بازدید 7067
خطیب‌زاده:

تمام گام‌های کاهش تعهدات برجام اجرا شده است

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر عدم اجرای سیاست‌های کاهش تعهدات برجام در فردو، گفت: تمام موارد پنج گام کاهش تعهدات برجام اجرا شده و گزارش‌های آژانس بهترین مرجع کاهش تعهدات ایران است.
کد خبر: ۹۹۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 25 August 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اظهارات برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر عدم اجرای سیاست‌های گام چهارم کاهش تعهدات برجام در سایت هسته‌ای فردو، گفت: مسئولان سازمان انرژی اتمی باید در این خصوص توضیحات فنی و تکمیلی را ارایه دهند اما به طور قطعی تمامی موارد پنج گام کاهش تعهدات برجام، اعلامی از سوی دستگاه دیپلماسی ایران به صورت کامل اجرا شده است.

خطیب زاده افزود: آنچه جمهوری اسلامی ایران در راستای گام‌های کاهش تعهدات برجام اعلام کرد را با دقت اجرا کرده است البته اقدامات به اندازه نیاز انجام گرفته است. به طور مثال غنی سازی اورانیوم در حد ضرورت و نیاز صورت می‌گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: بهترین مرجع در این زمینه گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از اجرای گام‌های کاهش تعهدات برجام از سوی ایران است. آژانس در تمامی گزارش‌ها تایید کرده است که این گام‌ها به صورت کامل عملیاتی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل