بازدید 5740

دعوت هورمون های شادی بخش به قرنطینه

با گذشت چند هفته از قرنطینه خانگی و سرگرم شدن با دنیای جذاب فیلم و کتاب، ضرباهنگ زندگی به هیجان بیشتری نیاز دارد و چه چیزی می تواند بهتر از تحرک و ورزش باشد.
کد خبر: ۹۶۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 29 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، ورزشکار قهرمان هم محله ای شمیران برای روزهای بلند بهاری که با خانه نشینی همراه است پیشنهادهایی دارد. «حمیدرضا عرفانی» صاحب مدال بین المللی طلای کاراته معتقد است که شنیدن اخبار تلخ کرونایی، احساس یأس و ناامیدی را به وجود می آورد و اگر حواسمان نباشد ممکن است کم کم میزبان افسردگی شویم: «یکی از نکات مهمی که این روزها برای داشتن روحیه سالم لازم داریم پویایی و تحرک است. همان طور که ضرب المثل قدیمی می گوید عقل سالم در بدن سالم است، این روزهای خانه نشینی نباید از تحرک و ورزش برای داشتن بدن سالم غافل شویم. در روزهای قرنطینه برای عوض کردن حالمان و داشتن اوقات خوب، کاری بهتر از ورزش سراغ ندارم.»


حال خوب، ورزش و موسیقی


عرفانی با بیان اینکه حال خوب برای این روزهای ما از همیشه واجب تر است ادامه می دهد: «ورزش باعث می شود هورمون اندورفین که به ایجاد حال خوب و شادی معروف است ترشح شود. مکان و شرایط خاصی هم برای ورزش لازم نیست. هنگام ورزش می توانیم از موسیقی بی کلام و آرام هم بهره ببریم. اگر شرایط منزل شما طوری است که می توانید پنجره را باز بگذارید، حتماً این کار را انجام دهید تا از هوای بهاری هم هنگام ورزش بی نصیب نمانید.»


چه زمانی ورزش کنیم؟


عرفانی در پاسخ به اینکه چه زمانی برای ورزش مناسب است می گوید: «صبح ها و عصرها هنگام غروب آفتاب ورزش کنیم. صبح ها از ورزش های کششی مثل یوگا استفاده کنیم. ورزش های کششی از گردن، دست ها و کمر، آغاز و به زانوها و پاها ختم می شود. هر حرکت کششی را به اندازه شمارش یک تا 15 ادامه دهیم. عصرها هم انجام ورزش های جنبشی خوب است؛ مثل طناب زدن و پروانه زدن. لازم نیست طناب زدن را به شکل حرفه ای انجام دهیم و باز هم کمبود فضا و کوچک بودن اتاق را بهانه کنیم. همین که بدن به جنبش بیفتد و تپش قلب زیاد شود برای خوب شدن حال ما کافی است. انجام ورزش های جنبشی به مدت 10دقیقه بدون توقف کفایت می کند.» این ورزشکار هم محله ای تأکید می کند: «مزیت دیگری که ورزش در قرنطینه دارد علاوه بر تقویت روحیه باعث قوی شدن جسم نیز می شود و قوی شدن بدن، ما را در برابر بیماری ها مقاوم می کند. درحالی که افسرده شدن با افزایش اشتها و خوردن انواع شیرینی همراه است. با ورزش از افسردگی و تبعات آن در امان می مانیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل