بازدید 54052
دو هزار و نود و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

جمشید شارمهد در ایران بازداشت شد؟ / ادعایی درباره تصمیم الیاس نادران برای استعفا / توصیه فعال اصلاح‌طلب برای معرفی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ / علت دعوت نشدن رسایی به جلسات شاجا، شانا و جمنا

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: جزییات اولین جهش عمده در ویروس کرونا / مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت معرفی شد / کرونا اجلاس خبرگان رهبری را به تعویق انداخت / برنامه‌های جوانگرایانه اصولگرایان سنتی از زبان عضو موتلفه و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ 04 August 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
پاسخ احمدی‌نژادی‌ها به ادعای پیش‌بینی سفیر انگلیس در انتخابات ۸۴
 
سید عادل حیدری، وکیل محمود احمدی‌نژاد درباره مطالب منتشره در کتاب «محسن رفیق‌دوست» مبنی بر اینکه سفیر انگلیس رئیس‌جمهور شدن احمدی‌نژاد را پیش‌بینی کرده بود، گفت: اکاذیب منتشره از سوی آقای رفیق‌دوست به هر خواننده چنین القا می‌کند که انتخابات در ایران به طور کلی عاری از اصالت و صحت است. متاسفانه این اکاذیب توسط یک معاند نظام منتشر نشده بلکه از سوی آقای محسن رفیق‌دوست ـ که خود را طرفدار مطلق نظام، جمهوریت آن و، ولی فقیه می‌داند ـ منتشر شده است. وی با بیان اینکه این مطلب منتشر شده بیشتر از آنکه تخطئه و تخریب آقای احمدی‌نژاد باشد، باعث بی آبرو کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: اولین برداشت از این اکاذیب برای هر خواننده این است که انتخابات ایران از سوی انگلیس مهندسی شده و از همه بدتر اینکه رئیس‌جمهور نظام اسلامی را انگلستان تعیین می‌کند.
 
وکیل احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه دروغ‌های انتشار یافته توسط آقای رفیق‌دوست تخطئه و تخریب نظام است، علیه ایشان اقامه دعوی کردیم تا در دستگاه قضایی کذب بودن عرایض‌شان اثبات و شائبه‌های احتمالی مذکور در مورد نظام انتخابات در ایران رفع شود، وگرنه افرادی که علیه آقای احمدی‌نژاد اکاذیب منتشر می‌کنند زیاد هستند و ایشان بزرگوارانه در مورد اکاذیبی که به ایشان منتسب می‌شود، سکوت کرده‌اند.

کوشکی: مؤتلفه پایگاه اجتماعی خاصی ندارد

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره جایگاه سیاسی طیف سنتی اصولگرایان در فضای سیاسی ایران با چشم‌انداز انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ به «نامه‌نیوز» گفت: «در صحنه سیاسی تصورات افراد تعیین‌کننده نیست. افراد و گروه‌ها می‌توانند خودشان را بزرگ‌تر از آنچه هستند، جلوه دهند و اندازه خود را غیرواقعی ترسیم کنند و از این جهت منعی وجود ندارد، اما چنین تصوراتی واقعیت موجود را تغییر نمی‌دهد. معلوم است که هرطیف چه پایگاه اجتماعی‌ دارد و چندان نیازی نیست که سخنان غیرواقعی افراد تحلیل شود. در آستانه هر انتخابات برخی شروع به رجزخوانی و سعی می‌کنند در راستای تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خود را نزد جامعه مطرح کنند و می‌شود پذیرفت که این حالت، امری عادی در عالم سیاست است، اما واقعا نیازی نیست به هر صدایی توجه نشان دهیم و تصورات افراد تحلیل کنیم».
 
او بحث خود را مشخصا با محوریت جایگاه حزب مؤتلفه در فضای سیاسی ایران ادامه داد: «برای مثال جریان مؤتلفه هرچند که یک جریان ریشه‌دار است، اما نتوانسته پایگاه اجتماعی خود را حفظ کند. این نکته‌ای است که علتش باید از سوی دوستان مؤتلفه بررسی شود. مؤتلفه در چند انتخابات اخیر هیچ گاه نتوانست نامزد اختصاصی داشته باشد، زیرا تقریبا عاری از پایگاه اجتماعی است. اگر مؤتلفه می‌خواهد سهمی در عرصه سیاسی داشته باشد، باید به‌ طور جدی به بازسازی خود بپردازد، اما با شرایط فعلی باید بگوییم که عملا مؤتلفه حذف شده است و فکر می‌کنم که خود دوستان حزب مؤتلفه هم به این نتیجه رسیده‌اند که عملا پایگاه اجتماعی خاصی در کشور ندارند».

واکنش انستیتو پاستور به ادعای درمان کرونا با «نیش زنبور عسل» در صداوسیما

انستیتو پاستور ایران اعلام کرد: فردی که مدعی درمان کرونا با نیش زنبور عسل شده، عضو هیأت علمی بازنشسته این انستیتو بوده و ادعا‌های صورت گرفته در این ارتباط، در انستیتو پاستور ایران مورد بررسی و تأیید قرار نگرفته است. در پی انتشار فیلمی درباره تأثیر نیش زنبور عسل بر درمان کرونا ویروس، انستیتو پاستور توضیحاتی ارائه کرد. در توضیحات انستیتو پاستور ایران آمده است: اخیرا کلیپی در شبکه‌های مجازی در خصوص تاثیر نیش زنبور عسل بر درمان بیماری‌های مختلف و از جمله کرونا ویروس توسط آقای دکتر عظیم اکبرزاده خیاوی منتشر شده است که ایشان وابستگی علمی خود را انستیتو پاستور ایران اعلام کرده است. به استحضار می‌رساند نامبرده عضو هیأت علمی بازنشسته این انستیتو بوده و ادعا‌های صورت گرفته در این ارتباط در انستیتو پاستور ایران مورد بررسی و تأیید قرار نگرفته است. بررسی تأثیر درمانی هر دارو با مداخله پزشکی بر کرونا ویروس و بیماری‌های مشابه باید پس از بررسی پروپوزال مربوطه در شورای پژوهشی مراکز تحقیقاتی و دریافت مجوز از کمیته‌های اخلاق پزشکی صورت بگیرد و تا زمانی که این مراحل انجام نشود و نتایج احتمالی درمانی مطالعات به تأیید مراجع ذی صلاح در کشور نظیر سازمان غذا و دارو نرسیده و پروتکل‌های درمانی وارد نگردد، این روش‌های درمانی ادعا‌های اثبات نشده بوده و مورد تایید نیست و توصیه نمی‌شود.

ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان در مشهد

رئیس هیات دوچرخه سواری استان گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اخذ مجوز‌های مربوطه، ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان را اجرایی کرد و حتی تصویب شد دوچرخه سواری بانوان در مکان‌های عمومی و در ملا عام نیز ممنوع باشد. روزبهانه خاطرنشان کرد: هیات تابع قوانین و ملزم به رعایت و انجام دستورات مراجع بالاتر است. هیات ارگانی نیست که از طرف خود هر کاری را انجام دهد، اما با وجود این، هیات دوچرخه سواری استان خراسان رضوی اولین هیاتی بود که با تشکیل جلسات با مقامات مسئول و نمایندگان گروه‌های دوچرخه سواری در راستای کاهش محدودیت‌ها گام برداشت. وی در ادامه با توجه به حساسیت موضوع از ورزشکاران خواست با هشیاری خود مانع از سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه شوند و با رعایت قوانین باعث شوند تا از حساسیت موضوع در آینده کاسته شود.

جزئیات تازه‌ای از تجمع اتباع افغانی با پرچم طالبان

فرمانده انتظامی پایتخت از بازداشت و دستگیری ۱۹ نفر از اتباع افغانی که در پارک ملت با پرچم گروهک تروریستی حضور داشتند خبر داد.  سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه طرح کاشف در جمع خبرنگاران در مقر پلیس آگاهی پایتخت درباره تجمع تعدادی از حامیان طالبان در پارک ملت اظهار داشت: همه ساله در روز عید قربان اتباع افغانستانی که بعضاً غیرقانونی نیز وارد کشور شدند با حضور در میدان آزادی این روز را به یکدیگر تبریک می‌گفتند که در عید قربان امسال به علت پوشش انتظامی میدان آزادی برخی از این افراد در پارک ملت تجمع کردند که پلیس به سرعت در محل حضور یافت و ۱۹ نفر از این افراد را بازداشت کرد.
فرمانده انتظامی پایتخت تصریح نمود: ۵ نفر از این دستگیر شدگان از عوامل اصلی، تهیه‌کنندگان پرچم، تهیه تصاویر و انتقال تصاویر به شبکه‌های معاند بودند که به زندان رفتند و مابقی آن‌ها نیز در حال طرد از کشور هستند. وی درباره تیراندازی دو گروه از اوباش در منطقه سعادت‌آباد اعلام کرد: دو گروه از افراد سابقه‌دار که در حوزه فروش مواد مخدر و مسائل ضداخلاقی با یکدیگر اختلاف داشتند در منطقه سعادت‌آباد با یکدیگر درگیر شدند، این افراد یک هفته قبل از درگیری در سعادت‌آباد، با یکدیگر در شرق تهران نیز درگیر شده بودند که تمامی آن‌ها بازداشت شدند.

چرا گوشت گوسفندی کیلویی ۱۷ هزار تومان گران شد؟

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: افزایش قیمت گوشت به دلیل تمایل دامداران به عرضه دام و نگهداری آن برای عید قربان بود. به دلیل اینکه عید قربان نزدیک بود دامداران تصور می‌کردند می‌توانند دام‌های خود را باقیمت‌های بهتری به فروش برسانند. افزایش قیمت نهاده‌ها نیز در گرانی قیمت گوشت مؤثر است. این مساله به ویژه در شش ماهه دوم سال اثرات بیشتری خواهد داشت چون در شش ماهه اول دام‌ها بیشتر از مراتع تغذیه می‌کنند./مهر

احتمال تعطیلی پاساژ‌های پرترددی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: پاساژ علاءالدین و بازار رضا میدان ارگ از امکان صنفی بسیار پرتردد هستند که بر اساس بررسی‌ها و مشاهدات انجام شده پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز به درستی رعایت نمی‌شود. مسئولین این پاساژها و سایر پاساژها دقت کنند که اگر جلوی تجمعات گرفته نشوند و اصول بهداشتی از قبیل فاصله فیزیکی و ماسک زدن رعایت نشود ستاد کرونا دستور بسته شدن این اماکن صنفی را می‌دهد. متاسفانه شنیده‌ایم که برخی از آرایشگاه در حال فعالیت هستند، قطعا فعالیت آنها تخلف است، بازرسین ما سرکشی‌های لازم را انجام می‌دهند و با واحدهای متخلف برخورد و حتی اقدام به پلمب واحدهای صنفی می‌کنند. /فارس

افشاگری بولتون از تصمیم ترامپ درباره ناتو

"جان بولتون" مشاور پیشین کاخ سفید گفت: اگر دونالد ترامپ برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، شاید آمریکا از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خارج شود. تنها تعداد انگشت‌شماری از جمهوری‌خواهان دوست دارند، در صورت پیروزی دوباره ترامپ، آمریکا از ناتو خارج شود، شاید تمام این موانع [برای خروج آمریکا از ناتو] برچیده شود... هیچ‌کس نمی‌داند که ترامپ می‌خواهد در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش چکار کند؟/ایرنا

کلیات طرح شفافیت آرا در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس تصویب شد

«حسن‌پور بیگلری» نایب رئیس کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس: کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در نشست امروز کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس به تصویب رسید.جزئیات این طرح برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش های مجلس ارجاع شد تا پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی برای بررسی و تصویب به صحن کمیسیون ارائه شود./فارس

تبليغات نامزدهاى انتخابات به فضاى مجازى منتقل مى شود

جمال عرف معاون سياسى وزير كشور گفت: نگرانی به جایی است که ممکن است نامزدها در فرصت چند روزه برای تبلیغات انتخاباتی موجب ایجاد تجمعاتی شوند که این تجمعات به شیوع کرونا دامن بزند. به همین دلیل پیشنهاد کردیم که با توجه به شرایط موجود تبلیغات به فضای مجازی انتقال شود. اگر پیشنهاد وزارت کشور مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین شورای نگهبان قرار بگیرد، نامزدها دیگر مثل سابق اجازه تبلیغات میدانی نخواهند داشت./ایرنا

توصیه ظریف به مخالفان هتاکش از زبان شهید بهشتی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در یک پست اینستاگرامی و در انتقاد به برخی بداخلاقی‌ها به بازنشر صوتی از سخنان شهید بهشتی در مورد لزوم رعایت اخلاق و ادب حتی نسبت به دشمنان پرداخت.

گاهی اصولگرایان آینده را قربانی زمان حال می‌کنند

محمد مهاجری فعال اصولگرا گفت: فرض کنیم آن را مسدود و فیلتر کنیم. چه اتفاقی می‌افتد؟ آنهایی که اهل مفسده‌اند برای راه پیدا کردن به آن، بلدند چه کنند. افراد معمولی جامعه چه می‌کنند؟ عملاً از یک فضایی که می‌توانیم آن را به فرصت تبدیل کنیم محروم می‌شوند. اصولاً مگر اینستاگرام یا توئیتر یا تلگرام چیزی بیشتر از ظرف است؟ قطعاً نه. پس باید این ظرف را پر کنیم. ما چون توان پر کردن این ظرف را نداریم می‌خواهیم ظرف را زمین بزنیم و بشکنیم. یقین دارم حتی دوستان اصولگرایی که حکم به فیلتر می‌دهند قبول دارند که این مسکن‌ها موقتی است و راه‌حل قطعی این است که محتوای سالم و مفید تولید شود.

فشار اقتصادی، سرخوردگی سیاسی و کرونا موجب عدم شرکت مردم در انتخابات می شود

مصطفی معین گفت: نوعی سرخوردگی سیاسی در جامعه ایران دیده می‌شود که شاید همین موضوع بر روند مشارکت مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ تأثیر منفی بگذارد. طبیعی است که با تضعیف نهاد انتخابات به دلیل رویکرد استصوابی شورای نگهبان و عملکرد ضعیف نمایندگان مردم و دولت و فراگیری فساد مالی و اداری، پایگاه اجتماعی قوا و نهادهای منتخب نظام هم بیش از پیش سست و متزلزل شده و مشروعیت و کارآیی خود را از دست دهند. تا زمانی که صداقت، وفای به عهد و کارآمدی احزاب، جریان‌ها و یا فعالان سیاسی برای مردم احراز نشود، آنها منزلت و تاثیرگذاری اجتماعی لازم را نخواهند داشت.

همه کارگران بازداشتی هفت‌تپه آزاد شدند

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر هیچ کارگری از هفت‌تپه در زندان و بازداشت نیست. «سیدنظام‌الدین موسوی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که روز شنبه برای بررسی میدانی اوضاع شرکت هفت‌تپه و رسیدگی به کارکنان آن به استان خوزستان سفر کرد، در پاسخ به اینکه مشکلات کارکنان هفت‌تپه حل شدنی است؟ به برنا گفت: چند رقم اشتباه در ماجرای شرکت هفت‌تپه اتفاق افتاده که اگر بخواهد به‌صورت اساسی حل شود باید روند قبل به نحوی اصلاح و تصحیح شود.این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به علت حضور خود و چند تن از نمایندگان دیگر در این سفر افزود: در واقع برای شنیدن حرف کارگران هفت‌تپه، که اعتراض کرده بودند، به آنجا رفتیم. کارگران مطالبات مختلفی داشتند که بعضی از مطالبات آنها مانند پرداخت حقوق، که چند ماه عقب افتاده است، یک موضوع کوتاه مدت و میان‌ مدتی است که باید حل شود. منتهی مساله اصلی این شرکت عدم مدیریت صحیح است. به عبارت دیگر بعد از سال 94 این شرکت خصوصی سازی و مدیریت آن به فردی واگذار شده که تخصص و اهلیت لازم را ندارد.
 
برنامه‌های جوانگرایانه اصولگرایان سنتی از زبان عضو موتلفه

یک عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی می‌گوید: چهره‌های سنتی اصولگرا بیشتر در اتاق‌های فکر به نسل جوان کمک می‌کنند و بنایشان بر این است که نسل جوان را وارد ویترین کنند.«حمیدرضا ترقی»، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، درباره گمانه‌ها مبنی بر حذف اصولگرایان سنتی از جریان کلی اصولگرایی به برنا گفت: چهره‌های سنتی اصولگرا بیشتر در اتاق‌های فکر به نسل جوان کمک می‌کنند و بنایشان بر این است که نسل جوان را وارد ویترین کنند و با کمک فکری، بتوانند این نسل را به مرور در صحنه قرار دهند تا بتوانند، بار مسئولیت جریان سیاسی را دنبال کنند.ترقی درباره حذف برخی از چهره‌های سنتی از جریان اصولگرایی بیان کرد: برخی از افراد خیلی نمی‌توانند نظریاتی را مطرح کنند که مورد استفاده کامل جریان اصولگرا و انقلابی قرار بگیرد. به همین خاطر بیشتر مشورت می‌دهند و می‌خواهند، میدان در دوران گذار به گام دوم در دست نیروهای جدید و جوان قرار بگیرد. این عضو حزب موتلفه درباره شکل‌گیری گروه‌های مختلف درون جریان اصولگرایی اظهار کرد: به هر میزان که به سمتی برویم جریان انقلاب خالص‌تر شود و جریانات لیبرالی و اصلاح‌طلب در ذهن مردم آزمایش خود را بدهند و از صحنه به مرور کنار گذاشته شوند به‌ طور طبیعی چندصدایی را باید درون نیروهای اصولگرا و انقلابی حفظ کرد تا بتواند، زمینه پخته شدن تصمیمات را بهتر فراهم کند
 
علت دعوت نشدن رسایی به جلسات شاجا، شانا و جمنا

یک چهره اصولگرا در مورد علت حضور نداشتن خود در شاجا گفت: دلیل آن این است که ما با این برادران حزبی و گروهی مشهور به شانا، جمنا و امثال این‌ها تفاوت در نگاه و روش داریم. «حمید رسایی»، یک چهره اصولگرا، در پاسخ به اینکه شکل‌گیری گروه‌هایی در قالب عناوین مختلف در جبهه اصولگرا تا چه اندازه بیانگر تفرقه در این جریان است، به برنا گفت: تشکیل گروه‌ها و دورهمی‌های سیاسی برای جمع‌بندی و رسیدن به نتیجه واحد در بین جریانات سیاسی همسو و همفکر از جمله در اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان امری بدیهی است و تشکیل مجموعه‌هایی مثل شانا یا شاجا یا اسامی دیگر، چیز عجیبی نیست. این چهره نزدیک به جبهه پایداری افزود: همچنین احتمال دارد مجموعه‌های دیگر هم شکل بگیرد که نه در چارچوب احزاب اصولگرا بگنجند و نه در قالب احزاب اصلاح‌طلب؛ اختلاف نظر در بین افراد این گروه‌ها طبیعی است.

توصیه فعال اصلاح‌طلب برای معرفی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰

ابراهیم ‌بای‌سلامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب،‌ در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: معرفی نامزد برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ از سوی اصلاح‌طلبان ضرورتی سیاسی و تشکیلاتی است. تحقق راهبرد اصلاح‌طلبی در کشور منوط به حضور در صحنه با توجه به مقتضیات زمان و به ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری فرایند مناسبی برای ارائه نظر و توسعه و گسترش گفتمان اصلاح‌طلبی است؛ یعنی راهبرد اصلاح‌طلبی پروژه‌های اصلی خودش را در زمان انتخابات که حساسیت سیاسی کشور بیشتر می‌شود،‌ مطرح می‌کند.استاد جامعه‌شناسی دانشگاه در ادامه گفت: در واقع اصلاح‌طلبان با معرفی یک نامزد اصلاح‌طلب‌ واقعی در انتخابات ریاست‌جمهوری، در مدت باقی‌ مانده تا روز برگزاری انتخابات فرصت خواهند داشت گفتمان اصلاح‌طلبی و توسعه مفاهیم آن را گسترش دهند. جامعه‌پذیری سیاسی و فرهنگی بر مبنای اصلاح‌طلبی ایجاب می‌کند که تصمیم‌گیران این طیف به معرفی کاندیدای اصلاح‌طلب بپردازند و بر محور طرح کاندیداتور انتخابات، گفتمان و راهبردها و اهداف سیاسی،‌ اجتماعی،‌ فرهنگی و اقتصادی خود برای اداره کشور را به افکار عمومی القا کنند. او توضیح داد: اصلاح‌طلبان از نظر مسئولیت اجتماعی موظف به معرفی کاندیدا و همچنین گسترش گفتمان اصلاح‌طلبی هستند. پس مسئولیت رد یا تایید کاندیداهای اصلاح‌طلبان از سوی شورای ‌نگهبان یا نهادهای دیگر به هیچ‌وجه بر عهده آنان نیست. اصلاح‌طلبان باید تنها به قانون اساسی وفادار و متعهد باشند و کاری نکنند که با منافع عمومی و مصالح نظام در تضاد باشد.
 
ادعایی درباره تصمیم الیاس نادران برای استعفا

فرید مدرسی در توییتی نوشت: آقای ‎الیاس نادران مدتی است، دنبال ‎استعفا از نمایندگی مجلس است؛ آن هنگام که در نائب‌رئیسی و ریاست کمیسیون بودجه جای نگرفت و مدت مدیدی قهر کرد و حتی توئیت هم نمی‌زد. با توئیت دیروزش فکر می‌کنم، اگر بذرپاش برکنار نشود، او استعفایش را اجرایی می‌کند.
 
تحلیل حکیمی‌پور از شرایط اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰

احمد حکیمی‌پور گفت‌: در واقع شرایط نشانگر این است که دستگاه‌های نظارتی به اصلاح‌طلبان اجازه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهند داد آن هم در حالی که اصلاح‌طلبان قویاً و قلباً برای خدمت به کشور و مردم در هر شرایطی آماده هستند. اصلاح‌طلبان کمافی‌السابق در فضایی مبهم منتظر آغاز فضای انتخاباتی هستند. آنها در شرایطی طبق قانون سیاست‌ورزی خودشان را آماده کنش انتخاباتی می‌کنند که نگران رد صلاحیت شدن کاندیداهایشان هستند؛ نگرانی‌ که سابقه نهادهای نظارتی نشان می‌دهد نگرانی‌ بجایی است.
 
احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: اصلاح‌طلبان قبل از هر طرح و برنامه‌ای‌ باید نسبت خودشان را با مسائل داخلی کشور روشن کنند. این طیف به دلیل اینکه دچار بحث‌های درون جناحی هستند‌ متاسفانه این مهم را عقب انداخته‌اند. در واقع جریان اصلاحات فرصت ۹۶ تا ۹۹ را از دست داد و نتوانست به کار تشکیلاتی خود نظم بدهد. عضو شورای عالی اصلاحات در ادامه گفت: اصلاح‌طلبان علاوه بر مسائل داخلی خود با مشکل بزرگی چون رد صلاحیت روبه‌رو هستند؛ یعنی نمی‌دانند سیستم اصلاً اجازه کنش سیاسی قانونمند را به آنها خواهد داد یا نه. چون جریان اصلاحات به دلیل تجربه‌های گذشته نمی‌دانند دستگاه‌های نظارتی به آنها اجازه مانور می‌دهند یا همچون برخی از انتخابات گذشته نمی‌توانند چهره‌های شاخص‌شان را به رقابت سیاسی هدایت کنند.
 
کرونا اجلاس خبرگان رهبری را به تعویق انداخت

سخنگوی هیات رئیسه خبرگان رهبری اعلام کرد: به رغم اینکه تمام تمهیدات و مقدمات برگزاری هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۲۷ مردادماه فراهم شده بود و دبیرخانه این مجلس آماده برگزاری اجلاس بود، ولی با توجه به گسترش ویروس کرونا و درگیر بودن اکثر استان‌های کشور با اجلاس در تاریخ فوق برگزار نخواهد شد. آیت الله سیداحمد خاتمی؛ سخنگوی هیات رئیسه خبرگان رهبری با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همان گونه که در مصاحبه گذشته بیان شد، سخن از اجلاس احتمالی مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۲۷ مرداد بود. اینک علی رغم اینکه تمام تمهیدات و مقدمات برگزاری هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری فراهم شده و دبیرخانه این مجلس آماده برگزاری اجلاس بود، ولی با توجه به گسترش ویروس منحوس کرونا و درگیر بودن اکثر استان‌های کشور با آن و نیز با لحاظ اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا، تشکیل اجتماعات را ممنوع نموده اند، ضمن ادای احترام به نمایندگان معزز مجلس خبرگان رهبری، اعلام می‌داریم این اجلاس در تاریخ فوق برگزار نخواهد شد و با فراهم شدن شرایط در زمان مناسب، تاریخ بعدی اجلاسیه اعلام می‌گردد.
 
مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت معرفی شد

حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. امیری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، با اعلام این خبر گفت: رئیس جمهور طبق اصل ۱۳۳ قانون اساسی در نامه‌ای به رئیس مجلس آقای مدرس خیابانی را به عنوان وزیر پیشنهادی صمت معرفی کرد.معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: قاعدتا این موضوع فردا در صحن علنی مجلس اعلام وصول می‌شود. وی گفت: چهارشنبه آینده ۲۲ مرداد جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت صمت در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.
 
دیدار محسن هاشمی با قالیباف

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از دیدار رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ریاست محترم مجلس شورای اسلامی خبر داد. بابک نگاهداری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، از دیدار اخیر رئیس شورای اسلامی شهر تهران با محمدباقر قالیباف خبر داد. نگاهداری عنوان داشت که در این دیدار، قالیباف بر لزوم اصلاح قانون انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها با تقویت رویکرد انتخابات محلی به جای انتخابات ملی و پیگیری لایحه مدیریت یکپارچه شهری و لایحه درآمد پایدار شهر‌ها تاکید کرد. وی همچنین برگزاری نشست‌های مشترک ادواری مجمع نمایندگان استان تهران و اعضای شورای شهر تهران و ارسال گزارش در خصوص قوانین حمل و نقل عمومی از سوی شورای شهر به مجلس و لزوم نظارت مجلس بر حسن اجرای آن‌ها را از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه بیان کرد.
 
جمشید شارمهد در ایران بازداشت شد؟

بدون شک بازداشت شارمهد یک عملیات بسیار پیچیده بوده که شاید دو سال طول کشیده است. شخصیت‌هایی به این فرد نزدیک شدند و او را به ایران کشاندند. بعضی خبر‌های درز کرده نشان می‌دهد او در داخل ایران، نشستی را برای برنامه ریزی عملیات خطرناک تروریستی برگزار کرده بود که شاید هدف آن مانور‌های اخیر رسول اعظم (ص) بود./باشگاه خبرنگاران
 
جزییات اولین جهش عمده در ویروس کرونا

به گزارش سی ان ان ویروس کرونا یک ویروس جدید است که دانشمندان هر روز مطالب جدیدی درباره شیوع و تاثیر آن بر بدن می‌آموزند. به تازگی محققان ازشناسایی اولین جهش عمده در ویروس کرونا خبر داده اند و نگران هستند که این امر روند تولید واکسن برای مقابله با بیماری را تا حدی کُند کنَد. یک موضوع پیچیده این است که این ویروس به فوریت جهش پیدا می‌کند. این موضوع ساخت واکسن را با مشکل روبه رو خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۷۵
اینکه انگلیس اقای احمدی نژاد را سرکار اورد یک حرف بی پایه علمی است ولی می توان گفت دستگاههای اطلااعاتی غرب از طریق موسسات علمی و روند پژوهی اینده را پیش بینی کرده اند پس بیجا به انگلیس کفتار قدرت و برتری ندهید جهل علمی گوینده سخن با بیان این خاطره مشخص شده است . سرمایه اجتماعی اقای احمدی نژاد نسبت به تعدادی دیگر مطلوبتر است پس مثل گاو شیر ده بداخلاق این سرمایه را با لگد به دور نریزید و باید در کنار سایر رقبا میدان داد در یک خانه اختلاف سلیقه بوده و هست فقط باید مدیریت کرد نه حذف و یرکوب !
پاسخ ها
ش.م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
حرف درست ومنطقی زده شد.امروز در تمام کشورها صدها موئسسه ‌واندیشکده درحال مطالعه مسائل آینده کشورهای خود ودیگر کشورها هستن.وبراحتی حرکت های واجتمایی را پیشبینی میکنند.پیروزی احمدی نژاد زیاد سخت نبود.بعد مناظره نجفی که از طرف مرحوم هاشمی درصدا سیما صحبت کرد خود من وخیلیها گفتیم کار آقای هاشمی تمام شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
بیانن خاطره از سفیر فلسطین و از زبان آقای رفیق دوست برای عده ای گران آمده است.انگار آقای احمدی نژاد از تمام مسیرهای انتخاباتی را طی کردهو فردا روز انتخابات است.این خاطره می توانست ۱۵سال پیش مطرح شود.الان که جز خاطره چیزی تغییر نمی کند
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
فقط رفراندم
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
خوش فکر، مگر 80 ملیون آدم موش آزمایشگاهند که هر کس سلیقه اش رو روی آنها آزمایش میکنه. حالا اگر پزشگ حاذقی باشه و آزمایش کنه یه حرفی نه کسی که حاله نورش و متر مکعب مساحت ایرانش . .... برای همه روشن هست.
در مورد اظهارات جناب احمد حکیمی‌پور
اصلاح طلبها فقط می خواستند که در قدرت بمانند برا همین بود که عارف رفته بود در مجلس ساکت نشسته بود در واقع اصلاح طلبها با دروغ های مختلف مردم را فریب داده و در قدرت قرار می گیرند و به بهانه اینکه اختیار نداریم ابدارچی هستیم و خودتان انتخاب کردید و اگر به ما رای ندهید بدتر میشه کاملا اصولگرا می شوند
عارف برای اینکه رد صلاحیت نشه به رای مردم بی اعتنایی کرد و قطعا دیگر در سپهر سیاسی ایران جایی ندارد کل اصلاح طلبها به نظر من سوختن با این رفتارهای زشتی که از خود نشان دادند
جناب عارف فکر می کرد که 20 سال قبل است و کسی متوجه نمیشود و مردم را نادان فرض فرموده بود ولی کل اصلاح طلبها را با این کارش دفن فرمود
پیش یبنی من این است که در سال 1404 سر و کله اصلاح طلبها باز پیدا خواهد شد و به مردم خواهند گفت که دیدید در 1400 رای ندادید چه فاجعه ای شد؟ تقصیر خودتون بود که از ما حمایت نکردید حالا در 1404 رای دهید تا درستش کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
درود. و اینکه اصلاحات چند روز مانده به انتخابات با ترفندهای سیاسی مخصوص تایم انتخابات با راه اندازی کارناوال خیابانی و بزن و برقص و مانور دادن روی یکسری از جوانان با تیپ های خاص میخوان جوری تبلیغات راه بندازند که ما روشن فکر هستیم!
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
شما با این حرفتون از همین الان دارید تایید و اقرار میکنید که اگر اصولگرایان در 1400 پیروز شوند فاجعه ای دیگر را رقم می زنند هنوز آقای دکتر تون ( هاله نورش) رو
. مردم فراموش نکردن
اگر ویروس کرونا ساخت دست انسان باشد که احتمالا هست دو مطلب روبروی ماست یا از آزمایشگاه گریخته است ویا به جامعه عامدانه تحمیل شده است که در صورت دوم قطعا واکسن آن موجود بوده وهست اما زمان اعلان وفروش آن پس از رسیدن به اهداف اولیه توزیع کنندگان آن است اما اگر از آزمایشگاه گریخته باشد که با قسمت فاجعه بارتر ماجرا روبرو هستیم وبا علامت سوالهای بیشماری روبرو میشویم
اگر کسی متوجه شد فرق اصولگرا و اصلاح طلب چیه به ما هم اطلاع برساند نمیدانم این دو گروه چرا با دو نام مختلف فعالیت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
رای بی رای ! هر کس را دوست دارید دورهمی انتخاب کنید
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
هیچ فرقی با هم ندارند.
همشون فقط بلدند مردم بیچاره رو بندازند به جون هم.
شما اگر بهترین دکتر و مهندس و نابغه و کاربلد سیاسی و اقتصادی هم که باشی یا باید اصلاح طلب باشی یا اصولگرا !!!
متاسفانه قدرت بین اصلاح و اصول دست به دست میشه و بی تعارف انحصاری شده و هیچ کسی نمیتونه این انحصار رو برداره.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
مردم به امید این دو گروه نباید باشن یک حزب از مردم تشکیل بشه ونفراتی بیان که به فکر مردم باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
اختلافشون مثل حزب دمکرات و جمهوریخواه آمریکاست
خدا رو شکر با ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان مشهدی مشکلات مملکت به کل ریشه کن شد.. البته جا داره این ممنوعیت رو به جناب علم الهدی نیز تبریک وتهنیت عرض کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
ایالت خود مختار خراسان
ناشناس
| Romania |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
.قرار نیست هر چی بگن همان بشه.حالا خواهیم دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
الان اگه یه خانم از سر ناچاری و بی ماشینی پشت سر شوهرش رو ترک موتور بشینه مشکلی نداره اما نشتن یه خانم رو ترک دوچرخه مشکل داره .میشه حضرات تفاوت این دو نشتن رو توضیح بدن و بگن چرا اولی بدون اشکال و دومی گناه محسوب شده
واقعاً فکر می کنید در شرایط فعلی برای کسی مهم‌هست که شارمهد کجا دستگیر شده ؟ اصلاً این ادم کیه؟ ما هزار تا بدبختی داریم که یکیش هم‌ شارمهد نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
اخبار انحرافیه !!!
اگر به مردم در ایران احترام قایل هستید مسایل مهم و کلان کشور را به رای عمومی بگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
احترام ؟؟!! واسه مردم خودشون اون هفت درصد فقط احترام قایل هستند !! ما جزو مردم حساب نمیشیم اون نود و سه درصد مردم نیستند !
امام رحمه الله علیه از باب شورای نگهبان برای کشور وانقلاب احساس خطر فرمودند که مجمع تشخیص مصلحت را بعنوان نهاد بالا دستی این شورا تشکیل دادند اما متاسفانه پس از رحلت امام این شورا قوی تر گردید واز خاصیت مجمع نیز روز بروز کاسته شد بنوعی که امروزه حتی مجمع تشخیص مصلحت هم زیر دست شورای نگهبان است
جمشید شارمهد کیه دیگه؟ برای کی مهمه؟ اصلاً چرا باید همچین آدمی مهم بشه؟
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
این بابا نوکر آمریکا است و برای همین مهم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
و ۹۹ درصد مردم اصلا شارمهد را نمی شناسند
و فقط خود مسولان اطلاعاتی او را می شناختند
و حالا هم برای مثلا !؟ منحرف کردن افکار مردم
از بدبختی هاشون او را دستگیر و بعنوان شاهکار پیچیده !؟
معرفی میکنند
برید؟ بابا به فکر نان مردم باشید
خربزه گران و آب است !؟
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
درموردپاسخ مشابه نظرشمادربالاتوضیح نوشتم!!!لطفااخباروگزارشات مربوط به این موضوع رومطالعه کنین بعدبفرمایید این موضوع چه اهمیتی داره؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
فعلا کرونا و شارمهد اخبار انحرافی هست برای دور کردن ذهن مردم از گرانی، تورم، سقوط هواپیما، کشته های کرمان می باشد
حالا خبر انفجار بیروت هم اضافه شد.
میگما ؟ تعطیلی مجلیس خبرگان در ۲۸ مرداد بخاطر کرونا با بودجه چندبن‌میلیارد تومان در سال ..... بی زحمت پول این اجلاس ها که انجام نشده به پرستاران و کارمندان بخش درمانی و غذا و دارو و اداره بهزیستی پرداخت نشده پرداخت گردد صوابش بیشتر هست . اینطور نیست ؟
مشهد مگه ملک مطلق بابای آقابان هست
کجای فانون دوچرخه سواری بانوان را ممنوع کرده ؛ یا کجای دین ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
اول اطلاعاتت را بروز کن بعد بیا اینجا
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
بله هست. قسمت علم الهدییی
آبدارچی جهنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
قانون ودین علم الهدی!!
من خودم هم با اینکه کلادوچرخه سواری بانوان ممنوع بشه مخالفم اما بعضی از هنجارها هم توسط خانم هارعایت باید بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
عرف جامه فعلا دوچرخه سواری دخترخانم هارا در مکان های عمومی
با توجه به اناتومی بدنشون نمی پذیرد ن
اسد بیگی که هفت تپه را به اصطلاح خریده است میگوید بیایید آن را از من بخرید. دولت هفت تپه را بخرد و مابه التفاوت را با توجه به اینکه اسد بیگی جز خرابکاری کاری در هفت تپه نکرده است از سرمایه مسئول فروش و در صورت کمبود آقای روحانی و جهانگیری بردارند
چه خوب میشد با این عملیات محیر العقول وپیچیده یکی از غارتگران را مثل خانم مرجان را هم دستگیر میکردید حالا خاوری ودیگران بماند
برنامه های اصولگرایان سنتی برای جوانگرایی در حوزه های انتخاباتی مجلس . دولت و شوراهای شهر ..... دلیلش این هست که قدرت سیاسی در ایران ساختارش حزبی واقعی نیست که وقتی هر حزبی شکست میخورد باید در تصمیم‌گیری کشور تا انتخابات دیگر دخالت مستقیم نکند دوم اینکه جوانگرایی به مفهوم اصولگرایی یعنی فردی که در حوزه سیاسی . نظامی . اقتصادی و داخلی و خارجی و ریسک پذیر باشد . سوال این هست آیا طی چهل سال جای ریسکی برای مردم باقی گذاشته اید که ریسک نکرده باشید . با اعدام و خشونت کدامیک از مراتب بالا که گفتم حل شد ؟ هیچکدام . سوم اینکه افراد سن و سال گذشته اصولگرایان میگویند چون افراد سنتی و سالخورده به دلایل زیاد محبوبیت سیاسی ندارند پس در اتاق های فکری جوانان اصولگرا را اموزش بدهیم و سپس در اناخابات انها را حمایت و ساپورت مالی و سیاسی از طریق نهادهای قدرت انجام دهییم ....سوال واقعا این ترفند در کجای دمکراسی ذکر شده . ؟ راه حل دمکراسی این هست که احزاب از طریق آرا مردم مشخص و معین میشوند نه از طریق حاکمیت . چهارم اینکه اصولگرایان سنتی میگویند اینقدر در روند اصلاحات مانع تراشی میکنیم تا کلا شکست بخورند و نتوانند هیچوقت سر بلند کنند . یعنی ما اصولگرایان بین خودمان احزاب ساختگی ایجاد میکنیم . یعنی آیا کاربران هیچوقت متوجه شده اید که اختلاف بین برادر با برادر و خواهدر با برادر و مادر و پدر با فرزندان در یک منزل جدی باشد ؟ اصلا همسایه ها اختلافات یک خانواده را جدی میگیرند ؟ اصلا دخالت میکنند ؟ اختلاف سیاسی جناح ها باید واقعی باشد و برگرفته از شعور و فهم و مطالبه سیاسی جامعه نشات بگیرد نه اینکه اصولگرایان با تفکر اقلیت برای اکثریت مردم گفتمان دستوری ایجاد کنند .....
چگونه هست که در امریکا دمکراسی هست ولی معترضین به تبعیض نژادی زدیک به دو هزار نفر از سر و سینه مورد اثابت گلوله پلیس امریکا قرار گرفتند . آیا واقعا در دمکراسی شعار محبت به شهروندان و حقوق شهروندی و عژت و کرامت شهروندان . حقوق سیاسی و حق اعتراض در چنین جوامعی فقط یک ابزار عوام فریبانه ای هست ؟ چگونه ترامپ از همان مردمی که بهش رای دادند بسوی انها تفنگ‌گرفته و مردم امریکا را با چماق و گلوله پاسخ داده . آخه چرا . مگر مردم به ترامپ اعتماد نکرده بودند ؟ چرا جوانانی که هزار تا آرزو داستند و پدران و مادران آمریکایی خودشان نپوشیدند و خودشان نخوردند ولی فرزندان خود را بزرگ‌کردند ؟ کاربری میتونه این سوال را برای من با سواد سوم راهنمایی را واکاوی کنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
زیاد صداوسیما نگاه می کنی یه مقداری خودت بشین فکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
برای سوم راهنمایی توضیح دادن سخته. برو وقتی دیپلم گرفتی بگو شاید بتونم توضیح بدم
چرا گوشت گوسفندی کیلویی ۱۷ هزار تومان گران شد؟ برای آنکه مغز گردو کیلویی 110 هزار تومان گران شده و سکه 2 میلیونی شده 11 و خورده ای!
برای اینکه زنی در جامعه دو چرخه سوار نشود مجلس ان قانون را تصویب کند نه اینکه سر خود هر کسی سر وقت به زنان جامعه گیر دهد که تو چرا دوچرخه سواری میکنی . اگر دستور شرعی هست باید در مجلس به قانون باشد . یعنی دول دیگر خارجی اگر روابط فرهنگی با ایران دارند ممکن هست در روابط سیاسی و اجتماعی تجدید نظر کنند . به نطدم اصولگرایان این‌موارد را در قانون نمیاورند تا جنبه رسمیت نگیرد و بصورت طرح خود مختاری هر کسی عمل کند و اگر هم اتفاقی در جای افتاد بگویند حاکمیت در این مورد دخالت ندارد . چقدر در کشور خلا قانونی داریم . منع دوچرخه سواری زنان و منع ورد زنان به ورزشگاه .....فکر کنم اینکار قانونی را نمیکنند چون دوچرخه سواری ایران و فوتبال ایران را معلق میکنند . خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
آخه قانون بشه قانونی میشه که کل دنیا را بخنده وا میداره !! واسه همینه فراقانونی است !
دستگاههای اطلاعاتی کشور مدتیست که بعد از هر دستگیری در خصوص فرد بازداشت شده و جایگاه او در اپوزسیون به شدت اغراق می کنند (همین وضعیت درباره روح الله زم هم بود که علیرغم پایان رسیدگی به پرونده اش حتی نام یک منبع از منابع او فاش نشده و تنها منبع او ظاهرا فردی بود که برای فریبش اطلاعات ساختگی اغراق آمیز در اخیتارش می گذاشت و بخشی از تماسهای واتس اپ او با زم در مستند تلویزیونی پخش شد و شاید بتوان گفت که عمده ی اخبار دروغی که زم منتشر کرد منبعی به جز دستگاه اطلاعاتی کشور نداشت!!!!)
اگر توصیفات دستگاه اطلاعاتی کشور از شارمهد را واقعی تصور کنیم آنوقت نزدیک شدن افرادی برای فریب او (آنهم در سطحی که او حاضر باشد به داخل کشور بیاید) تقریبا غیرواقعی می نماید. این افراد برای جلب اعتماد شارمهد چه کارهایی انجام داده اند؟ قطعا چنین فردی را نمی شود با چرب زبانی و هزینه ی پایین فریب داد. (حالا باید دید که دستگاه اطلاعاتی برای این جلب اعتماد چه هزینه ای پرداخته تا بتواند اعماد شارمهد را جلب کرده و او را به داخل ایران بکشاند)
اصولگرایان چون اصلاحات را در اندیشه سیاسی و فکری و اعتقادی خود پذیرا نیستند و بشدت مخالفت میکنند لذا بهترین ابزار برای اینکه انها را بسمت عقل و علم و تجربه آورد این هست که با منطق خودشان با انها رفتار کرد . مثلا با دخترانشان ازدواج کنید سپس بعد از مدتی زن دیگری بگیرید دوباره بعد از مدتی زن دیگری را صیغه ۹۹ ساله کنید . یعنی برای اینکه تفکر ایدولوژیک انها را دچار چالش کنید رفتار اجتماعی را بر حسب گفتمان خودشان عمل کنید چون خانواده چنین تفکری مثل خودشان هستند . یعنی نسخه درمان اقتصادی و اجتماعیشان را برای خودشان باید پیچید . یا مثلا میگویند در هوای گرم باید زیر درخان خرما ساعت ظهر با بیل کار کرد و فلان . در هوای گرم و دم ظهر انها را اجبار کرد که آبیاری و شخم بزنند .
پاسخ ها
کارشناس تربیتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
برادر/خواهر عزیز ،
اصول گرایان حتی چهره های قدیمی وفادارانه ترین زندگی را با همسران خودشان داشته اند؛ اندکی تحقیق درباره زندگی خانوادگی آنها انجام بده تا به مغدضانه بودن نظرت پی ببری.،
شاجا، شانا ، جمنا ..........؟؟؟؟؟؟ اینا چی هستن؟
پاسخ ها
آبدارچی جهنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
داداش فهمیدی چیه ما رو بیخبر نذار
ولی فکر نکنم بدرد تورم بخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
شانا که یه برند مرباست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
فکر کنم نماد بورسین! بخریم؟؟
وکیل احمدی نژاد بگوید که احمدی نژاد الان چکاره است که همین امروز تایمز لندن با او مصاحبه میکند؟چرا با هیچ هیچکاره دیگری مثلا بنده مصاحبه نمیکند؟ یا العریه قطر؟معلوم است میخواهند نام این ادم که امد ۸ سال همه چیز را به هم ریخت و رفت مطرح بماند. شاید حساب و کتابی پشت پرده در میان باشد؟؟؟
هیچوقت موئتلفه جایگاه مردمی نداشت !بازاری پولدار که خواستند فعالیت سیاسی کنند و زیاده خواهی ! همان ارتجاع سیاه که میگفتند اینها بودند!!
رای بی رای ! انتخابات نمایشی نمیخواهیم و در ان شرکت نمیکنیم ! در انتخاباتی شرکت خواهیم کرد که شورای نگهبانی نباشد امور در دست رییس جمهور باشد !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
خخخه
شورای نگهبان نباشد که یکی مثل تو کشور را بیشتر به ویرانی ببرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
خخخخه بی مزه رو مخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
نه که الان خیلی ابادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
نه اینکه الان خیلی آباد کردن
موتلفه قبل از انقلاب فعالیت مسلحانه داشت و بعد از انقلاب هم از طیف طرفدار خشونت بود و ذاتا با انتخابات و فعالیتهای دمکراتیک سنخیتی نداره .
خداییش احمدی نژاد و یارانش این یه مطلب رو استثنائا درست گفته . آقای رفیق دوست چی رو می خواسته ثابت کنه با این حرفش ؟؟؟ دسته گلی است تحفه درویش !!
این اعضای مجلس خبرگان که یه جلسه هم تشکیل نمی دن همه شون طرفدار برگزاری مراسم عزاداری محرمند البته برای مردم . باید مردم برن عزاداری کنند و کرونا بگیرند و بمیرند و ....
انفنجر لبنان در کلیپی دیدم . انگار مثل بمب اتمی بود . فکر کنم پهباد های اسرایبلی تسلیحات را زدند
ش ش ج
این روحانیونی که عضو مجلس خبرگان هستند واکثرشان اصرار دارند که مراسم محرم وصفر باشکوه تمام برگزار شود چطور خودشان اجلاسشان را به تعویق انداخت چگونه است که یک مجلس هفتاد هشتاد نفری یا کمتر بیشتر را نمیشود مدیریت کرد واجلاسشان را به تعویق می اندازند اما هشتاد میلیون عزادار امام حسین را میشود مدیریت کرد
واقعا از عجایب روزگار است
طرفدران و اعضای حزب موتلفه از افرادی از پک و پیرهای بازاریان هستند که با ورود در سیاست بدون سواد کافی فقط برای بلبشوی بازار برای سرمایه دار شدن دست و پا میزنند . اکثرا با تحولات اقتصادی و تحریم ها وقتی صبح درب غرفه ها را باز کردند قیمت ها را سه برابر کردند . وقتی جوانان تحصیلکرده با انها در مورد بیکاری و گرانی بحث علمی میکنند تنها جواب کوتاه این طیف فکری پیر این هست که جوان ، خدا دارد تورا امتحان میکند . صبر داشته باش . انشالاه در اینده درست خواهد شد ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
یک جواب دیگه از این بزرگان:اگه جوان عرضه داشته باشه همین الانم خیلی پیشرفت میکنه خودت بی عرضه بودی که اینقدر داغونی
مجلس خبرگان با عضویت ۵۰ نفر . شما حساب کنید این تعداد افراد سالخورده تا یک خودرو از درب منزل استانی با اسکورت و مسلح به تهران انتقال دهد و و برای هر نفر چند خودرو و چند نفر محافظ و جا و مکان و غدا و گاهی هم درمان و سهنرانی و دوباره جابجایی این افراد از یک نهاد به نهاد دیگر و سپس سخنرانی هاو دوباره برگرداندن هر کدام به شهر خودشان ..............واقعا چقدر هزینه دارد . ؟ پولش را حساب کنید تا روشن بشم
آقای معین سرخورده شما هستید و هم حزبی های شما هست نه مردم ایران به کوری چشم بعضی بی بصبترتان داخلی و دشمن بی حیای خارجی ملت ایران پای نظام و رهبری فرزانه خود هستند و انتخابات را پرشور برگزار خواهد کرد
لطفا با قضیه صادکنندگان امنیتی رفتار نکید زیرا انها بازوی اصلی کشور در تامین ارز کشور هستند اگه همین ۴ صادرکننده هم نباشن با فروش نزدیک به صفر نفت کشور و در لیست سیاه قرار گرفتن کشور باید به زودی دلار ۵۰ هزار تومان رو تحربه کنیم ؟؟ بهتره احساسی با قضایا برخورد نکیم مشکل تورمی کشور بورس هست ، چطور شاخص ۵۰۰ هزار واحدی شده ۲میلیون یک انسان با شرف نمیگه ان اثر تورمی داره شاخه اهن ۶ ماه پیش از ۷۰۰ هزار توامان رسیده به ۲میلیون هفتصد ایا این چیزی جز دزدی است ؟؟
این آقایون مجلس خبرگان یه جلسه نمی تونن " با رعایت پروتکل های بهداشتی " برگزار کنند و شب و روز فریادمی زنن که عزاداری ها باید "با رعایت پروتکل های بهداشتی " برگزار بشه و عزاداری در ایام کرونا از افضل واجباته .
مسیولین گرانقدر
بی ثباتی اقتصادی زمینه ساز بی ثباتی سیاسی خواهد شد مردم دیگه ملت قادر به پرداخت هزینه اب و برق و تلفن خودشون نیستتد . دیکه با حقوق کارکری و کارمندی ماست هم نمیشه خورد فکر نکنید همه مثل شماها در رفاه و اسایش هستند و خیار و خاویار و بساط تفریح انها به راه است ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
تابی بد سانسور میکنی
مربا بده بابا!
عملکرد سیاسی ایرانی جماعت قابل پیش بینی نیست. خدا رو چه دیدی شاید خدای متعال روز انتخابات همه را پای صندوق کشانید. کجاش عجیبه؟ از این عجایب زیاد دیده ایم. انشاء الله می شود!
"با توجه به حساسیت موضوع از ورزشکاران خواست با هشیاری خود مانع از سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه شوند!"

شما دوچرخه سواری خانوما رو ممنوع کردی! از ورزشکارا می‌خوای مانع سوء استفاده رسانه‌های بگانه شوند؟!
اگه این جمشید شارمهد را قبل ازدستگیری آورده بودینش صداوسیما وجایزه میدادید به هرکی بتونه اونا شناسایی کنه از هر۱۰۰هزارنفریکی هم نمبشناختش حالا چه قضیه ای پشت این جمشید است را خدامیداند اگه راست میگید چندتا ازاین اختلاسگرا مثل داماد وزیر را بیارید توایران ودستگیرشون کنید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی