بازدید 9606

سفر مخالفان واقعی سوریه به بغداد

کد خبر: ۲۹۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴ 13 December 2012
وزیر خارجه عراق با اعلام اینکه بغداد شناسایی مخالفان سوریه به عنوان نماینده قانونی ملت سوریه را تایید نمی کند از سفر قریب الوقوع برخی مخالفان واقعی سوری به عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشیار زیباری در حاشیه کنفرانس بین المللی حمایت از اسرای فلسطین و عرب در بغداد در گفتگو با روزنامه الوطن چاپ سوریه اظهار داشت: آنچه در سوریه می گذرد جنگ فرسایشی میان ارتش سوریه و گروه های مسلح و نیز گروه های منطقه ای موجود در این درگیری است.

وی با بیان این مطلب افزود: درگیری در سوریه به بن بست رسیده است و هیچکدام از طرفین چه نظام و چه مخالفان نمی توانند از رهگذر نظامی علیه یکدیگر اقدام کنند.

وزیر خارجه عراق همچنین تاکید کرد که برخی کشورهای عربی با ارسال سلاح از مخالفان سوری حمایت می کنند.

زیباری پیش بینی کرد که در اوایل سال آتی میلادی از طریق فشار افکار عمومی دنیا و تداوم کشتار و خشونت در سوریه موضع بین المللی در قبال بحران سوریه تغییر کند.

وی در عین حال بعید دانست که دخالت بین المللی در مسئله سوریه همچون عراق، لیبی یا یمن از طریق اشغال، جنگ یا اعزام نیرو باشد.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد: مسئله به رسمیت شناختن مخالفان سوریه ابزاری برای فشار سیاسی و دیپلماتیک بر نظام این کشور محسوب می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه گروهی از مخالفان واقعی سوریه که خارج از چارچوب ائتلاف ملی سوریه هستند از جمله "میشل کیلو" و "عارف دلیله" به زودی به بغداد سفر خواهند کرد اظهار داشت که بغداد با هیچکدام از طرف های سوری مشکلی ندارد.

زیباری درباره شناسایی مخالفان سوریه در اتحادیه عرب گفت: ما به عنوان عضوی از اتحادیه عرب، شناسایی مخالفان سوریه را تایید نمی کنیم.

گفتنی است در نشست ضد سوری موسوم به دوستان سوریه که روز گذشته در مغرب برگزار شد بسیاری از کشورهای عربی و غربی مخالفان سوریه را به عنوان نماینده قانونی ملت سوریه به رسمیت شناختند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی