بازدید 19775
پیمانه اقتصادی

دستور ویژه وزیر صنعت برای بازار خودرو/ امکان تغییر روش آزاد سازی سهام عدالت فراهم شد/ طراحی خودرو بعد از کرونا متحول می‌شود/ قاضی پور: به افرادی که در ۱۸ ماه گذشته خودرو خریداری نکردند، اجازه ثبت نام داده شود

این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت نفت در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی، نرخ دلار و یورو در آخرین روز هفته، دلار هنوز شانس دارد، سازمان بازرسی اصلاح قیمت خودرو‌ها را مشروط کرد، طلا در اوج قیمت ایستاد و افزایش صادرات چین در بحبوحه همه گیری کرونا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 08 May 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت نفت در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی، نرخ دلار و یورو در آخرین روز هفته، دلار هنوز شانس دارد، سازمان بازرسی اصلاح قیمت خودرو‌ها را مشروط کرد، طلا در اوج قیمت ایستاد و افزایش صادرات چین در بحبوحه همه گیری کرونا را در بر دارد.

قیمت نفت در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی

قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی با آغاز تسهیل محدودیتهای قرنطینه مقابله با شیوع ویروس کرونا از سوی کشورهای بیشتر که خوش بینی به بهبود تقاضا برای را تقویت کرد، افزایش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۷ سنت سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش، به ۲۹ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز پنجشنبه با حدود یک درصد کاهش قیمت بسته شده بود. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۸ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۴ دلار و سه سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنجشنبه با حدود دو درصد کاهش بسته شده بود. هر دو شاخص قیمت به سوی دومین رشد هفتگی متوالی پیش می‌روند اما چشم انداز استمرار اشباع عرضه و محدودیت مخازن نگهداری نفت در خشکی و دریا، رشد قیمتها را محدود نگه داشته است.

نرخ دلار و یورو در آخرین روز هفته

در معاملات روز پنج شنبه هجدهم اردیبهشت ماه ۹۹ بازار ارز، شاهد ثبات نرخ گذاری توسط بازارساز بودیم. به گونه‌ای که در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۵۶۰۰ تومان از مردم خریداری و به نرخ ۱۵۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته ‌شد که نسبت به روز قبل، تغییری نداشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۷۰۰۰ تومان از مردم خریداری و به نرخ ۱۷۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته ‌شد که همانند دلار، بدون تغییر نسبت به روز چهارشنبه بود. در این میان، در بازار آزاد، هر اسکناس دلار آمریکا که روز چهارشنبه با افزایش معناداری مواجه شده بود، دیروز به نوسان اندک بسنده کرده و به نرخ ۱۶۲۴۰ تومان فروخته ‌شد.  

دلار هنوز شانس دارد

از زمان آغاز بحران کرونا بازار ارز نیز نظیر بازارهای بورسی دچار نوسانات زیادی شده است؛ با این حال نظرسنجی صورت گرفته توسط رویترز نشان می دهد که کارشناسان شانس دلار را برای صعود، بیشتر از سایر رقبا می دانند. جهان امسال احتمالا با رکوردی بی سابقه از زمان بحران سال ۲۰۰۹ مواجه خواهد شد و همین مساله میل معامله گران به سرمایه گذاری بر روی دارایی های پرریسک تر را کاهش می دهد. با رنگ باختن تدریجی امیدها به بهبودی سریع اقتصاد اکنون به نظر می رسد دلار به بخت اصلی برنده بازار ارز تبدیل شده است. به نقل از ایسنا؛ جین فولی، استراتژیست ارزی در روبو بانک گفت: شاید سرعت شیوع بیماری کندتر از قبل شده باشد اما ما تا چندین ماه آینده شاهد تداوم اثرگذاری کرونا بر داده های اقتصادی خواهیم بود. از دید سرمایه گذاران، ریسک سرمایه گذاری روی دلار پایین تر از بسیاری از ارزهای دیگر است. از ۳۴ کارشناس ارزی شرکت کننده در نظرسنجی رویترز، ۲۴ کارشناس گفته اند دست کم تا پایان سه ماهه دوم امسال سلطه دلار بر معاملات بازار ارز حفظ خواهد شد و تنها یک نفر معتقد بوده است دلار روزهای بدی را در پیش دارد.

با این حال بسیاری از کارشناسان در بلندمدت کمتر به دلار خوش بین هستند و انتظار می رود اسکناس سبز بخشی از صعود خود در سه ماهه دوم سال را تا پایان سال از دست بدهد. انتظار می رود تا پایان سال یورو بتواند زیان ۳.۵ درصدی امسال خود در برابر دلار را جبران کند و ین نیز احتمالا دو درصد تا آن موقع در برابر دلار دست به پیشروی خواهد زد. لی هاردمان، کارشناس ارزی در بانک میتسوبیشی گفت: باید به این نکته توجه کنید که در پنج سال اخیر بخش بزرگی از محبوبیت دلار به خاطر عملکرد قوی اقتصاد آمریکا بوده است اما امسال احتمالا چنین خبری نیست. احتمالا روند دلار امسال موجی شکل خواهد بود و در کوتاه مدت روی ریل صعودی و در میان مدت در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت.

امکان تغییر روش آزاد سازی سهام عدالت فراهم شد

حسن علایی معاون سازمان خصوصی سازی به امکان ویرایش روش مدیریت سهام عدالت برای یک بار در سامانه سهام عدالت اشاره کرد و گفت: در چند روز نخست اجرای فرآیند آزادسازی، انتخاب یکی از دو روش مستقیم یا غیرمستقیم، در نسخه اولیه سامانه سهام عدالت برای مشمولان فراهم شده بود اما از چند روز بعد گزینه روش مدیریت غیرمستقیم برداشته شد. وی خاطرنشان کرد: پیش‌فرض سامانه انتخاب روش غیرمستقیم توسط مشمولین بوده است و برای افرادی که از ۱۰ تا ۱۵ اردیبهشت اشتباها روش سهام‌داری را انتخاب کردند یک بار امکان ویرایش گذاشته شده تا روش مدنظر را انتخاب کنند.

طراحی خودرو بعد از کرونا متحول می شود

گوردون واگنر، یکی از طراحان ارشد خودروهای مرسدس بنز در گفت وگو با بلومبرگ به تازگی به نکات جالبی از تاثیر و تبعات ناشی از شیوع گسترده و ویروس کرونا بر صنعت خودروسازی اشاره کرده است. وی در سخنان خود اظهار داشته است که آینده صنعت خودروسازی بدون شک بعد از همه گیری بیماری کووید ۱۹ شاهد تغییرات متعددی خواهد شد. او بر این باور است که وسایل نقلیه و خودروها پس از شیوع کرونا به گونه ای طراحی خواهد شد که برای سرنشینان خودرو نظافت و محیطی عاری از هرگونه ویروس و میکروب را به ارمغان بیاورد تا آنها بتوانند بدون هیچ گونه نگرانی سوار خودرو شده و در سطح شهر تردد داشته باشند.  از طرفی دیگر فلیکس کلیبرتوس، مدیر بخش طراحی خارجی رولزرویس نیز در اظهاراتی مشابه از افزودن قابلیت و امکاناتی جدید برای خودروهای جدید سخن گفته است.

دستور ویژه وزیر صنعت برای بازار خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور دستور ویژه به رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، از مسئولان این سازمان خواست تا با توجه به وجود برخی قیمت های غیر متعارف و فاصله دار نسبت به قیمت واقعی خودرو در بازار آزاد نسبت به قیمت کارخانه، با همه متخلفان این موضوع با جدیت تمام و قاطعانه برخورد نمایند و مراتب را مستمراً به مردم اطلاع رسانی کنند. رضا رحمانی در این راستا تاکید نموده است؛ به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ضرورت حساسیت موضوع از حیث وجود جریان سود جوی فرصت طلب پشت پرده، نسبت به پیگیری جدی و برخورد با قیمت سازی‌های کاذب، در اسرع وقت با اتخاذ تصمیمات و اقدامات متناسب، با همکاری و هماهنگی کامل با سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی موارد بررسی و نتایج بدست آمده جهت افزایش احساس امنیت مصرف کنندگان واقعی و در راستای حفظ حقوق حقه شهروندی آحاد مردم، موارد را به اینجانب گزارش نمایید.

وی تصریح کرده است: ضروریست اقداماتی همچون پیگیری، شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی احتکار خودرو، پیگیری، شناسایی و برخورد قاطع و قانونی از طریق مراجع نظارتی و قضایی با سایت های اینترنتی متخلف که با ارائه قیمت های کاذب فضای بازار را دچار التهاب می‌کنند؛ در دستور کار جدی سازمان حمایت قرار گیرد. در دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به سازمان حمایت آمده است؛ رفع موانع ثبت نام متقاضیان در سایت های فروش خودروسازان داخلی به جد و در سریع ترین زمان مورد رصد دقیق قرار گیرد تا شرایط برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان واقعی خودروهای تولید داخل تسهیل شود و دست سوداگران همسو با معاندان ‌و دشمنان در جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه غرب از سر مصرف کنندگان کوتاه شود.

قاضی پور: به افرادی که در 18 ماه گذشته خودرو خریداری نکردند، اجازه ثبت نام داده شود

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: از آنجایی که نقدینگی موجود در دست مردم به سمت بازارهای سودده هدایت می شود، بازار خودرو، سکه، مسکن و ... در ماه‌های گذشته ملتهب و قیمت ها افزایش یافت. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، گمانه زنی هایی مانند توقف تولید خودرو منجر به گرانی این محصول شد اما در حال حاضر با رونق گرفتن تولید خودروسازان، عرضه خودرو به بازار افزایش یافته و قیمت ها نزولی می شود. وی با بیان اینکه خودروسازان با عمل به تعهدات قبلی و تحویل خودروهای پیش فروش شده حباب موجود در بازار خودرو را از بین خواهند بُرد، اظهار کرد: باید با افزایش طرح های پیش فروش خودرو و اصلاح این طرح ها زمینه برای تامین خودروی موردنیاز مصرف کننده واقعی فراهم شود. نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در طرح های پیش فروش باید تنها به افرادی که در 18 ماه گذشته خودرو خریداری نکردند، اجازه ثبت نام داده شود، اضافه کرد: افزایش یک باره قیمت خودرو ناشی از انتشار شایعه هایی مبنی بر توقف تولید خودروسازان به دلیل نبود قطعه و کمبود ارز بود که با افزایش تیراژ تولید در این شرکت ها آثار روانی شایعه‌ها نیز از بین خواهد رفت.

سازمان بازرسی، اصلاح قیمت خودروها را مشروط کرد

سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به وزیر صمت، افزایش و اصلاح قیمت خودروها را مشروط به تضمین عواملی اعلام کرده است. به گزارش ایسنا، در این نامه خطاب به رضا رحمانی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - با توجه به اینکه سومین جلسه ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت خودروهای داخلی همچون دو جلسه قبلی بی نتیجه باقی ماند، آمده است که اصلاح قیمت خودروها مشروط به تضمین عواملی همچون جلوگیری از ایجاد حاشیه بازار، توجه به زنجیره تأمین، انجام تعهدات، افزایش خدمات پس از فروش، لزوم داخلی سازی و کاهش ارزبری، افزایش تولید و افزایش کیفیت از ناحیه خودروسازان، انجام شود. در متن این نامه آمده است که با توجه به اینکه اقدامی از ناحیه وزارت صمت در این رابطه، ملاحظه نشده و از طرفی به واسطه آن که ابزار نظارتی لازم برای تحقق عوامل مشروط به اصلاح قیمت احصاء نشده است که بدون آن صرفا زمینه افزایش پی در پی قیمت خودرو فراهم خواهد شد؛ لذا کارگروه تنظیم بازار گزارشی در خصوص تحقق پیشنهاد این سازمان ارائه کند.

طلا در اوج قیمت ایستاد

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی که معامله‌گران منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه آمریکا برای ارزیابی وضعیت اقتصادی این کشور بودند، نزدیک به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته ایستاد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۷۱۵ دلار و ۲۳ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۷۲۱ دلار و ۷۶ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۷ آوریل بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۱۵ دلار و ۲۳ سنت رسید.

افزایش صادرات چین در بحبوحه همه گیری کرونا

اداره گمرگ چین روز پنجشنبه اعلام کرد صادرات این کشور در ماه آوریل در مقایسه با دوره مشابه سال ۳.۵ درصد افزایش یافته است. اما همین آمار حاکی است که واردات چین در این ماه ۱۴.۲ درصد کمتر شده است و برای همین هنوز ناظران و تحلیلگران اقتصادی تصویر روشنی از اوضاع اقتصادی چین در شرایط شیوع کرونا ندارند. به نظر می رسد که با وجود ویروس کرونا باز هم تقاضا برای کالاهای ساخت چین فراوان است البته این کشور در این دوران توانست تجهیزات،  اقلام پزشکی و ماسک های تولیدی فراوانی به دیگر نقاط دنیا صادر کند. افزایش صادرات چین در ماه آوریل تقریبا غلط بودن همه فرضیه ها را ثابت کرده است پیش بینی هایی که حاکی بود به دلیل کرونا تقاضا برای کالاهای ساخت چین کاهش خواهد یافت. به نقل از ایرنا؛ آمارها نشان می دهد صادرات چین در ماه ژانویه ۱۷.۲ درصد کاهش یافت در ماه مارس نیز افت ۶.۶ درصدی به ثبت رساند اما در ماه آوریل یک باره چرخش آماری از رشد صادرات خبر داد. با این حساب تراز تجاری چین که در ماه مارس ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود، در ماه آوریل با یک افزایش چشمگیر به ۴۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار رسید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۵
" دستور ویژه وزیر صنعت برای بازار خودرو "
یعنی یک مصیبت دیگر در راه است. ماه ها قبل مدیرعامل سایپا گفته بود که قیمت تعادلی پراید 120 میلیون تومان است که خیلی جدی گرفته نشد. الآن در حال تخقق همان اعداد و ارقام هستند و تقریبا هر حرکتی که میکنند در همین راستا است. این دستور ویژه نیز چیز جدیدی نیست که بشود به آن دلخوش کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
خودروسازها بدون هماهنگی و چراغ سبز دولت هیچکاری نمیکنند
خ ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
مشکل دولت نیست بلکه مشکل مردم هست که کلا خرید ماشین ایرانی را تحریم نمی کنند
به قول ظریف خودمان خواستیم
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
خودرو بدتر میشود
اقایون بازار دستوری به دهانشان شیرین امده حالا رفتن سر خودرو
بورس ورشکسته چی داره که ده برابر شده ارزش سهام تمام شرکتهای ورشکسته اش و مدام پمپاژ تبلیغی خرید
سهام شرکتهای ورشکسته در بورس؟؟؟
من میخواهم یک خودرو بخرم اما گمان نمی کنم بشود!!!!! اقایون گفتن تابستان بنزین نوروزی میدهند برای سفر به جای عید و الان هم میفرمایند ماشین نخرید و سفر تابستانی هم ملقی میکنن احتمالا
والله احمدی نژاد بهتر مدیریت میکرد و با بازارها منعطف بود و قبول میکرد وجود تورم را منتهی اقایون میگویند بورس ۱۰۰۰ درصد رشد کنه ولی سایر بازارها رشد منفی کنن
اقایون میفرمایند:
نخرید
لباس شب عید نخرید
خودرو نخرید
اجیل نخرید
فقط چیزهایی که اقایون میگویند را بخرید.
بهترین راه حل دولت این است که فقط سوپر مارکتها و تالار بورس باز و تمام ‌مشاغل ازاد تعطیل تا اقایون انواع هنرنمایی ها را در بازار انجام دهند
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
خودمون را گول نزنیم.اگه می خواهید کاری انجام بدید واردات خودرو را آزاد کنید.ان موقع می بینید قیمت خودرو چقدر متعادل مط شه.
اقای رحمانی عزیز اقای قاضی زاده محترم و رئیس سازمان بازرسی گرامی شرکتهای خودروسازی فقط ثبتنام وپیش فروش خودروهایی رامیکنند که نه قطعاتش را دارند نه زنجیره تامین ونه کیفیت ون به تعدات تحویل بموقع انها را بعد شما باهم جنگ لفظی میکنید که زمینه ثبتنام بیشتر را مصرف کنندگان واقعی را رصد وگزارش کنندشما ومجلس محترممحبت فرموده بر خودرو سازان داخلی نظارت فرموده که تاکنون چه تعداد پیش فروش وتعهد کرده اند وچه تعداد ظرفیت تولید دارند واول تعهدات قبلی را تحویل بدهند بعد پیشفروش بعدی هنوز خودروهای ثبتنامی سال ۹۶و۹۷را تحویل نداده فروردین امسال مجددا ثبتنام وپول مردم را گرفته وپیشاپیش خورده اند از همه تون ممنونم
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
به اشتباه منفی دادم کاملا حرفتون درسته
دنیا به این نتیجه رسیده که باید محیط اتوموبیل ها رو عاری از ویروس و عامل بیماری کنه, در ایران توی تولید یا عدم تولید پراید دعواست!
خیلی ممنون!
اگر دستورات کارساز بود این نبود حالمون
خودروسازان ازهيچ كس حرف شنوي ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
خودروسازها کاره ای نیستند عزیز...قطعه سازها...!1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
وقتی مدیرعامل خودرو سارها را دولت انتخاب میکند حرف شما غیرقابل قبول است
.چشم آقا رضا دلالا منتظر دستور بودند که قیمتارو کاهش بدند......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
دلال ها همیشه بوده اند
قبول کردن اینکه گرونی ها کار دلالهاست خیلی ساده لوحانه است
دستور وزیر صنعت برای قیمت خودرو برای توجیه مردم و اینکه کی بو کی بود من نبودم می باشد وگرنه خود دولت از این قیمتهای نجومی منتفع میشود و تنها ضرر کننده واقعی مردم مظلوم هستند.
پول سه ماشین رو باید بدی تا سوار یکی بشی اونم بنجل ترین ماشین جهان ....
تنها چاره کار واردات اتومبیل های دست دوم تا 5سال کارکرده که بسیار ازماشینهای نوی داخلی بهتره. اما به شرطی که واردات انحصاری نشه وه کسی بتونه یک اتومبیل دست دومی که سابقه نمایندگی در ایران را دارندبا تعرفه ارزان وارد کنت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
یا حداقل بدیم همین داخلی ها رو شرکتهای خارجی برامون درست کنن
خواهشاً از اين دستورات ويژه صادر نكنيد. به اندازه كافي دستورات ويژه صادر كرديد، انصافاً خسته نشديد؟؟؟

....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
این دستورات همه نمایش است
بازار واقتصاد قوانین خودشو داره وتابع دستور نیست جندسالی که درس خوندیم اینو یاد گرفتیم ..عرضه وتقاضا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
مثل اینکه شما متوجه نیستی که شرایط عادی نیست ...آقا ما در وسط جنگ اقتصادی بسر می میبریم, چرا متوجه نیستی شما...!!!دولت باید دخالت کنه اونم موثرش وگرنه کمپانیها مردم رو با سوء استفاده و مافیا بازی له میکنند...میشیم ونزوئلا ,میفهمی
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
دقیقا ....البته فقط در یک اقتصاد سالم وشفاف وبی رانت امکان پذیر است....بازار خودرو ما مثل بورس ماست وبورس ما مثل......خلاصه اینجا با جاهای دیگه فرق میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
در کشورهای پیشرفته هم به خودروسازها اجازه نمیدهند هرکاری دوست دارند انجام دهند
در این کشورها واردات خودرو با گمرکی صفر درصد انجام میشود
در کشور ما گمرکی 100% هم براشون کمه و کلا ممنوع کردند
رضا
| Switzerland |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
قبل سواد اقتصادی نیاز به اقتصاد غیر سیاسی و غیر عوامی داریم که نداریم انتظار داری بیان بگند تورم بالا بوده،ارز گران شده و قیمت همینه که هست؟
این وزیر مثل اینکه هنوز از گذشته واین جور دستورها درس نگرفته
خودروسازان و دلالها هر کاری دلشون بخواد میکنن
قرار شد روش فروش سهام عدالت تغییر کند و کسانی که قصد فروش داشته باشند این سهام برایشان فروخته شود و مبلغ فروخته شده به حسابشان واریز شود
اینکه برای فروختن ابتدا مستقیم انتخاب شود 2 ماه بعد در فلان سایت فرم پر شود بعد توی این اوضاع ویروسی دهها میلیون نفر به پیشخوانها مراجعه کنند بعد از ان دهها میلیون نفر به کارگزاریها مراجعه کنند عملا یک روند غیرممکن جهت فروش برای مردم ایجاد کرده اند
واقعا این صنعت خودرو صاحب ندارد
خودروسازها هر روز بدتر از دیروز میشوند
جواب قاضی پور: ایرانخودرو و سایپا تا ۲۴ ماه کسی که خرید کرده از انها اجازه ثبت نام نمی دهند.
چرا تورم را دارید در قیمتها گم میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دولت چدا قبوض برقش را ۲۵ درصد روش گذاشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه نمایندگان مجلس در بودجه وقتی به راحتی اجازه دادند ۲۵ درصد روی هزینه های دولت برود حواسشان به رقم افزایشی قبض ها بود؟؟؟؟؟؟؟؟
در خارج ۱ درصد ۱ درصد گران میشود اینجا ۳۰ درصد ۳۰ درصد
یادش بخیر ۲۵۰ هزار سکه مصادره شده سلطان سکه ها تا بورس سکه بیشتر از چهار میلیون قیمت نخورد وقتی مصادره کردن شد ۶۵۰۰ حالا داستان سلطان پراید چند نفر اعدام و اموالشان مصادره میشه و پراید میشه ۱۵۰ میلیون تومان
بووووووووووورسسسسسسسس فقط
گرانی های اخیر ۹۹ .۹۹ درصدش تقصیر بورس است.
بازارهای موازی مینشینند تا بورس ۱۰ برابر رویش برود و مابقی کسبه مانند خودرو - مسکن - قطعه سازی - پوشاک - پارچه - خدمات و ... هم باد هوا استنشاق کنند؟؟؟؟
بورس ۱۰۰۰ درصد رویش رفته منتهی مردم فقط گرانی مثلا خودرو را الان میبینند.
هر چیزی که در بازار در ذهنتان بیاید گران شده از پیچ معمولی تا سایر اقلام
بورس فاجعه اقتصاد ایران خواهد شد و بدتر از گرانی بنزین خواهد شد.
خدایا صاحب مون رو برسان وما را از دست این خودرو سازان آزاد بفرما.
مثل بقیه دستورات وزیر . مثلا قرار بود تا اخر شهریور 98 همه تعهدات معوق خودروسازان انجام شود !
ما عشایر بودیم قبلا نمی دانستیم سهام عدالت چطور ثبت نام باید کرد،،ثبت نام دوباره چرا نمی شود،اسمش سهام عدالته ،ما که ضعیف تر هستیم نگیریم
دستورات الکی بدون هیچ نتیجه ای.
تا زمانیکه برای افزایش ارزش پول اقدامهای موثری برداشته نشود بازار های مختلف همچنان آشفته خواهد بود . اقدامها هم مشخص است . در حوزه ی پول افزایش نرخ بهره ، کاهش نقدینگی با وصول مطالبات بانکها ، احراز اصالت معاملات در هنگام اعطای تسهیلات ، ممنوع کردن پرداخت سود به سپرده ها و حق الوکاله ی بانکها قبل از وصول نقدی سود حاصل از اعطای تسهیلات بانکی ، اخذ مالیات از سود حقیقی سپرده ها ( سود حقیقی یعنی سودی که پس از تعدیل نرخ تورم حاصل میشود ) و در حوزه ی اقتصاد افزلیش تولید کالا و خدمت دست اول با تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، حمایت از رقابت سالم اقتصادی و برخورد با دوپینگ به هر شکل و نوع آن ، تسهیل امکان راه اندازی کسب و کار در کمترین زمان و ارزانترین روش و بدون بروکراسی مزاحم ، آموزش و تربیت نیروی کار ماهر و زبده ، بالا بردن بهره وری عوامل تولید ( زمین ، سرمایه ، نیروی کار ، فن آوری و تکنولوژی ) و البته توحه خاص و ویژه به برقراری عدالت احتماعی و توزیع عادلانه ی فرصتها و امکانات
اکر می خواهد یک کشوری در یک صنعتی موفق باشد باید رقابت باشه خوب در کشور ما رقابت نیست چرا چون اززمانی که من یادمه بعد از انقلاب دوشرکت برای همه ایرانیان تصمیم می کیرند ایران خورو وسایپا تازه خسارت هم از دولت میکیرند چون واردادماشین به روز نداریم که رقابتی باشه باور کنید ما تنها کشور در دنیا هستیم که این مشکل را داریم تمام دنیا اول ماشین تحویل میدن بعد قسط بندی میکنند اینجا اول پول میکرین بعد تا جایکه امکان قیمیت باعوامل بیرویشان می برند بالا تازه بدو تاتحویل بکیری .خیلی از کشور ها بخاطر نداشتن مشتر برای خرید ماشین دارند ورشکست میشن
تاثیر پذیری طراحی پراید از کرونا
خب برادر من خواهر من ما از دست شما مردم طمعکار دیوانه شدیم. نخرید . نخرید . نخرید . 1 ماه دندون روی طمعتون بزارید. به والله نخرید نخرید .بابا شما نخرید مگه کسی دیگه در این جهان پیدا میشه که پریاد و پژوه و سمند ایران رو به این قیمت بخره. وقتی نخرید قیمت میاید پائین. بزارید روی دستشون باد کنه . بعد ببینید با التماس محصولات شونو این خودرو سازار می دن. بسه دیگه 40 ساله داریم حمایتشون میکنیم. اگه می خواستن پیشرفت کنند می کردند. نمی خواهند چون سود داره و.اسشون. شما در حوزه های دیگه نگاه کنید در این 40 سال چقدر پیشرفت کردیم . چون می خواستیم. مثل موشکی و پزشکی. پس ترو خدا نخرید نخرید نخرید هرکه بخره ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
خوب اخوی

نخریم ، فردا باید گران تر بخریم

وقتی ریال داره ارزششو از دست میده

چاره کار فقط تبدیل ریال به هر چیه
ماه رمضان امسال دیدینی است و هیچ کاهش قیمتی در کار نیست و سالهای پیش تا ۲۵ رمضان بازارها ارام میبود و از نزدیک عید فطر شروع به جنب و جوش میگرفت منتهی امسال هنر نمایی در باد کردن بورس روی همه چیز از جمله خودرو اثر گذاشت
خودرو نخرید
لباس نخرید
اجیل و پسته نخرید
گوشت نخرید
چای نخرید
لیمو ترش نخرید
.
.
.
نخرید
نخرید
نخرید

اقاجان فقط لبنیاتی ها و سوپری ها و داروخانه ها و البته بووووورسسسسسس تهران را باز بگذارید و مابقی فروشگاهها را تعطیل .
بازار خودرو خارجی اوضاع وحشتناک است و با ادعای خاص گران شدن ارز از ورود خودرو روز جلوکیری میکنند
خلاصه . قیمت ها افزایش پیدا میکنه . بقیه اش همه حرفه ...
چرا صراحتا نمی گوئید که دلیل عدم امکان افزایش تولید چیست آنهم وقتی که میلیونها متقاضی خرید وجود دارد.
یکی نیست بگه اونایی که تابحال خودور نداشتن هم نمی تونن ثبت نام کنند. معلومه از موقعی که آشناهای خودشون خرید داشتن بیشتر از 18 ماه گذشته، میخوان دوباره ثبت نام کنن ولی نمیتونن. نخیر باید بیشتر از سه سال محدودیت بذارن تا دلالهایی که تو این دو سال خرید کردن و فروختن دوباره وارد نشن.
تو آلمان یک قانونی هست که اگه کسی ملکی خرید و کمتر از 10 سال فروخت مالیات سنگینی داره و مسولین ما هم میتونن این قانون را برای غارغارک های خودمون بکار بگیرن که هرکی ماشین گرفت و کمتر از 1 سال دوباره فروخت 25 درصد مالیات بده
مطمئنا خودشون میدونن ولی چون خودشون ضرر میکنن نمیخوان عمل کنن
واقعا خسته ام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
لیزینگ بهترین روش برای جمع کردن بساط دلالی است ..البته لیزینگهای معتبر زیر نظر بانک مرکزی
مردم شما را به خدا نخرید. چرا این قدر حرص میزنید؟ نخرید تا نقره داغ بشن. چوب طمع و حرص خودتان را دارید میخورید ...
واقعا خسته شدیم ... کاش کاش .. همان بمیریم که از این وضعیت رهایی یابیم.
دولت اگر واقعاً فکر پایین آوردن قیمت خودرو است کافی تعرفه واردات خودرو را بردارد و در غیر این صورت یقین بدانید که دولت تمایلی به کاهش قیمت خودرو ندارد...البته راه های بسیار ساده ای وجود دارد که دست مافیای خودرو را برید اما اراده این کار وجود ندارد...
نه تنها در خودرو بلکه در اکثر موضوعات اقتصادی دست هایی در کار است که قیمت ها کاهش نیابد و دلال ها نقش بازیچه را بازی می کنند و این مشکل وقتی حل می شود که عمر دولت به پایان برسد و یا اینکه مجلس آینده مردمی عمل کند نه فرمایشی
تنها راه نجات از بازار سیاه و کاذب گرانی خودرو، آزادی کامل واردات خودرو، به خصوص دست دوم هست
آقایان تابه حال نقش صداوسیمادررابطه گرانی اجناس ورودکردهاست.
این تبلیغات واقعامسخره دررابطه باکفش وپوشاک،سس ورب و...،کتابهای کنکور،وچیزهای دیگر.
بهترین راه سپردن فروش خودرو به لیزینگهای معتبر زیر بانک مرکزی است ..
شبیه اروپا ..
صنعت لیزینگ یکی از صنایع بسیار پر رونق است ..
دلالی صفر می شود
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی