بازدید 31071
آخرین تحولات خاورمیانه

درخواست سازمان ملل برای لغو فوری تحریم‌های ایران / تمدید ۹ ماهه ممنوعیت فروش تسلیحات آلمان به عربستان / درخواست اعضای کنگره آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران / تداوم حملات نیرو‌های حفتر به پایتخت لیبی

تمدید ۹ ماهه ممنوعیت فروش تسلیحات آلمان به عربستان، درخواست اعضای کنگره آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران، تداوم حملات نیرو‌های حفتر به پایتخت لیبی و دیدار اسد و شویگو با محوریت ادلب و جاده حلب ـ لاذقیه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درخواست سازمان ملل برای لغو فوری تحریم‌های ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۶۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 25 March 2020

تمدید ۹ ماهه ممنوعیت فروش تسلیحات آلمان به عربستان، درخواست اعضای کنگره آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران، تداوم حملات نیرو‌های حفتر به پایتخت لیبی و دیدار اسد و شویگو با محوریت ادلب و جاده حلب ـ. لاذقیه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درخواست سازمان ملل برای لغو فوری تحریم‌های ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ رئیس کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار بازنگری در تحریم‌ها علیه کشور‌هایی مانند ایران شدکه با همه‌گیری ویروس «کرونا» روبه‌رو هستند.

«میچل باچله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: «در این برهه حساس، تحریم‌های وضع‌شده علیه بخش‌های اقتصاد کشور‌ها باید برای رعایت سلامت عمومی جهان و برای حمایت از حقوق و زندگی میلیون‌ها نفر در این کشور‌ها کاهش یافته یا معلق شوند.»

وی افزود: «در شرایط وقوع یک همه‌گیری جهانی، اخلال در تلاش‌های پزشکی یک کشور خطرات موجود برای همه ما را بالا می‌برد.»

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور در روز‌های گذشته، بار‌ها مدعی شده‌اند تحریم‌های آمریکا اخلالی در ارسال کمک‌های بشردوستانه با ایران ایجاد نمی‌کند.

کارشناسان مسائل تحریمی می‌گویند، با آنکه از لحاظ تئوری این نکته ممکن است صحیح باشد در عمل تحریم‌های بانکی آمریکا شرکت‌ها را برای انجام هر گونه مبادله با ایران بی‌میل می‌کند.

درخواست سازمان ملل برای لغو فوری تحریم های ایران/تمدید ۹ ماهه ممنوعیت فروش تسلیحات آلمان به عربستان/ درخواست اعضای کنگره آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران/ تداوم حملات نیروهای حفتر به پایتخت لیبی

 شیوع ویروس کرونا در ایران موجب شده است، فشارهای جامعه بین‌الملل به ایالات متحده برای کاهش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد؛ اما این فشارهای بین‌المللی تاکنون نتوانسته تکانی به دولت «دونالد ترامپ» دهد.

طی یک ماه اخیر به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشورهای جهان و ایران، شمار زیادی از سران کشورها مانند ترکیه، روسیه و پاکستان و چین، خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده‌اند. تحریم‌های آمریکا باعث شده است ارسال تجهیزات و مواد لازم برای مقابله با ویروس کرونا با مشکل مواجه شود.

تمدید ۹ ماهه ممنوعیت فروش تسلیحات آلمان به عربستان

یکی از سخنگویان دولت آلمان، روز گذشته اعلام کرد، مدت تحریم صادرات تسلیحات به عربستان سعودی تا ۳۱ دسامبر آینده ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری (DPA) آلمان به قول این سخنگو، تصریح کرد دولت آلمان قبل از پایان دوره ممنوعیت با هیچ درخواست عربستان سعودی در رابطه با خرید سلاح موافقت نخواهد کرد.

درخواست سازمان ملل برای لغو فوری تحریم های ایران/تمدید ۹ ماهه ممنوعیت فروش تسلیحات آلمان به عربستان/ درخواست اعضای کنگره آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران/ تداوم حملات نیروهای حفتر به پایتخت لیبی

دولت آلمان در نوامبر ۲۰۱۸ و به دنبال کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری کشورش در استانبول و نیز انتقاد‌های مستمر از جنگ ائتلاف تحت رهبری سعودی علیه یمن، فروش سلاح به ریاض را ممنوع اعلام کرد.

درخواست اعضای کنگره آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا طی نامه‌ای به دو وزیر دولت «دونالد ترامپ»، خواستار کاهش تحریم‌ها علیه ایران در بحبوحه شیوع بیماری «کووید ـ‌ ۱۹» شده‌اند.

در این نامه که به امضای ۹ تن از اعضای هر دو شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا (مجلس سنا و مجلس نمایندگان) رسیده از «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه و «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا خواسته شده است در راستای کمک به مهار ویروس کرونا تحریم‌ها علیه ایران کاهش یابد.

نگارندگان نامه که همگی عضو حزب دموکرات هستند، گسترش ویروس کرونا را به‌ خلاف منافع اقتصادی و سیاسی آمریکا و متحدان این کشور در منطقه توصیف کرده و نوشته‌اند: «تحریم‌های جامع آمریکا با محدود کردن توان تهران برای وارد کردن تجهیزات پزشکی و دارو‌های تولیدشده در غرب به بخش سلامت عمومی ایران ضربه زده‌اند.»

آن‌ها همچنین با استناد به گزارش «دیده‌بان حقوق بشر» در اکتبر ۲۰۱۹ نوشته‌اند، «کارزار فشار حداکثری آمریکا توانایی ایران برای واردات کالا‌های بشردوستانه را محدود کرده است. نگارندگان خاطرنشان کرده‌اند این محدودیت‌ها باعث اخلال در توانمندی‌های ایران جهت مقابله با همه‌گیری بیماری کووید‌ــ‌۱۹ در زمان حاضر شده است.

این نامه به‌ ابتکار «الکساندریا اوکازیو کورتز» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تهیه شده و به امضای سه سناتور شامل «برنی سندرز»، «ایلهان عمر» و «الیزابت وارن» و ۵ عضو مجلس نمایندگان شامل «جارد هافمن»، «اد مارکی»، «جاکوئین کاسترو»، «آیانا پرسلی» و «باربارا لی» رسیده است.

آن‌ها در بخش دیگری از نامه از دولت آمریکا خواسته‌اند همانند بسیاری از دیگر کشور‌ها روشی برای کمک مستقیم به ایران در مبارزه با شیوع ویروس کرونا پیدا کند.

تداوم حملات نیرو‌های حفتر به پایتخت لیبی

دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس از تداوم حملات نیرو‌های حفتر به این شهر خبر داد.

«مصطفی المجعی» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت لیبی گفت که نیرو‌های حفتر با حمله توپخانه‌ای به زندان عین زاره در طرابلس، سه نیروی امنیتی در این زندان را زخمی کردند.

المجعی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت، این آمار اولیه است و احتمال افزایش شمار زخمی‌ها وجود دارد، زیرا در این حمله یک زندان و گروهی از زندانیان هدف قرار گرفته‌اند.

ادامه حملات نیرو‌های حفتر در حالی است که «احمد المسماری»، سخنگوی این نیرو‌ها روز شنبه گذشته از موافقت با آتش‌بس انسانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داده بود.

درخواست سازمان ملل برای لغو فوری تحریم های ایران/تمدید ۹ ماهه ممنوعیت فروش تسلیحات آلمان به عربستان/ درخواست اعضای کنگره آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران/ تداوم حملات نیروهای حفتر به پایتخت لیبی

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی»، دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

نیرو‌های تحت امر حفتر از چهارم آوریل ۲۰۱۹ حمله به طرابلس مقر دولت السراج را آغاز کرده‌اند و در تلاش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند، اما به دلیل مقاومت نیرو‌های السراج هنوز موفق نشده‌اند.

پیشتر هیأت سازمان ملل و سفارتخانه‌های چند کشور اروپایی و عربی در بیانیه‌هایی از طرف‌های درگیر در لیبی خواسته بودند که به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، آتش‌بس انسانی اعلام کنند.

دیدار اسد و شویگو با محوریت ادلب و جاده حلب - لاذقیه

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دمشق، میزبان سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و هیات همراه او بود.

در این دیدار درباره توافق‌هایی که پنجم مارس میان دو کشور روسیه و ترکیه به امضا رسیدند و نقض‌های مکرر این توافقنامه‌ها از سوی گروه‌های تروریستی گفت‌وگو شده و دو طرف بر راهکار‌های اجرای این توافقنامه‌ها که ضامن دور کردن تروریست‌ها از اتوبان بین‌المللی حلب ـ لاذقیه (ام ۴) تا فاصله پنج کیلومتری از هر طرف هستند، تمرکز شد.

صفحه رسمی دفتر ریاست جمهوری سوریه در فیسبوک اعلام کرد، بشار اسد و شویگو در این دیدار درباره وضعیت کانتون الجزیره، ادامه عملیات آمریکا برای کنترل بر نفت و منابع سوریه، گام‌های برداشته شده از سوی دمشق برای بازگرداندن امنیت و ثبات در مناطق مختلف سوریه، تلاش‌های روسیه در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی برای شکستن محاصره و لغو تحریم‌ها و انزوای مردم سوریه گفتگو شد و دو طرف درباره سیاست‌ها و گام‌های مشترک در مرحله آتی به توافق رسیدند.

این دیدار همزمان با اعلام مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) درباره گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در اتوبان حلب-لاذقیه (ام ۴) در منطقه ادلب انجام گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱۵
فکر می کنید فشارهای بین المللی روی آمریکا کارسازه؟!!!
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
آمریکا منزوی شده و ازشدت انزوا و کرونا و قانقاریا و حتی مالاریا در این وانفسا مجبور به عقب نشینی میشود تا بتواند زنده بماند.
امریکا با ساختن این باکتری کثیف کرونا و کشتن انسانهای بیگناهدو باگناه و غیره ذالک قبر خود را کند
امروز که قیمت نفت کاهش یافته و بورسهای دنیا درحال ورشکستندگی هستند بیشتر از همه امریکا نابود میشود و دلار از هر زمان دیگری بی ارزش تر شده. حتی من در کیهان خواندم که مردم امریکا اسکناس صددلاری را بعنوان کاغذ توالت و سوخت در چهارشنبه سوری امسال مصرف کردند. اینها نشانه زوال امریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
بهتر بود می گفتید دولت امریکا بر فشارهای بین المللی کار ساز است.
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
وقتی تمام امیدمان غرب بود باید به فکر چنین روزهایی هم باشیم، برای غربی ها منافع مادی همه چیزه، حقوق بشر و... همه اش پشمکه.
فیروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
وقتی برای مهار چین دست به دامن کرونا شد، بین چقدر بدبخته.
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
جناب بندری سیلی دیروز، موشک پرانی عراقی ها به سفارت، سقوط هواپیمای جاسوسی امریکا در افغانستان، موافقتنامه تجاری اروسیا، توسل به کرونا رای نیاوردن ترامپ نشانه چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
یکی جواب بده کرونا کار امریکا هست یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
جناب زینال بندری توضیح می دهند کرونا کار امریکا بود یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
چین پررویی کرد امریکا هم زد توی دهنش.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اصول اخلاقی بدرد فیلم ها و کتاب ها می خورد نه در جنگ قدرت.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
به ۱۱:۰۹
از روی معده نظر ننویس کرونا قیمت نفت را به شدت کم کرد سهام شرکت های غربی را کاهش داد و قیمت ماسک در دنیا را افزایش داد حالا کمی به آن حجمی که خدا در بالای گردن بهت عطا کرده فشار بیار ببین بزرگترین مشتری نفت دنیا چینه و بزرگترین تولید کننده ماسک در دنیا هم چینه و چین بعد از کاهش سهام شرکت های غربی کلی سهام آنها را بزخرید کرد در ضمن یک نفر از اعضای حزب کمونیست چین به کرونا هم آلوده نشد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
کی گفته زن و مرد ارث برابر میبرند . نه نه امکان نداره . مرد قوی تره بیشتر سهم‌میبره . عقل مرد بیشتره
007
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
آقازاده ها به صف شین تحریمهارو بردارن می تونین عشق و حال کنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
قیمت دلار در سال 99 چقدر خواهد بود/ آیا جهش ارزی دیگری در راه است؟
با استفاده از تئوری مقداری پول و نرخ تورم رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی، ارزش واقعی دلار آمریکا در سال ۱۳۹۹ حوالی ۱۳۵۰۰ تومان برآورد می‌شود و با استفاده از روش دوم، ارزش واقعی دلار آمریکا در سال ۱۳۹۹ حوالی ۲۹۵۰۰ تومان برآورد می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
شما نوشته روزنامه کیهان را باور میکنی؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
چرا دولت امریکا حاضر نیست به اتهامش در شیوع کرونا جواب دهد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
این وحشی بازی ها فقط از یانکی ها بر می آید وقتی از بمب اتم استفاده می کنند برای پیروز شدن بر ژاپن انتظار داری از کرونا استفاده نکنن؟
فیروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
جناب پرفسور 11:38 ناشناس در فلسفه مادیگرا غربی هدف وسیله را توجیه می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ناراحت نباشید کرونا کار هر دولتی که باشد دولت امریکا واکسنش را می سازد. جور کشورهای دیگر را می کشد.
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ناشناس 11:38 ایران عین الاسد را زد گفتن هیچ امریکایی کشته شده بعد گندش در امد، این بار نوبت کروناست.
مهدی ترابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
وقتی بخاطر نفت نظامیانش را در عراق و افغانستان به کشتن می دهد انتظار داری کرونا کار دولت امریکا نباشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
لعنت بر آمریکا با رهبری ترامپ.
کثیف ترین و کریح ترین آدم های دنیا شامل ترامپ و پمپئو و دور و بری هاشن.
ایران پاینده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
جناب بندری حاضر نیستی به سوالات گلوبال درخصوص شیوع ویروس کرونا توسط امریکا توضیح بدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
وقتی برای پیروز شدن از بمب اتم استفاده می کنند مطئنا کارهایی دیگری هم می کنند.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
به فیروز
سفیر چین در آمریکا : هرکسی ادعا کند ویروس کرونا ساخته آمریکاست قطعا اشتباه است!!
ناشناس
| Canada |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
فشار اسرایل بر آمریکا تمام ماجرا است ......
خود آمریکایی ها بازیچه دست اسرایل قرار گرفته اند ...
فیروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ناشناس 13:10 حالا چرا دولت امریکا به سوالات مجله گلوبال جواب نمی دهند شفاف سازی چه عیبی دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
بازم می گم خوب کردن زدن توی دهن چینی ها.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
بقول بی نام عین الاسد را زدن گفتن هیچکی هیچی اش نشده بعد گندش درآمد.
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
داستان 11 سپتامبر چی بود؟ که بخواهند در مورد کرونا به شماها جواب پس بدهند.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
آمدن چین را تحت فشار بگذارند شد قضیه قتل قاشقچی که اول انکار می کردن بعد یواش یواش ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
این بود امریکاتون اینا که خیطی بار آوردن توی قضیه کرونا،
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
از دولت ترامپ می خواهیم دیگه برای چین و هیچ دولتی نقشه نکشه لطفا.
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
جناب ناشناس 11:15 هیچکی حاضر نیست جواب بده کرونا کار دولت امریکا بوده یا نه؟ حتی زینال بندری هم نمی تونه جواب بده.
ربنا
| Brazil |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
بچه که بودم داداش بزرگم هر کار اشتباهی میکرد مینداخت گردن من. منم آلان سری تو سرهها دارم اما داداشم هنوز میگه تقصیر تو بود من پیشرفت نکردم . چین هم گفت این ویروس حمله نبوده شما چرا ول نمیکنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
تحریم ها نعمت هستند. خوا نکنه که لغو شوند
hadi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
زینال بندی . کرونا باکتری نیست .
فکر کردین امریکا بی خودی تصمیم گرفته که حالا بیاد بی هدف و بی امتیاز تحریم ها را برداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دولت امریکا بالا بره پایین بیاد ما گاو شیرده اش نمی شیم، شیفهم شدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
جناب علی خان دولت امریکا بی خود از کسی حمایت نمی کند حتی در اوج کار انسانی، اخلاقی، هنری و... ولی فکر نمی کنید دارد مفاهیم بشری را به گند می کشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اخه مرد حسابی تو آمریکا مگه چهرشنبه سوری هست که بخوان اسکناس صد دلاری رو ....واقعا که
من ایرانی هستم و هموطنام رو خوب میشناسم و از اونور سالها با ایتالیایی ها در ارتباط بودم.
این دو کشور بدترین آمار مرگ و میر و ابتلا رو در کرونا داشتن و من دلیلش رو این میدونم:
1-دلیل ابتلای بالای ایرانی ها به کرونا این هست که به مرگ و میر عادت کردن و این تفکر در اونها به وجود اومده که همه چیز برای همسایه اتفاق میوفته.این بیخیالی از بی اهمیت شدن جون انسان میاد.از بالا تا پایین تو ایران جون انسان بی اهمیته.
اگر کل ملت فردا بیان باهم عهد کنن دیگه پراید نخرن کارخونه ی سازنده مجبور به ساخت ماشین باکیفیت میشه و این تداوم خرید در این نمونه مثال برگرفته از همون نگاهی هست که به جون انسان بهای چندانی نمیده و براساس شانس و انشاالله گفتن می خواد پیش بره درحالی که خداوند متعال به ما عقل داده و مارو اشرف مخلوقات نامیده.
2-دلیل ابتلای بالای ایتالیایی ها:
ایتالیایی ها در کل اروپا بالاترین میانگین طول عمر رو دارن و خودشون این رو برگرفته از تفکری به نام menefreghismo میدونن،یعنی "بی خیال باش و زندگیتو بکن"،تا حدی که به قول خودشون "dare per scontato"
،یعنی اینقدر بیخیال میشن که فکر میکن رسیدن به اون سن بالا برای همه در هر صورت پیش میاد و قرار نیست زودتر از مثلا 90 سالگی بمیرن.
و اینطور میشه که این بحران رو جدی نمیگیرن و اینقدر تلفات میدن.

ایران و ایتالیا مشکل فرهنگی دارن و دارن تاوانش رو میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
خودت مشکل بیفرهنگی داری گردن مردم ننداز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
الان دارن در مورد ویروس هاس سفارشی و دستکاری ژنتیکی صحبت میکنن،این دوستمون داره میگه بیخیالی.والا آمار سکته قلبی ها تو این مدت از کرونا بیشتره.کجا بیخیالیم؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
منظور از فرهنگی ایتالیا ..... من کلیپی دیدم که پاپ ها با یک قاشق مشترک به مردم خوراکی مثلا آب برای شفا میدهند . یعنی مردم ایتالیا هم گرفتار گفتمان دوگم مذهبی شدند ؟
تروخدافقط پول نقد ندید اگرهم قراره بشه فقط موادغذایی ودارو!تازه اونهم توسط سازمان ملل برتوزیع وپخش آن نظارت بشه مبادا ازتوبازارناصرخسروسردربیاره!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
چشم پول نقد نمیدیم. چیتوز موتوری میدیم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ناشناس 08:31 کمک هیچ دولت غربی را نخواستیم فقط به دولت های کشورهای همسایه اجازه بده با ما رابطه داشته باشند.
زبل خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اگه یک ماسک به ما کمک کنند آبروی آن کشور را می برند این امریکا وقتی بخاطر نفت جان نظامیانش را به خطر می اندازد حالا بیا کمک کند؟
حکیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
مواظب باشید مثل کمک های خونی فرانسه که آلوده با ایدز بود دوباره به ما رکب نزنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اگر کرونا نبود الان به خاطر تصادفات جاده ای تلفاتمون بیشتر بود
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ناشناس 08:31 ما کمک غربی ها را نمی خواهیم فقط دست از کمک به داعشی های و تروریست بردارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
جناب احمد مغرور ! شما ببخود میکنی که از طرف یک ملت ۸۰ میلیونی حرف میزنی. بسیاری از مردم برای نجات عزیزان کرونایی خود، نیاز مبرم به داروی آمریکایی و غیر آمریکایی دارن .... تو چرا نشستی توی خونه و پیشنهاد کمک دیگران رو رد مبکنی؟ اگه انشاالله خودت کرونا گرفتی و دست رد به داروی خارجی زدی، اونوقت درسته
hadi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
۱۰:۵۹ محمد
اینکه تو کمک کشورای غربی رو نمی خوای به خودت مربوطه. . از جانب دیگران حرف نزن /
یعنی این غربی ها یعنی این امریکا و انگلیس دیگر نمی دانند چطور به عربستان کمک کنند تا بر یمنی ها پیروز شود کم مانده خانم ملانی و ترامپ هم برای جنگ با یمنی ها به عربستان بروند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
صحبت خانم ملانی رو نکن من حساسم
میخوام برم خواستگاریش
در پاسخ به ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
پس به نظر شما میشه خواستگاری زن شوهردار هم رفت؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
یمن به من و توچه ربطی داره؟تو و امثال تو خیلی دلتون برای یمن می سوزه با خاتواده تشریف ببرید از یمن دفاع کنید نه اینکه از سرمایه های مردم ایران خرج خواسته خودتون کنید.
در پاسخ به ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
تابناک چرا پیام منو نشون نمی دی
شما میتونی خواستگاری زن شوهردار بری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
به عقده گشایی ادامه بده تا ببینیم کی تموم میشه . آخه نفله یه نگاهی به وضع خودت و اطرافت بنداز، بعدا حرف از عربستان و یمن بزن
یعنی اونایی که این همه از امریکا طرفدار می کردند چرا توضیح نمی کنند موضوع شیوع بیماری کرونا توسط امریکا چه بوده؟ چه سوال هایی مجله گلوبال ریسرچر طرح کرده اصلا نمی خواهند جواب بدهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
تو لقمان حکیمی یا لقمان نادان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
الان پادو های امریکا وارد عمل می شوند.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
لقمان راست می گه چرا دولت امریکا در خصوص شیوه بیماری کرونا شفاف سازی نمی کند؟
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
جناب لقمان این امریکا برای ابرقدرت ماندن حاضره هر کاری انجام بدهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
سیاستمداران امریکایی اون همه بن سلمان را زیر سوال می بردند که عرضه کشتن قاشقچی را نداره حالا در موضوع کرونا خودشون گیرکردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
مگه هر کی هر توهمی میزنه باید براش هی توضیح داد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
در آخر هم ، همین آمریکا دارو و درمان کرونا را خواهد ساخت
و دنیا را نجات میدهد
شما اگر بیمار شدی استفاده نکن
و به همان پنبه اعشته به روغن بنفشه و عنبر نصارا بساز
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
شما بگو مرکز تحقیقات ویرورس شناسی چین در ووهان چه ربطی به پراکنده شدن این ویروس در ووهان داره؟ همه منافع ویروس ووهان به جیب چین سرازیر شد نه آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ناشناس 11:07 آمدن بزنن توی دهان چین ولی خوب بی دقتی کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
خوشم میاد یه سایت گلوبال ریسرچ با هزینه وزارت امور خارجه راه انداختید اخبار بیست و سی رو اونجا منتشر میکنید بعدم .همونو میندازید وسط به عنوان سند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
آقای لقمان

سفیر چین رسما اعلام کرده که ویروس کرونا ساخته دست بشر نیست و در طبیعت وجود داشته .... پس شما لطفا ببند اونجا رو
یعنی نماینده های ما هم دارند به این چگونگی لغو تحریم دارو توسط در این اوضاع کرونایی نگاه می کنند؟ دولتی ها چطور؟ روزنامه نگار های حرفه ای چطور؟ همه مجلس امریکا به تکاپو افتاده اند برای ما باورتان می شود که یک روز این جور ول وله در جهان برپا شود در خود امریکا تا تحریم دارو لغو شود، باز بگویید دولت امریکا بعد است، اروپا و کانادا کم مانده با امریکا وارد جنگ شود بخاطر تحریم دارو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
رییس سازمان ملل هم دولت امریکا را بخاطر تحریم دارو تهدید کرد.
«جمهوری اسلامی در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ اسلام تمام اجتماعات دینی و مناسک عمومی، از نماز جماعت و ... که از مهمترین ارکان حفظ و تقویت «هویت جمعی دینی» در این حکومت بودند را «بخاطر حفظ جان انسان‌ها» تعطیل کرد.» برای جماعت متعصب مدعی هیچ استدلالی فایده ندارد.
گره زدن مسایل بین المللی و تعاملات جهانی با مسائل داخلی و ندانم کاریی ها جنبه دیپلماتیک ندارد. کار غیر کارشناسی است. از بیماری مردم سو استفاده کردن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
سبزی گره بزنیم امسال؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
کیهان شریعتمداری
فعلا با یک مقاله ، جلوی راه اندازی یک بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابه مجهز در اصفهان را گرفت !!؟؟
دولت روحانی هم از ترسش!!؟ ،
گفت چشم و بفرمایند بروند !؟
واقعا ما کجای کار هستیم ؟
از یکطرف داد و فریاد میکنیم
که تحریم آمریکا، باعث شده تا دارو نرسد
از یکطرف بیمارستان و پزشکان بدون مرز را بیرون میکنیم !!!؟؟؟
آنهم با دستور مقاله کیهان شریعتمداری!!!؟؟؟
خیلی دوست دارید تحریم ها موقت لغو شود از طرفی میگویید مشکلی در تامین هزینه های این بیماری ندارید .
ای سازمان ملل امریکایی تحریم برای ما نعمت است تو دنبال لغوشی؟
معاون فرماندار تگزاس: بهتر نیست برای مقابله با کرونا افراد مسن به جای اقتصاد آمریکا قربانی شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
منبع خبرت کجاست؟
شش سال پیش همین موقع ها بود که عربستان سعودی با یمن وارد جنگ شد، برای کسب کدام منافع ملی؟ برای رونق کارخانجات بمب سازی اروپا و امریکا.
برفرض که آمریکا مجبور شد ۶ ماه تحریم ها رو لغو کنه، بعد چی؟ اینهمه آسیب ارزشش رو داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
برفرض رو خوب اومدی هاهاها
معلومه یکم سواد داریا
نهضت سوات آموزی درس خوندی؟
امیدوارم مقامات ایران هم بخاطر مردمشون حاضر بشن یه تغییری در رفتاراشون بدن. در سطح صفر حداقل تلگرام رو از فیلتر دربیارند. این فیلتر شکنها هم مصرف باتری بالایی ایجاد می کنند و هم سرعت کم میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
تغییر رفتار !!خیلی جالبه.تحریم شیر خشک و باند پانسمان و دارو منوط به تغییر رفتاره؟؟مگه نظام تحریم نیست پس چرا دارو؟
مقامات ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
چشم چشم تلگرام تا چندساعت دیگه ردیفه میسپرم بروبچ تخمه جاپنی هم براتون بیارن دیگه چی؟
یک میلیارد تومن وام بلاعوض هم میخوایین؟
امریکا رو ول کنین شماها چرا کشوررو قرنطینه نمیکنین؟
نمیتونین مردم درخانه نشین از قرنطینه رو مایحتاج بدین؟
اشکال نداره جلوی ترددمسافران رو که میتونسنین و میتونین بگیرین
جلوی جمع شدن جوانان و برخی انسانهای بی مسولیت در پارکها و نقاط مختلف شهرهارو که میتونین بگیرین
شک نکنیم یک روز هم یک روزه
دولت نباید فکر کنه بیخیالی میتونه تافروکش کردن بیماری پیش بره این بیماری نیست که براحتی فروکش کنه
تمام کشورها دوره های ۳ماهه درنظر گرفتن برای بیناری و تمهیداتی اندیشیدن.
بابا جلوی مسافرهای بی مسولیت رو که میتونین بگیرین
تمام مردم دارن مریض میشن
کلی از افرادمسن که عزیزان ماهستن دارن ازبین میرن اخه چراباید اینطور باشه
هی میگن تحریم امریکا
اونارو ول کنین
از چین کمک بگیرین مگه رابطه باچین خوب نیست
از همونها کمک بگیرین که با این ویروس همه دنیا رو فلج کردن و با پنهانکاری ویروس رو درهمه جای جهان پخش کردن و حالا خودشون میگن ما مشکل نداریم
تب سنجی چیزیه نشون نمیده بابا
کسی که تب داره و بیحال که اصلا مشخصه ازچهره وحالش
هی میگن درورودی شهرها تب سنجی و غربالگری
ایطور میخان مبارزه کنن؟
تابناک!هفته قبل ژاپن پولی معادل ۲ونیم میلیارد ین برای مقابله با کرونا به ایران کمک کرد خداوکیلی پیگیری کن ببین این پول کجارفته؟؟بعدمن خودم واسطه میشم تحریم هارویک کاریش بکنن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ناشناس 11:27حالا چرا نمی گی امریکا تو قضیه کرونا خراب کردند آدم به یاد مانور مبارزه با دشمن فرضی می افتد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
رفته ردیف بودجه بشه برای زدن هواپیمای مسافربری بعدی
ایران به هیچکس نیاز نداره ، پزشکان بدون مرز رو هم انداخت بیرون و تحریم ها هم هیچ اثری نداره و فقط دستکشزو ماسک از کشورهای کوچولوئی مثل کویت ، قطر و امارات قبول میکنه و در ضمن نمایندگانی که درخواست لعو تحریم کردند عمال بیگانه کار می کنند
پزشکان بدون مرز را اخراج می کنه ۲۰۰ میلیون یورو به دیگران می بخشه بعد می گه کمک هم نمی خواهیم اما تحریم ها را بردارید!!!!!!
چادر و دارو و سرم نمیخواهیم . پول و دلار بدین . پول و دلار بیشتر بدرد میخوره . اگر تحریم روسیه لغو شد و کره شمالی لغو شد و ونزویلا و کوبا حل شد . ایران هم تحریم لغو میشه . سازمان ملل الکی گفته . الکیه . نقی الکیه
پس شایعه عدم جلوگیری جدی از سرایت ویروس کرونا در کل کشور بابت تحت فشار قرار دادن امریکا از برداشتن تحریم ها به واقعیت پیوست
التماس برای برداشتن تحریمها
موتور سواری و دوچرخه سواری زنان مشکلی نداره ؟ بهرحال زنان میتونن کاندید ریاست جمهوری بشن یا نه ؟ زنان میتونن به ورزشگاه برن ؟
همانطور که دلتان رو به تمام دنیا به غیر از امریکا خوش کرده بودید، و همانطور که اینستکس براتون کار کرد، این هم کار خواهد کرد! سازمان ملل هیچ عرضه ای برای هیچ کاری نداره ، چه مثبت چه منفی!
فکر میکنید اگر همین الان تحریم ها برداشته شود، وضع اقتصادی مملکت فرداش گل و بلبل میشود؟ ماهها طول میکشد تا نتیجه برداشت تحریم دیده شود. همین الان ما مردم ایران از کرسنگی داریم تلف میشویم. باید خیلی زود پولهای بلوکه شده را آزاد کنیم.
پس باید هر ۶ماه منتظر یه چیزی شبیه کرونا باشیم
نه وا ۱۰۰هزار نفر مردن پول بدیذ
از محل همون کمکهایی که "برای مقابله با کرونا "به عراق پیشنهاد دادیم خب کمی هم خرج ایرانیان بکنیم چه میشود ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
گل گفتی
امیدوارم تحریمها حذف نشن. در ضمن تحریمها شامل موارد بیمارستانی مث الکل و ماسک و خدمات درمانی نمیشه
نمی دونیم بودن تحریم ها بر ملت ایران برای یک عده که معلوم نیست کجا هستن و از کجا حمایت میشن، چه فایده ای داره که به هر شکل ممکن، حتی با کلمات ظاهر فریب مثل
فقط دارو نه پول، التماس نکن، مشکل داخلی نه تحریم، مشکا کرونا است نه تحریم، قرنظینه کافیه و....ازش حمایت می کنن؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
امثال من فقط از شل کن سفت کن خسته شدیم یا بردارن کلن که تا شرایطش فراهم نشه ممکن نیست یا بزارن باشه بلکن مردم خودشون شرایطش رو فراهم کنن
اينجاست كه اهميت اف اي تي اف مشخص ميشود هيچ بانكي حاضر به ريسك كار با ايران نيست
بادیپورت امکانات پزشکی و پزشکان بدون مرز ما ثابت کردیم که نیاز به کمک نداریم ،وتلاش ها برای رفع تحریمها بااین عمل به نتیجه نخواهد رسید خصوصا اینکه در قبول آف ای تی آف نیز بر مواضع خود برعدم تصویب پافشاری کردیم ،نتیجه اینکه دلخوش به این دیپلماسی رفع تحریمها نباشیم .
تابناک چقدر سانسور میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دشمن من توهستی که موادغذایی ومیوه راهرروزگرانترمیکنی
سلام سانسور نکن لطفا!؟!؟!؟. باتشکر
گفته اید ًتمدید ۹ ماهه ممنوعیت فروش تسلیحات آلمان به عربستانً. مگر آلمان تسلیحات نظامی دارد؟ آیت الله که فرموده بود آلمان ارتش ندارد.
شاید یک عده ندونن درسال ۱۳۶۹زلزله رودبارومنجیل کمکهای نقدی وغیرنقدی زیادی به ایران شد پولهاروکه معلوم نشد کجارفت ولی پتوها وچادرهای امریکایی تو مولوی فروخته میشدوبه مردم اونجا فقط سیب زمینی میدادند!
به هیچ چیز آمریکایی ها نباید اعتماد کرد اعتماد به آنها بعد از این همه شیطنت و پیمان شکنی نهایت سادگی است .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر