وقتی هیچ بهانه ای برای جریمه کردم نداشت، بعدا فهمیدم که از پشت سر منو جریمه کرده بی آنکه من با خبر باشم و توی قبضی که دو سال بعد گرفتم کلی به خودم فشار آوردم تا یادم آومد در ضمن منو به خاطر سبقت غیر مجاز در محلی که سبقت مجازه جریمه کرده بود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
یه بار من هم به محض تماس تلفن همراهم زدم کنار جاده تا با تلفن صحبت کنم از بخت بعد یه ماشین پلیس 50 متر جلوتر ایستاده بود. بعد از اتمام مکالمه وقتی خواستم برم جلوی منو گرفت و به خاطر صحبت با موبایل جریمم کرد !!!
میگفت منو دیدی وایسادی!!!!!!!!!!
همین امروز ظهر تقاطع خ اسکندری و خ فرصت شیرازی در تهران به چشم خودم دیدم یک درجه دار نیروی انتظامی یک خودرو رو متوقف کرد و از راننده که معلوم شد یک پزشک بوده درخواست کرد مدارک ماشین رو بهش نشون بده. آقای دکتر هم طبق سفارش همیشگی آقایون پلیس از آقای درجه دار خواست کارتش رو نشون بده و در کمال ناباوری آقای درجه دار چنان از این سوال برآشفت که با بی سیم به صورت دکتر ضربه زد! دکتر که متحیر مونده بود با 110 تماس گرفت و یک مامور دیگر هم به ماجرا اضافه شد و در پایان، مامور سوم که کامل ماجرا رو شنیده بود به دکتر گفت که بشینه توی ماشینش و همراه دو برادر درجه دار راهی پارکینگ بشه!!!
آقای درجه دار هم با صدای بلند و لحن تمسخرآمیزی به دکتر نهیب زد که شکایت کن! 197 رو برای تو درست کردن دیگه!!!
میدونم سانسورش میکنید ولی خیالی نیست. از باب انجام وظیفه نوشتم. کلا هرچی می نویسم تو نطفه خفه میشه تو سایتتون!
عزت زیاد
پاسخ ها
یک پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
مسعود جان اینجوری که تو نوشتی میشه برداشت کرد که اون آقای پزشک ، بجای تمکین از قانون، فکر کرده اگه بگه دکتره افسره ولش میکنه ولی افسره قانونمدار بوده و بیشتر بهش برخورده که یارو چرا کلاس دکتری گذاشته ... واقعا برای صنف خودمون متاسفم که از کارت نظام پزشکی استفاده نابجا و خودخواهانه میکنن
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
تو دیگه چقدر شوتی " یک پزشک"
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
"یک پزشک " دكتري ها
در یک درگیری و فحاشی رکیک به یک خانم محجبه، مجبور به تماس با 110 شدیم. مامور از کلانتری حوزه مربوطه آمد. به دلیل اینکه طرف مقابل کارمند پزشک قانونی همان منطقه بود و روابط نزدیکی با کلانتری داشتند مامور کلانتری گزارش غلط نوشت. با 197 تماس گرفتیم و به اتهام گزارش خلاف واقع از مامور شکایت کردیم. آن خانم علی رغم تمام کارشکنی های بازرسی و حمایتهایشان از مامور کلانتری، موضوع را پیگیری کرد و کار به دادسرا و نهایتا دادگاه نظامی کشید. خدا می داند با چه مصیبتی توانست مامور را محکوم کند. مامور در دادگاه اقرار صریح به جرم نمود. مجازات گزارش خلاف واقع در قانون جرایم نظامی 3 ماه حبس است. متاسفانه ایشان را به مبلغ ناچیزی جریمه نقدی محکوم کردند و بعد رفت دنبال کارش!!!
آن خانم خود من بودم! سوال من این است : وقتی طرف اقرار صریح به جرم میکند چرا اشک من شاکی را درآوردید تا محکومش کنید؟؟؟ چرا در بازرسی ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
اگر به غیر محجبه فخش میداد مشکلی نبود؟امان از بی فرهنگی و ترجیح بلا مرجح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
متاسفانه دادگاه ها به جریمه های ۲۰۰ هزار تومانی عادت کرده اند.
فقط در قسمت گشت ارشاد ماموران از ماشین های خود پیاده میشوند ........
شما اگر دقت کرده بودید سرنشینان ان خودرو پلیس یا سربازان وظیفه بودن یا افسر وظیفه بوده است بله این روزها از سرباز حرفه ای بمعنا ی عام بحث می شود که بدلیل نبود بودجه کافی و زیر ساختهای لازم فکر می کنم فکر نا پخته ای است چون می تواند اثر نا مطلوب بر روحیه سربازن داشته باشد اما تا کنون کسی به اهمیت کار نیرو های انتظامی خصوصا بخش پلیس که یک نیروی 100در100 تخصصی است توجه نکرده است که بکار گیر نیروهای وظیفه یک خطا بزرگ است چون هم از نظر اجتماعی و اخلاقی دارای اشکال است هم از نظر میزان مهارت . چون تا سرباز دست چپ و راستش را یاد بگیرد وقت پایان خدمتش است بنابراین بحث سرباز حرفه ای یا کادر ثابت عملیاتی یا هر عنوان دیگر اینجا فعلا نیاز است ...........
از امتیازاتی که داده میشه به نظر ها معلومه چقدر مردم از پلیس و رفتار مامورهای اون رضایت کامل دارن الحمدولله :دی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
واقعا معلومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
از امتیازها معلومه همه تا پایین همه نظرها رو خوندند چون مردم از دست پلیس شاگیند
دراكثر كشورها پليس هاي شهري وراهنمايي رانندگي زير نظر شهرداري هستند و كار خود را خدماتي ميدانند ولي درايران همه افراد نيروي انتظامي خود را امنيتي و اقا بالاسر مردم مي دونند ونه خدماتي واين بدليل ذات كار آنها است كه تنها راه حل آن اينه كه پليس شهري زير نظر شهرداري رفته وباور داشته باشد كه كار خدماتي ارايه ميدهد.(يكبار درفرانسه بودم كه نفري صرع داشت وروي زمين افتاد وبيهوش شد بلافاصله در عرض كمتر از 1دقيقه 8 تاپليس اومدند ووسايل اون راجمع كردند و اجازه نزديك شدن كسي راهم ندادند تا 5دقيقه بعد امبولانس اومد وبا كمك پليس نفر را در امبولانس گذاشتند ودو نفر پليس وسايل شخص را برداشتند وهمراه امبولانس رفتند كه اگر درايران بود شايدبدليل عدم دخالت پليس همه وسايلش هم برده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خواهشا این حرفارو اینجا نزنین دوست عزیز!
اونجا بلاد کفره!
پلیسای ما تشنه خدمتن!
مرگ بر پلیس فرانسه! کلا مرگ بر اونا!
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
عزیزم دقیقا مثل اینجاست اگه دقت کنی میبنی که این کارها رو خارجیها از پلیسهای ما یاد گرفتند .دقت کن
منم یه بار حواسم نبود ورود ممنوع رفتم ماشین نیرو انتظامی(راهنمایی رانندگی نبود!) جلومو گرفت وقتی پیاده شدم یکی خوابوند در گوشم.اعتراض کردم وگفتم شما یا باید جریمه کنی یا تهش ماشینو بخوابونی حق ندارید....داشتم میگفتم دومی رو زد.یه ماشین راهنمایی رانندگی هم که داشت از اونور رد میشد و صدا کرد ما رو جریمه کرد.بعد ماشینو گشت و به کیف پیچ گوشتی رو صندلی گیر داد!زد مظنون به سرقت و ما رو برد کلانتری!همش یه طرف این مظنون به سرقت یه طرف!!!عقده شده واسه من!
اما همشون هم اینطور نیستند اون موقع 18 سالم بود بعدها هم که چند بار کارم به کلانتری افتاد خوب بودن من که راضی بودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خیلی بعید است ماموری بی دلیل بخواباندن زیر گوش کسی؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
من دیدم.اول توهین خیلی زشت میکنن که تحریکت کنن یک چیزی بگی بهدش دیریم دیمدیم
حالا خدا نکنه تو محدوده زوج و فرد بگیرنت انگار جانی بالفطره هستی.ولی در موارد دیگر فقط سکوت.....
تا زمانیکه روزنامه نگاران ما چشمهایشان را به حقایق جامعه بسته باشند و با اخبار محافظه کارانه شان مسولین را به اشتباه بیاندازند، مملکت اصلاح نخواهد شد.
هر وقت در صد نقطه مملکت به صد پلیس بطور مردمی و عادی تقاضای رشوه دادید ، تعداد آنهاییکه قبول کردند و آنهاییکه رد کردند ملاک شما میشود که هنوز تعداد مآمور وظیفه شناس آن کسیانیند که متقاضی رشوه را به مراجع قانونی دست بسته تحویل میدهند.
تابناک عزیز
می دانستم جرات انتشار مطلب منو نداری. فقط گفتم که بدونی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
کاملا باهات موافقم ناشناسه
٥ سال پيش تو ميدون ٧٢ تن قم الگانس پليس دفترچه راننده اتوبوس رو گرفت، راننده باورتون نميشه، .....، شاگرده هم همين كار رو كرد و دفترچه رو گرفت. زنگ زدم ١١٠ و گفتم، اونا گفتن ما اونجا الگانس نداريم، به همين راحتي.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خودتم فهمیدی چی نوشتی؟؟؟
بنز شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
اول بنز رو بشناس بعد نظر بده . احتمالا باراباس بوده فکر کردی الگانسه !
دمت گرم تابی محشری که تا این موقع شبم اینجایی و داری نظرات مردمو منتشر میکنی خدا قوت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
منتشر میکنه یا سانسور میکنه؟؟!!!
بنده یکبار در خودروی خود طبق قانون نشسته بودم تا افسر نیروی انتظامی که فرمان ایستادن داده بود پیاده شود و مدارک را به ایشان ارائه کنم خودروی خود را خاموش کردم و منتظر بودم که ایشان با دیدن این صحنه مرا به باد دشنام گرفت که پیاده نمی شوی مدارک را بیاری کنار خودروی من؟!!! به ایشون گفتم طبق قانون عمل کردم و شما باید پیاده میشدید تا به وظیفه ی قانونی خود عمل کنید و گفتم از شما به بازرسی ناجا شکایت خواهم کرد! که ایشان با خنده ای گفتند این قانون است و خیلی وقت است ابلاغ شده ولی برای ما نیست برای پلیس آمریکاست!
متاسفانه رفتار بسیاری از ماموران بسیار زشت وزننده است.کارشون شده جریمه کردن.روزی صحنه ای رو دیدم که هیچ وقت یادم نمیره.........
پاسخ ها
اقا نیکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
منم اون صحنه رم دیدم ولی یادم رفت
هر صنفی بد و خوب داره. ولی بعضی شغل ها حساس تره. برای پلیس هم باید فضای نقد آزاد باشه تا رفتارهای بد تصحیح بشه. ما فقط برا فوتبالیست ها برنامه 90 داریم که راحت نقد می کنه. هر کسی که پاش به کلانتری می افته می بینه که رفتارها اصلا محترمانه نیست. ولی به هر حال این حرکت تابناک و کامنت ها خودش قدم بزرگیه.
آقا من چند سال پیش جلو پلیس راه چالوس ( درست پشت سرعت گیر ) ترمز زدم یه ماشین از عقب زد به من - رفتم پلیس راه گفتم تصادف کردم و مسافرم ، چنان برخورد بدی با من داشتن که وقتی اعتراض کردم می خواستن ماشینمو توقیف کنن با خانواده هم بودم اونجا بین خودشون دعوا سر این بود که کی با الگانس بره کنار جاده بایسته من که رفتم گفتم کروکی می خوام ، انگار ارث باباشونو میخواستم.
تابی جان بنویس شاید شاید تحولی اساسی ایجاد بشه
از امتیازاتی که داده میشه به نظر ها معلومه چقدر مردم از پلیس و رفتار مامورهای اون رضایت کامل دارن الحمدولله :دی
مامور راهنمایی و رانندگی مدارک ماشینم را از من گرفت و گم کرد. حالا من چند هفته است هم مدارک را پیگیری می کنم و هم شکایت از مامور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
و پلاک ماشین ما رو!
14 سال است که خارج از ایران زندگی میکنم - کشور های مختلف - خدا شاهد است که وقتی ماشین پلیس را میبینم چقدر آرامش پیدا میکنم و اکثرا گله میکنم چه چرا ماشین پلیس و پلیس راهنمایی بیشتر توی منطقه ما نیست. در اکثر کشورها کار پلیس سخت ترین کار است و بیشترین سرویس را به مردم میدهند. اما تو ایران که بودم ..... بگذریم
به نظرم تابناک راه اعتراض و انتقادهای اجتماعی مردم رو تا حدودی باز کرده با طرح این طور مسائل
انصافا راهنمایی رانندگی اگر تو جاده بگه نگهدار
همه چی رو چک میکنه حتی اگر موردی رو هم پیدا نکنه اکثرا یه بهانه ای میگیره تا جریمه بکنه

هدف از جریمه تنبیه است نه تامین بودجه کشور و خالی کردن عقده مسئول مربوطه
ببینید خاطرات بیشتر از نظراته! این خودش یه پیام برای پلیسه. یه کار اساسی باید بشه نه یه تصمیم احساسی و عامه پسند.
تابناک جان
اتفاقا با صحنه ای که چند شب پیش دیدم تو همین فکر بودم که ازتون بخواهم مطلبی در این زمینه بنویسید.
متشکرم
بنام خدا
راهنمایی ورانندگی بعضی ازآنها خیلی خوب هستند ولی عده قلیل متاسفانه هستند که حرف حرف خوشان است ودیگرهیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
جای کلمه قلیل و بعضی رو عوض کنید
با سلام خاطره شیرینی از نیروی انتظامی دارم عید سال ۸۶که برای تعطیلات به غرب کشور رفته بودم در ورودی شهر کرمانشاه از پلیس راهنمایی خواستم که او مرا راهنمایی کرد وبلافاصله دفتر بزرگی به من داد وگفت بنویس و امضا کن گفتم چی بنویسم گفت بنویس با سلام وتبریک سال نو و قدر دانی از زحمات جناب سرهنگ..........ً..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
جدی میگی؟؟؟؟
سلام بر ایران
آره یکبار ما هم تو امتحان آیین نامه با اینکه نگفته بودند با چی علامت بزنیم من چون دانشجو بودم با مداد زدم وسط امتحان گفتند مداد قبول نیست منم با خودکار روی مدادا زدم ولی افسره بهم گفت گ...و...س..اله
ردی گم شو بیرون
زنگ زدم 197 بهم گفتن اعدامش میکنیم البته با پوسخند
کلا یک جوری شده رو ماموران انتظامی اصلا مدیریت نیست و همه رو به یک چشم میبینن چه مجرم باشی چه یک فرد عادی و چه شاکی
بازم مثل همیشه تابناک تائید نخواد کرد دی:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
دیوونم کردی. مردم. خدا خیرت بده
خداوکیلی نظرات مثبت و منفی رو نگاه کنید عملکرد برادران پلیس دستتون میاد!!!!!
خيلي خيلي ببخشيد شايد درست نباشد اما همه ميدانن ووجود دارد تعدادي از پليس ها پول ميخوان
متاسفيم واي به روزي كه بگندد نمك .......
ورودی امام علی به رسالت غرب همیشه ترافیک چون از چها مسیر وارد رسالت می شن سرکرمان شمالی توقف کردم رفتم پیش افسر میگم چهارتا ورودی معلوم با کارد ریل اتوبوس تند رو که ایجاد کردین ترافیک میشه گزارش بدید کاردریل رو تا سر شهید کرد ببرن عقب میگه به ما ربط نداره مربوط به شهرداری گفتم حداقل گزارش کن.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
شما هم حالت خوب نبوده. من بودم جریمت میکردم بخاطر این اظهار....
خبر و ول كن اعتراضو درد و دل پر مردمو بچسب.
2 روز پیش یک نفر از دوستان با توجه به اینکه کمربند نبسته بود توسط افسر متوقف گردید و بعد از مشاهده لباس کار در تن ایشان به این نتیجه رسیدند که خلافی را نقدی حساب کنند و با گرفتن گواهینامه و آدرس محل کار قرار به بعد موکول شد.
پس از ساعتی مشاهده گردید که افسر مربوطه با ماشین شخصی به محل قرار آمد و خودروی راهنمایی و رانندگی نیز توسط راننده هدایت گردید.
ابتدای امر تصور بر این بود که خودروی اداری قرار است کارش انجام شود ولی مشاهده نمودم که ماشین شخصی افسر جهت انجام تعمیرات وارد گردید و پس از اتمام کار بسلامتی تشریف بردند.!!!!
پاسخ ها
آسمان آبی
| - |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
پسر خیلی جالب بود کلی خندیدم.
تا وقتی تیروی انتظامی و به خصوص راهنمایی و راننندگی بسیاری از خبرنگاران این حوزه رو با الطاف مالی و پرداخت انواع و اقسام شیتیل ساپورت می کنه نباید انتظاری زیادی از عملکرد درست ماموران داشت
حالا از اون آقا پلیسه بده بگذریم!خوبیه داستان اینجاست که من و همه شما که کامنت گذاشتید آدمای خوب و وظیفه شناسی هستیم:-)
در تایید حرف هم وطن عزیزم به عرض می رسانم بنده هیات علمی دانشگاه هستم 53سالم است سی و پنج سال است رانندگی می کنم تاکنون تصادفی که بنده مقصر باشم نداشته ام چندی پیش در بزرگراه آزادگان با سرعت 90 کیلومتر حرکت می کردم ناگهان دیدم ماشین پلیس کنارم علامت مبنی بر توقف می دهد کنار ایستاددم پرسیدم برای چه مرا متوقف کردید جواب نداد مجددا سوال کرده افسر که جوانکی با عینک دودی بود با تبختر به من گفت وقتی آزمایش سلامت روانی ازت گرفتند معلوم می شود به ایشان گفتم متوجه هستید چه می گویید من الان از سر کلاس در س می آیم متاسفانه با کمال بی ادبی اتومبیل مرا به پارکینگ منتقل کرد متاسفانه پلیس راهور هم ضابط است و هم قاضی و هم مجری بدون هیچ ناظری آیا نباید کسی که چنین اختیارات گسترده ای به او داده شده از لحاظ سلامت شخصیتی و روانی مورد بررسی قرار گیرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
آزادگان 80 مجازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
فکر کنم همونی بودی که توی مسیر مارپیچ میرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
نه خیر ناشناس 100 مجازه
تو همه جاي دنيا افسر پليس از ماشينش پياده ميشه ميره پيش راننده كه مداركشو بگيره اينجا برعكسه .تقصير مردم هم هست كه سريع ميپرن پايين برن پاچه خواري اونا هم عادت كردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
ببخشيد اشتباه منفي دادم نظرم مثبت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
ارش داداش اونها خوب اشتباه میکنن دیگه.
دولت ضعیف نتیجه اش این است .
من در جریان کار نیرو های حفاظت و اطلاعات نیروی انتظامی هستم ،در صورت گزارش مردم مبتی بر تخلف و یا اهمال نیروهای انتظامی بشدت با آن نیرو برخورد میشود اما وقتی کسی گزارش نمیدهد چگونه برخورد شود؟ ضمن تشکر از اکثریت نیرو های انتظامی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
بی خیال بهروزی جان! دوره این بلوف ها و توهمات گذشته. درصورت برخورد شدید اوضاع و احوال این نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
داداش فیلم زیاد میبینی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
آقای محترم همینجا رو حداقل بخون که این همه آدم نظر دادن که گزارش دادن ولی دریغ از پیگیری!!!
چه دل پري دارن مردم از پليس!!!!!!!!!!!!!!!
اين اصلاً خوب نيست
ای آقا چشم 197 خیلی وقته کور شده
فقط برگ جریمه ها رو پرکنند و درآمد زایی بکنند برای دولت دیگه به نحو احسنت انجام وظیفه کردند . بقیه کشک...
آیا اینها اثری خواهد داشت مثل باقی مشکلات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
نه
باقالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
چه توقعاتی داری! مگه دنبال اثرگذاری هستی؟
ساعت 1/5 بعد ازظهرو 8 شب ماموری در چهارراههای اصفهان وجود ندارد پلیس اصفهان نسبت به دوبله پارک کردن و سمت راست ایستادن برخی در چراغ قرمز بی تفاوت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
اینو راست میگه من چند ماه پیش اونجا بودم کف کردم اینقدر پلیساش بی خیال بودن
پليس ما وظيفه شناسترين پليس دنياست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
من باب انبساط خاطر گفتید دیگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
هه هه هه هه ..... باحال بود
ناشناس
| - |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
این سخن پلیسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
بله کاملا همینطوره اما وظیفش کلا با پلیس های دیگه دنیا تفاوت اساسی داره!!!!!
قانون براي مردم مظلوم است بس..............مسئولين وديگران.......
با عرض سلام تخلفات نیروی انتظامی خصوصاً در مورد کلانتری ها به نظرم به آرا مردم عزیز گذاشته بشه تا معلوم بشه نقش 197 چقدر کم رنک و بی تاثیربود. با تشکر
با سلام و احترام و تشکر از پرسنل نیروی انتظامی ی پیشنهاد دارم به عنوان ی روانشناس هز پرسنل در بدو ورود ی تست ام ام پی ای بگیرند چکاب روانی و دروغ سنج هم داره
یک گزارش این همه انتقاد از پلیس ، فرمانده هان پلیس راهی بهتر برای انتقاد کردن مردم از پلیس ارائه بدهند تا اعتماد مردم سلب نشود . زمانی امام گفتند کار پلیس عبادت است. ضمنا" تابناک شما بابی برای این کار پیدا کن تا رسالت خبری ات را انجام داده باشی ! کتمان کاری مشکلی را حل نمی کند و این دمل روزی سر باز می کند .
من 3 موضوع را تابه حال به 197 گزارش کرده ام. هربار چند دفعه پیگیری کرده ام ولی تا به حال حتی یه جواب خشک و خالی هم نشنیده ام. ایا انتظار دارید باز هم تماس بگیرم؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
نه
سلام
تا هنگامی که مسئول بررسی عملکرد یک سازمان، وابسطه به همون سازمانه وضع همینه...
برای اصلاح رفتار پلیس باید به مردم آزادی داده بشه در خیابان یا در داخل کلانتری هر وقت با پلیس برخورد داشتن یا دیدن پلیس با کسی کاری داره دوربین موبایلشون را در بیارن و فیلم بگیرن و پلیس حق جلوگیری از فیلم برداری نداشته باشه نه مثل الان که طرف را به جرم فیلم برداری از پلیس بازداشت می کنند . همین یک قلم کاری که گفتم را بکنید 90 درصد مشکلات پلیسی حل میشه . مثلا من رفتم شکایت کنم بابت دزدی در کلانتری باید بتونم آزادانه یک نفر را با خودم ببرم که از تمام مراحل کار و از همه صحبتام با مامورها فیلم بگیره
موردی که برای من بوجود آمد پارک موتور سیکلت در پیاده روی خیابان اسکندری روبروی فروشگاه اتکا ارتش بود از آنجائی که در فروشگاه یاد شده
پارکینگ موتور سیکلت وجود ندارد افرادی که با موتور مراجعه می کنند موتور سیکلت را در پیاده رو پارک می کنند برای من جریمه الصاقی نوشته بودند به مبلغ 40000 تومان که من متوجه نشدم چون روی موتور نبود و با گرفتن خلافی متوجه آن شدم که بعلت نپرداختن مبلغ شده بود 80000 تومان که وقتی هم اعتراض دادم به پلیس بعلاوه 10 بعلت اینکه موعد گذشته قابل کسر نیست در صورتی که هیچ ابلاغی به من که جریمه شده ای نرسیده بود تا آن را پرداخت کنم این در حالی است که بارها دیده ام موتور افسران راهنمائی و رانندگی در همان پیاده رو پارک شده، انوقت مرا جریمه کرده اطلاع نمی دهند و جریمه را هم دو برابر میکنندبه این می گویند قانون از نوع کشک!
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
الصاقی که دو برابر نمیشه دوست من! تسلیمی دو برابر مییشه! این مورد برام بارها پیش اومده فقط تسلیمی دوبرابر میشه
ما که هر جا پلیس می بینیم فرار می کنیم اگه نگاهشون کنی یا گیر می دهند یا جریمه الکی
سال گذشته درمحورزنجان یکی ازمامورین راهنمایی ورانندگی بابنده رفتارمغرضانه وخلاف قانون داشت که بنده به بازرسی استان مراجعه نمودم نه تنها به کاربنده رسیدگی نکردندبلکه ازمامورخودشان پشتیبانی هم کردندبطوریکه ازمراجعه خودم پشیمان شدم.ماموران خاطی پشتشان به مسئولان بالا گم است چراکه اگربرخوردمی شدکسی جرات نمی کردبامردم اینگونه رفتارکند.
من با نظر آقا صادق موافقم. ما همگی با داشتن تمام ایرادات، فقط ایراد دیگران را می گیریم. تا زمانی که ما بجای اصلاح خودمان بدنبال ایراد دیگران می گردیم و به این ترتیب قیافه حق بجانب می گیریم، وضعمان از این هم بدتر می شود. ما هیچگاه فکر نمی کنیم که اگر آن مامور راهنمایی نادرستی کرده من هم در کار خودم نادستی کرده ام. اگر همه ما فکر کنیم که بدون در نظر داشتن تخلف دیگران و بهانه تراشیدن آن برای توجیه تخلف خودمان، درست کرداری پیشه کنیم، آنوقت تعداد افراد صالح زیاد می شود و نتیجتا اگر پلیس هم باشد صالح خواهد بود. متاسفانه ما کور خود و بینای دیگرانیم و این عامل بدبختی ماست.
امیدواریم نیروی انتظامی به همین گزارش, پاسخ بدهد
من یه بار همزمان با رانندگی با موبایلم صحبت میکردم افسر جوانی جلو مرا گرفت و خیلی محترمانه موضوع را گفت و جریمه کرد.این موضوع در میدان استانداری تبریز برام اتفاق افتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
تبریز فرق می کنه من اینو که 6 سال تو دانشگاه تبریز تحصیل می کردم همیشه می گم ولی خیلی ها که توهم دارن باور نمی کنن
من از شما عذر خواهی می کنم به زا پیش خدا این لباس وصندلی برای کسی وفا نکرده است شخصیت خود را رساندی خیلی مردی
با سپاس فراوان از مسئولین این صفحه در تابناک ،امیدوارم فرماندهان ناجا با مطالبات مردم بیشتر آشنا شوند.
تاکنون موارد زیادی از بی توجهی پلیس دیده ام.
197 بسیار غیر معمول برخورد می کند برخی اوقات جواب نمیدهد.
از پلیس انتظار زیادی داریم!!
باید صدا و سیما خلافهای خودشونو تو یه برنامه نشون بده
رفتار های فردی را نمیتوان به همه پلیس گسترش داد . ایکاش
به وضعیت نامناسب معیشتی ُکار سخت ُو دگر مشکلات کارکنان ‍پلیس هم توجه شود .
در روزهای معمولی یا تعطیلا که شهروندان در کنار خانواده خود هستند این کارکنان پلیس بخصوص پلیس راهنمایی و رانندگی هستند که در سطح شهر حضور دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
نه اینکه بقیه مردم ماهی 20 میلیون حقوق میگیرن و توی محل کار یک نفر بادشان میزند ، واقعا باید به ماموران حق داد هر کاری دلشون میخواد با مردم بکنن!!!!!
من بارها شده به 110 مواردی رو اطلاع دادهام. اما حتی با اینکه پی گیری کردم، دریغ از یک مامور. دریغ
آخرش به این نتیجه رسیدم که کلا سرکاریه
به نظر من هم یک نظر سنجی بشه.ولی درکل ادم خوب ووظیفه شناس هست مامور بد هم هست 
متاسفم واسه نویسنده این مطلب اگه هرکدوم از ما جای این مامورا بودیم از اینا بدتر میشدیم تابی میدونم درج نمیکنی ولی نویسندت خیلی مغرضانه نوشته معلوم نیست کی جریمه اش کرده عقده ای شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
؟
ناشناس
| - |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
بره خودت متاسف باش
کاش یه شب پلیسی که همه دارن انتقاد میکنن نباشه ببینم همنهایی که اینجا یه طرفه دارن نظر میدن باز این حرفاشونو میزنن. بخدا بچه های محلشون ................ از تو خونه میدزدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
بدبین نباش بدبین نباش.
تابناک دلتخیلی خوشه
فکر کنم تازه از سویس آمدی
قبل از اینکه تو دفترت پاتو روی پات بگذاری و مقاله بنویسی یک تماس بگیر ببین کسی جوابگو هست
من خودم تماس گرفتم دریغ از یک پیگیری
137 بدتر از 197
کجایی ؟کجای ایران زندگی می کنی بگو تا ما هم بدانیم ؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
همون جايي كه مغازه بغل خونمون گوجه فرنگي رو لرزون ميده .
از مسولین بالای راهنمایی و رانندگی می پرسم آیا توقف کردن در زیر تابلوی توفق ممنوع جریمش 55/000 تومان است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
جريمه كه مهم نيس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
نه 80000 تومنه
اگر غیر از این بود تعجب کنید.
ولی خب همه اینها را نوشتید....ولی خلایق هر چه لایق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
ازمامردم توسعه نیافته هست که برماست
من 5 سال پیش زنگ زدم به پلیس 110 و یک گزارش تجمع مشکوک عده ای جوان موتورسوار را در محله مان دادم. هنوز منتظرم که بیایند!
پاسخ ها
sami
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
منم - دقیقا ولی یکبار جای اونا منو گشتن که موضوعش مفصله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
بشین میان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
پس تو بودی ما رو فروختی!!!
پیشنهاد میکنم مسئولین محترم نیروی انتظامی شماره تلفن 198 را برای گزارش های تخلفی از 197 اختصاص بدن .... دل مردم همچین یه نمه پره از 197 !
چرا اينقدر بى انصافيم؟ توقع داريد پليس عزيز ما در ازاى حقوق چندلر غازى واسه ما شق القمر كنه؟ اكثر اون عزيزا هم مثل اكثر ملت جزو گروههاى كم درآمدند.
با سلام.کاش یک بزنامه تلویزیونی هم درست میکردند و وظایف پلیس را نسبت به مردم جهت اطلاع عموم به سمع مردم میرسید
نظارت بر نيروى انتظامى ؟ جوك ميگين ها!!
هم نیرو انتظامی اینطوریه و هم راهنمایی رانندگی. برای مسولی متاسفم
کاش یه تهیه کننده فیلم پیدا بشه واسه این مامورا مثل فیلم مارمورک رو بسازه
با عرض سلام وخسته نباشي
چرا پليس هاي ايست بازرسي به مسافرين زن جوان كخ مرد همراهشون نباشه را قاچاقچي تلقي ميكنند و در طول سفر مخصوصا راه زابل مشهد چندين بار به پياده كردنشون وبازرسيشون اقدام ميكنن واقعا ايا پليس قصد بدي از انجام اين كار نداره ايا قصد پليس از انجام اين كار فقط بازرسيه يا چيز ديگه اي اگه بازرسي واقعا هست چرا بقيه رو نميگردن؟! مگه امنيت براي زن مخصوصا از طرف پليس تامین شود؟
من با حکم جلب یه اقایی رو گرفتم، رسیدیم کلانتری دستبند رو واسش باز کردن نشست رو صندلی پاش رو انداخت رو پاش و گوشیشو در اورد
انگار رفته مهمونی
گوشی منو جلو در گرفتن، فکر کنم برعکس شده
با منم بد رفتاری کردن گفتن برید امشب اقا بازداشته تا بره دادگاه
شب هم اقا رو ازاد کرده بودن تا صبح باز بره خودشو معرفی کنه
اصلا اون اقا طعم بازداشت رو نچشید
فقط پول پول پول حرف اول همه جا پوله
من امشب که از بزرگراه کرج به تهران وارد بزرگراه حکیم شدم یه پرایدی تو خط سرعت بود که پلاک نداشت و اصلا راه نمیداد با اینکه سرعت مجاز هم میرفتم نمیرفت کنار خلاصه از کنارش رد شدم نزدیک تونل که شدم دیدم یه چیزی مثل موشک داره میادو چراغ میزنه و از آینه دیدم که دوربین ازش عکس گرفت به خاطر دوربینی که قبل از ورودی تونل هست همه مجبورن سرعت رو بیارن زیر ۷۰ کیلومتر بر ساعت .
خلاصه داخل تونل نزدیک ما شد و کلی کلنجار رفت که ماشینا بهش راه ندادن .
تونل که تموم شد گوله کرد رفت چند دقیقه بعدش کنار بزرگراه دیدم کنار یه ماشین راهنمایی رانندگی توقف کرده .
خوشحال شدم که گرفتنش .
من هم توقف کردم ماشینو پارک کردم و رفتم که به پلیس بگم این چه رفتاری داشته تو جاده .
رسیدم به افسر پلیس که دم ماشینش بود خودش یکگ عقب تر پیش مامورا بودو داشت صحبت میکرد .

به افسر گفتم داستان از این قراره این آقا خیلی خیلی خطرناک میرونه . گفت نگاه کن کلت کمری داره ایشون نظامیه !
گفتم خوب ؟
گفت همینه دیگه اینا اینجوری میرن . گفتم تشکر و رفتم داشتم سوار ماشینم میشدم همون پرایده سوت زد گفت هی یارو وایستا وای نستادم گازشو گرفتم و رفتم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست