گزارش «بورس تابناک» از هفته سراسر منفی بازار سرمایه

بازی خطرناک آزمون و خطا در بورس / متولی بازار سرمایه چه خیالی در سر دارد/ ریزش بورس یعنی هجوم نقدینگی به بازارهای دیگر

هفته گذشته، بازار سرمایه روز‌های تلخی را تجربه کرد؛ هرچند افت و خیز و نوسان جزیی از این بازار همیشه بوده، هست و خواهد بود، لیکن برخی تصمیمات نسنجیده از سوی رگلاتور بازار، ابهام در عرضه دارا دوم و رفتار حقوقی‌ها این اصلاح را به ریزشی تمام عیار تبدیل کرد.
کد خبر: ۹۹۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 21 August 2020

بازی خطرناک آزمون و خطا در بورس/ متولی بازار سرمایه چه خیالی در سر دارد/ ریزش بورس یعنی هجوم نقدینگی به بازارهای دیگر

هفته گذشته، بازار سرمایه روز‌های تلخی را تجربه کرد؛ هرچند افت و خیز و نوسان جزیی از این بازار همیشه بوده، هست و خواهد بود، لیکن برخی تصمیمات نسنجیده از سوی رگلاتور بازار، ابهام در عرضه دارا دوم و رفتار حقوقی‌ها این اصلاح را به ریزشی تمام عیار تبدیل کرد.

به گزارش «بورس تابناک»؛ دو پاره شدن ساعات معاملات از یک سود و کاهش حد نصاب سرمایه گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در سهام به ۵ درصد، کاهش ضریب تعدیل سهام مشتریان همه و همه موجب افزایش عرضه در بازار شد؛ حقوقی‌های که فروشنده شدند و حقیقی‌های تازه وارد و نابلدی که حیران به صفحه تالار شیشه‌ای سعادت می‌نگریستند.

در پایان هفته لیکن رگلاتور که اوضاع را مساعد نمی‌بیند، سیگنال‌های مثبتی به بازار مخابره می‌کند، سقف حدنصاب سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت به ۱۵ درصد افزایش می‌یابد. محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس از افزایش ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین مشتریان اعتباری از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد، محمود گودرزی، معاون بازار شرکت بورس نیز از انجام معاملات روز شنبه اول شهریورماه، در یک جلسه معاملاتی خبر می‌دهد.

در این خصوص گفت و گویی داشتیم با علی دهدشتی از کارشناسان بازار سرمایه و بازارهای جهانی از دلایل آنچه در هفته سراسر خونین بربورس گذشت.

علی دهدشتی با بیان اینکه در ماه های اخیر دلیل افزایش قیمت سهام ارزش جایگزینی شرکت ها بود، ادامه داد: حمایتی که دولت در این مقطع از بازار سرمایه انجام داد بی سابقه و از چند بعد قابل بررسی است و همین موضوع قیمت سهام در بازار سرمایه را رشد داده است.

وی افزود: دولت از طرف، تقاضا را در بازار افزایش داد و از سمت دیگر با وضع قوانینی همچون کاهش نرخ خوراک و مواد اولیه، افزایش نرخ محصول، مباحث مالیاتی و بیمه باعث شد، شرکت ها تعدیل مثبت پیدا کنند، علاوه بر آن، فضای رفتاری و هیجانی ناشی از سخنان مسئولان طی چند ماه اخیر، باعث اقبال به بازار سرمایه و نوعی اعتمادسازی در کل بازار سرمایه به واسطه این اقدامات ایجاد شد.

دهدشتی خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در بازارهای مالی اعتمادسازی است در حالی که با اتفاقات اخیر و تایید و تکذیب عرضه دارا دوم این اعتماد خدشه دار شد و اگر یک بار دیگر عرضه دارا دوم به تعویق بیفتد، ضربه بدی به بازار سرمایه خواهد زد و ممکن است تتمه اعتماد موجود در این بازار از بین ببرد و از دست رفتن این اعتماد از یعنی فراهم کردن زمینه های اصلاح و ریزش های بزرگتر.

بیشتر بخوانید:

                   یک توصیه بسیار مهم قبل از ورود به بورس

بازی خطرناک آزمون و خطا در بورس/ متولی بازار سرمایه چه خیالی در سر دارد/ ریزش بورس یعنی هجوم نقدینگی به بازارهای دیگر

وی در پاسخ به این که چرا مدیران بازار سرمایه، بازی خطرناک آزمون و خطا در بورس را پیاده می کنند و دلیل لغو بخشنامه های اخیر چه بوده است، تصریح کرد: دقیقا همزمان با تایید و تکذیب عرضه دارا دوم دو بخشنامه بورسی اجرایی شد، از طرفی برخی فشارها از طرف مجلس و اقتصاددانان بر دولت و سازمان بورس در خصوص اینکه چرا بازار سرمایه با این شیب تند در حال افزایش قیمت هاست، موجب شد عکس العمل مقابل راحت گرفته شود و تصور نمی شد کاهش و ریزش بازار چنین نتایجی داشته باشد.

دهدشتی تاکید کرد: باید توجه کنیم وضعیت کنونی بازار با دوره‌های قبلی فرق دارد، اکنون با افراد تازه واردی مواجه هستیم که با کوچکترین موضوع می ترسند و قرار گرفتن آنها در صفوف فروش، موجب به وجود آمدن فضای ترس شده و از اصلاح به سقوط های آزاد می رسیم، این خطر بیش از دوره‌های قبلی اکنون در بازار احساس می‌شود.

وی ادامه داد: عمده رشد بازار سرمایه ناشی از حمایت دولت بوده لیکن حجم و نحوه صفوف چند روز اخیر به وضوح می توان فهمید که این حمایت اتفاق نیفتاد، لیکن در ادامه متوجه اشتباه خود شده بخشنامه را لغو کردند.

به گفته دهدشتی دولت نگرانی بزرگ دارد و آن این است که اگر بورس بریزد، حجم نقدینگی بزرگ وارد بازارهای رقیب می‌شود که بسیار خطرناک است، دولت بازار سکه را با بحث مالیاتی سال ۹۸ و بخش مسکن را نیز با مالیات بر املاک خالی کنترل می کند، اگر این نقدینگی از بورس خارج شده وارد بازار دلار شود، به بقیه بازارها آسیب جدی خواهد زد.

وی افزود: معتقدم به دلیل عدم خروج نقدینگی شاهد حمایت مجدد دولت از بازار سرمایه خواهیم بود، لغو این دو بخشنامه بازار را برمی گرداند، ولی ممکن است این اتفاق لزوماً فردا رخ ندهد؛ ضمن آنکه برخی حقوقی‌ها عرضه های سنگین در بازار کرده و معتقدند در این قیمت‌ها باید خارج شد.

دهدشتی با بیان اینکه حمایت این بار باید بسیار قوی باشد، چون شاخص در محدوده بالاتری قرار دارد و خطر سقوط نیز شدیدتر است، تاکید کرد: بازار می‌تواند مجدداً در روند صعودی قرار گیرد، لیکن نه به شدت دفعات گذشته بلکه با شیب آرامتری.

بازی خطرناک آزمون و خطا در بورس/ متولی بازار سرمایه چه خیالی در سر دارد/ ریزش بورس یعنی هجوم نقدینگی به بازارهای دیگر

وی در خصوص وضعیت بازارهای جهانی نیز گفت، شاخص دلار در حال تضعیف است که همین موضوع کامودیتی ها را تقویت می کند و از طرفی چین مقداری به بازارها تزریق کرده تا اقتصاد خود را تقویت کند و به همین دلیل، تقاضا برای کامودیتی ها بالا رفته و قیمت‌ها را در سطح جهانی افزایش داده؛ بنابراین، فعلاً وضعیت کامودیتی ها مناسب است و همین موضوع بر سهام کامودیتی محور در بورس ما نیز موثر است.

دهدشتی ادامه داد: باید به این نکته نیز توجه کنیم که کامودیتی محورها لیدر بازار هستند اگر قرار است بازار برگردد، باید لیدرها حمایت شوند و هنوز روی این سهام علی رغم تند بودن قیمت ها به دلیل حمایت دولت می توان امیدوار بود.

توصیه بسیار مهم

وی گفت: در شرایط فعلی هر سهامدار جدیدی که می‌خواهد وارد بازار سرمایه شود، باید با دانش و پولی که اضافه است و برای نیازهای روزمره به آن احتیاج ندارد، اقدام به سرمایه گذاری در این بازار کند. ریسک بازار در شرایط فعلی بالاست، از طرفی انتخابات آمریکا را پیش روی داریم که می‌تواند روی بازار سرمایه ما تاثیرگذار باشد.

دهدشتی تاکید کرد: بازار سرمایه بیش از هر زمان دیگری به نرخ دلار و نوسانات آن حساسیت نشان می‌دهد. در گذشته نوسانات دلار فقط سهام کامودیتی محور را تحت تاثیر قرار می‌داد، لیکن در شرایط فعلی تغییرات نرخ ارز کل بازار را متاثر می کند انتخابات آمریکا می تواند بر نرخ دلار در ایران موثر باشد و نوسانات نرخ دلار در لحظه بازار سرمایه ما را متاثر می کند، چون شرکت ها نه بر اساس میزان سودآوری بلکه به دلیل ارزش جایگزین ناشی از افزایش نرخ دلار طی ماه های اخیر افزایش قیمت داشتند؛ بنابراین نوسانات نرخ دلار وزنه سنگینی بر پای بازار سرمایه ما خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۶
تکرار تجربه های تلخ در شان انسان نیست
در تمام دوران ها طلا بهترین سرمایه بشر بوده ، هست خواهد بود

بورس ایران هیچ پشتوانه اقتصادی واقعی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
بورس را خراب کردند
کسی نیست جلو دخل و تصرفشان را بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
در تمام دنیا بورس نمایشگر وضعیت اقتصادی یک کشور است وقتی وضع اقتصادی خوب نیست و بورس رشد عجیب و غریبی دارد یعنی یه مشکلی تو کار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
طلا خوبه ولی هر کی سری آورده تو سرها و ثروتمند شده بالای ملک پول و پله زده بهم خصوصا زمین و این امر چه در ایران چه در همه جای دنیا یکسانه . زمین سراغ دارم از 20 سال پیش تا حالا 5000 برابر شده قیمتش . چه چیزی چنین رشدی داره ؟ چه سرمایه ای از زمین بهتر ؟ نه دزد میبرش ، نه زلزله نه سیل نه جنگ هیچی بهش آسیب نمیزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
اینروزها اوضاع بورس بشدت قاراشمیشه !
اونهایی که رانت داشتند حسابی از رشدبی منطق بورس خوردند ورفتند
ماندند سهامدارن تازه واردبیخبرازهمه جاکه گول سودهای روزانه ۴-۵ درصدی راخوردند وفکرکردند تاابد همین روند ادامه خواهدداشت !!!
همین روزاست که همین ها پلاکارد بدست جلوی تالار جمع بشن ولی سرمایه ای که رفت دیگه برنمیگرده !!!
بورس درمدت دوسال بی دلیل وبدون منطق ۲۰ برابررشدکرددرحالیکه بازارهای رقیبش مسکن وارزوطلا حداکثر۵ برابر رشدکردند پس اکنون وقت انست که بورس بشدت سقوط وبازارهای دیگررشدکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
این 20 برابر واقعی نیست قیمت سهام 4 یا 5 برابر شده بقیه افزایش سهام دستکار و کاغذ بازی است محاسبات براساس دلار 20 تومن و ورود کارخانجات جدید به بورس از دیگر عوامل رشد شاخص است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
چرا چرت میگی 2.5 برابر شده
نکته مهم کند شدن سامانه معاملاتی هست که بسیار با تاخیر سفارشات را ارسال می کند و ریسک سرمایه گذاری را بالا برده است
نکته دیگر عرضه های اولیه غیر جذاب 100 هزار تومانی هم دیگر جذاب نیست باید درصد بیشتری در عرضه های اولیه عرضه شود تا برای خریدار جذابیت داشته باشد
هفته پیش دوبار بازار خواست برگرده یبار بهانه فروش سهام عدالت یبار به بهانه فروش صندوق ها زدن تو سرش
یعنی بجای دانش و تکنیکال و بنیاد باید یه اشنا فقط پیدا کنید بگه دولت چی تو سرشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
بازار به چه دلیل باید برگرده
سهامی که سودش زیر 4 درصد است چرا باید بالا بره
خود بورس هم تورم رو بالا میبره.
چون سهام بالا میره ارزش جنس بالا و تورم بالاتر میره.
....
حقوقی ها و رانت اطلاعاتی که از کارگزاری ها و بورس می گیرند عملا جلوی عرضه و تقاضای واقعی در بورس را گرفته است در ضمن چطور می شود با نرخ رشد اقتصادی منفی و با تحریم و با هزار مشکل دیگر که عملا جلوی چرخش اقتصاد و تولید را می گیرند بورس رشد کند؟؟!!!!! یعنی این از عجایب است!!!!
ماهها پیش فعالان بورس طی نشستی با وزیر اقتصاد در ارتباط با رشد بورس هشدار دادند
چرا وقتی قیمت مسکن و خودرو و سایر اقلام با افزایش قیمت دلار بالا می رود، با پائین آمدن قیمت دلا پائین نمی آیند. چرا توی ایران فقط قیمت ها به بهانه های مختلف بالا می روند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا هیچ وقت خبر از پائین آمدن قیمت ها نیست. بیچاره شدیم از بهمن ماه قیمت مسکن تا الان 90 درصد افزایش داشته؟؟؟؟ چرا هیچ سازمانی نرخ گذاری را دست نمی گیره ؟؟؟؟ هرج و مرج مردم را بیچاره کرده.
دوستان رو ملک سرمایه گذاری میکردید بهتر بود درسته سودش کمتر از بورسه ولی میدونی ملکت سرجاشه و سند داره ولی تو بورس همیشه برد با حقوقی هاست و اونهایی که رانت اطلاعات و اخبار دسته اول دارنند و یا حرفه ای و بورس بازند اونایی که هیجانی وارد بورس شدند بدونند ضرر میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
با این قیمتهای فضایی مسکن توان خرید نداریم که وگرنه رو مسکن سرمایه گذاری میکردیم تا ارزش پولمون حفظ بشه...
برای تامین کسری بودجه بورس با این رفتار هیجانی بالا رفت تا نقدینگی ها مردم را جذب کنند . نقدینگی که بر نمی گردد به دست خریداران سهام . لطفا از همین جا تمامش کنید تا مردم دیگر ضرر نکنند .
دستکاری در اعداد و ارقام و بازی کردن با شاخص ها برای جذب نقدینگی و تامین کسری ...
کارها و کمک هایی که دوات کرد مثل وضع قوانینی همچون کاهش نرخ خوراک و مواد اولیه، افزایش نرخ محصول، مباحث مالیاتی و بیمه برای برخی شرکتها همگی از بیت المال و از جیب مردم بود ولی زمانی که نوبت به کمک به مردم کم درامد میشود میگن دولت پول ندارد
بازار فقط به خاطر هجوم نقدینگی رشد کرد و الا ارزش جایگزین شرکتها که باید حداکثر صد در صد رشد می کرد نه هزار درصد
کارخانجات خودروسازی ، پتروشیمی و فولادی و غیره باید خودشون را به استاندارهای جهانی برسانند چقدر و چقدر باید دولت به این کارخانجات کمک کنه
منابع را تقریبا مجانی میگیرند و محصولات به قیمت جهانی به مردم داخل کشور میفروشند این وضعیت تا کی باید ادامه داشته باشد
هیچ نقطه پایانی برای این مدیریت ناکارامد نیست
کسری بودجه دولت کی تامین خواهدشد دلاررابه بالای 22هزارتومان رساندند و چندین هزارمیلیاردتومان از همین سهام بورس دولت کسب نمود تورم لجام گسیخته هرلجظه بیشترمیشود ومشخص نیست کی متوقف خواهدشد اقشارآسیب پذیرکمرشان زیر فشاراقتصادی خرد شده وکاردبه استخوانشان رسیده مشخص نیست روحانی کشوررابه کجا میبرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
ربطی به روحانی ندارد باید اول امریکا را نابود کنیم بعدببینیم چی میشه کرد..
اگر تصمیمات اقتصادی را اقتصاددانها میگرفتند هرگز بورس در شرایطی قرار نمیگرفت که نه راه ییش داشته باشد و نه راه پس
وقتی دلار بانکی در یک روز 1200 تومن پایین میره و روز بعد 900 تومن بالا میاد نشان از سردرگمی تصمیم گیران اقتصادی است که این سردرگمی را به اقتصاد هم تزریق میکنند
با سقوط بورس سودهای با آورده فقط کم می شود.
عملا سرمایه های کوچک هستند که به بانک ها بر می گردند
شمارش معکوس برای نابودی سرمایه سهامداران بورس اغازشده
اینایی که گذاشتن از سر ناچاریه.وقتی پولت دستت باشه روزبه‌روز آب شدنشو میبینی ناچاری یجا سرمایه بزاری...
وقتی مردم شروع کنن به بیرون کشیدن پولهاشون فلک هم جلودارشون نیست.من که خودم ۱۳میلیون ضرر کردم رو ۵۰میلیون خرید سهام.دیدم جلو ضرر را بگیرم زودتر عاقلانه تره
شک نکنید سقوط میکنه تا 400 هزار واحد بفکر سرمایه تون باشید که دولت کلا بفکرمون نیست
علت ریزش کودتای حقوقی ها بر ضد دولت بود. حقوقیهایی که سهام چهار شرکت پالایشگاهی را ارزان خریده بودند و قصد نوسان گیری از مردم با آنها را داشتند با تصمیم دولت که دارا دوم را بلوکی عرضه میکند متضرر شدند و تمیم گرفتن با خراب کردن کل بازار با استفاده از قدرت فروششان و ناراضی کردن مردم از دولت زهر چشم بگیرند که گرفتند و دولت هم کوتاه آمد.
"معتقدم به دلیل عدم خروج نقدینگی شاهد حمایت مجدد دولت از بازار سرمایه خواهیم بود "
باید اجازه داد بورس به جایگاه واقعی خودش برگرده و حبابش خالی شود وگرنه دولت باید بصورت دائم برای بورس هزینه کند
مردم بیچاره هستند آنها را دیگر بدبخت نکنید
بورس چون در نقطه تعادل خود قرار ندارد نمی تواند درجا بزند یا باید صعود کند و یا باید سقوط کند راه سومی نیست
اولا که بورس بریزه دیگه پولی نقد نمیشه، همه جا صف فروش میشه. دوما حجم زیادی از نقدینگی تو همون بورس پودر میشه. سوما فرض کنیم خواست شما انجام بشه و نریزه و بره بالا، در نیتچه هرروز نقدینگی تولید میشه و بالاخره یه روز میاد بیرون. بورس شده بود کارخونه تولید نقدینگی. اونم روزی 5 درصد.
بالا نگه داشتن بورس هزینه بزرگی به کشور تحمیل میکند همانطور که تا حالا اینکار را کرده
از این راه اشتباه باید هرچه زودتر برگشت
این گزارش برای چه کسی نوشته شده است؟ برای مدیرانی که سالهای سال با همین شکل مملکت را اداره کرده اند تصمیمات یک شبه و کاسه چه کنم چه کنم
بهر حال تجربه ای بود برای افرادی که هنوز نگاه سنتی به بازار بورس ایران دارند. این افراد باید بدانند که هر نوع بازی یا بازیگری با بازار بورس منجر به بروز مشکلاتی براس سهامداران حقیقی و حقوقی ناظر بازار و بازار گردان اصلی خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
بورس ایران هیچ همخوانی با بحث تولید و خدمات نداره، و همخوانی با بحثی به نام تورم داره. عین بازار بورس ونزوئلا است. دقیقا جا پای اون کشور داره میزاره
گفتيم منتشر نكرديد بورس خانه خراب كن بورس مافيايي بورس از ما بهتران
سود از کجا میاد تو این اقتصادی که ما داریم دولت داره اشتباه بزرگی میکنه بورس جای جمع اوری نقدینگی نیست
#صندوق های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در سهام "معنی نمیده
یا صندوق سرمایه گذاری سهمی هستش
یا صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت
ریزش بورس یعنی مردم تو صف فروشن ولی خریداری نیست
نقدینگی کجا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
علت اینکه نمیشه سهام رو پولش کرد اینه که قیمت بورسیش چندین برابر ارزش واقعی و ذاتی اون سهمه . اونم تو شرایطی که همه شدن فروشنده و یه جوری میخوان خودشونو از مرداب بورس نجات بدن . واقعا نقد کردن سهام شده فیل هوا کردن
... من ۲۰ سال قبل مقداری سهام سایپا خریدم دوهفته پیش ارزش ان ۱۰۰۰ برابر شده بود در حالی که دلار فقط ۲۷ برابر شده و سکه ۱۹۰ برابر این موضوع چگونه قابل توجیه است ؟نه برادر بورس تا ۶۰۰ هزار خواهد ریخت و پول به سمت طلا و ارز خواهد رفت تا همگی طراز شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
اتفاقا منم دقیقا 20 سال پیش (بهار 79) یک قطعه زمین خریدم الآن قیمتش 5000 برابر رشد کرده . نه مثل طلا دزد ببره نه سیل نه زلزله نه جنگ و بمب هیچی کاریش نمیکنه . رشدشم با هیچ چی قابل مقایسه نیست و بهترین سرمایه و اندوخته برای هر کسی تو زندگیه . تو کل دنیا از جمله ایران هر کی بلند شده و سری تو سرها آورده بالای ملک و ترقی املاک بوده
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
اتفاقا اینجوری نیست، باید بگی ارزش پول ما یک هزارم برابر شده، چون نرخ یکسانه بلکه ارزش پولی که هی داره افت پیدا میکنه
این چه بورسی است که برای جلوگیری از سقوط حمایت دولت را می خواهد؟
" متولی بازار سرمایه چه خیالی در سر دارد"
قرار نیست متولی بازار سرمایه خیالی در سر داشته بشد اشتباهات و مشکلات از همینجا شروع میشود
متولی بازار سرمایه موظف است مقرارت حاکم بر بازار سرمایه که در تمام دنیا یکی است اجرا کند
پاسخ ها
الی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شما چیتون با استاندارادی بین المللی یکسانه ، حجم مبنا، دامنه نوسان، رانت،
ده در صد ضرر در قبال دو هزار در صد سود باعث ناراحتی پولپرستان و مردم طماع ایران
" ریزش بورس یعنی هجوم نقدینگی به بازارهای دیگر "
کی اینو گفته
اگر بانک مرکزی سود بانکی را در بدترین زمان ممکن ، کاهش نمیداد نقدینگی از بانکها خارج نمیشد
اگر با دستکاری باعث رشد بورس نمیشدند الان بازار مسکن در این وضعیت مصیبت بار قرار نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
آفرین و دقیقا عمدا این کارها را می کنند.
سیستم های اقتصادی خیلی پیچیده تر از آن است که بشود پارامترهای مختلف آن را بصورت ناشیانه دستکاری کرد و از عوافب آن درامان بود
چرا فکررمیکنید بورس سال ۳۶۵ روز سال باید صعودی باشه باشد دو سال پیش شاخص کل ۸۹ هزار واحد بود ؟؟ این تورم لعنتی محصول حباب گونه بورس است همتی با حذف سود روز شمار و کاهش سود تمام بازارها رو به هم ریخت و جنایت بزرگی دردحق اقتصاد کشور کرد .
در هیچ کجای دنیا حقوق کارگر زیر صد دلار و کارمند زیر صد وپنجاه دلار وجود نداره.
بازی خطرناک رو دولت شروع کرد و مثل همیشه ضررش رو مردم خواهند داد
"حمایت این بار باید بسیار قوی باشد"
حمایت قوی هزینه دارد چرا دولت باید این پرداختها را انجام دهد در ماههای اخیر که بورس اینهمه رشد کرد چه اتفاق خوبی برای اقتصاد افتاد چه اتفاق خوبی برای تولید افتاد چه اتفاق خوبی برای سایر بازارها افتاد فقط کرانی گرانی و گرانی
مورد داشتیم طرف خونه و ماشینشو فروخته خونه اجاره ای زندگی میکنه اومده از فامیل مام طلب ۱۰۰ میلیون قرض کرده:)))عجب ملت جو گیری داریم
مالیات بر سکه های پیش فروش شده یعنی غش در معامله.
اقای نوبخت مردم را تشویق میکرد به طرح‌پیش فروش سکه و اقایون میفرمودند اگر سکه ارزان شد با خودتان منتهی بازار برعکس شده و سکه گران شده و باز اقایون نقشه کشیدند برای این سودی که طرف کرده بوده در اثر افزایش قیمت ارز که دولت مسبب ان بوده و حالا مردم بدبخت باید مالیات چیزی که دولت خود باعثش بوده را هم بپردازند!!!!!!!!
۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را که گرفته بودند دیگر مالیات بعدی جیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی ۹ درصد درزش افزوده و ۲۰ درصد هم مالیات سکه یعنی دولت خدمتگزار ۳۰ درصد ارزش سکه از مردم اضافه گرفته بابت خرید سکه های انها در حالی که طرف با اختلاف ۲۰۰۰۰۰ هزار تومانی میتوانسته از بازار ازاد سکه تهیه کند .
یعنی ۱۵۰۰۰۰ تومان ارزش افزوده همان زمان دریافت کرده اند و ۵۰۰۰۰۰ تومان هم مالیات و در مجموع سکه را ۶۵۰۰۰۰ تومان دولت از ان پول دراورده !!!!!!!
کسی که سراتو از سایپا خریده ۱۰۰ میلیون و الان شده ۶۵۰ میلیون مالیات میدهد،؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
دولت سکه را به قیمت روز به مردم فروخت و بمحض اینکه یک مقداری قیمت فروش و قیمت بازار اختلاف پیدا کرد فروش متوقف شد
در دوساله گذشته قیمت جهانی طلا 2 برابر شده و قیمت دلار چهار برابر
وقتی 2 را در 4 ضرب کنیم قیمت سکه 8 برابر شده
این دولت هر جا پا گذاشته خراب کرده این هم اسمش ریزش هست نه اصلاح,ریزش حتما نباید با خروج پول باشه.
در درازمدت نیمشود براساس هیچی بورس را بالا نگه داشت
چرا مردم را مقصر میدانید. وقتی در یک نماد تنها چند حقوقی (با کد حقیقی) میلیونها سهام را به هزاران فرد حقیقی انداخته اند.!!!!!
از رو نرفتین با این بورس و بورس بازی ویرانگر ؟ تا کی میخواین پت و مت ها رو با حیله و بجوش آوردن دیگ طمع و سراب سودهای واهی تو بورس نگهدارین ؟ الآن بیش از 90 درصد فعالان بازار سرمایه و دلالهای سهام پاره ، مردم هیجانی و طماعی هستن که به تشویق تدبیر و امید و در رویای یکشبه پولدار شدن اومدن سهام خریدن . دیگه کسی حالشو نداره بره پی کاسبی و عرق جبین ریختن پای دستگاه تولیدی و با زحمت دنبال یک لقمه نون دویدن . کاری کردین همه کار و زندگی رو ول کردن نشستن پای یک لب تاپ و میگن هر سهامی بخریم فرق نمیکنه نیمساعته 5 درصد سود میذاره جلومون !!! اما چرا سقوط کرد ؟ واضحه . از یکطرف شاخص رو بحدی انفجاری و نجومی بردین تو کرات و منظومه شمسی که برسه به 300 هزار واحد هم هنوز حباب داره . از طرف دیگه 90% سهامداران که هیجانی هم هستن موقت اومدن تو این بازار که بارشونو ببندن و با سی برابر شدن سرمایه شون تو یه بازه شش ماهه بای بای . اما چون فشار زندگی بالاست و همه گیرن بیکباره خیلیها که دیدن سهام پاره شون سود شیرینی میکنه هجوم بردن واسه فروش تا پولش کنن . اکثر این افراد دست به این قمار زدن که بی دردسر و بیزحمت و تضمینی ثروتمند بشن اما چون اکثرشون پول لازمن صفهای طویل فروش شکل گرفت . بحدی صف فروش سنگین و وحشتناک شد که دیگه نمیشد طبق معمول با چشمک و تلفنی و ایما اشاره شاخص رو برد بالا و فرت و فرت قله هیمالیا فتح کرد . اما ظاهرا ایندفعه این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست . اینکه اینهمه فریب خورده بتونن سهامهایی رو که رو دستشون باد کرده و قیمتی بیست برابر ارزش ذاتی خودش داره پول کنن و بفروشن جای سئوال داره . واقعا داره کار بجایی میرسه که نقد کردن اینهمه سهام پارۀ بادکرده میشه از محالات . اینه اون بورس جونی جونی جونی که تدبیر و امید هفت ساله کل اقتصاد رو فدا و قربونیش کرده
بارتان را بسته اید و به مردم دلداری می دهید
وقتی که هدف دولت ،عمدتا تامین کسری بودجه فراوانش از محل بورس و بورس بازی باشه و مرتبا اون رو هم تبلیغ کنه
دقیقا سازمان بورس ،،نهایتا به قمار خونه پر برد و باختی تبدیل میشه که برنده اصلی و نهائی اون ، فقط صاحب کازینو هست و بس
بورس فقط با رونق اقتصادی بهبود می یابد رشد بورس با دستکاری فقط به بورس و فعالان بورس صدمه میزند و باعث بدبینی به بورس میشود
شیوه سرمایه گذاری ایرانیا کاملا دقیق و منطقی و نشعت گرفته از فرهنگ ماست .
ابتدا ثبت نام میکنیم
و سپس میریم ببینیم چی میشه
بورس بای بای
مردم از بورس ناامید شدند و رو برگردانده اند وتا نابودی کامل بورس دست بردار نیستند.حتی عرضه های اولیه هم در صف فروش قرار گرفتند.
آخه کجای دنیا این چنین بازار سهامی دارند من واقغا فکر کردم این رشد سهام بخاطر جهش تولید و رونق اقتصادی بوده ولی حالا چیز جز دلالی شاهد نیستم تصمیم گرفتم هر سریعتر از بازار سهام با ضرر خارج شوم قبل از اینکه خاکستر بشوم حتی تمامی سهام های عرضه اولیه هایم رو بفروشم .
بورس درست میشه به شرطی که دولت و بخصوص اقای روحانی کلمه ای از بورس صحبت نکند . مثل اینکه بازار و دولت باهم لج بازی می کنند.
باد آورده را باد می بره
بورس ایران=قمار
سرمایه گذاری در اقتصاد ایران تبدیل به قمار شده و طبیعتا مردم تبدیل به قمارباز
یه زمانی دلار بعد مسکن زمانی خودرو.....ومقصر اصلی بانکها و سیستم هستند. به علت ورشکستگی بانکها با ایجاد جو کاذب قیمت ها را بالا می برند تا اندوخته اندکی را که دارند حفظ کنند . مثلا در همین بورس اول سود بانکی را پایین می اورند سپس بورس را بالا می برند طبیعتا نقدینگی به سمت بورس می رود. از یک جیب به جیب دیگر با این تفاوت که دیگر در صورت سوخت شدن پول مردم بانک پاسخگو نیست. سیستم و بانک زودتر از بورس خارج می شود و پول اون بدبخت به حساب بانک می رود. خدایا به این مردم حساب وکتاب یاد بده. آمین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر