بازدید 26220
دو هزار و نوزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

لاریجانی: تکرار «فساد فساد» علیه نمایندگان همان «بگم بگم» سابق است / روایت آشنا از تایید صلاحیت «بهزاد نبوی» در مجلس ششم / سوالات احمد مازنی درباره اعدام سلاطین

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: علت عدم حضور قالیباف در جلسات وفاق: نامزدی ریاست جمهوری؟ / شورای نگهبان: آنچه از تریبون مقدس مجلس گفته شد، توهین به شورای نگهبان بود و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸ 20 May 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
لاریجانی: تکرار «فساد فساد» علیه نمایندگان همان «بگم بگم» سابق است

علی لاریجانی در سخنرانی پایانی مجلس دهم: مجلس دهم در مقابل حوادث عجیب چند سال گذشته با صلابت و دقت برخورد کرد، تشکیل کنفرانس‌های مهم درباره فلسطین و قوانین حمایت از سپاه و سپاه قدس از جمله اقدامات مهم مجلس دهم بود. در هر مرحله‌ای که نیاز به عمل انقلابی بود به اتفاق نمایندگان وارد صحنه شدند؛ و عمده تلاش‌ها برای رفع مشکلات مردم بود. اما برخی سیاسیون برای رقابت‌های خرد، انتخاباتی بی انصافی را به نهایت رساندند و هرچه دلشان خواست گفتند و قلم راندند. چرا مدتی است که به تخریب وجهه مجلس تلاش می‌شود؟ این هم مصاحبه و تکرار فساد فساد علیه نمایندگان چیزی جز همان ورژن بگم بگم سابق را به ذهن متبادر نمی‌کند.

علت عدم حضور قالیباف در جلسات وفاق: نامزدی ریاست جمهوری؟

مرتضی آقا تهرانی: اولاً که من این‌جا صراحتاً می‌گویم که دعوت نکردن از آقای قالیباف برای شرکت در جلسات وفاق حتماً خلاف واقع است. چرا که اصلاً در جلسه وفاقِ ویژه کاندیدا‌های احتمالی، که با جلسه اصلیِ حدوداً ۳۰ نفره متفاوت بود و در منزل آقای نادران برگزار شد، همه آنانی که در مظان ریاست مجلس قرار دارند، حضور داشتند. در این جلسه علاوه بر آقای نادران به عنوان میزبان و همچنین شخص آقای قالیباف، آقایان زاکانی، نیکزاد، حاجی‌بابایی و میرسلیم نیز حضور داشتند که بنده و آقایان میرتاج‌الدینی و تقوی نیز حاضر بودیم که علاوه بر این مورد، آقای پژمانفر نیز در مصاحبه‌ای که چند روز پیش منتشر کردند، اذعان کردند که علی‌رغم دعوت از آقای قالیباف برای شرکت در جلسات اصلی وفاق، که حدود ۳۰ نفر در آن جلسه حضور دارند، ایشان در جلسات شرکت نمی‌کنند که این‌جا باید دوستان از آقای قالیباف بپرسند بعد از اعلام پذیرش شرایط جلسه مبنی بر پایبندی و حضورنداشتن به‌عنوان نامزد ریاست جمهوری، علت شرکت نکردن ایشان در جسات وفاق دقیقا چیست و چرا بعضی از طرفدارانشان برای فرافکنی موضوع کذب دعوت نکردن از ایشان را مطرح می‌کنند.

شورای نگهبان: آنچه از تریبون مقدس مجلس گفته شد، توهین به شورای نگهبان بود

روابط عمومی شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای نسبت به اظهارات اخیر رئیس مجلس انتقاد و تصریح کرد: بی اطلاعی لاریجانی درباره انتشار مشروح مذاکرات شورای نگهبان "تعجب آور" است. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: شورای نگهبان همواره از نقد و پیشنهاد‌های اصلاحی استقبال می‌کند، لکن آنچه که در هفته‌های اخیر از تریبون مقدس خانه ملت نسبت به نهاد صیانت کننده از موازین مقدس شرع و قانون اساسی روا داشته شد، اولاً هتک حیثیت و اعتبار مجلس و ثانیاً خلاف اخلاق و قانون و حتی در مواردی متضمن توهین بود که متأسفانه با سکوت و بی‌اعتنایی رئیس جلسه به اعمال آیین نامه داخلی مجلس همراه شد. تصویب طرح‌هایی که با نص صریح قانون اساسی مغایرت داشت و به ضرر نظام انتخاباتی بود نیز دور از شان قوه قانونگذار بود.

تاج: نگفتم ویلموتس سر ما کلاه گذاشته است

مهدی تاج، رییس سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی راجع به ماجرای مارک ویلموتس صحبت کرد و در بخشی از توضیحات خود به گونه‌ای صحبت کرد و جمله‌ای را بر زبان آورد که انگار، مارک ویلموتس سر فدراسیون را کلاه گذاشته است. رسانه‌های مختلف نیز این صحبت رییس سابق فدراسیون فوتبال را در ابعاد وسیع پوشش دادند. حالا مهدی تاج در صفحه اینستاگرام خود نسبت به این اتفاق توضیحات تکمیلی را ارائه داده است. وی در این پست اینستاگرامی نوشت: درباره مصاحبه کوتاهی که پخش شد، ذکر این نکته اهمیت دارد که کلمات مطرح شده از جانب من برابر این پرسش که ویلموتس فدراسیون را به کلاهبرداری متهم کرده، این بود؛ «ایشان از ادبیات خوبی استفاده نکرده در واقع بهترین جمله‌ای که می‌شود گفت: اینکه کلاه سر ما گذاشته، ویلموتس گفته که این ۳ ماه را در اینجا اضافه کردند. امکان دستکاری در هیچ قراردادی نیست.» جالب است که تاج در توضیح مجدد نیز نتوانسته به درستی منظور را برساند، اما هدف رییس سابق فدراسیون این بوده که این حرف‌ها از جانب مارک ویلموتس زده شده و اصلا درست نبوده است. وی همچنین درباره ادعای مارک ویلموتس مبنی بر دست بردن در قراردادش گفت:اصلا قرارداد ویلموتس دستکاری نشده و امکان این کار هم وجود ندارد.

اردشیر زادهدی: به سر سعودی لجن می‌مالیم

اردشیر زاهدی: در مورد اتم، معتقدم چیز کثیفی است، ولی اگر دیگران می‌توانند داشته‌باشند، چرا ایران نباید داشته‌باشد؟ اگر مساوات است که همه باید داشته‌باشند. دو دوتا، چهار تا می‌شود. سعودی چکاره است که بخواهد بیاید در مملکت من آقایی کند؟ من لجن می‌مالم به سرش! این حرف‌ها چیست؟ در سوریه چه غلطی کردند جز ویرانی؟ توانستند رژیم را عوض کنند؟ در افغانستان چه غلطی کردند جز تخریب؟ در یمن همین‌طور. این‌ها منافع خودشان را می‌خواهند. اگر انصاف وجود دارد که هر کشوری حق دارد از منافع خودش دفاع کند. اگر هم حق را بی‌شرمی و توپ و تفنگ معلوم می‌کند که همین بساطی است که راه انداخته‌اند.
 
ازدواج در کشور ۴۰ درصد کم شده است

مدیر کل سلامت، جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: میزان ازدواج‌ها در سال ۸۹، حدود ۸۹۰ هزار بود؛ که در سال ۱۳۹۸ کمتر از ۵۵۰ هزار مورد شد و ۴۰ درصد کاهش یافت. ️از سال ۸۹ به طور متوسط هر سال ۶درصد از میزان ازدواج در کشور کم شده است. همزمان تمایل به فرزندآوری کمتر هم در کشور داریم. ️با این روند در ۳۰ سال آینده یکی از کشور‌های پیر دنیا خواهیم بود و این مساله در همه حوزه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور خطرناک است. / ایرنا

چرا مسکن با وجود تعطیلی ناشی از کرونا گران شد؟

بازار مسکن کشور تقریبا دو سالی است که روند شدید افزایش قیمت را تجربه می‌کند. این در حالی رخ می‌دهد که سال گذشته و در نیمه اول سال رکود ۷۰ درصدی در این بخش حاکم شد، ولی قیمت‌ها نیز تا مرز ۱۰۰ درصد افزایش یافتند. ️از بهمن ماه اندکی وضعیت معاملات بهبود یافت، ولی گسترش کرونا سبب تعطیلی مشاوران املاک و خرید و فروش شد. با این همه خبر‌ها از افزایش قیمت مسکن خبر می‌دهد. ️حسام عقبایی، کارشناس بازار مسکن، در رابطه با روند بازار مسکن در کشور گفت: وضعیت معاملات این بخش در نیمه اول سال ۹۸ با رکود تورمی سنگین مواجه بود. این روند به گونه‌ای بود که قیمت‌ها در بسیاری از شهر‌های بزرگ تا ۱۰۰ درصد هم افزایش یافت. به این معنی می‌توان ادعا کرد در سال گذشته بازار مسکن کشور جهش سونامی‌وار قیمت‌ها را تجربه کرد.

عرضه خودرو در بورس امکان پذیر است؟

رضا محتشمی‌پور، معاون بورس کالا در مورد گفته رئیس قوه قضاییه که اعلام کرده بود، خودرو هم در بورس کالا عرضه شود، گفت: ️خودرو را می‌توان در بورس کالا عرضه کرد، اما این عرضه در بورس مزیت ویژه‌ای ندارد، البته قیمت را شفاف می‌کند، اما اگر قرار باشد، عرضه خودرو در بورس همراه با کنترل قیمت باشد، فایده‌ای ندارد. ️باید توان تولید و عرضه مداوم خودرو از سوی خودروسازان مشخص باشد و کالایی که در بورس عرضه می‌شود، به اندازی کافی باشد، مثلاً اگر هزار واحد تقاضا وجود دارد، اما فقط ۲۰۰ واحد کالا در بورس ارائه شود، باعث بالا رفتن قیمت می‌شود و مشکلی در بازار وجود دارد مشکل عرضه مستمر است. /فارس

ورود مجلس به موضوع ورزشکاران اسرائیل اشتباه بود

یزدانی‌خرم رئیس پیشین فدراسیون‌های والیبال و کشتی گفت: ️من ۱۷ سال در فدراسیون والیبال و شش سال هم در فدراسیون کشتی رئیس بودم؛ در تمام این سال‌ها خیلی پیش آمد که ورزشکاران ما با اسرائیلی‌ها مواجه شوند، اما هر بار با عناوین و راه‌های مختلف از رویارویی با آن‌ها خودداری کردیم که خدا را شکر موفق هم بودیم. متأسفانه مجلس در این خصوص اشتباه عمل کرد. خارجی‌ها اصلا قانون ما را قبول ندارند. باید راه مذاکره را بلد بود که در این مسیر به مشکل نخوریم. /شرق

لاریجانی، روحانیِ اصلاح‌طلبان می‌شود؟

شرق نوشت: اصلاح‌طلبان در شرایطی به‌سر می‌برند که از یک‌سو مجلس را به طور کامل از دست داده‌اند و در بهترین حالت به تعداد اندک اصلاح‌طلبان غیرسرشناس و مستقلین چشم دوخته‌اند؛ و از سوی دیگر با توجه به نبود راهبرد مشخص انتخاباتی بسیار سخت به نظر می‌رسد که بتوانند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ با یک نیروی کاملا اصلاح‌طلب فاتح انتخابات باشند. با چنین اوصافی به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان با نداشتن برنامه جامع انتخاباتی و البته نداشتن وحدت سیاسی میان خودشان از حمایت از لاریجانی چندان ناراضی نیستند و در صورتی که باز هم ردصلاحیت‌ها مانع حضور یک نیروی شناخته‌شده و دارای مقبولیت اجتماعی بالا شود، سیاست ائتلافی این‌بار روی علی لاریجانی پیاده شود
 
روایت آشنا از تایید صلاحیت «بهزاد نبوی» در مجلس ششم

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به بررسی صلاحیت «بهزاد نبوی» برای انتخابات مجلس ششم، گفت: اگر صلاحیت‌ها نه توسط مخالفان یک نامزد، بلکه از سوی کارشناسان بی‌طرف مورد بررسی قرار گیرد، می‌توان امید داشت که حب و بغض سیاسی یا شخصی در قضاوت بزرگان راه نیابد.«حسام الدین آشنا» در رشته توییتی در آستانه بازگشایی مجلس جدید (دوره یازدهم) نوشت: سال ۱۳۷۹ مهندس بهزاد نبوی بعد از چند بار اعلام عدم احراز صلاحیت، برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد. در همان ایام به مناسبتی برای ارائه مشاوره به شورای نظارت بر انتخابات دعوت شده بودم و از من خواسته شد پرونده آقای نبوی را بررسی کنم.وی افزود: در بررسی آن پرونده به ۷ عنوان اتهامی - از تحکیم مبانی رژیم سابق گرفته تا جاسوسی برای آمریکا - برخورد کردم. در برگ برگ گزارش‌ها تلاش برای برچسب‌زنی و پرونده‌سازی به چشم می‌خورد و من ۶ مورد از اتهامات را با استناد به اطلاعات دیگر موجود در درون و بیرون پرونده، بررسی و رد کردم.آشنا ادامه داد:، اما در مورد یک اتهام شخصی و نه سیاسی صریحا از آیت‌الله جنتی تقاضا کردم خودشان با دعوت از مهندس نبوی و از طریق صحبت رو در رو، موضوع را بررسی و نتیجه کلی را جمع‌بندی کنند. تقاضا پذیرفته شد، ملاقات انجام گرفت و چند روز بعد صلاحیت مهندس نبوی اعلام شد.رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری تصریح کرد: می‌دانم که بسیاری از اقدامات نظارتی شورای نگهبان، رنجیده‌اند و چه بسا حق هم با آنان بوده‌است؛ اما آن تجربه به من نشان داد که اگر صلاحیت‌ها نه توسط مخالفان یک نامزد، بلکه از سوی کارشناسان بی‌طرف مورد بررسی قرار گیرد می‌توان امیدداشت که حب و بغض سیاسی یا شخصی در قضاوت بزرگان راه نیابد.دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از هشتم خردادماه سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد و امروز پس از چهار سال به کار خود خاتمه داد.

تکذیب اظهارات متهم اخلال در نظام اقتصادی درباره دادستان کل و فرزندش

دادسرای تهران در اطلاعیه‌ای اظهارات یک متهم به اخلال در نظام اقتصادی را در خصوص مراوده مالی با دادستان کل کشور تکذیب کرد.متن این اطلاعیه به شرح زیر است:در جلسه رسیدگی به اتهامات آقای امید اسد بیگی و سایر متهمین پرونده در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، آقای اسد بیگی در جلسه رسیدگی دادگاه، اظهار داشت که بازپرس پرونده (آقای نریمانی) در خصوص مراودات مالی وی با دادستان کل کشور و فرزندش، از ایشان تحقیق و سوالاتی داشته که بدنبال این اظهارات، بازپرس مربوطه آقای نریمانی در مذاکره با مسئولین دادسرای تهران، اظهارات آقای اسد بیگی را در این خصوص اساساً تکذیب نمود و اعلام داشت که در جریان تحقیقات آقای امید اسد بیگی عنوان داشته که مبالغی را در خصوص مسافرت استاندار خوزستان و خانواده وی هزینه کرده است که این مطالب صورتجلسه و در پرونده موجود است، ولی راجع به شخص دادستان کل کشور و فرزند وی هیچ بحث و یا سوالی از جانب بازپرسی و یا متهم مطرح نبوده و لذا این بخش از اظهارات اخیر وی در جلسه دادگاه در خصوص دادستان کل کشور و فرزندش را قویاً تکذیب نمود.
 
تکذیب برخی نقل‌قول‌ها از رئیس دولت اصلاحات

مدیرعامل بنیاد باران گفت: سیدمحمد خاتمی مطالبی درباره ریاست پارلمان اصلاحات و ایجاد شورای رهبری اصلاحات بیان نکرده و اظهارات منتسب به وی کذب است.جواد امام در گفتگو با ایسنا با اشاره به انتساب مطالبی به رئیس دولت اصلاحات درباره اعلام آمادگی برای پذیرفتن ریاست پارلمان اصلاحات، تصریح کرد: خاتمی در این زمینه نه با کسی صحبتی داشته و نه در جمعی چنین مطالبی بیان کرده است و حتی درباره ضرورت پارلمان اصلاحات صحبتی نداشته است. افرادی با بیان چنین مطالبی دنبال ایجاد کلاه برای خود از این نمد هستند. انتساب این اظهارات به رئیس دولت اصلاحات کذب است.وی همچنین ادامه داد: برخی هم که حزب‌شان به خاطر مواضع اخیر زیر فشار است، مصاحبه کرده و گفته‌اند که خاتمی موافق ایجاد شورای رهبری اصلاحات است که این ادعا هم تکذیب می‌شود و خاتمی در این باره موضعی نداشته و به آن ورود نکرده است. آن‌ها پیش از این درباره خاتمی گفته‌اند که وی رهبر اصلاحات نیست که البته خاتمی هم چنین ادعایی ندارد؛ بلکه این جریان اصلاحات است که از فکر و تجربه وی استفاده کرده است.امام در پایان گفت: اظهارات خاتمی توسط دفتر وی منتشر می‌شود و کسانی که از خاتمی نقل قول می‌آورند باید سندی هم برای اظهاراتشان ارائه کنند.
 
سوالات احمد مازنی درباره اعدام سلاطین
 
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اعدام سلاطین اگر بازدارنده نباشد مشکلی را حل نمی‌کند، این سوال را مطرح کرد که کدام سیاست‌ها منجر به پدید آمدن چنین سلاطینی شده است؟احمد مازنی در حساب تویتری خود نوشت: اعدام سلاطین اگر بازدارنده نباشد مشکلی را حل نمی‌کند.‏ضمن این که باید پرسید کدام سیاست‌ها منجر به پدید آمدن چنین سلاطینی شده؟‏و چرا سیاست‌ها را اصلاح نمی‌کنیم؟
 
مجلس تمام شد، روزه سکوت عارف شکسته نشد
 
مجلس دهم امروز رسماً تمام شد و با این وجود انتظار اهالی رسانه از فراکسیون امید به خصوص شخص رییس فراکسیون این است که در اولین فرصت در یک نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران و عملکرد چهارساله خود باشند.مجلس دهم شورای اسلامی ساعتی پیش در حالی به پایان رسید که محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید طی چهار سال گذشته تنها دو نطق در صحن علنی مجلس داشته و طی چهار سال حتی یک تذکر به مسئولان اجرایی کشور گوشزد نکرده است.آخرین نطق محمدرضا عارف در مجلس دهم به روز سه‌شنبه، ۴ تیرماه ۹۸ بازمی‌گردد که در بخشی از آن گفته بود: با ۴۰ سال سابقه حضور در دولت و مجلس، در دانشگاه و در میان جوانان و مردم، هیچ‌گاه لزوم بازآفرینی سرمایه اجتماعی را همچون امروز، مهم و حیاتی ندیده‌ام.وی در چهار سال گذشته در پاسخ به سوالات مکرر رسانه‌ها درباره سکوتش گفته بود: وقتی می‌توانم با یک تلفن به وزیر و یا دولتمردان موضوعی را پیگیری و یا حل و فصل نمایم چرا باید در مجلس آن را بازگو کنم؟مجلس دهم امروز رسماً تمام شد و با این وجود انتظار اهالی رسانه از فراکسیون امید به خصوص شخص رییس فراکسیون این است که در اولین فرصت در یک نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران و عملکرد چهارساله خود باشند.

مرخصی نازنین زاغری برای سومین بار تمدید شد

وکیل نازنین زاغری (زندانی ایرانی - بریتانیایی) گفت: مرخصی موکلم برای سومین بار تمدید شد.محمود بهزادی راد روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان این مطلب افزود: مرخص موکلم تا روز چهارشنبه هفته آینده (هفتم خرداد) تمدید شده است.زاغری قرار بود امروز بعد از پایان دوره مرخصی به زندان اوین برگردد. اما مقام‌های قضایی ایران به او گفته‌اند که مرخصی او تمدید می‌شود تا در این مدت تصمیمی درباره باقی‌مانده دوره حبس او و "این که او عفو خواهد شد یا نه" گرفته شود. پدر نازنین زاغری قرار است روز شنبه آینده برای دریافت اطلاعات بیشتر به دادستانی مراجعه کند.زاغری تبعه ایرانی ــ انگلیسی است که ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد.
 
اسماعیل هنیه از حمایت‌های ایران تشکر کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد. به گزارش المیادین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنرانی خود به مناسبت روز قدس گفت: مسجد مبارک اقصی در قلب تهدیدات قرار دارد و ما امروز در برابر چالشی بزرگ و خطرناک هستیم.وی افزود: به صهیونیست‌ها هشدار می‌دهیم که هیچگونه حماقتی علیه مسجد مبارک مرتکب نشوند.اسماعیل هنیه در ادامه تاکید کرد: از جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر میکنیم؛ کشوری که به منظور تقویت راهبرد امام خمینی (ره) از هیچگونه حمایتی از محور مقاومت دریغ نمی‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷۷
الان میگن اقای بگم بگم در سنگال کلی بیت المال رو صرف کار خونه ای کرده که هرگز راه نیفتاده!!! سوال اینکه اینگونه هدر دادن بیت المال رسیدگی و مجازاتی نداره؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
قسمتی از فشاری که به مردم داره وارد میشه به خاطر تعارض منافع هست وگرنه تورم با اخذ مالیات هدفمند قابل کنترل بود .
محروم داخلی
| France |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
نه سیاست مسئولان اینه که داخل هرچی شد بشه مستضعفین عالموعشقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
اینایی که میگن درباره 5 میلیارد دلاری که اخیرا به باد رفته چیزی نمی گن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
به پای اون 18 میلیارد دلاری که روحانی به باد داد در
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
از قول یکی از نمایندگان مجلس بیان شد . هزینه در طوریه ۳۵ میلیارد دلار . حالا برگشت این هزینه مدت چندسال طول بکشد تازه اگر دول روسیه و اسراییل و امریکا و انگلیس در سرنوشت سوریه دخالت نکنند . اگر مردم سوریه انتخابات رای به عبور از اسد ...... اگر اگر . سود پولی که خرج سوریه شده . سود پولی که در عراق و یمن و لبنان شده ....جدیدا یکی از روحانیون حزب الاه گفته ایران در لبنان هزینه کرد ولی نفعش را ایران برده ته لبنان ...... حالا نمیشه مثل یک کشور نرمال با مسایل جهانی برخورد کنیم . . ایا این خواهش زیادی هست ؟ در انتخابات هم گفتیم .
آقای لاریجانی فساد هست ونمیشود انکار کرد وقسمت اعظم مسئولیت آن به عهده شماست که باید جوابگو باشید چون مدت مدیدی جنابعالی عهدهدار مجلس بودید که به وظیفه خود بدرستی عمل نکردهاید وسایر نمایندگان نیز دست کمی از شما ندارند فرافکنی نکنید فساد هست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
محمد بهت منفی دادم . دلیلم این هست وقتی قدرت احزاب شکل و وجود خارجی و واقعی ندارد و از دهات و پس دهات و بدون سابقه سیاسی و حزبی و سواد سیاسی افراد را شورای نگهبان تایید صلاحیت میکند ولی سیاستمدار با سواد را رد صلاحیت میکند نتیجه بهتر از این نیست . دوبارا کشور باید همان روشنفکران سیاستمدار که گشنه پول و مقام نیستند مردم را خوشبخت کنند . این افرادی که شورای نگهبان تایید صلاحیت میکند یا از اول دنبال مقام هستند بعد ثروت . چون انها در رای و چراع سبز جناح اصولگرایان فقط رای میداند ولی سواد سیاسی ندارند چون اصلا فعلیت حزبی و سیاسی نداشتند بلکه از هیت ها سر براوردند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
مجلس دهم نماد مبارزه باد فساد است کاری که مجلس کرد کارستان بود و آن فرستادن زنان به وزرشگاه بود.
لاریجانی بای بای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
خدارو شکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
آقایون پاک و منزه هستند
این ماییم که فاسدیم
من عذرخواهی می کنم
نخیر جناب شرق اصلاحطبان واقعی که عاشق بودن در قدرت به هر قیمت نیستند، در صورت رد صلاحیت افراد شاخص و مفید(که البته انها هم باید فقط در صورت پذیرفته شدن قولهایشان به مردم از سوی اقایان صاحب قدرت وارد میدان شوند) در ۱۴۰۰ نیز شرکت نخواهند کرد و میدان را کاملا برای رقیب خالی خواهند گذاشت تا هر گلی که میتوانند بسر خود و کشور بزنند و اگر هم ناموفق بودند مهر تاریخ گذشته بخورند .اقایان با ۸۰۰ میلیارد درامد نفتی و خزانه پر کشور را تحویل گرفته و با دو روز ذخیره گندم تحویل دادند و توهم اداره کشور برشان داشت.حال معلوم میشود که در شرایط سخت، یک من ماست چقدر کره دارد و اینها که تخصص را هم اصولا قبول ندارند چطور با شعار و ادعیه کشور را اداره خواهند کرد؟؟؟؟ سال ۱۴۰۰ و مشکلات ان ارزانی خود اقایان باشد و هر چه از ان حاصل شود انشالله منشا خیر برای کشور خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
بعله عاشق نیستند ولی وقتی فضا مهیا باشد می روند در دامن دشمنان کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
کجا ؟همه چیزو به هم ریختین همینطوری دارین میرین نه عزیز علی الحساب گندی که شما ها به کشور زدید از قبیل دلار18هزاری سکه 8میلیونی تورم 200 درصدی رو
باید جواب بدید به اونا هم میرسیم با این بازی ها هم کسی دیگه خام نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
آقای ۲۲:۱۲ شما اول بیایید ۸۰۰ میلیارد دلاری که هدر دادید رو پاسخگو باشید بعد به حساب دولت بعدی هم رسیدگی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
روحانی که با شعار اعتدال رای آورد و کاندیدای 8 درصدی شون یعنی عارف کناره گیری کرد به فقط یک درصد بالابود رای روحانی هم توجهی نکردند و گفتند مردم ایران به اصلاحات آری گفتند
روحانی هم که بعد از کسب آرا نقاب اعتدال رو کنار گذاشت و تمام تیم میرحسین رو بکار گرفت حالا که گند زدند به مملکت میگن روحانی اصلاح طلب نبوده
کی بود کی بود ما نبودیم
موقعی که شبکه های اجتماعی نبود بخاطر ضعیف بودن حافظه سیاسی خیلی ها این روش موثر بود ولی الان دیگه این حنا رنگی نداره و این سیاست نخ نما شده
هیچکدام از این سلاطینی که اعدام میکنید به تنهایی سلاطین نشده اند

حتما افراد دیگری پشت آنها وجود داشته

باور نداریم این تبلیغات را
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
خخخحح عصر قاجار ... درمان اقتصاد در اول انقلاب مصادره کارخانجات . درمان سیاسی کنار گداشتن احزاب . در مان بیکاری و گرانی و احتکار اعدام پولدارها .......با این باور پس همه ما کاربران اگر ثروتمند بودیم و طلا و سکه و خودرو میخریدیم الان سرمان بالای دار بود . فکر کن ان لبنانی که احبار کشور ما را پیگیری میکند یا ان یمنی و سوری ...در مورد کشور ما چی فکر میکند . کمی فکر کن جواب بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
حرف شما کاملن درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
پولداری از راه تبعیض و احتکار و این که سود نامتعارف به دست بیاری به نظرت درسته؟
30 میلیارد دلار

(این نظر سانسور نشده)
ورود مجلس به مساله مسابقه ورزشکاران کاملا درست بود .یا شما چیزی را قبول دارید و پای عواقب ان مردانه میایستید یا قبولش ندارید .این بازی موش و گربه که راه انداخته اند و باید ببازی هاست که از اساس اشتباه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
هر چه زودتر سیاست و ایدولوژیک را از ورزش دور کنند چون با شعار ورزش نفی نژاد پرستی و برتری رنگ و پوست و مدهب و تعصبات نیست . در ورزش دوستی . رقابت سالم . حتی نفی دوپینگ هست . صداقت و پاکی و پرهیز از دروغ هست . چرا اجازه ندادید مجلس در این امر ورود و قانون بنویسد . پس اخلاق چی میشه .
دلار 18 هزار تومان
اینجا ایران است به وقت دلالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
آقا این دلالی نیست
این ریال بی زبونه که داره بی ارزش میشه
آقای لاریجانی همان بگم بگم هم خیلی کارهای پشت پرده رو روکرد _______اگه این قلیل جماعت تندرو وشعارچی بادوتا بگیروببند وباگرفتن طبری کارها را تمام شده فرض نمیکردند بگم بگم هم به نتیجه میرسید من باوجود اینکه هرگز به احمدی نژاد رای ندادم اما دوتاکار یکی جسارت ودیگری شناختش روی قشر بی درآمد وبدسرپرست وکارگر را میستایم دربرابرنان به نرخ روزبخورها درود برخاتمی واحمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
احسنت
در حدود 51 من کاغذ باطله
شامل 10 من تراوشات ذهنی سعید حجاریان در رابطه با اصلاحات از بالااصلاحات از پایین اصلاحات از چپ.اصلاحات از راست واصلاحات از هر طرف
5 من بیانات عباس عبدی در رابطه با اصلاحات قبل اصلاحات.اصلاحات ضمن اصلاحات واصلاحات بعد از اصلاحات واصلاحات در اصلاحات
10 من کاغذ باطله مربوطه به گفتگوهای قبل قبل از برجام.گفتگوهای قبل از برجام.گفتگوهای در حال اجرای برجام و گفتگوهای بعد از برجام و ترک برجام دکتر ظریف
10 من کاغذ باطله مربوطه به مدیریت جهانی وفضایی احمدی نژاد وشرکاو وعده های احمدی نژادو طرح حسینیه حسن عباسی
4 من کاغذ باطله شامل طرح تثبیت قیمت ها ی حداد عادل ودلار جهانگیری
و بلاخره 11 من انتقادات صریح حسین شریعتمداری در مورد همه ی موارد بالا به اضافه انتقاداز کج بودن محور زمین وارتباط تنگاتنگ عطسه ترامپ در تعطیلات تابستانی با همه گیری بیماری کرونا
و 1 من کاغذ باطله ازحملات تند و آتشین  ناصر ایمانی که به تازگی دور ریخته شده به
قیمت عمده از قرار هر من (6کیلوگرم)250000 ریال بفروش می رسد.
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
آقای لاریجانی بگم بگم ها مگر تا حدی واقعیت نداشت؟
پاسخ ها
بگم بگم
| France |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
اتفاقا کاملا واقعیت داشت
عقیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
فعلا که بگم بگم ها راست ازکار دراومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
خوبه الان نمایده ها رو گرفتن و داره این رو میگه..ازشون حمایت میکنه تلویحا
دروود بر دکتر محمود احمدی نژاد
پاسخ ها
دائی
| France |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
به نظر منم احمدی نژادازخیلیا مردتربود
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
البته اگر موز نخوره . اگر ترشی نخوره . در سال ۸۸ وقتی جوانان معترض را قلع و قمع کردند با صلابت و شادی در تلویزیون حاضر شد و گفت ....سیاست بی رحم هست داداش . چقدر راحت برای مرگ جوانان این کشور کسی شمع روشن نمیکند ؟
لاریجانی؟ اصلاحات؟ جوک بی مزه ای بود.
پاسخ ها
مقنی
| France |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
دانشجوها فرهیختگان کشورند این جماعت گفتند اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا ودرانتخابات تمام شد
محاکمه عادلانه اکبر طبری روشنگر بسیاری از ابعاد بگم بگم ها خواهد بود،به امید محاکمه منصفانه و بدون ملاحظه وتحت فشار انشاءالله
پاسخ ها
قاضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
فک نکنم محاکمه واقعی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
البته علنی
مجلس دهم در مقابل حوادث عجیب چند سال گذشته با صلابت و دقت برخورد کرد، تشکیل کنفرانس‌های مهم درباره فلسطین و قوانین حمایت از سپاه و سپاه قدس از جمله اقدامات مهم مجلس دهم بود!
رحم الله من یقرا فاتحه مع الصلوات
پاسخ ها
کدخدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
بیشتریین جمله ای که درمجلس صرف شد شورای محترم نگهبان بود
دولت روحانی حتی توان انجام ساده ترین کارها رو هم نداره
برای مثال ثبت نام سهام موسوم به صندوق واسطه گری آنقدر آدم را دچار دردسر میکند که عطایش را به لقایش میبخشد
من امروز رفتم ثبت نام کنم یک بانک سیستمش قطع بود و یک خانمی بیکار و بیعار پشت کامپیوتر نشسته بود جواب سر بالا میداد بانک دیگر هم در گرفتن رمز پویا چنان آدم را گیج میکرد که نمیتوانستی دو رقم ساده را از بانک بگیری
بعد هم باید برای ده نفر اسم بنویسی تا بشه اسمش رو گذاشت سرمایه گذاری
به قول یه نفر معلوم هم نیست این سهام فردا دوزار بیارزد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
ناشناس جان . عرت میدونی چی هست . دلایل زیادی دارد . علت اصلی بخاطر این هست که وقتی دولت روحانی با شعار اعتدال برسر کار امد نتوانست بیست میلیون کتدر و مدیر و کارمند اصولگرا که در سراسر ادرات و کارخانجات بر سر کار تشریف دارند بفهماند که کار و تولید و رفع و رجوع مراجعین به ادرات را سیاسی نکنید . اصولگرایان در همه جا هستند حتی در تابناک . در مجلس در ادراه در شورای شهر در جاده سازی . کم لطفی از دایره انها هست . تحقیق کن پی میبری . دوم هنوز حاکمیت قدرت حزبی را قبول ندارد . ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
باید حواست باشه دولت کلاه سرت نذاره سهام خریدن پیشکش
اقای مرتضی اقا تهرانی توجه نکردید که قالیباف برای مسند ریاست مجلس نیازی به لابی گری و جمع اوری رای ندارد . اگر نمایندگان صلاح دانستند ایشان را انتخاب میکنند و اگر صلاح ندانستند انتخاب نمی کنند . ولی شما با وقوف به اینکه ردای ریاست به تن شما شایسته و بایسته نیست لذا میخواهید با جمع اوری رای و نظریات بر این مسند تکیه کنید . زیرا در اخلاق حرفه ای و سیاسی شما هدف وسیله را توجیه میکند . کاش شما فرمایشات خود را در مجلس قبلی بیاد داشته باشید که فرمودید میروم قم و 6 دهانه مغازه دارم که با اجاره انها گذران زندگی میکنم .
با حملات حساب شده ای که اینروزها بر علیه لاریجانی شروع شده است باید منتظز شکایت مدعی العموم بر علیه علی لاریجانی به اتهام تشویش اذهان عمومی و تشویش اذهان بر علیه فقهای شورای نگهبان باشیم و پپتا بتوانند بر علیه ایشان پرونده ای تشکیل بدهند تا در زمان کاندیداتوری ایشان به ریاست جمهوری احراز هویت نشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
لاریجانی و روحانی سیاسیونی از جناح اعتدال هستند . بهرحال جناح اقتدار گرا این دو نفر را حصر خانگی خواهد کرد . چون روحانی امروز گفت لوازم دمکراسی و اجرای مردم سالاری را وقتی قبول کردی وقتی صندوق رای داری باید قدرت از طریق حزب باشد اینکه دقیقا کسی مسولیت قبول نمیکند و چراغ سبز و خاموش برای تشکیل دولت جوان داده میشود عواقب انرا باید قبول کنند
شورای نگهبان: آنچه از تریبون مقدس مجلس گفته شد، توهین به شورای نگهبان بود_______این چه مقدسی است که توباهاش همه کار کردی
پاسخ ها
رضا
| France |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
عجب نماینده حق گوئی حیف که بیکاره شدی تو
محقق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
همه کار یعنی چی
وقتی ثروت تولید بشه ولی درست بین مردم توزیع نشه
مثل الان که اتومبیل تولید میشه ولی یه نفر میاد 6000 تا ثبت نام میکند 6000 نفر هم موفق نمیشن ثبت نام کنن به این میگن فساد ساختاری
ازدواج در کشور ۴۰ درصد کم شده است
_______عوضش به سوریه ولبنان وجزایر قناری و تومور غربی کمک کردیم
پاسخ ها
مفید
| France |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
این یعنی 40درصد به ازدواج سفید کمک شده
سینگل 43ساله
| France |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
خب وقتی خودیها یعنی همونائی که خانوادگی دراستخدام دولتند دیگه شغلی برا جوانان نگذاشتند توی دلسوز خواهر یا دخترت رو به من با یارانه زنده میدی اگه میدی بسم الله
قناری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
ودرسازمان ملل به مبال رفتیم تاشیطان بزرگ را نبینیم
چرا دولت از همه چیز مالیات میگیره ولی از سودهای روزانه 5 درصد بورس مالیاتی نگرفت؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
از هر معامله مالیات کسر میشه برادر
اتفاقاً اعدام سلاطین بهترین راه برای مبارزه با فساد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
تابی این اعداد چیه که به دم نطرات پیوند و سنجاق کردی . از روزی که این کار را کردی نمیتونم نطر مستقل بدم . فقط کارم شده پا نویس نطرات . چرا .
کی گفته جمعیت به سمت پیری میره
یعنی از نظر شما الان جنتی پیر محسوب میشه
اردشیر زاهدی مرد ۱۰۰۰۰چهره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
اوشیر مرده . فاتحه
بگم بگم گفتن ها از سوی مردم پذیرفته شد و این آقا رییس جمهور شد اما طولی نکشید که مردم و حتی حامیان این بگم بگم ها، پشیمان شدند. من فکر نمی کنم مجلس جدید هم با قبلی تفاوتی داشته باشد.
سالی ۳۵ میلیارد دلار در سوریه ، سالی ۶۰ میلیارد دلار در لبنان سالی ۵۰ میلیارد در عراق ؟؟ کارگر ایراتی ، پرستار ایراتی در فقر و بدبختی ؟؟ بازنشسته ایرانی ۲ میلیون حقوقی ؟؟؟؟
زکی،یه‌معذرت‌خواهی‌هم‌بدهکارشدیم!
دکی‌جون‌تانباشد‌چیزکی‌،مردم‌نگویندچیزها.
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
با اعدام سلطان سکه! چه کار مفیدی صورت گرفت؟ آیا توانستند سیر صعودی سکه را کنترول نمایند؟ مشکل اساس کار است! سلاطین ظاهر کار و خط شکن هستند! فرمانده آنها کیست؟
آقای مازنی یکی باید به خودت این حرفها رو بزنه. توی این چهار سال توی مجلس چیکار می کردی؟ نظارت می کردی یا خواب بودی؟
آقای لاریجانی شما رییس مجلسی بودید که دو نماینده آن به ۶۱ ماه زندان قطعی محکوم شدند در حالیکه تا دیروز حق رای داشتند.این غیر از فساد شخصی بعضی نمایندگان وحتی سیستمی در مجلس است.در حالیکه حداقل وقتی اتهام خوردند بایستی از حق رای محروم می شدند تا حکم دادگاه قطعی می شد.شما وبقیه تمایندگان بخاطر محدود نکردن این جرثومه های فساد مقصر موضوع هستید.
با اظهار نظرهایی که شورای نگهبان و متنفذین سیاسی درباره قوانین مصوب مجلس می کنند شاید بتوان گفت که چشم انداز قانونگذاری در آینده کشور به این شکل خواهد بود. مجلسی از نخبگان (چیزی شبیه مجلس خبرگان) قوانینی را بررسی و به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می دهد و مجلس هم آنها را تصویب می کند
در این مدل شورای نگهبان در این مجلس نخبگان ادغام خواهد شد و نظارتش بر تمام ابعاد قانونگذاری گسترش خواهد یافت به طوری که مصوبات شورای نگهبان برای تصویبی صوری به مجلس ارسال خواهند شد
فساد فساد بايد فاش شود؛ بگم بگم بايد گفته شود؛ شفافيت بايد حاكم شود. البته مكانيزم هاي كنترل رفتار و اقدامات افراد در هر دولت بايد توسط يك سيستم هدايت شود كه مشخصاً در ايران به دليل موارد فرهنگي هيچ وقت وجود نداشته اند.
استاندار خوزستان، دایم الذکر،هزینه مسافرت....
لطفا اگر نظرم نادرست است آن را منتشر نکنید. اما ای کاش که وزارت ورزش سعی کند برای رهایی از وضع موجود به سازمانهای ورزشی بقبولانند که نمایندگان کشور جعلی با پرچم فلسطین به میدان مسابقه بیآیند. اگر آنها چنین چیزی را قبول کنند در واقع رژیم جعلی در مسابقات ورزشی محو شده.
این سایت شما هم فقط چیزایی که خودش میخواد چاپ میکنه. بنده تا حالا چند بار چیزای نوشتم و شما پخش نکردینو منجمله در مورد همین موضوع.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی