بازدید 12433

اثر تورمی رشد بورس بر بازار مسکن

یک کارشناس مسکن معتقد است، بخشی از تورم بازار مسکن در تیرماه سال جاری ناشی از خروج تقاضای سرمایه‌ای از بازار بورس و ورود به بازار مسکن بوده است.
کد خبر: ۹۹۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 21 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد گلاب‌کش با بیان اینکه "سودآوری بازار بورس منجر به انتظارات تورمی در بازار مسکن می‌شود"، افزود: مالکان و سرمایه‌گذاران در بازار مسکن انتظار دارند تا متناسب با بازار بورس، سودآوری داشته باشند و طبیعتا همین انتظار منجر به افزایش قیمت و به تبع تورم در بازار مسکن می‌شود.

بورس تا پایان تابستان چه قله‌ای را فتح می‌کند؟ | شاخص اصلاح می‌شود؟
وی، تاکید کرد: براساس قاعده مشخصی تحولات سایر بازارها ازجمله بازار طلا، ارز و بورس، انتظار تورمی در بازار مسکن را شکل می‌دهد. برهمین اساس تحولات ماه‌های اخیر در بازار بورس، باعث بالا رفتن تورم در بازار مسکن در مدت مشابه شده است.

این کارشناس بازار مسکن، با بیان اینکه "جهش قیمت‌ها در بازار بورس با واقعیات اقتصادی تناسب ندارد"، تصریح کرد: رونق بازار بورس اگرچه در کوتاه‌مدت، بخش قابل توجهی از تقاضای سرمایه‌ای را به خود جذب کرد، اما برآوردها نشان از خروج بخشی از این تقاضای سرمایه‌ای از بازار بورس و ورود به بازار مسکن در تیرماه سال جاری، حکایت دارند.

به گفته وی، ریسک پایین سرمایه‌گذاری در بازار مسکن در مقایسه با بازار بورس، باعث شده است تا در تیرماه سال جاری، خروج بخشی از تقاضای سرمایه‌ای از بازار بورس به عنوان یک بازار با ریسک بالا و ورود به بازار مسکن را شاهد باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
با سلام
در سال 1397 که مسکن بالا می رفت بورس عقب بود با واقعیت سازگار و حالا معلول خود علت قلمداد می شود؟
اتفاقا اینها بازار های رقیب هستند و وقتی یکی جلو بیفتد و پول ها به سمت آن برود، دیگری با رکود و گاها کاهش قیمت همراه می شود. نتیجه گیری بر مبنای تراوشات ذهنی جناب گلاب‌کش
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
بنظر میاد بیشتر با یه بچه مصاحبه کردین تا یه کارشناس
مسئله بورس و مسکن هیچ ارتباطی به هم ندارن
دلالهای مسکن فقط دنبال بهانه برای گرون کردن هستن همین ، فردا که بورس سقوط کرد احتمالا دلیل گرانی
مسکن میشه سقوط بورس
نمیشه که بورس نورچشمی تا هرکجاخواست رشد کنه ۲۰-۳۰ برابر بشه بعدتوقع داشته باشید ارزوطلا رشدنکنند هروقت بورس برگشت به ۳۰۰ هزار واحد دلار هم میشه ۱۳۰۰۰ تومان !!! اگربورس بشه دومیلیون وبالاتر منتظر دلار ۳۰ هزارتومانی وبالاتر باشید !!!
بورس موتور ایجاد ابر تورم نه تنها در مسکن بلکه در تمام کالا هاست . کسانی که در بورس سرمایه هایشان در مدت کوتاهی چندین برابر شده تقاضا برای کلیه کالا ها را افزایش می دهند. در حقیقت پس از مدتی قیمت تمام کالا ها به اندازه سرعت رشد شاخص بورس افزایش خواهند یافت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
کاملا" درسته
دلالهای مسکن کاسبیشون به ریخته به تکاپو افتادند :))))
با كدوم پول كسي اصلا قادر به خريد خانه نيست الكي بازارگرمي نكنيد فقط انحصار مسكن و دلالي ها باعث اين افزايش غير منظقي الونك هاي تهران شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
کسی را می شناسم با یک میلیارد وارد بورس شده وبا ۱۵ میایارد خارج شده .خوب با این پول باد آورده طرف
به راحتی آپارتمان متری ۲۰۰ میایون هم میخره
رشد تحت حمایت و مسیردهی بازار بورس توسط دولت وجهت تامین انتظارات وجذب سرمایه گذاران باعث آزادسازی قیمت گذاری تولیدات واحدها وکارخانجات بورسی شده بدین لحاظ فی المثل قیمت آهن آلات طی کمتراز یکسال به سه برابر افزایش یافته ! حالا چگونه انتظار دارید قیمت مسکن که تابع مطلقی از بها مصالح میباشد رشد نکرده و ثابت بماند ؟
اقتصاد مسکن به مانند ترازویی است که کوچکترین تغییرات درمسایل مرتبط شاهین های آنرا از تعادل خارج مینماید به طوری که ایجاد موازنه دو شاهین این ترازو بامشکلات بسیاری همراه خواهد بود . لذا نگرش یک بعدی وصدور فتواهای خلق الساعه زود بازده به هیچ عنوان نمیتواند مشکلی را حل نماید وبایستی از آن اجتناب نمود .
فكر كنم نويسنده مقاله چند تا خونه داره مونده دستش نمي دونه چي كار كنه. بورس با دليل داره افزايش پيدا مي كنه اما مسكن بي دليل و روي سودجويي سازنده ها و دلالان افزايش پيدا مي كنه. بنابراين اطلاعاتتون رو زياد كنيد. اين رو هم مردم عادي مي دونند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست