بازدید 20193
۸

تا یک سال از توزیع واکسن کرونا خبری نخواهد بود

معاون کل وزارت بهداشت گفت: هیچ دارویی وجود ندارد که تاثیرمعناداری روی کرونا بگذارد، اما شیادان یا افراد نادان از نوع بیماری که ۹۰ درصد مبتلایان آن خود به خود خوب می‌شوند، سوءاستفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ 26 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر ایرج حریرچی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با تاکید بر لزوم رعایت سفت و سخت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده همه مردم از ماسک، افزود: هیچ سیاستی برای رفتن به سمت ایمنی جمعیتی نداریم و کشورهایی هم مثل سوئد و انگلیس که به این سمت رفتند شکست خوردند.

وی گفت: حداقل تا یک سال از توزیع عمومی واکسن کرونا خبری نخواهد بود و اصلاً ویروس کرونا ویروسی است که ایمنی آن چند ماه بیشتر نیست و نمی‌دانیم چند بار در سال باید واکسن زد، تازه خیلی از بیماری‌ها مثل مالاریا و ایدز هم هنوز داروی قطعی و واکسن ندارند.

وی با ابراز نگرانی شدید از افزایش موارد جدید ابتلاء، بستری و مرگ و میر کرونا، افزود: حدس ما این است که استفاده از ماسک در سراسر کشور حدود ۵۰ درصد باشد، اما باید ۹۵ درصد مردم از زمان خروج از خانه تا برگشت به خانه ماسک بزنند همین دیشب جریمه ماسک نزدن در فرانسه از ۱۳۰ یورو به ۵۰۰ یورو افزایش یافت.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: میانگین کشوری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات ۷۰ درصد، آرامستان‌ها ۸۰ درصد، رستوران‌ها ۷۷ درصد، دفاتر پیشخوان ۶۳ درصد، داروخانه‌ها ۲۶ درصد و مطب‌هاحدود ۱۰ درصد است.

تهران به منبع پخش کرونا تبدیل شده است

حریرچی همچنین اوضاع شیوع کرونا را در خراسان رضوی بغرنج دانست و گفت: آنچه که موجب افزایش موارد جدید ابتلاء و افزایش موارد بستری شده کاهش ترس مردم از بیماری و عادی انگاری شرایط است.

وی افزود: از مردم خواهش می‌کنم که مراقب کودکان باشید چه ۲ ساله چه ۵ ساله چه دبیرستانی و چه دانشجو، همه این‌ها هم خودشان در معرض خطرند هم مبتلا و ناقل می‌شوند و جان افراد دارای ریسک را به خطر می‌اندازند.

معاون کل وزارت بهداشت، چاقی و اضافه وزن و فشار خون را از مواردی دانست که درصد ابتلاء به کرونا را افزایش می‌دهد و ادامه داد: ۷۰ درصد مردم ما اضافه وزن دارند و یا چاق هستند و در معرض خطرند.

وی با اشاره به افزایش موارد جدید بستری در تهران به ۶۰۰ نفر، گفت: تهران الان به منبع پخش بیماری در سراسر کشور تبدیل شده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درباره مراسم سوگواری محرم هم افزود: خواهش می‌کنم از آنهایی که تریبون دستشان است حرفی نزنند که بعداً از رهبری معظم و متولیان دین و مراجع معظم خجالت زده شوند و اجازه دهند آنها که متوجه اند و متولی اند تصمیم بگیرند و ما حتماً سوگواری محرم را با رعایت اصول ایمنی و سلامت برگزار خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۸
بیان این موضوع بازی با افکار عمومی هست.سال دیگر برابر است با 12 ماه دیگر یا اینکه سال دیگر برابر است با آخر سال 1400 ، یعنی حدود 19 ماه (19 ماه )(19 ماه )(19 ماه )(19 ماه )(19 ماه ) دیگر. یعنی از الان تقریبا دوسال دیگه. حالا می فهمید تحریم یعنی چی.
دیگه هیچ اهمیتی نداره شما چی بگی یا دوستانت چی بگن. داروی کرونا کشف هم بشه ایران هم بیاد شما همون حرفا و روند قبلیت رو حفظ کن. یروز بگو اره دارو ساخته شده. یروز بگو نه یه سال اینده. کی به کیه. یروز یه دارو رو یکی تبلیغ کنه ببرن تو ناصر خسرو بفروشن چند صد میلیون. یروز یکی بیاد بگه داروی ژاپنی. یروز بگین ماسک برای فقط کادر درمان. یروز فقط بیسماران. یروز همه. یروز ماسک فیلنر دار خوبه. یروز ماسک پارچه ای بدرد نمیخوره. یروز نه فیلتر دار بده و پارچه ای خوبه.
اصلا شما چند چندین.
دو ماهه گذشته میزان استفاده از ماسک به وضوح چند برابر شده ولی کرونا همون سرعت رشد قبلیش رو داره. یا ماسکی که هر روز دارین میفروشین بی تاصیره و یا اینکه کرونایی وجود نداره و شما و همه دوستاتون تو همه دنیا دارین نظام نوین جهانی میچینین و میزان فرمانبرداری جامعه رو دارین تست میکنین.
خدایی هم هست که ماسون ها فراموشش کردند.
تابناک لطف کن چاپش کن
در بخشی از خبر اینگونه گفته شده "حداقل تا یک سال از توزیع عمومی واکسن کرونا خبری نخواهد بود" یعنی به صورت خصوصی و اختصاصی دردسترس قزاز می گیره
دوتا نکته هست اول کی به صورت اختصاصی قراره واکسن بگیره
دوم چرا همه دمیا صحبت از پیش خرید واکسن می کنند ولی ما همچنان می گیم خبری نیست
چرا همیشه تو ایران خبری از چیزای امیدوار کننده نیست
شماازکجا میدونید نه با دنیا ارتباط دارید ونه خودتون علمی دارید فقط مردمو ناامیدو نا امیدتر میکنید
پاسخ ها
saber
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
این خودش کرونا گرفته درمان هم شدخیالش تخته دیگه نمیگیره بعدشم گفته دست مردم نمیرسه خودشون میرن اروپا واکسنشو میزنن برمیگردن مردم اصلا مهم نیست
شما تایک هفته پیش مردموبه واکسن امیدوارکردین حالا میگین ازواکسن تایک سال خبری نیست ازخدابترسیدهرشب ماداریم از اخبارامار مرگ ومیربالا میشنویم چرادارین ناامید مان میکنین پس کی میخواین به دادمان برسین وقتی عزیزاشون رودوراز جون ازدست دادن پی عدالت کجاست
این آقا از زمان ورود کرونا به ایران دروغ گفته و با نظریه های خودش تمام مردم ایران رو بازیچه افکارش قرار داده
تمام دنیا اشتباه میکنن این آقا راست میگه...
همش اخبار ناامید کننده.... خسته شدیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی