بازدید 11276
اقتصاد در گذر زمان

از «به ثبت رسیدن اختراع رادیو» تا «تکیه زدن پارسا بر صندلی ریاست سازمان امور مالیاتی»

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دوازدهمین روز خرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۸۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ 01 June 2020

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دوازدهمین روز خرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

12 خرداد 1275، ماركوني اختراع راديو را به ثبت رساند.

12 خرداد 1290، قانون تشکیل و ترتیب امور مالیاتی مملکت در مجلس تصویب شد.

12 خرداد 1315، طبق گزارشی که در این روز در جراید کشور انتشار یافت، عصر 11 خرداد رضاشاه به دیدن غرفه‌ های سومین نمایشگاه کالای ایران رفت و آن را رسما افتتاح کرد.

12 خرداد 1332، در چنین روزی، وزارت دارايی رونوشت لايحه قانوني اساسنامه بانك كشاورزي ايران را که به امضای نخست وزیر رسیده بود به مجلس ارسال کرد.

12 خرداد 1338، چاه شماره 56 آغاجاری به نفت رسید. در حفر این چاه مهندسین ایرانی تلاش فراوان به کار بردند.

12 خرداد 1389، منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران در بروکسل هشدار داد که تحریم‌های بین‌المللی جدید علیه ایران بر سر برنامه هسته‌‌ای می‌تواند به مواجهه منجر شود.

12 خرداد 1392، بانک جهانی اعلام کرد درآمد ارزی ایران از محل صدور نیروی کار در سال ۲۰۱۲ با افزایش 3.5 درصدی نسبت به سال قبل از آن به بیش از یک میلیارد دلار رسید و ایران رتبه ۶۳ جهان را از این نظر کسب کرد.

12 خرداد 1395، پارلمان عربی بار دیگر در ادعایی بی‌اساس ایران را به اشغال جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب‌بزرگ و تنب‌کوچک متهم کرد و رویکرد امارات متحده عربی درخصوص بررسی این مساله را صلح‌آمیز و مبتنی بر حسن همجواری خواند.

12 خرداد 1397، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت طی مصاحبه ای گفت: با توجه به احتمال شکل‌گیری بابک‌ زنجانی‌های جدید در شرایط کنونی، باید از تجربیات گذشته بهره برد و روی افراد جدید بررسی‌های لازم را انجام داد. هم‌اکنون زمان کار کاسبان تحریم است و وزارت نفت تلاش می‌کند با تعیین سازوکارهایی اجازه ندهد که بابک زنجانی‌های جدید رشد کنند.

12 خرداد 1398، هیات‌وزیران در جلسه خود که به ریاست حجت ‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد به امیدعلی پارسا به‌عنوان رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور رای اعتماد داد.

 

منابع: آرشیو روزنامه دنیای اقتصاد و سایت روزنامک

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان