کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس تابناک مطرح کرد

دلار فروش‌ها در کمین سیگنال اصلاح از بازار سرمایه / حمایت دولت، پیش نیاز رشد بورس/ پیش بینی روند شاخص کل بورس

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ارسال کوچک‌ترین نشانه‌ای مبنی بر اصلاح اساسی در بازار سرمایه، سیگنال قوی برای صعود قیمت ارز خواهد بود، گفت: عامل اصلی که می‌تواند در این شرایط باعث رشد بورس شود، حمایت دولت است.
کد خبر: ۹۸۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 12 June 2020
دلار فروش ‌ها در کمین سیگنال اصلاح از بازار سرمایه/ حمایت دولت پیش نیاز رشد بورس/ پیش بینی روند شاخص کل بورس

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ارسال کوچک‌ترین نشانه‌ای مبنی بر اصلاح اساسی در بازار سرمایه، سیگنال قوی برای صعود قیمت ارز خواهد بود، گفت: عامل اصلی که می‌تواند در این شرایط باعث رشد بورس شود، حمایت دولت است.

علی دهدشتی در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک در خصوص چشم انداز قیمت ارز اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که امسال پیش روی داریم و کسری بودجه دولت که به گفته وزیر اقتصاد در بدبینانه‌ترین شرایط، ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است و البته راهکار‌هایی همچون واگذاری دارایی، چاپ اوراق و اخذ مالیات برای پوشش آن در نظر گرفته شده، لیکن هر سالی که دولت با کسری بودجه مواجه بوده، ناگزیر قیمت ارز افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فشار تحریم‌ها امسال بر اقتصاد کشور بیشتر شده و به دلیل شرایط شیوع کرونا، ارسال صادرات نفتی و نقل و انتقال وجوه حاصل از این صادرات با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و همچنین قیمت نفت روند نزولی داشته، افزایش قیمت ارز ناگزیر به نظر می‌رسد، البته دولت سعی دارد مانع از افزایش قیمت ارز شود و تا حدودی نیز آن را  کنترل کرد، ولی در برخی مقاطع زمانی غیرقابل کنترل می‌شود.

دهدشتی افزود: کمابیش بازار سرمایه این موضوع را در قیمت سهام لحاظ کرده و بخشی از این حرکت و ارزش جایگزینی را خصوصاً در نماد‌های دارایی محور پیش خور کرده، به محض اینکه کوچک‌ترین سیگنالی مبنی بر اصلاح اساسی در بازار سرمایه ارسال شود، سیگنال قوی برای صعود قیمت ارز خواهد بود، حتی اگر این اتفاق نیفتد حداقل باعث می‌شود کمابیش قیمت ارز با شیب ملایم بالا رود.
دلار فروش ‌ها در کمین سیگنال اصلاح از بازار سرمایه/ حمایت دولت پیش نیاز رشد بورس/ پیش بینی روند شاخص کل بورس
وی در خصوص روند شاخص نیز گفت: شاخص در هفته‌ای که گذشت یکی از اهداف دقیق فیبوناچی خود را لمس کرد، در واقع ارتفاع یک میلیون و ۱۲۴ هزار واحد یکی از سطوح مهم فیبو بود که شاخص از موج قبلی برای این حرکت تغذیه می‌کرد.

وی ادامه داد: شاخص این هدف را طی هفته گذشته لمس کرد و منفی شد با توجه به اینکه این هدف قبل‌تر در ذهن تحلیلگران بازار وجود داشت، این ذهنیت منجر به آن شد که نسبت به این هدف واکنش‌های صورت گرفته و در اوج صعودی بودن روند توقف کند یا واکنش اصلاحی کمی نشان بدهد.

دهدشتی افزود: البته شاخص کل توانست از این مقاومت عبور کند و یک منطقه مقاومتی در کانال یک میلیون و ۱۶۰ هزار تا یک میلیون و ۱۸۰ هزار واحدی وجود دارد که منطقه مقاومتی قوی بوده و از تلاقی دو موج مختلف فیبوناتچی حاصل شده که احتمالاً شاخص واکنش اصلاحی بیشتری در این محدوده نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه روند صعودی شاخص همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: نکته مثبت در وضعیت امروز بازار سرمایه حمایت دولت بوده و هست، بسیاری از عوامل بنیادی حرکت صعودی تند شاخص را در طی دو سه ماه گذشته شکل دادند از جمله ورود نقدینگی، ارزش جایگزینی، تورم، کاهش نرخ سود بانکی و افزایش قیمت ارز، از اینجا به بعد عامل اصلی که می‌تواند باعث رشد بازار شود، حمایت دولت است. وی تاکید کرد: مادامی که دولت به بازار سرمایه نیاز داشته باشد، روند صعودی ادامه دار خواهد بود.

دهدشتی در خصوص پیش بینی روند کامودیتی‌ها نیز گفت: ارزش شاخص دلار در هفته گذشته، مقداری تضعیف شده و این باعث شد، قیمت کامودیتی‌ها رشد داشته باشد، چون این دو رابطه معکوس با همدیگر دارند، در هفته گذشته قیمت کامودیتی‌ها نه تنها روند روبه رشد داشت، بلکه پس از ریزش ناشی از شیوع ویروس کرونا، به حمایت قوی در فلزاتی مثل مس و روی رسید، به نظر می‌آید ضعیف‌تر شدن بیشتر شاخص دلار، منجر به رشد کامودیتی‌ها می‌شود و عمدتاً در فلزاتی همچون روی و مس به یک مقاومت قوی رسیده و اگر این سطوح مقاومتی را بشکند، می‌توان مثلاً محدوده ۶۳۰۰ دلاری در فلز مس یا محدوده ۲۲۰ دلاری روی پیش بینی کرد، بنابراین، اکنون موضوع مهم این است که ضعف شاخص دلار تا کجا تداوم داشته باشد که محرک رشد کامودیتی‌ها باشد.

وی ادامه داد: حرکت میان مدت صعودی در کامودیتی‌ها به نظر می‌رسد، ولی هنوز در خصوص روند بلندمدت آن‌ها شک وجود دارد، با توجه به اینکه در شصت سال گذشته این که همه کشور‌های در حال توسعه رشد اقتصادی منفی داشته باشند بی سابقه بوده و اگر بحث بیماری طول بکشد، هنوز تا سال ۲۰۲۱ ممکن است، اقتصاد‌ها نتوانند بازسازی را انجام دهند، اما در میان مدت احتمالاً روند صعودی خواهیم داشت.

دهدشتی در پایان گفت: نکته‌ای که وجود دارد در خصوص شرکت‌های کامودیتی محور داخلی چنانچه قیمت کامودیتی‌ها در میان مدت افزایش یابد، ولی در بلندمدت نزولی باشد از آن طرف افزایش نرخ ارز و نرخ تبدیل کامودیتی‌ها می‌تواند این کاهش قیمت‌ها را جبران کند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
در کانادا حدود 350 هزار ایرانی مقیم هستند که بسیاری از انها مردمی زحمتکش و دارای درامد پایین هستند. ولی در سالهای اخیر همزمان با تغییر شرایط دادن ویزا توسط دولت کانادا از کاری به سرمایه گذاری یک اقلیت بزرگی از ایرانیان وارد کانادا شده اند که سرمایه سنگینی را از ایران به کانادا منتقل کردند و خانه های و ویلاهای بزرگی را با قیمتهای نجومی می خرند که فقط مالیات و هزینه نگهداری این ویلاها تا سالی سی هزار دلار و حتی بیشتر است. این اقلیت بزرگ نه تنها پول خانه و ویلا و ماشین را از ایران اوردهاند بلکه ماهانه حتی چند هزار دلار هزینه زندگی خود را هم از ایران منتقل می کنند. بسیاری از انها یا والدین انها در ایران یا درامد نجومی از ناحیه دولتی ای غیر دولتی (مانند برخی جراحان و متخصصان پزشکی و مدیران بخش خصوصی و تولید و بورس وبانک) دارند یا سرمایه گذاری نجومی در بانکها و بورس دارند و یا حتی خانه ها و اپارتمانهای خود را اجاره می دهند و و درامد کرایه و یا سود بانکی و بورس و شغل و حتی تمام اموال به ارث رسیده خود در ایران را به کانادا منتقل می کنند. این الگو تقریبا در تمام کشورهای دنیا که میزبان خیل عظیمی از اینگونه افراد ایرانی هتسند جاری است. اگر می بینید که قیمت خانه و زمین و کرایه خانه و حتی خدمات پزشکی مانند حق العمل جراحی و سود بیمارستانها خصوصی و... در ایران با دلار سنجیده می شود یکی از دلایل عمده ان همین است. چون هزینه های عظیم این افراد و خانواده های انها در کانادا و انگلیس و امریکا و اروپا و استرالیا و امارات و ترکیه و.... اگر هر سال بیشتر نشود قطعا کمتر نمی شود که. بنابراین هر اندازه کسری بیاورند بر قیمت ملک و کرایه و سرویس و خدمات خود در داخل ایران می افزایند و این شده است نرم قیمت گذاری در ایران. و نتیجه ان فشار بسیار بیشتر بر 95 درصد مردم ایران است که نیازی به دلار یا خرج در خارج از کشور ندارند. شاید همین است که دولتها تلاش می کنند که نرخ دلار به نفع وارد کننده و این افراد دستوری پایین بماند. چون هم این افراد نفوذ بالایی دارند و هم دولت می داند که اگر قیمت دلار به قیمت واقعی ان برسد هم این افراد معترض می شوند و هم قیمت های داخل ایران را شدیدا مطابق با نرخ دلار و حتی بیشتر از ان بالا می برند. وقتی شش فرزند فلان مسوول در امریکا و در گرانترین شهرها و دانشگاهها دنیا زندگی و درس می خوانند تصور می کنید هزینه ان را مسوولان و شهروندان شهرهای امریکا می پردازند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
شمامطمئنی ازکانادابافیلترشکن آمریکاصحبت نمیکنی؟
جناب دهدشتی وزیر اقتصاد فرمودند کسری بودجه در بدبینانه ترین حالت 140 هزار میلیارد تومان هست نه خوشبینانه ترین حالت. این دوتا خیلی فرق داره
اگه دولت منطقی بود با بورس اینکارو نمیکرد .افزایش بورس تاثیرش رو در افزایش قیمت ملک و اجاره به صورت همگام و آنی میگذاره
با عرض معذرت اقتصاد ایران در نبود یک مرکز و سازمان بالادستی نظاره گر و تنظیم کننده مقتدر و فنی ( مانند برنامه و بودجه و بانک مرکزی مستقل و مقتدر )مانند گوشت قربانی شده است که برخی از بزرگترین بخشها ی متمول و مدیران همین بخشها خود را در حال یک مسابقه بیرحمانه و شدید در هر چه بیشتر کندن و بردن از ان هستند
هر چی دولت بیشتر باد ش کنه ،شدیدتر منفجر خواهد شد ...شک نکنید
تابناک دیگه شورش رو درآوورده
میای دوتا خبر بخونی از بالا و پایین و چپ و راست، وسط صفحه، این ور صفحه، اونور صفحه ،تبلیغ میاد
نمیدونی بخونی یا تبلیغ ببندی.
بابا commodity !!! فارسی بلدی ؟؟؟؟
الان بورس شده یگانه پلتفرم سفته بازی کشور و متاسفانه بازارهای دیگه از جمله مسکن به دنبالش
دولتي كه قادر نيست از پس دوخودروساز زورگور بربياد چه انتظاري ازاين دولت داريد
بورس هر چی هست از دلالی دلار بهتره
از احتکار سکه و مسکن و ماشین بهتره
اوضاع بازار مسکن را ببینید
جوانان چطور صاحب خانه بشن ؟؟ چطور اجاره خانه بپردازند ؟؟
من الان هر کس را میبینم سرمایه کوچک و بزرگ خودش را برده توی بورس
اگر دولت توان هدایت این سرمایه به سمت تولید را داشته باشه مشکل اشتغال تا حدودی حل می شه
ولی تا زمانی که به این شدت تحریم باشیم رونق تولید جدی نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
اگر بورس 5 میلیون واحد هم بشه هیچ اتفاقی برای اقتصاد نمی افتد چون این افزایش اصولی نیست و من دراوردی است
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
نظر شما است و محترم
منتهی اکثر کارشناسان گفته اند پولها به سمت تولید هدایت نمیشود و برای جبران کسری های بودجه است
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
حتی اگر برای کسری بودجه هم مصرف شود بهتر است از اینکه وارد دلار و مسکن و طلا بشود. دولت بدون بودجه یعنی تورم و افزایش نرخ ها. پس باز هم بورس باعث نفع جمعی میشه.وگرنه همگی باید خودمون رو برای افزایش چند برابری اقلام اماده کنیم
کارشناس رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
این بورس یک کلاه برداری ملی هدایت شده است برای فروش چیزی 10 تا 1000 برابر از از ارزش واقعی برای اداره دولت و بقای نظام است
بدون متوقف کردن افزایش دستمزد و سود بانکی بالای ۲ درصد در سال اقتصاد کشور در اثر رشد نقدینگی در غیاب رشد اقتصادی ونزو ئلایی شده و منهدم می شود دوران پوپولیسم تمام شده و دولت تحت هیچ شرایطی نباید نقدینگی را رشد دهد حتی اگر لازمه ان توقف پرداخت افزایش دستمزد،سود بانکی و پرداخت پول برای سرپا نگه داشتن شرکت های زیان ده دولتی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
سود بانکی باعث افزایش نقدینگی نمیشود چون این سود از وام گیرندگان گرفته میشود و خلق نمیشودفقط دولت نقدینگی را افزایش میدهد
اشتباه نکنید دلارفروش هادرکمین بورس نورچشمی نیستند
تنها دشمن بورس خودبورس است که بی دلیل درمدت کوتاهی ۱۰ برایرشده و حالا وقت تخلیه حباب حداقل ۵۰۰-۶۰۰ هزارواحدی است !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
خیالت راحت ، بورس ریزش نمیکنه چون گردانندگان اقتصاد مملکت با شدت بیشتری در ان هوا پمپ میکنند. الگوی بورس ما بورس ونزوئلا و زیمباوه است. ما هم مانند انها شکوفایی شاخص بهمراه ابر تورم خواهیم داشت.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
شاخص بزودی نزدیک 2 میلیون واحد میشه و قطعا دولت اجازه نمیده دلار بیشتر از 20 تومن بشه
رشد بورس یک رشد طبیعی و اقتصادی نیست و وزیر اقتصاد در جواب کارشناسان بورس و اقتصاد که از رشد بی دلیل بورس ابراز نگرانی کردند گفت که شخص اول اجرایی کشور پشت این قضیه است و باید از این فرصت طلایی استفاده طلایی شود
یعنی بایدانتظاردلار بیست وپنج ویا سی هزارتومانی راعنقریب داشته باشیم ؟ وای برماباگرانی اجناس دولت بهرتدبیری شده جلوی سرمایه گذاری دربازارهای اشتغال زا چون مسکن وکشاورزی وکارگاه های تولیدی راگرفته وراه خریدوفروش ارزوسکه واتومبیل راروان ساخته باگرانی دلارمایحتاج عمومی چندین برابر گران میشودکه باعث تنگدستی اکثریت میگردد نمیدانم چه بایدگفت فقط عرض شودمچکریم
بازارها بصورت یک لینگه پا که رشد نمیکنند همه با هم هستند وقتی بورس را بصورت کاذب و غیر واقعی بالا میبرید و غول نقدینگی را از خواب بیدار میکنید شرایط غیرقابل پیش بینی میشود
دلار و سکه مشکل همه نیست ولی با افزایش قیمت مسکن میخواهید چه کنید
چاه آبی که باید دائم در آن اب ریخت تا آب داشته باشد که اسمش چاه آب نیست
دهها سال حمایت دولت از خودروسازها باعث شده که خودروسازی به یک مشکل بزرگ برای کشور تبدیل شود
حالا نوبت بورس است که با دخالت های دولت دچار فاجعه شود
کارشناس محترم مثل اینکه در جریان نیستند که با حباب سازی دولت بورس به این تراز رسیده است. شاید منظورشان این است که دولت هوا کردن در شاخص را تسریع کند.
شاخص تا آخر امسال 15 میلیون واحد را میزنه
بورس که عیار واقعی خود را پیدا کند حباب شرکتهایی که هیجانی و بیش از ارزششان باد کرده اند تخلیه خواهد شد و این موج سرگردان مجدد مسکن و ارز و خودرو و...را چنان خارج از دسترس می کند که از کنترل خارج خواهد شد.انتخابات (آمریکا و ایران)زمان طلایی تخلیه بورس
میدونید بورس مخفف چه کلماتی هست؟
ب: بازار
و: ورشکسته
ر: روبه
س: سقوط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
احسنت
چرا تحلیل گران شما به جامعه جو میدهند؟؟؟؟؟؟ کدام انسان میتواند در دو روز از پرتفو پول بیرون بکشد و دلار بخرد و بفروشد و دوباره برگردد؟؟ پول نقد پرتفو دو روز کاری بعد قابل برداشت است.
دولت نباید بترسد بگذارد بورس یکسال پشت سر هم صعود کند بدون هیچ اصلاحی اینکار باعث میشود تمام دلالان دلار سکه مسکن خودرو و ....یواش یواش داشته هاشونو بفروشن و وارد بورس شوند و همین امر باعث سقوط قیمت دلار سکه مسکن خودرو و خیلی چیزهای میشود. و میلیونها بلکه میلیاردها دلار وارد چرخه بازار میشود.آنوقت یک قانون سفت و سخت بگزارن برای کنترل ارز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
این حرفها با عرض پوزش بسیار کودکانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
پول بی پشتوانه دارد در بورس تزریق میشود / وقتی از پارسال عده ای سرمایه شان در بورس 10 برابر شده است . دستشان برای خرید ملک ، ارز و طلا باز است. مطمئن باشید بازار های موازی با رشد بورس بالا می روند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
امثال شما با این تحلیل های آبکی مملکت رو به این روز انداختن
من مطلب رانخواندم
ولی موضوع کمک دولت بوده
ایشان بفرمایند ارزش بورس بر تولید و میزان سود دهی است .
یا اینکه بادکنکی بسازیم و از دولت بخواهیم در ان باد کند .
خوب معلومه میترکد و ان هم در هور نه روی زمین .
مدشودحکایت خودروسازان
این تیترها خودش مشوق میشه مردم پولهاشون رو سمت بازار ارز ببرن.کجای دنیا شاخصش با بی ارزش شدن پولش بالا میره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
تا وقتی که صحبت از سود نیست و فقط قیمت گذاری سرمایه ملاک است معلومه که با افزایش تورم ارزش سرمایه بالاتر میره.دوم اینکه مقایسه ما با دنیا و کشورهای دیگه در هر موردی باشه اشتباهه وبه نتیجه درست نمیرسونه . شما دوتا چیز را که در کلیت کاملا با هم متفاوتند یک جزءکوچکی از آن کل را از هردو چیزمی خواهید مقایسه کنیدقیاس مع الفارقه و اشتباهه.
خرید و فروش ارز جرم اعلام شود تا دیگر ارز دست دلالان نیفتد فقط دست افراد مجاز نه غیر مجازها ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
اقتصاد با بگیر ببند حل نمیشه
اقتصاد قانون دارد شرایط فعلی هم نتیجه بی اعتنایی به قوانین اقتصاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
شما بفرمایید چه جوری جلوی از بین رفتن ارزش پول خود بشویم وقتی تحریم هستیم و با دنیا قطع رابطه
فقط کافیه مردم سه چهار ماه دیگه صبر کنند ، اونوقت با شکست ترامپ در انتخابات قیافه دلالای مسکن ، ارز و خودرو دیدن داره . آی بخندیم ، آی بخندیم .٪٪٪٪
ناشناس ۱۶:۴۳ که اینهمه داستان تخیلی بافیلترشکنی باپرچم آمریکاآنهم یعنی ازکانادامطلب مینویسی اقلاحواست باشدفیلترشکنت رابه پرچم کاناداتغیرمیدادی که به این راحتی خراب نکنی دوست عزیزبه فهم مخاطبین احترام بگذاریدواگرمیخواهیدیک صفحه قصه بگوئیدکاری نکنیدبه صداقت گفتارتان شک شود اخردرکاناداکه نیازی به فیلترشکن نداری باهمان اینترنت معمولی کافی بودالبته میگوینددروغگوحافظه ندارد
صحبتهای کارشناس مال چه زمانیه؟ چون ایشون گفته شاخص در واحد 1160 تا 1180 با مقاومت قوی روبه رو هست و اصلاح قیمت داریم، در حالی که شاخص امروز به نزدیک 1190 رسید.
افزایش قیمت ارز ناگزیر به نظر می‌رسد...خودشون دارن میگن مردم برید بخرید...قراره 25 تا 30 هزار تومان بشه...خدا رحم به مردم بدبخت فقیر کنه
جذب واقعی نقدینگی از بانکها و سوق آن به طرف بورس سبب رشد تولید و افزایش سرمایه و اعتبار شرکتها و کارخانجات و دیگر منابع اقتصادی میشود اما اما و اما این افزایش شاخصها نه تنها در بازار تولید و صنعت اثر نگذاشته بلکه حتی منابع و صنایع را ساکن و مدیران آنها را از تولید به سمت دلالی و سفته بازی و بورس بازی هل داده این همه جذب سرمایه و افزایش بهای سهم‌ عملا بصورت کاذب و بدون اثرگذاری در بازار صورت میگیرد شاخص بورس به ۱۶۰۰ هم‌میرسد و دلار ۲۵ هزار تومانی اما بعد ترکیدن حباب سال ۹۲ همه بورس را برای سرمایه گذاران خرد به جهنم‌تبدیل می کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی