بازدید 27477
«پنجمعه» با «تابناک»؛

فیلم: اجرای قدیمی قطعه «ترکمن» حسین علیزاده را بشنوید

کمتر از یک سال پیش با هم قطعه «ترکمن» را با نوای روح‌بخش و جان‌افزای شورانگیز استاد حسین علیزاده و تمبک استاد پژمان حدادی ‌در اجرایشان‌ در تبریز ‌شنیده بودیم. حال اجرایی از‌‌ همان قطعه ترکمن را که متعلق به سال ۱۳۶۷ است و این چهره ماندگار تاریخ موسیقی ایران در تالار وحدت نواخته‌ می‌شنویم.
کد خبر: ۴۳۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۹ 02 October 2014
گالری‌های پایتخت در دومین آخر هفته پاییزی، ساعات پر رفت و آمدی را ‌می‌‌گذرانند و میزان مجموعه وسیعی از اتفاقات فرهنگی هستند که از میان این رویداد‌ها می‌توانید، آخر هفته متفاوتی را برای خود رقم بزنید؛ پیش از آن اما دعوتتان می‌کنیم تا اجرای قدیمی قطعه ترکمن استاد حسین علیزاده را که در سال ۱۳۶۷ در تالار وحدت شوری به پا کرد، ببینید و بشنوید.

به گزارش «تابناک»، کمتر از یک سال پیش قطعه «ترکمن» را با نوای روح بخش و جان افزای شورانگیز استاد حسین علیزاده و تمبک استاد پژمان حدادی را در اجرایشان در تبریز با هم شنیده بودیم. حال اجرایی از همان قطعه ترکمن را که متعلق به سال ۱۳۶۷ است و این چهره ماندگار تاریخ موسیقی ایران در تالار وحدت نواخته، با هم می‌شنویم و‌ می‌‌بینیم.

فیلم: اجرای قدیمی قطعه «ترکمن» حسین علیزاده را بشنوید

اما پس از شنیدن این قطعه موسیقی، باید درباره برنامه این پایان هفته یادآور شد که گالری نگاه از پنجشنبه دهم مهر نمایشگاه انفرادی نقاشی «اوژن شیر اوژن» را افتتاح می‌کند. این نمایشگاه تا ۲۹ مهر ماه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خ شکوفه، خ نگار، کوچه گلزار، پلاک ۳۲ پذیرای بازدیدکندگان خواهد بود.

گالری آبی از یازدهم تا سی‌ام مهر نمایشگاه گروهی طراحی، نقاشی، مجسمه و کلاژ از ۱۹ هنرمند را میزبانی می‌کند. گالری آبی در خیابان دولت، دیباجی جنوبی، روبه‌روی پارک ارغوان، کوچه مژگان، پلاک ۴۱ واقع شده است.

گالری آران یازدهم مهر نمایشگاه نقاشی‌های لیلا قنچی را با نام «پیشروی تا مغز استخوان» افتتاح می‌کند. گالری آران در کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲ واقع است.

گالری آرته نمایشگاه انفرادی عکس‌های «فرزانه قدیانلو» با نام «پنجشنبه‌ها» و به انتخاب پیمان هوشمندزاده را جمعه یازدهم مهر افتتاح می‌کند. گالری آرته در ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، پلاک ۳ واقع است.

گالری الهه هم از جمعه یازدهم مهر میزبان نمایشگاه نقاشی‌های مرتضی متقی با نام «جنگ، کابوس سیاه هنرمند» می‌شود. گالری الهه خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن بست امینی، پلاک ۳ واقع است.

گالری حنا از یازدهم مهر به اسقبال نمایشگاه نقاشی‌های شهلا شیلاتی فرد با نام «فرشتگان دربند» می‌رود. گالری حنا در قیطریه، خیابان دولت، خیابان مطهری، خیابان اخلاقی، خیابان جهانتاب، بیگلرپور شرقی، شماره ۱۹ واقع شده است.

گالری ایده پارسی از جمعه یازدهم مهر میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی با نام بازنگاری می‌شود.
ایده پارسی در خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸ واقع است.

گالری والی از یازدهم تا ۲۲مهر نمایشگاه نقاشی‌های سپیده نژادستاری را با نام «کابوس شاردن» میزبانی می‌کند. گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲واقع است.

گالری ویستا یازدهم مهر نمایشگاه نقاشی‌های وانا نبی‌پور را با عنوان «نقش‌های دم کشیده» افتتاح می‌کند. ویستا در خیابان می‌رعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱واقع شده است.

گالری گلستان از یازدهم مهرماه میزبان نمایشگاه نقاشی شیرین محسنی نسب با عنوان «دوزخ، برزخ، بهشت» می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه به نشانی خیابان دولت، خیابان کماسایی بازدید کنند.

گالری شکوه جمعه یازدهم مهر نمایشگاه نقاشی‌خط‌های غلامرضا فیروزی را افتتاح می‌کند. این نمایشگاه تا چهارشنبه شانزدهم مهرماه دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۴ تا ۸ بعد‌از‌ظهر از این آثار در گالری شکوه واقع در چهار راه فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان شهید سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک۹ دیدن نمایند.

گالری هفت ثمر هم از جمعه یازدهم مهر میزبان نمایشگاه عکس‌های آرش اکبری سنه با عنوان «اتازونی؛ جای در دوردست» می‌شود. گالری هفت ثمر در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ واقع است.

گالری ایست هم که از پنجشنبه سوم مهر چهارمین فستیوال «سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» را افتتاح کرده، این پایان هفته با اجرای ۲ پرفورمنس میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری ایست در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، شماره ۴ واقع شده است.

گالری مدرن الهیه جمعه یازدهم مهر نمایشگاه نقاشی‌های محمدعلی سجادی را با عنوان ˝زن، انار، گربه˝ افتتاح می‌کند. نمایشگاه آثار محمدعلی سجادی تا ۱۸ مهر در گالری مدرن الهیه واقع در بزرگراه مدرس، ابتدای آفریقای شمالی، مرکز تجاری مدرن الهیه برپا خواهد بود.

گالری شهر کتاب‌ فرشته هم از جمعه یازدهم مهر، میزبان افتتاح دو نمایشگاه تجسمی می‌شود. نمایشگاه اول به عکس‌های لیلا جوینده با نام «پنج دقیقه مانده به دیروز» اختصاص دارد و در نمایشگاه دیگر مجسمه‌های پگاه صبحی با نام «دیوهای خاکستری» به نمایش درمی آیند. این دو نمایشگاه تا ۲۵ شهریور ادامه خواهند داشت.

علاقه‌مندان جهت شرکت در نمایشگاه می‌توانند روز جمعه یازدهم مهر از ساعت ۱۷ الی ۲۱ به آدرس میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصودبیک)، پلاک ۳۲، نگارخانهٔ شهرکتاب فرشته مراجعه نمایند.

گالری آن سومین نمایشگاه انفرادی نازگل انصاری نیا در این گالری را با نام «پوست انداختن» تا ۲۹ مهر ادامه می‌دهد. دو مجموعه از آخرین آثار نازگل انصاری نیا، با نام‌های «ساخت و پرداخت» ۱۳۹۲ و «پوسته» ۱۳۹۳ که هر یک به نوعی به تغییرات در معماری شهرتهران می‌پردازند، در این نمایشگاه به نمایش در‌آمده‌اند. گالری آن در ونک خیابان سئول جنوبی شماره ۴۰ واقع شده است.

گالری فرامرزی نمایشگاه «برهوت» را با ارائه آثاری از مارکو گریگوریان، ایران درودی، پرویز کلانتری، جلال شباهنگی، علی فرامرزی و مصطفی دشتی تا ۲۴ مهر دنبال می‌کند. گالری فرامرزی در میدان ونک، خیابان ونک، کوچه ارم، پلاک ۶ میزبان بازدیدکنندگان از این نمایشگاه است.

گالری عقیلی هم تا شانزدهم مهر نمایشگاه آثار هنرمند جوان، زهرا جعفری را با نام «لارژا» «La rosa» دنبال می‌کند. گالری عقیلی واقع در شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، روبه‌روی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲، واقع شده است.

گالری راه ابریشم که از ۲۸ شهریورماه میزبان نمایشگاه عکس عکاس آلمانی زیبله برگمان شده است در ادامه این نمایش ۳ بخشی این هفته سومین مجموعه از آثار این هنرمند را به نمایش درمی‌آورد. گالری راه ابریشم در خیابان لواسانی فرمانیه، جنب شهروند پلاک ۱۰۳ واحد ۲ واقع شده است.

گالری والی تا ۲۸ مهر نمایشگاه مجسمه‌ها پگاه حاجی‌محمدی با نام «اسطوره رهایی» را میزبانی می‌کند. گالری والی در میدان ونک، خیابان تک جنوبی، خیابان شهید خدامی (بیژن)، شماره ۷۲ واقع است.

فرهنگسرای نیاوران‌ تا ۲۱ مهرماه میزبان نمایشگاه «رهایی» خواهد بود. ۸۰ تن از هنرمندان تجسمی کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه و برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی، نمایشگاهی از آثار خود را با نام «رهایی» در گالری‌های شماره یک و دو فرهنگسرای نیاوران بر پا کرده‌اند.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار