بازدید 13558
پیمانه اقتصادی

جزئیات طرح خرید اعتباری برای ۴ میلیون خانوار / بورس سبزپوش در شروع هفته/ اقتصاد جهان از حرکت ایستاد/ درخواست نفتی سناتور‌های آمریکایی از عربستان/ نظرسنجی: طلا آماده افزایش بیشتر قیمت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون توصیه مدیرعامل بورس به سرمایه گذاران بورسی، سقوط سنگین بازار‌های وال‌استریت، تسهیلات با نرخ کمتر از ۱۲ درصد برای نظام بانکی امکان پذیر نیست، آمریکا با آزادسازی دارایی‌های ایران مخالفت کرد، ثبت رقم صفر در صرافی ملی، سقوط قیمت نفت بدون ترمز ماند، حجم تجارت غیر نفتی به ۸۵ میلیارد دلار رسید و تجارت خارجی بدون تماس ترکیه برای مقابله با کرونا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ 28 March 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون توصیه مدیرعامل بورس به سرمایه گذاران بورسی، سقوط سنگین بازار‌های وال‌استریت، تسهیلات با نرخ کمتر از ۱۲ درصد برای نظام بانکی امکان پذیر نیست، آمریکا با آزادسازی دارایی‌های ایران مخالفت کرد، ثبت رقم صفر در صرافی ملی، سقوط قیمت نفت بدون ترمز ماند، حجم تجارت غیر نفتی به ۸۵ میلیارد دلار رسید و تجارت خارجی بدون تماس ترکیه برای مقابله با کرونا را در بر دارد.

بورس سبزپوش در شروع هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش ۱۱۲۵۸ واحدی معادل ۲.۱۶ درصد به رقم ۵۳۲ هزار و ۵۲۶ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۶۹ واحدی به رقم ۶ هزار و ۸۶۴ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۰۰۰ واحدی معادل ۲.۱۶ درصد به رقم ۱۴۱ هزار و ۹۲۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۲۱۲ واحدی معادل ۲.۸۴ درصد، عدد ۱۸۸ هزار و ۶۹۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۴۶۸ واحدی معادل ۲.۸۴ درصد به رقم ۱۲۵ هزار و ۵۳۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۶۶۹۷ واحد افزایش معادل ۲.۵۲ درصد را رقم زد و به سطح ۶۷۹ هزار و ۵۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۲۹۱ واحد افزایش معادل ۱.۹۹ درصد به رقم ۳۷۴ هزار و ۱۹۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۸۶۳ واحد افزایش معادل ۲.۴۱ درصد همراه بود و عدد یک میلیون و ۱۴۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

جزئیات طرح خرید اعتباری برای ۴ میلیون خانوار/ بورس سبزپوش در شروع هفته/ اقتصاد جهان از حرکت ایستاد/ درخواست نفتی سناتور‌های آمریکایی از عربستان/ نظرسنجی: طلا آماده افزایش بیشتر قیمت

توصیه مدیرعامل بورس به سرمایه گذاران بورسی

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران به سرمایه گذاران توصیه کرد: صندوق‌ها برای افرادی که سرمایه بسیاری دارند و فرصت حضور و رصد بازار را ندارند، مناسب است. حضور مردم در بورس باید غیرمستقیم باشد و افرادی که تخصص داشته با متنوع‌سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که پیش‌روی هر صندوقی قرار دارد ریسک‌های موجود را پوشش دهند. افرادی باید وارد بازار سرمایه شوند که دانش کافی دارند، زیرا این سرمایه‌گذاری مانند هر موضوعی دیگری کار تخصصی بوده و پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های لازم به خود را دارد. سرمایه‌گذاران باید افق بلند مدت داشته و از Day Trading (معاملات روزانه) و نگاه کوتاه مدت به سرمایه‌گذاری میان مدت تغییر رویه دهند. بازده حضور در بازار سرمایه بیشتر از  متوسط سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری بوده، به خصوص که این حضور کمک به اقتصاد ملی و تشکیل سرمایه‌های ملی می‌کند. همچنین حوزه‌های دیگر بیشتر جنبه سفته‌بازی دارند.

سقوط سنگین بازارهای وال‌استریت

در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) بازارهای وال استریت با یک سقوط سنگین روبرو شدند تا بخشی از سود بزرگ سه روز قبل خود را از دست داده و هفته پرنوسان خود را به پایان ببرند. پس از اینکه گزارش ها نشان داد آمریکا به کشوری با بیشترین تعداد مبتلایان تأیید شده به ویروس کرونا تبدیل شده است، حال‌وهوای بازارهای مالی این کشور به هم ریخت. میانگین صنعتی داوجونز ۹۱۵.۳۹ واحد یا ۴.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۱۶۳۶.۷۸ واحد بازگشت. اس‌اندپی ۵۰۰ هم با یک سقوط سنگین ۳.۴ درصدی به ۲۵۴۱.۴۷ واحد بازگشت، در حالی که کامپوزیت نزدک با ۳.۷ درصد سقوط در ۷۵۰۲.۳۸ واحد بسته شد. بوئینگ با سقوط سنگین ۱۰.۳ درصدی پیشتاز سقوط سهام در آمریکا بود. سهام شرکت‌های شورون و دیزنی هر کدام ۸ درصد سقوط کردند. سهام بوئینگ پس از آن سقوط که استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که این هواپیماساز به دنبال به دست آوردن تزریق پول دولت و خرید سهام شرکت توسط خزانه‌داری نیست.

جزئیات طرح خرید اعتباری برای ۴ میلیون خانوار

با کاهش قدرت خرید مردم در دوران شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای مرتبط، دولت تصمیم گرفته است تا طرح خرید اعتباری اضطراری را برای چهار میلیون خانوار ایرانی اجرایی نماید. بر این اساس، این طرح برای رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بورس و کرایه‌های بین شهری، دستفروشان و کارگران فصلی روزمرد اجرایی خواهد شد؛ بنابراین، برای خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان و برای سایر خانوارها دو میلیون تومان کارت اعتباری خرید با نرخ سود دوازده درصد تعلق خواهد گرفت. بازپرداخت اقساط طی (۲۷) ماه (سه ماه دوره تنفس و (۲۴) قسط متوالی ماهانه) با نرخ سود دوازده درصد (۱۲) خواهد بود.

دستورالعمل طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع بیماری کرونا

همتی: تسهیلات با نرخ کمتر از ۱۲ درصد برای نظام بانکی امکان پذیر نیست

همتی صبح امروز در دیدار با مدیران عامل بانک‌ها گفت: بازپرداخت اقساط این تسهیلات، دو ساله است و برای شروع بازپرداخت اقساط، تنفس چند ماهه در نظر گرفته خواهد شد. وی تاکید کرد: نرخ سود ۱۲ درصدی این تسهیلات منطقی و بر اساس بررسی های کارشناسی است و هر نرخی کمتر از این با توجه به بار مالی آن برای نظام بانکی امکان پذیر نیست. همتی افزود: نرخ بهره حقیقی در کشورمان حتی در حد ۱۸ درصد نرخ سود اسمی بانک ها و با توجه به نرخ تورم سالانه منفی می باشد و قطعا با نرخ ۱۲ درصد نرخ بهره حقیقی بسیار منفی تر خواهد بود و لذا کمک مناسبی به مشاغل آسیب دیده است.

آمریکا با آزادسازی دارایی‌های ایران مخالفت کرد

«واشنگتن‌فری‌بیکن» در گزارشی به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که وزارت امور خارجه آمریکا برخی گزارش‌ها را مبنی بر اینکه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به زودی معافیت‌های تحریمی خاصی را اعطا می‌کند تا طبق آن ایران با دسترسی به دارایی نقدی خود بتواند با ویروس «کووید-19» مقابله کند، رد کرد. /فارس

اقتصاد جهان از حرکت ایستاد

رئیس صندوق بین‌المللی پول، گفت که اقتصاد جهانی به دلیل ویروس کرونا وارد رکود شده است. وی افزود: امیدوار است رهبران جهان متوجه شوند تنها یک تلاش هماهنگ می‌تواند از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کند. جورجیه‌وا در گفت‌وگو با سی‌ان‌بی‌سی گفت: ما اعلام می‌کنیم که جهان حالا در رکود قرار دارد و طول و عمق این رکود به دو چیز بستگی دارد؛ اول محدود کردن مؤثر ویروس کرونا و پاسخ هماهنگ به این بحران؛ من از چیزی که می‌بینم بسیار دلگرم شده‌ام. ما شاهد درک شفاف‌تر بحران از سوی رؤسای کشورها هستیم. آنها حالا متوجه شده‌اند که اگر ما این ویروس را در سراسر جهان شکست ندهیم، ممکن است نتوانیم از شر آن خلاص شویم. او ادامه داد: ما حالا که متوجه شده‌ایم این یک بحران عظیم است، دیگر نباید به اقدامات کوچک بسنده کنیم، چون ما هرگز ندیده بودیم که اقتصاد جهان بی حرکت بایستد و حالا شاهد این مساله هستیم. اینکه چطور می‌خواهیم آن را دوباره احیا کنیم، یک مساله مهم دیگر است.

ثبت رقم صفر در صرافی ملی

بازار ارز اولین روز هفته را در شرایطی آغاز کرده است که همچنان صرافی ملی و دیگر صرافی های بانکی همانند روزهای کاری قبل، نرخ دلار و یورو را اعلام نکرده اند. این در حالی است که بانک های دولتی و خصوصی طبق اطلاع رسانی قبلی مشغول خدمت رسانی هستند. عدم فعالیت صرافی های بانکی در حالی ادامه دارد که دلالان ارزی مشغول نرخ گذاری و خرید و فروش پشت خطی هستند.

سقوط قیمت نفت بدون ترمز ماند

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر دورنمای نابودی تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا با وجود تلاش های سیاستگذاران سراسر جهان، ۵ درصد سقوط کرد و پنجمین کاهش هفتگی متوالی را رقم زد. بهای معاملات آتی نفت برنت یک دلار و ۴۱ سنت معادل ۵.۳۵ درصد کاهش یافت و در ۲۴ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه بسته شد. شاخص نفت برنت در هفته گذشته حدود هشت درصد کاهش داشت. بهای معاملات آتی نفت آمریکا یک دلار و ۹ سنت معادل ۴.۸۲ درصد کاهش یافت و در ۲۱ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه بسته شد. نفت آمریکا هفته گذشته بیش از ۳درصد کاهش داشت. به گزارش ایسنا، هر دو شاخص امسال حدود دو سوم سقوط کردند و افت ناشی از شیوع ویروس کرونا در فعالیت اقتصادی و تقاضا برای سوخت باعث کاهش سرمایه گذاری در شرکتهای نفت و انرژی شده است.

درخواست نفتی سناتور‌های آمریکایی از عربستان

دیلی صباح نوشت: گروهی از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا، چهارشنبه ششم فروردین مدعی شدند که عربستان سعودی و روسیه، جنگ اقتصادی علیه آمریکا را آغاز کرده‌اند، همچنین از ریاض خواستند اوپک را ترک کند و در عوض تبدیل به «نیروگاه انرژی بازار آزاد» شود. لیزا مورکوفسکی، کوین کرَمِر، دن سالیوان، جیمز اینهوف، جان هوون و سیندی هاید اسمیت در نامه‌ای اعلام کردند که اوپک تنها یادگاری از اتحادیه‌ای منسوخ است که اعضای آن، بدون پیروی از تصمیم‌گیری‌های این سازمان، فقط بار سنگینی بر دوش عربستان سعودی هستند که ریاض را وادار به تحمل حجم زیادی از تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در زمینه تولید می‌کند. در ادامه این نامه، سناتورهای جمهوری خواه آمریکا آمده است: ریاض باید به جای سرمایه گذاری در پروژه‌های انرژی روسیه که فقط ممکن است روابط روسیه با چین را عمیق‌تر و اهرم‌هایی را برای نفوذ این کشور در کشورهای متحده آمریکا در قاره اروپا فراهم کند، با آمریکا در پروژه‌های راهبردی زیرساخت انرژی در سراسر منطقه هند و اقیانوسیه و همچنین قاره آمریکا همکاری کند. /مهر

نظرسنجی: طلا آماده افزایش بیشتر قیمت

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، ۷۱ درصد کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران انتظار داشتند قیمت طلا پس از رشد هفتگی چشمگیر به روند افزایشی خود در هفته جاری ادامه دهد. 

در نظرسنجی از کارشناسان وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۷۱ درصد به افزایش قیمت و یک نفر معادل هفت درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند. سه نفر معادل ۲۱ درصد نظری نداشتند. در این بین، ۱۵۹۵ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۱۱۳۸ نفر معادل ۷۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۴۴ نفر معادل ۱۵ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و ۲۱۳ نفر معادل ۱۳ درصد نظری نداشتند. چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز به کیتکونیوز گفت: اکنون که شاخص دلار نزدیک به میانگین قیمت ۲۰ روزه سقوط کرده است، قیمت طلا در معاملات هفته جاری افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد. البته دلار از رکورد پایین خود بهبود پیدا کرده و طلا با سودگیری روبرو شده است اما در بلندمدت قیمت طلا بالاتر خواهد رفت. از نظر فنی هم طلا در محدوده ۱۶۰۰ دلار از حمایت خوبی برخوردار خواهد بود. کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز هم با وجود کاهش قیمت طلا در معاملات روز جمعه، نسبت به افزایش قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری ابراز خوش بینی کرد.

حجم تجارت غیر نفتی به ۸۵ میلیارد دلار رسید

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اعلام آمار میزان واردات و صادرات کشورمان در اسفند ماه، از افزایش تجارت خارجی در سال ۹۸ به ۸۵ میلیارد دلار خبر داد و افزود: از این میزان، ۴۱.۳ میلیارد دلار مربوط به صادرات و ۴۳.۷ میلیارد دلار هم مربوط به واردات بود.

کاهش ۳۳ درصدی مصرف بنزین در فروردین ماه

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی مصرف بنزین در هشت روز اول سال ۹۹ گفت: مصرف بنزین در اسفند ماه ۶۵.۸ میلیون لیتر بود که این رقم در فروردین ماه به ۴۹.۳ میلیون لیتر کاهش پیدا کرده است.

تجارت خارجی بدون تماس ترکیه برای مقابله با کرونا

روشار پکجان، وزیر بازرگانی ترکیه اظهار کرده است، این کشور از ابتدای مارس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن در ترکیه همه مرزهای خود را بسته است. با وجود این اقدامات، نخستین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دهم مارس در این کشور مشاهده شد. وزارت بازرگانی ترکیه پس از بستن شدن مرز عراق با ترکیه به بررسی تجارت بدون تماس به منظور ادامه صادرات و واردات این کشور متمرکز شده است. روشار پکجان گفت: در حال حاضر رانندگان ترکیه کامیون ها را تا گذرگاه مرزی می‌برند و سپس رانندگان خارجی کامیون را برای انتقال کانتینرها به خارج تحویل می گیرند. خودروهایی که قرار است وارد ترکیه شوند در محدوده مرزی پیش از تعویض راننده ضدعفونی می شوند. در این زمینه ما در تلاش برای احیای تجارت با عراق و بازگرداندن آن به سطح سابق هستیم. وی اظهار کرد: کار با چند صد دستگاه کامیون آغاز شد و اکنون شمار آنها به ۱۱۴۰ دستگاه رسیده است. رانندگان در مرزهای اروپا هم از شیوه مشابهی استفاده می کنند. به نقل از ایسنا؛ این کشور برای تجارت با ایران هم شیوه دیگری پیدا کرده که از طریق راه آهن است و قطارهای ترکیه بارشان را تا مرز می برند و قطارهای ایرانی آنها را در نقطه مرزی تحویل می گیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
بورسه تمام دنیا منفیه اما چون ایران تکه ای جدا از کهکشان راه شیریه مثبته
نفت ارزون میشه سهام نفتی ها ۵ درصد مثبت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
ترفند پانزی دولت با همیاری بانک مرکزی غیر مستقل تا انداختن توپ تورم به دولت بعدی ادامه داره. دولت تصمیم گرفته با روزی 2 درصد رشد بورس یه عده رو تیلیاردر کنه تا سرمایه ها بیاد تو بورس و ارز بالا نره ولی آخرش خود نقدینگی و تورم بورس مشکل سازه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
فروختی نقدی حالا زیر آبی می روی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
تو هیچ کجای دنیا من نشنیدم بورس تورم زا باشه
کدام کارخانه ای باز است در ایران در این ایام کرونایی که سهام انها موشکی رفته این قدر بالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقتصاد دستوری یعنی این.
گندش را دراوردید.
نفتمان را خداقبول کنه دیگه بدهید رایگان خدمت خریداران با توجه به کاهش قیمت جهانی ان و نفت ایران‌شده ۱۴ دلار ناقابل که با هزینه استخراج ۱۰ دلاری ان مثبت ۴ دلار دست ایران می اید که اندکی بیشتر از اب جاری است ارزش ان و پولی دست کشور را نمی گیرد ان وقت اقایان همتی و دژپسند و نوبخت خالی بندی در اورده اند و انتظار دارند مردم باور کنند این کارهای تابلو را.
رشد اقتصادی پارسال منفی ۷ بوده منتهی بورس ۵۰۰ درصد رشد کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
درسته که رشد اقتصادی منجر به رشد ارزش سهام شرکت های میشه اما رشد بورس از عوامل دیگه ای مثل افزایش ارزش دلار و تورم هم ناشی می شه. مثل قیمت ملک که در زمان کوتاهی سه برابر شد، فقط در اثر گران شدن دلار نه افزایش ارزش ذاتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
بترک چشم حسود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
اون چیزی که خواهدترکید حبابه بورسه
باوجود حمایت های شبانه روزی زمان نابودی بورس نزدیک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
داری کرونا می گیری از حسودی
۴۲ میلیارد دلار صادرات!!!!!!
تحریم نیستیم؟
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
ظاهرا تحریم ها اثری نداشتن! نمیدونم چرا دارن خواهش و تمنا میکنن واسه بذداشتنش پس؟
دولت باید خجالت بکشه

کمک مالی بلاعوض در زمان قرنطینه وظیفه ی همه ی دولتهاست ولی با کمال تاسف دولت ایران داره به ۱۲ درصد سود حاصل از بازپرداخت کمک های معیشتی فکر میکنه

حداقل قرض الحسنه میدادید !!!
برای این دولت و این مجلس خون باید گریست .
پاسخ ها
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
نه جانم شل گفتی!اگرچه می دانم تابناک نظرات مرا منتشر نمی کنه، ولی باید به حال خودمون خون گریه کنیم،که میکنیم.ولی رگ خواب ملت توی دست دولته و میدونه که عده ای از همین الان خیزبرداشتن که استقبال کنن از این طرح.
طرح شرم آوری که به نفع دولت و قطعاً به ضرره مردمه.12 درصد بانک میکشه،20درصد هم فروشنده سود میکشه بخاطر چی؟خرید دوتا مرغ و دوکیلو گوشت منجمد و دوبسته ماکارونی و یک بطری روغن و دوکیلو حبوبات،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
انها که بهداشت را رعایت کردند باید تاوون تفریح کنا را بپردازند
این طرح ها رو از کجاشون در میارن
12 درصد سود
خوب حداقل اصل پول رو بگیرید
توی این وضعیت هم دنبال ماهی هستید
پاسخ ها
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
از توی جیب های فراخشون که معجزه میکنه این جیب ها!!!
ظهور کرونا ویروس در ایران کمتر از سه ماه میباشد ، تصور کنید اگر قرار باشد یکسال در ایران ماندگار باشد چه اتفاقی رخ خواهد داد ؟ زمانی کشور ،و حتی کرهٔ زمین از شر ویروس کرونا نجات می یابد که حتی یکنفر آلوده هم وجود نداشته باشد ؟،، پس بهتر است سبک زندگی را تغییر دهند ؟ برخی اصول حکومتی را نیز تغییر دهند ؟
تازه منت هم گذاشتند و گفتند 90درصد هزینه درمانو ما میدیم انگار نه انگار که تو همه دنیا دولت کل هزینه ها رو میده
ما هم فقط نشستیم و سر تکون میدیم
بسمه تعالی
خدا رو شکر که نفت شده 14 دلار ،یادمه از زمانی که نفت شروع به گرون شدن کرد اوضاع کشور بهم ریخت پول مفت و رانت محور نفت کل اقتصاد و سلامت اقتصاد و انسانیت و راستی و درستی در کشور رو نابود کرد ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
بله خدا را شکر دیگر بیماری هلندی عوضش نمیگیریم !!!!!!!!!ای بابا
بزودی سرمایه سهامداران بورس دودهوا خواهدشد چه لذتی داره
قیمت نفت به پایین ترین سطح خوددر ۳۰ سال گذشته رسید
کرونا باشدت هرچه تمامتر درحال شیوع است
کسب وکار دررکودوتعطیلی مطلق بسرمیبرد
تحریمها دراوج خودقراردارند
درامدهای ریالی وارزی بشدت کاهش یافته اند
بااینحال ...
بورس نورچشمی همچنان میتازد ورکوردمیزند
مساله : پیداکنید پرتقال فروش را !!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان