بازدید 17114
پیمانه اقتصادی

هشدار جدی بانک‌های ارائه دهنده وام مسکن آمریکا / رشد اقتصادی منفی ۳۰ درصد در انتظار آمریکا / تعیین دستمزد سال ۹۹ چه روزی خواهد بود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون صادرات گاز ایران به ترکیه به ‌زودی از سر گرفته می‌شود، توافق برای مذاکره، نفت را گران کرد، نعمتی: کاهش قیمت نفت توطئه آمریکایی‌ها بود، قیمت سبد نفتی اوپک، جهش دلار همزمان با افزایش تقاضا در آخرین روز سال مالی ژاپن، جهش تولید در گرو رهایی از نجومی بگیران بی خاصیت است، پیشنهاد ایران به سازمان جهانی گمرک و عقب‌گرد طلا در برابر صعود دلار را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 01 April 2020

۸ چالش پیش روی اقتصاد ایران در سال ۹۹/ هشدار جدی بانک‌های ارائه دهنده وام مسکن آمریکا/ رشد اقتصادی منفی ۳۰ درصد در انتظار آمریکا/ تعیین دستمزد سال ۹۹ چه روزی خواهد بود؟

۸ چالش پیش روی اقتصاد ایران در سال ۹۹/ هشدار جدی بانک‌های ارائه دهنده وام مسکن آمریکا/ رشد اقتصادی منفی ۳۰ درصد در انتظار آمریکا/ تعیین دستمزد سال ۹۹ چه روزی خواهد بود؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون صادرات گاز ایران به ترکیه به ‌زودی از سر گرفته می‌شود، توافق برای مذاکره، نفت را گران کرد، نعمتی: کاهش قیمت نفت توطئه آمریکایی‌ها بود، قیمت سبد نفتی اوپک، جهش دلار همزمان با افزایش تقاضا در آخرین روز سال مالی ژاپن، جهش تولید در گرو رهایی از نجومی بگیران بی خاصیت است، پیشنهاد ایران به سازمان جهانی گمرک و عقب‌گرد طلا در برابر صعود دلار را در بر دارد.

صادرات گاز ایران به ترکیه به‌زودی ازسر گرفته می‌شود

مدیر دیسپچینگ شرکت گاز ضمن اعلام توقف صادرات گاز ایران به ترکیه به دلیل انفجار خط لوله درخاک ترکیه گفت: صادرات گاز به ترکیه پس از باسازی بخش آسیب‌دیده ظرف چند روز آینده از سر گرفته می شود. مهدی جمشیدی‌دانا گفت: این انفجار که در بخشی از خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه در خاک ترکیه و حدود ۱.۵ کیلومتری مرز بازرگان رخ داده است، منجر به آتش‌سوزی و توقف صادرات گاز از ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه امروز (سه‌شنبه، ۱۲ فروردین‌ماه) شد. وی افزود: بخش آسیب دیده خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه ظرف چند روز آینده باسازی و صادرات گاز به‌ زودی از سر گرفته خواهد شد. مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در این باره توضیح داد: تجربه نشان داده تعمیرات خطوط سه تا هفت روز زمان می‌برد که البته به میزان خسارت وارد شده بستگی دارد.

توافق برای مذاکره، نفت را گران کرد

رویترز: روز سه شنبه پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توافق کردند تا با هدف ثبات بخشی به بازار انرژی مذاکره کنند، قیمت نفت افزایش یافت و از کمترین رقم ۱۸ سال گذشته فاصله گرفت. هر بشکه نفت برنت به ۸۸ سنت افزایش ۲۳.۶۴ دلار فروخته شد، نفت برنت روز دوشنبه را با قیمت ۲۲.۷۶ دلار در هر بشکه به پایان برده بود که کمترین رقم از نوامبر ۲۰۰۲ به شمار می‌رود. هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱.۴۷ دلار افزایش ۲۱.۵۶ دلار معامله شد. این نوع نفت روز دوشنبه را با قیمت ۲۰.۰۹ دلار در هر بشکه، کمترین قیمت از فوریه ۲۰۰۲ به پایان برد.

نعمتی: کاهش قیمت نفت توطئه آمریکایی‌ها بود

بهروز نعمتی، یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار کرد: به اعتقاد من سقوط قیمت نفت کار ناجوانمردانه‌ای بود که آمریکا انجام داد. درست است که این اقدام را به گردن روسیه انداختند و انتقادهای زیادی به این کشور وارد است، اما پشت صحنه این کار آمریکایی‌ها بودند و این یک توطئه آمریکایی بود و به نظر من روس‌ها نیز در این زمینه بازی خوردند. وی افزود: آمریکایی‌ها عربستان را تشویق می‌کنند که در اوپک حضور داشته باشد و نفت را با تمام قدرت عرضه کند و یک بشکه در روز هم آن را کاهش ندهد که این بیشتر فشار به ایران است. /ایسنا

قیمت سبد نفتی اوپک

به نقل از دبیرخانه اوپک، قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه، یازدهم فروردین‌ماه، ۲۱ دلار و ۶۶ سنت ثبت شد. قیمت سبد نفتی این سازمان روز جمعه (هشتم فروردین‌ماه) ۲۴ دلار و ۲۶ سنت بوده است.

جهش دلار همزمان با افزایش تقاضا در آخرین روز سال مالی ژاپن

سی‌ان‌بی‌سی: روز سه‌شنبه آخرین روز تجاری در سال مالی ژاپن و آخرین روز سه ماهه نخست سال جدید میلادی برای بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ در گوشه و کنار جهان بود؛ موضوعی که در بحبوحه بسته شدن حساب های بازیگران اصلی بازار ارز، منجر به ایجاد نوساناتی شده و تجمیع آن به تقویت دلار انجامیده است.

«یوکیو ایشیزوکا» استراتژیست ارز در موسسه خدمات مالی دایوا سکوریتیز (Daiwa Securities) ژاپن گفت: حرف سر زبان‌ها این است که شرکت‌های ژاپنی کمبود دلار دارند؛ موضوعی که احتمالا تقاضا را برای دلار به وقت لندن همچنان بالا نگه می‌دارد. همزمان با اینکه اخبار مرتبط با ویروس کرونا در خطوط مقدم جبهه اروپایی، گیج کننده بوده و ایتالیا پایین‌ترین نرخ موارد ابتلا را در دو هفته اخیر گزارش کرده و در سوی دیگر تلفات روزانه اسپانیا افزایش یافته است، سرمایه گذاران به خرید دلار ادامه می‌دهند. ارزش دلار در سبدی متشکل از ۶ ارز، ۰.۷ درصد رشد داشت. در پایان سه ماهه نخست سال، دلار آمریکا با ۲.۵ درصد افزایش، بیشترین رشد را از آن خود کرد و کرون نروژ بزرگ‌ترین بازنده بود و برابر دلار ۱۹درصد از ارزش خود را از دست داد. هر دلار با رشد ۰.۷ درصدی برابر همتای ژاپنی خود، با قیمت ۱۰۸.۶۰ ین معامله شد. یوآن چین تنها ارزی بود که در برابر روند از دست رفتن ارزش ارزها برابر دلار مقاومت کرد و ارزش خود را برابر آن، چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی بدون تغییر نگه داشت. /ایبنا

هشدار جدی بانک‌های ارائه دهنده وام مسکن آمریکا

سی‌ان‌بی‌سی: اتحادیه بانک‌های مسکن آمریکا در نامه‌ای شدیداللحن به مسئولان این کشور هشدار دادند با تلاش‌های فدرال‌رزرو برای دخالت‌های مالی در بازار مسکن، این بازار در معرض خطر اختلالات گسترده‌ای گرفته است. اشاره آنها به خرید ۱۸۳ میلیارد دلار از اوراق مسکن توسط فدرال‌رزرو در هفته گذشته است. این خریدها به منظور کاهش نرخ اوراق مسکن انجام شد و این نرخ را به شدت پایین آورد.

اتحادیه بانک‌های مسکن آمریکا در نامه خود نوشته است: نوسانات شدید قیمت اوراق مسکن در هفته گذشته باعث شده است تا بسیاری از کارگزاران صندوق‌های تضمینی قیمت‌های بالاتری را از وام‌دهندگان درخواست کنند که این وضعیتی ناپایدار را برای بسیاری از این بانک‌ها ایجاد کرده است. در ادامه این نامه آمده است: تا پایان هفته گذشته درخواست هزینه صندوق‌های تضمینی به سطحی بسیار بالا و بی‌سابقه‌ای رسید. برای تعداد قابل‌توجهی از بانک‌ها، که بسیاری از آنها سرمایه خوبی هم دارند، این هزینه اضافی سرمایه کاری آنها را فرسایش می‌دهد و توانایی آنها برای ادامه فعالیت‌های خود را به خطر انداخته است.

جهش تولید در گرو رهایی از نجومی بگیران بی خاصیت است

حاجی دلیگانی با تصریح بر اینکه چالش و مشکلات اقتصادی امروز  کشور تحریم نیست، بلکه مدیران بی خاصیتی است که کشور را نمی توانند در شرایط  تحریمی مدیریت کنند، گفت: مهترین گام در رونق تولید خلاصی اقتصاد کشور از مدیران بی خاصیت نجومی بگیر است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: مدیری که بهبودی معیشت مردم را به تحریم گره می زند، چون مردی می ماند که در خانه شرط موفقیت خود را حقوق ماهیانه پنج میلیون تومان بدون کار می داند که در این صورت نیاز به وجود مرد برای گرداندن اقتصاد خانواده آنچنان ضروری نیست و یک نوجوان پانزده ساله نیز می تواند خانه را بگرداند. /تسنیم

پیشنهاد ایران به سازمان جهانی گمرک

گمرک ایران همزمان با شیوع کرونا در جهان و تحت تأثیر قرار گرفتن مبادلات تجاری، به جای بستن مرزها به سازمان جهانی گمرک پیشنهاد داد در صورت حصول توافقات لازم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه فعالیت‌های مبادلات کالا در رویه‌های صادرات، واردات و ترانزیت بین کشورها امکان پذیر است.

عقب‌گرد طلا در برابر صعود دلار

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در پی صعود ارزش دلار و بازارهای سهام که تحت تاثیر امیدواری به بهبود فعالیت اقتصادی چین روی داد، کاهش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز سه شنبه بازار سنگاپور با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۶۱۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در مارس حدود ۱.۸ درصد و در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ حدود ۶.۴ درصد رشد کرده است. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۶۱۵ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

رشد اقتصادی منفی ۳۰ درصد در انتظار آمریکا

نشریه نیویورک تایمز با مدل سنجی جامعه آمریکا نتیجه گرفته است که تنها در آمریکا در صورت جدی نگرفتن فاصله گذاری اجتماعی، حدود هفت میلیون تن دچار عارضه شدید شده و تا ۱.۹ میلیون جان خواهند باخت. این در صورتی است که اگر فاصله گذاری اجتماعی به خوبی اجرا و اعمال شود، تنها ۱۰۰ هزار تن جان خواهند باخت. شکی نیست که شیوع گسترده کرونا به تمامی اقتصادهای جهان خسارتی سنگین خواهد زد.

بانک مورگان استنلی پیش بینی کرده است، در سه ماهه نخست امسال، رشد اقتصادی آمریکا به منفی ۳۰ درصد برسد که با توجه به تولید ناخالص داخلی ۲۱ تریلیون دلاری آمریکا، این به معنای خسارت ۶.۴ تریلیون دلاری کرونا تنها به آمریکا خواهد بود. به گفته جیمز همیت، استاد اقتصاد در دانشگاه هاروارد مدل سنجی های اقتصادی نشان می دهند که اجرای درست فاصله گذاری اجتماعی می تواند تا ۱۰ تریلیون دلار در هزینه مبارزه با کرونا صرفه جویی به عمل آورد. 

تعیین دستمزد سال ۹۹ چه روزی خواهد بود؟

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: پیشنهاد اصلی نمایندگان کارفرمایی این بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا و از بین رفتن مشاغل خرد، تعیین دستمزد به زمان دیگری موکول شود اما در مرحله نخست این موضوع پذیرفته نشد و می‌خواستند که این موضوع تا پایان سال ۹۸ تعیین شود. اصغر آهنی‌ها در گفت و گو با سرویس اقتصادی ایرنا اظهار داشت: نماینده کارگران بدون توجه به شرایط و مشکلات موجود اعداد و ارقام بالایی را پیشنهاد می‌دادند که بخش کارفرمایی با آن موافقت نکرد، از سوی دیگر دولت نیز با توجه به سیاست‌های اقتصادی کلان در سال ۹۹ میانگین ارقام اعلام شده را پیشنهاد می‌داد و بخش کارفرمایی نیز افزایش ۱۵ درصدی دستمزد را پیشنهاد داد. 

آهنی‌ها اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که تعیین حقوق کارگران یک بحث و پرداخت حقوق بحث دیگری است. در حال حاضر هر روز که می‌گذرد زمینه تعطیلی مشاغل جدی‌تر می‌شود و با این شرایط اگر تصمیم‌گیری نامناسبی انجام شود به طور قطع بیکاری در کشور را تشدید کرده‌ایم. ممکن است تا پایان فروردین ماه جلسات تعیین دستمزد برگزار شود، اما معتقدیم جلسات به زمان خروج از بحران موکول تا تصمیم‌گیری درستی انجام شود؛ در غیر این صورت بخش کارفرمایی امکان پرداخت عدد و رقم بالا را ندارد و با اجرایی شدن این مورد بسیاری از شغل‌ها از بین می‌رود.

با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده از بنگاه‌های خرد و کوچک، هیچ یک تمایلی به پرداخت حقوق بالا ندارند و تصمیم‌گیری نادرست آسیب جدی به کارگران وارد می‌کند. وی تاکید کرد: دولت می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند و در دوران مشکلات اقتصادی بسیاری از مسائل را برطرف کند تا کارفرما و کارگر ادامه حیات دهد و شرایط بهبود یابد؛ در غیر این صورت هر دو طرف آسیب می‌بینند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷
خدا را شکر ما رشد اقتصادی بالایی داریم . تورم که اصلا نداریم . اقتصادمان رو به رشد شدید است . همه در رفاه و آسایش هستیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
حرف حساب امثال تو واقعا چیه؟
خسته نشدید اینقدر اینطوری صحبت کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
... با عوض گردن ا انکار حقایق ،
هیچ زمانی نمی توان مشکلات متعدد و بزرگ اقتصادی کشور را حل کرد
و افرادی که حقایق را معکوس جلوه می دهند
تنها مشکلات و فلاکتها و بدبختی های کشور و مردم را بیشتر و طولانی تر میکند و بس
لطفا دست بردارید
موجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اتفاقا تکرار شاید باعث شه در گوش بعضیا بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
دیگر نفت در دنیا ثروت نیست. فقیر ترین کشور دنیا ونزوئلا نفت اول دنیا را دارد.
سرمایه انسانی مهمترین ثروت است که در کشور ما یک عده نق زن و پرتوقع و تنبل هستند که به هیچ نظمی هم معتقد نیستند.
یک بشکه نفت قیمتش الان یک سوم آب بطری معادل خود است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
هشتاد درصد اخبار ایران راجع به امریکا و بدبختی های ان است
امیرمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
خدا را شکر که زنده ایم و آمریکای شما را هم دیدیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
راست میگه دیگه. از این به بعد فقط از خوبی های آمریکا بگین که آقایون عشق آمریکا ناراحت نشن
رشد اقتصادی منفی برای اقتصاد اول جهان ( آمریکا ) یعنی نابودی اقتصادهای ورشکسته و داغون بقیه کشورها .

یا خدا
خودت به اقتصاد ایران رحم کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
حق باشماست!
اما ما چون مثل بقیه جهانی نشدیم اثر کمتری می پذیریم!

نه به آمریکا جنس می فروشیم و نه چندان واردات داریم.

اتفاقا شاید بتوانیم راحت هواپیماهای شرکت های ورشکسته را بخریم
امیرمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
مشکل اصلی وجود آدم هایی مثل شما با این افکار است
اگر قوه قضائیه به وظایف قانونی خود عمل کند باید مدیران بی خاصیت را محاکمه و در صورت اثبات بی خاصیتی به سزای اعمالشان برساند
ما چقدر خوبیم
و
چقدر بقیه دنیا بدبختند!
البته با تفاسیر صدا وسیما، تنها دلخوشی ما ایرانی ها شده دیدن بدبختی دیگران، مخصوصا آمریکا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
چوب این همه ناشکری را خواهید خورد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
ارباب آمریکا ینگه دنیا از همه جا بهتره. ما چقدر بدبختبم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
۱۲:۰۳
امسال تورم 40% حواست باشه سازمانت حقوقتو با تورم افزایش بده
رشد منفی ۳۰ در آمریکا ...رشد منفی ما چقدره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
ما رشداقتصادی مان منفی ۷ بوده بورسمان رشدش درصد +۵۰۰ بوده احتمالا بنابر ادعای رشد منفی ۳۰ امریکایی ها بورس
نیویورک میشه رشدش +۲۱۵۰ درصد!!!!!!!!!جالبه؟؟؟؟؟
تحلیلهای مطبوعات انجا را شما می ایید یک قسمتش را بزرگ‌می کنید و تحلیلهای برعکس ان را اصلا نمی گویید.کشورهای قدرتمند اقتصادی اگر رشد اقتصادی نداشته باشند اقتصاد کل جهان افتضاح میشود و خواهید دید اگر رشد اقتصادی شان واقعا منفی باشد بورسهای انجا هم خواهد ریخت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
چهل سال ایت که ما از همه سبقت گرفتیم !؟
و همه بدبخت بودند و هستند
و تنها ما هستیم که ، هیچ مشکلی نداشته و نداریم !؟
ولی نمیدانم چرا آنها همچنان خوش و شاد و قوی هستند
و ما در تمام زمینه ها ، گرفتار و اسیر و فلکزده هستیم؟
چرا اقتصادو نمیبندید به موشک که بره به فضا
لابد ما هم رشد مثبت ٣٠ خواهيم داشت با اين مسئولينى كه داريم !!!!!!! متاسفم برای كسى كه با فكر كردن به ناكامى هاى ديگران احساس موفقيت مي كنه .
با اقتصاد مقاومتی تولید ملی را جهش می دهیم مثل گذشته.
رشداقتصادی ایران چقدر منفی خواهدبود؟ البته اگر ۲۰۰ درصد هم منفی بشه بازهم شاهد رشدروزانه ۱۰-۲۰ هزار واحدی بورس نورچشمی خواهیم بود که هیچ چیز مانع ازرشدساختگی ان نخواهدشد !!!
اینقدر از رشد اقتصادی منفی امریکا ذوق زده نشوید. اگر قرار باشد اقتصاد اول دنیا دارای رشد منفی باشد. بطور حتم بقیه اقتصاد های دنیا هم با سر به زمین می خورند ونابود می شوند. اقتصادهای ضعیف و لرزانی مثل ایزان که دیگه هیچی.
باید در قانون افزایش حقوق جهت افزایش قدرت خرید که ناشی از تورم است بازنگری شود و قانون به نحوی تدوین شود تا راهکارها و اقدامات لازم برای کاهش تورم و حفظ ارزش پول ملی اجرا شود . در این صورت بدون افزایش حقوق ، قدرت خرید حفظ شده و از دور باطل تورم رهامی شویم .
ایران اقتصادی ندارد که رشد منفی اش مشخص شود.
طبق قانون افزایش حقوق براساس نرخ تورمه حالا اعلام نرخ تورم خود مقوله ای دارد که چه قدر به واقعیت نزدیک است بهر شکل این چانه زنی های نمی دونم کی باب کرده امسال بعنوان جهش تولید نامگذاری شده آیا صحیح هست که حقوق حداقل کارگران را
نیز نادیده گرفته شود و سؤ استفاده شود متاسفانه تشکل ها و سندیکاهای کارگری وجود ندارد که حقوق کارگران گرفته شود حداقل به قوانین مملکت پایبند باشد
و طبق قانون و اعلام تورم افزایش حقوق داده شود.
بدبخت ترازقشر کارگرنداریم.ازهرموقعیتی کارفرمای ظالم نهایت استفاده رومیکنه.اقایان کارفرما اون سالهایی که اوضاع کشورخوب بودوسودهای کلانی به جیب میزدین حاضرشدین کمیم به کارگربدبخت بدین که الان انتظاردارین به خاطرکروناحقوق کارگرافزایش پیدانکنه؟کارگری که بدون هیچ امکاناتی حتی توشرایط کرونایی هم داره کارمیکنه!
روسیه و عربستان جنگ نفتی رو راه انداختند میگن کار آمریکاست از طرف دیگه هم تو بوق و کرنا میکنن که با این قیمتها نفت شیل آمریکا بصرفه نیست و نابود میشه!! بالاخره چی رو باور کنیم دم خروسو یا قسم .....؟
برادر با این نرخ صنعت نفت امریکا که ۱۰۰ درصد هم خصوصی است کاملا نابود است چون در امریکا هزینه تولید نفت بالتی ۳۰ دلار است
کارمندان و بازنشستگان کشوری تعیین تکلیف شدند ، جنگ و جدل کارگران به قوت خود باقی . بازنشستگان تامین اجتماعی هم که هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
شیوه چاپ اسکناس بدون پشتوانه را که بلدیم ادامه می دیم واز آیندگان قرض میگیریم.
تا زمانی که شیرازه همه چیز از هم بپاشد ،اوناییکه باری بستند یا می بندن میتوانند شاید در آرامش چند صباحی ادامه دهند تا روز قیامت که شاید حساب کتابی در کار بیاد!
یه زمانی بعضی کارشناسان می گفتند که در صورت حذف نفت ایران قیمت جهانی نفت به 200 دلار میرسه!
الان اون کارشناس ها دقیقا کجا هستند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
تو زیر زمین کاخها و ویلاها شون دارند
حسابهای بانکی آقازاده هاشون را کنترل میکنند
و صفا می کنند
و به ریش مردم می خندند
سلام، متاسفانه هر هشت مورد اشاره شده در خصوص اقتصاد در سال 99 به درستی اشاره شده، در این وضعیت دولت همچنان به پرداخت یارانه به همه اقشار داره ادامه میده و موضوع افزایش حقوق کارکنان دولت هم در قانون بودجه لحاظ شده، به نظر من بیش از 50 درصد بودجه سال آتی محقق نخواهد شد و ما اگه به موضوع تحریم ها خاتمه ندیم (مذاکره) کشور با ابر تورم روبرو خواهد بود چون دولت مجبور به چاپ اسکناس بیشتر میشود. چند راهکار:
1- مذاکره، مذاکره ، مذاکره
2- تعدیل کارکنان دولت به ویژه حذف سمتهای بالا و مدیریتی زائد و سمتهای موازی و اجرای جدی قانون منع به کارگیری بازنشستگان
3- کاهش حقوق کارکنان نفت (کاری که همه شرکتهای نفتی در این شرایط انجام میدهند)
4- عدم اجرای افزایش حقوق کارکنان دولت در سایر بخشها
5- اخذ مالیات از افراد حقیقی و شناسایی پول های باد آورده
6- قطع کامل پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار و تقویت نهاد خانواده ها با بیمه تامین همگانی
7- واقعی تر کردن قیمت برق و گاز به ویژه خوراک پتروشیمی ها
8- تقویت حقوق بازنشستگان و تقویت بیمه بیکاری و حذف مالیات ارزش افزوده
9- رونق بازارچه های مرزی و مناطق آزاد با حذف قوانین دست و پاگیر
10- تقویت صادرات و واردات به روش تهاتر به ویژه در بخش خودرو و ماشین آلات سنگین به دلیل افزایش درآمد گمرکی
11- تقویت بخش خصوص در موضوع صادرات فرآورده های نفتی با کشورهای همسایه، در حال حاضر وزارت نفت در این خصوص مانع تراشی زیادی داره
12- تثبیت قیمت بنزین به مبلغ 2500 تومان برای خودروهای ایرانی بدون سهمیه بندی و کارت سوخت و اخذ مالیات سوخت از خودروهای خارجی از 20 درصد تا 100 درصد قیمت پایه بر اساس حجم موتور با اختصاص کارت سوخت ویژه
13- جلوگیری از حضور شرکتهای بزرگ شبهه نظامی در پروژه ها به دلیل تقویت بخش خصوصی
14- تعریف و اجرایی نمودن صدها پروژه بزرگ عمرانی و ساختمانی با ایجاد مشارکت مردمی (اوراق مشارکت با سود بالا یا فروش سهام پروژه در بورس) ، پروژه های ساختمانی و عمرانی قوی ترین موتور محرک اقتصاد هستند.
با سپاس، ضمنا من ایران هستم نیازی نیست آی پی من رو چک کنید، ممنون
ضمنا ممنون میشم سایت تابناک در این خصوص تالار گفتگو راه اندازی کنه، موضوع خیلی مهمه
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
سید جان اینا رو ک۶ چهل ساله میگن و نتونستند اجرا کنند!
شاید طرف خطاب را اشتباه گرفتی
در ضمن من در خارج هستم نمیدونم مهم است یا نه!!
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
مهدی جان ، نخواستند اجرا کنند نه اینکه نتونستند، شیر نفت باز و آقایان هم استاد سخن وری ، به عمل کار برآید. به هر حال وقتی دلمون میگیره که ما چه راهکارهای ساده ای داریم، دوست داریم بنویسیم.
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
با سلام، سید جان همه حرفهات درسته بجز اینکه الان مشکل مملکت حقوق شرکت نفتی هاست؟ بخدا من هم یک شرکت نفتی هستم. بخدا از این حقوق هایی که تو روز نامه ها می نویسند ما که خبر نداریم. تمام
عمر توی مناطقی کار کردیم که بجز شغال و روباه هیچ تنابنده ای نمی دیدیم. ولی از این حقوق هایی که شما می گویید خبری نبود. الان فامیل ما توی خودرو سازی ها کار می کنند و بخدا بیشتر از ما می گیرند و شب ها هم پیش خانواده هستند. معلم ها از ما بیشتر می گیرند. و و و...
... در سقوط قیمت نفت آمریکا بدلیل بالاترین هزینه تولید در جهان بیشترین زیان و چین بعنوان بزرگترین وارد کننده نفت در جهان بیشترین سود را داشته اند!
پادوهای آمریکا به خوبی نقش نفرت پراکنی و منفی بافی و منفی گویی را به خوبی انجام میدن.
مواجب ارباب حلال تان باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
پادو های روسیه چطور ؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
تو ساندیستو بخور
کاش من تو کشور فلاکت بار آمریکا زندگی میکردم :-(
... اخه برای به زانو در اوردن کشوری که کلا 300 هزار بشکه نفت صادر می کند. قیمت کل نفت جهان را به کمتر از یک سوم می رسانند ؟!!!!! چطوری دو دو تا چهار تا کردید که به این نتیجه رسیدید؟!!
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
دوست عزیز، بودجه سال اینده کشور بر اساس صادرات یک میلیون بشکه نفت با قیمت 50 دلار بسته شده، ضمنا در نظر داشته باشید قیمت گاز در دنیا بر اساس ضریبی از قیمت نفت تعیین میشه، کشور روی پارس جنوبی سرمایه گذاری زیادی (میلیاردها دلار) کرده. دقیق تر نگاه کنیم
روسيه با پايين اوردن نفت دنبال بيرون كردن نفت شيل امريكا است
تنها کشوریکه تو دنیا بخاطر شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی آسیب ندیده ایران است چرا ؟ چونکه از اول هم ما چیزی بنام اقتصاد نداشتیم که آسیبی هم ببیند ‌
انقدر که از آمریکا خبر میذارین از ایران خبری نیست
گورپدرامریکا
خیلی ازمستاجرهادارندکارتن خواب میشوند
برخی ازمردم حتی پول خریدن نون خالی هم ندارند
دلالهادارندکشوررانابودمیکنند
خیلی ازمردم عصبانی هستند ازاوضاع کشور
فقط یک تعدادشکم سیرسرمایه دارازاین اوضاع راضی هستند
اونها هم دلاروسکه خریدن وهرروزبه ثروت شون اضافه ميشه
پاسخ ها
رضا
| Switzerland |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
برادر در این وضع بل بشو اونی که ثرونش را دلار و سکه خریده هم زیانکار است چون در اینده نمی تواند بقیه درامدش را هم باهمان نرخ بخرد چه رسد به دیگران کلا در مملکتی که تورم به بالای ۵ درصد برسد کل اقتصاد بر باد است
اون پوتین بود که تصمیم اوپک در جهت کاهش تولید را قبول نکرد
ياد مثل گريه كلوخ براي سنگ مي افتم كه گفت اگر باران بيايد سنگ خيس ميشود غصه امريكا رانخوريد
بدبخت تر از بازنشسته تامین اجتماعی وجود ندارد.
ایشان حتما درک اقتصادی ندارد،چون نمی داند
سهم دستمز در تولید بسیار ناچیز است،ودر ثانی درقیمت تمام شده شان مثل سنوات گدشته بیش از مبلغ مصوب افزایش اثر می دهند وبعداز افزودن سود نجومی، به بازار تولیدات خود را ارایه می دهند
پاسخ ها
رضا
| Switzerland |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
برادر هنوز در قید این سخنان کلیشه ای هستی؟سهم دستمزد در کدام بنگاه را می گویی ؟اگر منظورت پتروشیمی ها و فولاد سازی است که همین حالا کف حقوقشان ۳ برابر حداقل است ولی سهم حقوق از فروششان کمتر از ۵ درصد است چون تکنولوژی و سرمایه محورند.ولی اگر منظورت پیراهن دوزی اصغر آقا و سوپری اکبر آقا و بخش کشاورزی هست که ۹۰ درصد کارگران در امثال انها مشغولند ،سهم دستمزد در انها به ۴۰ درصد هم میرسد و نگرانی آقایان از این مشاغل است.
تعیین دستمزد سال ۹۹ چه روزی خواهد بود؟

همه اجناس 100درصد گران شده اند وحالا که حقوق کارگر را میخواهند چند درصد طبق روال هرسال افزایش دهند بحث کرونا را پیش می کشند !!!! اگر کرونا برایتان مهم بود شما هم هیچ افزایش قیمتی نمیدادید وتولیداتان را به همان نرخ سال 97 عرضه میکردید وکارگر هم انتظار افزایش حقوق نداشت !!! مگر میشود مایحتاج کارگران بعضا" با 100درصد افزایش قیمت تامین شود اما افزایش حقوقش بماند برایه بعد از کرونا !!!! درثانی اینها هرسال با ترساندن از اخراج کارگران وتعدیل نیرو از زیر بار افزایش منطقی فرار میکنند لذا باید نمایندگان کارگران بگویند که شما افزایش حقوق قانونی بدهید وهمه را هم اخراج کنید .مگر کارخانجات بدون کارگر میتوانند کار کنند وبه فعالیتشان ادامه دهند ؟ این شموضوع شده بهانه وسنگ بزرگ آنان که اگر حقوق ها قانونی اضافه شود ما به ناچار کارگران را اخراج میکنیم !!! ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار