بازدید 63126
هزار و نهصد و هشتاد و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

امام جمعه‌ای که پس از انتشار کلیپ جنجالی استعفا داد / زیباکلام: در سال ۱۴۰۰ با آمریکا توافق می‌شود! / تشدید همسرآزاری سنتی به دلیل کرونا / برخی نذر کرده اند خود را عین اصول دین بپندارند /توصیه وزیر احمدی‌نژاد به روحانی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: دو اقدام پاپ فرانسیس به درخواست آیت الله محقق داماد / شورایی که یک سر آن شکوری راد باشد و سر دیگر آن کواکبیان، کاری از پیش نمی‌برد / کسانی که می‌گویند کرونا علامت ظهور است، آبروی دین را می‌برند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 20 April 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تلفات حوادث رانندگی در کشور ۴۰ درصد کاهش یافته

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: به دنبال کاهش قابل توجه سفر‌ها در نوروز امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و اصل در خانه ماندن برای قطع زنجیره این بیماری، شاهد کاهش ۴۰.۶ درصدی تلفات حوادث رانندگی در کشور بودیم. در این مدت ۵۱۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که ۴۳۱ نفر از آنان مرد و ۸۲ نفر زن بودند. بر اساس این گزارش در نوروز امسال، استان تهران با ۵۲ فوتی بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشت، پس از آن استان فارس با ۴۵ و خوزستان و کرمان هر کدام با ۳۹ فوتی در رتبه‌های بعدی تلفات تصادفات قرار گرفتند. همچنین استان‌های ایلام با یک، یزد و قم هر کدام با چهار و زنجان با پنج فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی در نوروز امسال را داشتند. در نوروز امسال ۲۹ اسفند (با ۴۴ فوتی) و ۲۷ اسفند (با ۴۳ فوتی) بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص دادند. بر اساس آمار‌های موجود از کل تلفات حوادث رانندگی نوروز امسال ۱۸۲ نفر راننده، ۱۶۵ نفر سرنشین، ۹۶ نفر عابرپیاده، ۵۹ نفر موتورسیلکت سوار و ۱۱ نفر نامعلوم بودند.

وزارت بهداشت در واکنش به انتشار کلیپ خوردن ادرار شتر

جهانپور در پاسخ به سوالی درباره ویدیوی منتشر شده در زمینه خوردن ادرار شتر برای درمان کرونا بیان کرد: این‌که هر فردی برود ادرار شتر را مصرف کند که وزارت بهداشت ناظر بر حریم خصوصی افراد نیست. در این زمینه نه کارویژه‌ای داریم و نه اطلاعاتی. شتری هم که در آن کلیپ وجود دارد، عربی نیست و نژادی از کشور‌های سردسیر است. احتمالا خواص آن با هم متفاوت است! وی ادامه داد: روزی در هند گفته می‌شود که از ادرار گاو استفاده شود و ممکن است روزی کسی در جایی از دنیا رفتار دیگری داشته باشد. این افراد ممکن است مشکلات شخصیتی و اجتماعی داشته باشند. رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: علم طب، تجربی است و تک تک گزاره‌های آن قابل اصلاح و ویرایش است. گزاره‌های طبی در تاریخ تجربه شده و اگر سودمند نباشد کنار می‌رود. ولی وقتی گزاره‌ها توسط برخی افراد به منابع مقدس منسوب می‌شود، دیگر قابل تست نیست و بر مبنای مغالطه اتفاق می‌افتد. باز هم از این رشته کار‌ها ادامه پیدا می‌کند و شاید این موارد برای انبساط خاطر افراد باشد و بیش از آن قابل ارزش نیست.

امام جمعه ایرانشهر پس از انتشار کلیپ جنجالی، استعفا داد

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با استعفای حجت الاسلام ابطحی، امام جمعه ایرانشهر به دنبال انتشار کلیپی از او در فضای مجازی موافقت کرد. به گزارس خبرگزاری «حوزه»، اخیراً کلیپی از حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در حالی که داخل خودرو نشسته بود و به کارگران پول می‌داد، در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش‌هایی روبرو و موجب سوءاستفاده رسانه‌های معاند و هجمه علیه ائمه جمعه و روحانیت شد. پس از این واکنش ها، حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر با ارسال نامه‌ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، استعفای خود را اعلام کرد که مورد موافقت این شورا قرار گرفت. امام جمعه مستعفی ایرانشهر تاکید کرده قصد کمک به کارگران را داشته و از مردم ایرانشهر که اسباب تکدر خاطر آنان فراهم شده، پوزش طلبیده است.

۴۵ میلیون جوجه در آستانه معدوم سازی

غلامعلی فارغی، عضو اتاق بازرگانی اظهار کرد: انتشار تصویر معدوم‌سازی جوجه‌ها باعث حساس شدن جامعه و تعدادی از مسئولان شد، در حالی که این اتفاق در بسیاری از کشور‌های جهان نیز رخ می‌دهد و برای جلوگیری از آن باید سیاست‌های کلان را طوری در نظر گرفت که تقاضا برای این جوجه‌ها باشد. وی با بیان این‌که مرغداران در ایران براساس تکلیف دولتی و نیاز پیش‌بینی شده تولید می‌کنند، گفت: پیش از ماجرای کرونا به ما تکلیف شده بود که ۱۳۵ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار برای تبدیل شدن به جوجه و سپس مرغ برای تامین نیاز کشور تولید کنیم. با کاهش تقاضا تحت تاثیر شیوع، امروز وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید که نیاز کشور حدودا ۱۰۰ میلیون جوجه است و ما می‌گوییم که نیاز حدودا ۹۰ میلیون جوجه خواهد بود. از این‌رو عددی بین ۴۵ تا ۳۵ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار مازاد در کشور تولید خواهد شد. عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این موضوع که برای جلوگیری از معدوم‌سازی نمی‌توان مرغ مادر را از چرخه تولید خارج کرد، اظهار کرد: در صورتی که این اتفاق بیفتد در آینده کشور با کمبود جدی مرغ مواجه می‌شود و از این‌رو با تغییر سیاست‌ها باید کاری کرد که مرغداران از روی اجبار به چنین تصمیمی نرسند. فارغی ادامه داد: یکی از گزینه‌های موجود در این حوزه خرید تخم‌مرغ‌های مازاد از سوی دولت است. به این ترتیب که این حدود ۴۵ میلیون تخم‌مرغ از مرغدار خریداری شود تا به این ترتیب از سویی جلوی زیان ماهانه ۱۳۰۰ میلیارد تومانی این صنعت گرفته شود و از سوی دیگر جوجه‌ها نیز معدوم نشود.

زیباکلام: اصولگرایان تندرو در سال ۱۴۰۰ با آمریکا توافق می‌کنند!

زیبا کلام با بیان اینکه ترامپ می‌داند بر خلاف روحانی یا ظریف که در ایران کار‌ه ای نیستند، تندرو‌ها کاره‌ای هستند تصریح کرد: اگر او بتواند با آن‌ها به توافق برسد، این توافق مثل برجام نیست که تندرو‌ها زیرش بزنند و نگذارند موفقیت آمیز شود؛ بنابراین احتمال اینکه توافق یا نرمش قهرمانانه‌ای بین تندرو‌ها و ترامپ در سال ۱۴۰۰ صورت بگیرد بسیار زیاد است. یعنی تندرو‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه به سمت و سوی یک نرمش قهرمانانه بروند. این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: با مصیبت‌هایی که کرونا ایجاد کرده به علاوه وضع نامساعد اقتصادی و فشار‌های بیشتر از سوی آمریکا و جامعه جهانی، خطرات و تهدیداتی همچون اعتراضات آبان سال گذشته مسئله‌ای نیست که تندرو‌ها نسبت به آن تفاوت باشند. آن‌ها می‌دانند که واقعا دیگر مردم از نظر فشار‌های اقتصادی دارد جان شان به لب شان می‌رسد؛ بنابراین سعی می‌کنند به شکلی با کنار آمدن با آمریکا لااقل مقداری وضع اقتصادی بهتر شود. چون آن وقت روحانی هم نیست که اگر وضع اقتصادی بهتر شود سودش به او برسد بلکه وقتی وضع اقتصادی سال آینده در نتیجه کنار آمدن با ترامپ بهتر شود، همه سودش به تندرو‌ها می‌رسد و آن‌ها می‌توانند به قشرها و لایه‌هایی که به شدت تحت فشار اقتصادی هستند، بگویند ببینید وقتی روحانی بود وضع شما چگونه بود، ولی الان وضع چقدر بهتر شده است!

دو اقدام پاپ فرانسیس به درخواست آیت الله محقق داماد

در پی نامه‌ای که آیت الله محقق داماد به منظور رفع تحریم‌های ایران برای پاپ فرانسیس ارسال کرد، دو اقدام جالب توجه از سوی پاپ صورت پذیرفت: نخست پاپ با هدف تسکین آلام و درد‌های مردم ایران همزمان با عید پاک برای ایشان دعا کرد و در اقدام بعدی دستور داد دولت واتیکان به کلی کرافت سفیر آمریکا یادآور شود که مسئولیت‌های اخلاقی و ارزش‌های انسانی ایجاب می‌کند دولت آن کشور نسبت سیاست اعمال تحریم‌ها برای دسترسی مردم ایران به دارو و تجهیزات پزشکی در این شرایط سخت تجدیدنظر کند.

شورایی که یک سر آن شکوری راد باشد و سر دیگر آن کواکبیان، کاری از پیش نمی‌برد

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب و مشاور رئیس دولت اصلاحات، درباره تغییر «مانیفست اصلاحات» برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: من معتقدم چه با کرونا و چه بی کرونا بعد از انتخابات دوم اسفند و حتی قبل از این انتخابات-چنانکه قبلاً هم اعلام کردم-عمر شورای سیاست گذاری با این ساختار و ماهیت و مدیریت تمام شد. تاکید می‌کنم هم در شکل و هم در محتوا کار این شورا تمام است. یعنی اگر شکل این مجموعه هم عوض شود، مدیریت و فرم آن هم تغییر کند، شورایی که یک سر آن صادق نوروزی و شکوری راد باشد و سر دیگر آن کواکبیان و حسین کمالی اساساً این ساختار نمی‌تواند هیچ کاری را پیش ببرد. زیرا آن سری که من هم نسبت به آن انتقاد ضمنی دارم اساساً چیزی به عنوان مردم و جامعه مدنی و بحران‌های اجتماعی را در نظر ندارد و معتقد است تحت هر شرایطی باید در انتخابات شرکت کرد./مهر

تحصیل‌کرده‌ها بیشتر نگران کرونا هستند

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به تازگی یک نظرسنجی ملی انجام داده تا مشخص کند مردم ایران در دوران شیوع ویروس کرونا بیشتر نگران چه موضوعات جامعه‌شناختی هستند. بیشترین آمار نگرانی مردم ایران بر اساس این نظرسنجی نگرانی ابتلا به ویروس است. در واقع ۶۱.۳ درصد از مردم نگران ابتلای خود یا یکی از افراد خانواده خود به ویروس کرونا هستند. اما در کمال تعجب در این نظرسنجی ۱۹.۷ درصد از مردم از ابتلای خود یا افراد خانواده به این ویروس نگران نبوده‌اند و ۱۸.۱ درصد هم این نگرانی را تا حدودی عنوان کرده‌اند. پاسخگویان دارای تحصیلات دانشگاهی نیز در قیاس با افراد بدون تحصیلات دانشگاهی بیشتر ترس ابتلاء به این ویروس را دارند. همچنین همه گروه‌های سنی گرفتار ترس و استرس ابتلا به ویروس کرونا شده‌اند. /تسنیم

تشدید همسرآزاری سنتی به دلیل کرونا

رضا جعفری سدهی، جامعه‌شناس و کارشناس بهزیستی گفت: به نظر می‌رسد شیوع کرونا سبب ظهور عوامل جدید در بروز یا تشدید آسیب‌های سنتی همسرآزاری شده و خشونت علیه زنان در شرایط بروز انواع بحران‌ها و فجایع طبیعی و انسان ساخت افزایش معناداری می‌یابد. گزارش‌ها از کشور‌هایی مانند چین، بریتانیا، آمریکا و بسیاری از کشورها، نشان دهنده افزایش موارد خشونت خانگی از زمان شروع بحران است. به طور مثال، آمار خشونت خانگی گزارش شده به پلیس جانگ ژو استان هوبی چین در فوریه ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، سه برابر بیشتر بوده است. /ایرنا

چرا کرونا مردان را بیش از زنان قربانی می‌کند؟

دانشکده بهداشت و مؤسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در پاسخ به این پرسش که آیا میزان بروز و شدت ابتلاء به ویروس کرونا در مردان و زنان متفاوت است، اعلام کرد: به نظر می‌رسد در زمینه میزان مرگ و میر و آسیب پذیری به بیماری بین دو جنس تفاوت وجود دارد. شواهد به دست آمده نشان می‌دهد میزان مرگ و میر بین مردان بیشتر از زنان است. تفاوتی که تاکنون بین شدت و مرگ و میر بیماری بین دو جنس دیده شده است می‌تواند ناشی از تفاوت‌های جنسیتی یا ویژگی‌های سیستم ایمنی دو جنس یا رفتار‌های پرخطر بیشتر در مردان (مانند سیگار کشیدن) باشد. /مهر

ورود مجلس به ماجرای کُشتن و دفن جوجه‌های زنده یک روزه

احمد کیخا، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس، در واکنش به ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی در خصوص دفن جوجه‌های زنده یک روزه گفت: امروز از مسئولان ذی ربط، نمایندگان مختلف اتحادیه‌ها و انجمن‌ها دعوت کردیم به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیایند تا درباره این اتفاقات توضیحاتی دهند و برای حل مشکل پیش آمده در خصوص بازار مرغ هم‌اندیشی داشته باشیم. جدا از این جلسه، مکاتباتی واصل شده است و صحبت‌هایی هم با اعضای اتحادیه و انجمن داشتیم تا به اصل موضوع در خصوص اتفاق صورت گرفته پی ببریم.

برخی نذر کرده اند خود را عین"اصول دین" بپندارند

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: برخلاف دستور اکید دین اسلام مبنی بر پنهان نگه داشتن کمک به مستمندان، امام جمعه ایرانشهر برای دادن چند اسکناس ۱۰ هزار تومانی به کارگرانی که بی‌کار مانده‌اند، در داخل خودرو نشست و در برابر دوربین فیلمبرداری با رفتاری غیرمحترمانه اقدام کرد. این رفتار خلاف دستور شرع و دور از مبانی اخلاقی و کرامت انسانی، بازتاب منفی وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته و هم‌اکنون در فضای مجازی دست به دست می‌شود. شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در برابر چنین رفتارهایی تا چه وقت می‌خواهد سکوت کند و بی‌عملی نشان دهد؟

کسانی که می‌گویند کرونا علامت ظهور است آبروی دین را می‌برند

«محمدتقی فاضل میبدی»، پژوهشگر مسائل دینی، درباره اینکه عده‌ای شیوع ویروس کرونا را علامت ظهور امام زمان (عج) می‌دانند، گفت: در دنیای طبیعت انسان شاهد رویداد‌های تلخ و شیرین است. بلا‌های بزرگ آسمانی قبلا هم آمده و در آینده هم خواهد آمد؛ از سقوط شهاب سنگ‌ها گرفته تا زلزله و سیل و آخرین آن کروناست که شاهد آن، هستیم؛ بنابراین کسانی‌که می‌گویند کرونا علائم ظهور است و لشکر خداوند است را نباید باور کرد این حرف‌ها خرافات، ترویج جهالت، آبروی دین بردن و آبروی خداوند را خراب کردن در بین جوانان است. خداوند به بشر عقل داده است برای همین کارها. /برنا

آمار دولتی قربانیان کرونا درست نیست

محسن هاشمی گفت: نام برخی بیماری‌ها را به‌جای کرونا جا می‌زنند، آمار واقعی دچارشدگان و جان‌باختگان کرونا با آمار‌هایی که دولت اعلام می‌کند فاصله بسیاری زیادی دارد. به علت تاخیر در اعلام ورود کرونا به ایران، حساب‌نکردن کشته‌شدگان پیش از آن، نبود تست کافی و جا زدن نام بیماری‌های دیگر مثل اختلال تنفس به جای، کرونا، شمار واقعی قربانیان کرونا چندبرابر آمار دولتی است. این اختلاف آمار به صورت کلی مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارد.

رئیس دیوان محاسبات به مجلس فراخوانده شد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ کل کشور گفت: قرار است رئیس و دادستان دیوان محاسبات سه‌شنبه هفته جاری برای ارائه گزارش و توضیحاتی درباره تفریغ بودجه ۹۷ در کمیسیون برنامه و بودجه حاضر شوند. محمدرضا رضایی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ کل کشور در گفتگو با فارس، اظهار داشت: گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال ۹۷ و به دنبال آن مطرح شدن مباحثی همچون حقوق‌های نجومی به مدیران و همچنین ابهام در موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی و انحراف بودجه‌ای ۴/۸ میلیارد دلاری میلیون تومانی، اعتراضات و انتقادات بسیاری از نمایندگان را در پی داشت. وی افزود: در همین رابطه برخی نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس درخواست برگزاری جلسه‌ای مجدد با حضور رئیس دیوان محاسبات دادند چرا که اخیرا بیانیه عادل آذر در این خصوص ابهامات و انتقادات نمایندگان را پررنگ‌تر کرد. نماینده مردم جهرم با تاکید بر اینکه تکلیف انحراف بودجه‌ای ۴/۸ میلیارد دلاری در بوجه ۹۷ باید روشن شده و دولت در این خصوص پاسخگو باشد، تصریح کرد: هیأت در راستای درخواست نمایندگان اعلام کرد که قرار است سه‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای با حضور عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شود.

توصیه اصلاح طلب معروف برای بعد از کرونا

یک فعال سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به تاثیر کرونا به تعویق فعالیت‌های علمی، اجتماعی و سیاسی خود گفت: بعد دوران قرنطینه باید برای برگزاری جلسات دفاع رساله دانشجویان، حضور در جلسات دادگاه و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برنامه ریزی کنیم. محسن رهامی با اشاره به تأثیر شیوع بیماری کرونا در زندگی شخصی و خانوادگی خود، اظهار کرد: این پدیده، فرصتی ناخواسته فراهم کرده و باصطلاح توفیق جبری شده که ساعات بیشتری را در خانه و همراه با خانواده صرف کنیم و بسیاری از کار‌ها و مطالعات مورد علاقه و عقب مانده را که فرصت لازم برای انجام آن‌ها فراهم نمی‌شد، الان جبران شود. ده‌ها کتاب در کتابخانه شخصی من در نوبت مطالعه بودند، ولی به علت اشتغالات روزانه، کمتر فرصت حتی تورق آن‌ها بدست می‌آمد، چه برسد به این که با حوصله به مطالعه آن‌ها بپردازم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کار و فعالیت‌های اجتماعی و کلاس‌های دانشگاهی از طریق فضای مجازی و غیر حضوری بطور منظم برگزار می‌شود. کلاس‌های عمومی مانند کلاس‌های فقه استدلالی، تفسیر قرآن مجید و اخلاق و معرفت دینی که قبلا هفتگی در کانون توحید تهران برگزار می‌شد، پس از شیوع کرونا با استفاده از فضای مجازی منظم تشکیل شده و بصورت زنده پخش می‌شود. وی با بیان اینکه جلسات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حضوری همگی تعطیل شده و بعضا همفکری‌ها و مشورت‌ها در حد ضروری بصورت تلفنی و امثال آن انجام می‌شود، تصریح کرد: ولی انجام مصاحبه‌ها و صدور بیانیه‌های سیاسی و اجتماعی و امثال این امور، مانند گذشته بوده و روند عادی خود را دارد البته نوع نگاه به مسائل تا حدی تفاوت کرده و بنظر می‌رسد عمق بیشتری یافته است.

توصیه وزیر احمدی‌نژاد به روحانی

فعال اصولگرا گفت: دولت هرچه سریع‌تر باید سیاست‌های اقتصادی پس از کرونا را مدون کرده و به اجرا بگذارد. محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت هشتم در ارزیابی اقدامات دولت در مواجهه با ویروس کرونا، گفت: بزرگ‌ترین مشکل دولت تزلزل در تصمیم گیری است؛ برای مثال شاهد بودیم در مقاطع مختلف در این باره که مردم در قرنطینه بمانند تصمیمات متفاوتی گرفته شد. او ادامه داد: قطعا هزینه چنین تصمیماتی برای کشور بسیار سنگین است و اگر قرار باشد زنجیره این بیمار مهلک قطع شود بایستی تصمیمات قاطعی در این باره گرفته شود؛ لذا کشور‌هایی که توانستند درباره موضوع قرنطینه قاطعانه تصمیم بگیرند و این را برای عموم مردم اجرا کنند در زمان محدود موفق به مهار این بیماری شده که یکی از این نمونه‌ها کشور چین است وتجربه اش دراختیار ماست. ناظمی اردکانی افزود: علاوه بر این نباید تصمیماتی که به وسیله دولت اعلام می‌شود در مغایرت با تصمیماتی باشد که در ستاد مقابله با کرونا گرفته می‌شود، اما متاسفانه برخی اوقات این مغایرت‌ها را شاهد هستیم؛ برای مثال در این زمینه که آیا سلامت مردم بر معیشتشان اولویت دارد و یا بالعکس هنوز به تصمیم قاطعی دست نیافته‌اند و اینک اعلام می‌شود هر دو موضوع باید در کنار یکدیگر رعایت شوند مردم را در وضعیت دوگانه‌ای قرار داده و ما را یاد این صحبت در زمان انتخابات می‌اندازند که «هم چرخ‌های اقتصادی باید بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها» در حالی که شاهد این بودیم که هر دو دچار اختلال شدند.

تکذیب هک اطلاعات دانشجویان خارج از کشور

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور دانشجویان گفت: اطلاعات دانشجویان خارج از کشور از سازمان امور دانشجویان هک نشده است. بهزاد رسته‌من مطلق روز دوشنبه اظهار داشت: اخباری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر هک شدن سایت این سازمان و دسترسی به مدارک هویتی دانشجویان خارج کشور منتشر شد که این اخبار صحت ندارد. وی افزود: دسترسی به وبسایت سازمان امور دانشجویان پیوسته برقرار است و پیگیر برخورد قانونی با انتشاردهندگان این دسته از اخبار هستیم. مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: هم اکنون متقاضیان این سایت می‌توانند با مراجعه با آدرس اینترنتی www.saorg.ir به این سایت دسترسی پیدا کنند.

دیدار ظریف با بشار اسد در سایه کرونا

وزیر امور خارجه ظهر روز دوشنبه با رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد. به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» که به منظور دیدار با مقامات سوریه به دمشق سفر کرده است، ظهر امروز با «بشار الاسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد. همچنین وزیر امور خارجه با معاون نخست‌وزیر و همتای سوری خود، «ولید المعلم» دیدار کرد و درخصوص موضوعات مختلف به گفتگو پرداخت. ظریف صبح امروز در صدر یک هیات سیاسی با استقبال «فیصل مقداد» قائم مقام و معاون وزیر امور خارجه سوریه وارد دمشق شد.

شاخصه‌های رئیس و هیات رئیسه مجلس از نگاه وزیر احمدی‌نژاد

منتخب مردم اردبیل در انتخابات دوره یازدهم مجلس گفت: تدین، انقلابی‌گری، طهارت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مهم‌ترین شاخص‌های رهبر انقلاب برای نمایندگی مجلس است که رئیس و هیات رئیسه مجلس نیز باید این شاخصه‌ها را دارا باشند. علی نیکزاد منتخب مردم اردبیل در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: جبهه ائتلاف می‌بایست شعار‌های اساسی انقلاب، شاخص‌های رهبری و خواسته‌های مردم را جدی‌تر مطالبه کند. او افزود: تدین، انقلابی‌گری، طهارت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مهم‌ترین شاخص‌های رهبر انقلاب برای نمایندگی مجلس است که رئیس و هیات رئیسه مجلس نیز باید این شاخصه‌ها را دارا باشند. نیکزاد در ادامه نوشت: «وحدت حول گزاره‌های مصلحت اندیشانه و غیرانقلابی شکل نخواهد گرفت»

توضیح واعظی در مورد تصمیم ستاد کرونا برای اماکن مقدسه و حرم‌ها

رئیس دفتر رییس جمهور در خصوص تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص حرم‌ها و اماکن مقدسه توضیح داد. محمود واعظی در واکنش به بازتاب ناقص تصمیمات جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا در برخی از رسانه‌ها در مورد حرم‌های مطهر و اماکن مقدسه گفت: این گونه تصمیمات در ستاد ملی بر اساس نظر کارشناسی کمیته‌های تخصصی ذیربط و شرایط کنترل بیماری و نقش تجمعات در گسترش آن، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتخاذ می‌شود و در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیم قبلی ستاد در ارتباط با حرم‌های مطهر و اماکن مقدسه تا پانزدهم اردیبهشت تمدید شد. وی افزود: البته بازگشایی هرچه سریعتر اماکن بخصوص در ماه مبارک رمضان که ماه دعا و عبادت است، آرزوی همگانی است و برای بازگشایی و یا ادامه روند فعلی بعد از این تاریخ براساس شرایط بیماری و ارزیابی وزارت بهداشت از شرایط، تصمیم‌گیری خواهد شد.

آخرین وضعیت جسمی لاریجانی پس از ابتلا به کرونا

عضو هیات‌رئیسه مجلس در تشریح آخرین وضعیت جسمی علی لاریجانی پس از ابتلایش به بیماری کرونا، گفت: هنوز تست کرونای علی لاریجانی منفی نشده و او این هفته نیز در جلسات علنی حضور نخواهد داشت. احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت جسمی علی لاریجانی رئیس مجلس پس از ابتلایش به بیماری کرونا، گفت: حال عمومی آقای لاریجانی بهتر از قبل شده، اما همچنان امکان حضور در جلسات علنی مجلس را ندارد. وی با بیان اینکه به تازگی از علی لاریجانی تست کرونا گرفته شده است، اظهار داشت: در این تست مشخص شد که هنوز وجود ویروس کرونا در بدن او وجود دارد و جواب تست در زمینه بیماری کرونا منفی نشده است. عضو هیات‌رئیسه مجلس ادامه داد: آقای لاریجانی در جلسات فردا و پس‌فردای مجلس نیز حضور نخواهد داشت و احتمالا از هفته‌های آتی با نظر پزشکان در مجلس حضور یابد. امیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: حضور و یا عدم حضور آقای لاریجانی در جلسات علنی مجلس منوط به نظر پزشکان است و نمی‌توان فعلا در این زمینه اظهارنظر کرد. پیش از این، حسن زمانی مشاور رئیس مجلس در گفت‌وگویی با تسنیم از بهبود وضعیت جسمی علی لاریجانی پس از ابتلایش بیماری کرونا خبر داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۳۹
حتیتصور رابطه با شیطان بزرگ انهم بعداز جنایت خباثت بار سال ۹۸ خیانت بار است
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
نفت ۱ دلاری به وضوح نشان از امادگی جهان برای شروع جنگی چند ماهه بامحوریت قطع صادرات نفت و عبور نفتکشها از برخی نقاط دنیا خواهد بود
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
نفت ۱ دلاری به وضوح نشان از امادگی جهان برای شروع جنگی چند ماهه بامحوریت قطع صادرات نفت و عبور نفتکشها از برخی نقاط دنیا خواهد بود
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
جهش تولید قرار هست با بالا بردن دلار به قیمت ۲۰ هزار تومان و عدم استقبال مردم به مسافرت خارجی و ورود کالاهای خارجی بصورت خودکار و تشویق صادرات ........ تشویفگق در بورس برای سرمایه گذاری و فشار به بانک ها جهت کاهش سود بانکی ..... میدانید معایب این سیاست های اشتباه چی هست .؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
نفت یک دلاری چیه دیگه؟ بابا نفت فیوچرز سقوط کرده نه اینکه نفت یک دلار شده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
باز چقدر شرافت داشت امام جمعه ایرانشهر که استعفاء داد بعضی هچی از حقوق نجومی نگفتند از گرانی بی جهت خودرو نگفتند و... ولی باز اصرار دارند وارد مجلس شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
برو بابا ...
اقاي جهانپور اول روغن گل بنفشه طرز استعمال با پنبه حالا هم ادرار شتر را زير سوال برديد فردا هم حتماً نوبت دستگاه ويروس ياب خواهد بود. خدا بهت رحم كند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
جناب جهانپور انطور شفاف هم سخن نگفته است !
ایشان می بایست محکم ،علمی و^استدلالی بدون تفسیر و توضیحات بی مورد صحبت کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
به ۲۲۵۳
ظاهرا خبر ندارید که کجا و با چه کسانی !!!؟؟؟
ایشان باید کار و پاسخگو باشد؟
دولت داره ازطریق واگذاری شرکتهای عمدتا ضررده وورشکسته دربورس بایک تیر سه نشون میزنه
اول فروش فوری شرکتهای زیانده وخلاص شدن از شر انها
دوم جمع اوری نقدینگی سرگردان که به حجم سرسام اوری رسیده
سوم جبران بخشی از کسری عظیم بودجه
نتیجه اینکار اما چیزی جزهجوم نقدینگی مردم ذوقزده وطمعکار ! به بازار سرمایه و باد شدن بیشتر بادکنک اماده انفجار بورس نخواهدبود که عنقریب اتفاق خواهدافتاد
اکثرکارشناسان اقتصادی هم که فقط نظاره گر بادشدن مستمر این بادکنک هستند وصداشون درنمیاد
اندک افرادی هم که هشدار میدن صداشون به جایی نمیرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
با این کار دولت پول مردم رو جمع میکنه و در قبالش سهام میده ولی عملا مدیریت همچنان در دست دولت باقی میمونه. بعد ه سهام سقوط میکنه و مردم هم دستشون به جایی بند نیست. نه این سقوط سهام تحت پوشش بیمه قرار داره و نه اینکه کار غیرقانونی هست و کسی هم نمیتونه قانونا پیگیری کنه.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
در هر حال این شرکت ها جز ثروت ملی و مردمی است ،ورشکست و یا سود دهنده !
دولت نه حق اینرا دارد که این اموال را نا شفاف به بخش خصوصی و یا در بازار بورس برای فروش قرار دهد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
نکنه نظرت اینه که بیان دلار و سکه بخرن، فقط بلدیم غر بزنیم، منفی بافی کنیم و جو بدیم، خب تو راه کار بده؟ ت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
در بحران سالهای ۱۹۱۹ و ۱۹۳۲ آمریکا هم مشابه همین اقدام را دولت وقت آمریکا انجام داد
و سهام کارخانجات را در بازار بورس نیویورک به مردم فروخت و پس از اعلام سقوط قیمتها
کل سرمایه های مردم که در بازار سهام گذاشته بودند
یک شبه از بین رفت و نابود شد
ولی دولت توانست ، حجم زیادی از نقدینگی انباشته شده در دست مردم را جمع آوری کرده
و با کنترل بازار در زمینه های راهسازی و عمرانی و شرکت در جنگ دوم جهانی از فروپاشی کامل اقتصادش عبور کند
ولی مردم زیادی که پس اندازهای خود را از دست داده بودند
فقیر تر و به خاک سیاه نشستند و سرمایه داران بزرگ
ثروتمند تر و قوی تر شدند
ايت الله محقق و پاپ نگران نباشند أولاً احتياج بِه لوازم پزشكي نداريم چون بِه گفته اقاي ظريف بزودي صادر كننده دستگاه اكسيژن و ويروس ياب بِه جهان خواهيم بود.
پیشبینی کارشناسان سفارشی از اینده بازارهادرسال ۹۹:
مسکن : روند قیمت کاهشی خواهدبود شدیدا حباب دارد
ارز : افزایش نخواهدداشت
طلا : افزایش نخواهد داشت
بورس نورچشمی: حداقل ۲ هزار درصد افزایش خواهدداشت وشاخص کل ۲۰۰ میلیون واحد راهم رد خواهدکرد اصلا هم حباب ندارد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
پروپاگاندا یعنی همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
احتمالا دلال سکه، دلار یا مسکن هستی و حسودیت میکنه که بورس رونق گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
برخی از بودس ناراحتند چرا که دوست دارند دلار به ۵۰ هزار برسد تا پولدار شوند
طرف را برای انتخابات ریاست جمهوری کنار گذاشته اند
بهش گفته اند به مجلس نرو بگو کرونا دارم
بعد خودشان تلفن میکنند از او احوالپرسی میکنند
آیا شما حاضرید 160 میلیون تومان بگیری و 160000 جوجه را زنده زنده زیر خاک کنید؟
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
خیر
هرکس این همه جوجه را قتل عام و اسراف کند مستحق مرگ است واسفل السافلین است
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
کسی که این کار رو بکنه استعداد انجام خیلی کارهای دیگه را هم دارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
متاسفانه اغلب نظرات عامیامه است
در همه محصولات باید اقتصادی نگاه کریک بام و دوهوا نمیشه اگر کسی واقعا اعتقاد داره جوجه کشی ،گندم به دریا ریختن و.. نباید انجام بشه باید حداقل دست از تولید مثل برداره و بره تو روستا زندگی کنه (اگه نگم بره خودشو بکشه)چون در واقع مسبب همه این عوامل خود انسان بخصوص ما مسلمانان که فکر میکنیم اشرف مخلوقاتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
متاسفانه، رسیدن به ثروت به هر قیمت و هر راهی !؟
باعث شده تا رحم و شفقت و انسانیت به میزان زیادی از بین رفته باشد
و هزاران کیلومتر از آنچه که بودیم و می خواستیم بشویم دور افتاده ایم
امام جمعه ایرانشهر* . . . و موجب سوءاستفاده رسانه‌های معاند و هجمه علیه ائمه جمعه و روحانیت گردید*، همه ی قزیب باتفاق از داخل مخالف بودند و به کار پر انتقاد ایشون اعتراض داشتند، چرا سعی در فرافکنی دارید!!! من پیش نهاد برکناری ایشون رو دادم، پس من هم معاند هستم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
اصلا چرا همچین افرادی امام جمعه یک شهر می شوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
ایشان بخاطر انتقاد صریح و شفافشان از وضعیت بد اقتصادی اینروزها اسیر یک نقشه شد
دو اقدام پاپ فرانسیس به درخواست آیت الله محقق داماد) بیاد مبتکر گفتگوی تمدنها
یک جوونمرد پیدا بشه ترمز این بورس را بکشه تا خیلی ها را به خاک سیاه ننشونده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
الحسود لایسود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
قراره که هی بهش باد بدمند تا مردم پولهاشون رو بریزند تو بورس بعد یکدفعه بادش رو خالی کنند و مردم به خاک سیاه بنشینند. چند خاصیت داره:
اولا پول مردم میره به جیب دولت و بعضی ها که رانت اطلاعاتی دارند که الان باید بخرید و کدوم سهم رو بخرید و کی باید بفروشید.
هزینه های کرونا از جیب مردم اینجوری بیرون کشیده میشه.
یک اعتراضاتی هم مثل شوک بنزین بوجود میاد که برای بعضی ها که شوک بنزین رو درست کردند مفیده.
راستی چرا قیمت بنزین الان با قیمت جهانی مقایسه نمیشه و ثابت مونده الان که نفت بشکه ای زیر 10 دلار شده ، بنزین فوب خلیج فارس لیتری چنده؟
اگر تا سال ۱۴۰۰ کرونا و تورم بگذارد زنده بمانیم . تمامی اقلام بعد عید ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته اند . مردم دارند زیر چرخهای گرانی و تورم له میشوند .
آقای زیباکلام سال 1400 هیچ اتفاقی نمیافتد
حسن روحانی از صندلی ریاست جمهوری بلند میشود و لاریجانی به جای او مینشیند تو و آقازاده های اصلاح طلب و اصولگرا هم پشت سفره انقلاب همچنان ادامه میدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
واقعا معلوم نیست که چگونه اوضاع تغییر خواهد کرد،گزینه اقای زیبا کلام یک احتمال ضعیف میتواند باشد!
آقای زیباکلام دیگه بهتره بازنشسته بشن.مگر ترامپ و جریان تندرو پشت سرش منطق داره که بشه باهاش مذاکره کرد.چه یک سال و چه ۵ سال دولت ترامپ طول بکشه باید صبر کنیم.یعنی چاره ای نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
اخیرا اصلاح طلبی دیگر یعنی آقای"مسیح مهاجری" روی دست ایشان بلند شده است. و هر روز روی تلکس اخبار است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
22:59
مهاجری اصلاح طلب نبوده ونیست
ناشناس
| France |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
هر کی حرق حق زد باید بازنشست بشه؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
توافق با آمریکا؟ مثل همون توافق برجام؟
بعدش چی بشه؟
از هر طرف حساب کنی، توافق با آمریکا جز زیان نداره
چون سالیان سال میشینی و توافق می کنی و و چندین قدرت بزرگ جهان و سازمان ملل را میاری روی توافق، اون وقت یه دیوونه یا خیلی عاقل میاد پاره اش می
کنه و سازمان ملل و همه کشورها را اسکول می کنه
حال بدو دنبالش
نیکزاد وزیر هاله نور نماینده مجلس جدید :تدین، انقلابی‌گری، طهارت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مهم‌ترین شاخص‌های رهبر انقلاب برای نمایندگی مجلس است) اتفاقا رهبری اول از همه بر علم و توان نمایندگان و بعد بر ان صفات تاکید دارند که خوب شما که معافی
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
(:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
مغرض بودن و افراط مشخصه امثال توست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
مراقب قضاوت های خودمون در مورد افراد باشیم در پیشگاه خدا
بعد از گذشت چند روز هنوز هم این سوال جناب استاد زیبا کلام بدون پاسخ مانده است.
آیا آن 193 کشوری که با امریکا رابطه دارند همه نوکر امریکا هستند.
اصولگرایان.اصلاح طلبان.پایداری ها.مؤتلفه ای ها.اعتدالی ها.آبادگران.سازندگی ها و....یکی یک جواب منطقی بدهد؟
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
بحث ایدئولوژیک و وجود اسرائیل
دو مقوله ای که پایه واساس اختلاف است
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
جوابی ندارند،چونکه کاسبی است تا مبارزه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
جواب مشخه: بله تحت سلطه پنهان یا آشکار امریکان والبته بعضی کشورهای نیمه مستقل هم با تکیه به توان داخلی به قدرتی دست پیدا کرده اند مقابل آمریکا به ایستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
ساده اید به والله
اگر ایران رو دو دستی هم تقدیم آمریکا کنیم اولین کاری که میکنه جنگ داخلی و ویرانی تا ده ها سال و الی آخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
ژاپن و کره جنوبی و ترکیه و مالزی و تایلند و فیلی پین و برزیل و امارات و تایوان و آفریقای جنوبی و عربستان
تنها تعداد کمی از کشورهای پیشرفته و ثروتمند و قدرتمندی
هستند
که با حمایت و راهنمایی های آمریکا به اینجا رسیدند
و کره شمالی و کوبا و زیمبابوه و سوریه و عراق هم کشورهایی بودند
که بدنبال روسیه حرکت کردند و فقر و دیکتاتوری و سرکوب و نابودی و عقب مانده گی را تجربه کردند
و چین هم اگر ظرف ۳۰ سال توانست
اقتصاد کشورش را از یک کشور عقب مانده و فقیر به دومین اقتصاد دنیا تبدیل کند
، صرفا با دنبال کردن راه و روش بازار آزاد
و کنار گذاشتن اختلافات و تنش های پر هزینه و خطرناک با آمریکا بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
آمریکا دیگه باید چه کار کنه علیه ما.
هنوز خون سردار سلیمانی از یادها نرفته.
کشوری که نامردی کرد سر توافق با ایران و به گفته خود ترامپ داعش رو ایجاد کرده و خیلی چیزهای دیگه.
جامعه ما تبدیل به یک جامعه ارزشی ماتریالیستی شده. ارزشی نه به معنای عقیدتی که امروز رایج است. یک جامعه ایدآلیستی ماتریالیستی. جامعه ای که در آن از یک سو بر ارزش های کاذب تاکید میشود و از سوی دیگر و به همین دلیل جامعه به شدت مادیگرا میشود. باید این جامعه را طوری تغییر داد که تبدیل به جامعه کار و سرمایه بشود. . باید دوباره کار اصالت پیدا کند. آن وقت از این خواب غفلتی که در آن فرورفته ایم بیدار میشوم.
تو مملکتی زندگی میکنیم که برخی رو به جرم مهمونی گرفتن میریزن تو خونه مردم ، زن و بچه و پیر و جوون رو میبرن و دستگیر میکنن
ولی به اونی که ادرار شتر میخوره و تبلیغ میکنه میگن ما به حریم خصوصی افراد کاری نداریم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
دمت گرم
حسین
| Germany |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
عالی بود
دارم فکر میکنم در غرب چقدر مملکتشون سر و سامون داره. حتی همین امارات. چقدر روی قیمت ها نظارت هست. دولت مثل عقاب روی بازارها میچرخد نمیگذارد قیمت ها یک اپسیلون کم و زیاد بشود. ایران هر کی کی. طرف یک خانه ای را میگذارد در فلان سایت برای فروش 500 میلیون. چند روز بعد آن را پاک میکند میگذارد 750 میلیون. به همین راحتی نظام بازار را به هم میریزد. و روحانی هم در خواب...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
دقیقا،تو محله حاشیه ای شهرما که یکی دوسال پیش ملک کم وبه ندرت خریدوفروش میشد یه مشت دلال وقاچاقچی وبنگاه ملتو به روزسیاه نشوندن یه زمین یاخونه را تو هفته با زدوبند چندبرابرمیفروشن،ما قشرضعیف ومستاجر تو همین
محله یه روزگاری تو فکر خرید یه تیکه زمین بودیم وتا حدودی میتونستیم بخریم الان خداشاهده آرزوی بربادرفته تبدیل شده به استرس گیراومدن خونه اجاره ای واعصاب خراب وفشار روحی شده که یه نمونش تو خونه مابعضی اوقات باپرخاشگری باهم صحبت میکنیم،گناه فرزند وخانواده من چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
چرا آخرشو سانسور کردی؟ نکنه باعث وبانی این شرایط خودتی؟همتون دستتون تویه کاسه است ماهم میدونیم ولی چه کنیم بعضی وقتا خودمونو اینجا تخلیه میکنیم هرچند هیچ تاثیری نداره
اصولا کسانی که کرونا را به ظهور مرتبط میدانند دوست دارند دنیا را غبار الود نشان بدهند و در این فضا ماهی خود را صید کنند و ساده لوحان نیز باور میکنند
پاسخ ها
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
او خواهد آمد هروقت که خدا صلاح بداند نه هر وقت که بگوییم از ما خواسته اند منتظر باشیم و واله نه پیشگو و بگوییم هرچه خدا خواست همان می شود.
توصیه اصلاح طلب معروف برای بعد از کرونا

اسمش چیه پس؟
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
دکتر محسن رهامی
متن خبر را نخواندی
به این میگند قدرت شبکه های اجتماعی.
دیگه مثل قبل نیست که بعضی ها همه امکانات و صداهای کشور را در اختیار داشته باشند و هرچه را بخواهند سانسور کنند.
امیدوارم پیش بینی آقای زیباکلام بوقوع بپیوندد و مردم برای حتی مدت کوتاه طعم آسایش روحی و روانی را بچشند و این دشمنی بی دلیل با آمریکا خاتمه یابد خسسسسسسسسسسته شدییییییییییییییییییییییییییییییییییم خسسسسسسسسته می فهمید خسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسته ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
گزینه آقای زیبا کلام اگر هم به واقعیت بپیوندد به معنی آرامش و آسایش نخواهد بود
شوقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
بنظرم نه فقط آمریکا بلکه برای حفظ قدرت اصولگرایان آماده مذاکره با اسرائیل هم هستند و بهترین بهانه صلح امام حسن با معاویه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
بعد از کشمکش های فراوان بلاخره تصمیم گرفته میشود با آمریکا سازش کنیم. ابتدا برای خوشایندشان دست از حمایت از فلسطین بر میداریم ،آمریکا کافی نمیداند،جهنم و ضرر اسرائیل را هم به رسمیت میشناسیم،وجه جمهوری اسلامی در دنیا تخریب میشود ولی خب عوضش قرار است مملکت بهشت شود،آمریکا باز هم کافی نمیداند و تحریم و فشار همچنان برداشته نمیشود، دست از حمایت از حزب الله و سوریه و عراق و یمن هم بر میداریم باز کافی نمیدانند ،ما که قرار است با آمریکا و اروپا صلح کنیم موشک برای چه میخواهیم!؟ پس نابودشان میکنیم . ارتش و سپاه هم لازم نداریم ،منحل میکنیم، اکنون نوبت آنهاست ... تحریک کردها و عرب ها و ترک ها و بلوچ ها و غیره، هرج و مرج و جنگ داخلی نتیجه بعد از سالها جنگ میشود کشته شدن چند میلیون نفر و ویرانی زیر ساخت ها و مملکتی تکه پاره که کشورهای پونزی حاشیه خلیجی که دیگر عربی است هر کدام گوشه ایی از آن را به دندان گرفته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
خسته نباشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
زیبا کلام این حرفهارو قبل برجام هم میزد بنده خدا ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
دشمنی بی دلیل؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چقدر فراموش کاری شما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
برات متاسفم که هنوز امریکا را نشناختی امثال زیبا کلام هم جاده صافکن غرب اند
با سلام....تاکنون به کرات در اخبار دیده وشنیده ایم که در نقاط مختلف افرادی به خاطر پخش شایعات در مورد کرونا بازداشت شده اند.کاری کاملا طبیعی وقانونی وقابل ستایش...امااگرفردی با تحریف ویا سو برداشت از روایات واحادیث اقدام به پخش ونشر راهکاری غیر علمی برای درمان بیماری جدیدی که حتی مجهز ترین مراکز علمی وآزمایشگاهی نتوانسته اند برای علاج قطعی آن به شیوه درمان مناسبی دست پیدا کنند . اقدام کندواین اقدام خود را با نام دین قداست ببخشد باید چه کرد. ایا صرف محکوم کردن سخنگوی محترم وزارت بهداشت کفایت میکند یا برخورد قانونی قاطعانه تری را میطلبد . خصوصا که طرف صحبت این افراد بیشتر اقشار محروم وساده دل وباورمند هستند وبه راحتی انرا قبول واجرا میکنند
زیبا کلام جان ابن راه یک طرفه است و جز مبارزه چاره ای نداری درست مثل وضع لشگر طارق پس از آتش زدن کشتی ها زیادی هم ناامیدی قطعا مسایل به گونه ای دیگر از تصورات تو رقم خواهد خورد عزیز تو را نمی دانم اما ما با تحریم ها مشگل زیادی نداریم حتی براز ۵۰ سال
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
پنجاه سال!!!؟؟؟پس اینکه میگن طرف از پول بیت المال تا هفت پشتش رو بسته شما رو میگن؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
آقای رضا از سوییس. که خودتو نماینده مردم میدونی مثل همه همفکرات. میشه بفرمایید اولا منظورت از ما با تحریم ها مشکلی ندارم کیا هستند ؟ دوما الان دقیقا چه مبارزه ای با امریکا داره میشه و هدف این مبارزه چیه و قراره چی رو از امریکا ببریم و چه نتیجه ای برای مردم قراره داشته باشه ،
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
اتفاقا" تمامی اونهاییکه دم از مقاومت میزنند کسانیند که هیچ مشکلی تا هفتاد نسلشان ندارند
باز این زیباکلام اظهار نظر کرد این از چه فیلتری رد شده, شده استاد دانشگاه
تحلیل های آبدوخیاریشو به مرغ پخته بگی خنده اش میگیره
به عنوان کسی که علوم سیاسی خوندم میگم زیباکلام یا خودشو زده به اون راه یا واقعا مشکل داره
مجلس دست اصلاح طلبانه نحوه تصویب برجام هم که دیدیم
دولت دست اصلاح طلبانه مذاکره کردن اونا رو هم دیدیم
مملکت دو رکن اصلیش دست همیناست مملکت پر مشکل شده بعد این نشسته از خودش اظهار نظر می‌کنه تندرو ها
این تندرو ها رو به ما مردم هم معرفی کنید ببینیم وقتی تا این حد مملکت پر از مشکل شده چرا تندروی نکردن جلو حزب جنابعالی رو نگرفتن بیشتر از این مملکت مشکل دار نشه
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
کم نیستند تندروانی چون شما که حتی یک اظهارنظر را هم برنمی تابند
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
شما مثلا الان برتابیدید
غیر قابل نشر
| United States of America |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
دولت و مجلس وقتی کاره ای هستند که دست برادران اصولگرا باشد نه دست ملت
آقای زیبا کلام. اتفاقا باید آقایان نرمش دیگر ی انجام بدهند. منتها در دقیقه ۹۰ و پس از تحمل خسارت‌های فراوان. از سوی ملت بیچاره.!!!
اگر زیر اب برجام را نزده بودیم الان احتمالا دلار 5000 تومان بود، سردار دلها زنده بود، هواپیمای اکراینی در فرودگاه کیف پارک شده بود، برای هفتمین سال متوالی رشد دستمزدها از میزان تورم بیشتر بود، نیروگاه اتمی بوشهر همچنان برق تولید میکرد، احداث سدها و لایروبی رودخانه ها خیالمان را از بروز سیلاب اسوده کرده بود، خیابانهای کشور شاهد تردد به روز ترین خودروهای فرانسوی بود، ورزشکاران پناهنده نمیشدند ، به دلیل رفاه نسبی افزایش قیمت بنزین سبب بروز شورش نمیشد. . . . . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
برجام یک قرارداد تاریخی بود که بر باد رفت.کاش ترامپ شکست بخورد شاید احیا شود
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
وطنز تلخ اینکه زیر اب زنها خود طلبکارترین ادمها و معترضین به وضعیت موجود هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
برجام از همون اول ناقص الخلقه متولد شده بود.
گرنه مگر می شود زیر یک قرار داد محکم را زد؟
خوش باوران امتیاز دادند و هیچ نگرفتند
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
بادن رقیب ترامپ در سخنان مبارزاتی اش تاکید بر سیاست کنونی علیه ایران را داشته است،تغیرات چندانی را نباید انتظار داشت
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
کلا گل و بلبل بود فقط نمی دونم چرا تو خوابم آسمون بنفش بود
الان مشخص شد دستگاه های تست سریع رو کجا دارند استفاده می کنند
سازمان های بین اللملی کمک تجهیزاتی می کنند اینها برای مسئولین میزارنشون کنار
بیایید سنگ هایمان را از هم وا کنیم
من یک سوال ساده از تابناک میپرسم و امیدوارم با انتشار آن ثابت کند حداقل تحمل یک سوال ساده را دارد.
آیا علاقه مند بودن به دوره تاریخی قبل از 22 بهمن 1357 جرم است؟
دقیقا بین 1300 تا 1357.
و آیا بیان این علاقه در یک سایت داخلی جرم است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
مجموعه شعر خانم پروین اعتصامی رو بخون تا اوج فقر و فساد اون دوران رو درک کنی.
پروین اعتصامی در زمان پهلوی درخشید و در همان زمان پهلوی هم از دنیا رفت.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
وقتی من عرضه بالا رفتن را نداشته باشم باید دیگران را پایین بکشم
کاهش تقاضا ،که نباید باعث کاهش تولید شود ،در دنیای کنونی بنگاهها از تولید بیشتر و قیمت کمتر سود میبرند ، اما در ایران ما ، پول بجای انسانیت ،و خدا قرار گرفته ؟ در سال ۸۷ زمان بازنشستگی من مرغ کیلویی ۱۰۰۰ تومان و کمتر بود ، حقوق من هم ۵۵۰ هزار تومان ، دوازده سال گذشته مرغ شده کیلویی ۱۳۵۰۰ تومان یعنی ۱۳/۵ برابر ،اما حقوق من شده ۳/۵ میلیون تومان یعنی حدود شش برابر بعارتی ۷/۵ برابر یعنی تقریبا چیزی حدود چهار میلیون تومان نسبت به مرغ عقب مانده ام ؟ سایر هزینه ها نیز از این بدتر است ، دزد ،و دلال ،و فرصت طلب ،و لمپنها بر مردم ایران حاکم شده اند ؟ از برادران روسای قوه تا دیگر مسولین ؟ راستی بقول ریس جمهور سابق ،چه خبره است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
سال 57 یک حقوق معمولی بابر 5-6 سکه بود
من همزمان دربازارهای ارز ومسکن سرمایه گذاری کردم
باوجوداینکه میدونم باشروع درگیری بین ایران وامریکا قیمت املاکم بشدت پایین میاد اما بخاطر نابودی بورس برای این درگیری لحظه شماری میکنم (:
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
چقدر خوش ذاتی شما !
اگر من به جای آن جوجه یک روزه بودم و قرار بود در طول ۴۵ روز پس از تولدم چنان مرا به انواع هورمونهای رشد، مکمل ها و تغذیه نامحدود ببندند که به جای۴ ماهگی در ۴۵ روزگی به وزن یک مرغ بالغ برسم و از شدت ضعف درروز ۴۵ زندگی ام حتی نتوانم قدم از قدم بردارم و در نهایت به منظور تامین منافع مالی اربابانم راهی کشتارگاه های صنعتی شده و پس از قطع سر و کندن پرها و قطعه قطعه شدن و پخته شدن خوراک انسانها شوم، ترجیح میدادم همان روز اول تولدم معدوم شوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
این جوجه ها رو ول می کردند تو مزارع هرمزگان تا ملخ ها رو بخورند و پروار بشند. مبارزه بیولوژیک می کردند.
در هیچ کشور مترقی دنیا رقص و اواز و کنسرت و شادی و پایکوبی جز تعاریف ناهنجار شناخته نمیشود بجز در چند کشور دنیا مانند .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
شما شادی رو با اینها مخلوط کردی هویت فرهنگی شما باید ببینیم چیه .
مثلاً بگیم مشروب والکل خوری واعتیاد وسبک بازی ورقص وشادی هیچ کجا ممنوع نیست .
شادی با کمک به دیگران واخلاق نیک هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
رقص و آواز مگه پیشرفت حساب می شه؟؟؟
زمان پیامبر صلی الله علیه و آله هم بت پرست ها رقص و آواز داشتند.
کمال انسان یه چیزه و کمال تکنولوژی یه چیز دیگه
مهران مدیری یه حرف جالبی زد گفت انسان به منحط ترین وضعیت رسیده.
کلیپ خوردن ادرار شتر را دیدم حالم بهم خورد از خودم بدم اومده . به عصر جاهلیت زدیک شدیم . خداوند عاقیت فرزندان‌منو ختم به خیر کنه . فرزند کمتر بهترین راه نجات در سرنوشت اینده انها هست چون هرچی طاهرا جلوتر میریم شرایط زندگی و افت فرهنگی بیشتر میشه
پاسخ ها
شوقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
کی به شما گفته عرب های زمان جاهلیت ادرار شتر میخوردن
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
مطوئن باش این افراد در بین این مردم طرفداران اندکی خواهند داشت
ولی خطر اونجاست که کلیه ی اعمالی که در کل دنیا متداول و عادیه از نطر مدیران ما در فضای اجتماعی جرمه و مجازات داره ولی انتشار چنین عملی حریم خصوصیه ؟؟
بانک ها باید تسهیلات اشتغال با کارمزد و سود صفر دهند
و همچنین سود بانکی به سپردها صفر شود
تا هر کس بلد نیست پولش را در بازار و تولید چند برابر کند ضرر کند
و همچنین طلا و سکه را ه حلی پیدا کنند که کسی سمت طلا و سکه نرود
و هر کی شم اقتصادی ندارد ضرر کند
و موسسات ساختمان سازی ایجاد شود
کارمند ها و کارگرها که پول کمی دارند
به جای گذاشتن پول در بانک با سود صفر
پول را به این شرکت های ساخت وساز دهند و سود هنگفتی بکنند
و یا بورس بازار خوبی است در صورتی که اطلاعات بورسی اندک و متوسطی داشته باشی
یا آموزش یکپارچه هشتاد ملیون ایرانی هدفمند
که تعداد مشخص در هر شهر و استان به طور انحصاری
نیاز های مردم را رفع کنند
نه اینکه مثل الان یک نفر تریلیونها پول داره
یک نفر هم شب از گرسنگی می میره
اختلاف طبقاتی باید در ایران صفر شود
اگر این طرح اجرا شود ما در کشور فقیر نخواهیم داشت
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
پولدارها پولدارتر بشن؟
وزرات بهداشت گفت که ما وارد فضای خصوصی مردم نمیشوبم چون اولا ان شتر مال ممالک سرد سیر هست و .........آقای مسول بهداشت . این کلیپ در فضای مجازی برای مردم تبلیع شد و به ان رنگ مدهبی و توصیه دینی هم داده اند . . چرا نباید پیگیری بشه . چطور رقص یک دختر در فصای مجازی حبس و زندانی و توبیخ داره . میترسی . یعنی نمیخوای با علم تجربه به خرافات بری
با خوردن ادرار شتر توسط یک فرد پوک مغز واقعا دنیا به این تفکر نمیخندد ؟
نیکزاد وزیر احمدی نژاد گفت یکی از برنامه های مجلس ایندا انقلابی گری و ارنانخواهی و طهارت اقتصادی هست . ....جان مادرت دیگه از این کلمات استفاده نکن . هر چی میکشیم از این کلمات دان پرکن و هزینه ساز بی نتیجه هست . مشکل جامعه ایران اینها نبود و هنوز هم نیست اکثریت مردم دنبال این مطلبات نبودند و هنوز هم با رای ندادن دنبال این‌موارد نیستند . طهارت اقتصادی دیگه چیه ......اقتصاد بدین دست خصوصی مردم را راحت کنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
اولین طهارت اقتصادی برکناری نوبخت و دژپسند است
رفتار امام جمعه با دادن پول و فیلم گرفتن کار بدی بود ؟ پس دیشب ۲۰،۳۰ داشت تبلیغ میکرد که نهادهای مسول یک شهر با ۲۰ نفر ادم جلوی دوربین با یک بطری روغن و یک کیسه برنج ده کیلوی . نان و پنیر جلوی درب خانه مردم در روز روشن چکار میکردند ؟ انهم با بودجه خود ملت بود از بیت المال بود . آیا نمیشد راه حل ممالک پیشرفته در امر عدالت اقتصادی به روش علمی در پیش گرفت که نیازی به این هزینه نباشد ؟ . آیا این روش کار بدی هست .‌پس چرا تلویزیون همیشه در حال تبلیغ هست ؟ اگر خوب هست پس چرا استعفا داد . ایا کرامت هموطنان خود را در میابید ؟ چرا شب ها در فضای تاریک اینکار نمیکنید ؟
به دو روش میتوان با تاریخ معاصر برخورد کرد. یکی با تعصب کور که در همه جریانات سیاسی میینیم. بعد از اتقلاب که مشخص است. اما آنجه مربوط به قبل از انقلاب میشود. برای مثال تعصب کوته بینانه طرفداران حکومت قبل است. چنان تاریخ را روایت میکنند که انگار محمدرضا شاه سازنده تک تک آجرهای این مملکت بود.
اما باید طور دیگر به موضوع نگاه کرد. اینکه ایران قبل از انقلاب را توده های مردم ساختند.. منتها یک اشکال داشت اینکه به سازندگان اجازه سخن گفتن داده نمیشد. انقلاب سخن کارگران بود در برابر شاه.
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
یه کم تاریخ بخون روشن بشی دا داش
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
فقط میتونم بگم تاریخ معاصر از سایت خودیها خوندی ؟ از دیگر سایت های بی طرف هم بخون . وقتی تیوریسین تاریخی معتضد باشه باید هم‌چنین بگی . دوباره تاریحپخ را از ۱۲۸۰ تا ۱۳۰۰ و سپس از ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۶ مطالعه کن . ضرر نمیکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
شما هم دیوان شعرهای پروین اعتصامی رو که در زمان پهلوی از دنیا رفت رو بخون تا روشن بشی.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
ناشناس 22:37
یه نگاه به اعتبار پاسپورت ایرانی و ارزش پول ملی بکن مقایسه کن
حتما از این به بعد سکوت خواهی کرد !
زیبا کلام‌گفت تندروها به دلایل زیادی که دارد در ۱۴۰۰ با ترامپ سر میز مداکره خواهند رفت . فعلا تا حد امکان‌چانه میزنند و بستگی به این دارد که مردم چقدر مقاومت میکنند . .............سوال ؟ یعنی واقعا در ۱۴۰۰ اف ای تی اف و پرتوکل های جهانی را هم امضا میکنند ؟ پس چرا در این دوره مداکره نمیکنند . یعنی بستگی به دولت بعدی امریکا داره ؟ حالا اگر ترامپ دوباره سر کار بیاد چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
نه عزیزم بستگی به دولت بعدی خودمان دارد که مردمی باشه یا نه
من اجازه نمی دهم اصولگرایان با آمریکا ساخت و پاخت کنند خواهیم دید چگونه این دفعه من از دیوار بعضی سفارتخانه ها بالا خواهم رفت
بهتر بود به جای حفظ قداست امام جمعه و اعلام استعفای خود خواسته ، سیستم نظارتی عدم صلاحیت ایشان را ، آشکارا و بدون پرده پوشی اعلام میکرد .
اگر ترامپ مجددا انتخاب بشه با نرمش قهرمانانه باهاش به توافق میرسن.
آقای زیباکلام خدا از دهنت بشنوه ایشالله
۲۰۰ میلیارد دلار طبق گفته رییس جمهور (دهم دیماه ۹۸) خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست! یعنی هر ایرانی سالی ۲۵۰۰ دلار معادل حدود ۴۰ میلیون تومان از دست میده،
۱۴۰۰ بسیار بسیار بسیار..... دیر است
عاقلانه آن است که مذاکره الساعه انجام گیرد چرا که فردا هم دیر است چه رسد به ۱۴۰۰ که شاید بی فایده هم باشد البته برای ملت مظلوم ایران نه کاسبان تحریم
آقای زیبا کلام و طرفداران آقای زیبا کلام ، اون موقع که آقای روحانی در حال رای جمع کردن بود، میفرمودن والله علی العظیم اگر مشکلات راه حل نداشت کاندید نمیشدم، چهار سال اول شما و آقای روحانی هر جا نشستین فرمودین تمام مصیبت ها مربوط به شخص رییس جمهور قبل از آقای روحانی است، اونروز که قرار بود توافق شه هرکسی حرف میزد میگفتین فهم ندارین درک ندارین بی شناسنامه دلواپس، حالا که دقیقا همون اتفاق افتاد و عین گفته ی دلواپسان رییس جمهور بعد از اوباما اومد و به راحتی توافق رو پاره کرد میگین نگاه کردن به تندرو ها! نه عزیزم نگاه کردن به یه توافق بی در و پیکر که خارج شدن ازش مثل آب خوردن بود، الانم اگر سال هزار و چهارصد این اتفاق نیافته، هرچقدر این کشور پیشرفت بکنه بازم شما ول کن نیستی، چون مشکلتون این نیست که استقلال ایجاد بشه یا تولید داخلی رونق پیدا کنه یا ایران رو پای خودش وایسه بدون نفت یا هرچیزی ، مشکل اینجاست که بایدتوافق بشه و بریم زیر چترش حالا به هر قیمتی! مشکل اینجاس
تا حالا نشنیده بودم کسی بتونه آبروی خدا رو ببره،
اگربجای نامه نگاری وتقاضاازاین وآن که هیچ نتیجه ای تاکنون برای کسی منجمله مانداشته خودمان بفکرخودمان باشیم وازدانشمندان وفرهیختگان خودمان که درهم درکشورمان وهم درستیرمقاط دنیازیادداریم برای نجات میهنشان کمک بخواهیم بمراتب بهترازدست نیازبه سوی کسان درازکردن است وفراموش نکنیم کس نخاردپشت ما جزناخن انگشت ما
با سلام
بد نیست جناب زیباکلام از این تفاسیر به ظاهر روشنفکرانه دم دستی دست بردارد و برای تطهیر آقای روحانی همفکران خودش چاره ای دیگر بیندیشد
اینایی که این جوجه های بیگناه و مظلوم رو اینجوری زنده بگور کردن ایشالا به حق پنج تن کرونا بگیرن و زنده بگور بشن.
زودتر توافق کنند که نابود شدیم
يكي به اين زيبا كلام بكه آقاي استاد حرف اسمت زيبا كلامه ليكن حرفهات وتحليلت زشت كلام است اختلاف آميز پس بهتره سكوت كني به جاي فضل كلام
دنياي عجيبي شده كسي به افرادي كمك مي كند بايد استعفا دهد. در حاليكه قرآن دادن حسنه را هم بصورت مخفي و هم آشكار تاييد مي كند.
از علی لاریجانی روزی سه بار تست کرونا می گیرند. فعلا تستش منفی نشده!!!
به نظرم کار امام جمعه مشکلی نداشت
". . . کرونا علامت ظهور است. . ." سخنیه که نه تایید می شه کرد و نه رد.
سلام.یک راه حل برای مشکل جوجه های یکروزه اینستکه دولت جوجه های اضافی را به قیمت منصفانه از تولید کنندگان بخرد و بین روستاییان توزیع بکند و بازای آن درصد کمی از یارانه آنها کم بکند.اگر قیمت خرید و هزینه توزیع عاقلانه باشد درصدی که از یارانه روستاییان کم میشود بدلیل زیاد بودن تعداد یارانه بگیران ،آنقدر کم خواهد بود که به فرض محال ،در صورت مردن همه جوجه ها هم ارزش اعتراض و پیگیری را برای روستاییان نداردو هزینه اضافی هم به دولت تحمیل نمیشود ودر کل سود اینکار به مراتب بیشتر از زیانش است.
دژپسند و تیمش مثل بانک مرکزی مسبب شده اند تا اجازه واردات نیازهای صنعت و تولید صنعتی و نیازهای منزل و وسایل زندگی مردم را مانع شوند و تما کسب و کار را از رونق گردش انداخته اند
به نظر من نظر آقای زیبا کلام درست هست از اولش هم رای دادن به اصلاح طلبا که در واقع کاره ای نیستند درست نبود ما همه فریب خوردیم
نمیشه مثل اول سال که ساعت ها را یک ساعت جابجا میکنیم, تقویم را یک سال بکشیم جلو؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی