بازدید 62961
دو هزار و صدمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کنایه‎‌های نیش‌دار آشنا به فتاح / رئیس دولت اصلاحات نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود؟ / واکنش تند به برنامه «گشایش اقتصادی» روحانی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نسخه هادی غفاری برای رها شدن از شر تحریم‌ها / پیشنهادهای نمازی به اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ / استیضاح «زنگنه» در مجلس کلید خورد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ 09 August 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
شکوری‌راد: اگر رهبری نبودند، اصولگرایان اعتراضات ۹۶ و ۹۸ را تا سرنگونی روحانی پیش می‌بردند

علی شکوری‌راد: وقتی اصلاح‌طلبان انتقاد از روحانی را آغاز کردند، بستری فراهم شد که جناح اصولگرا تصور کرد الان وقت خوبی است برای زدن روحانی. شش ماه بعد از انتخابات اردیبهشت ۹۶، به دلیل رویگردانی اصلاح‌طلب‌ها از آقای روحانی که ناشی از عملکرد بد وی در آن شش ماه بود، اصولگرا‌ها به این طمع افتادند که آقای روحانی را سرنگون کنند. جرقه اولیه حوادث دی ۹۶ را اصولگرایانی زدند که خواهان شروع یک حرکت به منظور ساقط کردن دولت بودند، ولی جریان‌های دیگر وارد شدند و کنترل اوضاع از دستشان در رفت و آن‌ها در هدایت اعتراضات به حاشیه رفتند و حرکتی که آغاز کرده بودند، تبدیل به شورش علیه نظام شد. در آبان سال ۹۸ هم باز اصولگرا‌ها بودند که می‌خواستند از آن اتفاق برای سرنگونی روحانی استفاده کنند که رهبری جلویشان ایستاد و اگر رهبری نبود، اغتشاشات را تا سرنگونی آقای روحانی پیش می‌بردند.

واکنش مجمع به اظهارات فتاح: دقت کنید تا باعث سوءبرداشت نشود!

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام به اظهارات پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در برنامۀ گفت‌وگوی زنده شبکه یک تلویزیون واکنش نشان داد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است: تا زمان فوت مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی، ساختمان کاخ مرمر به عنوان دفتر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بهره برداری قرار می‌گرفت، پس از آن براساس تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر تمرکز امور مجمع (سازمانی و ساختمانی) به درخواست دبیر محترم مجمع و موافقت معظم له مبنی بر انتقال مجمع به ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی، در مرداد ماه ۱۳۹۷ و در زمان ریاست مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی بر مجمع، ساختمان کاخ مرمر تحویل ریاست وقت بنیاد مستضعفان (آقای مهندس سعیدی‌کیا) شد. علاوه بر ساختمان کاخ مرمر، دو ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک که توسط جناب آقای دکتر روحانی و سپس جناب آقای دکتر ولایتی مدیریت می‌شد نیز در مرداد ماه ۱۳۹۷ به ریاست وقت بنیاد (آقای مهندس سعیدی‌کیا) تحویل شد. پس از تحویل ساختمان‌های فوق‌الذکر به بنیاد مستضعفان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیچ گونه بهره برداری از ساختمان‌های مذکور نداشته است. با عنایت به موارد مذکور، ضمن استقبال از لزوم شفافیت در امور، از مسئولان محترم انتظار می‌رود در اظهارات خود دقت لازم را معمول دارند تا باعث سوء برداشت مخاطبین نشود.

واکنش احمدی‌نژاد به اظهارات فتاح درباره ملک ولنجک

دفتر رئیس جمهور نهم و دهم در اطلاعیه‌ای به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان درباره املاک بنیاد، پاسخ داد. متن اطلاعیه به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه
با تبریک عید سعید غدیر و عطف به مطالبی که جناب آقای فتاح رئیس محترم بنیاد مستضعفان شامگاه هجدهم مرداد ماه جاری در مورد ساختمان محل استقرار این دفتر در سیمای جمهوری‌اسلامی مطرح کردند، نکات زیر را به استحضار مردم شریف می‌رساند: ١- این دفتر و جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد هیچگاه درخواستی برای در اختیار گرفتن ساختمان به بنیاد مستضعفان نداده‌اند. این دفتر همچنین هیچ دخالتی در تعیین یا انتخاب محل مورد نظر که ساختمانی متروکه بوده و بعداً بازسازی گردید، نداشته است. محل مذکور در آبانماه ١٣٩٢ با انتخاب و پیشنهاد و دستور رئیس محترم وقت بنیاد مستضعفان و با عقد قرارداد در اختیار این دفتر قرار گرفته است. ٢- این دفتر به ویژه پس از پیشنهاد سال ١٣٩٦ جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد به مقام معظم رهبری دائر بر فروش تمامی أموال بنیاد مستضعفان و توزیع آن بین مردم، خصوصاً محرومین، همواره آماده تخلیه این محل بوده است. ٣- طی سال گذشته و با افزایش نجومی قیمت‌ها، این دفتر ابتدائاً و رأساً پیشنهاد تخلیه را به مسئولین بنیاد داده است، لیکن از طرف آنان تا کنون هیچ درخواستی حتی تلویحی برای تخلیه ارائه نشده است. ٤- با این حال آمادگی داشته و داریم که ساختمان مذکور را تخلیه نماییم و خواهیم کرد. کافی بود مسئولین مربوطه درخواست خود را مستقیماً به این دفتر اعلام می‌نمودند. ٥- دکتر احمدی‌نژاد هرگز زیر بار دین هیچ فرد، گروه و جریانی نبوده و به لطف الهی نخواهند بود.

بیرانوند علیه مدیران پرسپولیس: صداقت نداشتند

دروازه‌بان سابق پرسپولیس می‌گوید: مدیران این باشگاه با بی‌صداقتی احترامش را نگه نداشتند و همین امر باعث ناراحتی‌اش شده است. علیرضا بیرانوند درباره پوکر پرسپولیس در لیگ برتر به صحبت پرداخت. دروازه‌بان سابق پرسپولیس می‌گوید در طول چهار سال کمتر از ۶ میلیارد تومان از این باشگاه دریافتی داشته است، اما بیش از ۱۵ میلیارد برای پرسپولیس درآمدزایی کرده تا این باشگاه در شرایط بحرانی بتواند مطالبات برانکو ایوانکوویچ را بپردازد. او در بخشی از حرف‌هایش گفت: اگر دقت کرده باشید در جشن قهرمانی و اهدای جام نام همه از جمله برخی کارمندان باشگاه را صدا زدند، نام استوکس را هم صدا زدند، اما خبری از نام من نبود. گویی اصلا بازیکن پرسپولیس نبودم. کسی که گوینده ورزشگاه است، اسامی را از روی لیستی می‌خواند که باشگاه در اختیارش گذاشته است، پس باشگاه اسم مرا نداده که صدا بزنند. جالب است حتی وقتی برای دریافت مدالم با باشگاه تماس گرفتم، به من گفتند مدال‌ها تمام شده است، منتظر باش تا پیگیری کنیم و از سازمان لیگ برایت بگیریم.  

فتاح: زاکانی ساختمان مرکز پژوهش‌ها را به بنیاد پس بدهد

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: انتظار داریم علیرضا زاکانی در حرکتی انقلابی ساختمان مرکز پژوهش‌ها را که ملک بنیاد است، به ما تحویل بدهد. رئیس بنیاد مستضعفان در برنامه نگاه یک تلویزیون گفت: یکی از ملک‌های خیلی ارزشمند بنیاد در ضلع جنوبی کاخ نیاوران بوده که قبلا در دست مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و ۱۲ طبقه در آن ساخته شده که در حال حاضر این ملک در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس است. آقای زاکانی اخیرا در مرکز پژوهش‌ها به عنوان رئیس فعال شدند. انتظار داریم آقای زاکانی به عنوان یک برادر ارزشی و بسیجی در اولین حرکت انقلابی خود این ملک را به بنیاد تحویل دهند.

واکنش تند نادران به برنامه «گشایش اقتصادی» روحانی
 
الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب شخصی در توییتر مطلبی در خصوص خبر «برنامه گشایش اقتصادی روحانی» منتشر کرد و به انتقاد از این برنامه پرداخت.

نادران نوشت: «۱- دولت وعده گشایش اقتصادی در هفته آتی داده و البته تجربه نشان می دهد این وعده ها تاثیری در زندگی دهک های پائین جامعه و اقشار کم درآمد نخواهد داشت.
۲- ظاهراً این خبر، ناظر به فروش اوراق سلف نفت است. با شرایطی که شنیده ام، این خبر بیشتر به فاجعه شبیه است تا وعده اقتصادی.
۳-اتخاذ تصمیمات مهم اقتصادی در جلسه سران قوا،بدون دخالت نمایندگان مردم،نتیجه ای جز تضعیف قوه قانونگذاری کشور ندارد. چرا نباید از نظرات تخصصی کمیسیونهای بودجه،انرژی و اقتصادی مجلس استفاده کرد؟
فروش آتی نفت و بدهکار کردن دولت آینده، پیامدهای ناگوار اقتصادی،سیاسی واجتماعی نخواهد داشت.
۴-پیشنهاد می کنم کارشناسان مرکز پژوهش ها و نمایندگان مجلس،در جلسه‌ای فوری به بررسی موضوع پرداخته و راهکار جایگزین برای جبران کسری بودجه را پیشنهاد نمایند.
۵-این شیوه، اتکای بودجه به نفت را تشدید و میخی بر تابوت اصلاح ساختار بودجه کشورست و بهم ریختگی بازارهای مالی را بهمراه خواهد شد».
 
قهرمان عملیات حمله به اچ‌۳ درگذشت

امیر سرتیپ دوم «احمد سلیمانی» از پیشکسوتان و قهرمان عملیات‌های حمله به اچ ۳ و ۱۴۰ فروندی دار فانی را وداع گفت. امیر سرتیپ دوم «احمد سلیمانی» از پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و قهرمان عمیات‌های حمله به اچ ۳ و ۱۴۰ فروندی دار فانی را وداع گفت و به خیل یاران و همرزمان شهیدش پیوست. بر اساس این گزارش، امیر سرتیپ دوم سلیمانی استادی بی‌تکرار و با اخلاق و مهربان و خلبانی حرفه‌ای که مرد شماره ۸ دسته فانتوم‌های حمله کننده به مواضع دشمن بعثی در اولین عملیات گسترده نیروی هوایی بود. حضور مقتدرانه و تاثیرگذار در عملیات پیروز حمله به الولید (اچ۳)، ۱۴۰ فروندی و عملیات مرصاد، تنها برگی از پرونده قطور افتخارات این خلبان پیشکسوت به شمار می‌رود.
 
درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلتر توییتر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رفع فیلتر توییتر گفت: این موضوع جزو حوزه هایی است که مربوط به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است اما تاکنون در دستور کار قرار نگرفته است. محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از درخواست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع فیلتر توییتر خبر داد و گفت: این موضوع جزو حوزه هایی است که مربوط به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است اما تاکنون در دستور کار قرار نگرفته است.وزیر ارتباطات در دی ماه سال گذشته در همین رابطه درباره اینکه بسیاری معتقد به رفع فیلتر توییتر هستند تا کاربران ایرانی بتوانند در فضای مجازی، نظرات خود را بیان کنند گفته بود که من موافق رفع فیلتر توییتر هستم. وی در خصوص اینکه رفع فیلتر چقدر امکان‌پذیر است افزود: در این خصوص دادستانی کل کشور باید درخواست هشت عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه را در دستور کار قرار دهد. اما ما موافق هستیم.
 
احتمال جدایی حزب کارگزاران از اصلاح‌طلبان

عضو شورای مرکزی حزب کارگران سازندگی از شکل‌گیری یک جریان جدید سیاسی برای انتخابات ۱۴۰۰ در صورت عدم همراهی اصلاح‌طلبان خبر داد.‌سیدافضل موسوی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با فارس از شکل‌گیری یک جریان جدید سیاسی برای انتخابات ۱۴۰۰ در صورت عدم همراهی اصلاح‌طلبان خبر داد.وی افزود: اصلاح طلبان همراهی کنند یا اینکه ممکن است در این دوره گروه جدیدی تشکیل شود و آرزوی مرحوم هاشمی که اعتدالیون دو طرف جمع شوند و ... و گروهی بشوند و رئیس جمهور معرفی کنند و شاید حق هم با این‌ها باشد. هم تندرو‌های آن طرف و هم تندرو‌های این طرف را کنار بگذاریم.موسوی در پاسخ به این پرسش که پس نظر این است که برای ۱۴۰۰ مسیر میانه را انتخاب کنید و جلو بروید، تصریح کرد: آرزوی آقای هاشمی بود که چنین گروهی تشکیل شود، ممکن است گروه جدیدی تشکیل شود و چنین اتفاقی بعید نیست.
 
استیضاح «زنگنه» در مجلس کلید خورد

نماینده مردم دشستان از جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر نفت در مجلس خبر داد.ابراهیم رضایی در گفتگو با مهر، از جمع آوری امضاء در مجلس شورای اسلامی برای استیضاح «بیژن زنگنه» وزیر نفت خبر داد.وی با اشاره به محور‌های این استیضاح، گفت: مشکلات بسیار زیادی در صنعت نفت وجود دارد که عملکرد وزیر نفت هم نشان می‌دهد که وی نمی‌تواند این مشکلات را حل و فصل کند.نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خام فروشی نفت یکی از محور‌های اصلی استیضاح وزیر نفت است چرا که معتقدیم جلوگیری از خام فروشی و توسعه صنایع پائین دستی نفت باعث رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال و در نهایت جهش تولید می‌شود، اما این مسئله مطابق با انتظار تاکنون پیش نرفته است.رضایی بیان کرد: همچنین ما شاهد بر زمین ماندن اسناد کلان نظام، چون سند اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در صنعت نفت هستیم و از سوی دیگر زنگنه نتوانسته از نفت و گاز به عنوان یک ثروت ملی و فرصتی برای سرمایه گذاری مولد در سطح ملی و بین‌المللی در جهت منافع کشور و رفاه مردم استفاده کند.
 
مصباحی مقدم: FATF به کلی منتفی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه صحبت از پذیرش FATF نوعی تحریف است، گفت: اگر پذیرش FATF را به مصلحت کشور می‌دیدیم آن را تصویب می‌کردیم، اما معتقدیم FATF چیزی جز خسارت برای ملت ایران به دنبال ندارد.حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها گشایش اقتصادی مورد نظر رئیس جمهور پذیرش FATF خواهد بود، اظهار داشت: گشایش اقتصادی با پذیرش FATF، نمونه تحریف و آدرس غلط دادن به مردم است.وی افزود: موضوع پذیرش لوایح چهارگانه مرتبط با FATF به کلی منتفی است و به وعده روسای جمهور و مجلس برای گشایش اقتصادی ربطی ندارد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر پذیرش FATF را به مصلحت کشور می‌دیدیم آن را تصویب می‌کردیم، اما معتقدیم FATF چیزی جز خسارت برای ملت ایران به دنبال ندارد.
 
نماینده زابل: یارانه ۴۵ هزار تومانی مربوط به عهد دقیانوس است

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: یارانه ۴۵ هزار تومانی مربوط به عهد دقیانوس است و مردم انتظار دارند که یارانه تا صد هزار تومان افزایش یابد. حبیب الله دهمرده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: اشرافی‌گری، تبعیض و بی عدالتی، سم مهلکی برای جامعه است و برخورد با مفسدان به خصوص دانه‌درشت ها از مطالبات جدی مردم است.وی تاکید کرد: رسیدگی به معیشت و رفع گرانی ها یکی از انتظارات مردم از مجلس یازدهم است و نمایندگان باید به آن توجه کنند.نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یارانه ۴۵ هزار تومانی مربوط به عهد دقیانوس است و مردم انتظار دارند که یارانه تا صد هزار تومان افزایش یابد. دهمرده اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های بنیاد مستضعفان، بخش خصوصی و قرارگاه خاتم (ص) برای اجرای پروژه های عمرانی ضروری است.

رئیس دولت اصلاحات نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود؟

شهردار سابق تهران گفت: با شناختی که از رییس دولت اصلاحات دارم و با توجه به شرایطی که امروز در جامعه شاهد هستیم او نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد. «سیدمحمدعلی افشانی» روز یکشنبه در بخشی از گفت‌وگو با ایرنا درباره نامزدهای احتمالی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: زمانی می‌شود در مورد فرد خاصی اظهار نظر کرد که خودش اعلام آمادگی کند، هواداران برخی از افراد برای گمانه‌زنی نام آنها را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند با شناختی که از رییس دولت اصلاحات دارم و با توجه به شرایطی که امروز در جامعه شاهد هستیم او نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد. کسانی که از وی نام می‌برند یا رییس دولت اصلاحات را نمی‌شناسند یا شرایط جامعه را درست تحلیل نمی‌کنند.افشانی درباره حضور محمود احمدی در انتخابات سال ۱۴۰۰، گفت: برداشت من این است که دستگاه نظارتی اجازه حضور احمدی نژاد در انتخابات را نمی‌دهند با شناختی که از شرایط کشور دارم و آنچه مشاهده می‌کنم احمدی نژاد نمی‌تواند در انتخابات حضور یابد.

پیشنهادهای نمازی به اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اصلاح‌طلب‌ها باید در مدت زمان باقی مانده درون خود به یک اصلاح ساختار و ذیل آن به یک تجدید سازمان اقدام و از این طریق خود را برای حضور در انتخابات آینده آماده کنند. علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در خصوص سازوکار و نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، گفت: با توجه به شرایطی که اکنون در کشور شاهد آن هستیم، به ویژه اتفاقاتی که در مجلس تا پیش از بیانات رهبری رخ داد و برخوردی که نمایندگان با وزرای دولت به ویژه آقای ظریف داشتند، به ما نشان می‌دهد که باید عمیق‌تر و ریشه‌ای به موضوعات نگاه، آن‌ها را تحلیل و در خصوص آن‌ها تصمیم بگیریم.وی ادامه داد: به نظر من اصلاح‌طلب‌ها باید در مدت زمان باقی مانده درون خود به یک اصلاح ساختار و ذیل آن به یک تجدید سازمان اقدام کنند و از این طریق خود را برای حضور در انتخابات آینده آماده کنند.نمازی در ادامه اظهار داشت: اصلاح‌طلبان بعد از اینکه نخست به خودشان پرداختند، در انتخابات ۱۴۰۰ باید با کاندیداهای حداکثری خودشان وارد شوند، دو موضوع این روزها از سوی بخشی از این جریان اعلام می‌شود، یکی شرکت بدون قید و شرط و تحت هر شرایطی در انتخابات است و یکی هم موضع عدم حضور در انتخابات که از نظر من هر دو اشتباه است.
 
ماس در راه مسکو برای گفت‌وگو درباره برجام

وزیر امور خارجه آلمان سه‌شنبه به روسیه سفر می‌کند تا در باره برجام و سایر موضوعات مهم بین المللی و منطقه‌ای با همتای روس خود به مذاکره و گفتگو بنشیند. به گزارش وزارت خارجه روسیه در مسکو، هایکو ماس قرار است روز ۱۱ ماه اوت (روز سه شنبه هفته آینده) برای دیدار کاری به روسیه سفر کند. وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه در ابتدا با سرگئی لاوروف وزیر خارجه دیدار می‌کند و بعد از آن برای شرکت در مراسمی به مناسبت پنجاهمین سالروز امضای قرارداد همکاری بین اتحاد جماهیر شوروی و جمهوری فدرال آلمان به سن پترزبورگ می‌رود. وزیران خارجه روسیه و آلمان در دیدار خود در مسکو درخصوص مسائل کلیدی دستور کار روابط روسیه و آلمان مذاکره می‌کنند و برنامه دیدار‌های دو کشور در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تا پایان امسال را هماهنگ خواهند کرد.دو طرف درخصوص مسائل مهم بین المللی ازجمله اوضاع اوکراین، سوریه و لیبی، وضعیت پیرامون برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران و نیز مسائل مربوط به ثبات جهانی و امنیت راهبردی گفتگو و تبادل نظر می‌کنند.
 
کنایه‎‌های نیش‌دار آشنا به فتاح
 
مشاور روحانی به اظهارات اخیر رییس بنیاد مستضعفان واکنش نشان داد.حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به اظهارات اخیر پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان نوشت: «‏چه تاریخی بشود تاریخ این بنیاد! فرمودند مستاجران بنیاد باید یا اجاره‌ها را به‌ روز و یا ملک را تخلیه کنند. اما نفرمودند با آنان‌که املاک را به نام مزایده‌ ولی با مصالحه و توصیه مالک شده‌اند، چه باید کرد. و نفرمودند فردای فروش سریع همه اموال و املاک، بنیاد می‌ماند یا جمع می‌شود.»
 
گمانه زنی جدید از گشایش اقتصادی روحانی؛ پیش فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت

اقتصاد نیوز ادعا کرده به جزئیات اولیه گشایش وعده داده از سوی روحانی دست پیدا کرده است. این جزئیات نشان می‌دهد دولت قصد دارد با هدف تامین نقدینگی مورد نیاز خود تا سقف ۲۰۰ میلیون بشکه نفت در بورس پیش فروش کند. انتظار این است با این میزان پیش فروش حدود ۱۹۰ هزار میلیارد تومان منابع بر پایه قیمت روز به دست دولت برسد. رییس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفته بود:" در جلسه سران قوا تصمیمات و نتایج مهمی گرفته شد که پس از به نتیجه رسیدن در هفته آینده و موافقت مقام معظم رهبری اعلام می‌شود که گشایشی اقتصادی در کشور بوجود می‌آید و بی‌تردید دست دولت مقداری باز می‌شود. "منظور رییس جمهور از باز شدن دست دولت ناظر به جمع آوری نقدینگی از این مسیر است. اطلاعات رسیده به اقتصاد نیوز حکایت از آن دارد که دولت در جلسه سران قوا پیشنهاد داده با استفاده از قرارداد اوراق سلف موازی اقدام به پیش فروش نفت کند. با این سیاست دولت در شرایط کنونی بخشی از نفت صادراتی را به خریداران پیش فروش می‌کند و یک سال آینده نفت تعهد داده شده را به آنان تحویل می‌دهد. پیشنهاد دولت این است که در قالب این قرار داد ۲۰۰ میلیون بشکه نفت برای یک دوره یک ساله پیش فروش شود. البته در پیشنهاد اولیه دوره پیش‌فروش دوساله در نظر گرفته شده بود. اوراق سلف روشی از تامین نقدینگی از راه حذف سرمایه گذاری مالکیتی است. سلف از عقود قراردادی اسلامی و عکس نسیه است بر مبنای این عقد خریدار ابتدا پول را پرداخت می‌کند و در تاریخ سررسید جنس خریداری شده را تحویل می‌گیرد.
 
نسخه هادی غفاری برای رها شدن از شر تحریم‌ها

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد که برای امکان هدایت انقلاب راهی جز جلب رضایت عمومی وجود ندارد.هادی غفاری، عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام، درباره محدودیت‌های دولت برای اداره کشور گفت: قبلا هم گفته‌ام که مشکل ما مشکل ساختاری است، امروز باید یک بار برای همیشه مشکلمان را با دنیا حل کنیم. یک کشور وجود دارد که ما آن را غاصب می‌دانیم و دولت محسوب نمی‌شود بلکه یک حکومت زوری است تحت عنوان اسرائیل، این هیچ اما ایران می‌تواند با باقی کشورها صحبت کند.عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام با تاکید بر اینکه صحبت کردن به معنای التماس کردن نیست، اظهار کرد: برخی از آقایان ما را متهم می‌کنند که ما واداده هستیم، بزدل یا ترسو هستیم اما واقعیت این است که نه بزدل، نه وداده و نه ترسو هستیم و هرگز دوست نداریم بردگی یک کشور خارجی را بکنیم. ما معتقدیم که مصالح و منافع ملی کشور این است که بیش از جنجال و دعوا تعامل و صحبت کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه تعامل به معنای وادادگی نیست، توضیح داد: بحث ما به هیچ عنوان وادادگی نیست بلکه می‌گوییم باید با دنیا صحبت کرد، باید منطقمان را با استدلال بیان کنیم و بعد به جای آنکه با دنیا با زبان تند و خشن صحبت کنیم، باید آرام بنشینیم و حرف‌هایمان را مطرح کنیم. در این صورت ما از شر تحریم‌ها راحت می‌شویم. اگر مشکل صادرات و واردات نفتمان حل شود و بتوانیم به راحتی ارز به داخل کشور تزریق کنیم، در این صورت خواهیم توانست با برنامه‌ریزی دقیق کشور را خوب اداره کنیم.غفاری درباره مخالفین تعامل با دنیا عنوان کرد: نیروهای اقتدارگرا ناخواسته دارند تبدیل به عوامل دشمن می‌شوند؛ یعنی به مردم فشار می‌آورند. اقتدارگراها سرنا را از دهان گشادش می‌زنند. برای اینکه بتوانیم انقلاب را هدایت کنیم به جز اینکه رضایت عمومی را (نه رضایت خواص) جلب کنیم، هیچ راه دیگری نداریم. رضایت با آزادی دادن به مردم و ایجاد رفاه اقتصادی نسبی ایجاد می‌شود و غیر از این راهی نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸۵
انتشار یافته: ۸۳
به شما هیچ ربطی ندارد اقای مشاور و دوست دارد بفروشد و یا نگه دارد و اجاره به نرخ روز از کسانی مثل شماها بگیرد و بدهد به افراد نیازمند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
می شود دو نفر از نیازمندان را نام ببرید؟ بنیاد سالیانه میلیاردها تومان فقط سود دارد،
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
معلوم نیست چرا سال آینده تحویل میدن. همین الان پنجاه میلیون بشکه نفت رو دریا دارن که کسی نمیخره. خب الان تحویل بدن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
تعریف مستضعف تغییر کرده خبر که داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
چشمات را باز کن و اخبار پیگیری کن از سودهاش و کمک هایی که می کند
فریدون از اراک
| Germany |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
آخرش با هم میخوردند و آب به آب تکون نمی خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
حقوق پنجاه ملیونی میگیری مدیر محترم بنیاد؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
اولا کاری که باید بشه نظارت و حسابرسی شفاف در مورد بنیاد مستضعفان و عملکرد و هزینه ها باید باشه!!این ژست های پوپولیستی دیگه خریدار نداره آقای فتاح!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
فروش این مقدار نفت در بورس نفت یعنی اعتراف به موثر بودن تحریم نفتی است و همه صحبتهای دور زدن تحریم الکی بوده
والسلام
ناشناس
| France |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
والا بخدا من راضی ام نفری یه تاج بزارن رو سرشون بشینن تو این کاخها اونجا ادم کهیر میزنه که به ماها میگن. غربزده و فلان و بیسار
از بیروت چه خبر گلم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
هیچی عوامل فرانسه ریختند تو خیابان
ناشناس
| Bulgaria |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
خبر خاصی نیست، همه چیز امن و امانه
فرزاد
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
خوب يه سلامتي عوامل فرانسه هم به عوامل صهيونيستي و عوامل استكباري و عوامل آمريكا و عوامل انگليس اضافه شد ! چند سال بعد : هيچي اين اعتراضات كار عوامل جيبوتي و ماداگاسكار و مالت و جزاير قناريه !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
وقتی هستند نیازی به ماست مالی کردن نیست
یکی بود یکی نبود. یک مسئول"عادل"ی بود که قول ژاپن اسلامی به مردم کشورش میداد.یه روزی اقازاده تصمیم گرفت بره مدرسه ولی مدرسه ای که در شانش باشه پیدا نشد!!. پس جناب مسئول به فکر افتاد مدرسه بسازه. این مسئول خودش در صف اول اجتماعات بود و بلندتر از همه میگفت مرگ بر امریکا ولی دامادشو از یه خونواده ساکن همونجا انتخاب کرده بود. اگه کسی به اقای مسئول به خاطر حقوق نجومی و کلمات بدترکیب معادل سازی شده اش انتقاد میکرد حواله به روز حساب و اخرت و... القصه مسئول مورد نظر خیلی "اشنا" بود و دلش نمیخواست زمینهای مردم مستضعف رو بهشون برگردونه تا تو این شرایط سخت که بعضی از اونا نون هم برای خوردن ندارن یکمی از بار مشکلاتشون سبک بشه!!!!
اخرش خودمم نفهمیدم مسئول مورد نظر کی بود؟ عادل بود یا اشنا؟ دولتی بود یا مخالف؟؟
البته فکر هم نکنم خیلی فرقی بکنه."
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
احسنت
تعامل مورد نظر شما قطعا وادادگی است چون نمونه ان در برجام دیدیم که حق و حقوق و دانش کشور را محدود کردین که نفت را بفروشید و برنامه بعدی شما هم دادن نوامیس دیگر کشور از قبیل سلاح ها بود
در ضمن کشور افغانستان چند برابر صادراتش واردات می کند ولی نرخ ارز در این کشور ثابت است و تورم پایین هم دارد ولی شما برعکس صادرات و واردات برابر دارید ولی تورم بالا و ارز هم بالا می رود چون علم اقتصاد را فدای سیاست کردین و چند قطبی بین ارتباط با خارج و یا عدم ارتباط با خارج
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
شاید نرخ ارز در افغانستان ثابت بوده، اما بدلیل عدم صادرات، قدرت خرید افعانستان و رفاه در آن کشور بسیار بسیار ضعیفه. لطفا در مثال زدن سفسطه نفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
افغانستان کسری تجاری اش را از کممهای بلاعوضی که از کشورهای دیگر دریافت می کند جبران می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
امریکا و انگلیس فرانسه ایتالیا مراکش لیبی جنگ زده قرفیزستان و....
همگی این ها وارداتشان بیشتر است ان وقت از نظر شما کمک می گیرند؟
خطاب به نظر بالایی منظور تورم و ثابت بودن نرخ ارز بود و نه سطح رفاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
به جای فرانسه اشتباها ایتالیا نوشتم
فتاح دمت گرم قشنگ زدی وسط هدف و جوابی ندارند روی اوردن به مسائل حاشیه
افرین خوب خودت را ثابت کردی هم در موقعی که وزیر نیرو بودی و مشکلات کمتری داشتیم و هم وقتی به کمنیته امداد رفتی و انجا را متحول کردی والان هم در بنیاد که دیگر ترکوندی
خخخه
عوامل اغتشاشات که در دهه 70 در دهه 80 و در دهه نود همگی انها اصلاح طلب ها بودن وبه بهانه های مختلف اشوب ها را کلید زدن با کمال پرویی نعل وارونه زدن وامدن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
اعتراضات ۹۶ از مشهد و چهار روز قبل از یوم الله ۹ دی کلید خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
خخحه قربون ننت بری ، تابی کرم داری ؟
شما همین حالا دارین مالیات منزل چه خالی چه ساکن داشته باشه دارید میگیرد، من برای یک منزل در تهران سالی حدود 300 هزار تومان به شهرداری مالیات میدم. هیچکسی حق نداره برای ملک مردم تصمیم بگیره و مردم رو مجبور کنه ملکش رو اجاره بده. مشکل مسکن در سیاست اشتباه دولت ها بوده، چرا شخصی که سالیانه چند ماه به دلیل حضور در تهران برای مراجعه به پزشک به ملکش نیاز داره را مجبور میکنید ماهیانه 4 میلیون مالیات بده یا اجاره یکساله بده؟ من اگر 3 ماه ناپیوسته به تهران برم، و منزلم در اجاره دیگری باشه، یعنی باید برم هتل و حداقل روزی 300 هزار تومان برای یک هتل 3 ستاره باید پرداخت کنم 300 تومان ضربدر 90 روز کنید! این رقم رو شما از جیب مبارکتون پرداخت میکنید به من ؟

آقایان ما در جامعه کمونیستی زندگی نمیکنیم، جامعه اسلامی داریم، به خودتون بیایید، هیچ احدی حق نداره در تملک خصوصی دیگری دخالت کنه و ملک شخصی رو اشتراکی کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
عزیزم ان مالیات بر عایدی سرمایه است و مختص کسانی که احکتار کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
متاسفانه این طرحی که برای مالیات بر منزل خالی دارن مالیات بر عایدی سرمایه نیست، دقیقا هدف دیگری دارن. وقتی شما یک ملک در شهری داری که به دلایل شخصی مثل پزشکی یا تحصیلی حتی سالی 1 ماه بهش نیاز داری و قصد اجاره نداری، چرا باید دولت یا مجلس مجبورت کنه که مالیات 4 میلیونی ماهیانه پرداخت کنی و یا مجبورت کنه اجاره اش بدی؟ من از جامعه متوسط شهری هستم، و دولت و مجلس با طرحی که ریختن عملا بجای اینکه یقه ثروتمند رو بگیرن، آمدن سراغ قشر متوسط... شاید یک مستاجر من مالک رو ثروتمند تلقی کنه چون 3 تا منزل دارم ولی از نظر علم اقتصاد من قشر متوسط هستم و حق دارم در دو منزل خودم و خانواده مان زندگی کنیم، و در یک منزل در تهران مسافرتی استفاده کنیم. این باعث احتکاره یا آن بانکی که هزار هزار ملک خالی نگه داشته؟
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
پس باید راننده های کامیون و اتوبوس های بین شهری در هر شهر ایران یک خانه داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
جناب کلباسی، شما اگه آشنا نیستی بذار من آشنات کنم با مشاغل مختلف، ما فامیل داریم که طرح اقماریه، یعنی 2 هفته باید در اصفهان نزد زن و فرزند باشه، و 2 هفته باید سر کارش در یک شرکت مهندسی، آن شرکت خوابگاه میده، اگر ایشان منزلی از خودش در آن شهر داره و نخواد خوابگاه بره، یعنی 2 هفته منزلش خالی و 2 هفته خودش ساکن اونجاست، چرا باید پول زور مالیات بده دولت؟

در این کامنت دانی تابناک یک عده مستاجر هستن که فرت و فرت میان نظر موافق دولتی ها میدن که باید پول زور از صاحبخونه مالیات گرفت!! آخه فکر اینو نمیکنی که اگه از من صاحبخونه مالیات بگیرن منم تلافی اش رو سر شما مستاجران در میارم؟
وقتی بالای 20 سال وزیر بودن اقای زنگه را می بینیم چیزی جز ضرر نبوده در این صنعت از خام فروشی و افتخار به ان تا جریمه هاای میلیارد دلاری برای خارجی ها
کنایه اصلی رو شکوری راد زده اگر خوب به معنای حرفش دقت کنید
اگر امثال بنیاد مستضعفان نباشند کی میخوهد به داد محرومین جامعه برسد؟ تو دولت؟
اگر این ها نبودن که ایران از قاره افریقا بدتر بود و گرسنگان سر به فلک
خجالت بکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
عملکردشان در این سالها این شده که تعداد مستضعفان چندین برابر شده به جای اینکه کمتر شده باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
ناشناس محترم
طبق اعلام نهادهای رسمی کشور 50 درصد جامعه توان خرید ماسک ندارند
مشخص است که در خانه ات نشسته‌ای و خبر از هیچ چیز نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
عجب 50 درصد توان خرید ماسک ندار انهم ماسک 3 هزار تومنی!
فتاح آب در لانه مورچگان ریخت
از احمدی نژاد تا آشنا همه بیرون ریختند مرحبا به فتاح کلید دار واقعی تویی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
این هم سرگرمی جدید برای سر کار کذاشتن مردم
مجلس باید با طرحی نفت را از دست دولت بگیرد و این ها هر طوری شده میخواهند با خام فروشی سرکوب اقتصادی کنند
دولت محترم یک کمی از پول های سرگردان را ببرید به تولید که تورم پایین بیاید و نه برای فروش نفت خام
دیگه واقعا به هیچکس نمیشود اعتماد کرد وقتی حجاریان تئوریسین اصلاحات وارد کننده گندم از آب در میآید احمدی نژاد مدعی ساده زیستی کاخ نشین دیگر به هیچکس نمیشود و نباید اعتماد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
وای تابناک چرا جمله من درباره روحانی رو سانسور کردی؟ وای بر تو اینقدر در برابر صاحب قدرت ضعیف نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
همش فیلمه واسه من و تو و مردم ! با هم میخورن
این بنیاد مستضعفان دقیقا تعریفش از مستضعف چیست؟؟؟؟!!!!!
چه کسانی را مستضعف می داند؟ چه خدماتی به مستضعفان داده است که به دنبال تصاحب کاخ است؟
خدا بیامرزه دکتر مصدق را، کاش بود میدید نفتی را که هفتاد سال پیش با خون جگر ملی کرد قراره به اسم گشایش اقتصادی به عده قلیلی از خودیها بفروشند و جیب آنها را بیش از پیش مورد گشایش قرار دهند، و پولی که به دست دولت میرسد هم معلومه که کجا قراره هزینه بشه، فقط دلم به حال اکثریت ۹۵ درصدی مردم میسوزه که باید بشینند و به غارت رفتن نفت به اصطلاح ملیشان را تماشا کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
شما طرح بهتری دارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
طرح بهتر همان چیزی است که ٨۰ درصد مردم میخواهند، پرهیز از هر گونه رفتار و گفتار سیاسی تنش زا ، تبدیل شدن به یک کشور عادی با رفتار سیاسی عادی مانند ۲۰۰ کشور عادی دیگر و در نتیجه آن رفع تحریم ها و گشایش اقتصادی واقعی و پایدار برای همه مردم و نه یک اقلیت پنج درصدی
توصیه یک اقتصاددان:
اگردلار به ۲۰ هزارتومان رسید معطل نکنید هرچه دارید ( بخصوص سهام) را بفروشید ودلاربخرید
بعدا نگیدکه نگفتی ها !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
اون اقتصاد دان کیه ؟ چطوری فقط به تو گفته ؟ تو چطوری فهمیدی ؟ الان همه مردم اقتصاد دانند ، یه راه شرافتمندانه تری برا فروش دلارت پیدا کن اقای دلال ارز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
فقط طلا بخرید ، انس ۲۳۰۰ تا ابان ، دلار ۲۸تومان البته حذف ۴ صفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
شرفسیز
در اینکه فساد بسیار گسترده کشور را فرا گرفته دیگرهیچ شکی نیست باید حتما و حتما با آن برخورد اساسی بشه. اما متاسفانه اقدامات و گفتاری که الان مسوولان انجام میدهند تنها پاک کردن صورت مساله است نه حل خود مساله! امروز مردم ما تفاوت نمایش مبارزه با فساد را از برخورد جدی و عملی با فساد به راحتی تشخیص میدهند.
ناامیدی تمام وجودم را فراگرفته اصلا فکر نمی‌کردم زمانی دنیا به نظرم اینقدر بی ارزش بیاد و زندگی بی ارزش تر هیچ کورسوی امیدی نیست در بیابانی تاریک به سمت مرگ رهسپارم
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
لحظه ای فکر کن صبح بلند شوی وببینی نمی توانی راه بروی...نمی توانی بشنوی...نمی توانی بچشی...نمی توانی حس کنی...نمی توانی بدون کمک حرکت کنی...نمی توانی ببینی.....بعد خواهی فهمید هر لحظه زندگی چقدر لذتبخش است

البته اگر برای القای ناامیدی در دیگران کامنت نکردی
روح امیر سلیمانی شاد
نچای دولت عزیز مردم پول بدن نفت پیش خرید کنند تا شما حقوق نجومی بدین وحقوق 4000 تا 4000 تا آدمی رو بدید که عمرا در محل کار ذکر شده حاضر نشدند نه عزیز فکر نان کن که خربزه آب است
اگر هادي غفاري اصلاح طلبه واي از بقيه اصلاح ها
وقتی اسم هادی غفاری به عنوان اصلاح‌طلب می‌آید دلم غنج میره :)
تورا خدا به این اقای هادی غفاری بگویید دوستان و همفکران شما در زمان اصلاحات 30 ماه به غرب اعتماد کردند و نتیجه را دیدیم . در زمان دولت تدبیر و امید 60 ماه یا 5 سال به غرب اعتماد کردیم باز هم به شما عبرت نشد . آقای غفاری دیگه بسه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
نتیجه تحریم خواهی و تحریم دوستی را هم دیدیم
امروز بازار خیلی راحت با گفتار درمانی تونست خیلی راحت تو یک روز دلار رو ۲۰۰۰ تومان ربزش کرد و دلالان خیلی راحت تونستند میلیاردها از این نوسان گیری سود کنند و مردم عادی از حول حلیم تو دیگ بیفتند ، دلار اخه بخاد با تورم حرکت کنه حداقل باید ۳۰ هزار تومان است ، به هر حال بورس بازان ۵ درصد سود و سفته بازان ۱۰ دزصد ضرر کردن ؟ ایا فردا خودرو ۳۰ میلیون تا ۱۳۰ میلیون کاهش میبابد ؟؟؟ بدون شک هرگز ؟
آقای فتاح در باره تحویل ندادن اموال مستضفعین از طرف نهادها گلایه دارند . و گفتند حتی ما را اجازه ورود به ملک و املاک ما نمیدهند . دو سوال وجود دارد . چرا تمام مسولان امروز گفتند ما آماده تحویل هستیم و از اول هم دنبالدکاخ و کاخ نشینی و جکوزی و سونا نبودیم . پرسش دوم این هست این ملک و املاک آیا مربوط به مصادره افراد حقوقی و شخصی بعد از جو انقلابی مصادره ای نیست ؟ یعنیقبل از اینکه حق محرومان باشد قبل تر حق الناس بوده ها ؟
کل اموال بنیاد باید در تصرف دولت باشد واهمه این نهادها حذف شوند. البته دولت منخب مردم!!!
هادی غفاری را چه کسی گفته اصلاح طلب هست . ریش مگه میخواد اصلاح کنه ؟ اصلاحات سیاسی و اقتصادی نیاز به افراد سیاسی روشنفکر داره . نه غفاری . که نه سواد سیاسی داره
یکی به این غفاری بگه آب مملکت وابسته به برجام بود! دریاچه ارومیه وابسته به بر جام بود! و .... . آن موقع رفتید پای مذاکره و صنعت هسته ای و کلا مهندسی کشور را بستید تا چند صد میلیون دلار بگیرید. زهی خیال باطل. شما دوست و دشمن را بر عکس ‌گرفته اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
ما در برجام حق غنی سازی را به صورت قانونی بدست اوردیم اگر برجام در زمان اصولگرایان و با همین شرایط امضا میشد این روز به عنوان روز ملی شدن صنعت هسته ای ثبت و هر سال جشن گرفته میشد
اقای روحانی واقعا دستمریزاد امروز هم بورس بازان ۵ دزصد به سرمایه هاشون اضافه شد خدا کنه سرمایه ها رو فریز نکنید
مصبلحی مقدم . اقتصاد دان آرمانی اصولگرایان گفت که پذیرش اف ای تی اف خسارت برای کشور هست . هیچ‌گشایش اقتصادی ایجاد نمیکند و ما مصلحت دیدیم که آنرا نپذیریم .......سوال . آیا فکر میکنی هر کشوری سازکار مالی و شفافیت اقتصادی و دارایی نهادها و اشخاص حقی و حقوقی و سیاسی را بداند پولش تو جیب مردم‌میرود ؟ من مثلا الان بدونم ترامپ سه میلیارد ثروت دارد تو جیب مردم‌میرود ؟ یا نه منظور ت این هست که با این نپذیرفتن میخواهید بگویید که کلا ما نه اینکه با دمکراسی و علوم سیاسی و اجتماعی و فلسفه غرب مشکل دارید بلکه در مقولات اقتثادی هم با مفاهیم انها را قبول ندارید . آقای مثباحی ؟ اینو قبول ندارم و آنرا قبول ندارم و پس جای آنها که قبول نداری چی داری . چه ابزار مالی تعریف از اقتثاد اسلامی داری ؟ سرمایه گذار و تلجر خارجی وقتی با ایران و تجار مبادله کالا میکند به لوازم و تعاریف اقتصادی مبادله میکند نه با حرف و سخنرانی ......
بنام مستضعفان و بکام عیاران
اشکال شفافیت مالی و تجاری و بین امللی چی هست که اصولگرایان اینقدر مقاومت میکنند . مگر غیر از این هست که از شما اصولگرایان در خارج از کشور در کنار سواحل قدم‌میزنید و لدت میبرید میپرسند اینهمه ثروت را کجا اوردی ؟ مالیات را دادی ؟ چگونه مولدار شدی ؟ رقابت کردی . زحمت کشیدی یا نه رفاقت کردی و به ثروت رسیدی . یا نه دولت و رانت یک شبه بدون مناقصه صاحب شرکت شدی . یعنی انطرف خارجی میخواد بدونه این شرکت صوری هست یا واقعی هست .
جناب فتاح به نظر نمیرسد انگیزه شما از طرح این مسائل اموال بیت المال باشد! بخ جای آب به اسیاب دشمن ریختن از مسیر قانون وارد شوید و همه چیز راسیاسی نکنید اگر هم اعتقاد دارید شما!!!! زورتان نمی رسد بخوانید الفاتحه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
از شفافسازی با هر انگیزه حمایت میکنم
مال بی صاحب و دل بی رحم
"احتمال جدایی حزب کارگزاران از اصلاح‌طلبان" حزب باد
کجای غفاری به اصلاح طلبان قرابت دارد . تفکر . عقبه و فعالیت سیاسی . مسولیت ها . قیافه و چهره . میزان سواد و سابقه کاری . نوع نگاه به مسایل سیاسی و روشنفکری . من هنوز بعد از ۴۱ سال واقعا نمیدونم تفاوت این دو جناح چیست . منظورم این هست که از دو جناح عبور کردیم و چون شکل سوم قدرت را قبول نداشتند مجبور شدیم بی خیال رای و صندوق شویم .
بهترین کار در مورد تحریم‌ها نظر سنجی ازمردم است
مردم اسراییل برای اعتراص و تعییر دولت به خیابانها ریختند و علیه دولت شعار دادند ولی مردم لبنان به خیابانها ریختند تا شادی کنند ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اقای مصباحی مقدم! ان چیزی که خسارت محض برای ملت ایران است تصمیمات غیر کارشناسی شماست. اف ای تی اف منافع شما را به خطر می اندازد نه ملت ایران.
بی کفایتی یه تعدادی کارمند که اسم خودشون را مسئول گذاشتند حد و مرزی ندارند....اموال بیت المال را چپاول کردند برای رفاه و اسایش خودشون و سازمانشون ....
کی این مملکت میخواد قانون مدار بشه نمیدونم ؟؟؟
من حقیر سختی کار اقای رئیسی را درک میکنم که با یه تعداد که خودشون را ابرو نظام میدونند درگیر است
خدا بهش کمک کنه
اقای مصباحی مقدم چرا تصور می کنید با پذیرش fatf مردم بدبخت می شوند در صورتی که عدم پذیرش شما باعث شده مردم دارند روز به روز بدبخت می شوند دست از این تفکرات اشتباه بردارید چرا موضوع را به رفراندوم نمی گذارید تا بفهمید مردم خواهان چه هستند؟
آقای غفاری انگار از ماجرای برجام اطلاعی ندارد. !!!! کجایی آقا؟!!
فرش نفت ملی با کمک و همکاری و مشارکت مردم را میشود صنعت ملی نفت نامید . حضور نفت در بازار سهام و امکان شرکت مردم در خرید و فروش آن کمک قابل تو جه مردم به دولت است تا در زمانهای پائین بودن قیمت نفت کمکی به چانه زنی برای یهبود قیمتها و وافعی شدن قیمت جهانی شود . و از مسیر فروش عادلانه سود قابل توجهی نصیب مردم شود . و تامین بودجه دولتی با همکاری مردم متعادل گردد .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی