بازدید 48209
دو هزار و بیست و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

درخواست ویژه محمود صادقی از علی لاریجانی / پیشنهاد جلیلی به نمایندگان مجلس یازدهم / لابی‌های روز اول نمایندگان را عصبانی کرد / رکوددار میزان آرای روسای ۱۱ دوره مجلس در سال اول

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: کیهان در ماجرای قتل رومینا اشرفی اصلاح‌طلبان و فمنیست‌ها را متهم دانست / آستان قدس: تصمیمی برای بازگشایی ضریح حرم مطهر رضوی اتخاد نشده است و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۸۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴ 28 May 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
کیهان در ماجرای قتل رومینا اشرفی اصلاح‌طلبان و فمنیست‌ها را متهم دانست

روزنامه کیهان در تحلیلی درباره قتل «رومینا اشرفی» نوشت: این جنایت هولناک دختری نوجوان را روانه قبرستان کرد، پدری را برای همیشه پشیمان و سرافکنده و خانواده‌ای را تا ابد داغدار یک تصمیم غلط. بعد از مدتی غبار فراموشی در افکار عمومی بر این قتل خواهد نشست ولی واقعیت این است که رومیناهای دیگری هستند که قربانی تنگ‌نظری‌ها و همگامی برخی جریانات سیاسی و فمینیسیتی و غرب‌گرایان با نهادهای غربی خواهند شد. در حالی برخی اصلاح‌طلبان و فمینیسیت‌ها برای رومینا ‌اشک می‌ریزند که سال‌ها است مقابل عوامل اجتماعی و قانونی پیشگیری از چنین جنایاتی ایستادگی می‌کنند. تلاش سازمان‌یافته برای تقبیح ازدواج به موقع و یا ازدواج در سنین پائین‌تر حتی در صورت وجود امکان و شرایط در افکار عمومی، کم‌کاری در رفع موانع ازدواج آسان، حمایت نکردن از قوانین تسهیل‌گر ازدواج و نادیده گرفتن و سرکوب واقعیت‌های اجتماعی همچون بلوغ زودرس و کاهش سن بلوغ در میان نوجوانان و برعکس تلاش برای افزایش سن ازدواج به جای کمک به رفع موانع ازدواج و ترویج ازدواج آسان یا تأمین زیرساخت‌های لازم ازدواج آسان همچون شغل و مسکن و… از جمله ابعاد این موضوع است.برخی اصلاح‌طلبان و جریان رسانه‌ای این جریان سعی دارند قتل رومینای ۱۴ ساله را ناشی از تصویب و اجرا نکردن اسنادی همچون سند ۲۰۳۰ عنوان کنند و چنین تبلیغ می‌کنند که اگر این اسناد تصویب می‌شد آنچه امروز به «قتل‌های ناموسی» معروف شده است، رخ نمی‌داد و امنیت زنان تامین می‌شد! البته این در حالی است که میزان بالای جنایت و تجاوز و قتل و خشونت علیه زنان در کشورهای مروج یا مجری اسنادی همچون ۲۰۳۰ بیش از حد تصور است.

آستان قدس: تصمیمی برای بازگشایی ضریح حرم مطهر رضوی اتخاد نشده است

مهدی رضوی‌کیا در خصوص آخرین تصمیمات برای بازگشایی فضاهای سرپوشیده و ضریح در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: تا کنون هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و در حقیقت در این مورد منتظر تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم. وی خاطرنشان کرد: این مورد باید از مجموعه استانداری یا دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شود؛ چراکه تا به‌ حال موردی در این خصوص به ما ابلاغ نشده است. مدیر روابط عمومی آستان قدس رضوی همچنین عنوان کرد: حدس ما همواره این است زمانی که پروتکل‌ها رعایت شود، پیشرفت‌هایی صورت می‌گیرد؛ اما این که ابلاغیه‌ای کتبی برای بازگشایی در زمان مشخصی به ما صورت گرفته باشد، وجود ندارد. رضوی‌کیا تصریح کرد: با این وجود پیش‌بینی‌ها چنین است و مسوولان نیز بارها اعلام کرده‌اند که نه فقط در حوزه حرم مطهر رضوی، که در همه حوزه‌ها اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، شاهد بازگشایی‌های بیشتری خواهیم بود.

کیانوش عیاری: اگر پدر رومینا «خانه پدری» را دیده بود شاید کمی فکر می‌کرد

این روزها که خبر قتل رومینا اشرفی،‌ دختر 14‌ساله به دلیل تعصب و با نام غیرت توسط پدرش سوژه رسانه‌ها و فضای مجازی شده، دوباره بحث فیلم «خانه پدری» داغ شده است. کیانوش عیاری در گفت‌وگویی با شرق در واکنش به قتل رومینا اشرفی گفت: «به یاد می‌آورم روزی که فیلم «بودن یا نبودن» را می‌ساختم، پروفسور ماندگار می‌گفتند ما در نهایت خوش‌بینی برای پیداکردن کسانی که بپذیرند قلب عزیز ازدست‌رفته‌شان را به بیمار نیازمند اهدا کنند نهایتا به زحمت به سالی سه یا چهار نفر محدود می‌شدند، اما زمانی که فیلم «بودن یا نبودن» از تلویزیون پخش شد، آن‌قدر داوطلبان اهدای قلب زیاد شد که واقعا وقتی برای پاسخ‌گویی به همه آنها نداشتیم! حالا حکایت «خانه پدری» همین است. اگر مخالفت‌های بی‌مورد درباره این فیلم وجود نداشت و اجازه می‌دادند که فیلم به شکل وسیع اکران شود،‌ شاید پدر خانم اشرفی این فیلم را می‌دید و کمی فکر می‌کرد. همه ما باید بدانیم این مسئله بسیار مهم است و نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت». کارگردان فیلم «کاناپه» در برابر این پیشنهاد که «اگر دوباره امکانی فراهم شود تا فیلم «خانه پدری» اکران شود، چه واکنشی خواهد داشت»،‌ گفت: «قطعا موافق آن خواهم بود، چون مردم باید چنین فیلم‌هایی را ببینند. اصلا همین الان درخواست می‌کنم فیلم «خانه پدری» را دوباره به‌خاطر مردم و حفظ امنیت و سلامت روان جامعه اکران کنید».

ارگان جبهه پایداری: قالیباف برجام را «پیروزی» می‌دانست

سایت رجانیوز ارگان جبهه پایداری در گزارشی انتقادی به بررسی مواضع محمدباقر قالیباف در حوزه سیاسیت خارجی در سال‌های اخیر پرداخته و معتقد است مواضع او در حوزه سیاست خارجی حاشیه ساز بوده است. در بخشی از این گزارش آمده است: گفتنی است مواضع قالیباف در سیاست خارجی بارها حاشیه ساز بوده است. او برجام را هم«پیروزی» معرفی کرده بود و حتی آن را تصمیم نظام معرفی کرده بود، تصمیمی که هر فردی رئیس جمهور میشد باید از آن تبعیت میکرد. البته این سخنان که توسط مسئولین زیادی شنیده شده بود در دیدار دانشجویی با واکنش رهبر انقلاب همراه شد.

رکوددار میزان آرای روسای ۱۱ دوره مجلس در سال اول

نگاهی به آرای رئیس مجلس یازدهم در مقایسه با ۱۰ دوره پیش از این حکایت از آن دارد که علی لاریجانی همچنان رکوددار است. لاریجانی با ۲۳۷ رای در مجلس هشتم و دهم بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است و پس از آن محمدباقر قالیباف با 231 رای در رتبه دوم قرار دارد. البته اگر قرار باشد درصد را در نظر بگیریم هاشمی رفسنجانی با کسب ۹۵ درصد آرا در مجلس دوم همچنان پیشتاز است.

مجلس یازدهمی ها منتظر خواهند ماند تا ببینند باید با جو بایدن کنار بیایند یا با ترامپ!

صادق زیباکلام گفت: تندرو‌ها منتظر خواهد ماند تا ببینند باید با جو بایدن کنار بیایند یا با ترامپ که برای بار دوم انتخاب شده است. جز نرمش قهرمانانه هیچ راه دیگری فراروی ایران نیست. کشوری ۸۵ میلیونی با شعار شاید ۱۰سال بتوان اداره کرد، ولی تا ابد نمی‌توان با ژست‌های سیاسی و کلمات زیبا به این کار ادامه داد. دیر یا زود تندور‌ها مجبور هستند، تصمیمات دشوار و سختی را اخذ کنند./دیدار نیوز

تست کرونای ۲بازیکن صنعت نفت آبادان مثبت شد

پزشک تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: تست کرونای ۲ بازیکن و یک نفر از کادر اجرایی باشگاه مثبت شد که مطابق دستورالعمل‌های اعلامی این افراد تا بهبودی نهایی و انجام تست مجدد قرنطینه می‌شوند/ ایرنا

لابی‌های روز اول نمایندگان را عصبانی کرد

در فاصله معرفی دبیران و ناظران هیئت رئیسه مجلس یازدهم، رئیس سنی تصمیم گرفت تا زمان را به بررسی تذکرها و پیشنهادهای نمایندگان بپردازد. علی بابایی از هیئت رئیسه خواست تا با گرفتن یک عکس دسته جمعی، اتحاد و همدلی را در مجلس یازدهم نشان دهند. رئیس سنی مجلس در پاسخ به این تذکر، با یک عکس گرفتن همدلی را می خواهند نشان دهند، این هم پیشنهادی است. کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا نیز مانند همیشه تذکرش را با یک شعر شروع کرد. او خطاب به رئیس سنی مجلس گفت: من از شما به دلیل مدیریت خوب تشکر میکنم. شاعر می گوید خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا میرود دیوار کج. ما در دروه های قبل هم شاهد لابی های نادرست بودیم. اگر این هیئت رئیسه می خواهد به مردم پاسخگو باشد، در انتخاب‌ها به کارشناسی و تخصص توجه کند. در انتخاب ها متاسفانه لابی گر جای کارهای اخلاقی و اصولی را می‌گیرد.

بالاترین شوک ارزی تاریخ ایران در سال ۱۳۹۷
 
در شوک ارزی سال ۱۳۹۷، نرخ رشد ارز نقطه به نقطه به ۲۷۳ درصد در مهر ۱۳۹۷ و نرخ رشد ارز سالانه به ۱۷۲ درصد در اردیبهشت ۱۳۹۸ صعود کرد. در شوک ارزی سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۱، پیک نرخ رشد سالانه قیمت دلار ۷۰ واحد-درصد و پیک نرخ رشد نقطه به نقطه قیمت دلار ۱۲۲ واحد-درصد بیشتر است. افزایش نرخ ارز در زمان جنگ جهانی دوم ۱۰۰ درصد و در زمان ملی شدن صنعت نفت ۵۰ درصد بود.

کشف ۱۰۱۴ دستگاه خودرو بدون پلاک در پارکینگ‌های سراسر کشور

سردار محمد رضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و در جریان بازدید از پارکینگ‌ها و انبارها، طی ۷۲ ساعت گذشته ۱۰۱۴ دستگاه انواع خودروی سواری احتکار شده توسط پلیس امنیت اقتصادی در سراسر کشور کشف و محل دپوی خودرو‌ها پلمب شد. از ابتدای طرح عملیاتی مقابله با احتکار خودرو تا کنون تعداد ۲۳۰۵ دستگاه انواع خودرو صفر کیلومتر کشف شده است. هرگونه دپوی خودرو در شرایط فعلی تخلف محسوب شده و پلیس امنیت اقتصادی با رصد اطلاعاتی نسبت به شناسایی انبار‌ها و پارکینگ‌ها و محل احتکار خودرو‌ها اقدام می‌کند. افرادی که اقدام به احتکار خودرو کرده اند، هرچه سریعتر خودرو‌های احتکاری را در بازار عرضه کرده و نسبت به تعیین و تکلیف آن اقدام کنند.
 
توضیح ناجا درباره اخبار منتشر شده درباره نشت اطلاعات گذرنامه‌ها

چندی پیش کلیپی در فضای مجازی دست به دست شد که در ظاهر نشان می‌داد که در داخل جلد گذرنامه‌ها یک چیپ کار گذاشته شده و ادعا می‌شد برای شناسایی اتباع ایرانی در سفر‌ها و حتی شنود اطلاعات موبایل‌ها به کار می‌رود.سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا:ردیابی افراد از طریق کار گذاشتن تراشه یا چیپ در گذرنامه‌ها شیطنت در فضای مجازی است.ایران همانند ۹۰ درصد از کشور‌های دنیا گذرنامه‌اش الکترونیکی است و براین اساس تراشه‌ای الکترونیکی در آن نصب شده که در روی جلد گذرنامه نیز علامتی شبیه دوربین حک شده که قابل رویت و در واقع بیانگر نوع گذرنامه و الکترونیکی بودن آن است.این تراشه در واقع به منظور افزایش ضریب ایمنی گذرنامه‌ها و جلوگیری از جعل آن‌ها استفاده می‌شود. /فارس
 
تکذیب بمب‌گذاری در احمدآباد آبادان

 فرماندار آبادان مطالب منتشرشده در خصوص بمب‌گذاری در منطقه احمدآباد را تکذیب کرد. پیش از این مطالبی مبنی بر بمب‌گذاری در خیابان یک منطقه احمدآباد آبادان در فضای مجازی منتشر شد که فرمانده انتظامی آبادان نیز در توضیح آن عنوان کرد که کیف یک مشتری در محلی جا مانده بود و پلیس برای اطمینان، محل را بازرسی کرد.

واکنش علی مطهری به قتل فجیع رومینا توسط پدرش

نماینده سابق مجلس به ماجرای دردناک قتل رومینا اشرفی توسط پدرش واکنش نشان داد.علی مطهری در توئیتی نوشت: قتل رومینا اشرفی دختر سیزده ساله تالشی توسط پدرش به خاطر یک قضیه عشقی، بسیار دردناک بود. بدون شک عنصری که بدون بررسی وضع روحی و روانی پدر رومیتا او را تحویل وی داده است، قاضی یا پلیس، بی تدبیری کرده است. در این موارد نیاز به توان‌بخشی روانی به دختر و پدر است تا به حال طبیعی برگردند.

استعفای آملی لاریجانی تکذیب شد

یک منبع آگاه از تکذیب ارسال نامه آملی لاریجانی به رهبر انقلاب مبنی بر درخواست استعفای خود از سمت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.یک منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با تکذیب شایعه ارسال نامه آیت‌الله آملی لاریجانی به رهبر انقلاب مبنی بر درخواست استعفای خود از سمت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در روز افتتاحیه مجلس یازدهم وی در جلسه دیگری حضور داشته و امکان حضور در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم را نداشته است. در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها شایعه‌ای منتشر شده بود مبنی بر اینکه آیت‌الله آملی لاریجانی با ارسال نامه‌ای به رهبر انقلاب از سمت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام استعفا کرده است و به این بهانه در افتتاحیه مجلس یازدهم حضور نداشت.
 
درخواست ویژه محمود صادقی از علی لاریجانی
 
صادقی در مورد مسئولیت جدید علی لاریجانی نوشت: انتظار می‌رود در جایگاه جدید مراقب شأن و جایگاه منحصر به فرد مجلس در نظام قانونگذاری باشد.محمود صادقی، نماینده ادوار مجلس، در حساب توییتری خود نوشت: «باتوجه به عضویت دکتر لاریجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نظر به سه دوره‌ی متوالی تجربه نمایندگی و ریاست مجلس شورای اسلامی، انتظار می‌رود در جایگاه جدید مراقب شأن و جایگاه منحصر به فرد مجلس در نظام قانونگذاری باشد. عدل چه بود وضع اندر در موضعش/ ظلم چه بود وضع در ناموقعش؛ مولوی»
 
دعای متفاوت آشنا برای قالیباف

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری با اشاره به انتخاب محمد باقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:«‏بار سنگینی بر دوش سردار قالیباف نهاده‌شده‌است.دعای رفقای شهیدش بدرقه راهش باد.»

پیشنهاد جلیلی به نمایندگان مجلس یازدهم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای جلوگیری از خطای اقتصادی نمایندگان پیشنهادی مطرح کرد.سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حساب توییتری خود نوشت: مسئله این است که چه کنیم نمایندگان دچار خطای اقتصادی نشوند. یک بحث ‎نظارت است. بحث دیگر ‎شفافیت است. هر چه شفافیت رفتار یک نماینده بیشتر شود در اصلاح و عملکرد آن نماینده موثرتر است. شفافیت نه فقط برای مسایل منفی حتی در مسائل مثبت هم موثر است.‌در مجمع تشخیص مصلحت پیشنهاد دادم هر نماینده هر نامه‌ای به هر کسی نوشت در صفحۀ آن نماینده در سایتی که به این منظور طراحی می‌شود قرار بگیرد؛ آن موقع هم نماینده‌ای که واقعا برای پیگیری کار مردم نامه‌نگاری کرده معلوم می‌شود و هم اگر نامه نگاری سوئی صورت گیرد در معرض دید همگان است.

هرکس دیگری هم جای روحانی باشد، وضع همین است

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: آتش توپخانه سه سال است که دولت دوازدهم را گلوله باران می‌کند و مردم کلام دیگری جز حمله به روحانی نشنیده‌اند. اما از سال آینده دیگر دولت روحانی وجود نخواهد داشت، آن زمان باید دید که آنها می‌خواهند مشکلات را بر سر چه کسی خالی کنند. چون دیگر ظریف، نوبخت و روحانی در کار نیستند. هر کس دیگری هم رئیس‌جمهور شود، تفاوت چندانی با آقای روحانی نخواهد داشت چرا که وقتی قرار است به‌عنوان مثال در بودجه سال 99 بر اساس یک‌میلیون بشکه صادرات نفت بسته شود و در نتیجه تحریم‌ها نمی‌توانیم یک‌میلیون بشکه صادر کنیم، هر کس دیگری که جای آقای روحانی باشد، چه گامی می‌تواند بردارد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۷
کیهان اشتباه کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
تو اشتباه میکنی
کیهان درست میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
هرار بار
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
با یک حساب سرانگشتی متوجه می شی که مخارج وهزینه های که مجلس به کشور تحمیل می کنددر حدودهزاران میلیارد تومان می شود.این هزینه ها شامل حقوق و مزایای نمایندگان و کارمندان و کارکنان مجلس از آشپز و بنا تا نظافتچی وپیک موتوری و اسکان نماینده ها و خانواده های آنها در تهران.راننده ها.خودروها.دفتر داران.هزینه خورد وخوراک وپوشاک وتفریح.ایاب و ذهاب و پروازها.نگهداری ساختمان مجلس و نظافت آن.هزینه ارتباطات اینترنتی و تماس های نمایندگان می شود.و بصورت میانگین برای هر نماینده در سال در حدود چند ده میلیارد تومان خرج روی دست مالیات دهندگان می گذارد.بهترین خدمتی که این نمایندگان می توانند به کشور کنند تغییر مجلس به شکل فعلی  است.با امکانات ارتباطی فعلی نمایندگان می توانند در خانه خود در حوزه انتخابیه بمانند و در میان مردم زندگی کنند.به جای نطق های بی حاصل مطالبات مردم را از استانداری ها و فرمانداری های حوزه انتخابیه خود پیگیری کنند و سالی یک بار در تهران تشکیل جلسه دهند .آنهم در مثلا تالار یا سالن اجتماعات واگر مصوبه ای می خواهند داشته باشند به صورت آنلاین داشته باشندو.....این به عدالت و اداره مملکت در شرایط بی پولی وتحریم نزدیک تر است و اعتماد از دست رفته به مجلس را باز می گرداند.
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
در این مورد تنها پدر مقصر نیست.
غیر از اون پسری که رفته سراغ دختر بچه ای که حدود 20 سال از خودش کوچک تر هست و نه به سن قانونی رسیده و نه اینکه از عشق و عاشقی چیزی میفهمه.

و اما شاید مهمترین موضوع همسایه ها ، فامیل و دوست و آشناهای پدر دختر هستند که با نیش و کنایه های خودشون که فلانی (پدر دختر) خجالت نمیکشه دخترش از خونه فرار کرده و . . . که همین حرفهای خاله زنکی باعث عصبانیت و جنون لحظه ای پدر شده و متاسفانه . . .
کسانی که در مناطق حاشیه شهرها و شهرستانهای دورافتاده
زندگی کردند میدونند چی میگم.
و فضای مجازی که بهترین راه برای پیشرفت علمی و تجارت و . . .هست اما متاسفانه اکثریتمون درست استفاده نمیکنیم

عده ای میگن که بی سوادی پدر در این موضوع دخیل هست!!! اما دوستان بهتره یادآوری کنم که جناب نجفی با اون سابقه حزب الهی ابتدای انقلاب و سابقه مدیرتی که خودشون استاد استادها بود!!! و همسرشون (میترا) حدود 30 سال از خودشون کوچکتر بوده چرا قاتل شد؟!!!
راستی دقت کردید این قتل درست در سالروز اتفاق سعادت آباد رخ داده!!!
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
این کیهان همه چی را برعکس میبینه ! این زوج ناکام بعلت تفاوت مذهب به ازدواج نرسیدند و نه سن رومینای قربانی شده !
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
مجلس اصولگرایی فعلی مشکلات سیاسی . اقتصادی . حقوقی و بین االمللی را حل نخواهد کرد . بلکه اشکال از جای دیگر هست . اشکال در اندیشه و ایدولوزیک اصولگرایان در اداره کشور هست . اشکال در تنش های داخلی و خارجی اصولگرایان همیشه در قدرت هست . تا زمانی که اصولگرایان و قشر تندرو انها در قدرت و سیاست کشور دخالت میکنند و انتخابات اکثریت مردم را نادیده گرفته و به مطالبات افراد طرفدار خود میخواهند عمل کنند همین مشکلات وجود دترد . علت شکست رای مردم در انتخابات های گدشته اندیشه افراطی اصولگرایان هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اون قدیمها کولی ها قدرت سخن گفتن زیادی داشتند.
یه بار دیدم یه دختر کولی یه مزد سی ساله درشت اندام سبیل در رفته ای را به گریه انداخت .
اینقدر در باره سبیلهای او گفت که به گریه افتاد .
خوب است کیهان دختران فال گیر را استخدام کند .دستیاران خوبی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
قتل این نوجوان بهانهای برای ساز کیهان و همفکران در باره لزوم کودک همسرس.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
توقع داری کیهان بپذیر که جناح خودش مقصر است
عماد
| Netherlands |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
تا سه ماه دیگر کاربران سایت تابناک مصوبات مجلس فعلی و تایید یا رد ان توسط شورای نگهبان .به سخرانیهای انها در مجلس را با هم در همین سایت رصد میکنیم . اگر انها توانستند یک قانون‌مترقی از جیب مجلس در نخواهد امد . در کوزه تراود هر در اوست . شما با اندیشه تعدد زوجات و صیغه و اعدام و سنگسار و بریدن دست و پای شهروندان چه قانونی را میخواهی تصویب کنی . هر وقت مجلس فعلی از ازادی بیان و عقیده و حقوق بشر و دمکراسی سخن‌گفت و هر وقت همین مجلس از خروج دولتیان از اقتصاد قانون نوشت و هر وقت همین مجلس جرم سیاسی را تعریف اصولی کرد و هر وقت همین‌مجلس شفافیت در ثروت . شفافیت در دخل خرج را خواست . هر وقت همین‌مجلس از ازادی احزاب دفاع کرد ........ هیچوقت اینکار را نمیکنند . بلکه سخنان زیادی در باب گیر دادن به دیگر کشورها سپری خواهد شد
ای یابا چه طوری مردم سرکارند
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
به درک
میگویند عامل کشته شدن دخترک بی بند و باری موجود در جامعه است. عرض میکنم عامل فرعی را گفتی اصلی را نگفتی؟ دختر بچه ای که هنوز خوب و بد را نمیداند چرا باید اجازه ازدواج داشته باشد تا با تکیه به ان به امید واهی زندگی بهتر از خانه پدریش فرار کند؟ نماینده مجلس جدید که باید حامی حقوق همجنسانش باشد میگوید اولویت مجلس اینده کودک همسری نیست!!! برای خوشایند عده ای پیرمرد هوسباز که همسن پدر بزرگ این دختر هستند اجازه ازدواج به دختران زیر سن قانونی میدهند. بسیار خوب پس لطفا ثبات نظر داشته باشید وقتی که صلاحیت دخترک ۱۳ و ۱۴ ساله برای اداره زندگی را مناسب میدانید قانون را تعویض کرده اجازه داشتن گواهینامه رانندگی به دختر ۱۳ ساله هم بدهید!! سن رای دادن را نیز به ۹ سال کاهش دهید و این تناقض فاحش که دختر میتواند در کودکی شریک زندگیش را انتخاب کند اما درک کافی برای انتخاب وکیل و رییس جمهور ندارد را حل کنید!!! اگر ازدواج دختران زیر ۱۸ سال برای همیشه ممنوع شود دیگر رومینایی در خواب با داس سرش بریده نخواهد شد. زیرا پدر دختر و دیگر مردان قربانی تعصب کور در جامعه میدانند او "کودک" ی است که فریب خورده و قانون حقش را خواهد گرفت. مردی که اقدام به فریفتن دخترکان زیر ۱۸ سال میکند مثل تمام کشورهای متمدن دنیا باید برود زندان تا زمانی که موهایش همرنگ دندانهایش شود. اینست حاصل کار علمی و مطالعه هزاران دانشمند و روانشناس در کشورهای پیشرفته برای به حداقل رساندن اسیب به کودکان.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
گل گفتی و به خدا اگر بفهمند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
صد در صد موافقم، بسیار منطقی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
خوب خانواده ها یک صیغه محرمیت میخوانند تا دختر به سن ۱۸ سالگی برسه بعد ازدواج رسمی
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
سوالات جالبی هستند.آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
رومینا و پدرش رو رها کنید
یکی بگه اون مردک هوسباز که همسن پدر رومیناس چرا این بچه رو فریب داده و ازش سو استفاده کرده؟ الان کجاس؟ و قراره چه تاوانی برای نابودی زندگی رومینا و خانواده رومینا بده؟ چون اونام از این به بعد مرده های متحرکند
زیبا کلام یه بار میگه روحانی ضعیف عمل کرد یه روز حرفش پس میگیر ه اخه یکی نیست بگ تو با کدوم تجربه انقد نظر میدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
با دیکته ننوشته میتونی درباره همه چی حرف بزنی!
کیهان در ماجرای قتل رومینا اشرفی اصلاح‌طلبان و فمنیست‌ها را متهم دانست و البته سند 2030) این حرفهای کیهان دقیقا مصداق به خنسی خوردن و مشابه گربه ای است که گیر افتاده و به همه جا می پرد و پنجول میکشه و غرش میکنه و گرنه همه میدانند که سند2030 دقیقا برای اگاهی بخشی به کودکان در مواجهه با فریبکاران است و اگر در ان کشور های بزعم کیهان اوج خلاف این سند متولد شده پس دقیقا قابل استفاده است چون انها تجربه کافی برای تدوین ان سند داشته اندو انهاییکه مخالف ازدواج بدون اگاهی کودکان هستند دقیقا بخاطر عدم اگاهی والدین کم سواد و یا والدینی که از سر ناچاری تن به این خلاف میدهند است که فریاد میزنند اما امثال کیهان حتما زود روزی پاسخگوی ظلمی که به کودکان بخاطر مخالفت کورکورانه با روشنفکران طرفدار حقوق کودکان کرده اند بشدت خواهند بود و حق با هو و جنجال لشکر عمرسعد خاموش نمی شود
جناب زیبا کلام چندان با شما موافق نیستم. شاید زمانی که جاده چالوس با بیل و کلنگ ساخته شد کسی فکر نمیکرد کار بزرگی در حال انجام است تا اینکه برخوردیم به پروژه چندین ساله با چندین پیمانکار اتوبان کرج چالوس.انجا بود که مردم پی به عظمت کاری که سالها پیش انجام شده ، بردند. و اما روحانی. زمانی که نفر بعدی امد و برای دریافت دو قرص نان از ۴ صبح صف نانوایی ایستادیم خواهیم فهمید در شرایط تحریم بیسابقه و افت قیمت نفت به ثمن بخس و تعطیلی کسب و کارها بخاطر کرونا و چک های برگشتی نیمی از مردم و رقبای ناجوانمرد سیاسی و.... روحانی در اداره کشور کم کار بزرگی انجام نداده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
فقط باید به فلسطین و سوریه و یمن و عراق فکر کرد مردم ایران هم وضعشان بسیار خوبه و هی نق میزنن.
ارگان جبهه پایداری: قالیباف برجام را «پیروزی» می‌دانست) پس هنوز جای امیدواری هست که عاقلانه تصمیم بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
قالیباف که تمام مجلس نیست
مهار این ابر تورم نیازمند یک معجزه است.
شاید وضع مجلس خوب شود وضع کشور بهبود یابد
کیهان تو آب رو بریز همون جایی که می سوزه. نمی دونم که اصلاح طلبان چکارش کردن گه اینقدر می سوزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
کاش حاج حسین در باره اون چهل تا حونه غصبی که نماینده های مجلس تصرف عدوانی کردن هم افاضات میکردن میدونستیم چند چند هستن با ملت و همفکرانشون .
زیبا کلام جان میتواند یه قول دو قول بازی کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
:
یه قول دو قول؟
یا یه غول دو غول؟
بنظر اونکه هنوز یه قل دو قل بازی میکنه تویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
اصلاح بشه: یه قل دو قل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اخه یکی نیس بگه آقای زیبا کلام مگه چیکاره ای درباره
شیرمرغ تا ادمیزاد حرف میزنی!!
یک خبر خوب واسه اون کسایی که خیلی نگران بودند مجلس دیگر راس امور نیست
از این به بعد هست! زیرا عصاره فکری این مجلس با اون نامنتخبان رهیافته نشسته بر کرسی
چندان تفاوتی با تراوشات فکری حسین شریعتمداری و جناب جنتی نداره ....
مجلس یازدهم.:
جوجه رو آخر پاییز میشمارن
انشالا مجلسی قوی وبدون لابی باشد هرچند بعید می‌دانم از همین انتخاب رئیس وهییت رئیسه مشخص شد که این مجلس به کجا خواهد رفت البته امیدوارم که من اشتباه بگم که این هم بعیده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
این مجلس بر اساس انتقام گیری شکل گرفت و کم کم آثار آن مشخص خواهد شد
مجلسی که رئیسش سپاهی و اعضایش همه سپاهی اند باید هم در راس امور باشد.
بریدن سر دختر و ترویج خشونت را اصلاح طلبان ترویج نمیکنند . بلکه اندیشه تندرو ها همیشه خشم و کینه و نفرت پراکنی در جامعه را اشاعه میدهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
منو یاد اون شهردار تهرانی میندازی که اصلا خشونت به خرج !!نداد
فقط خیلی محترمانه زد زن دومشو کشت
بسه دیگه حرف
افتضاحتون رو با حرف نمیشه جمع کنید
فرار روبه جلو دیگه تمومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اقای حسین شریعتمداری روزنامه کیهان را تبدیل به یک روزنامه شرق گرای رادیکال کرده
خوب است ایشان کلاس اموزشی برای هواداران تیمهای ورزشی در ورزشگاهها بگذارند .
چون کلمه شیر سماور خیلی قدیمی شده . باید از اصطلاحات شریعتمداری برای تبلیغ تیمشان استفاده کنند.
واقعا اقای شریعتمداری نابغه کلام و ادب فارسی هستند.
عبید زاکانی شاگرد شریعتمداری نمی شود .
در هر جمله ده تا چاقو پنها ن و اشکار قرار می دهد و هر لغت در جای خود و با زیبا ترین وجه استفاده می شود .
طرف را با وایتکس می شوید و کنار می گذارد.
واقعا خدای سخن یعنی شریعتمداری.
اصلاح طلبان دیگر وجود ندارند خیلی وقت پیش اصلاحات به تاریخ پیوست.اگر اصلاح طلبان هنوز حیات سیاسی داشتند سرلیست آنها تعدادی آری باطله کسب نمی کرد
خوب مثل اینکه جرزنیهای مجلسیان و طرفدارانشان از الان شروع شد، ۴ سال دیگر که مشخص شد از این مجلس هم آبی گرم نشده است احتمالا قالیباف را بهانه خواهند کرد که ساکت فتنه بود و طرفدار برجام و ... .
قالی باف کسی بود که تفکیک جنسیتی را در شهرداری تهران اجرا کرد کسی بود که آموزش موسیقی را از فرهنگسراهای تهران حذف کرد و مداحان را غیر قانونی با حقوق بسیار بالا در شهرداری تهران استخدام کرد کسی بود که مردم برای اینکه پایش به ریاست جمهوری نرسد به روحانی رای دادند تا او بالا نرود کسی بود که که دنبال حمله گازانبری به دانشجویان بود کسی بود بقیه سوابقش را بنویسم تابناک سانسور می کند چون بالاخره رفیق گرمابه و گلستان هستند!!!!!
اما چند ماه دیگر خواهید دید چه جنگی در همین مجلس درست می شود چون قدرت پدر مادر نمی شناسد این نمایندگان دل در گرو کشور و مردم ندارند دل در گرو قدرت دارند
مجلس اصولگرایی اقلیت اینقدر قدرت دارد که مطالبات قبل و حین و بعد از انقلاب . آب و برق مجانی و ازادی احزاب بود را به قانون تبدیل کند ؟
به آقای زیبا کلام:اگر مروری بر عملکرد دوره اول روحانی داشته باشید تمام چهار سال مکرر این جمله راشنیده اید که گاه وبیگاه عامل همه مشکلات را به دولت قبل نسبت داده اند خصوصا آقای جهانگیری.در دوره دوم هم اگر میگفتند عامل مشکلات دولت قبل بود که دولت قبل خودشان بودند و گرنه باکی از گفتن این جمله نبود .پس انشاء الله بعد از آقای روحانی هر ریئس جمهور دیگر تا چهار سال بعدی خیالش جمع است .ومی تواند علت همه مشکلات را به دولت قبلی نسبت دهد علی الخصوص که در این مورد دیگه دوست ودشمن هم اتفاق نظر دارند(البته به غیر از آقای زیبا کلام و مطهری وآشنا و واعظی) .احتمالا برای جناب ناصر خسرو هم مشابه این اتفاق پیش آمده بود که فرمود!!! : عیسی به رهی دید یکی کشته فتاده*حیران شد و بگرفت به دندان سر انگشت*گفتا که کرا کشتی تا کشته شدی زار *تا باز که او را بکشند آنکه تورا کشت*انگشت مکن رنجه به در کوفتن کس*. تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت!!!!
زییا کلام هنوز در دوره ی پهلوی زندگی می کند و هرگز واقیتها را نمی فهمد
مجلسی ها طبق معمول در حال استوری گذاشتن بودند .
مجلسی ها طبق معمول در حال استوری گذاشتن بودند .
کیهان همانطور که انتظار میرفت نوشت .
اگر قانون محکمی بود که با کودک همسری برخورد کند آنوقت آن مرد ۳۰ ساله به خودش جرعت نمیداد از رومینا خواستگاری کند چه برسد به آنکه با او فرار کند .
مشکل پدر با دخترش هم همین اختلاف سن بود پس دوباره بر تبل کودک همسری نکوبید و به جای آن جامعه را اصلاح کنید
نمی شود بگی تمام شده است این قتل ها دیگر هم است چون جامعه کم صبر استانه تحمل پایین تربیت دینی اجتماعی کم بزرگتر کوچکتر از بین رفته است مطالعه در جامعه کم
کیهان تو همیشه راست می گی
همچین می گن اصلاح طلبان هر کی ندونه فکر میکنه یک طیف مخالف حکومتن اینها همه یکی هستند با هم حشر و نشر دارن فامیلن حتی !!!!ا مشکل رومیناها بخاطر فقر فرهنگی است که یاد ندادن چطور با فرزند برخورد بشه مشکل ازدواج هم بخاطر بخور بخورهاست که اینقدر مشکل اقتصادی بوجود آورده که کسی جرات نمی کنه ازدواج کنه این بخاطر کارهای کل مسئولین هستش نه یک طیف خاص
شفافیت در امر نمایندگی میتواند کمک به شفافیت در خیلی از امور کشور نماید .یعنی بعد از شفاف سازی عملکرد نمایندگان مجلس خود نمایندگان میتوانند متقاضی شفافیت عملکرد دستگاه های اجرایی و قصایی و سایر موارد که نیاز به شفافیت دارند شوند . در صورای که نمایندگان تن به شفافیت کلمل ندهند بدیهی خواهد بود که سایر مراکز و دستگاهاهم تمکین ننمایند . شفافیت عملکرد یک نماینده با دسترسی مردم از طریق فصای مجازی با استقرار یک سایت تحت مدیریت هییت ریسه مجلس که درج رای ان نماینده به طرح ها و لوایح ومجموع مکاتبات و سخنرانیهای او در صحن مجلس و در کمیسیونی که عصو است و رای او در کمیسونها و سخنرانی ها ی او در بیرون مجلس و گزارش عملکرد دفاتر او در حوزه انتخابیه و سایر جاهایی که نملینده ارتباط برقرار مینماید . در یک جمله نماینده باید خود را در یک اتاق شیشه ای داری پخش صوت قوی و قابل رصد توسط امکانات الکترونیک و اینرنتی بداند . هر وقت ما به مجلس دسترسی پیدا کردیم بطور یقین سایر دستگاه ها هم شفاف خواهند شد . مردم باید در زمان انتخابات مطالبه درخواست تصویب این طرح را در مجلس نمایند .
توان تولید ماشین به اندازه تقاضای اون رو داریم؟
مشخصا نه!
چرا؟
این همه سال با قیمت های مختلف ارز و انحصار ماشین تولید کردید
براستی مشکل از کجاست؟
اقای زیبا کلام بقالی سر کوچه ما هم این را می داند که تا ابد نمیشه اینطور ماند...اگه بایدن باشه که خیلی راحتر توافق صورت می گیرد چون خودش گفته برمی گرده...اگه ترامپ باشه که باز ما مجبوریم مذاکره کنیم چون دیگه ترامپ چیزی برای از دست دادن نداره...
اگر تغییر رویه بانکها از نزول خوری به رویه سرمایه گذاری با همه پیامدهای سود و زیانش تبدیل شد اگر نسبت ما با مواهب فراوان دور و بر ما برمبنای نیاز قرار گرفت نه اسراف و تلفات در آب و برق و گاز و ساخت ساز و بورس بازی مسکن و تجمل گرایی زیاد
و اگر انسداد سیاسی به رعایت آنچه در قانون اساسی آمده تبدیل شد و اگر موضوع قاچاق و نیز رشد کمی و قارچ گونه انواع موسسات دانشگاهی و فرهنگی مهار شد و اساسا اگر از زبان بازی به سبک معتدل زندگی دینی بازگشتی دیده شد و اگر در جهت چند مورد یاد شده در مجلس یازدهم اقدامات قاطع و ملموسی صورت گرفت در آنصورت من آغاز بکار مجلس را تبریک خواهم گفت و این منت و لطف خاص الهی در افزایش عقل و همت آنان را میطلبد لذا باید سفارش به تقوا و التجا را بطور موکد بهمراه دعا برای یکدیگر مستمرا بخواهیم که از این شیطان نفس و شیطان رجیم جز با تکیه بر امام زمان "عج " و راهبری ایشان در گذر از صراط باریکتر از مو و تیزتر از شمشیر( شرایط امروز ) مفری نیست .
آقای کیهان عزیز هرچند فمینیست ها بقول تو مخالف ازدواج کودک هستند ولی فعلا که نظر شما طرفدار کودک همسری قانون است . پدر جان مشکل پدرسالاری است که اختیار کودک برای ازدواج با پدر است
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی