بازدید 24086
وزیر خارجه روسیه، اظهارات دیپلمات روسی را تکذیب کرد

ما پشت اسد را خالی نخواهیم کرد!

روز پنجشنبه، شبکه خبری «راشا تودی» با انتشار گزارشی به نقل از «میخائیل باگدانف»، معاون وزیر خارجه روسیه نوشته: «ما باید با حقایق روبه‌رو شویم. روند کنونی نشانگر این است که دولت سوریه، پیوسته کنترل بخش رو به گسترشی از قلمروی خود را از دست می‌دهد. پیروزی مخالفان بعید نیست»؛ همه این اظهارات امروز تکذیب شد!
کد خبر: ۲۹۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶ 14 December 2012
روز جمعه، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اظهارات منتسب به یکی از دیپلمات‌های این کشور درباره سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش «تابناک»، سرگئی لاورف این ادعا را که یکی از دیپلمات‌های این کشور گفته که اسد در حال از دست دادن کنترل خود بر سوریه است، تکذیب کرد؛ گفته‌ای که برخی تحلیلگران را به این سمت رهنمون کرد که سرانجام روسیه هم سقوط بشار اسد را پذیرفته است.
گفتنی است، روز پنجشنبه شبکه خبری «راشا تودی» با انتشار گزارشی در این باره، به نقل از «میخائیل باگدانف»، معاون وزیر خارجه روسیه نوشته: «ما باید با حقایق روبه‌رو شویم. روند کنونی نشانگر این است که دولت سوریه پیوسته کنترل بخش رو به گسترشی از قلمروی خود را از دست می‌دهد. پیروزی مخالفان بعید نیست».

اما روز جمعه، سرگئی لاوروف اعلام کرد، این دیپلمات روسی در روزهای اخیر مصاحبه یا گفت‌وگویی در این زمینه با کسی یا رسانه‌ای انجام نداده است.
 
اظهارات روز گذشته این مقام روسی و تکذیب امروز آن از سوی وزیر خارجه، در حالی است که در پی برگزاری کنفرانس «دوستان سوریه» در مراکش ـ که طی آن کشورهای شرکت کننده، ائتلاف مخالفین سوری را به عنوان نماینده مردم این کشور به رسمیت شناختند ـ افزون بر باگدانف، شماری دیگر از مقامات روس نیز نسبت به بد‌تر شدن وضعیت در سوریه اظهار نگرانی کرده‌اند.

«آلکسی پوشکوف»، رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه می‌گوید: «شناسایی نیروهای مخالف سوریه به عنوان قدرت مشروع در این کشور، هر ونه امید به یافتن راهکار سیاسی را از میان برد. تنها گزینه کنونی، جنگ است».

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز در این باره گفته: «اکنون که ائتلاف مخالفین به عنوان تنها نماینده قانونی به رسمیت شناخته شده، به نظر می‌رسد، ایالات متحده تصمیم گرفته تنها روی پیروزی مسلحانه این ائتلاف شرط‌بندی کند».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی