بازدید 52294
هر آنچه باید درباره «دارادوم» بدانید

در آشفتگی بورس، مردم برای خرید «دارادوم» به صف می‌نشینند؟ / روزهای تلخ بورس تا کی ادامه دارد؟

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی اظهار داشت: به نظر می‌رسد با اوضاع کنونی بازار، استقبال چندانی از دارادوم نشود. مدیرعامل کارگزاری بانک دی نیز گفت: لحاظ کردن تخفیف برای فروش واحد‌های صندوق به نظر من کار بسیار اشتباهی است، چون تخفیف دار کردن واحد‌های صندوق، باعث ایجاد التهاب در بازار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 24 August 2020

در آشفتگی بورس، مردم برای خرید «دارادوم» به صف می‌نشینند؟ / روزهای تلخ بورس تا کی ادامه دارد؟

چند سالی است به دلیل تحریم های نفتی، دولت نمی توانست آن گونه که باید صادرات نفت داشته باشد و درآمدهای نفتی پیش بینی شده در قانون بودجه را محقق سازد. با شیوع ویروس کرونا در دنیا از سال گذشته، اوضاع درآمدی دولت بدتر نیز شد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ شیوع این ویروس منحوس موجب شد تا رکود اقتصادی بر دنیا حاکم شود و تقاضا برای خرید نفت و در نتیجه قیمت نفت به شدت کاهش یابد. همچنین این رکود اقتصادی در کشور درآمدهای مالیاتی را نیز تحت تاثیر جدی قرار داد. بنابراین دولت باید برای جبران کسری درآمدهای پیش بینی شده به فکر راهکارهای جدیدی می افتاد.

یکی از بهترین راهکارها، فروش سهام دولت در برخی شرکت‌های دولتی به مردم از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) در بورس بود؛ راهکاری که علاوه بر افزایش درآمد‌های دولت به مردمی شدن اقتصاد و خصوصی سازی نیز کمک می‌کرد.

به هر حال پذیره نویسی اولین صندوق ETF با نماد دارایکم که شامل سهام باقی مانده دولت یا شرکت‌های دولتی در شرکت‌های بیمه البرز، بیمه اتکایی امین، بانک صادرات، بانک ملت و بانک تجارت بود، با ۲۰ درصد تخفیف از چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و آخرین مهلت فروش این صندوق ها، پایان روز ۳۱ اردیبهشت ماه اعلام شد.

در نهایت معامله واحد‌های اولین صندوق ETF دولت در تیرماه سال جاری آغاز شد و خریداران واحد‌های این صندوق سود قابل قبولی کسب کردند.

بعد از کسب سود بالا توسط خریداران واحد‌های دارایکم، مردم پیگیر عرضه واحد‌های صندوق دارادوم شدند. صندوقی که زمان آغاز پذیره نویسی آن چندین بار تغییر کرد.

در ابتدا خبر‌ها حکایت از آن داشت که دومین صندوق ETF دولت به نام دارادوم در تیرماه سال جاری و سومین صندوق ETF دولت به نام داراسوم نیز در مرداد ماه سال جاری برای فروش عرضه خواهند شد، اما به هر دلیل، این امر اتفاق نیفتاد.

در نوزدهم مرداد ماه ۱۳۹۹ خبر شبانگاهی شبکه سه از قول رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که زمان آغاز پذیره نویسی صندوق دارا دوم اوایل شهریور ماه سال جاری است.

در بیستم مرداد ماه ۱۳۹۹ روابط عمومی سازمان خصوصی سازی اعلام کرد، به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر آغاز پذیره نویسی دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله موسوم به ETF از اوایل شهریورماه سال جاری، این خبر تکذیب می شود. سازمان خصوصی سازی دلیل لغو دارادوم را عدم اقدام وزارت نفت در تاسیس صندوق مذکور اعلام کرد.

سپس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در پاسخ به اظهارات آقای صالح، رییس محترم سازمان خصوصی سازی در خصوص عدم همراهی وزارت نفت برای واگذاری سهام پالایشگاه ها با اظهار تعجب از مطالب اظهار شده توسط ایشان، اعلام کرد طبق آخرین نظر جناب آقای دژپسند وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، قرار شد سهام پالایشگاه ها بلوکی فروخته شود و لذا با انتخاب این روش عرضه، دیگر لزومی به تشکیل صندوق ETF نبوده است.

این تایید و تکذیب‌ها و اختلافات سرآغازی شد بر سقوط بورس و آغاز درگیری‌های دو وزارتخانه اقتصاد و نفت. در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان و برهم ریختن اوضاع بورس، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در ۲۱ مرداد ماه ۱۳۹۹ طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: اولین چهارشنبه شهریور ۹۹ صندوق دارا دوم عرضه می‌شود و عرضه بلوکی، منتفی است.

دارادوم شامل سهام چه شرکت هایی است؟

صندوق ETF دوم که سهام صنایع پالایش و پتروشیمی را در بر می‌گیرد، شامل سهام باقی‌مانده دولت یا شرکت‌های دولتی در شرکت پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران می‌باشد که قرار است با ۳۰ درصد تخفیف پذیره نویسی شود.

آیا برای خرید واحدهای صندوق ETF نیاز به کد بورسی می باشد؟

پاسخ خیر است و داشتن کد بورسی جهت خرید سهام صندوق ETF دوم نیز به مانند ETF اول الزامی نیست.

اشخاصی که کد بورسی دارند، می توانند پذیره ‏نویسی واحدهای این صندوق را از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‌های آنلاین معاملاتی انجام دهند.

اشخاصی هم که کد بورسی ندارند می توانند برای خرید سهام صندوق ETF از طریق بانک‌ها اقدام به پذیره نویسی کنند. همچنین متقاضیان می‌توانند غیر حضوری و با مراجعه به درگاه‌ بانکی نسبت به پذیره‌نویسی اقدام کنند.

در دارادوم تا چه سقفی می توان خرید انجام داد؟

سقف خرید یا سرمایه گذاری توسط هر شخص حقیقی (هر کد ملی)، ۵۰ میلیون ریال (پنج میلیون تومان) در نظر گرفته شده است. فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در این باره گفت: همه مردم می‌توانند سهام دومین صندوق‌ ETF را خریداری کنند که سقف خرید آن برای دارا یکم معادل ۲ میلیون تومان بوده و ما این سقف را برای دارا دوم با تصویب هیات دولت به ۵ میلیون تومان افزایش می‌دهیم.

برای خرید محدودیت سنی وجود دارد؟

خرید برای تمام شهروندان ایرانی دارای کد ملی امکان ‏پذیر است و هیچ گونه محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

از چه زمانی می توان این واحدها را معامله کرد؟

به مانند دارایکم در دارادوم نیز یک ماه بعد از تخصیص واحدها، معامله آنها امکان پذیر است.

آغاز پذیره نویسی دارادوم چه تاثیری بر بورس دارد؟

فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک دی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در پاسخ به این پرسش گفت: اساسا محتوای صندوق ها چه دارایکم، چه دارادوم و ...، نباید با واحدها تفاوتی داشته باشند.

وی افزود: مقصود این است که نباید برای خرید واحدهای این صندوق ها تخفیف در نظر گرفته شود، چون خریداران با این تخفیفات ترغیب می شوند، به جای آن که سهام حاضر در این صندوق ها را خریداری یا سهام حاضر در این صندوق ها را نگهداری کنند، واحدهای این صندوق ها را با تخفیف خریداری کنند؛ به عنوان مثال، سهامدار فلان پالایشی ترغیب می شود که سهام خود را بفروشد و واحدهای صندوق دارادوم را با تخفیف خریداری کند. این باعث ایجاد یک التهاب در بازار خواهد شد. همین الان نیز شاهد همین مساله در بازار هستیم.

آقابزرگی ادامه داد: بنابراین لحاظ کردن تخفیف برای فروش واحدهای صندوق و یا به اصطلاح برخی ها رانت، به نظر من کار بسیار اشتباهی است و تاثیر منفی بر بازار دارد.

وی در مورد اینکه این اوضاع بورس تا کی ادامه دارد، گفت: به شرط عدم مداخله دستوری در حفظ و نگهداری بازار، بازار خود به نقطه ای خواهد رسید که قیمت ها جذاب خواهند شد و شاهد بازگشت خریدها به بازار خواهیم بود. در حال حاضر بخشی از سهام شرکت های بنیادی به نقطه ای رسیده اند که جذابیت خرید به وجود آمده است.

آقابزرگی گفت: این اصلاحات ذات بازار است و در چهار ماه نخست سال جاری بورس ۲۵۰ درصد رشد کرد و حالا ۲۵ درصد اصلاح کرده است. اگر کسی انتظار صعود یا سقوط صرف را از بازار داشته باشد، اشتباه است. به هر حال، هر فرازی یک فرودی را به همراه دارد.

عظیم ثابت مدیرعامل کارگزاری بانک سپه نیز در پاسخ به این پرسش به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: به نظر می رسد که با اوضاع کنونی بازار، استقبال چندانی از دارادوم نشود. به این دلیل که مردم بازار را ملاحظه می کنند و تصمیم به خرید می گیرند و با توجه به اینکه باید اعتمادسازی در این دو هفته در بازار صورت می گرفت؛ اما این کار انجام نشد پیش بینی این است که استقبال چندانی از دارادوم نشود. کما اینکه شروع ماجراهای ریزش بورس هم از همین دارادوم آغاز شد.

وی ادامه داد: شرایط بازار به گونه‌ای است که سهامدارانی که با مکانیسم بازار آشنایی دارند و دید کوتاه مدت تری دارند اگر بخواهند دارادوم بخرند، در ابتدا ترجیح می‌دهند که فلان سهام بنیادی را که ۴۰ درصد اصلاح قیمتی داشته است، خریداری کنند تا اینکه دارادوم بخرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۱
اقای رییس جمهور امروز ادعا فرمودند صادرات پتروشیمی ها تا سال اینده از ۲۷ میلیارد دلار عبور خواهد کرد!!!!!!!
شما الان دارید داد میزنید و ‌میگویید پتروشیمی ها تا الان پول صادراتشان را نیاورده اند ان وقت وعده سال اینده میدهید؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
صادرات؟؟؟؟؟؟؟؟

جالب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
سرمایه گذاری باید مولفه های خودش را داشته باشد تا بتوان سرمایه گذاری ایده آل داشت
ایده آل این هست که شرکت ها با تجدید ارزیابی امکلاک و دارایی هایشان قیمت شان را واقعی کنند تا قیمت روزشان شفاف باشد آنگاه سرمایه گذار خودش می آید و نیاز به این هم تبلیغ نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
کسانی که در با آگاهی خرید کرده اند و در قیمت مناسب وارد می شوند و صبر و حوصله دارند موفق می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
دولت از اول هم قصد فروش دارا 2 را نداشت حالا هم بازار را منفی کرده که فروش نره
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بر خلاف سال های گذشته که بازار بورس ایران نابالغ بود و قوانین محدودی در حمایت از سرمایه گذاران داشت الان و در این 2 سال قوانین خوبی برای بازار سرمایه تصویب و اجرایی شده و بعد از سال ها ، مسولان به نقش کلیدی بورس در تولید و اشتغال و تامین سرمایه از این محل پی برده اند
چون همزمان هم نقدینگی را جذب می کند و هم تامین مالی شرکت ها را تسهیل می کند و این یعنی یک بازی برد برد
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تولید صرف که معیار نیست.
فروش ان هم مهم است که با تحریم های امریکا و نبود شبکه بین بانکی این ها ادعایی بیش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شرکت های تولیدی اگر می خواهد پول سمت واحد های تولیدی و شرکت های شما بیاید و از بازار سرمایه تامین مالی داشته باشید هوای سهامداران خودتان را داشته
باشید و با اطلاع رسانی درست و برنامه های قوی برای آینده کاری تان بازار سرمایه را رونق دهید
علیرضا
| United States of America |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
بورس امروز پر قدرت مثبت شد. حالا منتظر سمپاش های عزیز و دلالان هستیم که بیان بگن بورس دستوری سبز شد.
تا دیروز که مسیر 2 ماهه رو تو 10 روز برگشت و بازار قرمز بود روند طبیعی و کاملا عادی بود از امروز که سبز شده دستوریه!!!
امروز رکورد ورود پول حقیقی به بازار بود. با کمترین حمایت حقوقی بازار کاملا سبز شد پس لطفا دلال های عزیز ساکت باشن و هی نگن بورس دستوری
ولی ریزش به وضوح دستوری بود. با یک جنگ زرگری و چنتا تایید و تکذیب بورس رو منفی کردن ولی انشالله از امروز بازار به حالت نرمال خودش برگشته
دیشب ناگهانی اقای همتی را در شبکه خبر اورده بودند پیدا بود امروز بورس باز هم ریزش دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
به خاطر هفته دولت بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
همتی گفته مابازار ارز راکنترل کردیم (منظورش قیمت دلار ۲۳۰۰۰ تومانه !!) وگرنه قیمت خیلی بیشترازاین میشد !!!!
نقطه مشترک ویژگی دولت روحانی اعتمادبه نفس بالاست !!!
بورس فعلا ریزش دارد تا پایان پذیره نویسی دارا دوم! بعد همم خدا می داند چه شود! همه چیز به شانس بستگی دارد و البته قضایای پشت پرده!
دلار را به بالاترین میزان خودش در تاریخ کشور رسوندید، نرخ طلا که دست شما نیست وگر نه اونم به بالاترین سطح میکشیدید، سود بانکی را کم کردید، تا صنایع از رونق بیفته و کارها بخوابه تا مقدمات برای رفتن سرمایه های مالی مردم به سمت بورستون باشه. خوب بلدید با پولهای مردم بازی کنید.

اشکال اینه که مردم هنوز نفهمیدند چه خبره. ...کشوری که نتونه صادرات کنه، نتونه تولید کنه و بفروشه بورس به این فعالی نخواهد داشت مگر آنکه پولش خیلی بی ارزش شده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
کاربر گرامی، این همه شرکت فلزی و معدنی و پتروشیمی بخش زیادی از تولیدات خود را صادر می کنند(هر چند به واسطه تحریمها هزینه صادرات بالا رفته است)..
امریکا تحریم کرده ولی خودمون هم به خودمون رحم نمی کنیم.
دشمنی ایران و امریکا 4 دهه ست پابرجاست. اگر قرار بود تموم بشه (چه به صورت متعادل و چه به صورت برتری مطلق یکی از طرفین) تا الان تکلیفش یکسره شده بود.
پس بهتره خودمان را باور کنیم. دولتمردان هم اگر اراده داشته باشند می توانند اوضاع را از این وخامت نجات دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ناشناس ۱۶:۵۸
یکی از این کشورها که ما بهش صادرات داریم میتونی اسم ببری؟!!!خوابی یا خودت را زدی به خواب؟!!
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چند سالی بود برخی میگفتند دولت باید حتما برنامه اش برای دور زدن تحریم و فروش نفت و ... رو به مجلس بگه!
بعد که دولت میگفت اومدند جار و جنجال کردند که آمریکا کور خونده و ما تحریم دلار و نفت رو دور زدیم.
بعد آمریکا اون سوراخ ها را بست و تحریم بدتر شد!
عزیز دل، لابد بیان به تو بگن دقیقا به کجا و چجوری و چقدر میفروشن و صادر میکنند؟
فقط محض اطلاع کلی فلزات با وجود تحریم به کشورهای همسایه به راحتی به فروش میرسد و البته مشکلاتی در برگرداندن ارز ناشی از آن هست.
کمی دقت کن وقتی بشه یکمیلیون بشکه بنزین رو ببری زیر سیبیل آمریکا بدی کشورهای آمریکا جنوبی حتما میشه به همسایه ها بقیه مواد را فروخت....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ناشناس ۱۶:۵۸, دقیقا نام ببر، این کامنت درسته. ما اگر صادرات درست داشتیم اوضاعمون این نبود. یا صادرات داریم عین مبادله کالا به کالا یا هیچ
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
کاری به دولت و ... ندارم ولی بدون اطلاع حرفی نزنید، شبیه بحث های خاله زنکی است.وقتی سود بانکی کم شود تنها جایی که سود می کند صنایع هستند بخصوص صنایعی که از رونق افتاده اند چون می توانند وام با بهره کم بگیرند ... جی میگی برای خودت برادر
چرا تابناک هر روز اصرار داره در مورد خرابی وضعیت بورس بنویسه ولی در طول سال به طور مشخص و تقریبا هر روز قیمت مسکن در مناطق مختلف را درج می کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
نقد بازار هست و اشکالی نداره
باید مشکلات رو گفت تا راه حل برایشان بتوان پیدا کرد
مسولان بورس در این 2 سال خوب عمل کرده اند و از ابن به بعد هم باید فعال و اثر گذار باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
مزدم کشورهای دیگر جنگ راه می اندازند مزدم ایران باید تاوان بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
مسئله اینه تابناک هیچ وقت در مورد مسکن از این تحلیل ها نمی نویسه مهمترین کارش درج قیمت ها در مناطق مختلفه که از بنگاهیهای مسکن می گیره. چرا ایرانیان اینقدر ساده اند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
به ناشناس ۱۶:۳۲
منظورت از خوب عمل کردن یعنی اینکه قیمت سهامت را الکی مثل بادکنک باد کردند و بعد ترکوندند.
تلخ؟
هیچ تلخی هم نیست وقتی بی دلیل در یک ماه دوبرابر می شود
در ضمن یادتان نمی اید وقتی این دولت امد سرکار در سال 92 بورس سقوط کرد؟
معلوم نیست دنبال چی هستند این دولت... !!!که قیمت ها را بی ملاحضه بالا می برند وبعد می اورند پایین ان هم بدون منطق
بورس دروغی بیش نبود
پاسخ ها
شیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چطور اونموقع که کرور کرور سود میکردی هیچی نمیگفتی؟ واقعا عجب مردمانی هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
سودی دز کار نبود هرچه بود دود شد و رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
من 150 میلیون خریده ام امروز هم خریدم اگه بورس به خاک سیاه هم بشینه نخواهم فروخت و دیگه هیچوقت پول تو بانک نخواهم گذاشت خانه هم بخوام بخرم ترکیه خواهم خرید بانکها و دلالان مسکن کاملا دستشان تو یه کاسه است و باعث بدبختی مردم شده اند بذار حداقل پولمان را دو تا واحد تولیدی استفاده کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
دوست من،همین الان هم یکی از بازیگران و بازیگردانهای بزرگ بورس،بانکها هستند
سهام دار عزیز شما باید خودت تحلیل می کردی ببینی سهام پالایش اصهان که از 5 فروردین 99 به میزان باورنکردنی 906 درصد رشد داشته (9 برابر شده) حبابش می ترکه و حتی به قیمت قبل از فروردین 99 بر می گرده

الان هم حباب ترکیده و الان این مرحله اول هست و چیزی نیست، شما ببین اگر بایدن بیاد که ریزش سهام دقیقا هنگام مهر ماه 94 توافق هسته ای، چه طور شاخص یک جا ارزشش به 200 هزار تا میرسه و این طوری سرمایشه شما صفر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
صف خرید و فروش حباب داره نابغه ؟
فقط یه کلمه شنیدین هی میگین. حباب حباب
س.ا.اس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ترامپ رای نمیآورد.با الهام از 10 قانون اول جنگل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ناشناس ۱۷:۰۹

اصلا خودت می فهمی چی می گی!!!

آره ما قبل از اینکه بورس تهران اولین سهام های دولتیش رو عرضه کنه، حباب دات نت رو لمس و تجربه کردیم
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
واقعا متاسفم برای اون دسته از عزیزانی که تو بورس ضرر می کنن. البته ضرر کردن بخش زیادی از عزیزانی که تو بورس سرمایه گذاری کردن طبیعی هست. وقتی که بدون هیچ دانشی و صرفا به دلیل اینکه بقیه سود کردن و بازار بورس هم تو یه دوره تقریبا شش ماهه به صورت غیر طبیعی رشد می کرد، همه می رفتن و سهام شرکت های مختلف رو می خریدن، باید فکر الان رو هم می کردن. وقتی بازار بورس تقریبا تمام کشورها به دلیل شیوع کرونا افت می کرد، این فقط بازار ایران بود که به صورت غیر طبیعی و هیجانی رشد می کرد!!!! همه کارشناسان بازار و بورس هشدار می دادن که مردم باید مراقب باشن. تازه این اول داستان هست و شک نکنین شاخص کل بورس به زودی به زیر یک میلیون واحد بر می گرده. فقط باید به حال اون مردم بیچاره که هیچ دانشی نداشتن و صرفا جهت اینکه از بقیه عقب نمونن و بتونن تو این شرایط وحشتناک اقتصادی یه سودی کرد9ه باشن، باید تاسف خورد که به راحتی همون سرمایه اولیه خود رو هم از دست می دن و یا خواهند داد. هیچوقت یادم نمی ره همین مسئولین بازار بورس، به صورت غیر حرفه ای فعالیت در بازار فارکس رو ممنوع کردن و اعلام کردن که بازار فارکس کلاه برداری هست، چون بخش زیادی از سرمایه گذارها ضرر می کنن. آیا امروز هم این ادعا را درباره بازار بورس کشور دارند و فعالیت در اون رو ممنوع می کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا متاسفم براتون که اینجوری با مردم بازی می کنید. بیجاره مردمی که باز هم به شماها اعتماد کردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
اولا ریاضیدان، 900 درصد رشد میشه 10 برابر شدن
ثانیا دوباره میره و میرسه
سوم اینکه آقا ما می خوام حباب خرید و فروش کنیم، حالا هی اسم سهم ما را بذارید حباب! مگه حباب نباید ارزش داشته باشد
اصلا یکی بگه شاخص چه جوری تو چند ماه میلیونها رشد کرده بعد از سقوط متعجب میشوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
عرضه و تقاضا . صف خرید پر میشه قیمت میره بالا. به همین سادگی . بازاره . همینطوری رفت بالا همینطوری هم میاد پایین
آشفتگی بازار بورس زمانی تمام میشود که مردم دوباره عقلشان را از دست دهند .!!!!
بورس ریزش نکرده و سقوط نکرده. بلکه ایجاد حباب و افزایش نجومی سهام این توقع را ایجاد کرده که بورس همچنان باید رشد کند.
این ارزش فعلی هنوز هم بالاست و تا رسیدن به ارزش متعادل و مناسب باز هم باید افت کند البته نسبت به افزایش بی حساب و نه قیمت واقعی آن.
صدا سیما تا تونست تبلیغ کرد مردم رو کشوند به بورس تاپس انداز یه عمر زحتشونو به باد بدن. حالا هم صداش در نمیاد. ضرر 50% رو کی قرار جبران کنه خدا میدونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
همان طور که در مورد پدیده و موسسات مالی اتفاق افتاد ، با این تفاوت که آنجا می توانستی شکایت کنی ولی اینجا نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
کسی صداوسیما نگاه نمی کنه

خود مردم تقسیرکارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خودمردم از سودهای باداورده بورس بال دراورده بودن ودرهرجمعی باافتخار میگفتن درعرض دوهفته چند ده میلیون سود کردم !اطرافیان هم تحریک میشدن که پولشون روببرن دربورس سرمایه گذاری کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
قدیمیا سوادشون خیلی بالاتر از ما بود . میگفتن باد آورده رو باد میبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
وقتی فکر نمی کنیم و طمع جای عقل را می گیره بایدم اینطوری کلاهمون برداشته بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
مشکل شما عوام اینه که همیشه طبق کوتاه مدت نظر میدید. الان همه میگید بورس اخه در حالی که فقط 10 روز ریزش داشت و تو فروردین و اردیبهشت بیش از 40 روز صعود محض بود.
من نوعی که سهامم تو این دو سال بیش از 7 برابر شده هیچ ناراحت نمیشم اگه تویک بازه 10 روزه 20 درصدش رو از دست بدم. تازه اگه بلد باشید می تونید جلوی ضرر رو بگیرید و درضمن درصد زیادی از اون دوباره بر میگرده
دارا یکم ۲۱ هزار تومان عرضه شد و الان زیر هجده هزار تومان است یعنی از اول قیمت دوبرابر در نظر گرفته و به مردم فروخته شد که گرانفروشی دولت و ارزیاب ها بوده.
نکته دیگر بورس از اول سال هر مقدار پیشرفت کرده به امروز ربط ندارد. هر شرکتی در شرایط متفاوتی است ولی وقتی در یک روز و در ساعت ۱۱زو ۱۵ دقیقه کل سهام یک دفعه قرمز میشود یعنی عمدی در کار بوده و هنوز هم هست.
دولت نرخها را پایین آورد که دارا دوم را مردم بخرند و داستان دارا اول تکرار نشود .
پاسخ ها
تعجب!
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اگر اطلاع نداریم از چیزی مجبور به آمار دادن نیستیم! دارا یکم 200 تا ده هزار تومن بود و الان تقریبا هشتاد درصد سود داره با وجود داغون شدن بورس.
البته قبل از این تا حدود دویست درصد سود رفته بود حاجی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اشتباه است ، دارا یکم با 10 تومان عرضه شد و 21 تومان بعد از یک ماه باز شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
دارا یکم ده هزار تومان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
دارا یکم 10 تومن عرضه شد تا 32 تومن رفت و من تو 24 تومن فروختم
بزودی موج جدید تورم و سرازیری نقدینگی به سمت بازار خودرو و مسکن و ارز و طلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
والا اونموقع که بورس همش بالا میرفت تورمم بالا بود . الان که پایین میاد اصلا تورم نداریم . بابا چرا نمیخواید قبول کنید به سرشاخه ها یه پولی میدن مردم تهییج شن بعد که به اون حجم مد نظر نقدینگی که رسیدن یهو میزنن زمین . بابا این چه حرفیه میگید ذات بازار . کجای اقتصاد طبیعیه که دنبال تحلیلای طبیعی هستید . مگه اونموقع که تو یه ماه سرمایه دو سه برابر میشد طبیعی و ذات بازار بود که الانم میگید ذات بازاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
دقیقا. کسانی که خوشحالند که بورس از رونق بیفته به تبعات ویرانگرش فکر نمی کنند
بورس سقوط کرده ونابودخواهدشد.به هیچ ترفندی هم نمی توان جلوی اینکارراگرفت.اعتماد اگر ازدست رفت دیگه رفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
تو مگه چقدر تو بورس سرمایه گذاری کرده بودی داری نطق می کنی
بورسی که تا نزدیکی دومیلیون وصدهزارواحد رشد کرده بود حالا روزی ۷۰-۸۰ هزار واحد داره سقوط میکنه وامروز هم وارد کانال یک میلیون وششصدهزارواحدی شد
نه صداوسیما نه جراید و سایتهای سینه چاک بورس انگارنه انگارکه بورس تنهادردوهفته بیش از ۵۰۰ هزارواحد (حدود ۳۰ درصد) سقوط کرده
شتردیدی ندیدی!!!!
حباب بورس ترکید ولی صدای ترکیدنش هنوز بهتون نرسیده
یکماه دیگر باز عده ای پلاکارد بدست مقابل بورس تهران تجمع میکنند... مردم ساده لوح و جوگیر
من به برادرم گفتم توکه پول داری به جای سرمایه گذاری دربورس هردوتامون کفاشی
بلدیم ،بیاکفش تولید کنیم
گفت بورس سوددهی بالایی داره
ولی تولیدی کفش هم دردسرداره وهم سودش ازبورس کمتره
انشاالله که بورس دوباره رشدکنه وکسی ضررنکنه
ولی دنبال پول مفت نباشید
خدا وکیلی پول تون راازبورس خارج کردید
نرید دلاربخرید
کشورراازاینی که هست نابودترنکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
درود به شرفت . من نمیدونم کی این ذات پول مفت در آوردن درون ما رشد کرده و از کار و زحمت گریزونیم . بابا نمیشه که همه بخور باشن باید بالاخره از یه جا دربیاد .
پرنیان
| Germany |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
حرفی زدی که طلا هم بنویسی کمشه. مشکل مملکت و مردم .همینه.زنده باشی آقا پرویز
همتی: تثبیت نرخ فعلی دلار(۲۳۰۰۰تومان) ناشی از کنترل ماروی بازار ارز است و اگر این کنترل نبود قیمت ارز خیلی بالاتر از این قیمت هامیبود !!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تثبیت!!!!!چه صحبتهایی می کنند .احتمالا دلار میشه ۱۲۰۰۰۰ تومان و ایشان می اید و خیلی با ارامش میگوید شما نمی دونید
چه خبره و میخواستند دلار ۵۰۰۰۰۰ تومان‌باشد من نگذاشتم!!!!ادعاهای احمدی نژادی
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
روزی ۱۰۰۰ تومان نوسان شده تثبیت اقای همتی!!!!عجب
نوسان سالانه دلار ۱۰۲۰۰۰ تومان ثبت شده ببینید ثبات ایشان چیست
چطور ممکن است شرکتی که چندماهه پول کارگرهاش رو نداده، هر روز سهامش سود بیشتری میدهد؟؟؟
طبق یک خبرموثق امروز رکورد خروج سرمایه ها ازبورس با ۷۰۰۰ میلیارد نومان شکسته شد
وخبرمهمتر اینکه ۱۷۰۰۰ میلیاردتومان هم درسف فروش است واین یعنی تداوم وحشتناک سقوط !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بخیر
رقم صحیح خروج 7میلیون میلیارد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
هفت میلیون میلیارد !!! اصلا می دونی این عدد یعنی چقدر ؟ همین طوری یک چیزی می نویسه
فردا پس فردا شروع مثبت بازار بورس
خیلی از سهم ها رو امروز میدیدیم حقوقی ها تا میتونستن خرید کردن و از چنگ حقیقی ها دراوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اگر حقوقیها چنین کاری کردن درست نیست اما چقدر میتونن ادامه بدن ؟ بحدی سهام پارۀ بادکرده تو صف فروش سنگینی میکنه که بخوای کل پول کشور رو حرومش کنی بازم کفاف نمیده . چرا ؟ چون قیمتگذاریشون حبابی و کاذب بوده و بین 10 تا 20 برابر ارزش واقعی قیمتگذاری شدن . این یعنی یک فریب خورده الآن بخواد سهام پاره شو یک سوم قیمت هم پول کنه بازم محاله چون خریداری وجود نداره . تازه ریزش اصلی مونده واسه پاییز که وقایع تعیین کننده سیاسی در پیشه . اینه که بالای 90 درصد میخوان هر طوری شده سهامشونو پول کنن و د برو که رفتی ، برای همیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
حقیقی اشتباه کرد تو پایین ترین قیمت گذاشت برای فروش!
علیرضا
| United States of America |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ناشناس ۱۵:۴۹ شما از قیمت دلارت بگو
بورس 1600 به هیچ وجه حباب نداره و از قیمت دلار عقب مونده. سرمایه کارخانه ها از پارسال تا الان به علت رشد دارایی هاشون 10 برابر شده و اگر ارزش سهامشون حتی 10 برابر شده باشه بازم حباب حساب نمیشه
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
از هفته پیش امثال شما این ادعا ها را خیلی کرده اند و مدام فرمودید فردا بهتر میشود و مدام در حال ریزش
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
جواب ۱۶۱۷: از کجا فهمیدی ۱۵۴۹ دلار داره؟
من سه بار مطلبش رادخواندم دربتره حباب بورس بود!!!هیچ جایی از ان از دلار چیزی نگفته بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ناشناس 1549استدلالت درست نیست.وقتی تورم بالارفته وقسمت دلارهم،پس قیمت هاحبابی نیست.درضمن سهم بانک تجارت 80تومنی وخودرو400تومنی وفولاد1600تومن کجاش حبابه؟قیمت آدامس هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
راست میگه 1651
با قیمت الان دلار و با تورم الان اگه 206 رو به قیمت دلار 3 سال پیش بدن تو 10 تا میخری ازش
پس بورس هم همینه نمیشه گفت همش حبابه
قسمتیش حبابه که داره اصلاح میکنه و بعد دوباره سرمایه گذارا ورود میکنن مثل حقوقی های امروز که سنگین دارن خرید میکنن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اخوی اگر ۱۰ برابر بود که خیالی نبود من ۲۰ سال قبل مقداری سهام سایپا داشتم دوهفته پیش فهمیدم ارزش آن ۱۰۰۰ برابر شده ولی دلار ۲۷ برابر شده این یعنی چی؟
حسن خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
علیرضا 16:17 اینقدر داستان نباف
سرمایه تو بورس هیچ کشوری اونم با این اوضاع خراب 20 برابر نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
جواب هایی که به این کامنت داده اند نشون میده که فقط از زمین خوردن هم لذت می بریم
در یک کلمه باید گفت که بورس در این شرایط یعنی بازی با سرمایه و زندگی مردم

اگرچه دولت به دنبال جبران کسری بودجه شدید خودش هست
ملتی که به جای کار و‌تلاش و‌ تولید دنبال دلال بازی باشه، حقش همینه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
سرمایه گذران دلال نیستند سرمایه گذاران دید بلند مدت دارند و مدام در حال خرید و فروش و تغییر قیمت نیستند این افراد نوسان گیر هستند که شفافیت صورت های مالی و اطلاع رسانی درست شرکت ها آن ها هم کاهش پیدا می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ای جونم ناز نفست که حق مطلبو گفتی در مورد مخاطب 16:15 هم خودتونو گول نزنید همه به قصد دلالی اومدن اگه قصتشون سرمایه گذاری بلند مدته هی خرید و فروش نمیکردن و با یه هفته منفی شدن زانو غم بقل نمیکردن .
آدم عاقل نباید از یک سوراخ چند بار گزیده بشه!
تقریبا به هیچ حرفی دیگر اعتمادی نیست.
آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که هیچ کس به سهام عدالت هم نیاز پیدا نکند.... و این داستان همچنان ادامه دارد
روزهای تلخ نیست. بورس دارد به جایگاه واقعی خودش بر می گردد. شاخص واقعی بورس زیر یک میلیون واحد است.
لطفا بفرمایید با چه حساب و کتابی بورس در چهار ماهه اول سال 250 درصد رشد کرد؟ چرا حرف الکی می زنید؟ شاخص از یک ملیون رسید به دو میلیون. که الان دستوری اوردیدش تا 1600
چرا آمار الکی می دید؟
پاسخ ها
علی
| Canada |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شما بگو با چه ذلیلی بورس آمریکا از ۱۸۰۰۰ در آپریل ب۲۸۰۰۰رسید با چهل ملیون بیکار
یکیش خودم
پرنیان
| Germany |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
علی آقا پرچمت کاناداست یا آمریکا؟
متاسفانه بورس غیر از تورم انتظاری و رکود سنگینی که بر کل اقتصاد حاکم کرد و بخش مسکن رو هم با خوابوندن تولید مسکن و میلیونها بیکار به نابودی کشوند ، یکی از مهلک ترین ضرباتی که وارد کرد اشاعه فرهنگ طمع ورزی شدید و کار نکردن بود . دیگه همه گفتن چرا اینقدر سگ دو بزنیم از صبح تا شب واسه یه قرون ده شای ؟ خوب می شینیم پای لب تاب نسکافه میخوریم و ظرف نیمساعت با خرید هر سهام پاره ای که باشه 5 درصد جرینگی میریزیم جیب بعبارتی ماهی 100% سود بدون زحمت و بدون کوچکترین کار و تلاشی !!! شاخص هم برای ورود لجام گسیخته سودجویان و بجوش آوردن دیگ طمعشون دستی رفت تو فضا و یکساله شد 20 برابر . اینکه همه تولید و کاسبی و تجارت رو رها کنن (چون همشون راکده و زیان ده) بیان تو دلالی سهام این شد اقتصاد ؟ آیا چنین بورسی نباید با سر از تو فضا بطرف زمین سقوط کنه ؟ آیا میتونسته تا ابد فرت و فرت قله هیمالیا فتح کنه ؟ آیا پول علف خرسه ؟ آیا اینهمه سهام پارۀ بادکرده رو میشه پولش کرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
درود برشما. دو کلمه حرف حساب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
معلومه دلال مسکنی اسمان و ریسمان را به هم بافتی
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
واقعاً همین طوره . لایک لایک لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اینا که میان زیر هر نظر درستی مینویسن معلومه دلال هستی بخدا خودشون دلالن . دلال کسیه که بدون زحمت به پول یا مفت برسه . چه خرید و فروش طلا باشه چه ملک چه ماشین چه بورس . توجیها همه فرافکنیه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تو هم مالباخته بورسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
بسیار صحبت جالبی بود آفرین به شما
نابرده رنج گنج میسر نشود / مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
...همین امثال شما نه این که قیمت مسکن رو تو این چند سال به قیمت جون ادمیزادبالا بردید!! کسی گفت چطوری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
این پول اگه توی بورس نمی رفت می رفت توی طلا و دلار و خودرو و .... بورس که بهتر از دلال بازی است. اقتصاد دنیا اتکاش به بورسه .... شما هم احتمالا خوشحالی که دلال بازی دلار و مسکن و ... اوج می گیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
یعنی واقعا حق زندگیه ما با این هه ثروت خدا دادی باید این باشه
(دیگه همه گفتن چرا اینقدر سگ دو بزنیم از صبح تا شب واسه یه قرون ده شای ؟)
نخرید که به جز ضرر چیز دیگه ای نیست.
حداقل ۲۴ سال تجربه در بازار طلا و بورس و ملک دارم

طلا اولین و مطمئن ترین سرمایه
ملک در درجه دوم

دلار هرگز چون اسکناس های تقلبی و تصمیمات سیاسی در آن دخالت دارند

بورس هرگز سرمایه خوبی نیست و نمیتوان در مورد بورس از واژه ریسک استفاده کرد . ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
به نظرم ملک از همه مطمئن تره و بازده ش بییشتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
پس یه دلال حرفه ای هستی این حرفهایی همکه زدی نیاز به 24 سال تجربه نداره. هر بچه ای میدونه همین طرز تفکر مملکت رو به خاک سیاه نشونده....
سود ۸۰۰ در صدی شد ۴۵۰ در صد در عرض یکسال کجاش تلخ است
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
سود 800 درصد به قول شما شد 450 درصد این تلخ نیست ؟ حالا بماند اونی که ماه پیش خریده تو ضرره و بماند که . معلوم نیست تا کجا میاد پایین
شیشه عمر بورس اتفاقا دست همین دارا دومه اگه مردم خریدند که اصل اون سهام در بورس هم رشد میکنه اگه هم از فروش دارا دوم استقبال نشد یعنی اعتماد مردم به بورس از بین رفته ولی به نظر میرسه دارا دوم میخرند به دلیل تخفیف ۳۰ درصدی و بعد از یک ماه با یه سود خوب میفروشند
مردم دارایی دوم و سوم را نخرند؟!

دوباره جیب ملت را خالی می کنند؟!!!
از یه سوراخ دوبار گزیده نشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
این چهارمین پنجمین باره . من نزدیکترین کسام الان ضرر کردن و دارن سکته میکنن ولی تعجب میکنم که اصلا دلم براشون نمیسوزه . چون دلسوزی برای کسی که از یه سوراخ چند بار گزیده میشه بی دلیله
من ۲۰۰ هزارتومن تو بورس سرمایه گذاری کردم یعنی بیشتر هم نداشتم امیدوار بودم بتونم باسودش یه تبلت برای پسرم بخرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
انشالله بخری
سید علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
این دیگه از اون حرفهاست آخه با 200 تومان سهم میشه بخری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
حداقل خریددربورس 500هزارتومنه.احتمالابه سایتهای فیشینگ هدایت شده ی.خخخ
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خوب باز به تبلت راضی هستی بعضی 200 هزار تومان گذاشتند تا به کمک درخت سکه پینوکیو خانه بخرند
پرنیان
| Germany |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
؟داداش تو فرانسه ای ومیخوای تبلت ۲۰۰بخری
کامم از تلخی غم چون زهر گشت
افراد طمع کار ضرر میکنن . الان هم به نظر من همون طور که هیچ صعودی تا ابد نیست سقوط هم همینه و بالاخره یه جایی متوقف میشه از اول نباید وارد بازی میشدی ولی اگر شدی نفع شما در اینه که صبر کنی تا دوباره بازار رونق بگیره و بره بالا ولی وقتی رفت بالا بفروش دوباره طمع نکن و وقتی هم فروختی دوباره وارد این بازار نشو چون همیشه این جوری تموم نمیشه
نه به دارا دوم
من در کانادا زندگی میکنم بورس همه جای دنیا یست بالا دارد و بالا و پایین شدید اگر همیشه بخواد بالا برا بدون اینکه یک مدت عقب گرد کند که نمیشه همین نقره ۱۰ روز پیش ۲۹ دلار و پنجاه سنت بود روز دوشنبه ولی سه شنبه شب به ۲۳ دلار و۳۸ سنت رسید یا خیر کانادا ورشکست شد یا شرکت جنرال موتوری در سال ۲۰۰۹ ورشکست شد و..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
میشه آدرس خاوری رو بدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بخدا پنج بار خوندم ولی آخر مغز حرفتو نفهمیدم
ناشناس
| Austria |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
علی آقاشماوضع خوبی نداری من درایران زندگی میکنم بورس مامس راطلامیکنه سالی ششصددرصدسودمیکنه حال یه هوئی بیست تا سی درصد افت میکنه همه دادشون بهواست شما بابورس میلیاردرنمیشی مامیشیم میایم کاناداخونه میخریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
برو عمو تو از این کانالایی یه شبه با بورس پولدارشید داری الانم نگران سرمایه خودتی با فیلتر شکن لوکیشن کانادا اومدی . کسی که تو کاناداعه انقدر بیکار نیستبیاد پیگیر اخبار بورس ایران باشه . یجای دیگه هم بالا گفته بودی من آمریکاعم ولی لوکیشنت کانادا بود
با این ریزش ها در بورس ایران ثابت شد این بازار فقط یک بازار مجازی بدون پشتوانه است که با جوسازی و فضا سازی پول عده ای را از دستشان بیرون کشیدند و تبدیل به سود عده دیگری کردند نه تولیدی انجام شد نه صنعتی رشد کرد و نه ارزش افزوده ای برای کشور درست شد.
روزهای تلخ بورس تا کی ادامه دارد ؟
تا زمانی که اعتماد سرمایه گذاران بازگردد.
هر آنگاه که اعمال مالیات از سکه هایی که معاف از مالیات بودند , ملغی شود.
هر آنگاه که مالیات خلق الساعه از آپارتمانهای خالی ملغی شود.
هر آنگاه که یکرنگی بر مسئولین محترم حکمفرما شود
آنگاه میتوان به روزهای فرح بخش بورس , امیدوار بود و لاغیر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بورس قیمتش رو عرضه و تقاضا و بازده شرکت مشخص میکنه همونجوری که الکی یک سالی رفت بالا یک سالی هم میره پایین هیچکس چون به بالارفتن اعتراض نکرد به پایین رفتن هم نباید اعتراض داشته باشه
مردم دارا دوم را هم خواهند خرید دلیل اون هم سود کوتاه مدت یک ماهه ۱۰۰ درصد است یعنی ۵ میلیون سهام میخرید یک ماه یعد میفروشید ده میلیون چرا نمیخرند از فردا ببین مردم چطور هجوم میبرند به سمت بانک ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
پس اگه میرن دیگه ننه من غریبن بازی در نیارن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
برادر اون..... رو لولو برد
حضور فعال در بورس انطور که برخی می گویند کار راحتی هم نیست . امروز میلیونها کارمند در بخش دولتی و خصوصی پای کامپیوتر می نشیند و کار می کنند و بسیاری از انها هم استرس و حساسیت سهامداری در بورس را ندارند. اگر کسی فعال نشود و سهامی بخرد تا به سود برسد هم احتمال انکه به سرنوشت این چند روز گرفتار شوند است.
نام ایران را باید بذارن
عجایبستان
خدائیش این رشد حیرت آور نباید موجب حیرت می شد، وقتی تولیدی وجود نداره و کارخانه پول کارگر را نمی تونه پرداخت کنه و با حداقل ظرفیت 10 درصدی داره صرفا روزمرگی می کنه؟
بورس در هفته آینده تا ۲۵۰۰ بالا می ره
فقط انهای که زود فروختند بازنده اصلی هستند
چرا دولت تصمیمات ناگهانی و شوک آور اقتصادی می گیرد که باعث تنش در اقتصاد می شود اگر واقعاً دولت می خواهد ناچاراً تغییر انجام دهد باید در ابتدا با دقت عواقب آنرا بسنجد و بعد از تایید آنرا با یک شیب ملایم انجام دهد و حتماً مردم را در جریان قرار دهد که کسانی که فعالیت اقتصادی دارند همگام با آن پیش بروند مثلاً در موضوع دلار چه خوب بود دولت اعلان می کرد که بخاطر شرایط اقتصادی دلار طی مثلا 10 سال از 2000 تومان به 20000 تومان بایک شیب ملایم افزایش می یابد و بصورت ماهانه یا پانزده روزه مثلا دو درصد به قیمت آن افزوده می شود و این خیلی بهتر از این است که یک شبه بلند شوند و ببیند بنزین 3000 تومان شده و سکه 10000 تومان و دلار 20 هزار تومان و همه چیز بگونه ای بهم بریزد که نتوان آنرا جمع کرد. یک تورم منظم و شفاف به مراتب بهتر از تورم آنی و شوک آور است و ممکن است بسیاری از افرادی را که در فعالیت اقتصادی هستند دچار ورشکستگی و بسیاری را دچار سودهایی کند...
70% پول من توی دو هفته اخیر رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
فکر کنم یخ خریده بودی گذاشتی بودی زیر افتاب که تو 2 هفته 70 درصد ضرر کردی و گرنه هیچ سهمی بیش از 40 درصد ریزش نداشته
:)))
همه داد می زنن و ادعای کارشناسی و تحلیل گری دارن که 6 سال و چندین سال در بورس هستیم و سرمایه مان رفت ولی من از عید به اینور وارد بورس شده ام هیچی هم نمیدانم 8 تومان سرمایه گذاری کردم و 15 تومان سود برداشتم 8 تومان خود را کشیدم بیرون و حالا سودم داره ریزش می کنه هرچه هم می ریزه بریزه ................... زیان من از سودم است نه از پس اندازم
الان هرکی سود کرده میخواد بیاد بیرون و سودش حفظ شه اما همه تو صف فروش گیر کردن و دارن آب شدن سرمایه و سودشون رو مشاهده میکنن...
بنظرم بورس خوبه من خودم 5 میلیارد وارد بورس کردم
قیمت سهام هنوز خیلی بالاست هرکی خرید ممکن بالا بره ولی باید تحمل پایین امدن و ازبین رفتن سرمایه تون را هم داشته باشید اگر تحمل ندارید وارد نشید ریسک بورس این روزها بسیار بسیار بالاست
معلوم نیست با این بورس چه خوابی دیدن برای مردم.
باید تحقیق بشه از کجا میارن دارادوم میخرند ...دارد فاصله طبقاتی بیشتر میشه اونی هم که در خرج زندگیش مونده داره نگاه میکنه ودق می خورد وآب میشه
همگی اصلاح بورس رو دیدم و به امید خدا از امروز داره بر میگرده
به امید روزی که طلا و دلار و مسکن و مایحتاج زندگی هم اصلاح کنن!!!
2 هفته گذشته عروسی دلال های دلار و طلا بود و اگر متوجه افزایش قیمت دلار نشدید علت این بود که بانک مرکزی مشغول خالی کردن ذخایر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
خودروسازی با زور دولت سرپاست
پتروشیمی با زور دولت سرپاست
سایر کارخانجات هم به همین ترتیب
بورس هم الان دیگه با زور دولت سر پاست
این اقتصاد نیست این مدیریت اقتصادی نیست بار مالی همه روی دوش مردم است
خوب ظاهرا بعداز۵۰۰ هزارواحدریزش باوجود درانتظاربودن ۱۷۰۰۰ میلیارد تومان سهام برای فروش موقتا بورس رامثبت کردند !!!
امشب حتما اخبارصداوسیماراببیند که چگونه حماسه سرایی و تبلیغ میکنند وهمینطور فردا صفحه اول جراید سینه چاک بورس ازقبیل روزنامه « د. ا.» و « ه » راببینید که بادرظت ترین فونت تیتر خواهد زد « بورس مثبت شد» !!!
اینها همانهایی بودند که باوجود ۵۰۰ هزارواحدریزش شتردیدی ندیدی !
میگن هسته معاملات درستش کردیم چطوری؟؟؟؟؟؟؟پس چرا گفتن 2ماه طول میکشه؟؟؟؟؟؟؟خرید وفروش افت کرد خودش درست شد به شعور مردم توهین نکنید.
میگن دارا دوم زده تو منفی راسته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی