بازدید 17925
«پنجمعه» با «تابناک»؛

فیلم: مخالف سه‌گاه را با نوای تار داریوش طلایی بشنوید

با رسیدن نسیم پاییزی و تغییر آهسته پوشش مردم، تغییر سریع برنامه‌های فرهنگی و آغاز برنامه‌های دیگر را می‌بینیم که دست اهالی فرهنگ را برای انتخاب‌های بهتر در راستای پر کردن برنامه این آخر هفته‌شان باز می‌کند.
کد خبر: ۴۴۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۰ 09 October 2014
با رسیدن نسیم پاییزی و تغییر آهسته پوشش مردم، تغییر سریع برنامه‌های فرهنگی و آغاز برنامه‌های دیگر را می‌بینیم که دست اهالی فرهنگ را برای انتخاب‌های بهتر در راستای پر کردن برنامه این آخر هفته‌شان باز می‌کند؛ اما پیش از این، برنامه‌ریزی برای این آخر هفته، شنیدن نوای تار دکتر داریوش طلایی را از دست ندهید.

به گزارش «تابناک»، استاد داریوش طلایی متولد ۲۶ بهمن ۱۳۳۱ در شهرستان دماوند در خانواده‌ای علاقه‌مند به موسیقی متولد شد. او از یازده سالگی به هنرستان موسیقی رفت و با اینکه آشنایی و علاقهٔ خاصی با این ساز نداشت، به آموختن تار پرداخت. در سال سوم هنرستان و تحت تأثیر علی‌اکبر شهنازی به تار علاقه‌مند شد.

پس از گرفتن دیپلم هنرستان همزمان به تحصیل در رشتهٔ موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کار در مرکز حفظ و اشاعهٔ موسیقی پرداخت. او در این دوران از خدمت استادانی چون علی اکبر شهنازی، سعید هرمزی، یوسف فروتن، نور علی برومند و عبدالله دوامی بهره‌مند شد. پس از پایان تحصیلات از سال ۱۳۵۵ در دانشگاه تهران ردیف تدریس کرد.

او در سال ۱۳۵۸ برای تحصیل در رشتهٔ موسیقی‌شناسی به دانشگاه پاریس در فرانسه رفت و دکترای خود را نیز از دانشگاه نانت فرانسه گرفت. او هم اکنون عضو هیأت علمی و رئیس گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و همچنین عضو هیأت علمی دانشکدهٔ موسیقی دانشگاه هنر است. بسیاری از اساتید برجسته موسیقی، در تئوری موسیقی شاگرد دکتر طلایی بوده‌اند. برای این استاد متواضع موسیقی ایران سلامتی آرزو می‌کنیم.

فیلم: مخالف سه‌گاه را با نوای تار داریوش طلایی بشنوید

این هفته گالری‌های پایتخت حجم بالایی از رویدادها را میزبانی می‌کنند. گالری آریا روز پنجشنبه هفدهم مهر شاهد افتتاح نمایشگاه نقاشی ـ چیدمان «مظفر بلسی» است. نمایشگاه «خسله خاکستر» تا ۲۵ مهر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به آدرس خیابان ولیعصر، بالا‌تر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ مراجعه کنند.

گالری اعتماد نقاشی‌های شباهنگ طیاری را از ۱۸ تا ۲۹ مهر نمایش می‌دهد. «غروب خانگی» نشان دهنده خاطراتی از رسانه و فن‌‌آوری است که به شوخی به مفاهیم کلیشه‌ای‌ می‌پردازد. گالری اعتماد هر روز به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در آدرس نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، پلاک ۴ پذیرای علاقه‌مندان است.

گالری اعتماد دو هم از روز جمعه هجدهم مهرماه میزبان عکس‌های پیمان هوشمند‌زاده است. آثار این نمایشگاه بیانگر حکایت از دست رفته‌ها و همه آنهایی است که دیگر نیستند. علاقه‌مندان به دیدن عکس‌های هوشمندزاده می‌توانند تا ۲۹ مهرماه هر روز به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به آدرس نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، پلاک ۴ مراجعه کنند.

گالری اثر از هجدهم مهر تا دوم آبان، میزبان نقاشی‌های مینا نوری است. برای دیدن آثار این نمایشگاه هر روز به جز شنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به آدرس خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره ۱۶، روبه‌روی خانه هنرمندان بروید.

گالری ماه مجموعه آثار نقاشی ـ ویدئو و چیدمان مهرداد خطایی را از هجدهم مهر تا ششم آبان نمایش می‌دهد. نمایشگاه «ساخت چرنوبیل» هر روز به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در آدرس خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره ۲۶ برپاست.

گالری زیرزمین دستان از روز جمعه هجدهم مهرماه، میزبان نمایشگاه طراحی و نقاشی نیما زارع نهندی و لوسین مورا خواهد بود. علاقه‌مندان به دیدن آثار می‌توانند تا ۲۶ مهر هر روز به جز شنبه‌ از ساعت ۱۶ تا۲۰ به آدرس خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ مراجعه کنند.

گالری طراحان آزاد آثار ساغر دئیری را با نام «در غروب آفتاب سرزمین پدری‌ام را با تو قسمت می‌کنم!» از ۱۸ تا۲۳ مهر نمایش می‌دهد. این نمایشگاه هر روز بجز پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵ برپاست.

نگارخانه سین نمایشگاه عکس‌های علی سعادتمند با نام «سادومازو» را هجدهم مهر ماه افتتاح می‌کند. این نمایشگاه که تا ۲۸ مهر ادامه دارد، هر روز بجز پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در آدرس شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، کوچه‌ دوازدهم، پلاک ۱۶ برپاست.

گالری جرجانی از هجدهم مهر پذیرای نقاشی‌های وجید امینی است. این نمایشگاه تا ۲۸ مهر هر روز به جز شنبه از ساعت ۱۶. ۳۰تا ۲۰. ۳۰ برپاست. گالری جرجانی در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ ۱ واقع است.

گالری گلستان آثارنقاشی آمین محمدی را از ۱۸ تا ۲۳ مهر نمایش می‌دهد. علاقه‌مندان به دیدن این آثار هر روز ‌جز پنجشنبه از ساعت ۱۶تا ۲۰ می‌توانند به آدرس خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ مراجعه کنند.

گالری سیحون نمایشگاه گروهی مجسمه با نام «جواهر در مقام مجسمه» را هجدهم مهر افتاح می‌کند. در این نمایشگاه که تا سی‌ام مهر ادامه دارد، آثاری از فریش البرزکوه، علی موسوی‌زاده و امیر موسوی‌زاده نمایش داده می‌شود. مجسمه‌های پوشیدنی هر روز به جز دوشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در آدرس خیابان وزرا‌، کوچه چهارم، شماره ۱۱ در معرض دید علاقه‌مندان هستند.

گالری شماره شش از ۱۸ تا ۲۸ مهر عکس‌های محمدرضا میرزایی را نمایش می‌دهد. این گالری هر روز بجز پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا۲۰ در آدرس خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک ۲، طبقه همکف پذیرای علاقه‌مندان است.

‌نگارخانه مهروا نمایشگاه «اتاق تاریک» را هجدهم مهر افتتاح می‌کند. در این نمایشگاه آثار طراحی – نقاشی و حجم مهرداد جعفری تا ۲۸ مهر نمایش داده می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز بجز پنجشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به آدرس خیابان کریم خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره ۳۸ مراجعه کنند.

گالری آتبین عکس‌های محمدرضا راشد با نام «پاز» را از هجدهم مهر ماه نمایش می‌دهد. این نمایشگاه که تا ۲۹ مهرماه ادامه دارد، هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است. گالری آتبین در آدرس خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ واقع است.

نگارخانه شیلا نیز هجدهم مهرماه نمایشگاه گروهی نقاشی با نام «نقشی بزرگ بر دیوارهای کوچک» را افتتاح می‌کند. در این نمایشگاه که تا دوم آبان ادامه دارد، آثار هنرمندانی مانند داریوش حسینی، رضا حدادی، مهرداد خطایی، کامبیز درمبخش، حسینعلی ذابحی، علی ذاکری، ترانه صادقیان، بهنام کامرانی، پری‌یوش گنجی، فرح ابوالقاسم، وحید چمانی، رضا هدایت و... نمایش داده می‌شود. این نمایشگاه هر روز به جز شنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در خیابان‌ ولیعصر‌، بالا‌تر از خیابان‌ طالقانی‌، کوچه‌ گیلان‌، پلاک ۲‌، واحد‍۱ برقرار است.

گالری افرند آثار نقاشی چهره امیر شلمانی را از ۱۸ تا ۲۵ مهر نمایش می‌دهد. علاقه‌مندان برای دیدن این آثار هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به آدرس بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان نوزدهم (جلال حسینی)، پس از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸ مراجعه کنند.

نگارخانه آرته از هجدهم مهر، میزبان عکس‌های علی بابایی‌زاد با نام «شعبده‌باز سیرک» خواهد بود. در این نمایشگاه که تا ۲۸ مهر ادامه دارد، عکس‌هایی برگرفته از دقایق اتاق مشاوره نمایش داده می‌شود. این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، پلاک ۳ برپاست.

گالری کارگاه هنر آثار طراحی و مجسمه رکن‌الدین شهابی را از ۱۸ تا ۲۳ مهر نمایش می‌دهد. کارگاه هنر هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در آدرس پاسداران، خیابان شهید‌کشوری، خیابان فرخی‌یزدی، کوچه شهید طاهری‌شرقی، بن‌بست یاس، پلاک ۲ پذیرای علاقه‌مندان است.

گالری شکوه نیز جمعه هجدهم مهرماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشیخط «ما‌‌ همان جمع پراکنده» می‌شود. در این نمایشگاه نقاشی خط‌هایی از حسین خوشرفتار، مجید شاکری، نوید جهوانی و علی رئوف به نمایش گذاشته می‌شوند. این نمایشگاه تا ۲۳ مهرماه در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به غیر از پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار بازدید کنند.

گالری نگاه از پنجشنبه دهم مهر نمایشگاه انفرادی نقاشی «اوژن شیر اوژن» را افتتاح کرد و این نمایشگاه تا ۲۹ مهر ماه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خ شکوفه، خ نگار، کوچه گلزار، پلاک ۳۲ پذیرای بازدیدکندگان خواهد بود.

گالری آبی از ۱۱ تا ۳۰ مهر نمایشگاه گروهی طراحی، نقاشی، مجسمه و کلاژ از نوزده هنرمند را میزبانی می‌کند. گالری آبی در خیابان دولت، دیباجی جنوبی، روبه‌روی پارک ارغوان، کوچه مژگان، پلاک۴۱ واقع شده است.

گالری والی از ۱۱ تا ۲۲مهر نمایشگاه نقاشی‌های سپیده نژادستاری را با نام «کابوس شاردن» میزبانی می‌کند. گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲‌ است.

گالری شهر کتاب‌ فرشته نمایشگاه عکس‌های لیلا جوینده با نا‌م «پنج دقیقه مانده به دیروز» و در نمایشگاهی دیگر مجسمه‌های پگاه صبحی با نام «دیوهای خاکستری» را برگزار کرده است. این دو نمایشگاه تا ۲۵ مهر ادامه خواهند داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به آدرس میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصودبیک)، پلاک ۳۲، نگارخانهٔ شهرکتاب فرشته مراجعه کنند.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار