بازدید 50895
هنر ایرانی در لس‌آنجلس هم‌صدا با دغدغه‌های ایرانیان

یک ایرانی‌ در حال خنثی کردن بمب هسته‌ای در خاک آمریکا

آیا این پیام که نخستین پیام غیرسیاسیون نیست، ولی می‌توان متفاوت‌ترین پیام هنری تا به امروز‌ لقبش داد، با سلسله پیام‌های دیگری همراه خواهد شد و این مجموعه اثرگذاری ویژه در تغییر نگاه جهانی نسبت به ایران خواهد داشت؟
کد خبر: ۳۵۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۸ 22 October 2013
صبا علیزاده فرزند استاد حسین علیزاده و از موسیقی‌دانان جوان و توانمند ایرانی، چهارشنبه این هفته در گالری سیحون لس‌آنجلس در قالب یک پرفورمنس، پیامی متفاوت درباره ایران ‌خواهد‌ فرستاد؛ پیامی که همصدا با دغدغه‌های ایرانیان می‌تواند نقطه‌ای بر آغاز فعالیت‌های هنری در راستای وسعت بخشی به بازتاب این پیام باشد.

به گزارش «تابناک»، سعی برای فرستادن پیام صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های ایران و رد آنچه به نام تلاش ایران برای تولید بمب اتم به ایران اتهام زده می‌شود، در ماه‌هایی که تلاش‌های متفاوتی برای پایان این غائله درگرفته، رویدادی است که در همه حوزه‌ها از ادبیات تا هنر در قالب‌های گوناگون یا تحقق یافته و یا در حال شکل‌گیری است.

صبا فارغ‌التحصیل مقطع کار‌شناسی از رشتهٔ موسیقی اکسپریمنتال از انستیتوی هنر کالیفرنیا است. او ‌مدرک لیسانس در رشتهٔ عکاسی‌ از دانشگاه آزاد دارد و فعالیت هنری صبا به چند بخش تقسیم می‌شود: عکاسی‌، نوازندگی کمانچه و آهنگسازی الکترو اکوستیک. وی همچنین در کارهای اکسپریمنتال خود المان‌های درماتیک نیز اضافه می‌کند.

فیلم: خنثی سازی بمب هسته‌ای توسط فرزند استاد علیزاده در آمریکا

در رخدادی جالب و متفاوت در وست هالیوود لس‌آنجلس و در قالبی متفاوت از سوی این فرزند استاد حسین علیزاده لس‌آنجلس این پیام را ‌خواهیم دید.

صبا علیزاده، ساعت هشت شب، سی‌ام اکتبر مصادف با هشتم آبان، ‌پرفورمنس «یک ایرانی‌ در حال خنثی کردن بمب هسته‌ای در خاک ایالات متحده آمریکا» در گالری سیحون آمریکا را اجرا خواهد کرد تا این بار شاهد هنرنمایی‌اش در قالبی به جز موسیقی‌های مرسومی که از او سراغ داریم، باشیم.

علیزاده مبدّل به لباس ضدّ شیمیایی همراه با ماسک، اقدام به خنثی کردن یک بمب فرضی‌ می‌کند. در این قطعه خنثی کردن بمب جای خود را به سر هم کردن یک ساز الکترونیک می‌دهد. پس از سر هم کردن این ساز که حساس به نور است، این نوازنده آن را می‌نوازد..

فیلم: خنثی سازی بمب هسته‌ای توسط فرزند استاد علیزاده در آمریکا

از میان سرو صدا‌هایی‌ که از این مدار الکترونیک در حین نواختن به گوش می‌رسد، می‌‌توان سرود ملی آمریکا را شنید تا در واقع علیزاده در قالب سفیر صلح ظاهر شده و سعی‌ در دادن این پیام با لحنی طنز هرچند تلخ دارد؛ طنزی که اگر وسعش بیش از این باشد، تصمیم‌گیران ارشد سیاسی آمریکایی را وا‌خواهد داشت تا با انعطاف عمل با ایرانیان مواجه شوند و حداقل از تحریم‌هایی بگذرند که برخی ادعای غربی‌ها، بیشترین آسیبش متوجه مردم ایران و به ویژه طبقه‌های در معرض آسیب چون بیماران می‌شود.

آیا می‌توان این پیام را که نخستین پیام غیرسیاسیون نیست اما متفاوت‌ترین پیام هنری تا به امروز می‌توان لقبش داد، با سلسله پیام‌های دیگری همراه خواهد شد و این مجموعه اثرگذاری ویژه در تغییر نگاه جهانی نسبت به ایران خواهد داشت؟

صبا علیزاده پیش از این قطعاتی درباره سونامی ژاپن نیز اجرا کرده بود که در قالب اصواتی که شاید چندان خوشایند نبود، آنچه با تسونامی بر سر مردم این کشور آمده بود را پیش روی مخاطب می‌آورد؛ قطعه‌ای که ویدئوی آن نیز منتشر شده بود. حال ویدئویی درباره تلاش تازه علیزاده جوان را در «تابناک» ببینید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۲۷
درود بر هنرمندان ارجمند سرزمینم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
اینایی که منفی دادن حتما از عوامل موساد و اسرائیل هستند که با تقویت موقعیت ایران از جنبه صلح دوستی مخالف هستند !!!
با صبا و نيما ( بردار ايشون) همكلاسي بودم ....واقعا خرسندم و افتخار مي كنم به وطني كه اين چنين جواناني دارد..
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
یعنی هم اینهائی که مثب زدن همکلاسی اونها بودن عجب کلاس شلوغی ؟
داش حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
ایرانی جان فکر کنم چند دقیقه دیگه یه مدرسه میشن.
نميتونم بفهمم "درورد به هنرمندان ارجمند سرزمين كشورم" چرا بايد منفي بگيره!!!!!!!!
پاسخ ها
حاج محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
بعضيا ميخوان اذيت كنن عزيزم شوخي ميكنن ناراحت نشو
ضمن تشكر از اين برادر ارزشمند ترجيح مى دادم ايشان را در حال خنثى سازى اثرات نشت مواد راديو اكتيو در يك نيروگاه هسته اى امريكا يا مشابه ان مى ديدم تا بهانه دستيابى ايران به فن اورى بمب هسته اى از دست دشمنان بهانه جوى ايران گرفته شود 
فوق العاده است.صبا نشون میده که اسباب مبارزه با دشمن فقط تفنگ و شعار نیست بلکه با موسیقی و شعر و ادب و هنر میشه هرچه دشمن رشته کرده رو پنبه کرد.
تابي جان با ios نميشه فيلمهايي كه ميزاري رو ديد ، ممنون ميشيم درستش كني
اميدوارم ك اين حركت باعث بشه كه آمريكايي ها به خودشون بيان و پيام صلح ملت ايران رو درك كنن. خسته نباشي دلاور با غيرات
درود برتو ای انسان صلح طلب
هنگامی که به افق آینده می نگریم و راه های بیشمار فراروی مان ،خود را چقدر کم کار ،ضعیف وجاهل به مصالح مان می بینیم.
دورد بر این هنرمند ایرانی که برای کشورش هنرنمایی می کند
باید قدر هنر وهنر مند را بدانیم واگاه باشیم که دهها سخنرانی مدعیان و سرمقالات تکراری ... یک دهم یک اثر هنری هوشمندانه در جهان تاثیر ندارد به جای اتهام زدن به هنرمندان کشورمان باید قدرشناسشان باشیم
یک زمانی توی جبهه ها جوانان ما اسم ایران و رشادت ایرانی رو بر سر زبان جهانیان انداختند حالا همین جوانها عزیز ما دارند با زبان علم و هنر اینکار رو میکنند
کم کم دارم به معنای پیچ تاریخی انقلاب که رهبر معظم فرمودند میرسم
دم همه ایرانی ها گرم
شهدا رو از یاد نبریم که همه چیزمون مدیون آنهاست
درود به شرف صبا و همه هموطنان عزیزم که عاشق وطن و مردم این سرزمین هستند.
راست میگه:)
آفرین
بسیار جالب خواهد بود احسنت و احسنت...
بیایید با زبانهای مختلف و با ایده های جدید فضای مجازی را پر از صدای تمدن و صلح ایرانیان کنیم.
درود برپدري كه همچين فرزندي تحويل جامعه داده
درود بر شما هنرمند گرامی که فرهنگ و هنر ایرانی را به جهانیان می نمایی و پیام صلح و دوستی که ذات ایرانیان است را به روشی درخور می رسانی درود بی پایان بر تو پیروز باشی
خدا عمرش بدهد بشریت باید قدر این انسان هنرمند شریف را بداند .که جلوی یک انفجار اتمی را گرفت
نتانياهو و بندر بن سلطان نگاه كنند سكته مي زنند
خشک چوب وخشک سیم و خشک پوست
از کجا می آید این آوای دوست
ایرانیها عادت دارن که با کوچکترین حرکت ذوق زده بشن و با کوچکترین حرکت دلگیر. صدها مورد منفی علیه ایران تا بحال ساخته شده و حالا با این فیلم همه "امیدوارن" که نگاه آمریکا و آمریکایی و دنیا و غیره نسبت به ایران تغییر کنه! عزیزم با یک فیلم کوچیک دیدگاه هیچ کس تغییر نمیکنه. با تغییر در سیاستهای کشور و برای چند سال باید تلاش کرد تابتونیم دیدگاه ها خیلی ها رو تغییر بدیم.
من نمی دونم نظراتم چه چیزی دارن که سانسورچی های تابناک امان نمی دن بهش. نه توهینی نه تهمتی نه حرف رکیکی فقط اظهار نظر بوده.
علیزاده مبدّل به لباس ضدّ شیمیایی ؟!!!

تابناک دلبندم

علیزاده ملبّس به لباس ضدّ شیمیایی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی