بازدید 57478
هزار و نهصد و شصت و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش مقام سپاه درباره تحرکات اخیر آمریکا در عراق / فکر سیزده بدر رفتن را از سرتان بیرون کنید! / شیوع کرونا به چه کسانی بیشتر از همه ضربه زد؟ / استراتژی وحدت اصلاحات فدای رقابتِ عارف و لاریجانی شد

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ادعای سخنگوی کمیسیون امنیت ملی علیه آمریکا / مسیح علی‌نژاد: تحریم‌های ایران نباید به‌خاطر شیوع کرونا لغو شوند / پیش بینی بیل گیتس از زمان نقطه اوج کرونا در امریکا و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 30 March 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
اعتراض یک نماینده مجلس به تعطیلی در روز‌های کرونایی

بهرام پارسایی، نمیانیده مردم شیراز در نامه‌ای به علی لاریجانی از تعطیلی مجلس در روز‌های مبارزه با کرونا انتقاد کرد و نوشت: مفروض بفرمائید لشکر پیروز مدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران و تمامى کادر درمانى، آزمایشگاهى و خدماتى حوزه سلامت اعم از زن و مرد فوج فوج خسته، اما شجاعانه و غیرتمندانه سینه‌های سترگشان را آماج بلای جانسوز وقهار ویروس کرونا بنمایند و خودسوزانه فدای مردمشان گردند و این ایام وانفسا و این زمستان گذار تاریخ سلامت مرز وبوممان هم به رسم قهر تاریخ و طبیعت بگذرد؛ لکن این ننگ خواهد ماند که نمایندگان این مردم مبتلا، در کنجی خزیده و طالب عافیت نفس خویش بوده اند. آقای دکتر لاریجانی من با شرمساری احساس می‌کنم در قرنطینه اخلاقی هستم تا قرنطینه سلامت. مایه خجلت است که وکیل مردم در حوزه تقنین باشم و در بزنگاه غائله سر در لاک سلامت شخصی خود فرو برم؛ و زمستان که گذشت حدیث روسیاهی که نقش ما چه بود و چرا نکردیم.

نیم‌سال دوم تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا شهریورماه تمدید شد

معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی امروز دوشنبه تشکیل جلسه دادند و به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از فراگیری بیشتر آن تصمیم‌هایی اتخاذ کردند. در این جلسه مقرر شد ادامه کلاس‌ها به صورت مجازی تا پایان شهریورماه ۹۹ ادامه یاید. بر همین اساس ترم تابستانی برگزار نخواهد شد. همچنین واحد‌های نظری حدالامکان به صورت مجازی برگزار شده و واحد‌های عملی و کارآموزی در تابستان برگزار می‌شود. مدت واحد‌های کارآموزی پزشکی نیز از یک ماه به ۲۰ روز کاهش یافت. در این جلسه مقرر شد آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی لغو و ارتقای مقطع براساس سوابق تحصیلی انجام شود. برگزاری آزمون دستیاری و گواهینامه نیز در تابستان انجام خواهد شد. زمان برگزاری آزمون دستیاری، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی نیز در تابستان اعلام می‌شود. همچنین آزمون‌های درون بخشی، لاگ بوک و معیار‌های اخلاق حرفه‌ای جایگزین آزمون ارتقاء در سال ۹۹- ۹۸ می‌شود.

برخورد سخت پلیس با متخلفان در طرح "فاصله‌گذاری اجتماعی”

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: پلیس با افراد متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که برای جان خود و دیگران ارزشی قائل نیستند، مماشات نکرده و در اجرای قانون، قاطع و سخت‌گیرانه برخورد خواهد کرد. سردار احمد نوریان درباره اقدامات نیروی انتظامی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی ابلاغ شده است. سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: این ستاد در مصوبه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، محدودیت‌هایی را درباره سفر و تردد خودرو‌ها و افراد غیربومی، تعطیلی مشاغل و اصناف غیرضروری، برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات و فعالیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها قائل شده است. وی ادامه داد: در قالب این طرح از هموطنان عزیز خواسته شده، سفر‌های خود را لغو کرده و از شهر محل سکونت خارج نشوند همچنین بر بازگشت افرادی که به هر دلیل اقدام به مسافرت کرده‌اند به شهر‌های خودشان در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید شده است. معاون اجتماعی نیروی انتظامی یادآور شد: همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی و مأموران انتظامی، مکلف هستند به خودرو‌های افراد غیربومی و غیرساکن اجازه ورود و تردد در شهر‌ها را ندهند.

گلایه رئیس قوه قضائیه از تعلل در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

آیتالله رئیسی گفت: مردم با دیدن اراده جدی مسئولان، همکاری خوبی برای اجرای طرح قرنطینه خانگی داشتند و ایکاش نکات مورد تأکید پزشکان و متخصصان و وزیر بهداشت و همکاران ایشان از قبل از عید مورد توجه قرار میگرفت و این فاصلهگذاری از همان زمان اجرا میشد، اما دیر شد. متخصصان میگویند در این مسأله عنصر زمان تعیینکننده است و شاید اگر این کار خیلی زودتر انجام میشد، الآن نتایج بهتری برای کنترل کرونا میگرفتیم. رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم مداخلات ارکان حاکمیتی در اجرای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در جامعه، تصریح کرد: هر چه مداخلات بهداشتی بیشتر شود، شاهد کاهش آسیب‌ها و تلفات خواهیم بود و باید این مداخلات را برای حفظ سلامتی مردم افزایش دهیم و مردم هم قطعاً آن را به نفع خودشان میدانند.

قرنطینه نشدن قم یک تصمیم کارشناسی بود

علی ربیعی: در همان زمان اتکای ما به نظرات کارشناسی بخش سلامت بود. در دولت هم دیدگاه‌های متنوعی وجود داشت. اما محور نظرات کارشناسی بخش سلامت بود. در آن دوران هم دیدگاه رسمی کارشناسان بخش سلامت نداشتیم. من معتقدم مبتنی بر شرایط و کارشناسی تصمیمات را اتخاذ کردیم.   وی در ادامه با انتقاد از سیاست زدگی در مقابله با کرونا گفت: واقعا دوست نداشتم در اولین جلسه سخنگویی به این آفت اشاره کنم. دو روز بعد از آنکه اعلام کردیم بیماران قمی ما کرونا مثبت هستند، در جمع مطبوعاتی‌ها حاضر شدم و گفتم بزرگترین آفت و مانع مبارزه با کرونا سیاست زدگی خواهد بود. برخی افراد می‌گفتند قم هراسی می‌کنید یا از اصطلاح کرونای بنفش استفاده می‌کردند. امروز همان‌ها مدعی می‌شوند؛ آن‌ها بلندگو دارند و در این زمینه بیشتر صحبت می‌کنند. من از این دسته از دوستان می‌خواهم که دست کم در این شرایط این دسته سخنان را مطرح نکنند. ما به یاد داشتیم که ما بخشی از مراکز را به سختی تعطیل کردیم.   وی با بیان اینکه در مواجه با کرونا با افراط و تفریط‌های مختلفی مواجه بودیم ادامه داد: این تصمیم که چرا شهر‌ها را قرنطینه نکردیم مبتنی بر تصمیمات کارشناسی بوده است. باید در ارتباط با این تصمیم به شرایط آن روز و امکان پذیری و نظریه‌هایی که به دولت می‌رسید توجه کرد. البته من در این مورد تلاش می‌کنم گزارش مفصل و مستندی را منتشر کنم که به چهار پنج موضوع مهم که یکی از آن‌ها قرنطینه شهر هاست بپردازم. مستندسازی خوبی دارم از کرونا انجام می‌دهم که منتشر می‌شود.
 
ایتالیا یک شبانه‌روز مرگبار دیگر را گذراند

تتعداد تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا با افزایش ۷۵۶ نفری در یک روز، به ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر رسیده است. افزایش تلفات و مبتلایان به کرونا در ایتالیا در حالی ادامه دارد که تاکنون دست‌کم دو هزار نفر از کادر پزشکی این کشور حین مبارزه با این بیماری همه‌گیر مبتلا و ۵۰ پزشک جان خود را از دست داده‌اند/ باشگاه خبرنگاران جوان

جریمه ۵۰۰ هزارتومانی ۵۰۰۰ راننده که اصرار به سفر داشتند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا: ️از زمان شروع اجرای این طرح تاکنون - همانطور که پیشتر اعلام شده بود - نسبت به توقیف وسایل نقلیه و جریمه خودرو‌های متخلف اقدام شد و در همین راستا نیز تاکنون ۵۰۰۰ برگ جریمه برای ۵۰۰ هزار تومانی برای رانندگان متخلف صادر شده است و ۷۳۷ خودرو نیز توقیف شدند. این جریمه برای افرادی بوده که اصرار به تردد در شهر‌های غیر از محل سکونت خود داشتند/ایسنا

قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در ۱۷ سال گذشته رسید

قیمت نفت در روز دوشنبه در بازار‌های آسیا پس از فروپاشی سایر بازار‌های مالی و بدتر شدن بحران شیوع ویروس کرونا در روز‌های آخر هفته سقوط کرد تا پایین‌ترین سطح خود را در ۱۷ سال گذشته ثبت کند. قیمت نفت غرب تکزاس در ایالات متحده ۵.۳ درصد کاهش یافت تا هر بشکه این نفت به ۲۰ دلار برسد در حالی که هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶.۵ درصد کاهش به ۲۳ دلار برای اولین بار از سال ۲۰۰۳میلادی تاکنون رسیده است. / ایرنا

کاهش ۶۴درصدی تلفات رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: کاهش ۶۴درصدی تصادفات در جاده‌ها را داشته ایم، همچنین تعداد جانباختگان ۵۹درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل و مجروحین نیز به میزان ۴۸درصد کاهش داشته ایم. ️بر اساس آمار‌ها، بیشترین تصادفات رانندگی در بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است که نشان دهنده خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مجاز بوده است. /فارس

دریاچه ارومیه در بهترین حال ۱۰ سال اخیر

علی حاجی مرادی، مسئول واحد فنی ستاد احیای دریاچه ارومیه، در همین رابطه در گفتگو با خبرآنلاین: خیلی ساده و شفاف بگویم؛ اعداد و نمودار‌ها به ما نشان می‌دهند که دریاچه تا شهریور سال ۱۳۹۶ به طور کامل خشک شده بود و بدتر از آن اینکه از پس خشک کامل کل بستر نمکی دریاچه ارومیه دیگر هر آنچه آبی به پیکره آن در سال‌های بعد حالا به هر طریقی از انتقال آب خزر گرفته و یا بارش‌های و سیلاب‌های بسیار بزرگ آبی بعد از یک یا دوسال خشکی کف دریاچه وارد آن می‌شد دیگر عملآً نمی‌توانست موجب انحلال نمک بستر دریاچه شده و عملاً برای همیشه دریاچه ارومیه از دست رفته بود.

امام هم زورش به شورای نگهبان نرسید

محمد هاشمی، استاد حقوق اساسی در میزگرد خبرآنلاین: ️یک زمانی شورای نگهبان همه قوانین را رد می‌کرد و می‌گفت: خلاف شرع است به طوری که امام زورش نرسید و ناگریز به تشکیل مجمع تشخیص شد که به عنوان نهاد قانون گذار و تصمیم گیر در کشور فعالیت می‌کند. ️اعضای شورای نگهبان بایستی واقعا وابستگی به حزب و گروه خاصی نداشته باشند، چون خلاف منطق نظارت عادلانه است، بنابراین باید برای این مقام نظارتی حتما شرط و شروط بگذاریم و اثبات هم بشود.
بهادری جهرمی، معاون پژوهشگاه شورای نگهبان در میزگرد خبرآنلاین: ️شورای نگهبان جز ساختار‌های قانون اساسی است و هرجایی که ما از خرد جمعی سیاسی به جمع بندی ب­رسیم که یک جای بهتری می ­تواند این کار را انجام دهد هیچ ابایی نداریم که بهتر‌ها را جایگزین کنیم. ️من نفی نمی­کنم که در شورای نگهبان سلایق سیاسی وجود دارد؛ اما دو مطلب است، یکی اینکه آیا سلیقه سیاسی در قضاوت و تصمیم گیری اثر دارد یا نه و مهم این است که اثر نگذارد؛ دومین نکته که خیلی مهمتر است این است که در شورای نگهبان سلایق سیاسی وجود دارد، نه سلیقه سیاسی.

استراتژی وحدت اصلاحات فدای رقابتِ عارف و لاریجانی شد

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران به خبرآنلاین گفت:️اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه در مجلس یازدهم حتی نمی‌توانند یک فراکسیون حداقلی یا کوچک تشکیل دهند. ️جریان اصلاحات یا خود را بازسازی می‌کند یا تفکیک اتفاق می‌افتد. اما پیشنهاد من این است که از موضوع انتخابات مجلس یازدهم عبور کنیم و جبهه اصلاحات را بازسازی کنیم. ️ما نتوانستیم استراتژی وحدت را بین آقای لاریحانی که نماینده اصولگرایان میانه بود با آقای عارف که نماینده اصلاح‌طلبان تلقی می‌شد، برقرار کنیم. استراتژی وحدت اصلاحات در مجلس دهم فدای رقابتِ عارف و لاریجانی شد.

پیش بینی بیل گیتس از زمان نقطه اوج کرونا در امریکا

بیل گیتس، بازرگان و کارآفرین آمریکایی و مؤسس شرکت مایکروسافت می‌گوید اگر قرنطینه در آمریکا نه ایالت به ایالت، بلکه به صورت کامل و در همه ایالت‌ها برقرار شود، این کشور تا اواخر ماه آوریل از نقطه اوج شیوع کرونا گذر خواهد کرد. بیل گیتس در یک گفتگوی تلویزیونی با انتقاد از سیاست مد نظر دولت فدرال آمریکا برای قرنطینه کردن تنها چند ایالت که کانون کرونا در این کشور هستند، گفت که این شیوه کمکی به مهار این بیماری همه‌گیر نخواهد کرد. آقای گیتس با یادآوری سیاست چین در برقراری قرنطینه عمومی که به گفته او «ظرف ۶ هفته» منجر به عبور از نقطه اوج بحران در این کشور شد افزود: «اگر شرایط قرنطینه عمومی مشابهی در آمریکا برای تمام ایالت‌ها برقرار شود، ما نیز ظرف ۶ تا ۱۰ هفته از نقطه اوج شیوع کووید ۱۹ گذر خواهیم کرد.» /یورونیوز
 
کرونا پارتی در استانبول!

۱۱ نفر که با ترتیب دادن یک مهمانی و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی در روز‌های شیوع کرونا سبب انتقاد‌های زیاد شده بودند، دستگیر شدند. همچنین ساختمان محل برگزاری این پارتی در بویوک چکمجه مهر و موم شد.افراد حاضر در این مهمانی به جرم عدم رعایت قوانین مربوطه در خصوص بیماری‌های واگیردار دستگیر شدند. /جمهوریت
 
شیوع خوشه‌ای کرونا در یک کلیسای دیگر کره جنوبی

شیوع خوشه‌ای کرونا در یک کلیسای دیگر در کره جنوبی باز هم باعث نگرانی‌های فزاینده در جامعه این کشور شده که یکی از اصلی‌ترین مکان‌های سرایت کرونا در جهان در هفته‌های گذشته بوده است. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز دوشنبه گزارش کرد که تنها یک روز پس از آنکه برخی از فعالیت‌های مذهبی در کلیسا‌های کره جنوبی از سرگرفته شد، مواردی از شیوع کرونا در پایتخت گزارش شده است. موارد ابتلا مربوط به کلیسای مانمین در بخش غربی سئول پایتخت کره جنوبی است شماری از مبتلایان تا بعد از ظهر دوشنبه شناسایی و به بیمارستان منتقل شده‌اند.
 
شیوع کرونا به چه کسانی بیشتر از همه ضربه زد؟

مجیدرضا حریری ریس اتاق بازرگانی ایران و چین:در ایران دو قشر و گروه بیشترین آسیب را دیده و نیاز به حمایت دارند.یکی از این اقشار، حقوق بگیران ثابت همچون کارگران و کارمندان هستند که با توجه به موقعیت اقتصادی به وجود آمده، احتمال بیکار شدنشان وجود دارد.گروه دومی که نیاز جدی به حمایت دارند فعالان در عرصه خدمات هستند.بخش قابل توجهی از اقتصاد ما را بخش خدمات مدیریت می‌کند و اگر ما تولید را دریابیم، اما خدمات را فراموش کنیم، عملا اقتصاد ما از حرکت می‌ایستد.شرکت‌های فعال در حوزه‌های توزیع خدمات باید فعال بمانند و در این دوره از آن‌ها حمایت جدی شود.کارگران روزمزد، صاحبان مشاغل فصلی و افرادی که درآمد ثابت ندارند و در این دوره آسیب دیده‌اند نیز دیگر اولویت جدی در حمایت‌ها به شمار می‌روند. /ایسنا
 
فکر سیزده بدر رفتن را از سرتان بیرون کنید!

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران: توصیه می‌کنیم مردم شهر‌های شرق استان تهران برای روز ۱۳ فروردین برنامه‌ای برای خروج از منزل و شهر نداشته باشند.در صورت مشاهده با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو مواجه خواهند شد.
 
حاجی‌بابایی: تعطیلی مجلس توجیهی ندارد

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تعطیلی مجلس در شرایط موجود را غیر قابل توجیه دانست و گفت: در این شرایط بحرانی و برهه‌هایی که کشور بیشترین نیاز به مجلس را دارد، ریاست محترم مجلس می‌توانند تدابیری بیندیشد تا مجلس مقتدرانه نقش اصلی خود را در مشکلات موجود ایفا کرده و پاسخگوی مطالبات بحق مردم باشد.به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی در جمع خبرنگاران با طرح این سئوال که چرا مجلس در حال حاضر که کشور بیشترین نیاز را به تصمیم‌گیری و بیان مطالب از تریبون مجلس در مورد مسائل مهم موجود دارد، تعطیل است؟ تاکید کرد: این کار اصلا با مصالح کشور و عقلانیت و انقلابی‌گری سازگاری ندارد.وی افزود: آیا در شرایطی که اقشار مختلف مردم، در گروه‌های داوطلبانه جهادی در بخش‌های مختلف، برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا به میدان آمده‌اند، در خانه نشستن نمایندگان این مردم چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ مگر مجلس عصاره فضایل ملت نیست؟ پس اگر در شرایط کنونی که این کشور نیاز به مدیریت جهادی دارد، مجلس تعطیل باشد، چه کسی می‌خواهد جایگاه ظهور و بروز اراده مردمی باشد که امروز چشم امید به نقش‌آفرینی نمایندگان خود دوخته‌اند؟رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: مجلس شورای اسلامی باید چشم بیدار ملت باشد، امروز که کشور با مشکلات عدیده‌ای روبروست، از همه مهم‌تر بحث بیماری کرونا که زندگی مردم را در ابعاد مختلف تحت تاثیر قرار داده است و نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است، نقش مجلس شورای اسلامی چیست؟
 
قالیباف: تلاش کنیم کارگران و کارمندان در مشاغل خود حفظ شوند

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کمک‌های مالی دولت باید با هدف «حفظ مشاغل» توزیع شوند و نه صرفاً «افزایش سود صاحبان سرمایه».محمدباقر قالیباف در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:«ما همان‌قدر که باید با تمام قدرت مردم را از محل‌های کارشان دور نگه‌داریم، موظفیم تا با قدرت بیشتری تلاش کنیم کارگران و کارمندان را در شغل‌های فعلی‌شان حفظ کنیم و مانع از اخراج یا تعدیل آن‌ها شویم.کمک‌های مالی دولت باید با هدف «حفظ مشاغل» توزیع شوند و نه صرفاً «افزایش سود صاحبان سرمایه».
 
جهانگیری: شاید تدابیر سختگیرانه‌تری وضع کنیم

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: اگر نیاز باشد حتما باید و نباید‌های جدی‌تری را وضع می‌کنیم چرا که ما به هیچ وجه نمی‌توانیم با سلامت مردم مسامحه کنیم و آن را نادیده بگیریم.«اسحاق جهانگیری» امروز دوشنبه در مجتمع تحقیقاتی انستیتو پاستور اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی اجرایی، همه نهاد‌های مدنی و غیردولتی به کمک آمدند. مشارکت بخش وسیعی از مردم به طور کامل شکل گرفته است و تا حدی مشابه دوران دفاع مقدس است که از دورترین روستا‌ها تا پایتخت همه یک حرف می‌زدند که فعلا مساله جنگ است هر کس هرچه دارد برای جنگ بگذارد که عده‌ای از جان، عده‌ای از مال خود گذشتند و عده‌ای هم از توانشان گذاشتند و این انسجام در مجموعه کشور شکل گرفته است و امیدوارم این انسجام در کنار کار بزرگ و بسیار استثنایی جامعه پزشکی و درمانی کشور ادامه دار باشد.وی با بیان این که باید همیشه قدردان مجموعه پزشکی کشور و درمانی و پرستاری و موسسات تحقیقاتی و اجرایی مثل پاستور باشیم، گفت: این مجموعه در کنار انسجام حاکمیتی اگر تکمیل کننده همراهی مردم باشد و از طرف دیگر اگرچه درصد کمی از مردم همراهی نکردند که امیدواریم همراهی کنند و در خانه بمانند حتما این زنجیره ارتباط قطع می‌شود و آن زمان می‌توان تقریبا با اطمینان و با نظر متخصصان گفت: در آینده‌ای نه چندان دور به طور کامل بر این ویروس مسلط شویم.جهانگیری افزود: دوستان از الان در انستیتو پاستور برای تولید واکسن و درمان در حال کار هستند البته در جا‌های مختلف کشور نیز این کار انجام می‌گیرد، در دنیا نیز این کار در حال انجام است چرا که این موضوع مربوط به ایران نیست و همه کشور‌های دنیا را در برگرفته است.وی با بیان این که کشور‌های بزرگ صنعتی بیشترین گرفتاری را دارند، گفت: در کشور ما به دلیل همراهی مردم در بخش‌های عمده از این کار مشکلی پیدا نکردیم. در نیاز‌های تامین مردم در تامین ضرورت‌های اصلی مردم به اندازه کافی تامین کرده ایم. فروشگاه‌ها پر از مواد نیاز‌های مردم است و مردم از این منظر دغدغه‌ای ندارند. امیدوارم که در این بخش هم این موفقیت حاصل شود و با مردم همراهی کنند.معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شورای عالی امنیت ملی بوده و اختیارات آن ویژه است، ادامه داد: دولت برای حفظ سلامت مردم مصمم است و بر همین اساس از ابتدا مراکز مهم اجتماعات را تعطیل کرد.
 
واکنش مقام سپاه درباره تحرکات اخیر آمریکا در عراق
 
معاون سیاسی سپاه گفت: اگر آمریکایی‌ها فراتر از عملیات روانی بخواهند اقدامی را در عراق انجام دهند یک شکست راهبردی بزرگتر از گذشته را در کارنامه خود ثبت خواهند کرد.سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره برخی اخبار و تحلیل‌ها مبنی بر تحرکات اخیر آمریکا در عراق و تهدید گرو‌های مقاومت در این کشور گفت: آمریکایی‌ها با تمرکز بر نوعی عملیات روانی می‌خواهند کار‌های خود را به پیش ببرند و در این زمینه تهدیداتی علیه گرو‌های مقاومت در عراق و بعضا هم تهدیداتی علیه ایران مطرح می‌کنند.وی افزود: آنه به دنبال این هستند تا از این طریق بتوانند بر روند تحولات تاثیر بگذارند و آن‌ها را به سمت و سویی که مد نظر خودشان است به خصوص در موضوع انتخاب نخست وزیر در عراق و روند‌های سیاسی در این کشور سوق بدهند.سردار جوانی ادامه داد: نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر آمریکایی‌ها بخواند فراتر از عملیات روانی، اقدامات نظامی انجام دهند و به خیال خودشان کار مقاومت را به انتها برسانند و تحولات در منطقه راهبردی غرب آسیا را تغییر دهند، با اطمینان خاطر می‌شود گفت که دچار یک خطای راهبردی شده و اشتباهاتی را که در ۱۸ سال گذشته در غرب آسیا مرتکب شدند تکرار خواهند کرد و یک شکست بزرگتر از گذشته در کارنامه آن‌ها ثبت خواهد شد.

دستور ویژه روحانی به استاندار آذربایجان غربی

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری در توئیتی از دستور ویژه رئیس جمهور به استاندار آذربایجان غربی خبر داد.به گزارش خبرآنلاین، علیرضا معزی در توئیتی نوشت:دستور رئیس جمهور به استاندار استان آذربایجان غربی: به جانبازان و اهالی مظلوم ⁧ سردشت⁩ که در جنایت جنگی رژیم بعث عراق در سال ۶۶ شیمایی شدند، توجه ویژه کنید.
 
مسیح علی‌نژاد: تحریم‌های ایران نباید به‌خاطر شیوع کرونا لغو شوند

«مسیح علی‌نژاد» ضدانقلاب فراری طرف قرارداد با وزارت امور خارجه آمریکا، در یادداشتی نوشت، تحریم‌ها علیه ایران نباید به‌خاطر شیوع کرونا در این کشور لغو شوند. او در نشریه «نشنال اینترست» مدعی شد، اینکه «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران می‌گوید «تحریم‌های آمریکا، مبارزه دولت با شیوع ویروس کرونا را با مشکل مواجه کرده است و ایران را نسبت به دیگر کشور‌ها در برابر این بیماری آسیب‌پذیر کرده است»، پروپاگاندایی بیش نیست. علی‌نژاد مدعی شد: «جمهوری اسلامی خود تمایل دارد منزوی باشد و به‌خاطر توصیه‌هایی که در جهان‌بینی انقلابی و اسلامی خود دارد نمی‌تواند کمک پزشکی غرب را قبول کند». این ادعای علی‌نژاد در حالی صورت می‌گیرد که ظریف لیستی از نیاز‌های دارویی و پزشکی ایران برای مقابله با کرونا منتشر کرده است و از دیگر کشور‌ها تقاضا کرده است در یاری رساندن به مردم ایران شتاب کنند. وی مدعی شد دولت ایران قصد دارد از بحران شیوع کرونا برای امتیاز جمع کردن در مقابل آمریکا بپردازد.
 
کرونا گرفتن سفیر چین در ایران تکذیب شد

سفیر چین در تهران شایعه ابتلایش به بیماری کرونا را تکذیب و آن را "خبر جعلی" توصیف کرد. «چانگ هوا» سفیر چین در تهران طی توییتی به شایعه ابتلایش به ویروس کرونا واکنش نشان داد. وی با جعلی خواندن خبر ابتلایش به کرونا نوشت: «من خیلی سالم هستم! از نگرانی شما متشکرم.» دیشب در فضای مجازی شایع شده بود که سفیر چین در تهران به ویروس کرونا مبتلا شده است.
 
ادعای سخنگوی کمیسیون امنیت ملی علیه آمریکا
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا بزرگ‌ترین متهم در زمینه شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود.سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های دیپلماسی کشور در سال ۹۹ اظهار کرد: مانع تراشی و اعمال رفتار‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی از جمله اقدامات آمریکا بوده و این کشور و هم پیمانانش سعی می‌کنند فشار را بر جمهوری اسلامی افزایش دهند.او افزود: آمریکا همواره سعی دارد با اعمال تحریم‌های ظالمانه و ایجاد ایران هراسی باعث انزوای جمهوری اسلامی شود و در این زمینه از پروژه کرونا هم روی گردان نیست و از آن برای متهم کردن کشورمان بهره می‌برد و این در حالی است که آمریکا بزرگ‌ترین متهم در زمینه شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۰۳
کلا همه کارها در اینجا کارشناسیه
آما کدوم کارشناس مشخص نیست
مشخص نیست بر مبنای کدوم اصول و کدوم پایه علمی آقای ربیعی جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
تو این سه روز بورس روزی سه درصد سود داشت. واقعا خنده داره. یعنی تو سه روز به اندازه یک سال حساب سپرده کوتاه مدت بانکی تو بورس سود میشد کرد. دلیلش چیه؟ گمونم اگه فضایی ها حمله کنن و شهاب سنگ هم از آسمان بباره و نصف کره زمین در اثر کرونا منقرض بشن بورس ما سود دهیش به روزی ده درصد برسه.
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
امشب تنها و استثایی ترین شبی در تاریخ اخبار ایران از امریکا بود . یعنی درست گفته بود . اخبار گفت که امریکا را کلا ترامپ قرنطینه اعلام کرده . ....... تمام کشور امریکا . بیمارستانها مجبور به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
آمریکا مشغول زمینه چینی برای حمله به گروه کتایب حزب الله تو عراقه. باید سلاح و موشک به این گروه شیعه ولایی برسونیم و پشتیبانی اطلاعاتی ازشون بکنیم تا آمریکا رو به زانو در بیارن. خروج کارکنان سفارت امریکا از بغداد به منظور کاهش خطر پذیری پس از حمله به کتایب است. باید حمله پیش دستانه به این تروریست های آمریکایی کرد.
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
۲۱.۴۸
این لاطائلات چیه.حمایت زبانی به چه درد میخوره؟ باب شهادت باز شده بجنب جا نمونی.یعنی اگر الان نری عراق و مقابل امریکا قرار نگیری و از روی صفحه روزگار محوشدن نکنی دیگه تا اخر عمرت در مورد مالیدن پوزه امریکا باید سکوت کنی‌.فرصتی بهتر از این دیگه پیش نمیاد.انشالله موفق باشی.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
تو خان محمد علی نیستی ؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
خان محمد علی نیستی ؟ چرا دیگه حضور نداره ؟ منتقد دولت بود . ولی مستعار عوض کرده یا توییت بازی میکنه
124
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
بیشتر دکترن !!
زینال بندری معتاد سابقه دار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
بنطرمن باید برای مایوس کردن دشمن و کوبیدن مشت محکم بر دهان دشمن و ترامپ و مزدورانش 13 بدر به دامن طبیعت برویم و این نحسی را از خودمان دور کنیم
ناشناس
| Malaysia |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
موج انفجار گرفتت
مرتضی
| Malaysia |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
خیلی شاسی
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
ذستور دادم همه را دستگیر اعدام و سپس به صندلی الکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
هر چند بارها و بارها به استثناء مجلس ششم کارکرد نمایندگان اصولگرا را در مجلس یکدست دیده ایم
ولی این مجلس که ۹۸ درصد اصولگرایان تند رو
و از جمله جبهه پایداری ها هستند
خواهیم دید که چگونه تیر خلاص را به کشور و مردم
خواهند زد و خلاص خواهیم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
آن آدمهای که کرارا در سایتها هرروز برای بورس نسخه مینویسندو سمپاشی میکنند یا درک فهمشان پایین است یا دلال سکه وارز شغل های کاذب هستند از این آدم های باید پرسید. آیا جذب سرمایه های سرگردان برای خرید سهام در بورس که کمک بزرگی به تولیدات وکارخانجات کشور بهتر است که هزاران نفر کارگر از این راه نان خانوادهایشان را در می آورند ومضافا این سرمایه باعث میشود چرخ های تولید کشور را به حرکت در بیاورند واز وابستگی به بیگانگان را کم میکند بهتر است ونقدینگی را افزایش میدهد؟یا اینکه سرمایه ها را به شغل های کاذب مانند خریدن سکه ودلار هدایت کنند و یااخذ سود بیشتر از بانک بهتر است؟ کدام یکی تورم ونقدینگی بیشتر میکند؟برو عموجان نیات پلید دشمن را پیاده نکن تو یک نفر اگرهزاراران از این لاطایلات در سم پاشی بورس هم بنویسی بورس راه خودش ادامه میدهد
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
به مسئول محترم واحد فنی ستاد احیای دریاچه ارومیه، باید گفت باید از الطاف بیکران الهی به دلیل نزولات بیکرانش در دوسال اخیر تشکر کنید وگرنه این ستاد نمی توانست دریاچه ارومیه را احیا کند
نظری ندارم ولی بزودی نظر خواهم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
یه نفر به موضوع بورس ورود کنه . بورس در شرایط رشد اقتصادی نشان دهنه بالندگی اقتصادیه ولی در شرایط رشد اقتصادی منفی هشت درصد و تحریم همه جانبه و کرونا و شرایطی که تمام شرکت های قدر جهانی به شدت در بورس های جهانی در شرایط عدم تحریم دارن ضرر میکنن اونوقت باید به بورسی که تو این شرایط روزی 5 درصد سود میده شک کرد. خلق نقدینگی بورس وحشتناکه و تورم ایجادیش بعدا بسیار مشکل ساز میشه. به نظر میرسه دولت داره تو بورس با بالا بردن شاخص ها برای عده ای نون سازی میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
رشد بورس در واقع نشان دهنده و سرعت بی ارزش شدن پول را نشان می دهد. دلار بالا میرود . ریال بی ارزش می شود. بورس بالا میرود .به همین سادگی دوست عزیز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
ناشناس 22:10
بالا رفتن بورس هیچ ربطی به دلار نداره. مگه دلار هر روز 3 درصد بالا میره که بورس روزی سه درصد بالا میره. دلار مدت زیادیه که ثابته. نکنه شما هم دلال بورسی. دلالان بورس به نفعشونه که سرمایه بیشتری وارد بورس بشه چون سودشون بیشتر میشه. الان تمام مردم شدن دلال بورس. آبدارچی شرکت ما هم رفته تو بورس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
۵۰۰تومان جریمه بده برو سفر گور بابای کرونا کادر پزشکی و مردمی که قرنطینه هستن و دارن سختی میکشن
خدا شاهده یک پاسگاه دستم بود با گلنگدن اسلحه فک و صورت راننده متخلف رو میشکستم گور پدر دموکراسی و مردم بلا نسبت نفهم شدیدترین برخورد واجب است
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
نظری نداری بیخود میکنی نظر میدی و جوهر بیت المال رو مصرف میکنی
hidi
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
ببخشید این دوستان به چی پاسخ دادن؟ نویسنده این پست گفته نظری ندارم
ناشناس
| Japan |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
ناشناس ۲۲:۱۰مث اینکه شما همیشه خواب هستید.کجا دلار ثابت تو این یک ماه نزدیک ۲۰۰۰تومان دلار افزایشی داشته است پریروز ۱۶۰۰۰تومان بود امروز بیش از شانزده هزارو شسصدتومات است یک ماه پیش هم کمتر از ۱۵۰۰۰تومان بود.افزایش بورس به علت بی ارزش شدن پول ملی است داداش
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
هر كسي ناراحته سرمايش رو وارد بورس نكنه ، چرا سكه خريدي 2ميليون حالا شده هفت ميليون ، دلار خريدي 4هزار تومان و شده 17هزارتومان ، پرايد خريدي 20 ميليون و شده 55ميليون صداتون در نمي آيد ولي بورس كه شاخص اقتصادي مملكت است تا چند درصد رشد مي كنه همه صداشون در مي آيد ، اگر مي دوني سود داره تو هم پولت رو بيار اگر نه بشين و ساكت باش ، همين ملتي كه تا دو روز پيش به درآمد نجومي پزك خا گير مي دادند گه در واقع اينجوري هم نبود و اگر هم باشه نوش جونشون ، الان چون خطر مرگ رو حس كردن و مردن رو جلو چشمشون ديدن قربون صدقه پزك ها و كادر درماني مي رن ، طرف سواد نداره يه روضه و نوحه مي خونه چند ميليون در شب در آمد داره يا دلال دلارو ماشين با يك معامله چند مليون به جيب مي زنه هيچ كس صداش در نمي آيد تازه همه ميگن جه زرنگ است ، پول تو بورس ريسك داره و هزينه ، تازه اگر درست هدايت بشه باعث رشد اقتصادي و كاهش نقدينگي در جامعه مي شه ، آنها كه اطلاعي از عملكرد بورس ندارند و مي گويند باعث رشد نقدينگي مي شه توجه داشته باشن كه سودبانكي بدترين پول ساز كاذب مملكت است و شما براي معامله در بورس بايد پول واقعي انتقال بدي و سود مركبي در كار نيست ، صرفا جهت اطلاع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
بکوری چشم حاسدان ودشمنان بورس حالا حالا ها باید بالا برود دیگر بورس ودولت نمیگذارد شما دلالان سکه ودلار سود نجومی به جیب بزنید وکار دشمنان را شما تکمیل کنید وتورم و گرانی بدبختی به مردم تحمیل کنید
در این که در مورد شهر قم سیاسی کاری شد هیچ شکی نیست. یادمون نمیره روزهای اول دولت چپ میرفت راست میرفت میگفت قم منشأ ویروس در کشور است، بعد معلوم شد خود تهران منشأ بوده و تازگی هم که اعلام شد چند دانشجوی گیلانی قبل از قرنطینه از ووهان چین به گیلان برگشته بودند و ناقل کرونا بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
همه دنیا جز قم. بابا این که تعصب بردار نیست و باعث خجالت هم نیست. طلبه های چینی قم باعثش بود و تمام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
تاجر قمی که از چین با خودش کرونا را آورد
بعلاوه ۷۰۰ طلبه چینی که در قم درس حوزه میخوانند
چرا منکر واقعیت میشوید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
ناشناس 23:51
من تعصبی رو قم ندارم ، ولی اینطوری هم نیست ، یکی از اقوام ما کرونا گرفت ، رستوران چینی در تهران رفته بود ، ربطی به قم هم نداشت
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
باید به اقای رییسی گفت درحوزه قم نگذاشتن حرم وشهر قم قرنطینه شود حالا طلبکارهم شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
قم بواسطه طلاب چینی که هواپیمایی ماهان آورد مرکز گسترش کرونا در ایران شد.
امام زورش به شورای نگهبان نرسید یا بعضی از اقایان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ که تشخیص مصلحت را برای پستهای بعدیشان افتتاح کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوابی یا خودت را بخواب زده ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
خدا امام رو حمت کنه. از وقتی رفت و هاشمی سکاندار مملکت شد بدبختی های ملت هم شروع شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
جنتی در دوره دوم مجلس در سال ۶۴ به اتفاق ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس
جلوی دستور امام برای انتخاب مجدد میر حسین موسوی بعنوان نخست وزیر ایستاد
در تاریخ ثبت است
قطعا باید سختگیرهای بیشتری انجام شود تازه همین محدودیت های اعمال شده هم رعایت نمی شود.باید قاطعیت به خرج داد و با بازگردان شرایط عادی شاهد شروع کسب کارها و بازشگایی دانشگاه و مدارس بود.
آمار کرونای ما بیشتر از ایتالیا نباشد یقینا کمتر از آن نیست
پاسخ ها
124
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
بیشتر بود با 124 تماس بگیرید
آمریکا عراق را به آسانی بدست نیاورده و براحتی هم آنرا تقدیم دیگران نخواهد کرد
تا ابد ثروت عراق را بنام خودش سند زده
همسایه های عراق از جمله ایران و روسیه باید عراق را از دست رفته بدانند

وقت آن شده مسئولین ایران به مردم ایران فکر کنند و کاری به مسائل داخلی همسایه ها نداشته باشند .
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
اکه به شما باشه شما ایران هم تسلیم آمریکا خواهید کرد. اما زهی خیال باطل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
خذاروشکر تو مملکت کاره ای نیستی
سخنگوی آمریکا هم شدی ؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
بجای حرافی بلند شید برید عراق بجنگید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
حسن جان
حرف حق شنیدن مرد میخواد.
سعی کن مرد باشی. عاقل هم باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
ناشناس ۲۱:۴۵
شما هم سخنگوی ساندیس خورها نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
عزیزانی که تحمل شنیدن حرف حساب را ندارند و دلشان برای عراق لک میزنه همین الان تشریف ببرن عراق و اینجا ساندیس پراکنی نکنند. دوران حرافی تمام شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
میشه بگید تحرکات آمریکا در عراق، چه ربطی به ما داره؟
سیزده بدر رو بیخیال ، تابستان هم از کف رفت
لعنت به چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
نجس خور هاى چينى
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
به روسها و چینی ها اهانت نکن
که مسولان کشور ناراحت و عصبی می شوند !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
سیزده بدر به دامن طبیعت میرویم
بحران ها و اعتراضات پس از کرونا در همه کشورها متصور است

دولتهایی که در بحران کرونا به مردمشان کمک نکرده اند با مشکل روبرو هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
نه بابا ؟
قیمت نفت ایران 14 دلار
صادرات 140 هزار بشکه در روز
یعنی 195 میلیون دلار
ایرن با این عظمت امروز کمتر از 2 میلیون دلار نفت فروخته
5 میلیون بشکه در روز
به قیمت 30 دلار معدل 300 دلار امروز
یک و نیم میلیارد دلار در روز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
تو چرا ناراحتی؟ برادران و نیروهای عضو مقاومت باید ناراحت باشند به همراه مستضعفان کشورهای دوست و برادر
درودبه فرمانده سپاهی که عاقلانه واکنش نشان داده واین طورواکنشهامیتواندنقش امریکارابراب کندبدون اینکه گلوله ای شلیک شود مرحبا.خدانگهدارتان
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
واکنش ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
بفکر کشور و مردم خودمان باشید
که فقر و بیماری ، امان مردم را بریده است
و دست از دخالت در امور کشور های منطقه بردارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
قرص خواب آور خوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
یک سوال: نظامیان آمریکایی در عراق، چرا پایگاه عین الاسد را آنقدر امن می دانند که همگی به این پایگاه نقل مکان می کنند؟! پاسخ به این سوال، عرق شرم را بر روی پیشانی بعضی ها خواهد نشاند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
مرحبا مرحبا واکنشها خیلی عالی هستند مخصوصا در سوریه و در مقابل اسرائیل
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
منفیهاتو ببین و از عصبانیت بمیر
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
بفکر اوضاع نابسامانی داخلی باشید
کل کل با آمریکا به چه منظور
قرنطینه نشدن قم یک تصمیم کارشناسی بود . سوال ؟ اگر از اول جلوی شیوع کرونا از قم را میگرفتید آللن ۷۰ درصد راه را رفته بودیم . تازه بعد از برگشت مسافران نوروزی مشکلات بیشتر میشود . ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
برخى معتقد بودند كه ميخواهند قم هراسى ايجاد كنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
هر کاری میکردن بازم ویروس پخش میشد. مگه اروپا و آمریکا تونستند جلوی شیوع رو توی کشورشون بگیرن؟ همه جهان درگیر هستند.
در آمریکا ترامپ به دلیل کرونا یک بودجه دو هزار و دویست میلیارد تومانی تصویب کرد. تقریبا معادل هزار سال فروش نفت ایران. در ایران روحانی تصویب کرد عوارض بزرگراه ها را بیشتر کنند. پول بدهید و کرونا را منتشر کنید. اینها از کرونا هم پول درآوردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
پس چطور ایران رایگان درمان می کنه و اون بدبخت ها که بیمه نیستند باید کلی براش هزیته کنند.
شما همون هستید که مرتب می گید تحریم باشه و پول ها به ایران برنگرده بهتره، چون تو آمریکا جاش امن تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
شما تو غار زندگی حالت خوبه ؟ میکنی از کی تا حالا تو ایران رایگان درمان می کنند خودشون هم که گفتند بیمار باید هزینه درمانشو پرداخت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
ناشناس 21:35
داداش اونجا هم رایکانه فداتشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
تست کرونا در ایران رایگان است
و در امریکا فقط برای بیمه شدگان که با توجه باینکه مثل ایران پوشش بیمه ای وسیعی ندارند ؛اکثرا باید هزینه حدود 1400 دلار بپردهزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
البته 2200 میلیارد دلار صحیح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
یک سیتی اسکن در ایران ۶۰۰ هزار تومان خرج دارد
و تا نمیری از تو تست کرونا نمی گیرند
و در گواهی فوت هم می نویسند : ایست تنفسی ، یا ذات الریه
آمریکا به رایگان معالجه و تست میکند
و ماهی ۲۵۰۰ دلار به تمام کسانی که در خانه نشسته اند پرداخت کرده اند
اقا زیاد جوش نزن مجلس بله قربان باز و بستش زیاد فرقی به حال ملت نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
بسته بودنش بنفع مردمه هزینه اش کمتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
بله دلقکی مثل مدیری میتونه دورهمی راه بندازه کسی هم توی جناح قدرت معترضش نیست اما رگ گردن همه برای راه افتادن مجلس بیرون میزنه هنوز مجلس جدید را ندیدید که بگویید وای برمن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
مجلسی که هیچ اختیاری نداشته باشه همون بهتر که بسته باشه
یک چیزی را من متوجه نشدم. این جنجال دستگاه های ونتیلاتور در آمریکا بود. البته آلمان هم روی این موضوع حساس است. دستگاه ونتیلاتور احتمالا همان ریه مصنوعی است که باید باشد تا بیماران کرونایی نجات پیدا کنند. این ویروس به دلیل دمای کمتر ریه به آنجا حمله می کند. در ایران اصلا یک کلمه درباره این دستگاه حیاتی حرفی زده نشد. ظاهرا تعداد محدودی از این دستگاه ها وجود دارد و احتمالا سالم ها را به بیمارستان های خودشان داده اند. در آمریکا ترامپ به ژنرال موتورز دستور داد 40 هزار عدد را فورا بسازند. چرا شما حرفی از اهمیت این دستگاه ها براای بیماران نزدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
شما نشنیدی خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
بابا اصرار میکنند مردم ماسک نزنند. ونتیلاتور گه جای خود داره.
سردار یدا.. چی میگن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
طبق معمول شعار می دهند
تهدید میکنند
و مردم و کشور را گرفتار تر می کنند
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
حرف بی موقع
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
صداش از جای گرم در میاد
آخر ای بزرگ ای مقام معاون سیاسی آمریکا صدامی را که شما در طول هشت سال جنگ نتوانستید حتی از خاک خود بیرون کنید در عرض چند روز از پای درآورد در حال حاضر در حقیقت عراق کشور مغلوب در جنگ است. یعنی کشور فاتح آمریکا حق ندارد پایگاه داشته باشد.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
میشه توضیح بدین ارتش امریکا به جز کودکان و زنان باردار تا حالا بر کی پیروز شده؟
تا جایی که من یادمه ارتش عراق موقع حمله موردنظر جنابعالی نه نیروی دریایی و نه هوائی و نه پدافند موثری داشت
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
مجید جان یعنی زن اگه باردار نباشه جلوی آمریکا پیروزه؟ ساندسیتو بخور بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
رییس فرهگستان فارسی میلیاردی بودجه میگیره که معنی لغات شکست و پیروزی را عوض کنه، زیاد شکست آمریکا را جدی نگیر، دولت و مسوولین خیلی وقته از افعال معکوس استفاده میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
حاج مجید عزیز، این فرمایشا چیه؟ اگه ارتش بعث ضعیف بود ، پس چطور ما رو به خاک سیاه نشوند و بعد از کشتن صدها هزار نفر از جوانان این مرز و بوم، آخرش هم ما رو مجبور به نوشیدن جام زهر و قبول قطعنامه ۵۹۸ کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
ایران بعد از انقلاب آماده جنگ نبود...ارتش از هم پاشیده بود...
قیاس درستی نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
عراق عملا با آمریکا نجنگید چون با 20 میلیون دلار تمام فرماندهان اصلی ارتش عراق رو خرید. یه کوچولو تحقیق بکنید بد نیست. آمریکا بهتره نیروهای نظامیش به جای عراق بفرسته دستمال توالت درست کنند خیرشون به ملت آمریکا هم برسه
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
التماس تفكر ، مي خواهم بدانم شما كه مي گويي عراق هيچ نيروي نظامي نداشت پس آنها را كجا فرستاده بود ، بنده خدا همان روز اول نابودشون كرد رفت
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
خطاب به مجید.........خخخخخخخخخخخخخخخخ.بسوز بابا بسووووز
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
کسی از امریکا دعوت نکرد به عراق لشکرکشی کنه، اگه سلاح های کشتار جمعی مورد ادعای امریکا پیدا شد ما
را هم خبر کنید
چقده بدبختی که هر چی سرت میاد بخاطر زیاده خواهی و زورگوئی امریکایه ولی هر روز داری مثل شیر ازش طرفداری میکنی
حاجی‌بابایی: تعطیلی مجلس توجیهی ندارد_________آقای حاجی بابائی مجلس بی اختیار همون نباشه بهتره یا مجلسی مردونه وبا اختیار ویا قفلی محکم بردرب بهارستان
یه جور میگن تعطیلی مجلس .بابا اونجا باز و بسته اش تاثیری نداره که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
مصرف برق و آب مجلس حداقل صرفه جویی می گردد
ایشالله کلا تعطیل بماند تا زمانی که واقعا نمایندگان واقعی !؟ مردم بروند داخلش
خدا کند کرونا زودتر برود. محمد جواد ظریف به سازنان ملل نامه نوشته به ما پول بدهید. یک لیست هم ضمیمه کرده از ماسک و دستکش و چیزهایی دیگر که ایران نیاز دارد. این اولین بار است که ایرانی ها برای دستکش هم می خواهند از اجنبی پول قرض کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
ایتالیا واسپانیو امریکاا هم درخواست کمک کردند...ظاهرا شما متوجه عمق این مسئله بین المللی نشدی و با قرض گرفتن از خاله وعمو اشتباه گرفتی
چرا کسانی که فریاد سر میدادند که دشمن میخواهد نمادهای مذهبی ملت را تعطیل کند ،اکنون که کرونا ویروس اقتدار خودرا نمایان کرده است ‌ ، از اوضاع انتقاد میکنند ؟آیا اینها مردم را احمق فرض میکنند ، اکنون هم کسانی که به قانون فاصلهٔ اجتماعی احترام نمیگذارند را به مردم معرفی کنند تا مشخص بشود چه کسانی هستند ؟ و دیگر اینکه تعدادی مجلسی فریاد سر میدهند که چرا مجلس تعطیل است ، چکاری میتوانند برای مقابله با کرونا بکنند بجز اینکه بخشی از نیروهای دفاعی مبارزه با ویروس کرونا را معطل خود کنند ؟ پس بهتر اینکه در خانه بمانند ،، جلو دست ،و پای نیروها را نگیرند ،البته آن تعداد از نماینده ها که پزشک هستند بهتر است برای کمک به مدافعان سلامت به بخشهای مراقبتی رجوع کنند ،و به یاری همکاران خود بروند ؟ ویروس کرونا از قانون تبعیت نمیکند که نماینده ها بخواهند برای آن قانون وضع بکنند ،،و دیگر اینکه مسافرانی که برمیگردند حتما غلبارگری شوند و همگی دو هفته در قرنطینه بمانند ؟ و مسالهٔ دیگر سبزده بدر میباشد که باید با قاطعیت از خروج مردم از شهرها حلوگیری بشود و از تجمعات جلوگیری بعمل آید ، این ویروس برای برهم زدن نظم قبل از آمدنش ، ظهور نموده است تا به همهٔ مردم دنیا درس عبرتی بیاموزد ،،؟،، نظام طبیعت اینگونه است که اگر بدان احترام نگذاری با انسانها برخودی قهری میکند ؟ اکنون تمام ارتش های دنیا قادر به مقابله با این ویروس کرونا نمیباشند ؟ بغیر از علم ، و تحربه هیچ چیزی قادر به کنترل ، و شکست این ویروس ،سه میکرونی نمیباشد ،؟، ،،،
میشه لطف کنید و دیگه از سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خبری نذارید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
جناب ذوالنوری فعلا امنیت و سلامت خودش در اولویت اول است
و معلوم نیست کجا سنگر گرفته !؟
سیستم درمانی ایران عجیب است. مثلا یکی از معایب: به پرستارها پول می دهند ولی بیمار باید همراه با خود داشته باشد. معمولا هر بیمار هم چهار همراه دارد. یکی در بخش یکی بیرون بخش یکی در حیاط یکی هم در بیرون بیمارستان. معمولا هم پرستار با همراه داخل بخش دعوا می کند نظافتچی با همراه بیرون بخش نگهبان با همراه داخل حیاط مامور شهرداری با همراه بیرون بیمارستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
گل گفتی
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
عزیزم اشتباه نگیر پرستار یعنی کمک کارپزشک نه اینکه ملافه زیر بیمارتورو عوض کند ولگن براس بیاره اون کارکمک بهیار هست لطفا درهرچیز اطلاعات نداری کامنت نذار
نماینده ها هم فرار رو به جلو می کنند. خوب اگر تعطیلی مجلس توجیهی ندارد شما بیا در مجلس بنشین مثل شیر تا لاریجانی مجبور شود در مجلس را باز کند. مصدق نماینده مجلس بود اینها هم نماینده هستند.
تحلیل من در مورد تحرکات نطامی و روانی در عراق و منطقه این هست که به ترتیب مثل دوره صدام این اتفاق افتاد که تا ظرف یک ماه دیگر میخواهد دوباره با حمله برق آسا در عراق شبه نطامیان را از مقرهای نظامی فراری دهد و مردم دوباره شورش کنند و مثل دوره صدام که ظرف یک ماه حکومت را سرنگون کرد . یعنی اینبار میخواهد مردم همراهی کنند . و با این هدف میخواهد دولت جدید بر سر قدرت بیاورد و همبنطور حمله به یمن هم وجکد دارد . چون فکر میکند ضمینه خستگی و روحی و رفاهی در مردم یمن هم وجود دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
حرفت درست . ولی چه ربطی به ما داره .مگه ما بادیگارد عراق ویمن هستیم ؟
حاجی‌بابایی: تعطیلی مجلس توجیهی ندارد

مشخص است اکثر مجلسی ها برای خدمت به مردم نماینده نشده اند و گرنه کسی که برای خدمت به مردم کار کند بیشتر از همه پیگیر کار مردم و تشکیل جلسات مجلس میشود .
نقوی حسینی گفت . امریکا بزرگترین متهم در زمینه شیوع کرونا در جهان میباشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
خزعبلات گفتن كه هزينه نداره . هر كى هر چى دلش مي خواد ميگه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
کی وارد ایران کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
توهمات
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
حرف مفت زدن از اون جهت تو ایران راحته که طرف رو به جرم گفتنش یا در واقع به اتهام دروغگویی پای میز محاکمه نمی کشونن.خب اینم میگه.سنگ مفت گنجشک مفت.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
حرف مفت
جناب آقای ربیعی سخنگوی محترم دولت : قطعا فرمایش ریاست جمهوری محترم که در اواسط اسفند فرمودند از شنبه همه چیز عادی است نیز بر اساس نظر کارشناسان مورد اشاره حضرتعالی بوده است !!! کارشناسان شما نیز مانند خود شما تحت امر هستند ونه بیشتر !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
البته ان سخن هیچگاه اجرایی نشد
مسیح علی‌نژاد - یکی به ایشون بگه شما دوست هستین یا دشمن ملت ایران که تو این ایام هم حاضر نیستین تحریم هارو بردارین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
مشابه حرف ایشونو اقای عبدی چند روز قبل گفتن و بنظر هم نمیرسه که واقعیت نباشه
هر چی فکر میکنم . به این نتیجه نرسیدم که واقعا چرا تحریم هستیم .چرا اتم ؟ چرا برجام ؟ . چرا تحریم؟ چرا جنگ ؟ چرا کرونا ؟ ها
خوب معلوم اگر روابط ایران و امریکا خوب شود مسیح علی نژاد و نوریزاده کیسه گدایی رو کجا باید پهن کنند و بهترین هنر این دو نفر وطنفروشی در روز روشن است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
لابد مسیح علی نژآد بود خزر را بخشید به روسیه!!!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
کوروش جان امیدوارم پولهای ایران زودتر آزاد شه تا
شماها تو مملکت غریب بی جیره نموندید
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
حیف اسم کوروش ...اصغرجان
اقای حاجی بابابی شما لطف کنید برای تشکیل جلسات مجلس تلاش نکنید و بزارید برخی از نماینده ها مثل کریمی قدوسی ، ذالنور ، پژمانفر ، قاضی پور و ... در خانه بنشینند و ساکت باشند بهتر از همه چیز است .
سخنان قالیباف در موارد اقتصادی گفتند که باید پرداختی دولت بجای اینکه به صاحبان سود و سرمایه کلان پرداخت شود به کارگران و کارمندان داده شود ........من تحلیلم یعنی دقیقا مثل مشکلاتی بود که بعد از انقلاب گروهی با بازار سرمایه و کارخانه دار و تولید کننده های بزرگ در دوره میر حسین مخالفت میکردند و همین تفکر سیاسی بود که کارخانجاتی مثل خوردو سازی نه اینکه حمایت نشد بلکه مصادر شدند . و سپس در این اواخر به جای اینکه یارانه را به بخش تولید سرازیر کنند به مصرف کننده دادند و باعث رشد نقدینگی شد . علم اقتصاد میگوید که دادن پول نقد در جیب مردم کار خطرناکی هست . بابت هر پرداختی باید کاری انجام‌گیرد . دادن پول نقد به تولید کننده های بزرگ باعث میشود کالا ارزانتر تولید و عرضه بازار شود و تولید رونق میگیرد و همان کارگران و مساغل هم از این روند اقتصادی سود نیبرند . کارخانه نجات در شرایط تحریمی ورشکست نمیشوند . بهرحال کرونا که دایمی نیست . مقطعی و قابل درمان هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
آقای قالیباف هم مثل بقیه دوستان در خانه بمانند به نفع مملکت است
نماینده ای که با یک زنگ از بالا رایش عوض میشود و خودش تحلیل ندارد و مستقل و متفکر نیست خانه باشد بهتر است
آقا عراق مراقو ولش کن از همسانسازی نشدن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی علی رغم اختصاص ۶هزارمیلیارد تومانی که نوبخت تو بوق و کرنا کرده بود بنویسید
دوتا مطلب:
1-ربیعی بشنو که شما هیچ کار کارشناسی ای نکردین ویروس را در ایران نشر دادین. چقد پزشکان و مردم گفتن قرنطینه قم ضروریه اما نشنیدین.
2- به ما چه آمریکا تو عراق چیکار میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
واقعا فهمش براتون سخته که اگه منطقه به دست دشمن بیفته هدف بعدی خودمون هستیم. مگه میشه یک کشور کاری به تحولات اطرافش نداشته باشه؟!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
پزشکان اگه به فکر مردمن مالیاتشونو بدن و کارتخوان نصب کنن.
اگر نظر پزشکان و وزارت بهداشت درباره کرونا زودتر مورد توجه قرار میگرفت این کار احتمالا منجر به تعویق انتخابات میشد و این امر قطعا با مخالفتهایی به خصوص از خارج از قوه مجریه روبرو میشد بخصوص انهایی که از قبل خود را پیروز انتخابات میدانستند , حتی بعضی از جریانهای سیاسی مخالف دولت, اعلام وضع کرونایی در سی بهمن را سیاسی کاری دولت و اقدامی زودهنگام و بدون توجیه قلم داد کردند. باید از دولت به اندازه وسعش انتظار داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
آقای حریرچی که فرمودند قرنطینه مال جنگ جهانیه خودش پزشکه عمو جون. اتفاقا نظر پزشکان عدم قرنطینه بود.
من با مسيح كارى ندارم ولى شما سال هاست كه ميگين تحريم ها اثرى ندارد . الان هم تحريم ها رو بردارن چيزى دست ملت رو نمي گيره همش رو موشك ميسازين .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
اون‌چیزی که ما لازم داریم تحریم نیست
درسته که سخته وارداتش اما میشه با مذاکره تسهیلش کرد نه اینکه بشینیم بگیم تحریمیم و لج کنیم برای واردات از راههای ممکن غذا و دارو
مثل این گداهایی که میگن گرسنمه بعد وقتی بخوای براشون غذا بخری میگن نه پول بده خودم بخرم
کسی که پزشکای بدون مرز رو برمیگردونه مشخصه دغدغه اش درمان نیست
ناشناس
| France |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
بدبخت ملتی که نمی دونه مشکل اقتصادیش به خاطر سلاحی که در دستشه تا کسی بهش حمله کنه نیست. مشکل اقتصادی ما سیستم بانکیمون هست که بانکهای خصوصی درش شکل گرفته و ۷۰ درصد نقدینگی رو در دست دارند و برای سود دادن به سپرده ها با مجوز بانک مرکزی خلق نقدینگی بدون پشتوانه می کنند و روز به روز ارزش پولهای دست مردم را کم می کنند. هموطن سرت را از خراب شده بی بی سی بیار بیرون . تا کی می خوای فریب روباه پیر رو بخوری؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
خطاب به فرانسوی
اتفاقا مردم روز به روز کمتر بی بی سی نگاه میکنن.آره عزیز اربابتو شناختن!
بعید است آقای ربیعی راست بگوید
اگر اصرار به قضیه بنام حجاب اجباری (که در هیچ کجای شرع و قران ونهج البلاغه اثری از ان نمیبینیم)نبود، شخص باطلی مثل مسیح علینژاد و کمپین چهارشنبه های سفید نیز هیچگاه وجود نداشت.قانون نیوتون میگوید هر عملی(نیرویی)عکس العملی ایجاد میکند.مساوی و در جهت مخالف.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
موافقم . موافقم چون دلیل هم علمی هست . علت شیوع کرونا . مخالفت با غرب . تنش های منطقه . گرانی و بیکاری . سخت گرفتن موارد سیاسی برای شهروندان . تمسخر علوم اقتصادی و پزشکی . از بین بردن فرهنگ و سنت ایرانی و جایگزین کردن فرهنگ جدید و سپس نپذیرفتن‌مردم
دقیقا درست هست. عده ای 22 بهمن و 121 اسفند و .... بیرون می روند و عده ای عید و 13 بدر و ... . بذیخت مردمی که سعی میکنند رعایت کنند که درگیر دو طیف مختلف احمق شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
اشتباه منفی دادم هزار مثبت
نمیدانم‌چه تعداد کاربر تابناک هستند که میتوانند به دیگر افراد خانه . فامیل و بستگان و دوستان پیشنهاد دهند که بخاطر ان‌پرستاری که عاجزانه از مردم‌میخواهد که بخاطر انها در منزل بمانند . بخاطر اینکه این‌پرستاران و بهیاران به علت جلوگیری از سرایت بیماری به خانه و خانواده به منزل جهت استراحت نمیروند و مجبور هستند در بیمارستان استراحت کنند . کادر پرستاری به اندازه حمایت از بیماریهای بود که در طول سال وجود داشت نه برای کرونا .
چقدر پادوهای حافظ متافع آمریکا تو اینجا داریم. !!!
اگر چه خیلی هاشون مواجب بگیران آلبانی و سلطنت طلب های بیچاره و.... هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
اره حسن جون.صدا و سیمای میلی تون هم خواست درصد واقعی رو بدست بیاره چند بار از اون نظر سنجیها گذاشت و بعد از اینکه فهمید بالای ۹۰ درصد مخاطبین خودش داخل ایران بقول تو البانی نشین هستن نظر سنجیهاشو متوقف کرد.حالا یه جک بگم بهت.اقاهه زنگ زد به خانمش گفت عزیزم اخبار میگه یه دیوونه داره بسرعت اتوبانو بر عکس میرونه مراقب خودت باش!!! خانمه گفت عزیزم اینا یه نفر نیستن صد هزار نفرن!!!
خلاصه که البانی نشین واقعی رو تو همین جک پیدا کن عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
فعلا شما با کیک و ساندیست سرگرم باش ، هر چند ساندیسهای شما ساعتی چند میلیون حساب میشه از بیتدالمال
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
حسن جان پولهای بلوکه آزاد نشه مجبور میشی بی جیره و ساندیس نظر بدی. البته بعید میدونم مفت کار کنی
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
برا حسن جان ها همیشه پول هست
دیگه زندگی کردن رو هم داریم فراموش میکنیم سیزده به در رفتن به یادمون هم نمیاد
باید به زندگی با کرونا عادت کرد. وقتی واکسن ندارد یعنی درمان ندارد. سالی یک درصد بیماران کرونایی می میرند. البته در ایران این درصد بیشتر احتمالا 5 تا 10 درصا است متاسفانه. ولی راهی نیست. باید منتظر بمانیم تا آمریکا واکسنی را که امتحان کرده جواب مثبت بدهد. تا آن زمان باید با کرونا زندگی کرد. پنهان شدن در خانه بی فایده است.
يكى مى مرد از درد بينوايى يكى مى گفت حاجى زردك مي خواهى ! در حال حاضر تنها چيزى كه خيلى ها بهش فكر نمي كنند امريكاست .
یکی از زیباترین فیلم های تاریخ پاپیون است. زندگی ما مثل آخرین صحنه پاپیون است. جاییکه داستین هافمن در یک کلبه زندگی می کرد. بیرون کلبه کلم می کاشت و همیشه فکر می کرد عده ای می آیند کلم هایش را بدزدند. استیو مک کویین هم می خواست با یک گونی پر از نارگیل از اقیانوس عبور کند. توهم مجض آرزوهای دست نیافتنی.
در یک‌ماه پیش تحلیل این بود که امریکا این ویروس کرونا را برای ایران و چین ساخته است . حالا خود امریکا درگیر ان هست و کشورهای اروپایی هم درگیر شدند . بهرحال الان بدترین نطریه این هست که قبل از اینکه ثابت شود نباید عنوان میشد . نباید از هر روشی برای توجیه سیاسی استفاده کرد . نمیشود برای عبور و رسیدن به اهداف وسیله را توجیه کرد . ان لوازم و وسیله باید توجیه علمی و منطقی داشته باشد . منطورم این هست که مقتدی صدر بگویید بیناری با همجنس گرایی قرابت دارد . اولا این توجیه اشاعه منکرات هست دوم باید ثابت میکردی . انوقت متقابلا خانمی در ماهواره میگوید پس چرا کربلا و نجف تعطیل شد ؟ چرا در قم شیوع پیدا کرد ؟ چرا مکه تعطیل شد ؟ انوقت باید جواب چراها را بدهی . پس مسیح هم از همین روش ها جلو میرود چون راه و اندیشه و گفتمان سیاسی را خود شما به خورد انها میدهید . انخا را به واکنش وا میدارید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
کار اجنه ها است ! ؟
اصلانبايداسمي ازاين فردخودفروخته آورده شود،چون آوردن اسم اين قبيل افرادخائن باعث ميشوداينهافكركنندكسي هستندلذابگذاريداين دست نشانده ها،كوچك باقي بمانند
‌با‌سلام‌کاش‌تحلیل‌دقیقی‌از‌آمار‌کرونا‌در‌ایران‌و‌سایر‌کشورها‌بدهید‌مثلا‌نحوه‌تست‌کرونا‌در‌سایر‌کشورها‌جمعیت‌سایر‌کشورها‌و‌تراکم‌جمعیت‌کشورهای‌دیگرمثل‌ایتالیا‌
میشه برای یه بار هم شده تو این شرایط و موقتا امثال نقوی بی خیال این و اون بشن و به حل مشکل اصلی مردم تو این روزهای بی کسی کمک کنند؟
چند تا ملت بودیم که قرن ها در فقر زندگی می کردیم تا خدا خواست و نعمت نفت رو بهمون داد و یه کم زندگیمون داشت بهتر میشد خوشی زد زیر دلمون هر ملتی یه جور ناشکری کرد اونایی هم که معقول تر بودن به خاطر کم عقلی بقیه ضربه خوردند خدا هم نعمت رو ازمون گرفت و دوباره داریم با بدبختی زندگی می کنیم عراق لیبی ایران....کاری کردیم کویت و عربستان هم به خاک سیاه بشینن
۲۰۰ میلیارد دلار طبق گفته رییس جمهور (دهم دیماه ۹۸) خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست! یعنی هر ایرانی سالی ۲۵۰۰ دلار معادل حدود ۴۰ میلیون تومان از دست میده، خیلی ها به این پول نیاز صددرصد دا ند، آیا وقتش نرسیده به این دشمنی بیهوده و پرهزینه از جیب ملت خاتمه بدیم؟!
ربیعی، قرنطینه نشدن قم یک اقدام کارشناسی بود! بیخود با این حرفها و یک من آب کر نمی توانید خبط های فاحش در مدیریت بی تدبیرانه دولت، وزیر بهداشت و هیات دولت را از ورود ویروس کرونا به کشور تا عدم قرنطینه شدن قم لاجرم شیوع آن به کل استان های کشور و تضعیف امنیت ملی و مرگ صدها ایرانی را با چسباندن برچسب نظر کارشناسی تبرءه و مبرا کنید. روحانی مسولیت مدیریت کرونا را به وزیر بهداشت واگذار کرد تا بدون پذیرفتن مسولیت آن هر کاری دلش خواست انجام دهد، مجلس رابه بهانه کرونا تعطیل کرد تا هیچ نقدی به مدیریت نابخردانه او صورت نگیرد و حالا هم قصد دارند با گرد و خاک کردن و مقایسه وضعیت ایران و با اروپا و آمریکا بر روی نقدها و انتقادات مدیریت بی تدبیر دولت او سر پوش بگذارند تا روز از نو و روزی از نو روحانی اولا پیک نه بلکه اوج، اینجا ایران است نه عربستان و نه انگلستان، ثانیا در افکار و اعمال تو و وزیران تکنومرات های تحصیل کرده در غرب معیار غرب است معیار مردم و کشور ایران منافع و امنیت جمعی و ملی است ثالثا دولت های امریکا و اروپایی ها خواستند خودکشی بکنند به مردم ایران چه ربطی دارد و تکلیف این مردم و کشور با افکار و معیارهای غرب زده ت و و استاد مرحوم ات چیست. آنها هرکاری که خواستند بکنند نبایست که معیار مردم ایران باشد. شاهد بودید تا ویروس کرونا پایش به اروپا و آمریکا باز نشد سازمان به بهداشت جهانی فراگیر بودن شیوع ویروس کرونا را اعلام نکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
بی نشان ؟ الان راه برون رفت از تحریم امریکا و برجام ......بیکاری و گرانی و کرونا ....واقعا فکر میکنی اصولگرایان راهی عیر از این روش ها دارند . برای عبور از تحریم واقعا میشود کارهای سیاسی کرد . مگر تحریم نعمت نیست ؟ چرا از این نعمت ایتفاده نمیشه ؟مگر قرار نبود شیرهای نفت بسته بشه ؟ مگر قرار نبود غنی سازی صلح امیز باشه ؟ مگر قرار نبود سیاست ها را مردم در رای گیری بیان کنند . مگر قرار نبود اقتصاد خصوی بشه . مگر قرار نبود دیگه حرف از جنگ نباشه ...... یعنی واقعا فکر میکنی تصمیمات را دولت میگیره . دولت اگر قم را در اوایل قرنطینه میکرد اقایان کفن پوش در خیابانها مرثیه سرایی میکردند . کمی سیاسی تر باش . کشور بدست خودش اداره میشود . فعلا چندین سال هست مردم کشور را اداره میکنند .
عراق رو تبدیل به ویتنام برای خود نکنیم ؟؟ ؟ سالانه ۲۰۰ مبلیارد دلار هزینه دشمنی ؟؟ سهم هر ایرانی سالیانه ۴۰ میلیون تومان یعنی ماهی حدود ۳ میلیون تومان ؟؟؟ در حالی که میلیونها هموطن گیر ۴۵ هزار تومان یارانه ها و کمک معیشتی هستتد ؟؟ تابی جون لطفا سانسور نکن شاید لحظه ای حضرات فکر کنند ؟؟
الان وقت تسویه حساب جناحی نیست ؟ بهتره یه فکری به وضعیت فلاکت بار زندانها کتید؟ تعداد مایکل ها تو زندانها زیاد شده ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
تابی جون نکنه انتقاد از رییس قوه قضاییه جایز نیست در حالی که هر انتقادی به رییس جمهور رو مننشر میکند ن
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
کلا در سیاست و خطوط قرمز اصولگرایان اینچنین دیکته شده که مثلا فردی مثل اقای روحانی در شرایط فعلی میشود انتقاد کرد اما در چند سال دیگر در ریاست قوه دیگر منتقل شود نمیشود انتقاد کرد همانطور که قبلا ار رییسی میشد انتقاد کرد ولی الان امکانش نیست . این در قانون نوشته نشده بلکه بصورت یک رویه سنتی اجرا میشود .
نقد جدی به اصولگرایی و نو اصولگرایان . رفاقت با بلوک سوسیالیستی و مخالفت با غرب . تبعات ان این هست که با وجود تحریم ها پشت سرهم اصولگرایان مجبور هستند با این کشورها کنار بیاین و نتیجه این کنار آمدن این است که بیماری و اقتصاد سوسیالیستی در کشور وارد میشود . یعنی وقتی کالای کشوری مثل چین بازار ایران را اشباح میکند سیاست ها و بیماریها هم وارد ایران‌میشود . در صورتی خود چین از مخالفت با غرب دست کشیده با انکه قدرت اتمی و حق وتو دارد . از اقتصاد کمونیستی عبور کرده . حالا چه دلیلی دارد که باز اصولگرایان‌مروج همان گفتمان شکست خورده بلوک شرق هستند . ازمون و خطا در سیاست و اقتصاد و فرهنگ کشور تا کی ادامه میدهید . در این اواخر هم طبابت و پزشکی را جدی نگرفتند و این مشکلات بوجود امد . اخه در طبابت و پزشکی هم میخواهید تجربه کنید ؟
تند رو ها و آلبانی نشین ها دو روی یک سکه اند.
هر دو گروه بفکر منافع خود به قیمت نابودی ایران
حسن روحانی باطرح قرنطینه مخالفت کردتازیرپوشش کرونا دلار برسونه به 16هزارتومن که تاامروزموفق به این کار شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
نه اشتباه نکن ، همین حالا لا تورم ۳۴ دزصدی قیمت دلا ر ۱۶ دزصد بیشتر رشد نکرده اون هم بخاطر بورس های نورچشمی ؟؟ ولی به زودی سقوط میکنه ؟؟
شما رو همبن ماه عزیز قسم یه فکری به حال کارگران عزیز و بازنشسته های صندوق تامین اجتماعی و روستایی کنید ؟؟ اخه ۴۰۰ هزار تومان هم شد حقوق بازنشستگی یک کشاورز ؟؟؟؟ کشوری که جامعه کارگری و معلمی ان در فلاکت و بدبختی زندگی کنند روی خوشبختی را نخواهند دید زیرا دو کارخانه هم ان یعنی ادم سازی و صنعت سازی ان همیشه معیوب است ؟؟
اگه شروع کرونا از قم نبود واز شهر دیگری حتما بلافاصله قرنطینه وحکومت نظامی میشد.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
کنجکاوم بدونم اگه بجای قم یه شهر دو حرفی مثل بم یا جای دیگه بود هر روز به خودت زحمت میدادی پیام
بذاری قرنطینه نشد
درود بر شرف ان بهیاران و پرستاران فداکاری که با حقوق ۳ تا ۴ میلیونی جانانه در جبهه سلامت مبارزه میکنند و درد بلای انها بخوره به کمر نجومی بگیران مفت خوار و کسانبکه باعث این همه تبعیض و فاصله طبقاتی تو کشور شوند ،
وقتی فقط خبرهای منتشر شده در همین بخش را میخوانی کافیست تا به چگونگی اداره کشور پی ببری. از طرفی بعضی نمایندگان از تعطیلی مجلس کلایه میکنند که دلایل خود را احساسی و در قالب شعار میگویند. مثلاً اگر مجلس در این اوضاع کرونایی باز بود شما نمایندگان منشأ چه خیری برای مردم بودید که تعطیلی مجلس شما را از آن باز داشته؟
آقای قالیباف هنوز وارد مجلس نشده تز و راه حل می‌دهد . سخنان ایشان حاوی چه مطلبی بود که بیانش لازم بوده و تابناک هم انرا منتشر کرده؟ همگان حتی خود کارگران نیز همین خواسته را دارند و تکرار شعار گونه آن کمکی به آنها نمیکند. سؤال اینکه از شرایط کرونایی چه قشری بیشترین صدمه را دیده و خواهد دید ؟ همه میدانیم که همه اقشار و خاص طبقه حقوق بگیر هم نیست. اکثر کسبه هم از این شرایط که مقارن با سال نو و عید شده دچار کسادی شدید شده اند. رمانی و بخصوص در شرایط بحرانی مسئولین باید تصمیمات عاجل و مؤثری برای رفع و کم کردن اثرات بحران در آینده بگیرند. ممکن است این تصمیمات بهترین تصمیم ممکنه نباشند و در آینده این موضوع مشخص شود. اگر آینده نشان داد که تصمیم گرفته شده درست نبوده در این صورت اگر فرصت از دست نرفته باشد باید انرا اصلاح کرد. اما اگر فرصت از دست رفته باشد تکلیف چیست؟ موضوع عدم قرنطینه قم نیز از همین دست است. به نظر اکثریت مردم عدم قرنطینه اشتباه بوده چرا که تعداد مبتلایان و فوتی ها در این شهر و تعداد مبتلایان در دیگر مناطق که که منشأ آن قم بوده این واقعیت و حقیقت را روشن کرده است. حال انکار مسئولین دولتی که تصمیم اشتباهی گرفته نشده و غیره و اصرار بر ان از چه منطقی برخوردار است برای مردم مشخص نیست. یا دلایلی که اقناع جامعه را در پی داشته باشد بیان کنید و یا ....
اما نکته ای را که انتظار است سایتهای خبری به آن بپردازند این است که تحلیل‌های کارشناسی شده ای برای شرایط فعلی و در پیش اقتصادی کشور با راه حل‌های انرا در اختیار همگان بگذارند. با مختصر جستجویی میتوان نرخ دلار را که ظرف ده روز گذشته تا حد بیشتر از ۱۷ هزار تومان افزایش داشته را دید. مسلماً اثرات این افزایش قیمت ارز بر زندگی تک تک آحاد بر اثرات کرونایی افزوده و زندگی را سخت تر خواهد کرد. خبرهای فراوانی از تقاضای رؤسای بعضی کشورها و سازمانها و غیره از امریکا برای لغو و با کم کردن تحریمها در رسانه ها دیده می‌شود اما هیچ نشانه ای از مسئولین خودمان که گامهایی برای لغو و یا کم کردن تحریم ها دیده نمی‌شود. قرار نیست که از کرات دیگر کسی برای ما کاری کند و یا منتظر معجزه ای باشیم. مسئولین متغیر و ثابتمان همه مردم این کشور هستند.اینک که ویروس کرونا در همه جهان گسترش یافته و همه جوانب زندگی در همه جا را متأثر کرده و به وضوح نشان داده که همواره اراده خداوند بالاتر از اراده هر کشوری و هر رییس کشوری است، اعم از آنکه داعیه اداره دنیا را دارد و آنکه داعیه زعامت معنوی دنیا را دارد، بهتر است روش و منش دیگری را قبول و اجرا کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
احسنت، نوشته های شما از صد تا مقاله و توجیهات اکثر روزنامه و سایت نویسها بهتر بود، ولی سوره یاسین میخوانی، وقتی افرادی بجای آبادانی کشورش دنبال منافع شخصی خودش هست و یا با پارتی و بدون تخصص داره تصمیم گیری میکنه، میشه همین مملکتی که میبینیم، اقتصادی ورشکسته، بیکاری، مملو از شعارهای پوچ، کتمان حقیقت، دروغ گویی، صنعتی فرسوده و مستهلک،
یکی از اشکالات مسولین ما اینکه می خواهند با آمریکا رقابت کنند چه سیاسی چه نظامی وچه.....وغافلند که قطر و تاجیکستان هم هستند. مدام از افول و. شکست آمریکا می گویند ولی نمی گویند چی عاید کشور ما شده است. ما کجای کاریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
ماشین شعار سازی و هارت و پورت مدتهاست روشنه.جدی نگیر
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
به نظرت، چربطی به امریکا داره که چه کشوری از ایران نفت میخره؟
تو عراق که سلاح کشتار جمعی پیدا نشد، چرا هنوز اینجا لنگر انداختن؟
چرا تجهیزات نظامی که خودش دارد و اتفاقا استفاده هم کرده برا دیگران داشتنش حرامه؟
فیلمی از یه پیرمرد دیدم خیلی دلم سوخت شمالی بود دستفروشی می کرد می گفت دو روزه بچه هام بهم میگن پنیر برامون بگیر نمیتونم اومدم دستفروشی کنم میگن بلند شو ..هنوز دارم براش گریه می کنم
به قول مارکس کارگر چیزی جز زنجیرهاش برای از دست دادن نداره به زودی همدیگه رو میبینیم
یکی از مشکلات کشور ما این است که افراد مسئول وظیفه و کار خود را رها کرده و به کار دیگران سرک می کشند که ربطی به آنها ندارد یکی از آنها رئیس مجلس است که امورات مجلس را رها کرده و سراغ کارهایی می رود که جز حاشیه سازی سودی ندارد و بدتر از همه اینکه به غلط این کار خود را ضروری و واجب جلوه می دهند
فعلا که دوره ماهیگیری آقای قالیباف شده! پناه بر خدا باید برد.
گلایه رئیس قوه قضاییه از تعلل در فاصله گذاری اجتماعی ¡¡¡¡¡
جناب اقای رییسی ریاست محترم قوه قضائیه چرا وقتی می گفتند حرمها بسته شود ، کسی حمایت نکرد
تا اینکه خود حضرت آقا رفتن خود را به مشهد کنسل کردند تازه آقایان از خواب بیدار شدند
آیا شما از ارکان‌مملکت نیستید چرا الان طلبکار هستید؟
با اینکه ۱۰۰ هزار زندانی مرخصی رفتند قادر به حفظ نظم در زندانها نیستید.
چرا یک پلیس ایران جرات ندارد یک مجرم را کتک بزند یا گلوله بزند پلیس در مقابل مجرمین منفعل است
پلیس اقتدار ندارد
دیروز در دهلران پلیس از ۴ تا جوان که میخواستند از جایی عبور کنند کتک میخورد چون دست و پای پلیس بسته است
در زندان جرات ندارند به ۴ تا زندانی خخطرناک شلیک کنند
حمله امریکا به حشر الشعبی قریب الوقوع است و فراردادن داعش در سوریه برای همین منظور صورت گرفته است تا به امریکا در این حمله کمک کنند. ممکن است کمتر از 72 ساعت باشد
گلایه رئیس قوه قضائیه از تعلل در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی!!!

جناب گلایه بگذار کنار// به فکر ستمدیدگان زندانی باش که هر روز از ترس کرونا خود را آتش می زنند.
وی مدعی شد دولت ایران قصد دارد از بحران شیوع کرونا برای امتیاز جمع کردن در مقابل آمریکا بپردازد.

حرف حق را باید پذیرفت، حتی از زبان بچه
امریکایی که حاضر شد یازده شپتامبر درست کنه و ۳۰۰۰ امریکایی را به کشتن بده تا نیات پلید خودش یعنی حضور در منطقه غرب اسیا را توجیه تا ثروت این کشورها سالیان سال به یغما ببره از کجا معلوم که با ساخت این ویروس اکنون نیز حاضر حتی دویست هزار امریکایی کشته بشن ولی کشورهایی نظیر ایران و خیلی دیگر کشورهایی که تاکنون هرچه تلاش کرده و با هر گزینه ای نتوانسته به زانو در بیاره اینبار با این ویروس کرونا به زانو در بیاره مگه تا حالا به دنیا ثابت نشده نقشه های سازمان سیا برای ملت های دنیا سال ها بعد جواب می ده و انها برای بیست سال بعد نقشه می کشند و جان ادمها حتی هم وطنانشون هم براشون مهم نیست. پس نگویید امریکا چون خودش هم درگیر است پس نمی تواند نقشی داشته باشد از کجا معلوم که آنها مثل یازده سپتامبر دقیقا می دانستند قرار است سه هزار تن بمیرند و اکنون هم دقیقا چند نفر امریکایی باید قربانی شود تا به اهدافشون برسند. باید صبر کرد و با چشم های خود دید که شیطان بزرگ واقعا به دنبال چیست و مکر جدیدش برای دستیابی به چه هدفی طراحی شده است.
کار از کار گذشته
فقط یکم صبر کنید تا ببینید
سالانه دویست میلیاد دلاد هزینه دشمنی.....این رقم را از کجا آوردی یا دویست میلیارد دلار ندانی که چند است یا دستت در هزینه ها نیست بی جهت تشویش راه نینداز.دارم راجع به یکی از نظرها که در بالا امده می گویم.
حاجی‌بابایی: تعطیلی مجلس توجیهی ندارد
یه جوری حرف میزنه انگار مجلس سنا تعطیل شده، بشین بابا ن1-میخواد خودتو سینه چاک مردم نشان بدی2-تعطیلی مجلس ایران سودمند تر از بار بودنش هست.
خود دولت عراق میدونه و آمریکا! اگر آمریکا نیروهای شبه نظامی تو عراق و یا شخصیت های نظامی و سیاسی رو هدف قرار بده، فقط خود دولت عراق حق داره واکنش نشان بده و مشکل رو با آمریکا حل کند!
مرگ از كرونا در ايران تقريباً ٢،٧٠٠ نفر؛ مرگ از كرونا در ايتاليا تقريباً ١٠،٤٠٠ نفر

جمعيت ايران تقريباً ٨٢ ميليون؛ جمعيت ايتاليا تقريباً ٦٠ ميليون

در ايران قرنطينه اختياري؛ در ايتاليا قرنطينه اجباري

به احتمال خيلي قوي به خاطر اجراي روضه هاي خانگي و قرائت حديث كسا كه ما ايرانيان بلديم و اونها بلد نيستند اين معادله به اين حالت دراومده.

گرفتين مارو؟!!! با يك مثقال منطق (حتي بدون سواد) مخاطب درك ميكنه اين آمارها از قلابي هستند.
یک عمر پاره وقت کردم. عمدتا کارگری و چون دیپلم کانپیوتر دارم و مقداری گامپیوتر بلد بودم اموزش خصوصی میدادم. اعصاب کار برایدیگران ندارم و یمخواهم برای خودم کار کنم. نیاز به وام حداقل 25 میلیونی دارم. الان بیکارم. 44 سالم و مجردم، و نمتوانم ازدواج کنم از ترس مخارج و اینکه هسر مناسبی گیرم نمیاد! و پدر و مادرم فوت کردن و با اندک ارثیه ام در حاشیه داغون مشهد یه آپارتمان نمناک 50 متری خریدم. نه کار، نه بیمه، نه آینده امنیت شغلی، نه سرمایه کار، حتی ناکنون یک ریال وام نگرفتم.نه سهام عدالت. نه خودرو دارم! تمام ریز حسابم بخاطر یارنه در اختیار دولت است. اما دولت 200 هزار تومان کمک کرونایی نریخت بحسابم! این کمکها دولتی ب کیا و به کجا میرود؟!
پزشکان عزیز زحمت کشیدند نیمی از مردم روقانع کنند که کرونا خطرناکه وخونه بمانند فکرکنم خونه نگه داشتن نصف دیگه کاردامپزشک ها باشه!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
خیلی جالب بود
آقا ی ربیعی دلیل کارشناسان شما به قرنطینه نکردن قم چی بود میشود کارشناسان را معرفی ودلایلشان را اعلام کنید
ان كسانى كه قرنطينه نكردن قم رو وصل مي كنند به بالا بردن قيمت دلار توسط دولت ، چقدر زود رد fatf رو فراموش كردن . خودتون اينطور خواستيد .
قبل از گفتن این مسئله توسط اون خانم همه ملت میدونستن قضیه لغوتحریمها توسط ظریف استفاده تبلیغاتی از کروناست!امریکا هم به حرف این واون تحریم نکرده که بخواد با یک حرف الکی هم برش داره!
تمام دروغ میگن در مورد کادر پزشکی مریضهاتون را به بیمارستانها نسپاریدمن خودم پدرم را بیمارستان خواباندنم طی دو روز کشتنش من این دوروزا پشت پنجره بودم نه قرصاشا میدادند نه غذا و... حتی با حیوان هم همچون برخوردی نمی کنند
اگر مشکلات مردم را درک می کردند برای مدتی دست از کل کل کردن با آمریکا بر می داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
مشغولیت ما مردم به مشکلات خودمون برای آقایان نعمت است وگرنه خیلی وقتها بی دلیل برای جامعه مشکل ایجاد نمیکردند
امریکا از عراق بیرون نمیره.اونها میلیاردها تجهیزات و هزاران کامیون اسلحه نیاوردن که برن.اونها داره با تحریم نفس ایران را میبرن و منتظر عبور از انتخابات هستن تا حمله بزرگ را انجام بدن.همون کاری که با عراق کردن.سالها عراق را تحریم کردن و نفت در برابر غذا بود تا مردمش از درون پاشیدن بعد حمله کردن.سیاستشون در برابر ایران همینه و دارن پیش میبرن.فقط منتظر عبور از انتخاباتن.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی