بازدید 41994

جزییات مذاکره آمریکا و روسیه درباره رفتن اسد

در ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره مذاکرات روسیه با طرف‌های دیگر در مورد آینده سوریه، منابع روسی جزییاتی از مذاکرات بین وزرای خارجه آمریکا و روسیه در دوبلین در مورد آینده سوریه منتشر کرده‌اند؛ هر چند میزان همراهی روسیه و سوریه با طرح پیشنهادی آمریکا هنوز روشن نیست!
کد خبر: ۲۹۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۳ 11 December 2012

طرح تهیه شده توسط ایالات متحده در مورد آینده سوریه، دارای بخش‌هایی است که مسکو بر این باور است، از سوی دولت سوریه پذیرفته نخواهد شد.

به گزارش «تابناک»، راشا تودی به نقل از روزنامه روسی کامرسانت خبر داده که واشنگتن از روسیه خواسته است، بشار اسد را ترغیب کند از سمت ریاست‌جمهوری سوریه کناره‌گیری کند.

بر پایه این گزارش، بنا بر طرح آمریکا، هر دو طرف درگیر در سوریه (مخالفین و دولت سوریه) باید با آتش‌بس موافقت کنند و یک دولت انتقالی تشکیل دهند. این طرح در دیدار اخیر وزرای خارجه دو قدرت عضو شورای امنیت در دوبلین از سوی هیلاری کلینتون به طرف روس ارائه شده است. دولت انتقالی بنا به ادعای آمریکایی‌ها نماینده همه گروه‌های سوری خواهد بود تا از درگیری بر پایه خطوط مذهبی در سوریه پیشگیری شود.

آمریکایی‌ها مدعی هستند که طرح آن‌ها احتمال استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت سوریه و یا افتادن این سلاح‌ها به دست گروه‌های کنترل ناشدنی را به حداقل می‌رساند. این در حالی است که دولت سوریه احتمال استفاده از سلاح شیمیایی را مردود و آن را خودکشی دانسته و به ‌رغم خبر امروز روزنامه روسی، مقامات آمریکایی نیز خود به ظاهر پذیرفته‌اند که مدرکی دال بر تمایل دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی نیست.

در این میان، روزنامه کامرسانت مدعی شده که نه تنها مسکو، بلکه دولت سوریه نیز تضمین داده که واکنشی مناسب به پیشنهاد ادعایی آمریکایی‌ها بدهد، ولی آمریکا طرح را در صورتی عملی دانسته است که بشار اسد در دولت انتقالی نقشی نداشته باشد.

کامرسانت همچنین ادعا دارد، هر چند از ایده تشکیل دولت انتقالی در سوریه حمایت می‌کند، تمایلی به تلاش برای ترغیب اسد به کناره‌گیری از سمت خود ندارد. روسیه مطمئن است که رئیس‌جمهور اسد، هرگز داوطلبانه از سمتش کناره نمی‌گیرد و این موضع را چندین بار در سخنان خود تأکید کرده است.

افزون بر این، مسکو بر این باور است که بسیار بهتر است، طرف‌هایی از جمله ایالات متحده، که اسد را تهدید می‌کنند، بکوشند وی را تشویق به استعفا کنند.

کامرسانت از مقامات وزارت خارجه روسیه نقل کرده است: «همه تصمیمات در مورد اصلاح نظام سیاسی سوریه باید توسط خود سوری‌ها، بدون دخالت خارجی و بدون تلاش برای تحمیل سناریوهای از پیش تعیین شده به آن‌ها گرفته شود».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱۷
انتشار یافته: ۲۴
حمایت کشور اتیوپی از حمایت روسیه بهتراست هیچ کشوری به اندازه روسیه خیانت کار نیست کشورما در روزهای سخت نباید متکی به روسیه باشد روسیه نان را به نرخ روز میخورد هیچ امیدی به این کشور نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
چرا عزیز آمریکا از روسیه هم بدتره
امیر از شیراز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
من نمی دونم نظام و دولت ما ایران کی و کجا روی روسیه حساب کرده که تا از روسیه صحبت میشه یه عده ای زود می گویند نباید متکی بود ، یک مثال بیاورید که کشور ما در این 33 سال در یک قضیه روی روسیه حساب ویژه باز کرده باشه ؟
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
کشور ما در روزهای سخت و آسان فقط باید به حمایت خدا متکی باشد و از اختلافات موجود بین ابرقدرتها استفاده کند.
ناشناس
| United States |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
این خرس گنده هرجا که یه لقمه بهش بدن همون طرف میدوه
پیگیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
حالا وضع با قبل فرق کرده وروسیه موقعیت جدید ی نسبت بگذشته دارد که برای بقای خود باید از سوریه دفاع کند .
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
هیچ امیدی به هیچ کشوری نیست ما باید خودمان طوری رفتار کنیم که منافع مردم در کوتاه مدت و دراز مدت تامین شود
روسیه سرانجام سوریه را خواهد فروخت مشکلش با آمریکا و چک و چونه زدنش سر قیمته به قیمت که برسن مثل یه سطل ماست روسیه رو می فروشه
آمریکایی ها پیش از هر چیز برای اثبات حسن نیت خویش ، بر قطر و عربستان و ترکیه فشار آورند که به سلفی ها پول و سلاح و آموزش نظامی ندهند . سر نخ گروه های جهادی دست متحدان آمریکاست ، بعد دولت سوریه برای جلوگیری از رشد و ویرانگری این گروه ها ، تسلیم شود اما دولت های مطیع ( بحرین ، عربستان و اردن ) به سرکوب مردم ادامه دهند . چرا دیگران را نادان فرض می کنند ؟
پاسخ ها
حقیقی پور
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
اشتباه پنداشتن که امریکا بعد از سوریه ساکت می ماند . امریکا این نقشه را 50 سال هست طراحی کرده وپیگیر آن می باشد یک بیک پازل را تکمیل می کند تا بتواند بتنهائی کد خدای دهگده جهانی که ساخته و پرداخته خود می باشد شود .
مشکل از داخل سوریه نیست.
مشکل از ترکیه و قطر و عربستان است!
پیشنهاد بسیار خوبیست
مطمئناً مردم سوریه نباید قربانی بازی های سیاسی سیاستمداران دیگر کشورها شوند.
کنار رفتن اسد و روی کار آمدن دولتی متشکل از همه مردم سوریه (علوی، سنی و مسیحی) (کرد، عرب و ...) می تواند متضمن حقوق همه مردم این کشور باشد.
انشاا... اسد می مونه چراکه واقعا متحد واقعی ایران عزیزمون هست
مرگ بر روسیه . نامرد جهان سیاست. آمریکا و بقیه حسابشون معلومه.
هیچ کشوری به اندازه روسیه ایران را غارت نکرده است براساس قرارداد ترکمنچای که روسیه قسمت عمذه ای از سرزمین ایران را به تصرف خود درآورد سندی محکم در خصوص این ادعا می باشد.کشورمان در روابط دیپلماتیک با این استعمارگر تجدیدنظر نماید.
در این مورد روسیه با امریکا به توافق نمی رسند .
دعوا سر رفتن بشار نیست
اونها میخوان حامی ایران بره
همین فردا اگه بشار بگه من از ایران حمایت نمیکنم و ایران تروریسته میزارن تا صد سال دیگه رو مردمش حکومت کنه
آمریکا در برخورد با همپیمانانش از روسیه مطمئن تراست
امریکا ،احمق خودت هستی ،جهان را به بازی گرفته ای ،روسها یکبار در قضیه فروپاشی شوروی گول حرف های امریکا را خورده و متلاشی شدند ، اکنون که در سایه حماقت های امریکا دارند کمر راست می کنند و اعتماد جهانی را بدست می آورند،دیگر نباید فریب دوباره امریکا را بخورند، بهترین طرح ،طرح جمهوری اسلامی ایران است، اگر وحشت ندارند بسم الله
تمام این سناریو ها نهایتا برای فشار به ایران و محور مقاومت است .
از طرفی نیز ایجاد جنگ داخلی در سوریه برای ایجاد تنفس برای اسرائیل است .
حمايت گينه بيسائو از حمايت روسيه خيلي بهتر است نه شرقي نه غربي .....
بقول امام ره امریکا وروسیه و .....بکی از یکی بدتر اینها مثل روباه ها هستند که پشت بهم نمی خوابند دنیا راخود هم اینها بهم ریخته اند عجب صبری خدا دارد
موضوع گسستن اتحاد بين ايران و سوريه براي تضعيف ايران است و اين هدف هر دو آنهاست منتها با رويكردهاي متفاوت .
خط مقدم ما سوریه و لبنان و حماس و فلسطین است این را آمریکا و اسراییل بدانند و آوازه گوششان کنند و اگر آقا امر کند در هر نقطه با آنها می جنگیم.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی