بازدید 22984
آخرین تحولات خاورمیانه

درخواست رهبران مذهبی آمریکا از ترامپ درباره تحریم‌های ایران / توافق عربستان و روسیه برای کاهش عمده تولید نفت/ استقبال ایران از معرفی نخست وزیر جدید عراق/ واکنش‌ها به معرفی مصطفی الکاظمی برای تصدی نخست وزیری

تحرکات جدید امارات برای سیطره بر ساحل غربی یمن، توافق عربستان و روسیه برای کاهش عمده تولید نفت، استقبال ایران از معرفی نخست وزیر جدید عراق و واکنش‌ها به معرفی مصطفی الکاظمی برای تصدی نخست وزیری، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درخواست رهبران مذهبی آمریکا از ترامپ درباره تحریم‌های ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۷۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 10 April 2020

تحرکات جدید امارات برای سیطره بر ساحل غربی یمن، توافق عربستان و روسیه برای کاهش عمده تولید نفت، استقبال ایران از معرفی نخست وزیر جدید عراق و واکنش‌ها به معرفی مصطفی الکاظمی برای تصدی نخست وزیری، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درخواست رهبران مذهبی آمریکا از ترامپ درباره تحریم‌های ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ رهبران مذهبی در آمریکا با ارسال نامه‌ای به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته‌اند تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند.

«ائتلاف ACT» (ائتلافی جهانی متشکل از بیش از ۱۴۵ کلیسا و سازمان‌های مرتبط با آن که در بیش از ۱۲۰ کشور فعالیت می‌کنند)، «شورای جهانی کلیساها» و «شورای ملی کلیسا‌های مسیحی» در این نامه مشترک بر ضرورت رفع تحریم‌ها تأکید کرده‌اند.

در این نامه آمده است: «ویروس کرونای جدید دشمن مشترک بشریت در همه جاست. پاسخ‌دهی موثر به این بیماری همه‌گیر نیازمند همبستگی و همکاری بی‌سابقه جهانی، مراقبت ویژه از آسیب‌پذیرترین قشرها و اقدام فوری برای از بین بردن شرایطی است که باعث آسیب‌پذیری‌های بیشتر می‌شود.»

رهبران مذهبی دنیا علاوه بر این از اثرگذاری تحریم‌ها بر روی زندگی مردم ایران ابراز نگرانی کرده‌اند. آن‌ها نوشته‌اند تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران در مبارزه ایران با ویروس کرونا اخلال ایجاد کرده است.

رهبران مذهبی دنیا علاوه بر آن خواستار رفع تحریم‌ها علیه سایر کشور‌ها شده‌اند.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور در روز‌های گذشته بار‌ها مدعی شده‌اند، تحریم‌های آمریکا اخلالی در ارسال کمک‌های بشردوستانه با ایران ایجاد نمی‌کند.

کارشناسان مسائل تحریمی می‌گویند، با آنکه از لحاظ تئوری این نکته ممکن است صحیح باشد، در عمل تحریم‌های بانکی آمریکا، شرکت‌ها را برای انجام هر گونه مبادله با ایران بی‌میل می‌کند.

شیوع ویروس کرونا در ایران موجب شده فشار‌های جامعه بین‌الملل به ایالات متحده برای کاهش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد، اما دولت ترامپ تا به حال در برابر این فشار‌ها مقاومت کرده است.

تحرکات جدید امارات برای سیطره بر ساحل غربی یمن

ساحل غربی یمن، بار دیگر عرصه درگیری دولت مستعفی این کشور (عبد ربه منصور هادی) با امارات و نیرو‌های تحت امر آن است و امارات تلاش می‌کند، بار دیگر از طریق مزدوران خود به این منطقه بازگردد و مابقی موجودیت دولت مستعفی یمن در آنجا را از بین ببرد.

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابعی در دولت منصور هادی و برخی از نزدیکان به ابوظبی آورده است: «ساحل غربی یمن در آستانه تبدیل شدن به صحنه کشمکشی جدید است، زیرا امارات و مزدوران آن در شورای انتقالی جنوب تلاش می‌کنند نیرو‌های دولت منصور هادی را از مناطق استقرار آن‌ها در منطقه‌ای کشیده شده از باب المندب تا الحدیده بیرون کنند».

درخواست رهبران مذهبی آمریکا از ترامپ درباره تحریم‌های ایران/ توافق عربستان و روسیه برای کاهش عمده تولید نفت/ استقبال ایران از معرفی نخست وزیر جدید عراق/ واکنش‌ها به معرفی مصطفی الکاظمی برای تصدی نخست وزیری

به گفته این منابع، مزدوران امارات طی این روزها تجهیزاتی را برای بیرون راندن نیروهای مشترک تحت فرماندهی «حمدی شکری» در ساحل غربی از جمله نیروهای مستقر در منطقه «راس العار» استان «لحج» که مشرف به دریای سرخ و باب المندب است، فرستادند.

این منابع از بروز تنش شدید میان نیروهای دو طرف خبر دادند، به خصوص که نیروهای سرلشکر «احمد عبدالله الترکی» هم که در طول نوار ساحلی استان «لحج »مستقر هستند، به حالت آماده باش درآمده‌اند.

به گفته این منابع امارات می‌خواهد ساحل غربی یمن کامل در دست مزدورانش باشد؛ چیزی که می‌تواند اوضاع کلی کشور یمن را دگرگون کند.

در همین راستا، یک منبع نظامی در منطقه چهارم نظامی یمن در گفت‌وگو با العربی الجدید اوضاع را این بار خطرناک‌تر و پیچیده‌تر از قبل خواند و گفت: «سعودی‌ها در اجرای توافق ریاض میان دولت منصور هادی و شورای انتقالی که در نوامبر گذشته به امضا رسید و در بازگرداندن دولت منصور هادی به عدن ناکام ماندند. شورای انتقالی می‌خواهد، اوضاع خود را ساماندهی کرده و به سمت ساحل غربی پیشروی کند و در این زمینه با کمک امارات اوضاع را به سمت تنش پیش برده است».

به گفته این منبع، هدف از تنش جدید در ساحل غربی تحویل کامل این منطقه به متحدان ابوظبی و به خصوص طارق محمد صالح، برادر زاده رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح است.

به گفته این منبع انتظار می‌رود، مزدوران ابوظبی علیه دولت منصور هادی متحد شوند و جبهه واحدی را تشکیل دهند.

منبع نظامی یمن گفت: «امارات که در مقطع اخیر نفوذ خود را در یمن رو به کاهش دیده، تلاش می‌کند از در پشتی یعنی ساحل غربی وارد شود؛ آن هم از طریق مزدورانی که نقشه‌های جدید امارات را پیاده می‌کنند و شورای انتقالی را مجری این طرح می‌کند».

این منبع نظامی گفت، امارات می‌خواهد نیروهای طارق صالح به شورای انتقالی جنوب ملحق شوند، به خصوص که اگر عربستان بخواهد توافق ریاض را به زور پیاده کند و نیروهای دولت مستعفی را وارد عدن کرده و شورای انتقالی را از آنجا بیرون کند، از این طریق شریک شدن نیروهای صالح با شورای انتقالی می‌تواند به آن در مقابله با دولت مستعفی کمک کند.

توافق عربستان و روسیه برای کاهش عمده تولید نفت

منابع رسانه ای از توافق میان عربستان و روسیه درباره کاهش تولید نفت خبر می دهند.

برخی منابع به رویترز گزارش دادند: عربستان و روسیه درباره کاهش بزرگ تولید نفت توافق کرده اند.

گفتنی است، پیشتر فاتح بیرول، رییس آژانس بین‌المللی انرژی نیز ضمن استقبال از تلاش کشورهای تولید کننده برای کاهش ده میلیون بشکه‌ای عرضه نفت، یادآور شده بود که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ذخایر نفتی جهان ۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت؛ بنابراین، او از کشورهای جهان خواست تا برای غلبه بر تبعات شیوع ویروس کرونا تلاش‌های گسترده‌تری را برای تثبیت قیمت نفت انجام دهند.

درخواست رهبران مذهبی آمریکا از ترامپ درباره تحریم‌های ایران/ توافق عربستان و روسیه برای کاهش عمده تولید نفت/ استقبال ایران از معرفی نخست وزیر جدید عراق/ واکنش‌ها به معرفی مصطفی الکاظمی برای تصدی نخست وزیری

قیمت جهانی نفت در سه ماه نخست سال جاری میلای تحت تاثیر کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش عرضه به دلیل وقوع جنگ قیمت میان عربستان و روسیه از ۶۹ دلار تا ۲۶ دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین حد طی دو دهه گذشته رسید.

استقبال ایران از معرفی نخست وزیر جدید عراق

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن استقبال از معرفی مصطفی الکاظمی به‌ عنوان نخست‌وزیر جدید عراق، برای وی در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.

موسوی در خصوص معرفی نخست‌وزیر جدید عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از استقلال، حاکمیت ملی، یکپارچگی ارضی و ثبات سیاسی در کشور عراق حمایت کرده و اتفاق نظر تمامی جریانات سیاسی عراق از طریق روندهای دموکراتیک را تنها مسیر برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات می داند. از همین روی، جمهوری اسلامی ایران از توافق امروز گروه های سیاسی در عراق که نتیجه آن معرفی آقای مصطفی کاظمی به عنوان نخست وزیر جدید بود، استقبال می کند و آن را گامی صحیح در مسیری درست می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران، ضمن آرزوی موفقیت برای آقای مصطفی الکاظمی، امیدوار است ایشان در ماموریت تشکیل دولت جدید در این کشور برای تامین خواسته های مردم و مرجعیت عالی دینی در عراق و ایجاد یک عراق با ثبات و یکپارچه و برخوردار از جایگاه مهم در سطوح منطقه ای و بین المللی موفق باشد.

درخواست رهبران مذهبی آمریکا از ترامپ درباره تحریم‌های ایران/ توافق عربستان و روسیه برای کاهش عمده تولید نفت/ استقبال ایران از معرفی نخست وزیر جدید عراق/ واکنش‌ها به معرفی مصطفی الکاظمی برای تصدی نخست وزیری

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین گفت: بدون تردید، همسویی و همدلی همه طوایف مختلف عراقی و تمامی گروه های سیاسی و شخصیت های برجسته عراقی، از جمله جناب آقای عدنان الزرفی، در نیل به این هدف مهم و ادامه مسیر تاثیرگذار بوده و هست.

موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی کامل خود را برای همکاری با دولت عراق به منظور عبور آن کشور از مشکلات و رسیدن به اهداف عالی مردم و مرجعیت عراق اعلام می دارد.

واکنش‌ها به معرفی مصطفی الکاظمی برای تصدی نخست وزیری

در پی انصراف عدنان الزرفی از ماموریت تشکیل دولت جدید و با توجه به توافق گروه های سیاسی برای نامزد کردن مصطفی الکاظمی رئیس دستگاه اطلاعاتی عراق، برهم صالح رئیس جمهور این کشور روز پنجشنبه نهم آوریل(21 فروردین) در حضور رهبران گروه های سیاسی و مقامات عالی رتبه عراق، الکاظمی را رسما مامور تشکیل دولت جدید کرد.

برهم صالح رئیس جمهور عراق در خلال مراسم مکلف شدن مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولت که با حضور اکثریت رهبران گروههای سیاسی در کاخ السلام بغداد برگزار شد، اظهار داشت، مدت زمان طولانی برای تشکیل دولت جدید از بین رفت و واقعیت آن را تحمیل کرد.

وی اظهار داشت : ما درصدد مامور کردن برادر، مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولت جدید هستیم و این مسئولیت بزرگی است که بر دوش اوست.

صالح افزود: ما مرحله سیاسی دشواری را پشت سر گذاشتیم، همه علاقه مند به تشکیل دولتی هستند که پایبند به برنامه اصلاح باشد. وی درباره انصراف عدنان الزرفی از تشکیل دولت اعلام کرد، از وی به خاطر در نظر گرفتن منافع ملی تشکر می کند. صالح در عین حال درباره مامور جدید تشکیل دولت عراق تصریح کرد الکاظمی شخصیتی سالم و میانه رو و پایبند به حقوق عراقی هاست.

یک عضو هیات رئیسه پارلمان عراق تاکید کرد، مصطفی الکاظمی فرصت بهتری نسبت به محمد توفیق علاوی و عدنان الزرفی دو مامور سابق تشکیل دولت برای کسب رای اعتماد در اختیار دارد.

بشیر حداد در سخنانی خطاب به خبرنگاران در اربیل در شمال عراق گفت امیدواریم که انسدادی که روند سیاسی در کشور شاهد آن است، پایان یابد و دولت فدرال آتی تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد، الکاظمی مقبولیت طرفها و گروه های سیاسی شیعی، کردی و سنی را به همراه دارد و فرصت بهتری نسبت به محمد توفیق علاوی و عدنان الزرفی نامزدهای قبلی برای تشکیل دولت جدید دارد.

الحداد تصریح کرد، دو مامور سابق تشکیل دولت (علاوی و الزرفی) از همان آغاز از حمایت بخشی از شیعیان برخوردار نبودند؛ بر عکس الکاظمی که درباره وی اجماع وجود دارد.

مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز بر حمایت خود از مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولت جدید عراق تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، بارزانی در تماس تلفنی با الکاظمی بر حمایت خود از ماموریتش تاکید کرد.

پیشتر حزب دموکرات به ریاست مسعود بارزانی رسما از نامزدی مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولت جدید عراق حمایت کرده بود.

اتحادیه میهنی کردستان عراق هم بر حمایت خود از مامور شدن مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولت تاکید کرده است.

هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح، روز پنجشنبه با اشاره به اینکه فراکسیون اکثریت به ماهیت خود بازگشت و آنچه استحقاق آن را داشت، بر اساس چارچوب های قانون اساسی به دست آورد، تصریح کرد از مصطفی الکاظمی مامور جدید تشکیل دولت حمایت خواهد کرد.

ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی به مامور شدن مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولت جدید عراق در پی انصراف عدنان الزرفی از اعضای اصلی این ائتلاف واکنش نشان داد.

ائتلاف النصر تاکید کرد، مصطفی الکاظمی شخصیتی قدرتمند است و قادر به تشکیل دولت در مدت زمان تعیین شده خواهد بود.

رئیس فراکسیون پارلمانی بدر عراق از وجود اجماع واضح در مکلف شدن مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولت جدید خبر داد و تاکید کرد دولت الکاظمی، قدرتمند مستقل خواهد بود.

حسن الکعبی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه ماهواره ای العهد گفت شاهد انصراف عدنان الزرفی از ماموریت تشکیل دولت و مامور شدن مصطفی الکاظمی بودیم، اکثریت واضحی از ماموریت الکاظمی حمایت می کند و تمام طیفهای ملت عراق درباره الکاظمی اتفاق نظر دارند.

الکعبی خاطرنشان کرد بر اساس اطلاعات اولیه، این دولت، مستقل و قدرتمند و مورد حمایت همه طرفها خواهد بود، تشکیل این دولت آسان خواهد بود، زیرا طیف شیعی از آن حمایت کرده است.

شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق هم در واکنش به مامور شدن مصطفی الکاظمی گفت ما تصمیم گرفتیم که همگام با حجم چالش ها، مانعی در برابر تشکیل دولت جدید به ریاست الکاظمی نباشیم، زیرا تسریع در تشکیل دولت جدید با توجه به حجم چالش های پیش روی کشور یک ضرورت است.

الخزعلی گفت: ما قبلا شاهد نقض قانون اساسی بودیم آن هم از سوی کسی که باید حامی قانون اساسی باشد، یعنی رئیس جمهور که بر خلاف قانون اساسی، فردی را نامزد نخست وزیری کرد، در حالی که قانون اساسی فقط به وی مجوز داده فردی را که نامزد شده مامور تشکیل دولت کند و این تخلف خطرناکی بود که رئیس جمهور مرتکب شد.

ائتلاف تحالف القوی العراقیه به ریاست محمد الحلبوسی در واکنش به معرفی مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولت جدید عراق تصریح کرد، ما بر پایبندی به وحدت صف سیاسی و توافق گروه ها در نامزد کردن مصطفی الکاظمی تاکید می کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۶
طبق کلیه مفاد قطعنامه های تحریمی، خرید و ورود کلیه اقلام داروبی و پزشکی و مواد غذایی و کشاورزی برای ما ، بلامانع است .
و خود وزارت سمت چند هفته قبل اعلام کرد که کلیه اقلام دارویی و خوراکی خریداری و وارد کشور شده و انبارهای ذخیره کشوری کاملا تکمیل است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
اگر دارو و غذا تحریم هستیم، بخاطر اینکه شهروندان امریکا رو بتوانند سیر کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
چرا ورود و اقامت آقازاده هارو تحریم نمی کند?
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
پمپئو گفته که در سازمان سیا آموزش دروغ گویی دیدیم
سازمان جهانی و شرکت های دارویی جهان میگه به
قرار می گیرند،خاطرر تبادلات مالی با ایران مورد پیگرد
تحریمیی آمریکا قرار می گیرند
حالا چرا باید ما دروغ ارباب شما را قبول کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
1-
ایران به دلیل تحریم ها پول نداره برای خرید
2-
به دلیل تحریم های بانکی روند خرید و انتقال مانند یک کشور عادی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
مفاد؟!
در مرحله عمل مستقیم نمی شود و باید از راههای دور زدنی استفاده کرد.
حتی اگر ترامپ هم بگوید باز در مرحله عمل نمی گذارد. و نگذاشته است.

الانم آزاده ! تنها بانک های واسطه را به بهانه هایی مجبور به جریمه های چند صد ملیونی می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
شما تخصص در مفاد تحریمی آمریکا داری، بفرمایید بگید که شرکت های دارویی که نمی توان از کانال رسمی پول دارو را از ایران دریافت کنند، چی باید بگن؟
یه مشاوره به خریداران دارو در ایران بدید!!
احتمالا ارباب شما را از مشاوره منع بکنن
اصغر
| Russian Federation |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
شما همین حرف رو میتونید به بچه های پروانه ای بگید. درضمن صمت نه سمت. روز خوش
رهبران مذهبی آمریکا نمیدونن که تحریم ها برای ما ایرانیها فرصت است!
اونها کاسبان تحریم ما رو نمیشناسن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
خدارا شکر بساط کنفرانس ها، همایش ها، ماموریت های خارجی الکی مدیران دولت ، حقوق نجومی، هدیه ها به بعضی ها و...جمع شد، کاش این تحریم های ادامه داشته باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
من حاضرم سخت ترین تحریم هارو تحمل کنم بشرطی که ترامپ همین تحریم هارو بر فرزندان مدیرانی که ساکن امریکا هستند هم اعمال کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
بله!
حد اقل شما با همین بهانه تحریم سه انتخابات را رأی آوردید
همین مگر کم است؟

مردم می دانستند اصلاح طلبان اهل کار برای ملت نیستند، تنها به امید رفع تحریم بهشون رای داده بودند.

سه بار کاسبی از تحریم
توافق عربستان و روسیه و امریکا البته
لطفا این نمودار آمار تجمیعی رو بردارید تا بتونیم تعداد آمار کرونا رو به دسرتی ببینیم. همون شیوه قبلی خیلی خوب بود. یا اینکه این نمودار رو چند سانتی متر ببرید پایین تر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
ظاهراً ماموریت شما فقط در مورد تمسخر آمار هستش که بعد از آمار آقای جهان پور باید بزنید
یه خورده زود تشریف آوردید
از مردم ایران سو استفاده می شود از یک طرف پزشکان بدن مرز را اخراج می کنند از طرف دیگر کمبود دارو را برای فشار مستمسک قرار می دهند مردم قربانی ای سیاست بازیها شده اند اگر نیاز دارویی دارید آنها می گویند هیچ مشکلی نیست ولی ایران پول نقد می خواهد خون این بیماران بیگناه بگردن کیست
تابناک تو هم مسولی این کامنتها را منتشر کن شاید موثر باشد
یعنی بجز ایران کسی به امریکا باج نداده، ترکیه و عربستان که بخاطر امریکا با سوریه و روسیه می جنگن، یکی با سربازانش یکی با نفت.
رهبران مذهبی امریکا خود را سنگ روی یخ نکنند ، یک بار برجام تحریما رو لغو کرد اما ما خودمان گفتیم زندگی در تحریم را بیشتر دوست داریم ، زندگی بدون تحریم به ما استرس و احساس گناه میده
انشاالله هرچی سانسورچیه کورونایی بشه این پولا خوردن نداره
دعا کنید ترامپ توی انتخابات برنده نشود ?
روسیه نباید به نفع ترامپ در انتخابات وارد عمل شود .
متاسفانه رهبران مذهبی دنیا خبر ندارند که دو طیف هستند که در ایران و آمریکا مانع از رفع تحریمها هستند در ایران گروههای فشار وابسته به بعضی از احزاب سیاسی که غالبا کاسبان تحریم هستند در آمریکا هم طیف وسیعی از جمهمریخواهان گاهی وقتا آدم بد در این رابطه به ذهنش می رسد
به نظرتون این گونه اخبار درباره رفع تحریم و تقاضاهای که از دور نزدیک میشه ، به نوعی التماس نیست ، بعد آمریکا هم میگه چشم بفرمایید رفع تحریم شد.
اونا برنامه داشتن و تا پیاده سازی کامل برنامه هاشون عقب نشینی نمیکنن
کشوری که با بمب اتمی جواب ژاپن و داد و اون همه آدم بیگناه و کشت
حالا بخاطر کرونا کوتاه میاد

اگه محکم وایسادیم باید تا آخر وایسیم
اگر هم قراره تن به ذلت بدیم ، بهتره همین حالا باشه
که مردم بیشتر از این سختی نکشن
رهبران مذهبی آمریکا کاره ای نیستن در سیاست خارجی آمریکا. نمایندگان دموکرات مجالسشون مخالف تحریمن ولی اونجا سرزمین دموکراسیه یعنی یکی کاندید میشه وعده انتخاباتی میده، اگه مردم بهش رای دادن و انتخاب شد هیچ قدرتی نمیتونه جلو عمل به وعده هاش رو بگیره و چوب لای چرخش بذاره. ترامپ هم در حوزه سیاست خارجی همین وعده‌ی خروج از برجام و تحریم ایران رو داده بود و داره بهش عمل میکنه. امیدوارم منتشر کنی تابناک.
شما که اونور آبی حالشو ببر بذار ما هم به یه فکری به حال بدبختی خودمون می کنیم
ایران ازانتخاب نخست وزیرعراق استقبال کرده عجب .البته بادخالتها ورایزنی.... دراموردیگرکشورها دخالت نکنید....
واقعیتش رابخواهیدحتی اگرتحریمهاتعدیل هم بشه خیلی ازکشورهاوبانکهاشون تمایلی به تجارت با ماراندارند!وجاهت مون تخریب شده ‌متاسفانه!تابهبودی آن هم راهی است بس سخت و ‌طولانی!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی