بازدید 19595
۴
«پنجمعه» با «تابناک»

از تارِ حسین علیزاده تا برپایی نمایشگاه برای رئیس جمهور بعدی!+فیلم

این هفته اما نوبت به شنیدن صدای ساز «حسین علیزاده» است که برخلاف اغلب ایام معاصر، «تار» می‌نوازد و البته همان گونه که انتظار می‌رود این استاد چیره دست موسیقی سنتی ایرانی، شکوه موسیقی ایرانی را در نواختنش نمایان سازد. علیزاده جزو مفاخر موسیقی ایران زمین است و ای کاش قدرش را بیش از این می‌دانستیم.
کد خبر: ۳۲۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷ 13 June 2013
بسته «پنجمعه» این هفته با انتخابات ریاست ‌جمهوری یازدهم مصادف شده و طبیعتاً نباید انتظار داشته باشید این هفته شاهد اتفاقات ویژه‌ای در حوزه فرهنگ باشید، چرا که این آخر هفته نه فرهنگ که در سایر حوزه‌ها نیز اتفاقات خاص و ویژه‌ای کلید نمی‌خورد و اکثر برنامه‌ها استمرار اتفاقات آغاز شده در هفته‌های پیشین است اما در عین حال می‌توان علاوه بر رای دادن، روز جمعه وقت‌تان را با برنامه‌های دیگری پر کنید.

به گزارش «تابناک»، جمعه 24 خردادماه همزمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز می‌توان ضمن فکر کردن به گزینه اصلح، برای سایر اوقات این روز تعطیل نیز برنامه داشت و البته از عصر امروز نیز غافل نشوید. هفته‌ای که سپری شد نیز تحت تاثیر این اتفاق مهم بود؛ اتفاقی که حوزه فرهنگ را نیز برای چهار سال پیش رو می‌تواند به شدت تحت تاثیر قرار دهد و حداقل تجربه چهار سال اخیر به واضح ترین شکل ممکن، این واقعیت را به اهالی فرهنگ ثابت کرده است.

هرچند تصور می‌شد به واسطه اتفاقات چهار سال پیش، در این دوره شاهد رفتار محتاطانه اهالی فرهنگ باشیم و بیانیه‌های حمایت از کاندیداها به حداقل ممکن برسد اما در روزهای اخیر گروهی از اهالی فرهنگ به حمایت از برخی کاندیداها پرداختند و فضای فرهنگی کشور نیز تا حدودی به فضای سیاسی گره خورد.

در عین حال هنرمندان نقاش، سفالگر و مجسمه‌ساز و همچنین خانه موسیقی در نامه‌های سرگشاده خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری ضمن طرح مشکلات و دغدغه‌هایشان، مطالبات خود از رئیس جمهور آینده را مطرح کردند که حرکتی جالب و قابل توجه بود. مباحثی همچون سانسور، کاهش حضور سیاسیون در عرصه‌ سیاست‌گذری برای فرهنگ و هنر، کاهش بروکراسی سنگین اداری برای اخذ مجوز فعالیت‌های فرهنگی و همچنین درآمد و توان مالی هنرمندان از مهم ترین مسائل مطرح شده در این دو موضع گیری است.

همچنین این هفته خبر رسید که قرار است آثاری از کمال‌الملک و شاگردان مطرحش را که جمع‌آوری کرده‌ و در باغ نگارستان در موزه‌ای با عنوان مکتب کمال‌الملک روی دیوار برده شود. در این موزه آثار کمال الملک به همراه بیش از 100 اثر از دو نسل از شاگردان کمال الملک ( شاگردان مستقیم استاد و شاگردان نسل دوم هنرستان کمال الملک) به نمایش در خواهد آمد.

«تارنوازی» منحصربه فرد حسین علیزاده را تماشا کنید + فیلم

در این موزه آثاری از هنرمندانی چون ابوالحسن صدیقی، جعفر پتگر، علی اکبر صنعتی، عباس کاتوزیان، هادی تجویدی، اسماعیل آشتیانی، جمشید امینی، و..... به نمایش در خواهد آمد. همچنین در این موزه اسناد،عکس‌ها، احكام و دست‌نوشته‌های مدرسه صنایع مستظرفه، نیز در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

این هفته همچنین، مقدمه برگزاری حراجهای متعدد است و از مهم ترین این حراج‌ها، دو تابلوی معروف «پابلو پیکاسو» است که به زودی در حراجی «ساتبی» توسط نوه‌اش چکش حراج می‌خورد. «مارینا»، کوچکترین نوه «پابلو پیکاسو» تصمیم دارد دو تابلوی نقاشی پدربزرگش را در حراجی «ساتبی» به فروش بگذارد.

به گزارش "الیوم السابع"، مارینا دو تابلوی «طبیعت بی‌جان» و «زن نشسته» را به ترتیب به قیمت‌های 1 و 1.5 میلیون یورو قیمت‌گذاری کرده است. در این حراجی قرار است مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و مجسمه‌های «دوبوفیه» از جمله تابلوی «یک تکه گوشت» که در سال 1949 ترسیم شده است، عرضه شود. علاوه‌بر این، آثار هنری «بلسیکا» در حدود 5 تا 7 میلیون یورو در کنار آثار نقاشانی چون «کالویر» و «هارتونژ» چکش حراجی می‌خورد.


از آرنوفسکی تا تارکوفسکی

مسئولان اکران وزارت ارشاد بالاخره فیلم‌های روی پرده سینماها را تغییر دادند و از صبح چهارشنبه 22 خردادماه، «خودزنی» به کارگردانی احمد کاوری، «زبان مادری» به کارگردانی قربان محمد پور و «بی تابی بیتا» به کارگردانی مهرداد فرید اکران شدند اما اتفاق خاصی در سینماها رخ نداد، چرا که اساسا این فیلم‌ها به زعم بسیاری از سینماروها تله فیلم هستند و ما نیز توصیه‌ای برای خرید بلیت این سه فیلم و تماشایش به خصوص در روزهای گرانی نداریم.

به نظر می‌رسد گرمی تنور اکران از هفته آینده با «گذشته» ساخته تازه «اصغر فرهادی» به سینماهای ایران بازگردد و پس از آن نیز کارگردان رغبت بیشتری برای اکران فیلم‌هایشان داشته باشند و در واقع فیلم‌هایی که هم اکنون روی پرده رفته‌اند و خیلی زود کف فروش را از دست خواهند داد و از پرده پایین کشیده می‌شوند، کارکرد دوران گذار از مقطعی دارند که تهیه کنندگان و کارگردان حاضر نیستند فیلم‌هایشان را اکران کنند و آثارشان در بی‌خبری تلف شود.

«تارنوازی» منحصربه فرد حسین علیزاده را تماشا کنید + فیلم

با این حال این هفته نیز می‌توانید این جمعه خبر «سمپسون» اثر دیوید سیلورمین را در سینما فرهنگ تماشا کنید و البته فیلم‌های این هفته سینما فرهنگ از چشمه دارن آرنوفسکی تا آینه آندره‌یی تارکوفسکی گسترده شده و می‌توانید از این فرصت در روزهایی که سینماهای مختلف مشغول اکران فیلم‌های کم مایه هستند، بهره برداری کنید.

اما فیلم این هفته بخشِ «سی دقیقه» تابناک، «به سوی سفیدی / Into the White» است؛ فیلمی که اگر فرصت رفتن به سینماها یا انگیزه لازم را ندارید، می‌‌توانید در روز جمعه پیش رو در تابناک تماشا کنید.


از محمد اصفهانی تا همایون شجریان

پیش از هر خبر و پیشنهاد موسیقیایی باید نوید برگزاری دو کنسرت جدی را پس از رکورد جدی این بخش در ماه‌های اخیر داد. محمد اصفهانی خواننده موسیقی پاپ کشورمان که چند سالی است کنسرتی برگزار نکرده است، به زودی در تهران روی صحنه خواهد رفت. اصفهانی قصد دارد پس از چند سال دوری از صحنه برای هواداران خود کنسرتی برگزار کرده و در آن چند قطعه جدید هم اجرا کند. تاکنون اطلاعات دقیقی درباره این کنسرت منتشر نشده و به زودی جزئیات بیشتری درباره آن منتشر خواهد کرد.

«تارنوازی» منحصربه فرد حسین علیزاده را تماشا کنید + فیلم

همچنین کنسرت همایون شجریان خواننده موسیقی سنتی کشورمان هم در روزهای پنجشنبه و جمعه 20 و 21 تیرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود؛ کنسرتی که به نظر می‌رسد بلیتش به بازار سیاه و قیمت‌های نجومی برسد و البته درباره اصفهانی نیز میتوان چنین پیش بینی داشت.

«شاعر آینه‌ها» عنوان یک آلبوم جدید موسیقی است که با اشعاری از بیدل دهلوی به بازار موسیقی رسیده است. این آلبوم که بسیاری از خصوصیات موسیقی کلاسیک دستگاهی را برخوردار است با آهنگسازی محمدرضا فیاض همراه شده و علیرضا ابلقی خواننده اثر معرفی شده است. دستگاه نوا و گوشه‌هایش، آواز و جواب آواز، تصنیف، چهارمضراب، بافت تقریبا تک‌صدایی و... بخشی از این آلبوم را تشکیل می‌دهد اما از چند منظر هم از یک کار صددرصد کلاسیک فاصله می‌گیرد.

در مقدمه این آلبوم آمده است: «در تراز بحث از فرم کل کار که شاید الگوی متعارف آرامش، اوج و فرود موسیقی دستگاهی را وارونه ساخته به جای آن الگوی اوج حضیض، «اوج» را برمی‌گزیند. موضوعی که به‌جز در چیدمان ابیات انتخاب‌شده، در دینامیسم موسیقی، در انتخاب تنداها، در نحوه ی ملودی پردازی ها و در نوع لحن و بیان هم تا حدی منعکس شده است.»

محمدرضا ابراهیمی(تار، بم‌تار، سه‌تار)، طینوش بهرامی(تار و سه‌تار)، فرید مظفرزاده(بم‌تار)، محمدرضا فیاض(سنتور)، سعید کامجو٬ عطا فیض‌آبادی(کمانچه)، شهاب فیاض(نی) و مهرداد اعرابی(تمبک) در این اثر هنرنمایی کرده‌اند. «شاعر آینه‌ها» را موسسه «ماهور» منتشر کرده است.

همچنین برنامه مستند "از درآمد تا فرود" که در حوزه مسایل موسیقایی کشور از شبکه مستند روی آنتن می‌رود در برنامه این هفته خود به وضعیت اجرای کنسرت ها می‌پردازد. در این برنامه که پنجشنبه و جمعه  23 و 24 خرداد روی آنتن می‌رود مسایلی درباره برگزاری کنسرت، کپی رایت، مسایل اقتصادی موسیقی، نبود سالن‌های مناسب اجرا، روند اداری دریافت مجوزهای مختلف برگزاری کنسرت و نبود تعریف درستی از وظایف برنامه‌ریز کنسرت مورد توجه قرار می‌گیرد.

کیفیت پایین و قیمت بالای بلیت، گرایش مخاطبان و حتی اهالی موسیقی به اجرای کنسرت در کشورهای همسایه از دیگر مباحثی است که در این برنامه تلویزیونی مورد بررسی قرار می‌گیرد. مشکلات و راهکارهای موجود در این حوزه از دیدگاه تورج شعبان‌خانی، ناصر رحیمی، محمدحسین توتونیان و خوانندگانی چون حسن همایون فال، رضا یزدانی، مانی رهنما، بهنام صفوی، شهرام شکوهی، علیرضا وکیلی منش، غلامرضا رضایی، پویا سرایی، بهرنگ تنکابنی، سلمان سالک و علی جعفری پویان این هفته در برنامه "از درآمد تا فرود" تحلیل و بررسی می‌شود.

«تارنوازی» منحصربه فرد حسین علیزاده را تماشا کنید + فیلم

این هفته اما نوبت به شنیدن صدای ساز «حسین علیزاده» است که برخلاف اغلب ایام معاصر، «تار» می‌نوازد و البته همان گونه که انتظار می‌رود این استاد چیره دست موسیقی سنتی ایرانی، شکوه موسیقی ایرانی را در نواختنش نمایان سازد. علیزاده جزو مفاخر موسیقی ایران زمین است و ای کاش قدرش را بیش از این می‌دانستیم.


آغاز عمر یک سالن نمایش با اجرای بهاره رهنما

با آغاز اجرای نمایش "چشم‌هایی که مال توست" به کارگردانی نسیم ادبی و نوشته و بازی بهاره رهنما تماشاخانه باروک فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد. شاهین اسلامی مدیر تماشاخانه و گالری باروک درباره افتتاح این مرکز فرهنگی- هنری گفته است: تماشاخانه باروک از شنبه 25 خردادماه با اجرای نمایش "چشم هایی که مال توست" به کارگردانی نسیم ادبی و نوشته و بازی بهاره رهنما به صورت رسمی آغاز به کار می کند. اجرای شنبه این نمایش اختصاص به هنرمندان دارد و از برخی چهره های هنری و فرهنگی برای حضور دعوت شده است.

نام گالری باروک با میزبانی مراسم جشن تولد زنده‌یاد حمید سمندریان که 28 اردیبهشت ماه با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر و سینما برگزار شد، به میان آمد. نمایش "چشم‌هایی كه مال توست" سال گذشته در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت و چندی پیش نیز در فرهنگسرای نیاوران برای کمک به زلزله زدگان بوشهر نمایشنامه‌خوانی و با استقبال علاقمندان روبرو شد.

همچنین نمایش «آدم برفی» کاری از امیر مهندسیان در تماشاخانه پارین اجرای خود را آغاز کرد. این نمایش که تا 31 خردادماه هر روز ساعت 17 و شنبه ها ساعت 18 اجرا خواهد داشت، بر اساس داستان کوتاهی از اسلاومیر مروژک نگاشته شده داستان زندگی یک پدر و پسر را روایت می‌کند. پسر با ساختن یک ادم برفی در روز کریسمس باعث جنگ و بهم ریختن کل کشور می‌شود.

«تارنوازی» منحصربه فرد حسین علیزاده را تماشا کنید + فیلم

نمایش «رابینسون کروزوئه» بر اساس متنی از حمیدرضا نعیمی و با طراحی و کارگردانی میلاد نیک‌آبادی نیز از سه‌شنبه 28 خردادماه در تالار قشقایی - مجموعه تئاترشهر اجرا خواهد داشت. در این نمایش که ساعت 19:30 هر روز روی صحنه می رود، بهرام افشاری، مجید نوروزی، علی حسین‌زاده، احمد محمد‌جواهری و مهرداد خانی به نقش آفرینی می پردازند. همچنین شبنم موتابی در مقام دستیار کارگردان و برنامه ریز، نورالدین حیدری ماهر به عنوان مدیر تولید، یوسف رستمی به عنوان مدیر اجرا و هماهنگی، سعید تهرانی سازنده موسیقی، میلاد نیک آبادی طراح صحنه، گلنار اکبری و فاطمه مولایی طراح و دستیار طراح لباس در این نمایش نقش آفرینی میکنند.

اگر طالب نمایش «روایت‌هایی ساده از زندگی روزمره» نوشته شهرام کرمی به کارگردانی علیرضا دری هستید نیز تنها تا روز جمعه فرصت دارید چرا که اجرایی پایانی، ظاهراً همین جمعه جاری ۲۴ خردادماه در تماشاخانه پارین خواهد بود. تماشاخانه پارین در خیابان ولی عصر، بعد از پارک وی، خیابان شهید فلاحی(زعفرانیه)، نبش خیابان بغدادی، موزه زمان واقع شده است.

در کنار اینها و از آثار جدی تر می‌توان به آغاز اجرای نمایش «اینجا کجاست؟» از 19 خرداد با بازی ریما رامین‌فر در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اشاره داشت. در این اثر نمایشی نوشته نغمه ثمینی که به کارگردانی شیوا مسعودی روی صحنه رفته، ریما رامین‌فر به عنوان بازیگر حضور دارد. ضمن اینکه ایمان یزدی، دستیار کارگردان، سعید حسنلو طراح صحنه، محمد قدس مدیر تولید و حسین ذوفی طراح ویدئو و تکنیک عوامل اجرایی این اثر نمایشی را تشکیل می‌دهند. نمایش «اینجا کجاست؟» از تاریخ یاد شده ساعت 19 به مدت زمان 75 دقیقه در تالار سایه میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.


جشنواره‌ای که تا برای رئیس جمهور بعدی در مجلس برپا می‌شود!

این هفته در اتفاقی مهم، مراسم بزرگداشت افشین بختیار عکاس و مؤلف کتاب‌های هنری 28 خردادماه در نگارخانه آبی برگزار می‌شود. افشین بختیار متولد فروردین 1329 است و بیش از 40 سال از عمر خود را صرف دیدن و عکاسی از مناظر مختلف ایران کرده است.  بختیار حدود 62 جلد کتاب به صورت انفرادی و یا مشترک با دیگر عکاسان به چاپ رسانده است. وی نمایشگاه‌های متعددی در ایران و خارج از ایران برگزار کرده و دارای مدرک درجه یک هنری است. او دارای سوابق درخشانی در زمینه داوری بوده و عکاس مورد تایید یونسکو در ایران است.  علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه در زمان یاد شده از ساعت 17 به آدرس میدان امام حسین، خیابان 17 شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام، فرهنگسرای امید مراجعه کنند.

اما در بخش گالری‌ها، انجمن هنرمندان نقاش ایران، نمایشگاه دوره‌ای با عنوان «زنان نقاش ایران» را برگزار کرده که هدف از برپایی این نمایشگاه، بازشناسی هر چه بیشتر آثار نقاشان زن در ایران است. این نمایشگاه که از 19 خرداد آغاز شده تا 30 خردادماه در خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت) باغ هنر برپا است.

گالری آران نیز «دشت بدون آهو» را از روز جمعه 24 خردادماه میزبانی می‌کند. در این نمایشگاه آثار نقاشی محمد اسکندری روی دیوار می‏‌رود که شامل 11 اثر در ابعاد مختلف است.  نمایشگاه نقاشی «دشت بدون آهو» از 24 خرداد تا 11 تیر در گالری آران به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 برپاست.

گالری آران در تازه‌ترین نمایشگاه خود روز جمعه 24 خردادماه به استقبال نمایشگاهی از آثار بهنام کامرانی می‌رود که با عنوان «دون کیشوت» برپا می‌شود و آثاری در زمینه‎های چیدمان، نقاشی، حجم و اینستالیشن، ویدئوآرت و هنرهای دیجیتالی را به نمایش می‌گذارد.  این نمایشگاه که عنوانی با مضمون فرا مرزی را بر خود دارد شامل آثاری از 6 هنرمند ایرانی است که آثارشان را با موضوع دون کیشوت به این نمایشگاه ارائه کرده‌اند. بهنام کامرانی نیز یک ویدئوآرت و یک تابلو نقاشی را در این نمایشگاه ارائه خواهد کرد.  نمایشگاه «دون کیشوت» روز جمعه 24 خرداد در گالری آن افتتاح می‎شود و به مدت دو هفته در گالری آن به نشانی میدان شیخ بهایی-ابتدای خیابان سئول - پلاک40- طبقه همکف برپاست.

مینو امامی در مجموعه تازه‌ای از نقاشی‌هایش که از جمعه 24 خردادماه در گالری گلستان افتتاح می شود و تا 29 خردادماه استمرار دارد، به جنگ تحمیلی پرداخته است. آثار او شامل دست و پاهایی است که در یک پس زمینه تیره نقاشی شده و به نظر مصنوعی می رسد.  امامی در این نمایشگاه 27 تابلو نقاشی به نمایش می گذارد که به اثرات ناشی از جنگ تحمیلی اشاره دارد. مینو امامی مجموعه ای از آثارش را با عنوان «آثار منتخب مینو امامی» از سوی انتشارات لک لک منتشر کرده است که این کتاب در دوازدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است.

«زیست خانه» نیز عنوان نمایشگاهی از آثار نقاشی گروهی 11 نفره از هنرجویان بهنام کامرانی است که روز جمعه 14در گالری شیرین گشایش خواهد یافت.  در این نمایشگاه مجموعه آثار ستاره حسینی ، لیلا رفاهی ، فاطمه دولت آبادی ، زهرا سلیمانی ، عصمت علیزاده ، مهروژ محمودی ، ژیلا کبودوند ، پریسا کبودوند، پریسا پور ملک آرا ،اشکان زهرائی و فرید امین الاسلام به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه تا پنجم تیرماه برای بازدید عموم باز خواهد بود و جلسه پرسش و پاسخ درباره رابطه هنر و نقد مسائل زیست محیطی در روز پنج شنبه 30 خرداد ماه ساعت 6 بعدازظهر در گالری شیرین برگزار خواهد شد.  علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه و شرکت در جلسه پرسش و پاسخ می توانند به گالری شیرین به نشانی خیابان ولنجک کوچه هجدهم شماره 9 مراجعه کنند.

گالری شکوه جمعه 24 خردادماه پذیرای آثار نقاشی غلامرضا فیروزی است.  این آثار که برخوردی آزادانه با خط را به تصویر کشیده است،‌ شامل 37 اثر با تکنیک‌های متفاوت اکرلیک، رنگ روغن و آب مرکب بر روی بوم است.  شعرهای مولانا، حافظ و سهراب سپهری الهام‌بخش آثار وی هستند و تنوع رنگی و بهره گیری از رنگ هایی که به آثار حالت عرفانی می بخشند از ویژگی های آثار فیروزی در این نمایشگاه است. او از رنگ هایی آبی، سبز، زرد که بیشتر در کاشیکاری‌ها دیده می شوند بهره گرفته است.  این نمایشگاه تا 28 خرداد ماه در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو،خیابان شهید سلیمی ،کوچه امیر نوری ، پلاک 19دایر است و علاقه‌مندان می توانند همه روزه از ساعت 4 تا 8 عصر از این آثار دیدن کنند.

نمایشگاه «آرمان گرایی و نقاشی» با نمایش مجموعه‌ای از نقاشی های نصرت الله مسلمیان تا پایان خرداد بر روی دیوار گالری بوم خواهد بود.  گالری بوم در حالی میزبان این نمایشگاه شده است که نصرت الله مسلمیان  پس از 4 سال، تعداد 21 اثر را در نمایشگاه انفرادی «آرمان گرایی و نقاشی» در معرض تماشای عموم قرار داده است. مسلمیان در این مجموعه مولفه های اصلی آثارش در 20 سال گذشته را ادامه و گسترش داده است. نقاشی‌های مسلمیان از مهم‌ترین آثار هنر معاصر ایران به حساب آمده و او همواره در دوره‌های کاری خویش به دغدغه های اجتماعی و تجربه زیسته اهمیت داده است. این گالری را در خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک 11 مراجعه و همه روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت 17 تا 20 می‌توانید مورد بازدید قرار دهید.

نمایشگاه «شناگران بی نشان» با هنرمندی نوشین غفاریان از 20 تا 29 خرداد در فرهنگسرای ارسباران برپاست.  شناگران بی نشان شامل 8 اثر با موضوع غوطه ور شدن بین حوزه های متضاد مانند فضاهای شناخته شده و ناشناخته، فضاهای باز و بسته ،فضاهای تاریک و روشن و .... است.  علاقه‌مندان به منظور بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگ سرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

گالری‌های موزه هنرهای معاصر تهران نیز این روزها در اختیار نمایشگاهی از آثار هنرمندان نقاش حوزه هنری است که عملکرد سه ساله خود را در این موزه به نمایش گذاشته‌اند.  این نمایشگاه ماحصل فعالیت سه ساله مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از سال 89 تا 91 است و 378 اثر از هنرمندان حوزه هنری را در شاخه‌های نقاشی،‌کاریکاتور، گرافیک، مجسمه سازی،‌تذهیب و تصویرسازی را دربرمی‌گیرد که تا 6 تیرماه برپاست.

همچنین در اتفاقی جالب قرار است جشنواره "بسم‌الله" دو هفته مهمان مجلس شورای اسلامی خواهد بود که این زمان همزمان با مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری خواهد بود و رئیس‌جمهور آینده از این رویداد هنری بازدید می‌کند. محمدرضا کمره‌ای، دبیر جشنواره بسم‌الله و مدیر موسسه فرهنگی قرآنی مکعب در گفتگو با مهر در مورد نمایش آثار جشنواره در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: قرار بر این است که نمایشگاه آثار جشنواره در موزه امام علی (ع) و یا فرهنگسرای نیاوران باشد ولی هفته آخر ماه رمضان، آثار به مجلس شورای اسلامی برده می‌شود و در این مکان هم به نمایش درخواهد آمد.

وی در توضیح اینکه چرا آثار در مجلس شورای اسلامی به نمایش درمی‌آید، عنوان کرد: در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری اولین بازدید فرهنگی رئیس‌ دولت یازدهم از جشنواره ما خواهد بود. همه آثار جشنواره اعم از پوسترها، لوگوتایپ‌ها، تصویرسازی‌ها و نیز خوشنویسی‌ها با موضوعیت کتابت آیه مبارک بسم‌الله و تصویرگری قصص قرآنی به مجلس خواهند رفت.


اینک به یکی از اجراهای شنیدنی استاد حسین علیزاده با «تار» گوش جان بسپارید.

دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
مرسی از استاد و مرسی از شما ... کی میشه اساتید بهمراه سازاشون توی تلویزیون پخش کنند ... ؟
پاسخ ها
سیاوش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
موسیقی جز نمایش دیگرگون ریاضیات نیست
...
خداوند این عزیزان را همیشه سلامت بدارد!
بوسیدن دست استاد علیزاده دردی رو دوا نمی کنه باید رسانه ها رو در اختیار این هنرمندان قرار داد که:
قرنها باید که تا یک کودکی از لطف طبع
عالمی گویا شود یا عارفی صاحب سخن


بداهه نوازی زیبایی بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی