بازدید 15244

جوابیه نیروی انتظامی به خبر «تابناک»

با بررسی جوانب امر می‌توان گفت که روزانه در شهر تهران به دلیل گستردگی عبور و مرور، شاهد تصادفات حادثه ساز زیادی هستیم، ولی در هیچ موردی از سوی مردم گزارشی مبنی بر اینکه مأمور راهنمایی و رانندگی پس از حضور در صحنه تصادف در داخل خودرو نشسته و از راه دور اقدام به ترسیم کروکی نموده، در دفا‌تر نظارت همگانی ناجا (۱۹۷) ثبت و درج نشده و این اولین بار است.
کد خبر: ۳۸۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸ 06 March 2014
پیرو درج خبری با تیتر «چرا چشم ناظر بر رفتار پليس بسته است؟» مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي ناجا جوابیه‌ای در اختیارمان نهاد که وفق قانون درج می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، در این نامه که به امضای سرتيپ دوم پاسدار دكتر سعيد منتظرالمهدي، معاون اجتماعي نیروی انتظامی رسیده، این گونه آمده است:

۱ ـ افسر کار‌شناس حدوداَ ۷ دقیقه بعد از اعلام مرکز پیام در صحنه حضور یافته و بدواَ از خودروی دارای مصدوم که پژو ۴۰۵ بود بازدید بعمل آورده و بلافاصله با عوامل اورژانس و آتش نشانی برای انتقال مصدوم و پیشگیری از هر گونه حریق احتمالی هماهنگی می‌نماید. پس از بازدید دو خودرو و بررسی چراغ‌های دو طرف چهارراه و کنترل عرض خیابان، از رانندگان درخواست می‌نماید که آن‌ها نیز چراغ‌ها را نگاه کنند و در ادامه هر دو را به منتهی‌الیه سمت راست خیابان هدایت می‌نماید.

۲ ـ مستند به بررسی صورت گرفته، مأموران آتش نشانی ایستگاه ۵۸ و عوامل اورژانس کد ۵۳۸۹ ضمن حضور در محل حادثه متفقاَ بیان داشتند عوامل گشت راهنمایی و رانندگی در صحنه حضور فعال داشتند. همچنین از برخورد توهین آمیز و بی‌ادبانه راننده پژو ۴۰۵ نیز گلایه داشتند.

۳ ـ راننده پژو ۲۰۶ در بررسی بیان داشت در خیابان کوی فراز از شمال به جنوب در حال حرکت بودم که ناگهان خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای با اتومبیلم برخورد نمود، بلافاصله با پلیس ۱۱۰ برای حضور مأمورین راهنمایی و رانندگی تماس گرفتم که مأمورین راهنمایی پس از حضور در صحنه تصادف ابتدا به سراغ سرنشین مصدوم خودرو پژو ۴۰۵ رفته و حال ایشان را جویا شدند و سپس درخواست مدارک برای ترسیم کروکی کردند.

۴ ـ در گزارش به طور اغراق آمیز آمده است درب‌های خودرو پژو ۴۰۵ پرس شده است در حالی که برابر اظهارات خود راننده پژو۴۰۵، فقط درب سمت شاگرد ضربه خورده بود که باز نمی‌شد.

۵ ـ در بخشی دیگر از گزارش آمده است مأمور راهنمایی و رانندگی حتی از خودرو پیاده نشده و از داخل خودرو موضوع را بررسی کرده است؛ این در حالی است که وی از صحنه تصادف بازدید بعمل آورده، طول و عرض خیابان و چراغ‌های راهنمایی تقاطع را بررسی کرده و سپس به رانندگان خودرو پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ اعلام می‌نماید شما نیز چراغ‌ها را ببیند آیا شخصی غیر از افسر کار‌شناس تصادفات راهنمایی و رانندگی مسوولیتی در این ارتباط دارد؟!

۶ ـ دو روز بعد از تصادف راننده پژو ۴۰۵ به ستاد منطقه ۲ راهنمایی و رانندگی تهران مراجعه و با برخوردی تند و ناپسند اعلام می‌کند بنده مقصر نیستم، مسئول منطقه ضمن دعوت وی به آرامش، ایشان را با دلیل و مدارک قانع می‌کند که در این تصادف مقصر بوده است. لیکن روز بعد مجدداَ مراجعه و در حضور مراجعین و پرسنل منطقه فریاد می‌زند که افسر کار‌شناس در انجام وظیفه‌اش مرتکب سستی شده است و در پایان اعلام می‌کند اگر کروکی را اصلاح نکنید و بنده مقصر معرفی شوم با شما برخورد می‌کنم من خبرنگار خبرگزاری... هستم. (نام خبرگزاری به دلیل رعایت شئون آن رسانه محفوظ است)

۷ ـ با بررسی جوانب امر می‌توان گفت که روزانه در شهر تهران به دلیل گستردگی عبور و مرور، شاهد تصادفات حادثه ساز از سوی رانندگان وسایل نقلیه که عمدتاَ به دلیل عدم توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی روی می‌دهد هستیم ولیکن در هیچ موردی از سوی مردم گزارشی مبنی بر اینکه مأمورین راهنمایی و رانندگی پس از حضور در صحنه تصادف در داخل خودرو نشسته و با فرستادن احدی از مأمورین از راه دور اقدام به ثبت نقاط آسیب دیده برای ترسیم کروکی می‌نمایند، در دفا‌تر نظارت همگانی ناجا (۱۹۷) ثبت و درج نشده است و این اولین باری است که یک شهروند چنین مطلبی را بیان می‌نماید. (در هر صورت اگر فرد یا افرادی در این راستا یا سایر موارد با ۱۹۷ تماس گرفته و اقدام لازم از سوی ۱۹۷ صورت نگرفته است، اعلام تا پیگیری شود.)

۸ ـ متأسفانه از راننده پژو ۴۰۵ که دارای مسئولیت رسانه‌ای است، تهدید و رفتار ناشایست و هم‌چنین درخواست تغییر مقصر صحنه تصادف از سوی پلیس علی‌رغم وجود دلایل و مدارک مثبت، دور ازشان رسانه‌ای و اخلاق حرفه‌ای وی است که رسالت بیان واقعیات و رویداد‌ها را دارد بعید به نظر می‌رسد.

۹ ـ از آن رسانه که در یک اقدام غیر حرفه‌ای اقدام به انتشار نادرست و غیر واقعی رویداد یک تصادف نموده، گلایه داشته و انتظار می‌رود قبل از منتشر نمودن چنین گزارشاتی صحت و سقم آن را از مسئولین پیگیری و سپس اقدام به انتشار گزارشات و درج نظرات بینندگان سایت در ذیل آن نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۴۲
انتشار یافته: ۵۵
هميشه پاي يك خبرنگار در ميان است!!!!!
حدس ميزدم يه جاي اين قضيه مشكل داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
تابناک من یه زمانی سرباز راهور بودم دقیقا میخوام بگم پرسنل نیرو انتظامی واقعا زحمت کش و خدوم اند
حق با ناجا هست و راننده 405 که دست بر قضا خبر نگارهم هست مقصره که جرمش دوبله میشه ، پس تا دیر نشده این خبرنگاررا اعدامش کنید
سلام به تابناک
شما خودتون رو خسته نکنید ما خودمون تو این کشور زندگی میکنیم تصادفم کردیم با نیرو انتظامی هم برخورد داشتیم به 110 هم زنگ زدیم
چیزی که عیان است ...
....
همه سر کاریم.کی راست میگه کی دروغ؟
البته من کار به این مورد ندارم ولی اصولا مامورین بد برخورد هستند جه در خیابان و چه در منطقه و اداره و معمولا در ماشین کروکی میکشند مخوصا در منطقه 2 راهنمائی.
به نظر میرسد حق با پلیس هست و خبرنگار از موقعیت خویش سوء استفاده کرده است.
با سلام
اتفاقا همین مورد برای من اتفاق افتاد حتی افسر محترم به خودش اجازه نداد از ماشین بیاد پایین فقط گفت کارت ماشین و بدید ؟
برای بنده نیز بار ها این اتفاق افتاده است:
1. اگر مامور درجه در باشد معمولا بدون پیاده شدن اقدام به ترسیم کروکی می نماید.
2. در اکثر موارد مامور حاضر در صحنه درجه دار نبوده و ضمن بررسی صحنه تصادف مدارک را گرفته و دو طرف را راهی نزدیک ترین مقرر می نماید.
3. درصورت کوچکترین نقصی در مدارک ابتدا تهدید به انتقال هر دو خودرو به پارکینگ نموده و سپس به سرعت محل را ترک می نماید.
ضمن تشکر از برخي پليس‌هاي متعهد، ولي ما که صدايمان جايي شنيده نمي‌شود،‌مجبوريم اينجا بنويسيم. من هم اين رفتار پليس را قبلا ديده بودم.
يکبار در حوالي خيابان مجيديه به چراغ قرمزي نزديک شدم، جلوتر از من يک ماشين ناجا بود که، هم روي خط عابر بود و هم روي خط ممتد وسط خيابان، آهسته کنارش رفتم و با احترام گفتم جناب سروان شما که بايد الگو باشيد چرا؟ فکر ميکنيد چه جواب داد؟ گفت ما ميتونيم...
داشتم نظرات «چرا چشم ناظر بر رفتار پليس بسته است؟» میخوندم واقعا جای تاسف داره که جریانی رو که یکطرفه ازش روایت میشه رو دربارش قضاوت میکنن.جناب تابناک هم همین جوری یه داستان رو میزاره روی سایتش.
سلام، ان شاء الله همينطوره اما بهر حال ضمن تشكر از پليس هاي وظيفه شناس و با اخلاق( كه خود نيز ديده ام)، واقعاً رفتار برخي پليس ها( از هر نيرو و يگان) زننده و در برخي مواقع غيراخلاقي است و ملت ضمن تشكر، توقع به حقي دارد و آن هم نظارت بيشتر بر پليس و پيشرفت فني و اخلاقي پليس.
چرا پليس به وضعيت افتضاح شبهاي خيابان ايران زمين رسيدگي نمي‌کند؟؟ صدها ماشين ولگرد که باهدف هتک نواميس ترافيک شديد ايجاد ميکنند و خيابان را مي‌بندند. اگر روزي مادر يکي از مسئولين ناجا در امبولانس باشد و بخواهد به بيمارستان بهمن برود، و در راه بماند و جان بدهد، آيا آن روز بايد به وضع اينجا رسيدگي شود؟؟
اينها که به صورت واضح مجرمند؟ صداي بلند ضبط، مزاحمت براي نواميس، حرکات مارپيچ، دور درجا زدن در سر چهار راه. پس چرا اتفاقي نمي افتد؟؟ آيا اين افراد با ماشين هاي گران قيمت از رانتي برخوردارند که برخورد نمي‌شود؟؟
مردم چون می دونند این گزارشات تاثیری ندارند، رقبتی به گزارش کردنن تخلفات ندارند، تنها گزارشاتی که ....
اينهم از زورگيري و قانون گريزي خبرنگاري !
حالا چون خبرنگاری باید هر کاری دلت خواست بکنی
حرف بیخود زده . مگه می شه افسر از ماشینش پیاده نشه و من بارها شاهد بودم افسران در حال کروکی در حال قدم کردن خیابان هستند . . خبرنگاری که باش // مگه تافته جدا بافته اید شماها .. هر چند این کامنت منو انتشار نمی دی
خوبه والا خبرنگاري كه باش اونا هم پليسن خوبه بگن دست بندت ميزنينم ميفرستيم بازداشتگاه؟ خبرنگار كه سهله رئيس جمهورم بودي بايد مطابق قانون جواب بدي. نه اينكه انتظار داشته باشي مراعات شغلتو بكنن. من جاي اون موسسه خبرنگاري بودم اين اقا رو اخراج ميكردم.
اون همه ایراد به پلیس اینم شد جواب؟
مشابه این صحنه برای من در تصادف اسفند سال گذشته در محور کندوان نیز پیش آمد.تازه می خواستم بگویم متاسفانه افسر کادر پلیس (ونه وظیفه )حتی در هنگام ثبت برگ جریمه زحمت بیرون آمدن از خورو خود را نمی دهد ولی ....
من خودم یه کروکی دارم از صحنه شبه تصادف. اگه ببینید دل درد! میگیرید. اگه خواستید برای تابی ارسال میکنم با هم دل درد بگیریم!
من سربازی افسر راهنمایی و رانندگی بودم.
اولا مشخص شده طرف چون خبرنگار بوده می خواسته از شغلش سواستفاده کنه... ....دوما اینکه بعضی افسرها از ماشین نمیان پایین رو تایید می کنم.حالا ممکنه تو این ماجرایه بالا چون طرف روزنامه نگار بوده می خواسته جوسازی کنه که از این ادما خیلی دیدم ولی اینکه افسرها از ماشین پایین نمیان هم درسته.
با سلام اقايان خبر كزاري بي جهت تهمت و افترا به كاركنان ناجا نبنديد انها قسم خورده اند از مال و جان وناموس مردم دفاع كنند و هميشه طرف حق باشند حال اكر كسي تقاضاي باطلي داشته باشد مسلما كاركنان اين نيرو حق الناس نمي كنند لذا با درج مطالب غير واقعي نها را تخريب نكنيد و بهانه به دست دشمن ندهيد خود سردار منتظر المهدي واقعا انسان شريفي است بنده يك بار با وي در اصفهان برخورد داشتم خيلي با اخلاق است و صحيح القلم لذا مواردي كه اعلام كرده كاملا درست است
شاید این طور که پلیس میگه باشه، اما بهتر بودن یه نگاهیم به نظرات خوانندگان در ذیل خبر می انداختند تجربه های تلخ آنها از رفتار پلیس رو هم می توان مغرضانه فرض کرد؟
مسئول منطقه ضمن دعوت وی به آرامش، ایشان را با دلیل و مدارک قانع می‌کند که در این تصادف مقصر بوده است..............
ما که تا حالا از این صحنه ها نه در کلانتری ها نه در راهنمائی رانندگی ندیدیم!!
پس این همه نظر مردم از بی توجهی و بد رفتاری پلیس دروغ هست و...............
در یک تصادف بدون جرج و صرفا خسارتی وقتی مامور رسید نه تنها حاضر نشد از ماشین پیاده بشه بلکه با جدی به ما گفت این ساعت از ظهر چه وقت تصادف کردنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
بابا يك شوخي كرده روحيه تان عوض شود. تو هم جدي گرفتي
یک طرف دارد دروغ می گوید آدم به دین و ایمان بعضی ها شک می کند که به خاطر دنیا طلبی چنین به هم می بافند اگر مامور پیاده نشده خیلی راحت اقرار کند حداکثر چندصد هزار تومن جریمه می شود اگر خبرنگار زیاده خواه هست خیلی راحت اعلام نماید و هیچ اتفاقی هم نمی افتد
تابناک!
پلیس ایران کاملا حرفه ای ست و این اتهام ها به پلیس خطاست
مواضب خودت باش
واقعا تابناک برات متاسفم که از یک خبرگزاری عمومی سواستفاده ابزاری می کنی . اون موقع هی ادعا می کنی که چرا رسانه خصوصی نداریم. من خودم با یه بنده خدایی تصادف کرده بودم کارشناس تصادف که اومد سر صحنه بهش می گفت مدارک بده این بنده خدا به جای مدارک هی کارت خبرنگاریش رو نشون می داد و می گفت من همکارتونم. واقعا براتون متاسفم
کاش این کارت های خبر نگاری که اکثرا هم افتخاری است و من نقل و نبات در دست مردم است و سوئ استفاده زیاد هم می شود را بی اعتبار می کردند .....
در مشهد خیابان خین عرب حدود پنج ماه پیش یک جرثقیل خاور با من تصادف کرد که پلیس بعد از 2 ساعت و نیم آمد و از خودرو هم پیاده نشد و بنده را مقصر دانست و اصرار بنده هم برای پیاده شدن ایشان و بازدید از صحنه هیچ موثر واقع نشد این در حالی است که چند روز بعد از پلیس دیگری که در صحنه ای مشابه با تصادف من کروکی می کشید سوال کردم جرثقیل را مقصر می دانست و این وسط 650 هزار تومان به بنده خسارت وارد شد. بنده در روز تصادف به صورت شفاهی به یکی از همکاران ایشان هم در مورد تاخیر و هم در مورد نحوه بازدید از صحنه اعتراض کردم که فردای آن روز از تهران با من تماس گرفتند و بنده همه واقعه را توضیح دادم. دیگر نمی دانم چه شد....
ولی کلا ماموران راهنمایی رانندگی موقع جریمه از خودروی خودشون پیاده نمیشن
فاع از نیرو هایتان واجب
اما اشکالات اساسی دارند که باید بپذیرید
نمونه آن همین دیروز تقاطع .... ورودی طرح زوج و فرد
در مورد طرح زوج و فرد از یک سروان سوال پرسیدم و او با بی ادبی تمام و پرخاشگری گفت:
((بدو برو خونتون ،وای نستا اینجا ،بدو ...بدو...))
و از این دست زیاد دیده ایم و عادت کرده ایم و ملت ما اگر غیر از این باشد تعجب می کند
در موردی دیگر هم به کلانتری ....مراجعه کردیم و آنها با سر به هوایی خود و سربازانشان پرونده ما را گم کردند و در آخر به جای عذر خواهی و انجام امور کار ما ،با پرخاش و تهدید ما را از کلانتری بیرون کردند
به علل مختلف هم حال و حوصله پیگیری این امور را نداریم چون اتفاق خاصی هم نمی افتد.
سلام
متاسفانه در چند سال اخیر کم کاری راهنمایی و رانندگی در عدم کنترل موتور سوران باعث بی قانونی و تصادفات و مشکلات روحی و روانی زیادی برای مردم شده است ولی گویا پلیس چشم خود را بر روی خلاف های متعدد موتور سواران بسته است شمارا به خدا اطلاع رسانی کنید شاید فرجی شود
بد نبود نظرات مردمم میخوندی سرتیپ
من خودم بارها این نوع رفتار پلیس رو دیدم حتی بعضی مواقع از این هم بدتر بوده
سلام. بر فرض که این گزارش اشتباه بوده ولی بهتر بود سردار پاسخ مناسبی هم به نظرات و کامنتهای مردم در پایان این گزارش میدادند. آیا همه این نظرات هم اشتباه و بی ادبانه بوده.
تابناک شک ندارم که منتشر نمیکنی.
تابی جون وقتشه یک یادداشت جانانه از خبرنگاران و مطبوعاتی های قلم به دست بزاری که نه سیخ بسوزه نه کباب
قبلنا زنگ میزدی 197 وصل میکردن کارشناس همون موقع جوابتو میدادن، ولی الان زنگ بزنین ببینین چی میگه:میگه پیام بذارین یا ایمیل بزنین!
اتفاقات انتشار آن درست بوده و همين خبر باعث شده نيروي التظامي چند روزي حواسش را جمع كند نيروي انتظامي بايد انتقاد پذير باشد
گل بود به سبزه نیز آراسته شد
....من 100 بار دیدم از ماشین اصلا پیاده نشده
سلام
در شهر اصفهان خود من شاهد بودم در اکثر تصادفات مامورین توی ماشین نشسته اند و مردم به حالت نیم خیز باید از لای شیشه خودرو پلیس با مامورین صحبت کنند
صلوات بفرست
جناب دکتر باسلام من به یک شهروند از درست ویا نادرست بودن گزارش تصادف یاد شده کاری ندارم ولی در تصادفی برای من در تبریز روی داده بود حقا افسر پلیس راهنمایی از اتومبیل پپایین نیامد وبدون بازدید اعلام کرد پرایید مقصر است بعد از اعتراز واعلام باشهامت راننده ضرر رسانده که من مقصرم وصحنه مشخص میباشد افسر شما پایین تشریف آوردند ومتوجه شدند که طرف مقابل مقصر است چون زمان اظهار نظر با گوشی مبایل شخصی خود صحبت میکردند پس خواهش میشود تذکرات لازم را به پرسل زحمت کش داده شود متشکرم
باشه شما خوبی!
با سلام
....
من 60 سال دارم حداقل تا کنون 20بار تصادف جزئی کرده ام. هر 20 بار هم آقایان در ماشین نشسته و کروکی کشیده اند. آخرین بار حتی زحمت پائین آمدن و کروکی را هم به خود ندادند بلکه دستور دادند به مقرشان زیر پل گیشا برویم و بعد از دو ساعت معطلی تریف آوردند و بازهم داخل ماشین کروکی کشیدند و هیچ محلی هم به ما نگذاشتند.
جناب
سرتيپ دوم پاسدار دكتر سعيد منتظرالمهدي، معاون اجتماعي نیروی انتظامی
ایکاش چند دقیقه وقت میگذاشتید و نظرات مردم زیر همون خبر میخوندید. یعنی همه دروغ میگن؟
منم زیاد دیدم که طرف با گفتن این که من خبرنگار فلان جا هستم میخاد کارش زودتر راه بیوفته یا درخواست نابجا داره. کلا ...همه یه جور باند درست کردن، پزشکا، اساتید دانشگاه،خبرنگارا،و..... خدا به داد برسه
لطفاً نظرات خوانندگان را نمایش دهید تا نیروی محترم انتظامی از نظر مردم در این ارتباط مطلع شوند و پاسخ خود را دریافت کنند.
چند وقت پیش تصادف شدیدی داشتم. من در مورد مسیر حرکت یه ادعایی داشتم، طرف مقابلم یه چی دیگه گفت که از نظر قوانین فیزیک امکان پذیر نبود! هر دومون هم حرفمون کتبا ثبت شده ولی افسر حادثه یه کروکی دیگه به نفع طرف مقابلم کشید! حالا هرچی من میگفتم آقا اینکه یه چی دیگه میگه کلا، شما چرا این طوری کشیدی، گوشش بدهکار نبود. از رو ناچاری شکایت کردم. نتیجه اینکه بعد دو ماه هنوز درگیر پروندم، اونم در حالیکه ادعاهای طرف مقابلم کاملا واضحه که دروغه ولی گویا بعضی از افسران ما ... پرونده کاملا مستنده و هر کسی میتونه با توجه به ادعاهای بنده و طرف مقابلم که در پرونده موجوده قضاوت کنه. اتفاقا خوشحال میشم واستون مستندات رو ارائه کنم، البته اگه بتونین منتشر کنین!
نمیخوا د بیانیه بدین ما هر روز داریم میبینیم
خدا ادمو گرفتار سه جا نکنه دادگاه پاسگاه بیمارستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
گل گفتی!
من خودم شاهد بودم یه افسر پلیس با ماشین راهنمائی اومد و اصلا پیاده هم نشد . گفت اقا شما مقصرید و تمام .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست