بازدید 15484
پیمانه اقتصادی

وزارت صنعت: در سال ۹۹ اصل بر ممنوعیت واردات است/ بازدهی ۶ درصدی بورس در ایام نوروز/ شریعتمداری: می‌توانیم تا ۷۷.۳ درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط سهام ژاپن و جهش ۷ درصدی سهام استرالیا، نفت ارزان‌تر شد، تکلیف تعطیلی خودروسازان و قطعه سازان را روشن کنید، طلا در بازار جهانی ارزان شد، مذاکره برای ارسال طلا با پرواز‌های چارتری، کاهش نرخ سکه در بازار نیمه تعطیل، صرافی‌های بانکی باز هم نرخ دلار را اعلام نکردند و تداوم برداشت غیرمجاز از حساب‌ها را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ 30 March 2020

وزارت صنعت: در سال ۹۹ اصل بر ممنوعیت واردات است/ بازدهی ۶ درصدی بورس در ایام نوروز/ شریعتمداری: می‌توانیم تا ۷۷.۳ درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دهیمتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط سهام ژاپن و جهش ۷ درصدی سهام استرالیا، نفت ارزان‌تر شد، تکلیف تعطیلی خودروسازان و قطعه سازان را روشن کنید، طلا در بازار جهانی ارزان شد، مذاکره برای ارسال طلا با پرواز‌های چارتری، کاهش نرخ سکه در بازار نیمه تعطیل، صرافی‌های بانکی باز هم نرخ دلار را اعلام نکردند و تداوم برداشت غیرمجاز از حساب‌ها را در بر دارد.

بازدهی ۶درصدی بورس در ایام نوروز

بورس تهران در حالی به استقبال چهار روز تعطیلی تا روز جمعه می‌رود که نتیجه سه روز فعالیت در هفته جاری، رشد بیش از ۲۶ هزار واحدی شاخص کل بورس بوده است. همچنین روند معاملات نشان دهنده بازدهی ۶.۳۴ درصدی از اولین روز کاری سال تا آخرین روز کاری نوروز است؛ بنابراین، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش ۲۰۱۲ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد به رقم ۵۴۷ هزار و ۶۶۱ واحد رسید.

وزارت صنعت: در سال ۹۹ اصل بر ممنوعیت واردات است/ بازدهی ۶ درصدی بورس در ایام نوروز/ شریعتمداری: می‌توانیم تا ۷۷.۳ درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم

این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۱.۴۶ واحدی به رقم ۷ هزار و ۲۰ واحد رسیده است. در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی و معادن متعلق به توسعه‌ معادن‌وفلزات با ۴۶۴ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۲۹۲ واحد، نماد بورس متعلق به بورس اوراق بهادار تهران با ۲۰۵ واحد، نماد و تجارت متعلق به بانک تجارت با ۱۷۷ واحد، نماد مبین متعلق به مبین انرژی خلیج فارس با ۱۶۶ واحد و نماد کالا متعلق به بورس کالای ایران با ۱۶۵ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند. همچنین بیشترین تقاضا در نماد‌های قرن متعلق به پدیده شیمی قرن، اخابر متعلق به مخابرات ایران، تملت متعلق به تامین سرمایه بانک ملت، ثفارس متعلق به توسعه و عمران فارس، و نوین متعلق به بانک اقتصاد نوین، کسرام متعلق به پارس سرام و کاذر متعلق به فرآورده‌های نسوز آذر است.

سقوط سهام ژاپن و جهش ۷ درصدی سهام استرالیا

روز دوشنبه، سهام آسیا اقیانوسیه با تداوم تأثیر منفی پاندمی ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی به نوسان خود ادامه داد و سهام اروپا معاملات خود را با سقوط شاخص‌ها آغاز کرد. در بازار استرالیا بر خلاف بازارهای منطقه با جهش بیش از ۸ درصدی سهام شرکت‌های مالی و بانکی شاخص بورس به شدت جهش و نیکی ژاپن ۱.۵۷ درصد سقوط کرد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۰.۹۰ درصد پایین آمد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ با سقوط ۱.۱۴ درصدی روبه رو شد. کوسپی کره‌جنوبی تقریباً بدون تغییر ماند (تنها ۰.۰۴ درصد افت کرد) در حالی که ای‌اس‌اکس استرالیا با جهشی ۷ درصدی روبه رو شد. بازارهای اروپا هم که در اولین ساعت معاملات امروز خود به سر می‌برند، کار خود را با افت آغاز کرده‌اند. داکس آلمان ۱.۰۴ درصد، کاک فرانسه ۱.۹۲ درصد و فوتسی انگلیس ۱.۸۳ درصد سقوط کردند و فوتسی میلان ۲.۱۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. شاخص پن‌یوروپین استاکس ۶۰۰ هم ۱.۴۳ درصد در آغاز معاملات امروز سقوط کرد.

نفت ارزان تر شد

روز دوشنبه در حالی که هنوز جنگ قیمت عربستان و روسیه ادامه دارد، بدتر شدن پاندمی ویروس کرونا و تیره شدن چشم‌انداز تقاضا، باعث سقوط سنگین قیمت نفت شد و شاخص برنت را تا کمترین سطح خود از ۲۰۰۲ تا کنون پایین آورد. تا ساعت ۱۱:۱۷ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۵.۷۰ درصد با ۱.۴۲ دلار سقوط کرد و به ۲۳.۵۱ دلار رسید. این شاخص پیش از این در معاملات امروز تا ۲۳.۰۳ دلار هم پایین آمده بود که این کمترین قیمت آن از نوامبر ۲۰۰۲ تا کنون است. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی در معاملات امروز تا ۱۹.۹۳ دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود در هجده سال اخیر نزدیک شد، سپس تا ساعت ۱۱:۲۳ به وقت تهران با اندکی رشد به ۲۰.۶۶ دلار رسید که ۳.۹۵ درصد یا ۸۵ سنت پایین‌تر از قیمت بسته شده قبلی (روز جمعه) است.

وزارت صنعت: در سال ۹۹ اصل بر ممنوعیت واردات است

حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار در سال ۹۹ با بیان اینکه تنظیم بازار با بیان اینکه سیاست‌های تنظیم بازار سال ۹۹ به زودی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمام تأکید وزارت صنعت، معدن و تجارت بر کنترل واردات بوده، به نحوی که اصل بر ممنوعیت واردات است؛ مگر آنکه جایی از تولید داخل قادر به تأمین کالا‌های مورد نیاز کشور نباشد، بنابراین، هیچ کالای خارجی که توان تولید داخل دارد، اجازه واردات نخواهد یافت. وی افزود: هم‌اکنون واردات بر مواد اولیه، کالا‌های اساسی و قطعات و تجهیزاتی متمرکز شده که مشابه تولید داخل ندارند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه قیمت غذا در دنیا گران شده است، گفت: علی‌رغم آنکه قیمت نفت کاهش یافته و مشکلات بازار رکودی و نزول بورس‌های دنیا رقم خورده است، اما قیمت موادغذایی در سراسر جهان گران شده و بسیاری از کشور‌ها صادرات موادغذایی را ممنوع کرده‌اند.

تکلیف تعطیلی خودروسازان و قطعه سازان را روشن کنید

فرهاد بهنیا، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، تعیین تکلیف سریع موضوع تعطیلی قطعه سازان و خودروسازان تا اوایل اردیبهشت ماه را توسط دولت و ستاد مبارزه با کرونا خواستار شد. وی تصریح کرد: امروز یازدهم فروردین ماه است و تا زمان بازگشایی کارخانه‌های تولیدکننده قطعات و شرکت‌های خودروسازی فقط پنج روز فرصت باقی است. در این شرایط نمی‌دانیم که قطعه سازان باید تعطیل یا تولید قطعه برای خودروسازان را آغاز کنند؟

به گفته وی، چنانچه تعطیلات این چند روز (روز جمهوری اسلامی، روز طبیعت و جمعه پیش روی) محاسبه شود، عملا فرصتی برای تصمیم‌گیری مسئولان در خصوص تعطیلی خطوط تولید خودروسازان و انتقال آن به بنگاه های تولیدی قطعه سازی میسر نبوده و یا خیلی اندک است. سخنگوی انجمن قطعه سازان ایران در گفت و گو با فارس ادامه داد: این انجمن پیگیر پاسخ مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در مورد نامه اخیر این انجمن در مورد تعطیلی بنگاه های قطعه سازی و خودروسازی است، اما متاسفانه هیچ پاسخی تاکنون دریافت نشده است. وی تاکید کرد: خطر بزرگ شیوع واگیری همگانی در انتظار بنگاه های تولید قطعات و خودروسازی است و هرگونه مسامحه در این خصوص، منجر به وقوع موج بزرگ انتشار کرونا خواهد شد.

طلا در بازار جهانی، ارزان شد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با وجود اقدامات محرک مالی بانک های مرکزی، تحت تاثیر اقدام سرمایه‌گذاران برای تهیه نقدینگی و جبران ضررشان در بازارهای سهام، کاهش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۶۱۴ دلار و ۴۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۶۴۶ دلار و ۶۰ سنت ایستاد.

مذاکره برای ارسال طلا با پروازهای چارتری

بلومبرگ نوشت: بازار جهانی طلا با شیوع ویروس کرونا دچار تغییرات و نوسانات زیادی شده است. مسائل لجستیکی بی‌نهایت دشوار شده اند و در شرایطی که تقاضا برای طلا افزایش پیدا کرده است، برخی از پالایشگاه‌های بزرگ طلا مجبور شده اند فعالیتشان را متوقف کنند. یک پالایشگر بزرگ آفریقای جنوبی پنجشنبه گذشته اعلام کرد ناچار است ارسال طلا به لندن را متوقف کند. انجمن بازار طلای لندن که نماینده فعالان بازار طلاست، اعلام کرد ظرفیت پالایش مشکلی نیست و پالایشگر به حد کافی وجود دارد تا تقاضا را تأمین کند اما این گروه به دنبال راهی برای حل مشکلات لجستیکی بوده و سرگرم تحقیق درباره امکان اجازه حمل جهانی خارج از لندن است. پالایشگرها و سایر فعالان بازار سرگرم تعامل با شرکت‌های لجستیکی هستند تا مشکل محدودیت‌های سفر را رفع کرده و امکان حمل فیزیکی طلا از طریق پروازهای باری یا چارتری را فراهم کنند.

کاهش نرخ سکه در بازار نیمه تعطیل

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات امروز با کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت نسبت به دیروز به بهای ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت ۱۳ امروز ۶ میلیون و ۱۵۰ تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۶۲۶ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان به فروش رسید.

صرافی های بانکی بازهم نرخ دلار را اعلام نکردند

در حالی که امروز بانک‌های سطح کشور با توجه به محدودیت‌های اعلام شده از قبل، به فعالیت مشغول بودند، اما خبری از باز بودن صرافی‌های بانکی نبود. این در حالی است که در این شرایط، فعالیت دلالان ارزی و فعالان بازار در معاملات پشت خطی و حاشیه بازار ادامه دارد و دلار را در کانال ۱۶ هزار تومانی قیمت گذاری می‌کنند. صرافی‌های بانکی در آخرین فعالیت خود در سال گذشته، هر اسکناس دلار آمریکا را به نرخ ۱۴۹۰۰ تومان فروخته بودند.

دلار جهانی بالا رفت

شاخص دلار در جهان در آستانه فتح کانال جدیدی قرار گرفت. در جریان معاملات دوشنبه، بسیاری از ارزهای مختلف در برابر دلار در موقعیت نزولی قرار گرفتند و دلار به جلو رانده شد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با صعود ۰.۳۵ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۸.۸۷۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۴۶۱ دلار اعلام شد.  

شریعتمداری: می‌توانیم تا ۷۷.۳ درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در صفحه مجازی خود نوشت: خبر خوش؛ با دستور مهم رئیس جمهور محترم امسال امر همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری علی رغم همه محدودیت‌ها، نسبت به گذشته افزایش جدی می‌یابد و با تحقق وعده اعتبار تخصیصی دکتر نوبخت ما می‌توانیم تقریباً بین ۱۵.۸ درصد تا ۷۷.۳ درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم.

تداوم برداشت‌ غیرمجاز از حساب‌ها

مهر نوشت: رفتار بانک‌ها از همان ابتدای کار، با وام‌گیرندگان قرض الحسنه رفتاری توأم با همراهی نبود؛ از همان روز اولی که دولت این مصوبات را اعلام کرد و بانک مرکزی ابلاغ بخشنامه‌های مرتبط را انجام داد؛ نظام بانکی ثابت کرد با هیچ کس حتی رئیس کل بانک مرکزی هم رودربایستی ندارد و به کار خود ادامه دادند و اقساط وام را مطابق با موعد مقرر و بعضاً با جریمه، از حساب مشتریان نظام بانکی کسر کردند. تماس با برخی شعب بانکی و معاونت بازرسی برخی از بانک‌ها، حکایت از آن دارد که بانک‌ها قصد ندارند همکاری کافی با وام گیرندگان داشته باشند، چون هنوز بر این باورند، چنین بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی یا بانک‌های عامل به دست آنها نرسیده است. حال این مسئولیت به عهده رئیس کل بانک مرکزی است که از مرحله خواهش از نظام بانکی عبور کرده و وارد دستوری جدی برای برخورد با شعب بانکی یا مدیران عامل بانک‌های متخلف و سرپیچی کننده از مصوبات دولت و بخشنامه‌های بانک مرکزی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
شریعتمداری: می‌توانیم تا ۷۷.۳ درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم
رتبه بندی فرهنگیان چرا حذف شد؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
درصد ها برا بازنشسته بی اثر است بازنشسته حقوقی دریافت نمی کند نهایت حقوقشان همان زیر خط فقر است که هرگز بالا نمی ایند بازنشسته را خوار وذلیل وحقیر کرده اند حقوق سیکل وبالاتر همه یکسان برا مثال حقوق من بازنشسته با مدرک لیسانس با ابدارچی مدرسه مان که سیکل است یکی است.این عدالت است این منزلت وشان بازنشسته است حقوق که برای مدرک سیکل هم کم است
اگر تصور شما این است که با ادامه روند تحریمها و عدم توافق و ارتباط با دنیا موفق خواهید شد کاری از پیش ببرید سخت در اشتباهید اولا قیمت کالاهای ایرانی را تعدیل کنید که از خارجی دست پیش گرفته دوما کیفیت را به آن حد برسانید که فکر نکنم بتوانید مردم پولی را که با زحمت کشی بدست می آورند انتظار دارند جنس باکیفیت بخرند نه جنس بنجل ایرانی پس خواهشا با این سیاستهای نخ نما بیشتر به اذهان مردم فشار وارد نکنید .تابناک متشر کن
کلاه سر مردم گذاشتن کار خوبی نیست. مثلا مونتاژ خودروی چینی با قطعات صد در صد چینی چه فرقی با واردات دارد؟ خیلی ایراد دارید خیلی .
قیمت نفت به پایین ترین سطح خوددر ۳۰ سال گذشته رسید
کرونا باشدت هرچه تمامتر درحال شیوع است
کسب وکار دررکودوتعطیلی مطلق بسرمیبرد
تحریمها دراوج خودقراردارند
درامدهای ریالی وارزی بشدت کاهش یافته اند
بااینحال ...
بورس نورچشمی همچنان میتازد ورکوردمیزند
مساله : پیداکنید پرتقال فروش را !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
تابناک چرا نظر منودر مورد نظرات همیشگی این هموطن منتشر نمیکنی؟نکنه خودتون این نظرو میذارین،عزیز دل چرا شما ناراحتی که بورس توی بورسه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
دوست عزیز
رونق بورس یعنی حمایت از تولید
حمایت از تولید بهتره از این که مردم پولهاشونو تبدیل به سکه و دلار کنند و ببرند در متکاها شون پنهان کنند
یا سرمایه های کلان صرف دلال بازی در بازار مسکن بشه که مردم را خانه خراب کنه
من نمی دونم مشکل شما با رونق بورس چیه ؟
غیر اینکه دلال دلار و سکه و مسکن باشی و با رونق بورس کارت از سکه افتاده باشه
من الان هر کسی را می بینم از یه میلیون گرفته تا بالاتر برده توی بورس
درسته مردم هنوز بلد نیستند و سعی و خطا می کنند ولی از دلال بازی بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
مشکل من بابورس تبعیض وحمایت ها وتبلیغات ودریک‌کاام پروپاگاندا به نفع بورس و سمپاشی برعلیه بازارهای رقیب بورس هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
امار ابتلابه کرونا و تلفات ناشی از ان غیرواقعی
اماربیکاری غیرواقعی
نرخ تورم غیرواقعی
نرخ رشد اقتصادی غیرواقعی
شاخص بورس ساختگی و غیرواقعی
نرخ ارز دستوری وغیرواقعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
چرا خودتون را به کوچه علی چپ میزنید.
بورس مربوط به کالا،فلزات،پتروشیمی و... است،وقتی قیمت کالا میره،وقتی دلار و طلا بالا میره،بورسی که براساس همین چیزهاست چطور نباید رشد کنه. دست از حسادت بردارید. به جز بورس هیچ زمینه دیگه ای نمیتونند کشور و تولید ملی را نجات بده.
دو تا سه تا خونه بخریم چی به کشور اضافه میشه؟دلار و طلا انبار کنیم چی میشه؟
فقط برخی مردم فقیر را بدبختر میکنیم.انصاف داشته باشید ودست از این حرفای کینه ایتون
سوال : دراقتصادکرونایی محتمل ترین سناریو برای بازار سرمایه چیست؟
پاسخ : تحت هر شرایطی حتی مردن نصف مردم جهان براساس کرونا و حمله موجودات فصایی و بمباران اتمی بورس نورچشمی به لطف عددسازی روزانه ۱۰-۲۰ هزار واحد رشدخواهدکرد وهمچنان رکوردخواهد زد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
بورس داره دنبال دلار بالا میره حالا شما هی بیا ایراد منطقی بگیر
رکوردشکنی ساعتی سکه وارز درسکوت کامل خبری
دوشنبه ۱۱ فروردین
سکه رقم غیرقابل باور ۶۵۰۰۰۰۰ تومان
اسکناس دلار ۱۶۵۰۰ تومان
حواله دلار ۱۷۱۰۰ تومان
ارزوبرجوانان عیب نیست !!!
خدا ار دهان مقامات وزارت صنعت بشنود .من تولید کننده لوله های تنفسی اتاق عمل و ای سی یو هستم که این روزها بسیار مورد نیاز هستند اما علیرغم بودن ۳ تولید کننده که بیشتر از نیاز کشور ظرفیت دارند هنوز به عده ای دلال اجازه می دهند که این محصول را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کنند و کلا تولید ما را غیر اقتصادی کنند چون ما مواد اولیه را با ارز نیمایی می خریم و این چند نرخی ارز بلای جان کشور شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
دلال بازی آقا زاده ها و نور چشمی ها پدر این مملکت را دراورده
هر کش به چه جا چسبیده و داره خون مملکت را می مکه
مسولین باید یک پایهٔ حداقل حقوق را که جوابگوی هزینه های زندگی باشد تعریف نمایند ،و حقوق بازنشستگان را بر مبنای آن محاسبه نمایند ؟ مسولین باید بدانند که افراد خانوادهٔ بازنشستگان حدود شش تا ده میلیون نفر هستند ،که همگی متاثر از همین حقوق بازنشستگی میباشند ؟، مسولین باید درک کنند که هزینه های خانواده های بازنشستگان بسیار متفاوت تر از شاغلین هستند ؟ پس توجه بیشتر به این قشر پیشکسوت بدون شک باعث رونق کسب ،و کار ،و تولید میگردد ؟،
البته از تامین اشتباهی انتظار بیشتر از این نباید داشت!!!!شریعتمداری فراموش کرده که تویوتا لندکروز ایمن ترین ماشینه ولی باز هم کشته میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
عزیز جان کی گفته لندکروز ایمن ترین خودرو است.بهتر ایت قبل از اظهار نظر یک نگاه به سایتهای جهانی مرجع ایمنی خودرو بزنید
سال ۹۹ سال نابودی بورس نورچشمی بدست کروناست
پاسخ ها
مهدی
| United States of America |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
خیلی دلت می خواد اینطور باشه
ولی اینطور نخواهد بود جناب دلال سکه و دلار !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
اخ چه لذتی داره نابودی سرمایه سهامداران لورس را شاهدبودن (:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
اگه ناراحتی که تو چرا سود نکردی خوب تو هم بیا توی بورس سود کن،
وگرنه که اصلا مشکلت یه چیز دیگه ست.
آقای شریعتمداری پس ما تامین اجتماعی ها چی.مستمری بگیران تامین اجتماعی چی؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
تامین اجتماعی ۱۵ درصد حقوق بازنشستگان رو افزایش میده . فقط ۱۵ درصد
در بورس سرمایه گزاری کرده ام و راضی هم هستم ورود پول به بورس باعث تامین مالی بیشتر شرکت ها میشود.درضمن بورس باعث تورم هم نمیشود چون معمولا کسانی که سهام دارند پولشان را به یکباره از بورس بیرون نمیکشند تا ارز بخرند و باعث تورم شود بلکه به تدریج فقط سود پولشان را در بیرون از بورس خرج میکنند و این خود باعث به جریان افتادن اقتصاد کشور میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
من هر کس را می بینم که سواد کامپیوتر داشته وارد بورس شده
جالب اینکه پول از بورس خارج نمی کنند
کم کم دارن معامله کرذن در بورس را یاد می گیرند
یه سر به سایت سهام یاب سر بزن
انواع و اقسام تحلیلگران خبره را داریم که در مقایسه با چند سال پیش بسیار عالیه
من از رونق بورس بسیار خوشحالم
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
خودتو سیاه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
باشه خودمو سیاه میکنم دلال جان ولی تو هم برو دلارهارو آب کن
دلاری نیست که واردات داشته باشید
در داخل هم فقط پول چاپ می کنید و تورم میره بالا
سکه شد ۶۵۰۰
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
اره برادر تا رسیدن به حال امروز ونزوئلا و زیمبابوه ادامه می دهند تا یاد بگیرند باید قدر دخل خرج کزد و نه قدر شعارهای پوپولیستی فقیر نوازانه که اگر در عالم چنین کاری شدنی بود اتیوپی یک ساله میشد نروژ
شریعتمداری منظورش پول کاغذی است که عملا بی ارزش شده
جناب اقای شریعتمداری وزیر محترم کار با تبریک سال نو بعرض میرساند دولت در سال 98 دوبار حقوق کارمندان را به میزان هفتاد درصد اضافه نموده و در سال 99 نیز به کفته جناب اقای دکتر نوبخت بیش از 800 هزار تومان علاوه بر افزایش سالانه حقوق کارمندان را اضافه نموده است که قرار شد با حقوق فروردین پرداخت شود یعنی بالای صد درصد کارمندان حقوقشان اضافه شده انوقت هنوز افزایش حقوق کارمندان بازنشسته که از صندوق تامین اجتماعی حقوق دریافت مینمایند در حاله ای از ابهام میباشد این همه نابرابری و بی عدالتی برای چیست لطفا رسیدگی کنید
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
املای هاله صحیح است ؛ نه حاله است ؛ نه خاله
بورس دنبال دلار و هر چی دلار بالاتر بره سکه و بورس و ماشین سمت بالا خواهد رفت بس لطفا دلالان بورس و دلار و سکه و ماشین همدیگر توهین نکنید با هم همکاری کنید
شریعتمداری: می‌توانیم تا ۷۷.۳ درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم.
این افزایش حقوق به بازنشستگان تامین اجتماعی تعلق میگیره؟؟؟
جریان چیست آقایان همگی ازافزایش حقوق بازنشستگان کشوری ولشکری حرف می زنندولی هیچ صحبتی ازبازنشستگان تامیین اجتماعی نیست!!!؟؟
در سال ۹۹ اصل بر ممنوعیت واردات است:
تنخواه راه نجات مردم چه در شرایط تحریم و غیرتحریم همین سیاست است، خیلی خوب دیدید که به راحتی نفت که کالایی سرمایه ای و ماده اولیه است را نمی خرند و میگویند تحریم هستید، حالا چرا ما باید از خارج دمپایی و لباس و اسباب بازی و ... وارد کنیم؟
واردات تمام کالاهای غیرضروری، و کالاهای ضروری که تولید داخل دارد باید متوقف شود
در سال جهش تولید باید از بورس حمایت شود نه از دلال دلار
متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران "کارگران"؟؟؟
پس "کارمندان" بازنشسته صندوق تامین اجتماعی چی؟؟؟
لازم به ذکر است که تعداد زیادی از کارمندان بازنشسته ی دولت تحت صندوق بیمه ی تامین اجتماعی هستند. مثل کارمندان وزارت جهاد (شیلات، منابع طبیعی، دامپزشکی و ...) حتی وزارت کشور و استانداریها.
این گروه تابع قوانین کارکنان دولت بوده ولی از نظر صندوق تابع تامین اجتماعی که یک صندوق کارگری است بوده اند. حالا این گروه نمی دانند که در همسان سازی قرار دارند یا خیر؟
متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران "کارگران"؟؟؟
پس "کارمندان" بازنشسته صندوق تامین اجتماعی چی؟؟؟
لازم به ذکر است که تعداد زیادی از کارمندان بازنشسته ی دولت تحت صندوق بیمه ی تامین اجتماعی هستند. مثل کارمندان وزارت جهاد (شیلات، منابع طبیعی، دامپزشکی و ...) حتی وزارت کشور و استانداریها.
این گروه تابع قوانین کارکنان دولت بوده ولی از نظر صندوق تابع تامین اجتماعی که یک صندوق کارگری است بوده اند. حالا این گروه نمی دانند که در همسان سازی قرار دارند یا خیر؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل