بازدید 42498
دو هزار و دویست و دهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش ابطحی به خبر استعفای نخست‌وزیر ژاپن / انتقاد وزیر احمدی‌نژاد از روحانی / انتقادات صریح خباز از اصولگرایان / اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب مازندران درباره فرد هتاک

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب مازندران درباره فرد هتاک / تقدیر واعظی از هیات‌های مذهبی / و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸ 29 August 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
تحلیل هرمیداس باوند از وضعیت آمریکا در شورای امنیت

یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به نظر رئیس اندونزیایی شورای امنیت درباره درخواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های قبلی علیه ایران گفت: آمریکا با شرایط و وضعیت نامطلوبی در شورای امنیت و جامعه جهانی مواجه شده است. داود هرمیداس باوند در گفتگو با ایسنا با اشاره به موضع رییس شورای امنیت درباره نامه آمریکا به این شورا برای فعال کردن مکانیسم ماشه گفت: در این مورد شورا تصمیم‌گیر است یا باید با اکثریت آرا یا با رای گیری این مساله را تعیین تکلیف کند. در بحث ایران، چون شورا صلاحیت حفظ صلح و امنیت بین الملل را دارد و آمریکا این مساله را با تفسیر خود به صلح و امنیت بین الملل مرتبط کرده است باید صریح اعلام موضع کند. وی ادامه داد: از این روی، شورای امنیت باید در این زمینه تصمیم قاطع بگیرد. شورای امنیت نمی‌تواند درخواست برای فعال کردن مکانیسم ماشه را به حال خود رها و صرفا به یک اعلام موضع و نظر اکتفا کند. در این مورد خاص باید قاطعانه نظر دهد و این مساله را ببندد. این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: از آنجایی که رای به پیش نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی با اکثریت داده نشد و حتی اعضای اروپایی شورا، رای ممتنع دادند آمریکا موقعیت ضعیفی در شورا پیدا کرد، در عین حال شاهدیم که آمریکا قصد دارد موضوع بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را بجد و به هر شکل پیگیری کند، به ویژه که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به موفقیت در چنین بحثی نیاز دارد؛ از این روی نیاز است تا شورای امنیت صریح نظر دهد.
 
انتقادات صریح خباز از اصولگرایان

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اصولگرایان می‌گفتند برجام بسیار بد است و باید از آن خارج شویم. اکنون آمریکا از برجام خارج شده و شما هم مجلس را در دست دارید، چرا از آن خارج نمی‌شوید؟محمدرضا خباز، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، با اشاره به مباحثی که منتقدان دولت درباره عملکرد دولت مطرح می‌کنند و نادیده گرفتن آثار تحریم از سوی این طیف اظهار داشت: اینکه اصولگرایان می‌گویند تحریم‌ها اثری بر اقتصاد ایران ندارد، این سخن را از روی عمد می‌گویند، زیرا آن‌ها تاثیر تحریم‌ها را می‌دانند. نمی‌گویم همه مشکلات ما ناشی از تحریم است و می‌توانستیم بهتر از این عمل کنیم و در یک سال باقی مانده از عمر دولت هم می‌توانیم کارنامه بهتری به‌ جای گذاریم، ولی واقعیت این است که تحریم‌ها ما را به گوشه رینگ برده است. استاندار پیشین سمنان گفت: با همسایگانی مانند عراق که حق حیات به گردن آن‌ها داریم، هم با احتیاط و زحمت مراوده و معامله می‌کنیم. اصولگرایان می‌خواهند همه مشکلات را گردن دولت بیندازند که دولت را ناکارآمد معرفی کنند. در دوره اول بعد از ۶۳ سال و زمانی تراز صادرات و واردات مثبت شد و برای دومین بار به خودکفایی گندم رسیدیم.این فعال اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: روحانی همان روحانی دولت اول است؛ فقط تعدادی از وزرای دولت عوض شده است. دوستان اصولگرا حاضرند برای یک دستمال، قیصریه را به آتش بکشند و فکر می‌کنند از این راه به مقصودشان می‌رسند، ولی متوجه نیستند که همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم.
 
پاسخ روسیه به اظهارات ضدایرانی تام کاتن

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی سیاست‌های آمریکا در خلیج فارس را مخرب خواند. به گزارش خبرآنلاین، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی روز شنبه در توییتی در پاسخ به تام کاتن نوشت: "ما یک ضرب‌المثل روسی داریم که می‌گوید: نابود کردن سخت نیست، این ساختن است که سخت است. این ضرب‌المثل در خصوص سیاست آمریکا در خلیج فارس نیز صدق می‌کند. حق با سناتور است. توافق هسته‌ای به خاطر آمریکا به شدت تضعیف شده است‌ اما آیا آمریکا توانسته نتیجه‌ای مثبت از این مسئله حاصل کند؟ خیر. حقیقتا ساختن سخت است. گفتنی است که تام کاتن، سناتور آمریکایی روز جمعه (۳۱ مرداد) در توییتی نوشته بود: ایران از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار جو بایدن و باراک اوباما به عنوان ترفندی برای ثروتمند کردن خود و وقت‌کشی استفاده کرد. وی در ادامه توییت خود اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر "به پایان رساندن باقی‌مانده این توافق" را ستوده است.
 
انتقاد وزیر احمدی‌نژاد از روحانی

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات دولت نهم با بیان اینکه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تنها در اراده رئیس جمهور است گفت: اگر رئیس جمهور اراده کند ظرف چند ماه می‌تواند این شبکه را راه اندازی کند.محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در دولت نهم در گفتگو با راه دانا، با اشاره به اهمیت شکل گیری شبکه ملی اطلاعات و تاکید رهبری بر اهتمام بخشی ویژه به آن گفت: در سال ۸۵ که من مسئولیت وزارت ارتباطات را بر عهده داشتم، مساله اینترنت ملی را مطرح کردیم. وی با اشاره به اینکه همان زمان منظور ما «شبکه ملی اطلاعات» بود، افزود همان زمان بار‌ها اعلام کردیم که با ایجاد این شبکه اینترنت قطع نمی‌شود بلکه گسترده‌تر و ارزان‌تر خواهد شد، اما هجمه‌های فراوانی علیه وزارت ارتباطات شکل گرفت. این هجمه‌ها از طرف جریان‌های مختلف فکری بود که باعث شد کار آن گونه که باید انجام نشود. سلیمانی با بیان اینکه فضاسازی‌های منفی آن زمان افکار عمومی را به سمتی برد که به نظر شبکه اینترنت ملی ضد آزادی مردم است، عنوان کرد: برخورد اینچنینی با مسائل تخصصی باعث می‌شود که امروز شاهد باشیم بعد از گذشت ۱۴ سال از این ماجرا، همچنان در محافل مختلف به دنبال شبکه ملی اطلاعات هستیم که به نتیجه‌ای نرسیده است.
 
واکنش ابطحی به خبر استعفای نخست‌وزیر ژاپن

محمدعلی ابطحی در توییی نوشت: این مسوولان ژاپنی چقدر سوسولن. نخست‌وزیر تا مریض شده استعفا داده. از ما درس نمیگیرن که! خدا عزرائیل را برای چی آفریده؟ تا روزی که نیاد خدمت به مردم را رها نمی‌کنند!
 
تاثیر توافق ایران و چین در منطقه

توافق همکاری چین و ایران در مراحل نهایی قرار دارد و اجرای این توافق می‌تواند مناسبات منطقه‌ای را تحت تأثیر قرار دهد. به گزارش فارس، به نقل از تریبون پاکستان، توافق همکاری‌های اقتصادی بین چین و ایران در مراحل پایانی برای اجرا شدن قرار دارند. این توافق شامل سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری پکن در تهران خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود معادلات خاورمیانه را که همین حالا هم دستخوش تغییر است، بیش از پیش جابه‌جا کند. در شرایط کنونی ایران درگیر تحریم‌های آمریکا و شیوع ویروس کروناست و اجرای این توافق چند صد میلیارد دلاری می‌تواند از نظر اقتصادی به این کشور کمک زیادی بکند. برای چین توافق با تهران بُرد بُرد است این کشور نه تنها از طریق این قرارداد دسترسی بیشتری به منابع هیدروکربنی و حامل‌های انرژی خواهد داشت بلکه حضور خود را در اقیانوس هند نیز پررنگ‌تر خواهد کرد. با توجه به سرمایه‌گذاری هندی‌ها در ایران به خصوص در بندر چابهار، اجرای این توافق البته برای بسیاری باعث شگفتی است. از سال ۲۰۱۰ چین تلاش کرده است با بستن ۱۷ قرارداد همکاری به ارزش ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار و تلاش برای رساندن حجم مبادلات تجاری به ۶۰۰ میلیارد دلار طی ده سال آینده تلاش کرده است تا روابط دوستانه‌ای را با ایران ایجاد کند.
 
تقدیر واعظی از هیات های مذهبی

رییس دفتر رئیس جمهور در یادداشتی عنوان کرد: با مدیریت و برنامه‌ریزی خیلی خوب هیئات و همراهی حداکثری مردم، مراسم‌ سوگواری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور برگزار شد. به گزارش ایسنا، متن پست اینستاگرامی محمود واعظی به این شرح است: صلی‌الله علیک یا اباعبدالله‌الحسین(ع)... فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، بر همه محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، تسلیت باد. ایام محرم امسال در حالی از راه رسید که مواجهه کشور با بیماری کرونا شرایط ویژه‌ای را بوجود آورده بود. مایه‌ی خرسندی‌ست که با مدیریت و برنامه‌ریزی خیلی خوب هیئات و همراهی حداکثری مردم، مراسم‌های سوگواری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور برگزار شد. عزاداری سیدالشهدا(ع) جز مولفه‌های هویتی ایرانیان است و تداوم این سنت همزمان با صیانت از سلامت مردم دغدغه مهمی بود که خوشبختانه با درایت و همراهی عزاداران حسینی محقق شد. ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها، به نمایندگی از دولت از وعاظ، مادحین، مدیریت هیئات و عموم سوگواران قدردانی می‌کنم.
 
اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب مازندران درباره فرد هتاک

در پی انتشار یک ویدئوی توهین آمیز توسط مسافری تهرانی به مردم مازندران و دستگیری وی در پایتخت، دادستانی مازندران اطلاعیه‌ای صادر کرد.
بسمه تعالی
خدمت مردم شریف مازندران
سلام علیکم
ضمن آرزوی قبولی سوگواری و عزاداری‌ها در شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش.
نظر به هتاکی یکی از مسافران به مردم استان مازندران و جریحه دار شدن احساسات و غیرت عموم مردم. مراتب با دستور قضایی صادره توسط آقای کریمی دادستان مرکز استان مازندران به عوامل انتظامی، متهم کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شد و در حال انجام تحقیقات مقدماتی می باشد. ضمنا از شهروندان عزیز تقاضا داریم با توجه به ورود قاطع مراجع قضایی و انتظامی ضمن حفظ وحدت و همبستگی با جلوگیری از واکنش‌های مخلّ نظم عمومی خدمتگزاران خویش را در مراجع قانونی یاری فرمایند.
 
حقیقت نگران کننده درباره انتشار کرونا در هوا

پس از همه گیری ویروس کرونا در جهان، سازمان جهانی بهداشت از مردم خواست تا زمان کشف واکسن موثر برای مقابله با این ویروس، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. متخصصان هم مطرح کردند بهتر است مردم در روابط اجتماعی خود دست کم ۲ متر از دیگران فاصله بگیرند. با این حال، دانشمندان به تازگی می‌گویند این میزان فاصله برای محافظت در برابر شیوع ویروس کرونا کافی نیست.متخصصان آمریکایی می‌گویند ویروس کرونا می‌تواند بیش از ۲ متر در هوا حرکت کند و فاصله ۲ متری افراد از یکدیگر کافی نیست و هر چقدر افراد بتوانند فاصله خود از دیگران را افزایش دهند، می‌توانند بیشتر به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کنند.میزان فاصله‌ای که افراد باید در یک مکان از دیگران داشته باشند، به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ جریان هوا، سیستم تهویه مناسب، میزان زمانی که افراد با یکدیگر در ارتباط هستند، میزان تراکم جمعیت و استفاده کردن یا نکردن افراد از ماسک، از جمله مواردی است که در میزان فاصله اجتماعی انسان‌ها از یکدیگر موثر است./باشگاه خبرنگاران
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷۱
جناب آقای ابطحی : مسئولین بسیار کوشای ما با آمدن عزرائیل هم از مسئولیت دست برنمیدارند بلکه در صورت سپردن مسئولیت مورد نظر و عواید آن به فرزندان وبستگان درجه یک و مسئولین برای مساعدت وهمراهی آنان ، آنوقت با خیالی راحت تسلیم عزرائیل میبشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
آقای ابطحی تو و امثال چون خودت حتی بعداز کنار رفتن مسئولان ول کن گریبان مردم نیستین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
ابطحی کیه اصن؟ اگه بشناسی جون خودت
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
جناب ابطحی دولتمردان ما فقط زمانی دست از قدرت بر میدارن که جان از بدنشان خارج شود با ویلیچز میان با پرستار و دکتر میان سر کارشان چرا؟ چون ملت اهمیت برایشان ندارد گفتارشان و کردارشان فقط برای بازماندگانشان اهمیت دارد باید اینگونه مدیرانی که در اولین فرصت متوجه ناکار آمدی خود شدن را ستایش کرد از ابتدای انقلاب تا بحال جند وزیر به وزرای دولتها اضافه شده 9مگی تز ابتدا ی انقلاب یا وزیر خدا بیامرز رجایی یا خاتمی ویا رقسنجانی و احمدی نژاد بودن تنها وزیری که وارد گود شد جهرمی بود و ولاغیر البافی یا برحمت خدا رفتن ویا مدیزیت محل دیگر به ایشان داده شده است
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
در انتخابات چند ماه پیش از فردی با سن بالای ۸۰ سال که با ویلچر برای ثبت نام آمده بود خبرنگار پرسید هدف شما از آمدن در انتخابات چی هست . ایشان گفتند از سر وظیفه . خدمت . تکلیف شرعی و انسانی حکم کرد که ثبت نام کنم .....قضاوت با خودتان . واقعا ماندن با این سن و تصمیمات آن آیا خسران ملت را قبول میکنند ؟ ا
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
شاید کرونا مشکل را حل کند
برخی مسئولین ما تا پای مرگ قدرت را رها نخواهند کرد
پاسخ ها
اسدی-یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
اینا تشنگان خدمت هستند وهنوز سیراب نشده اند
چرا تا کسی هتاکی می‌کنه یا حرفی ضد نظام میزنه سریعا در عرض کمتر از یکساعت بازداشت میشه ولی اختلاس گره بعدها متوجه می‌شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
چون کوچولو هستی و فرق بین نقض قانون به شکل اشکار ونقض قانون به شکل نامرئی را نمی فهمی!
ناشناس
| France |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
چون سه هزار میلیارد تومن پول برا ما بزرگه و تو ده سال گذشته اصلا به حساب نمیاد
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
۲۲.۳۴
بابا بزرگ !!باریک بین!!!حیف اون مولی که بابت این پستهای اراجیف میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
چرا وقتی نشون می‌داد درصدو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
جوابی ندارید خودتون را به کوچه علی نزنید
خطاب به پرچم امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
از قیاسش خنده آمد خلق را
چون مثلا اختلاس گرا دیرتر دستگیر میشن بر فرض درست بودن, توهین کنندگان به مردم و فرهنگ عده بسیار هم باید دیر دستگیر بشن
محمدعلی ابطحی، نمک دون،کار طوریه که با شوخی و خنده این حرفا جمع نمیشه. رای بی رای
شینزوآبه بعد از مشورت با آیت الله جنتی استعفا دادند چون دیدند که ایشان علاقه عجیبی به جوان‌گرایی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
خیلی لوس بود
تاثیر ایران در منطقه
انزوای امریکا در شورای امنیت مقابل ایران
حمایت روسیه از ایران
عجبببب
طفلک مخاطب بیخبر الان فکر میکنه دنیا چشمش صبح تا شب به ایرانه چه تاثیری میخواد رو زندگیشون بزاره
اینترنت داخلی هم میخوان بیارن!
پاسخ ها
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
خودت هم نفهمیدی چی نوشتی .ولی به کوری چشم دشمنان وبدخواهان ایران با مقاومت قهرمانانه خود شکست های پی در پی به آمریکا وارد کرده وخواب را از چشمان ترامپ ربوده وبه اعتراف خود او وهمکارانش به کابوس آمریکا ومساله اول
.آن تبدیل شده است.
بعضی چیزهارو هیچوقت نمیشه جبران کرد...
من آدم کم سوادی هستم اما میدونم که ایران:
1-بازارهای فروش نفت و گاز رو برای همیشه در منطقه از دست خواهد داد.
2-ایران،کشوری با این موقعیت جغرافیایی و منابع،درآمد ناخالص بسیار بایینی داره.
3-طبیعت ایران نابود شده.
4-بهترین مهندسین این کشور هر ساله دارن از کشور میرن.یک کشور با مهندسین پیشرفت میکنه...
5-کشوری که روابط بین المللش محدود به چند کشور شد
6-ناامیدی تمام وجود مردم رو گرفته...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
خدا کنه همه مسئولین این کشور مث جنابعالی کم سواد باشن.چه ایرانی میشه اونوقت.همه چی درست میشد
ناشناس
| France |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
کشور یک کشور بسیار خوبیست در مقایسه یا گینه بیسائو ما کلی سائو داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
پس معلوم است بی سواد خالص هستی که اینده خبر نداری هیچ الان هم خبر نداری
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
خبر اینده رو حتما روزنامه بقول خودت اینده بهت میده؟ خبر اینه؛ شما اختلاسگرا هر روز گردنتون کلفت تر و مردم روز بروز بدبخت تر میشن وسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
فعلا دوستان شما دارند اختلاس می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
تابناک حداقل ۳۰ درصد کامنتم رو سانسور کردی.
۲۲:۱۱
اکثر جامعه ایران همین نظر رو داریم...
۲۲:۳۶
به من لطف دارین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
خیال کن جایی هستی که همه چی در ایده آل ترین وضعیتی
هست که برای تو قابل تصوره
و خیالت رو لمس کن
این احساس بهتری بهت میده برای اینکه بفهمی اون چیزی که در خیالت برای تو ایده آل و خواستنیه دقیقا چه چیزی هست بعضی از اونا رو ما میتونیم در نزدیکی خودمون جست و جو کنیم بی آنکه نگرانی داشته باشیم از بابت مسایلی که از کنترل ما خارج هستند
وقتی امشب مردم معترض امریکا که همه مسلح که سلاح گرم هستند و اعتراض به بی عدالتی و تبعیض نژادی دارند . .....من خودم چنبن تحلیل کردم که سیاهپوستان با توجه به آزادیهای سیاسی و مذهبی و ....که در امریکا وجود دارد واقعا مطالبات انها چیست ؟ آیا از اینکه حجاب اجباری ندارند خسته شدند . خوب میتوانند خودشان بپوشانند . آیا از پوشش دیگران ناراحت هستند . ؟ یا نه کلا قضیه یک چیز دیگه هست . یعنی سیاهپوستان بدنبال این هستند که ثروت سرمایه داران و کارخانه داران را بگیرند و به جیب بزنند و به عدالت برسند . سوال ؟ وقتی سرمایه داری ثروتش غارت شد دیگر چگونه میتواند کارگر استخدام کند چون خودش هم مثل همان سیاهپوست فقیر پیشود. ایا فقیر میتواند کارخانه داشته باشد و صد تا کارگر را نان بدهد ؟ به نظرم تاریخ دارد تگرار میشود . یعنی مردم روسیه هم همین اشتباه را کرده بودند ولی بعدا نتیجه این شد که همه فقیر بودند فقیر تر شدند .
پاسخ ها
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
واقعا بیسوادی درد بدی است وموجب جهل مرکب می شود. تو نه معنی سرمایه داری را می فهمی ونه علت اعتراض سیاه پوستان وسایر مردم آمریکارا .وگرنه این ها را نمی نوشتی.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
آقای فرهنگ

میشه بفرمایید دلیل تظاهرات مردم آمریکا چیه ؟

حتماً میفرمایید تبعیض نژادی !!!!

اگه واقعاً در آمریکا تبعیض نژادی بود که اوباما رئیس جمهور نمیشد .

پس نتیجه میگیریم که سیاست مستقر در آمریکا ضد نژاد پرستیست .

بحث نژاد پرستی که هم اکنون مردم آمریکا با اون مخالفند ، محدود به چند مأمور وظیفه نشناس پلیسه نه کل دولت آمریکا عزیزم .
جامعه با نگرش سیاسی دمکراسی و اقتصاد لیبرالیستی بهتر از اقتصاد سوسیالیستی هست . چون هم‌جایگاه دین حفظ میشود و هم کشور پیشرفت میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
لیبرال می دونی یعنی چی؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
ماشالاه سواد خواندن و نوشتن که داری . یه لحظه سرج کن هم سایت داخلی را بخون و هم خارجی را . هم اصولگرا بخوان و ببین در باب مخالفت با لیبرالیسم چی نوشته و هم‌محاسن انرا هم از سایت خارج پیگیری کن . اگر مخالف هستی دلیلت را در پانویس نظر بده ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
لیبرال یعنی پولدار شدن عده ای کم از مردم به قیمت له کردن بقیه مردم
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
لیبرالیسم یعنی مولدار شدن یک عده کم در مقابل یک عده زیاد یعنی ملت ؟ اشتباه به عرض رسیده شد حتما سایت ازغدی را خواندی . ده تا حسن دارد . اگر ژاپن و کره جنوبی و المان و فرانسه با همین گفتمان اقتصادی و سیاسی پیشرفت کردند ......
ناشناس
| Canada |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
نه عزیز دل برادر
این که کفتی تعریف کاپیتالیسم یا نظام سرمایه داری هست، ته لیبرالیسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
اول معنی کلمه پیشرفت وتوسعه یافته را ببین چی هست بعد مقایسه کن با ژاپن و کره!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
لیبرال یعنی تفکر اقای وزیر قبلی راه که میگفتند هر کس هر کاری میخواهد بکند و با افتخار هم می گفتند لیبرال هستم
وزیر ارتباطات احمدی نژاد گفت که من اکلین بار بود که در ایران طرح شبکه ملی اطلاعات ( شبکه ملی اینترنت ) را داده بودم ............ ولی ولی ولی ...... آقای وزیر سابق ؟ بستر اینترنتی دست دولت و حکومت نباید باشد . چون انوقت تمام شهرهای ایران یک دادگاه جداگانه باید تشکیل دهید که چرا چنین شد و چنان شد . امروز دستگیری ان فرد میافر را دیدید ؟ پیام در بستر همین اینترنت اتفاق افتاد . در شبکه ملی اطلاعات باید تمام کاربران سایت و واتساپ و تلگرام وپیام رسان های خودی را توجیه کنید که برای اینکه فعالیت کنید این مراتب دا رعابت کنید . . اخه شبکه ملی ارتبازات مثل کره شمالی چه بدرد میخورد . اا ؟
اخبار هم اکنون اعلام کرد که ۷۴۰ نفر سیاهپوست امریکایی در ایالت های امریکا کشته شدند . کاربران خارج از کشور خصوصا فارسی زبانان در امریکا میتوانید شرح دهیید که قضیه اصلا چی هست . صحت دارد یا نه . آیا کاربر ایرانی مقیم امریکا چنین موردی را تایید میکنند .؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
من وی پی ان داشتم داداش
کاربر امریکا میره زندگیشو میکنه چیکار داره بیاد کامنت بذاره و بخونه اونم اینجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
این افراد در یک بازه زمانی مثلا یک ماهه کشته شده اند انهم در درگیریهای جنایی بدست پلیس یا بدست یک شهروند دیگر و مربوط به اعتراضات نیست
خباز گفت . مجلس فعلی متشکل از همان گروه فکری از طیف های جریان اصولگرایی هستند که امروز در مجلس امدند و قبلا با برجام‌مخالفت میکردند اما اکنون نمبدانم چرا مخالفت نمیکنند یا از برجام خارج نمیشوند .......( دلیلش این هست که شهروندان اقلیتی که این افراد را به مجلس فرستادند سواد ندارند . تفکر زنان انها این هست که زن خودش را بپوشاند و تفکر مردانش این هست که مرد حق دارد چند زن اختبار کند . وقتی از زنان این مردان پرسش میکنم که آیا حاضر هستید مردان شما چنین باشند میگویند برای خودمان نه ولی برای دیگران چرا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
جناب اقلیت دوستانت که خیلی هم مدعی اکثریت هستید!!!نتوانستند بیایند در مجلس چون رایی نداشتند! درضمن ان دیگر دوستانتون وقتی میرفتند برجام را امضا می کردن حتی به کلمات داخل برجام هم اشراف نداشتند وبعد مدعی شدن نه نه به خدا من ندیدم!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
هیچکس نگفت نه نه بخدا من ندیدم توهم زدی اون قطعنامه ها هم همش در دولت احمدی جونت تصویب شد. برجام اون قطعنامه ها رو ۷ سال عقب انداخت ولی بقول خودت دیگه دورانتون بسر اومده
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
منظورت این هست که یک سیاستمدار حتما و باید زبان بین امللی را بداند .....آنوقت انتصابیون کشور در سمت سیاسی و اقتصادی تشریف دارند ایا هنوز باور دارند که زبان انگلیسی اجنبی هست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
۲۲:۵۸
ما دوستی نداریم همتان مثل همید
اصولگرا و اصلاح طلب بازیی بود که برای همیشه تمام شد
ساندیس بزن حرص نخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
مخالفان دیروزی یرجام فعلا ساکت اند و امیدوارند بایدن رای اوررد و سپس در دولت اصولگرای خود برجام پر منفعت را احیا کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
قطعنامه ای که کاغذ پاره است و نمیتواند جلوی تحریم یک کشور دیگر را بگیردبه درد نمیخورد و تبلیغات برای ان هم در کار و معیشت مردم هم اثری ندارد
جنتی هم نماد بارز شیفته خدمت است
اصولگرایانی که معتقدند برجام بدرد نخور بوده هر چه زودتر از این جسد متعفن خارج شوند و دولت را استیضاح کنند و دولت خودی تشکیل دهند تا ببینیم که اینهمه سال شعارشان راست بوده یا لاف بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
یه کم صبر کنی اینکارو هم میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
اصلاح طلب و اصولگرا دیگر تمام شد . امیدوارم اصولگراها رای بیاورند تا طرفدارانشان ببینند تفاوتی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
برجام قبلا توافق ننگین بود ولی الان مایه روشنی چشم و امید به اینده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
فردی مثل فریدون عباسی رییس سازمان اتمی کشور در دولت قبل که همیشه در برنامه های تلوزیون برجام را یک سند ساده لوحانه خسارت بار می دانست الان که در مجلس هست باید به شکل عملی و نه صوری خواهان پایان برجام باشد ولی خبری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
الان هم می گوید شما خواب هستید
خطاب به بالایی
اهان 99 دردصد تحریم که به خاطر این برجامتون پابرجاست ان وقت راه روشن است؟
از نخست وزیر ژاپن پرسید شد با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه و کارنامه خوب و قابل قبول اقتصادی ....شما استعفا کردید . ایشلن گفتند به چند دلیل . کهولت سن . دارو و درد و درمان ممکن هست باعث شود درد و بیماری و درمان و کهولت سن ممکن هست حریف تخصص من شود و انوقت برای جامعه ژاپن و مردم باید پاسخگو باشم ....قضاوت با کابران
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
خوب وزیر ژاپن اشتباه فکر میکنه درکشور ما مسئولان با ویلچر وعصاروی میزخدمت میشینند وبالای80سال سن دارند ودست از قدرت ذ برنمیدارند برای همین هست ژاپن عقب افتاده است وایران اینقدر پیشرفت کرده است
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
نخست وزیر ژاپن فقط بیماری خودرا مطرح کرده وسخنی از کهولت وسالمندی بر زبان نیاورده .چرا دروغ می گویی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
نخست وزیر زاپن گفته ولی در ایران سانسور کردند
جناب شیخ حسن برق مجانی شما عملیاتی نشده دمار از روزگار ما دراورد ؟ فیش برقی که یک سال کامل از ۳۷ هزار تومان بیشتر نشده این ماه ۱۱۹ هزار تومان اورند و برق از سر ما بیرون زده ؟؟ اقای روحانی یارنه شما کفاف فیش برقم رو نمیده پول اب و گاز که پیشکش ، یارانه ملت ماهی ۴۵ دلار بوده که تبدیل ۲ دلار شده ایا ظلمی از این بالاتر چرا دارید
جناب ابطحی. نخست وزیر ژاپن علاقه ای به خدمت نداشت ایشان به دنبال سلامت خود بود لذا ما کشوری هستیم تا آخرین نفس مسؤلینش. خدمت را واگذار نمی کنند تا جایی که مطمئن شوند کسی از اذناب خود. جایشان را پر می کند ما تشنگان قدرتیم
مازندران را اشغال کردید و اکنون هویت و شخصیت ان را نشانه گرفته اید انوقت با طرح ماجرای اختلاس گران به دنبال پاکسازی یک شکایت عمومی و فرهنگی هستید تا کجا پیش میروید ؟
. امیدوارم این استان کوچک زیبا به انجا برسد که برای ورود شما به این محدوده عوارض سنگین قرار دهد و فروش زمین به غیر بومی را ممنوع کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
بهترین مناطق جلگه ای و کشاورزی و دامداری را از دست کشاورز و دامدار با پیشنهادهای وسوسه انگیز دراوردند و روستاییان را به شهرها کوچ دهدند و خودشان روی جلگه های کشاورزی با اتیش زدن شالیزار و مرکبات و مزارع چای کاخ و ویلا ساختند . واقعا برای این قاون متاسفم که به عیر بومی اجازه ساخت در مزارع کشاورزی و دامداری میدهد و چند سال دیگر دادگاها باید اعتراضغیر بومی ها را در دادگاها بابت صدای و شیون اسب و خروس و گاو و سگ و گربه و پهن اسب و گاو شکایت کنند .....شهری کار روستایی را انجام نمیدهد . زن شهری شیر گاو را نمیدوشد و در باغ سبزی کار نمیکند
ناشناس
| Belgium |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
دوست عزیز ایران یک کشور بزرگ و واحد است لطفا تفرقه افکنی نکنید مردم شمال هم از نفت جنوب استفاده می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
تابی
نظرمن رو بذار
وگرنه دیگه نمیخونمت
تهرون هم همه هجوم آوردند ملک خریدن
مگه کسی اعنراض کرد
دنیای خدا برای همه است. مرزکشی نکنید
در دولت نهم بزرگترین لطمه ها به شبکه مخابراتی ایران زده شد.
واگذاری خفت بار امتیاز همراه دوم به شرکت ایرانسل با دلالی ژن خوب
واگذاری شرکت مخابرات ایران به مافیای اتحاد مبین و عارت اموال شرکت مخابرات با قیمت ارزش هر صندوق یک ریال
خرید تجهیزات خارج از رده و نا کارامد و از بین بردن بودجه کشور مانند خرید تجهیزات تلبس با قیمت ده برابر ارزش واقعی
دادن شعار برای ایحاد شبکه ملی و در عمل بلعیدن بودجه با این بهانه
طرخ موضوع اینکه برای هر نفر 64 کیلو بیت کافی است که به طاهر بدلیل عدم استفاد از فیلتر شکن بوده ولی در عمل برای مخفی نگهداشتن شبکه معیوب بود تا مجبور نشوند در مقابل هزینه های ولخرجی کرده پاسخگو باشند .
با این همه خیانت واقعا گشتاخی است که این وزیر بخواهد از دولت تمجید یا انتقاد کند
با سلام من نمیدونم این بنده خدا که میگویند توهین کرده چی گفته ولی به هر صورت باید اگر توهین کرده عادلانه محاکمه بشه و مطابق قانون باهاش برخورد بشه اما اگر عکس نفر دستبند خورده مربوط به همین بنده خدا هست که بدجوری دستبند قپونی خورده و احتمالا آویزونش کردند آثار فشار دستبند که مصداق بارز شکنجه هست روی دستش پیداست .خدایی ناکرده پلیس شمال رفتار خارج از قانون که با این بنده خدا نداشته و خودش مرتکب جرم نشده. تابناک عزیز به نظرم همون طوری که در خصوص تخلف این شخص واکنش نشون میدهید باید در خصوص نوع رفتار احتمالی با این متهم یا هر متهم دیگری که دستش به این روز افتاده نیز حساسیت به خرج داد.رعایت عدالت بسیار مهمتر از هر حرف و حدیث دیگری است.
در ضمن در خصوص شینزو آبه بسیار برایش قابل احترام قایلم. شخصی که به خاطر بیماری بسیار ساده کولیت روده و به خاطر احتمال تصمیم اشتباه و زیان رسوندن به کشورش استعفا داده یک انسان واقعی و دلسوز کشورش هست ا
واکنش ابطحی به خبر استعفای نخست‌وزیر ژاپن:

مگه همه مثل دولت مردان ایران فداکارند و برای خذمت به مردم بی طاقت!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار