بازدید 42521
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

«سقوط دمشق، کودتا علیه ایران است»

جریمه یک بانک انگلیسی دیگر به جرم داشتن ارتباطات مالی با ایران، بازتاب دستاوردهای جدید ایران در ساخت بالگردهای نظامی، تحلیل اهمیت سوریه برای ایران و نقش ایران در سوریه، سخنان معاون نماینده دائمی ایران در سازمان ملل درباره تحریم‌ها و وضع تحریم‌های جدید از سوی دولت کانادا علیه ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۹۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 12 December 2012
جریمه یک بانک انگلیسی دیگر به جرم داشتن ارتباطات مالی با ایران، بازتاب دستاوردهای جدید ایران در ساخت بالگردهای نظامی، تحلیل اهمیت سوریه برای ایران و نقش ایران در سوریه، سخنان معاون نماینده دائمی ایران در سازمان ملل درباره تحریم‌ها و وضع تحریم‌های جدید از سوی دولت کانادا علیه ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، یکی از موضوعاتی که امروز مورد توجه شمار بسیاری از روزنامه‌ها و سایت‌های خبری جهان قرار گرفته، جریمه یک بانک دیگر انگلیسی به اتهام داشتن ارتباطات مالی با ایران است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» با اشاره به این موضوع نوشته، پس از افزایش جریمه بانک «استاندارد چارترد» به مجموع ۶۶۷ میلیون دلار، بانک HSBC نیز با یک رکوردشکنی، مبلغ ۱.‌۹ میلیارد دلار از سوی آمریکا جریمه شده است.

با این حال، این روزنامه می‌نویسد، سریال جریمه بانک‌های انگلیسی به همین دو مورد نخواهد رسید و انتظار می‌رود، بانک‌های دیگری نیز در معرض این جریمه‌های ناشی از تحریم‌ها قرار گیرند. وال استریت ژورنال، «بانک سلطنتی اسکاتلند» را از جمله کاندیداهای جریمه آمریکا در آینده می‌داند.


روزنامه «واشنگتن پست»، امروز یکی از دستاوردهای جدید ایران در حوزه نظامی را بازتاب داده و از رونمایی ایران از دو بالگرد ساخت داخل، با قابلیت‌های نظامی خبر داده است. این دو بالگرد، «پن‌ها ۱» و «پن‌ها ۲» نام دارند که به ترتیب دارای قابلیت حمل دوازده و هشت نفر هستند.

واشنگتن پست در ادامه این مطلب می‌نویسد: ایران از سال ۱۹۹۲ برنامه خودکفایی نظامی را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، هر از چندگاهی از دستاوردهای جدید خود در حوزه‌های صنعت و نیز تولید نظامی رونمایی می‌کند؛ رونمایی از این بالگردها در نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی صورت گرفته است.


در مطلبی مرتبط با اوضاع سوریه، سایت خبری «آروتز شوا» اقدام به انتشار تحلیلی درباره اهمیت استراتژیک سوریه برای ایران و نقش و نفوذ ایران در این کشور کرده است.
به باور تحلیلگر این سایت، سقوط دمشق را می‌توان به منزله کودتایی علیه ایران تعبیر کرد.
در این مطلب همچنین ادعا شده که ایران از سوریه، حماس و حزب‌الله لبنان به عنوان عواملی «بازدارنده» در معنای جنگ سردی آن استفاده می‌کند و وضعیت این نیرو‌ها به مثابه خط مقدم فعالیت ایران علیه منافع آمریکا و رژیم اسرائیل در منطقه، بسیار با اهمیت است. در این مطلب همچنین ادعاهایی درباره حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه و مواردی از این است مطرح شده است.


اما خبرگزاری «رویترز» سخنان روز گذشته علی اکبر مرزبان، معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل را مورد توجه قرار داده که درباره تأثیرات تحریم‌های غرب بر امنیت کشتی‌ها سخن گفته بود.

به نوشته این خبرگزاری، مرزبان گفته تحریم‌های وضع شده از سوی غرب در ماه‌های اخیر علیه صنعت کشتی‌رانی ایران، به شدت بر دریانوردی بین‌المللی و امنیت زیست محیطی تأثیر می‌گذارد. مرزبان در این باره گفته: «ما قویاً بر این باوریم که این ساز و کار‌ها، اثری معکوس بر ایمنی دریانوردی منطقه‌ای و بین‌المللی، امنیت و جلوگیری از آلودگی خواهد داشت و از همکاری‌های جهانی در این باره جلوگیری خواهد کرد».


در پایان، روزنامه «نشنال پست» کانادا از افزایش تحریم‌های دولت این کشور علیه ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، وضع این تحریم‌های جدید که عمدتاً علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شده، روز گذشته از سوی «جان برد»، وزیر خارجه کانادا اعلام شده است.
بر پایه مصوبه جدید دولت کانادا، شمول تحریم‌های این کشور علیه ایران ـ که تاکنون تنها فرماندهان ارشد سپاه را در بر می‌گرفت ـ اکنون به همه این مجموعه تعمیم داده شده است.
برد در اظهاراتی کلیشه‌ای، دلیل وضع تحریم‌های جدید را همراهی نکردن ایران با خواسته‌های غرب درباره برنامه هسته‌ای این کشور دانسته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی