روزنامه تهران امروز نوشت :
معلمان ادبیات میگویند دیگر درس مستقلی به نام انشاء در مدارس و جود ندارد و دانشآموزان در کنار چهار درس املا، آییننگارش، زبانشناسی و دستورزبان به جای انشاءء تنها تمرینهایی برای خاطرهنویسی و توصیف انجام میدهند.
بنابر گزارش این روزنامه ،یک دبیر ادبیات فارسی میگوید: «درحال حاضر درس مستقلی به اسم انشاء در مدارس وجود ندارد. معلم ادبیات دوره دبیرستان دردرس دستور زبان فارسی مجبور است چهار درس املا، آیین نگارش، زبانشناسی و دستورزبان را با دانشآموزان کارکند. دردرس آیین نگارش تمرینهایی برای خاطرهنویسی و توصیف وجود دارد که به شکلی بسیارمحدود همان انشاءی سالهای گذشته است.اما به خاطر کمبود وقت و مباحث زیادی که معلم ادبیات باید در کلاس به آن بپردازد عملا فرصت زیادی برای توجه به انشاء باقی نمیماند.»
بنابرگفته این روزنامه ،آنچه بیشتر باعث نگرانی است ترس دانشآموزان از نوشتن است . الان دانشآموزان آنقدراز فضای نوشتن دورشدهاند که از درس انشاء درست مثل درس ریاضی میترسند حتی در همان ساعات اندک توجه به نوشتن در مدارس هم میگویند نمیدانیم باید چی بنویسیم.