بازدید 3847

انتقاد عبداللهیان از موضع اوباما درباره سوریه

کد خبر: ۲۹۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲ 13 December 2012
معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با انتقاد از موضع رئیس جمهور آمریکا در حمایت از تصمیم نشست مراکش، تصریح کرد: کسی نمی‌تواند از بیرون اراده خود را بر مردم سوریه تحمیل کند.
 
حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، با انتقاد از موضع باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حمایت از تصمیم نشست مداخله‌گران موسوم به دوستان سوریه در مراکش اظهار داشت: کسی نمی‌تواند از بیرون اراده خود را بر مردم فهیم و مقاوم سوریه تحمیل کند.

وی اظهارات اخیر اوباما در مورد سوریه را شتاب‌زده و خطایی راهبردی خواند و به برخی طرف‌هایی که با کمک به اتخاذ دیپلماسی خونین علیه سوریه، امنیت این کشور و منطقه را هدف قرار داده‌اند، هشدار داد.

معاون وزیر خارجه همچنین با انتقاد جدی از تداوم کشتار و سرکوب مردم مظلوم بحرین و حمایت آمریکا و برخی طرف‌ها از نقض سیستماتیک حقوق بشر در این کشور، اظهار داشت: آقای اوباما بداند که سرنوشت سوریه و بحرین را راهکار واحدی رقم خواهد زد و هرگونه ایجاد رویه‌ای نادرست در سوریه بر منطقه و از جمله بحرین اثر خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: این راهکار مشترک و واحد در منطق جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توقف خشونت، گفت‌وگوی فراگیر ملی و برگزاری انتخابات در فضایی آرام در هر 2 کشور سوریه و بحرین است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج