بازدید 35972
معاون وزیر بهداشت:

نیازمند اجباری کردن استفاده از ماسک هستیم/ ۴۰ درصد مردم در برخی استانها به کرونا مبتلا شده‌اند/ بازگشت محدودیت‌ها در ۷ استان/ پلمب ۲۴۷ هزار واحد صنفی متخلف/ هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای دوباره به کووید19 نداریم/ کاهش رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ۲۰ درصد

اشتباهی که صورت گرفته و چند بار هم گزارش شده درباره ابتلای مجدد به کووید ۱۹ اشتباه بود ضمن اینکه اگر فردی بعد از یک بار تست مثبت تست او منفی و بعد دوباره مثبت شود ممکن است در زمانی که منفی شده است، منفی کاذب بوده باشد، چون تست کرونا در ۴۰ درصد موارد منفی کاذب دارد؛ بنابراین تاکنون تاکنون گزارش مستندی از دوباره گرفتن کووید۱۹ نداشته ایم.
کد خبر: ۹۸۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ 24 June 2020
تابناک اجتماعیمعاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در برخی استان‌ها مثل قم و گیلان حدود ۴۰ درصد مردم به کرونا و بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند. در تهران این میزان حدود ۱۵درصد جمعیت است و در استان‌های دیگر کمتر است.

به گزارش «تابناک»، علیرضا رئیسی روز چهارشنبه در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره میزان ابتلا به کرونا در کشور افزود: در مورد اینکه چند درصد کشور درگیر کرونا شده است نمی‌توان یک آمار کلی کشور اعلام کرد، چون استان به استان فرق می‌کند. در برخی استان‌ها ۴ درصد یا ۵ رصد میزان درگیری با کرونا بوده است. برخی ۱۰ تا ۱۲ درصد، در استان تهران بر اساس بررسی‌های سرولوژی کمتر از ۲۰ درصد و حدود ۱۵ درصد درگیری داشته ایم. قم و گیلان بالای ۴۰ درصد درگیر شده اند. اگر قرار به ایمنی جمعی برسیم بالای ۶۵ دصد درگیری باید باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا ابتلای دوباره به کرونا وجود داشته است گفت: گزارشی از اینکه بیمارانی دوباره مبتلا شده باشند نداشته ایم. اگر تست کسی تست مثبت شده باشد تا ۶۰ روز بعد ممکن است تست او مثبت باشد. این به معنای آلودگی محدد نیست. تکه‌های ویروس مثبت تلقی در بدن باقی ماند. این ویروس در بافت ریه یا مخاط سینوس تا مدت‌ها باقی می‌ماند، اما مثبت‌های بعدی بیماری زایی جدید نیست.

رئیسی گفت: اشتباهی که صورت گرفته و چند بار هم گزارش شده درباره ابتلای مجدد به کووید ۱۹ اشتباه بود ضمن اینکه اگر فردی بعد از یک بار تست مثبت تست او منفی و بعد دوباره مثبت شود ممکن است در زمانی که منفی شده است، منفی کاذب بوده باشد، چون تست کرونا در ۴۰ درصد موارد منفی کاذب دارد؛ بنابراین تاکنون تاکنون گزارش مستندی از دوباره گرفتن کووید۱۹ نداشته ایم.
 
نیازمند اجباری کردن استفاده از ماسک هستیم/ ۴۰ درصد مردم در برخی استانها به کرونا مبتلا شده‌اند/ بازگشت محدودیت‌ها در ۷ استان/ پلمب ۲۴۷ هزار واحد صنفی متخلف بعد از کرونا

رئیسی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر بازگشایی‌ها بر افزایش ابتلا به کووید۱۹ گفت: بازگشایی‌ها در افزایش بیماری کووید ۱۹و انتقال کرونا تاثیر داشته است. اما می‌دانیم که حداقل تا یکسال با اپیدمی کرونا درگیر هستیم در این وضعیت تا کی می‌توانستیم بازگشایی‌ها را به تعویق بیندازیم.

وی گفت: به عنوان وزارت بهداشت به نفع ما بود که بازگشایی‌ها اتفاق نمی‌افتاد، اما ما تحت تحریم و در شرایط بد و مشکلات اقتصادی هستیم افرادی هستند اگر روزانه کار نکنند شب شام ندارند نمی‌توانیم همه چز را تعطیل کنیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: آمریکا ۱۱۴ میلیارد دلار برای کرونا پول گذاشت. انگلیس ۲۲ میلیارد پوند برای مدیریت و کنترل کرونا پول گذاشت. پول ما برای کرونا یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی که با گذشت ۵ ماه از اپیدمی کرونا فقط ۳۰ درصد این پول را گرفته ایم. باید واقع نگر باشیم. اعتقاد ما این است که می‌شود بازگشایی‌ها انجام دهیم و با رعایت پروتکل‌ها بیماری هم افزایش پیدا نکند.

وی افزود: شنبه هفته جاری تصمیم خوبی در ستاد ملی کرونا گرفته شد. بر اساس آن به استان‌های که در شیوع بالای کرونا هستند، اختیار داده شد که بتوانند، تعطیلی داشته باشند. این تصمیم یک نقطه عطف در مدیریت کرونا در ایران است. هفت استان درخواست مدیریت کرونا ۷ استان درخواست داشتند، اجازه تعطیلی و بازگشت محدودیت را داشته باشند. وزارت بهداشت این درخواست را تایید کرد و قرار شد امشب به وزارت کشور ابلاغ شود و از بسته شدن اماکن عمومی در این استان‌ها اعمال شود. این اقدام نوعی تعطیلی و اعمال محدودیت موقت است

رئیسی ادامه داد: اجرای دستورالعمل فاصله گذاری و اعمال محدودیت‌ها نوعی فاصله گذاری پویاست که جلوی شیوع ناگهانی کرونا را می‌گیرد. بازگشایی‌ها الزامات کلی و عمومی دارد، یکسری الزامات کلی شامل همه جا می‌شود هر بازگشایی که باعث تجمع و کاهش فاصله گذاری اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، می‌تواند باعث افزایش بیماری شود. اگر تجمع در جای سرپوشیده باشد افزایش بیماری بیشتر خواهد بود. مثلا اگر استخر یا سینما روباز باشد موارد انتقال کمتر است. در فضای بسته با توجه به حجم فضا میزان انتقال متفاوت است هر چه فضا بزرگتر و افراد کمتر باشند احتمال انتقال کمتر است.
 
نیازمند اجباری کردن استفاده از ماسک هستیم/ ۴۰ درصد مردم در برخی استانها به کرونا مبتلا شده‌اند/ بازگشت محدودیت‌ها در ۷ استان/ پلمب ۲۴۷ هزار واحد صنفی متخلف بعد از کرونا

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: اجرای پروتکل‌ها و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها هر دو مهم است و باید توجه شود افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند جریمه شوند. میزان ریسک انتقال کرونا در یک نانوایی با یک رستوران فرقی ندارد، البته در نانوایی‌ها مشکلات بهداشتی زیادی از قبل داشته ایم که راه حل آن صنعتی شدن نانوایی هاست. اما مردم هنوز با نان سنتی علاقه دارند.

وی گفت: نانی که از تنور بالای ۶۰ درصد خارج می‌شود کرونا ندارد، بعد از آن است که باید بهداشت رعایت شود تا بیماری منتقل نشود.

رئیسی افزود: دستورالعملی به زودی ابلاغ می‌شود که کارکنان رستوران‌ها و مراکز اغذیه فروشی حق استفاده از دستکش را نداشته باشند، زیرا کسی که از دستکس استفاده خودش ایمن می‌شود، اما می‌تواند ویروس را به دیگران منتقل کند، حتی ممکن است با همان دستکش سوسک بکشد و بعد برای دیگران غذا بیاورد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی برای همه صنایع ارسال شده است. همه کارکنان باید خود اظهاری سلامت کنند و باید تعهد اجتماعی داشته باشند که دیگران را در مخاطره بیماری قرار ندهند. باید جلوی تخلفات را هم در اماکن عمومی و هم در بین مردم بگیریم و باید به طور جدی با متخلفان برخورد کنیم.

وی ادامه داد: بعد از شروع کرونا تاکنون ۲۴۷ هزار واحد صنفی و صنعتی را در این مدت پلمب کردیم؛ و این آمار همچنان رو به افزایش است، اما این اقدام کافی نیست و خود مردم باید نظارت کنند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: طرحی را آماده کرده ایم و دستور کار اصلی ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهوری در روز یکشنبه آینده است که برنامه اجباری کردن ماسک است که مشخص می‌کند این طرح از کی و چگونه اجرا شود باید به تدریج اجرا شود، زیرا باید ماسک به اندازه کافی باشد بعد بتوانیم اجرا کنیم.
 
نیازمند اجباری کردن استفاده از ماسک هستیم/ ۴۰ درصد مردم در برخی استانها به کرونا مبتلا شده‌اند/ بازگشت محدودیت‌ها در ۷ استان/ پلمب ۲۴۷ هزار واحد صنفی متخلف بعد از کرونا

وی گفت: تصمیم جدی داریم که واحد‌های متخلف پلمب شوند این برخورد‌های قهرآمیز شاید گریزناپذیر باشند، اما راه پایداری نیست. خود مردم اگر تخلف دیدند نباید در مراکز متخلف حضور پیدا کنند.

رئیسی ادامه داد: اصلا نیازی نیست سراغ ماسک‌های گرانقیمت برویم. ماسک ساده خانگی هم کمک کننده است. با آموزش‌های ساده می‌توان ماسک خانگی تولید کرد. مهمترین ناظر خود مردم هستند اگر کسی که کنار ما نشسته ماسک استفاده نمی‌کند باید به او توصیه کنیم ماسک استفاده کند.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: به طور کلی اکنون هنوز پیک اول را تمام نکرده ایم. گاهی چند استان گرفتار می‌شوند بعد استان‌های بعدی گرفتار می‌شوند. ویروس کرونا همچنان در سطح کشور می‌چرخد. زمانی می‌گوییم موج دوم که حداقل ۸۰ درصد موج اول به اتمام برسد، آن زمان می‌توانیم افزایش بعدی را موج دوم تلقی کنیم.

وی افزود: مهمترین شاخص‌های تاثیرگذار درباره شیوع و بروز کووید ۱۹، ویژگی‌های ویروس است. بیماری کووید۱۹ هنوز نه واکسن و نه درمان قطعی دارد و تا حدود زیادی هنوز رفتارش ناشناخته است. بر خلاف اجداد ویروس کرونا، این ویروس جدید اصلا ضعیف نشده و از بین نرفته است.

رئیسی ادامه داد: ویروس کرونا حداقل تا یکسال آینده با ما است. در پاییز و زمستان آنفلوانزا هم داریم. ویروس کرونا بر خلاف آنفلوانزا که بیماری فصلی است در تابستان هم با ما است. اکنون اتفاقا کرونا بیشتر در تابستان مناطق گرمسیر را درگیر کرده است در دنیا هم بزریل که کشور گرمی است دومین میزان شیوع کرونا را در دنیا دارد.

وی گفت: ویروس کرونا در تجمعات شیوع بالاتری دارد. در زمستان در شهر‌هایی که تجمع بیشتر است شیوع بیشتر می‌شود در تابستان هم، چون مردم در اتاقی که کولر دارد بیشتر جمع می‌شوند بیماری بیشتر می‌شود.

وی افزود: رفتار مردم یا سبک زندگی مردم در کنترل این بیماری مهم است اگر در استان‌هایی فاصله گذاری اجتماعی به درستی رعایت نشود، ماسک استفاده نشود و مردم در تجمعات حضور پیدا کند، میزان شیوع بیشتر می‌شود. در سطح کشور بعد از اینکه در اردیبهشت بیش از ۷۰ درصد مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کردند الان رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ۲۰ درصد رسیده به همین علت میزان ابتلا بالاتر رفته است.
 
نیازمند اجباری کردن استفاده از ماسک هستیم/ ۴۰ درصد مردم در برخی استانها به کرونا مبتلا شده‌اند/ بازگشت محدودیت‌ها در ۷ استان/ پلمب ۲۴۷ هزار واحد صنفی متخلف بعد از کرونا/ هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای دوباره به کووید19 نداریم

رئیسی گفت: استان‌هایی که قرمز اعلام می‌شود بر اساس محاسبات ریاضی اعلام می‌شوند، ولی به طور کلی شاید اینکه گفته شود یک استان قرمز است خیلی حرف دقیقی نباشد، چون در هر استان شهر‌های مختلفی وجود دارند که وضعیت متفاوتی دارند و بهتر و دقیق‌تر این است که وضعیت شهر‌ها را اعلام کنیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: از نظر تخت‌های بستری بیمارستانی و تخت‌های ویژه وضعیت مطلوبی وجود دارد و در وضعیت کمبود و بحرانی نیستیم در برخی استان‌های درگیر ممکن است درصد بالای از تخت‌های بیمارستانی اشغال شده باشد. برنامه وزارت بهداشت این است که در جا‌هایی که کمبود تخت داریم از امکانات لازم را از منابع ذخیره به آنجا منتقل کنیم. اکنون با گذشت چهار ماه نه تنها در مورد ونتیلاتور نیاز به واردات نداریم بلکه مازاد تولید داریم و برخی از این ونتیلاتور‌ها اجازه صادرات گرفته اند.

وی گفت: علت کمبود نیرو و پرستار در برخی بیمارستان‌ها این است که بخش‌های اختصاصی کرونا ایجاد کرده ایم که به پرستار ویژه نیاز دارند. کمبود‌هایی در برخی مراکز ایجاد شده است و نسبت پرستار به تخت بیمارستانی کافی نیست ضمن اینکه کار زیاد برای برخی همکاران فرسایشی شده است. درباره پرستاران ۸۹ روزه برنامه ریزی شده که این نیرو‌ها به شکل بهتر و طولانی تری استخدام و بکارگیری شوند.

معاون وزیر بهداشت گفت: درباره نقاهتگاه‌ها با توجه به اینکه هم تعداد تخت‌ها بیمارستانی خوب بوده است خیلی از نقاهتگاه‌ها استفاده نشد. بسیاری از افراد در خانه ایزوله شد. از نقاهتگاه‌ها خیلی استفاده نشد، اما این تخت‌ها به عنوان پشتیبان باید وجود داشته باشد، چون آینده این ویروس خیلی قابل پیش بینی نیست.

وی افزود: غربالگری کرونا در مراکز ۱۶ ساعته ادامه دارد. در این مراکز از افراد مشکوک تست گرفته می‌شود. بیماران شناسایی شده تحت درمان و قرنطینه قرار می‌گیرند و از اطرافیان افراد مثبت مانند اعضای خانواده و همکاران نیز تست گرفته می‌شود.

رئیسی گفت: تاکنون دو مرحله غربالگری و بیماریابی کرونا انجام شده است، در مرحله اول ۷۸ میلیون نفر غربالگری شدند، دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این تعداد ویزیت سرپایی شدند. در مرحله دوم ۴۰ میلیون نفر که عمدتا افراد دارای بیماری زمینه ای، سالمند و زنان باردار بودند غربالگری شدند.
 
نیازمند اجباری کردن استفاده از ماسک هستیم/ ۴۰ درصد مردم در برخی استانها به کرونا مبتلا شده‌اند/ بازگشت محدودیت‌ها در ۷ استان/ پلمب ۲۴۷ هزار واحد صنفی متخلف بعد از کرونا/ هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای دوباره به کووید19 نداریم

وی افزود: غربالگری آزمایشگاهی سرپایی هم انجام شد. اولین پایلوت در زنجان بود با ۱۰۰ تست روزانه شروع کردیم. نتایج خوبی به دست آمد ۲۰ درصد افراد مراجعه کننده در حوزه سرپایی بیشتر شدند. ۵۶۸ هزار تست از مراجعان سرپایی تاکنون انجام شده و افراد بیمار با قرنطینه خانگی درمان شدند. تعداد تست روزانه کرونا در کشور نیز به بیش از ۲۰ هزار رسیده است.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره مدیریت کرونا در ماه محرم گفت: تصمیات درباره رعایت پروتکل‌ها در ماه محرم در ستاد ملی کرونا گرفته می‌شود. در هر صورت در این ماه هم باید پروتکل‌های کلی مثل رعایت فاصله گذاری و پرهیز از تجمعات رعایت شود، اما تصمیمات اختصاصی مربوط به این ماه در ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
کار خوبی است ولی گرانی ماسک مثلا یک ماسک مطلوب سه هزارتومان میشود حداقل روزی سه عدد باید استفاده کرد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
ماسکهای پارچه ای را می توان با آب گرم و صابون شست و بارها استفاده کرد. حتی بستن یک تکه پارچه جلوی دهان می تواند تا حد زیادی از شیوع بیماری پیشگیری کند. فکر انسان می تواند در بعضی موارد کمبودها را تا حدودی جبران کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
چهل درصد؟؟؟
چهل درصد ۸۵ میلیون چقدر میشه؟
دویست هزار نفر؟
بابا ما ریاضی بلد نیستیم. بهمون یاد بدین خواهشا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
قابل شستشو تهیه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
خانم های عزیز والله جانتان مهم تر از رژ لب تون هست!ماسک بزنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
در خانواده ما هشت نفر مبتلا شدند و همه علائم را داشتند و تنها از انها عکس ریه گرفته شد و گفتند کرونا دارند.در اکثرشان هم حس چشایی از بین رفته.
همه از مادرم گرفتند که در ارتباط با مردم بیمار بود.مادر من در روز با بیش از صد نفر در ارتباط بوده و به نظر من ارقام ارائه شده یک صدم واقعیت هم نیست.اگر چهل درصد یک استان قرمز مثل خراسان را در نظر بگیریم حداقل پنج میلیون نفر درگیر در این استان خواهیم داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
اگه نیازمند اجباری کردن ماسک هستین چرا اجباری نمیکنین؟!!!حالا بعد از پنج ماه به این نتیجه رسیدین؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
حضرات تو این مملکت کاه و یونجه را ریختن جلوی سگ و استخوان را دادن دست خر و میگن بخور!!!!
تا کی این بندگان خدا بگن نیازمند اجباری کردن ماسک هستیم و هیچ اتفاقی نیفته؟؟؟؟؟
133 نفر مردن امروز، فقط برید آمار و نمودار مرگ و میر را در ایران و سایر کشورها مقایسه کنید
:((((((((((((((
دولت با دادن سهمیه ماسک به خانواده ها و اجباری کردن آن جلوی آنرا می تواند بگیرد و مردم هم همراهی کنند و در صورت عدم رعایت برخورد کند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
اگر جریمه سنگین وضع شود و بصورت جدی اجرا شود همه رعایت خواهند کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
روش اصلی این ویروس از طریق انتشار تنفسی واگیر است پس باید ماسک اجباری شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
سهمیه ماسک چرا؟ دوختن یه ماسک پارچه ای ساده که کاری نداره.
40 درصد مبتلا شدن ولی امار فوت ده هزارتاست !!!
پس از کرونا شکست خوردیم ظاهرا: و فعلا تنها چیزی که اهمیت نداره جون مردمه
40 درصد مبتلا به کرونا !!!!!!

آفرین به این هرج و مرج که نامش را مدیریت گذاشته اید تازه ادعا می کنند از همه دنیا هم بهتر کرونا را مهار کردند وقتی دغدغه لبنان و سوریه و یمن و شبه نظامیان عراق و شبه نظامیان افغانستان و ... باشد و وقتی به جای مدیریت درست در کشور فقط به فکر فیلتر کردن اینترنت هستند و مجلس به جای حل مشکلات مردم به دنبال فیلتر اینستاگرام و ختم قرآن و نماز آیات و دعوا بر سر کمیسیون های نان و آبدار باشد و وقتی همه بودجه ها برای ساخت زندان و حوزه های علیمه و بنایادهای بی نظارت و ... می شود و وقتی فساد و اختلاس از در و دیوار سرازیر شده است انتظار ۴۰ درصد ابتلا به کرونا یک چیز عادی است و می توان پیش بینی کرد که این ۴۰ درصد ۸۰ درصد باشد و همان ایمنی گله ای که از اول ابلهان مطرح کردند است.
پاسخ ها
ایرانی
| - |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
جوابتو میدم که فکر نکنی هرچی میگی ساده لوح هایی هستن قبول کنن اگر امروز نشستی راحت بخاطر همون جوانهایی هست که رفتن سوریه وعراق دارن میجنگن -مشکل شما با حوزه است همون آدم های بی ادعایی که با بسیجی های پاک به داد مردم رسیدن تا نصفه شب توخیابون ها ضدعفونی و غسل و امثال اینو انجام میدادن بله درسته ما نیاز به مراکز انسان سازی مثل حوزه داریم چون برای این کشور خون دادیم و میدیم ولی اجازه نمیدیم امثال شماها که فقط شعار بلدین بدین برای ما تعیین تکلیف کنن محض اطلاع میگم ما با این همه تحریم و امثالهم اوضامون اینه ولی غربی که کشته مردش هستین با اون همه ادعای برتری اقتصاد کجا هستن
چه نیازی آقا؟ شما که عمدا دارید کاری میکنید که همه بگیرند؟ ماسک دیگه برای چی؟
عجیب نیست که راه حل ابتلا دست جمعی بجای پیشگیری فقط و فقط به فکر مدیران نخبه ایرانی رسیده. و هیچ جای دنیا اجرا نشده. غافل از اینکه ابتلا 70 درصد مردم و خوب شدن اونها حداقل 200 هزار نفر کشته خواهد داشت و این بیماری سالها در کشور خواهد ماند.
با این سیاستها داریم مثل جذامی ها میشیم که بزودی درهای همه نیا به رومون بسته خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
برای اینکه جون مردم براشون ارزشی نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
مراقب باشیم که به دیگران تهمت نزنیم.
ایشون کلا اومدن مردم رو راضی کنند که همه باید بگیرند.پیشگیری هم در کار نیست. و اصلا لازم هم نیست. خیلی هم شاکی هستند که چرا در برخی استانها درصد درگیری و ابتلا پایینه .چون با 65 درصد ایشون و حاج حسن به هدفشون میرسن.

دانشمندان منزوی و بی سوادهای مسئول
حرفهایی که این بابا زده از جنس یک مدیر وزارت بهداشت نیست. از جنس همون ادمهاست که چند هزار قبر آماده کرده بودند.
بخشنامه کنید در ادارات و بانک ها، کانال های کولر را با نصب هواکش به تهویه منفی تبدیل کنید در هنگام مراجعه ارباب رجوع، در ها و پنجره ها کامل باز باشد.
"یک تابستان زیر باد خنک کولر نباشند! می میرند؟"
طبق سرشماری سال 95، کمترین جمعیت مربوط به استان ایلام با 580 هزار جمعیت ک 40 درصدش بالای 200 هزار مبتلا میشه !!! پس نتیجه طبق امار موجود ویروس کرونا فقط در استان ایلام وجود داره و ما بقی استانها حتی یک مورد هم وجود نداره !!!
ایشان میفرمایند ۱۵ درصد مردم تهران مبتلا به کرونا هستند . اگر حداقل جمعیت تهران را ده میلیون نفر فرض کنیم بنابر این تهران به تنهایی یک و نیم میلیون مبتلا به کرونا داریم
اگه واقعابه فکرکم کردن بودید،حداقل این طرح ترافیکوتاپایان خطرکرونالغومیکردیدکه انقدرمتروشلوغ نشه. مگه ازپول میگذرید؟؟ شهرداری داشت خودشومیکشت بخاطرطرح ترافیک.
این ادم می گوید امکان ابتلای مجدد وجود ندارد ، خانواده من بخاطر کوتاهی پرسنل بیمارستان دوباره به این بیماری مبتلا شده اند حاضرم در هر جمعی مدارک بیماری و توضیح بدهم با اینکه رشته من مهندسی است و این ادم بدون فکر و مطالعه حرف می زند، شماره من نیز برای تابناک گذاشته ام تا هر چه بخواهید برایتان ارسال نمایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
چون ویروس ناشناخته است هنوز اطلاعات دقیقی در موردش نیست اگه آنتی بادی ویروس بالا باشه احتمال ابتلا نیست احتمال داره کسی دچار ویروس شده ولی به مرور آنتی بادی خونش پایین بشه، یا اصلا کرونا نگرفته باشه، به امید اینکه کرونا گرفتم حالاپروتکلها رو رعایت نکنیم اشتباهه، در ضمن کادر درمان الان کجای ماجراست،
نه بابا عجله نکنید! تازه چهار ماهه فهمیدین کرونا اومده! بذارین یک بیست هزار نفر دیگه بمیرن اونوقت اجباری کنید! زودِ حالا!!!
پس آقای معاون محترم ؛ اگر به گفته شما فقط 15 درصد مردم تهران مبتلا شده اند ؛ تقریباً عددی بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر میشود . پس چطور آمار قطعی شما فقط 212 هزار نفر است .

وای به حال ما با این کنترل و مدیریتمان ؛ فقط در تهران یک میلیون و پانصد هزار نفر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!؟؟؟؟؟

دست آمریکا رو هم در کرونا از پشت بستیم .
شما كخ زحمت كشيده به 40درصد رسانده ايد صبر كنيد 100 بشود بعد تصميمي براي ماسك بگيريد
طرح ترافیک را برای درآمد دوباره به اجرا گذاشتند تا مردم مثل کنسرو در مترو و اتوبوس له شوند اما خودشان نتوانستند حضوری برگزار کنند نماز جمعه تهران را هم لغو کردند مبادا کرونا بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
نماز جمعه برگزار بشه ایراد می گیرند، برگزار هم نشه ایراد می گیرن.
زنگ‌زدند از وزیر ما پرسیدند شما چگونه بر کرونا غلبه کردید به ما هم یاد بدین!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
خخخخخخخخخخ
همه می دانند رتبه اول تلفات کرونا را در دنیا چه از نظر کلی و چه نسبت به جمعیت داریم و حالا همین آمار ۴۰ درصد نصفه نیمه تاییدی بر این است صبح تا شب و شب تا صبح دم از محور مقاومت می زنند و ثروت مملکت را در بیرون از این کشور خرج می کنند مردم را هم ول کرده اند با تورم و فساد اقتصادی سازمان یافته و فامیل سالاری و کرونا و فقر و ناامنی و سرقت و ... تا کی می خواهند این کشور را نابود کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
رتبه اول ابتلا و تلفات گمان کنم مال آمریکا باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
اگه فرض کنیم که پناه به خدا دین هم نداشته باشیم، یکی از کارهای محور مقاومت اینه که جلوی تروریست ها ایستاده، تروریست ها از کرونا بدترند.
نمی توانید مشکلات مردم و کشور را حل کنید پست و مقام را کنار بگذارید قدرت را به دست مردم بدهید مردم این وضع را نمی خواهند و خواهان تغییرات اساسی در اداره کشور هستند گوش شنوایی اگر دارید امروز باید بشنوید .
کی دیگه؟!!! وقتی همه کرونا گرفتن اجباریش میکنین؟!!!
زحمتتون نشه تو رو خدا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر