بازدید 23749
۶
آخرین تحولات خاورمیانه

اتهام جدید کاخ سفید به ایران درباره عدم همکاری با آمریکا در مبارزه با تروریسم / درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تعلیق تحریم‌ها علیه ایران / افشای دست داشتن یک مقام عربستانی در حملات ۱۱ سپتامبر/ ارسال ۴۰ کامیون تجهیزات از کردستان عراق به پایگاه‌های آمریکا در سوریه

درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تعلیق تحریم‌ها علیه ایران، افشای دست داشتن یک مقام عربستانی در حملات ۱۱ سپتامبر، ارسال ۴۰ کامیون تجهیزات از کردستان عراق به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و انهدام یک گروه تروریستی در الرطبه عراق، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اتهام جدید کاخ سفید به ایران درباره عدم همکاری با آمریکا در مبارزه با تروریسم نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۷۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 14 May 2020

درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تعلیق تحریم‌ها علیه ایران، افشای دست داشتن یک مقام عربستانی در حملات ۱۱ سپتامبر، ارسال ۴۰ کامیون تجهیزات از کردستان عراق به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و انهدام یک گروه تروریستی در الرطبه عراق، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اتهام جدید کاخ سفید به ایران درباره عدم همکاری با آمریکا در مبارزه با تروریسم نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ چهارشنبه وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که روز گذشته به کنگره این کشور اطلاع داده است که بر اساس تشخیص وزارت امور خارجه آمریکا حسب بند (a) ۴۰A، پنج کشور ایران، کره شمالی، سوریه، کوبا و ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ با آنچه «تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تروریسم» خوانده شده، همکاری کامل نداشته‌اند.

کنگره آمریکا هرگونه فروش یا ارائه مجوز صادرات اقلام و خدمات دفاعی را به کشور‌هایی که به «عدم همکاری با تلاش‌های آمریکا برای مقابله با ترویسم» متهم می‌شوند ممنوع اعلام کرده است.

آمریکا در حالی ژست مبارزه با تروریسم گرفته است و کشور‌های دیگر را به‌ دلیل «عدم همکاری با تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تروریسم» به تحریم تسلیحاتی تهدید می‌کند که خود ید طولایی در حمایت از تروریسم دارد و از چند دهه پیش در زمینه تأمین تسلیحات و سازماندهی گروه‌های تروریستی فعال بوده است.

از طرفی دولت و کنگره آمریکا از مدت‌ها قبل با سنگ‌اندازی‌های خود، تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله مشترک با تروریسم را با بن‌بست مواجه کرده و همواره کوشیده است تا با وضع کردن استاندارد‌های دوگانه، از تروریسم به ‌نفع خود و متحدانش بهره گیرد.

ژنرال «ویلیام اودوم» مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان در این خصوص می‌گوید: «از هر منظری بنگرید و به هر ترتیبی محاسبه کنید، آمریکا مدت‌هاست که از تروریسم بهره می‌برد. در سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۷۹، سنا تلاش می‌کرد قانونی علیه تروریسم بین‌المللی تصویب کند. در هر نسخه‌ای که از این قانون تهیه شد، نمایندگان سنا اعلام کردند که آمریکا باید استثنا شود.»

درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تعلیق تحریم‌ها علیه ایران

گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا در نامه‌ای به «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا خواستار تعلیق تحریم‌ها علیه ایران و سایر کشور‌ها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا شدند.

اعضای گروه «Renew Europe» در پارلمان اروپا ضمن ابزار نگرانی از تأثیر تحریم‌ها بر مبارزه کشور‌ها با «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) خواستار تعلیق موقت تحریم‌ها علیه کوبا، ایران، لیبی، سوریه، کره شمالی، ونزوئلا و سایر کشور‌ها شدند.

اتهام جدید کاخ سفید به ایران درباره عدم همکاری با آمریکا در مبارزه با تروریسم/درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تعلیق تحریم‌ها علیه ایران/ افشای دست داشتن یک مقام عربستانی در حملات 11سپتامبر/ ارسال 40 کامیون تجهیزات از کردستان عراق به پایگاه‌های آمریکا در سوریه

این نامه به ابتکار «خاویر نارت»، عضو گروه «Renew Europe» و عضو کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا تهیه شده و به امضای ۹ عضو دیگر این پارلمان رسیده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما از موضع آقای بورل درباره تحریم‌ها در روز سوم آوریل مبنی بر حمایت از درخواست آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد برای برقراری فوری آتش‌بس در جهان حمایت می‌کنیم.»

در این بیانیه آمده است: «جوزپ بورل ادعا کرده که تحریم‌های فعلی سازمان ملل-اتحادیه اروپا معافیت‌های لازم برای ارسال تجهیزات پزشکی و غذایی به کشور‌های آسیب‌دیده را فراهم کرده است. با وجود این، گروه‌های امدادی هنوز گزارش می‌دهند برای کمک به مردم آسیب‌دیده طی این بحران سلامت با موانعی مواجه هستند. لازم است اقدامات بیشتری برای برآورده کردن مطالبات و انتظارات سازمان‌های بشردوستانه انجام شوند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما تحریم‌ها را ابزار‌های تکمیلی و ضروری برای پیگیری مسائل سیاست خارجی می‌دانیم. با وجود این، معتقدیم که اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از تبعات بیشتر آن در چندین کشور باید هماهنگ با سازمان ملل متحد و شرکای بین‌المللی‌اش دنبال تعلیق موقت تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده علیه کوبا، ایران، لیبی، سوریه، کره شمالی و ونزوئلا باشد.»

نمایندگان پارلمان اروپا از شورای اروپا خواسته‌اند راه‌حلی برای کاهش موثر تحریم‌ها علیه این کشور برای مدت معین پیدا کند.

قانونگذاران اروپایی همچنین نوشته‌اند: «ما همچنین از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل می‌خواهیم درخواست معاف کردن این کشور‌ها از تحریم‌های فعلی را با همتای آمریکایی خود مطرح کند.»

افشای دست داشتن یک مقام عربستانی در حملات ۱۱ سپتامبر

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا «اف بی آی» ناخواسته از یکی از بزرگترین راز‌های دولت آمریکا در خصوص حملات ۱۱ سپتامبر پرده برداشت و آن افشای هویت یک مسئول سفارت عربستان در واشنگتن است که به تروریست‌های القاعده کمک می‌کرد.

در همین راستا، «برت ایگلسون» سخنگوی خانواده‌های قربانیان این حملات تاکید کرد که این افشاگری‌ها نشان‌دهنده میزان پنهان‌کاری دولت «دونالد ترامپ» درباره نقش و مداخلات عربستان در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر است.

این افشاگری از سوی یکی از مسئولان ارشد اف بی آی در پاسخ به شکایت خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر آمده که در آن نظام سعودی را متهم به شرکت در این حملات تروریستی کرده بودند صورت گرفت.

گفته می‌شود که این مقام سعودی با نام «مساعد احمد الجراح» از دو نفر از هواپیماربایانی که حملات ۱۱ سپتامبر را ترتیب دادند، حمایت کرده بود.

سند اف بی‌ای در این زمینه نشان می‌دهد که عوامل آن در بررسی‌های خود، ارتباط میان هواپیماربایان و سفارت عربستان در واشنگتن را کشف کرده‌اند.

این افشاگری در سایه تلاش‌های غیرعادی مسئولان ارشد دولت ترامپ در ماه‌های اخیر برای جلوگیری از انتشار اسناد داخلی درباره این موضوع صورت گرفته است.

سپتامبر سال گذشته میلادی، وکلای خانواده‌های قربانیان از هویت این مقام سعودی مطلع، اما از افشای نام وی منع شدند.

ارسال ۴۰ کامیون تجهیزات از کردستان عراق به پایگاه‌های آمریکا در سوریه

کارونی از کامیون‌هایی با پلاک منطقه کردستان عراق روز چهارشنبه وارد شهر «القامشلی» در استان الحسکه سوریه شدند.

پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد: «این کاروان روز چهارشنبه با عبور از گذرگاه الولید در مرز کردستان عراق با سوریه وارد خاک این کشور شد».

اتهام جدید کاخ سفید به ایران درباره عدم همکاری با آمریکا در مبارزه با تروریسم/درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تعلیق تحریم‌ها علیه ایران/ افشای دست داشتن یک مقام عربستانی در حملات 11سپتامبر/ ارسال 40 کامیون تجهیزات از کردستان عراق به پایگاه‌های آمریکا در سوریه

به گفته منابع آگاه بار کاروان مذکور مصالح ساختمانی، تجهیزات لجستیک و برخی از دیگر ادوات بوده که به دلیل سرپوشیده بودن کامیون‌ها شناسایی بار آن‌ها امکان پذیر نشده است.

روسیا الیوم شمار کامیون‌هایی را که امروز در قالب کاروان مذکور از منطقه کردستان عراق وارد سوریه شد، حدود ۴۰ دستگاه خواند و گفت: این کامیون‌ها دوره‌ای به مناطق تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه و غالبا پایگاه‌های آمریکا در الحسکه و شمال و شرق دیر الزور می‌روند.

بر اساس این گزارش، کامیون‌های مذکور در قالب کاروان‌های متعدد برای تجهیز پایگاه‌های آمریکا در سوریه وارد این کشور می‌شوند.

مرکز «دیدبان حقوق بشر سوریه» ـ نزدیک به تروریست‌ها ـ روز چهارشنبه گزارش داد که نیرو‌های آمریکایی همچنان به صورت بی‌وقفه در حال تثبیت مجدد نفوذ خود به صورت کامل در منطقه شرق فرات هستند.

این مرکز خبر داد که دائما، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد پایگاه‌های آمریکا در این منطقه می‌شود و این پایگاه‌ها همچنان در حال تجهیز هستند.

به گزارش این مرکز، عملیات گسترش این پایگاه، از زمانی آغاز شد که طی روز‌های اخیر، ده‌ها کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی و اسلحه و مهمات به همراه عناصر تروریست آمریکا و نیرو‌های حاضر در «ائتلاف بین‌المللی» موسوم به ضد داعش، وارد این منطقه شدند.

بنا بر این گزارش، افزون بر این اقدامات، گشتی‌هایی نیز روزانه در حال گشت‌زنی در بزرگراه بین‌المللی حلب-حسکه هستند.

انهدام یک گروه تروریستی در الرطبه عراق

شبکه سومریه نیوز عراق به نقل از این منبع امنیتی فاش کرد، نیرو‌های پلیس الرطبه توانستند، گروهک تروریستی را در شهری در مسافت ۳۱۰ کیلومتری غرب رمادی شناسایی و منهدم کنند. این گروهک در اقدامات تروریستی دست داشته که آخرین مورد آن اسباب‌بازی بمب‌گذاری شده بوده است.

به گفته این منبع، دو تروریست عضو آن بازداشت شده و دیگران نیز تحت تعقیب هستند.

وی اضافه کرد، افراد گروهک تروریستی در هدف گرفتن نیرو‌های امنیتی و شهروندان دست داشته‌اند.

همچنین یک منبع امنیتی دیگر تاکید کرد، سه شهروند در منطقه العباره در شمال شرق بعقوبه در استان دیالی به ضرب گلوله تک تیراندازان داعش زخمی شدند.

بنا بر اظهارات این منبع، نیرو‌های امنیتی، منطقه را تحت محاصره درآورده و زخمی‌ها را به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل کردند.

عصر روز سه‌شنبه نیز در اثر حمله تروریستی به منزلی مسکونی در جنوب فلوجه در استان الانبار سه تن کشته شدند.

همچنین در حمله تروریستی دیگری در مسیر ارتباطی دو شهر الصینیه و حدیثه دو نیروی امنیتی کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۶
این کشورها رو به این دلیل تحریم تسلیحاتی کردند چون این کشورها نمی خواهند که از امریکا تسلیحات بخرند!
اساسا خرید اسلحه از امریکا و انگلیس کار احمقانه ای است چون این دو کشور خودشان متجاوز هستند و قطعا با سلاح های مدرن خودشان نمی توان با آنها مقابله کرد.
موعد چاپیدن سعودی ها رسید!
آیا قربانیان عراقی هم می توانند از امریکا و انگلیس شکایت کنند؟
باید به کاخ سفید یاد اور شد بزرگترین ژنرال منطقه که در مبارزه باتروریستهای داعش همواره پیروز بوده و ریشه انها در منطقه را زد توسط یکعده تروریست شهید شد و لذا اگر هدف امریکا از همکاری با ایران علیه تروریستها به شهادت رساندن فرماندهان ایرانی باشد باید گفت بله در این مورد همکاری نخواهیم کرد!!!!!
تروریست ها اونهایی هستند که ملت مظلوم ایران را در تحریم نگه داشته اند.این بلای آسمانی برای قدرت های ظالم ودزد جهانی است که بر سرشان نازل شده .عامل فقیر شدن ملت ما چپاولگران اروپایی و آمریکایی و اسرائیلی هستن ملت ما ظلم شما را هیچوقت نخواهند بخشید
انتقال اين حجم از مهمات از عراق به سوريه توسط امريكا يا رساندن مهمات به دست مخالفان بشار اسد است يا ميخواهند گروههاي كرد مخالف تركيه را تغذيه كنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل