بازدید 29543

عبدالملکی: احتمال ریزش سهام وجود دارد

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه بورس الان مانند یک مار زخمی است و خیلی باید با دقت به آن ورود کنید، گفت: مردم در ورود به بحث بورس و سهام خیلی دقت کنند، زیرا احتمال ریزش سهام وجود دارد.
کد خبر: ۹۷۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 08 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام درباره وضعیت بازار بورس گفت: در این رابطه باید به نکاتی توجه کرد، اول اینکه خرید عرضه اولیه سهام مطلوب بوده و هم به نفع اقتصاد و تولید کننده است و از طرفی هم یک سود مناسب برای خریدار دارد. اما نکته دوم این است که در بازار ثانویه و آنجایی که سهام دست به دست می‌شود، وقتی شاخص‌ها و قیمت سهام خیلی رشد می‌کنند احتمال سقوط سهام وجود دارد.

وی افزود: ما الان در شرایطی هستیم که احساس می‌کنم بورس ما حبابی است و دلیل این موضوع هم این است که نقدینگی در کشور نقدینگی زیادی است. سال ۹۶ مادر تحلیل نقدینگی گفتیم که نقدینگی در کشور آنقدر زیاد است که وارد هر بازاری شود آن بازار را با انفجار قیمت مواجه می‌کند.

این استاد دانشگاه افزود: امروز هم این نقدینگی آنقدر زیاد است که وارد هر بازاری شده متاسفانه باعث افزایش شدید قیمت شده است، مثلاً دلار از ۳ تا ۴ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان و قیمت پراید را به ۹۰ میلیون تومان رساند، قیمت آپارتمان هم چندین برابر شده است.

عبدالملکی اظهار داشت: توصیه ما به مردم این است که در ورود به بحث بورس و سهام خیلی خیلی دقت کنند، احتمال ریزش سهام به شدت وجود دارد. الان یک سری افراد حرفه‌ای در بورس وجود دارند که به اعتبار ایننکه افراد غیرحرفه‌ای زیادی وارد بورس می‌شوند جولان می‌دهند و مطمئنا اگر بورس با مشکل مواجه شود حرفه ای‌ها خارج شده و شما می‌مانید با سهامی که قابل فروش نیست و ارزش آن پایین آمده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بورس الان مانند یک مار زخمی است و خیلی باید با دقت به آن ورود کنید. همچنین باید به کسانی که شما را به سمت ورود به بورس تشویق می‌کنند هم با احتیاط بیشتری تعامل کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲۳
دارن ذهن ها را آماده می کنن برای برنامه ریزش بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
دلار از دو سال پیش 4 برابر شده و پراید 3 برابر شده ولی شاخص بورس 10 برابر شده. سقوط از رگ گردن نزدیکتره.
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
ناشناس ۱۶:۳۰ بورس هنوز سه برابر نشده چیه الکی جو میدی؟؟؟ دلالی ت وامونده مگه نه! مثل همین کارشناس جونت
این بنده خدا خودش تا حالا یک سهم نداشته بعد در مورد بورس اظهار نظر می کنه.
سقوط با شیب ملایم.
ابشون جک گفته !! ؟؟ خب ذات بازار بورس صعود و نزول دارد مگر انتظار دارید بازار مدام صعودی باشد یا نزولی ؟!! هرکس این واقعیت بازار رو نمیدونه و ورود میکنه قطعا بعد از مدتی ضرر میکنه و افسرده میشه !! ذات بازار بورس صعود دارد نزول دارد اصلاح و استراحت هم دارد
پاسخ ها
جم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
جانا سخن از زبان ما میگویی
نقدینگی را چه کسانی اینقدر زیاد کرده اند که مردم باید از ورود به هر بازاری و تجارت پرهیز کنند! کلا مردم بی خیال هر چیزی شوند!
بهش بگو اول برو قیمت پراید 90 میلیونی و سکه 7 تومانی و دلار 16 و سیصد و مسکن خدادتومن را اول بیار پایین بعد بیا دم از حبابی بودن بورس بزنه .واقعا چه مردمی شدند . .مظلومتر از بورس پیدا نمی کنند .. بورسی که انقدر به نفع مردم و اقتصاد کشوره و به هیچ قشر و طبقه ای ضرر نمی زنه و مردم با مقدار پولی که دارن رو آوردند سمت بورس ..باز یه عده مغرض و. بی خبر دم از حبابی بودن بورس میزنند.
بورس از سال گذشته تا امسال اردیبهشت ماه حدود 6 برابر افزایش داشته مطمئن باشید به زودی تا نصف کاهش خواهد یافت ولی مسئولان به دلیل کسری بودجه،پول مردم را جمع می کنند آخرش هم معلومه
هر وقت قیمت پراید به ۷میلیون سقوط کرد بورس هم سقوط میکنه!!!!!!!!!
تازمانیکه بورس نورچشمی دستکاری میشه سقوط عملا معنی نداره
خدایا جای عبده تبریز ها خالیه
چه آدم هایی برای ما کارشناس شدن
مملکت تهی از نخبه
احتمال نیست صد در صد است
اگه راست میگی فردا شنبه بیا تو عرضه هر چه داری من خریدارم البته با همین نرخ فعلی.بسم الله
بعضی از سهمها 150% رشد داشتند و بعضیهاش 1000% رشد... افت کلی بورس خیلی بی معنی میتونه باشه، دولت الان داره سهمهایی که رشد زیادی رو داشتند تعدیل میکنه و در عوض دیگر سهمها رو حمایت میکنه.... سهامدار باید سهام گرون نخره و با تحلیل سهام سود ده بخره.
آقای کارشناس..... ماشین 206 با قیمت 120 میلیونی(7500دلار!!! )حباب نیست؟!! اونوقت مثلا یه سهم 1500 تومنی(0.09دلار یعنی فقط 9 سنت!!!) این حبابه؟!! کجای دنیا میتونی سهم 9 سنتی پیدا کنی؟! آخه تو چه کار شناسی هستی ؟!اون کرسی هیئت علمی رو که بهت داده؟! صعود و نزول طبیعت هربازاری هست.هیچ سقوطی در کار نیست.بازار بورس داره عقب موندگی 40 ساله رو جبران میکنه و دلالان مسکن و ماشین و دلار رو به لرزه انداخته.
قیمت سهام حبابه ؛قیمت طلا حبابه ؛ قیمت دلار حبابه ؛ قیمت خونه حبابه ؛ ساخت و سازم خرابه ؛ دل ملت کبابه ؛ داداش بجنب ثوابه ، ثوابه
شما استاد درس خوانده این موضوع به وزیر اقتصاد اقتصاد بگو .
این کارشناس عزیز نظراتی هم در مورد ریزش دلار تا ۴۰۰۰ تومان دادند ولی الان بقول خودش شده ۱۶۰۰۰ تومان
واقعا که
پراید ۹۰ میلیونی حباب نداره؟!
دلار ۱۶۵۰۰ تومانی حباب نداره؟!
آپارتمان متری ۵۰ میلیون تومان حباب نداره؟!
سکه ۶و نیم میلیون حباب نداره؟!

فقط سهام شرکت های تولیدی که میتونن اقتصاد مملکت رو زنده نگه دارن حباب داره؟!

از فردا همه پولهاتون رو بکشید از بورس بیرون و ببرید به سمت مسکن، خودرو، دلار، سکه . اینها حباب ندارن.خیلی خوب هستن.
نظر مذهبی هامون هم دیدیم
بالاخره مردم چگونه سرمایه گذاری کنند از سالها قبل میگفتند ملک نخرید سقوط میکنه ماشین نخر ارزون میشه ولی با همان پولهای اندک چه چیزی میتونی بخری ؟
سهامداران عزیز خودتونوبرای سکته اماده کردین؟!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر