کدام نمادها بعد از ساعت 12 معامله می شوند؟

طبق اطلاعیه شرکت بورس تهران موقتا از امروز دوشنبه مورخه 27 مرداد ماه 1399 معاملات نمادها در دو جلسه معاملاتی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ 17 August 2020

به گزارش بورس تابناک، از ابتدای سال جاری بود که بازار سرمایه به دلیل سوددهی خوب در مقایسه با سایر بازارها مورد توجه عموم قرار گرفت و سرمایه های بسیاری به سمت این بازار سرازیر شدند و تعداد معامله گران در مقایسه با گذشته افزایش چشمگیری یافت. این در حالی بود که زیرساخت های سامانه معاملاتی در مقایسه با گذشته تغییری نداشت و این موضوع موجب ایجاد اختلالاتی بی سابقه در معاملات بورس شد و اعتراضاتی را از سوی سهامداران به همراه داشت.

در ابتدا تصمیم بر آن شد تا برای حل این مشکل، معاملات برخی نمادهای پرتقاضا و عرضه اولیه ها را به بعد از ساعات معاملات عادی بورس موکول کنند اما این راهکار هم نتوانست مشکلات هسته خسته معاملات را حل کند و به همین منظور مسئولین مربوطه تصمیم گرفتند تا معاملات نمادها در بورس را به دو زمان تقسیم کنند. این تصمیم از امروز مورخه 27 مرداد 1399 عملیاتی شد و طبق اطلاعیه شرکت بورس تهران موقتا زمان معاملات به شرح زیر می باشد:

  • جلسه معاملاتی اول: از ساعت 8:30 الی 11:45 ( پیش گشایش 8:30 الی 8:45 )
  • جلسه معاملاتی دوم: از ساعت 12:00 الی 15:15 ( پیش گشایش 12:00 الی 12:15 )

معاملات صنایع فلزات اساسی، شرکت های چند رشته ای صنعتی و صنعت فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی و همچنین کلیه صندوق های قابل معامله(ETF)، اوراق بهادار با درآمد ثابت و نیز معاملات نمادهای آتی سبد سهام در زمان معاملاتی دوم انجام خواهد شد.

نمادهایی که معاملات آن ها به بعد از ساعت 12 موکول شدند

نمادهایی که معاملات آن ها به بعد از ساعت 12 موکول شدند به شرح زیر می باشند:

فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای: شپنا، شتران، شبندر، شبریز، ونفت، شسپا، شبهرن و شنفت.

فلزات اساسی: فملی، فولاد، فخوز، فاسمین، کویر، کاوه، فروس، فولاژ، فلوله، فرآور، فایرا، فباهنر، وتوکا، فسرب، فجر، فنوال، فسپا، فمراد، فپنتا، فنورد، فسازان و فخاس.

شرکت های چند رشته ای صنعتی: شستا، وغدیر، وبانک، وامید و وصندوق.

کدام نمادها بعد از ساعت 12 معامله می شوند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار