بازدید 16451
۳

نظر دادستان تهران درمورد حادثه کلینیک سینا

دادستان تهران با اشاره به پیگیری‌های قضایی آتش سوزی کلینیک سینا اطهر گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از غیرعمدی بودن حادثه کلینیک سینا است.
کد خبر: ۹۸۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۶ 02 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی القاصی در بخش خبری ۲۱ در رابطه با پیگیری‌های قضایی آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر، اظهار کرد: به محض اینکه از وقوع انفجار اطلاع یافتیم با همکاران دادسرای جنایی در محل حادثه حضور پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که حادثه غیرعمدی است، گفت: اتصال سیم برق و انفجاز کپسول‌های اکسیژن موجب ایجاد حریق شده است.

دادستان تهران ادامه داد: امروز یک هیئت کارشناسی ۱۱ نفره به محل حادثه اعزام شد و پیش‌بینی این است که ظرف دو روز آینده با اظهارنظر کارشناسان علت دقیق حادثه مشخص شود.

وی بیان داشت: ۴ نفر با دستور بازپرس تحت نظر قضایی قرار دارند و در بازداشت بسر می‌برند و تعداد دیگری که به‌لحاظ قصور و کوتاهی ممکن است نقش داشته باشند، احضار شده‌اند.

القاصی در واکنش به عدم توجه مسئولین ساختمان مرکز درمانی سینا اطهر به تذکر‌های ایمنی آتش‌نشانی، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که دستور بررسی آن صادر شده، بررسی رعایت مسائل ایمنی است.

وی خاطرنشان کرد: ظاهر ساختمان نشانگر یک ساختمان مسکونی است و اسناد و مدارک ادعاشده در حال بررسی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
اکسیژن ماده منفجره ای نیست. بیست درصد هوا اکسیژن است .گازهائی که با اکسیژن می سوزند منفجره هستند. مانند گاز طبیعی، استیلن و هیدروژن و....ممکن است کپسول های اکسیژن در اثر حرارت ویا ضعف بدنه فشار ان افزایش یافته و منفجر در اثر فشار داخلی شود.و وبه احتراق خارجی کمک کند.
شهرداری میگه قبلا هشدار داده بودیم و این یعنی عذر بدتر از گناه ...باید کسانی که وظیفه نظارت اجرایی داشتن و فقط به هشدار دادن بسنده کردن محاکمه بشن چطوریه که بدون هشدار با یه دست فروش برخورد فیزیکی میشه اما موضوع به این مهمی که جامعه رو داغدار کرده فقط به هشدار بسنده کردن؟؟!! و سوال دیگه اینکه آیا مکانهای دیگه ای هم هستن که چنین شرایطی دارن و دستگاههای نظارتی فقط به هشدار دادن اکتفا کردن یا خیر؟
کدام دستگاه نظارتی می بایست نظارت می کرده اما وظیفه و مسولیت اش را انجام نداده است. اینکه کلینک غیر استاندارد بوده و نکات لازم ایمنی از سوی صاحبان و مدیران این کلینک به دلیل منافع جویی و بی مسولینی به جان پرسنل و بیماران رعایت نشده یک موضوع است و اینکه دستگاه های نظارتی قصور داشته اند میله ای دیگر. حضرات حواسشان نیست که هر کدام از این حوادث چه پتانسیلی برای یک شورش گسترده و فراگیر در ایران خواهد داشت که نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار